Clomittaret vuonna 2011!

Katie85: En tie, olisko sit painolla merkitystä. Joka tapaukses ajattelin, et jos ekasta clomikierrosta ei tärppä, (ja jostain syystä en usko että tärppää), ni seuraavas sit alan ovista metsästämään, sit voi laittaa myös dpo:t listaan, nyt tästä kierrosta kun en oo ihan varma : /
 
Mäkin ajattelisin niin et yleensä alotetaan tolla yhellä tabletilla ku eihän sitä voi tietää miten se vaikuttaa? Ja vaikka olis paljonki ylipainoa ni voi se ykskin riittää... Ja kuulostaa kyl oudolta ettei ole seurantaultraa :eek: Varsinkin kun suoraan alotat kahdella...
 
Pahoittelut tädistä Katie ja Päivi :hug: Itse tulen varmasti pian perässä, en kyllä millään usko plussaan. Kyllä meillä on varmaan rankemmat hoidot edessä ja niihin pitää sitten ensin säästää rahaa...

Riinali: Outoa et sulla aloitettiin heti 2 tabletin annostuksella ja vielä ilman seurantaa... Mullakin pco ja 1 tabl on toiminut hyvin ja aina ollu 1-2 hyvää follia seurannassa. Ehkä sun kannattais pyytää sitä seurantaa kuitenkin? Koska ethän muuten tiedä onko annostus sopiva...
 
magda - Mulla 4.clomikierto lähtee nyt ja mä luulen kans et meille tulee "rankemmat" hoidot eteen. Miksi se tärppäisi nyt kun ei tärpännyt kolmessa muussakaan? Itse asiassa meinasin pyytää lähetteen gyneltä kun meen tän kierron ultraan...
 
katie85 hyvin on muuten seksielämä sujunu, mies väittää olevasa tytyväinen siihen ja ei oo mitään ongelmia ollu muutenkaan. ei painotu vaan ovikseen, mut se on oppinu lukemaan mua aika hyvin ja kysyy usein kun lähentelen et onks nyt niitä hetkiä... musta tuntuu et se jotenkin alitajusesti yrittää käyttää valtaa tolla tavalla... kun ei muuten sitä pysty näin voimakastahtoiseen ihmiseen käyttämään :D

jotenki vaan tuntuu et se ei tajuu tai ei haluu tajuta ja arvostaa sitä kaikkee mitä mä tän eteen oon tehny... kuitenkin tiputin painoa aika rajustikin 15kg, lääkärit, lääkkeet jne, ja näki kuin paljon muhun toi aukiolotutkimus sattui... tuli tokalla yrityksellä mukaan kun en olis yksin sinne menny... mut toisaalta ei vissiin tajunnu mistä on kyse vaik kuinka oon selittäny ku kyselee nyt et pitäiskö mennä taas huuhtoo putkia auki... argh. :mad: ihan ku se haluis nähdä mun kärsivän...
 
vauvaton: Mä oon tehny ovistestit ihan avoimesti koko aja ja muutekii meil seksi on ovisaikaan just sellasta, et "nyt on ovis, pakko p*nna". Ja sit jyystetää joka ilta vaik ei aina jaksaiskaan. Onneks meil on seksiä kyl ihan muullonkii ja ollaan molemmat aika seksuaalisia eli viel ei oo alkanu homma tökkimään. :) Ja tuosta miesten ulalla olosta, ni mun mies ei tainnu tietää ennen tätä vauvarumbaa edes sitä, mitä ovulaatio tarkottaa. :D Et niin pihalla ne osaa olla. Nyt on tietämys lisääntyny onneks aika roimasti, ku oon kaiken aina niin juurta jaksaen selittäny ja vaatinu sitä lukemaan netistä kaikkea. :)
 
Täytyy kyl myöntää et en mäkään ollut kovin perillä ovulaatioista sun muista ennen kun yritys on alkanut :D Ei oo ollu koskaan tarvis tutustuu aiheeseen sen enempää mitä koulussa on asiasta puhuttu... Et sillai aika uus maailma on auennut tän lapsettomuuden myötä. Yks ehkä tyhmä kysymys, mut mitä toi hirsu meinaa? En oo törmännyt aiemmin... Liittyy vissiin karvankasvuun vai?
 
Viimeksi muokattu:
juudith hirsu on nimenomaan liiallista karvankasvua... hirsutismi tai jotain sellasta viralliselta nimeltään :)

joo on mullekin auennu ihan uus maailma kun on asioihin joutunu perehtymään, mut mun mies ei oikeesti edes HALUU tietää/ymmärtää. vaik kuinka selitän niin ei mee perille tai ei vaan kuuntele... :stick:
 
Mulla taitaa olla hieman tota hirsua... Tai siis mul on aina ollu tummat ihokarvat yms, koska isän puolelta sukua tulee vähän eksoottisempaa verta, mut nyt ku toi pco todettiin ni oon kyl huomannu et kun sheivaa ni sänki tulee aina heti seuraavana päivänä jo, ku ennen on nyt ainakin sen seuraavan päivän ollu silosena ja tullu hieman karvaa paikkoihin mis ei oo ennen ollut, TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ! Oonki miettiny et sitku yritys joskus loppuu ni haluan jotain lääkettä joka pysäyttää tän :D
Oon kuullu et pco:n oireet helpottas raskauden myötä, tai lääkärit sanoo niin mut oon myös lukenu monista jolla on vaan pahentunut entisestään, se olis hirveetä!!
 
Viimeksi muokattu:
juudith juu musta on tuntunu pitkään et oon sukua apinoille :LOL:. karvoja ja tummia sellasia kasvaa paikoissa missä ei kuuluis ja sääret saa tosiaan ajaa lähes päivittäin :( ärsyttävää ja joskus jopa noloa!!!:ashamed:

mulle kans lääkärit "lupailleet" että pco tod. näk. parantuis raskauden myötä. ainakin helpottais kovasti. pieni lohtu, kun on tunne ettei koskaan raskaaks tuu...

mulla alko taas tää ihme oireilu. ovisplussaa en oo bongannu, htenä päivänä kylläkin 2 vahvaa haamua. tänään edelleen vähemmän vahva haamu, mitä saattaa olla läpi kierron muutenkin. mut nyt taas koooova väsymys, päänsärky ja huono olo. huoh... kolmatta päivää taas kärsitään. :/
 
vauvaton Onko sun karvasuus selkeesti alkanu vast pco:n myötä vai kuulutko säkin näihin onnekkaisiin joilla geeneissä tulee tää apinansukulaisuus? :D En mä kyl kokonaan pidä tätä negatiivisena, etuja on esim se et on aina ollu tummat ripset ja kulmat, ei oo tarvinnu värjäillä, nännit on tummat ja rusketus tarttuu todella helposti :p Mut muut ihokarvat sais kyl olla vähän hentosempaa ja vaaleampaa...
 
Mä kuulun niihin joilla pco-oireet on pahentunu synnytyksen jälkeen :( Ennen raskautta rakkuloita oli paljon vähemmän kuin viime syksynä. Nyt taas pco on pikkasen parempi (johtuen ehkä karppauksesta?). Menkat on myös ollu huomattavasti kivuliaammat synnytyksen jälkeen (kerran jopa kipeämmät kuin synnytys)

Taas tuli jotain clomi-oireita, eilen illalla ja tänään on ollu kunnon menkkakipua vaikka menkkojen ei pitäisi alkaa kuin vasta ensi viikolla...
 




keskiviikko 12.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo

Vauva haaveissa.....kp28......25v......02/11......1.lapsi.....2.clom....dpo9

Juudith.........kp26......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp21......28v......11/08......1.lapsi.....3.clom

kaktuspiikki...kp19......28v......01/10......2.lapsi.....1.clom

Katie85.........kp4.......26v......06/10......1.lapsi.....4.clom

magda.........kp23......24v.......06/10......2.lapsi......6.clom...dpo7

joku_raja.....kp25......29v.......01/11......1.lapsi......6.clom....dpo8

Päivi1980.....kp3.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali..........kp24......32v.......11/10......3.lapsi......1.clom








 
Viimeksi muokattu:
Mulla on myös ilmeisesti lievää hirsua, karvat on tummia ja kasvaa vikkelään. Yhdistelmäehkäisynhän pitäis hoitaa pco:ta, mut tässä raskautta yrittäessä se ei paljon lohduta :LOL:

magda - Mulle kans clomit on tehny mitä moninaisempia vatsatuntemuksia/kipuja. Ihan perseestä kun ei voi kunnolla haistella mahdollisia raskausoireitakaan kun pelkät clomit tekee mulle ainakin vatsatuntemuksia, pahoinvointia, väsymystä jne jne :kieh:

Vauva haaveissa - Poltteleeko testi jo kaapissa?? :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista Katie, Vauvaton, ja Joku_raja.
Aika pelottavilta nuo sivuvaikutukset kuulostaa, mut sillä mennään sitten ensi kierrosta lähtien. Lääkärini oli sen tyyppinen että joo, ei siinä mitään sivuvaikutuksia näillä annostuksilla varmaan tule. Et ei hänestäkään ollut tueksi.
Mutta kokeillaan nyt sit tätäkin.

Kiitos ku kerroitte kokemuksistanne!

Ginger
 
mulla tää pcos on vissiin ollu piilevänä pidempään kun ei koskaan säännöllistä kiertoa... ja karvoja on kasvanu pitkään... en oo vaan tienny mihin yhdistää. mut viimesen parin vuoden aikana tai ehkäsyn poisjättämisen jälkeen vaan pahentunu. nyt jopa kasvaa leukaan sitkeesti sellanen mustaakin mustempi kova karva :mad:
 
Katie85: Kylppärinkaappi on täynnä jo joskus viime talvena netistä tilattuja raskaustestejä, et kyl ne pikkasen siel polttelee.. :D Meinasin testata lauantaina ellei menkat sitä enne ala. Ihmetys on kyllä TOSI suuri jos plussa tulee, kun ei oo mitään raskaustuntemuksia ollu! Tai jos jotakin oon jossain vaiheessa kuvitellu, ni ne on varmast ollu vaan harhaluuloja ja aivan muista jutuista johtuvia.. :ashamed: Esim. tänään koski tosi kovasti mahaan, mut se varmaa johtu siitä ku olin juonu just 2 kuppia kahvia, sit nännit ku oli monta päivää hellät, ni se johtu varmaan siitä, ku olin koko aja niitä näpelöiny ja tunnustellu, et onks ne kipeet vielä, sit valkovuotoa kun on nyt ollu, ni luultavasti oon siihenkii vaa kiinnittäny nyt enempi huomiota ja todennäkösesti sitä on ollu ennenkii ihan yhtä paljo jne. jne. jne. Tuntuu et keksin vaan kaiken ja kaikkiin oireisiin löytyy joku järkevä selitys - muu kuin raskaus.. : / :O Mut katotaan nyt ja koitetaan pitää vielä pieni toivon kipinäkin yllä. :)

Tsemppiä myös muille piinailijoille!! :hug:
 
mä oon tänään miettiny et kävikö tässä just niin miten monelle on käyny... eli tän kierron kun olen ollut "toiveeni menettänyt" enkä oo kp20 vielä bongannu selkeetä ovista, niin onkohan kuitenki käyny "vahinko". Niin on ihme oloja ja valkkarii ihan lorahtelee, mikä ei oo tuttua. eikä noita parista edellisestä clomikierrosta tuttuja loppukierron oireita ole ollenkaan, tai sit tosi lievänä... tai ehkä tää on taas toveajattelua ja kaikki johtuu vaan siitä että en oikeesti oo ovuloinu...
 
vauvaton toivotaan parasta, niinhän siinä usein käy että kun luopuu toivosta niin tärppää :) Oi se ois kyl niin ihanaa että joku meistä vihdoin raskautuis, toivottavasti se olet nyt ensin sinä ja sit me muut perässä ;) <3
 
vauvaton: Voi että, nyt kuulostaa hyvältä! :) Millon sä voisit alkaa testailemaan? Mäkin huomasin äsken vessassa käydessä, et olipas tullu paljon valkovuotoa ja just sellasina kökköinä.. Ja seksiä ei olla kuitenkaan harrastettu nyt viikkoon (!!) eli mitään siemennestettä se ei ole. No lauantaina selviää, mitä tuol kropassa on tapahtunu vai onko yhtään mitään. Oon miettiny, et näkyyköhän sillo sit varmasti jotain, ees haamu, jos on jotain näkyäkseen? Sillon on kuitenkii jo dpo 12. Jos nega tulee ja menkat ei ala, ni testaan tietty viel sit ens viikol uuestaan. Ois kyl tosi hanurista tuo vaihtoehto, et jos pitäis sit taas Teroluteilla käynnistellä menkat! :kieh:
 

Yhteistyössä