Clomittaret vuonna 2011!

No nyt saa minutkin lisätä listaan! :wave:

Eli 25-vuotias, ensimmäistä yritetty 10/2009 ja Clomi-reseptin sain keskiviikkona :)

Tutkimukset tehty viime syksynä, kaikki ok, mutta lääkäri halusi vielä kattoo jos kierto tasaantuis. Lopetin siis e-pillerit 2009 syksyllä ja sen jälkeen ihan törkeen pitkät kierrot. Nyt kesän jälkeen kierrot ollu jotain 34-46 suurinpiirtein. Ovulaatio ihan hukassa. Nyt menossa kp.13, vai 14 (oikosulku!) ja odotellaan menkkoja, koska mukavan pessimistisesti ajattelen että eihän se nytkään tärppää :D MUTTA mukava kun on nyt selvillä mitä tehään kun seuraavaks täti tulee kyläileen. JESSS! Toivotaan että Clomeista on apua :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa lemonade :)
Täältä ei niin hyväi uutisia. Menkat alkoi kuin alkoikin ihan oikeana päivänä eli kp31/31. Eli tänään mennään kp3 ja ensimmäiset clomit napattu. Harmittaa ihan tuhottomasti ja kp 13 meen seurantaultraan kuulemaan tuomion. Hiivatulehdus vaan jatkuu.. Onko muuten kokemuksia hiivatulehduksesta ja sen kestosta. Otin jo maanantaina sellasen reseptilääkkeen, joka ennen auttanut heti ja ei tunnu tehoavan, mitäs sitten tekis? Todella niukat on muuten vuodot ja oikeestaan vois sanoa että loppu tädin vierailu jo tänään, mites teillä muilla, onko clomit vaikuttaneet teijän vuotomääriin?
 
Tillu, mää olinkin näköjään hypellyt osan viesteistä yli, joten siksi sekoilut:ashamed: Sori!
:hug: tädin alkamisesta ja Lotelle kans. Toivotaan, että clomit tekee nyt toivotun tuloksen.
Musta tuntuu, että mulla oli ihan samalla tavalla vuotoa kuin ennenkin, vaikka clomeja söin. Mut voihan ne ihan hyvin sitä vuodon vähenemistä aiheuttaakin joillekin. Ja kylläpä kuulostaa Lotte sitkeeltä hiivalta:| Varmaan sun kannattaa vielä käydä hakemassa jotain tehokkaampaa hiivakuuria. Vai mikä sulla nyt on käytössä?

ON: Mulla juilii koko ajan mun oik. munasarjaa. Ovistestit on edelleen negoja:confused: Välillä oikein kipeästikin vihlaisee ja alkaa maha kokonaisuudessaankin tuntumaan ihan kuin menkkojen alussa..
 
Uskomatonta! Elämässäni ensimmäistä kertaa ovistestissä oli testiviiva tummempi kuin kontrollliviiva, mahtavaa!! Menkoista laskettuna myös näihin aikoihin ois viime kierrossa ollut ovis eli kp 18, mutta silloin en tikuttanut, kun oli seuranta ultrat, mutta ois ehkä kannattanut, koska ei sitten oltu oikeeseen aikaan hommissa.... Just kerroin miehelle tuloksen ja sanoin, että huomisesta eteenpäin ollaan superaktiivisia.... Anteeksi omanapaisuus :)
 
Chikakaa: Mahtavaa, onnittelut ovisplussasta :) Osaan kuvitella täysin sun tunteen, multa ihan itku tirahti ku sain tässä kierrossa ekan ovisplussa. Nyt eikun peittoja heiluttelemaan ;) ja omanapaisuudesta.. eiköhän myö kaikki siihen aina silloin tällöin syyllistytä :D

Tiijona: Paljos sulla nyt olikaan kp:t?

Lotte: Täältä puhuu hiivatulehdusten super konkari :) Mulla tuo suun kautta otettava ei ikinä oo auttanu yksin ja oon sen lisänä käyttäny aina sitä voidemaisesti levitettävää hiivalääkettä, jotta on kutina helpottanu ja oon sitä käyttäny kahden viikon ajan, jotta varmasti lähtisi pois. MUTTA mulle muuten lääkäri sanoi noista reseptilääkkeistä tai hiivan hoitoon tarkoitetuista tableteista, että niitä ei saa syödä jos yrittää vauvaa ja niiden käytön aikana ei saisi tulla raskaaksi, joten ehkäisyä olisi ehdotomasti käytettävä. Mutta noista puikoista ja voiteista ei ole haittaa.

Lemonade : tervetuloa tännekin pinoon :)

ON: täällä kp 26, dpo 6, eikä mitään raskauteen viittaavaa. Mulla oli dpo 3 ja 4 ihan mahdotonta närästystä, alamahakipuja ja tissivihlontoja ja nyt ne on kaikki poissa. Kokeilin kohdunnapukkaa ja se on samanlaisena kuin aina ennen menkkoja, eli hieman auki ja edessä.. taitaa täti ravata kylään kp30... :(
 
Oviksen tikuttelusta: Te joilla pco on aika turhaa tikuttaa ovista, sillä LH hormoni on koholla koko ajan. Mulla testit näyttää aina haamua. Vahva plussa osoittaa LH-huipun mutta ei takaa ovulaatiota. Mulla tuli viime kierrossa selkeä plussa ovistestiin, mutta ovista ei ollut lääkärin mukaan tapahtunut, eikä ollut sellaisia tuntemuksiakaan. Sitä edellisessä kierrossa taas tunsin oviksen (ja menkat alkoi tasan 2 viikon päästä), mutta testi ei näyttänyt vahvaa viivaa... Joten älkää luopuko toivosta vaikka ette saakaan ovistestiin vahvaa plussaa!

Tietääkö joku muuten vaikuttaako särkylääkkeet raskautumiseen? Multa poistettiin eilen pari viisaudenhammasta ja oon aika paljo joutunu syömään. Mutta oon ottanut panadolia buranan sijasta, sen kai pitäis olla jotenkin parempaa kun sitä saa käyttää raskaanakin...? Mulle tuli sellanen tunne että ei varmasti tärppää kun oon syöny noita lääkkeitä niin paljon :( Olin jo ajatellut kärsiä ilman särkylääkkeita mutta en sitten pystynykään...

Plussatuulia kaikille!
 
magda: en usko, että särkylääkkeiden syönnillä olisi mitään estettä raskautumiselle.

Lotte: Mulla on ollu ihan normivuodot myös clomienkin aikaan.

Joku vois nyt pitkästä aikaa plussata, että saatais vähän potkua taas tähän ketjuun! =)
 
Mimmu, mulla on nyt kp 16. Edelleen tuntuu oik. munasarjan kohdalla välillä hyvinkin häijyltä ja koko ajan tuntuu aivan kuin jotain tapahtuis siellä.

Magda, ihan totta! Turhaanpa minäkin tikuttelen, kun mulla se pco on. Jotenkin unohdin nyt tässä clomi-kierrossa kokonaan tuon faktan noista oviksen tikutteluista:D Ja tosiaan, mäkin muistan lukeneeni jostain, että tulehduskipulääkkeet (ibuprof., ketoprofeiini jne) ei olis hyväksi ovuloimiselle ja toki sit raskauden alusta loppuun saakka lisää verenvuotoriskiä jne. Eli ei varmasti hyvä lääke raskautta toivoville.

Chikakaa, onnea oviksesta! :flower:
 
Magda: Mulle lääkäri kyllä nimenomaan kehoitti tikuttamaan sitä ovista PCO:sta huolimatta ja seurailemaan lämpöjä ja tuntemuksia.. ja gynekologi lääkäri oli, ja puhetta oli kyllä myös noista asioista mistä mainitsitkin..
 
Viimeksi muokattu:
Jippii. Alkoihan ne menkat. Kp:ista ei enää tietoakaan. Terot lopetin jo reilu viikko sitten eli jotenkin hitaasti starttasi. Kp 1 siis ja tässä kierrossa kahdella clomilla. Mieli on edelleen toivoton ja ihan varma olen että tästäkään ei tärppi käy :(

Mulle taas gyne kehoitti oleen mittailematta lämpöjä. Lisäksi ovistikuttelut ei toimi sillä mä saan plussan niihin kyllä mutta mitään ei tapahdu. Lh siis nousee mutta turhaan. Tässä kuussa seurantaultraan sitten kp 10-12.
 
tarantellah Mahtaako noi ovistestit huijata myös toisinpäin? Mulla kun on aina ennen tullu vahva viiva jo kp13, nyt menossa kp 16 eikä oo vieläkään mitään?!:O Ja tosiaan viime kierrossa ku ultrattiin kp 14, oli kaks isoa(21 ja 24mm muistaakseni) follia, mut silti en saanu tikkuihin mitään hailukkaa haamua vahvempaa vielä kp 15 edes... Enpä tiiä, kai mä testailen tässä vielä pari päivää jos se siitä vahvenis. Mikä lie sit aiheuttaa ovulaation myöhäistymistä?... Harjotukset on kuitenki jo alotettu:D
 
Hei!

Pienen tauon jälkeen minäkin uskaltaudun tänne taas, kun on vähän varmempi olo vaikkei mikään vielä täysin varmaa ole. Mutta vähän luottavaisempi mieli kuitenkin:) Viikko sitten sunnuntaina mulla tuli r-testiin kaksi viivaa! Varmistustesti odottaa vielä kaapissa, mutta ovistestit on näyttänyt vahvaa kahta viivaa koko viikon. Menkat on myöhässä epävirallisesti reilun viikon ja virallisesti vähän alle viikon. Pelko on kova, että jotain kurjaa tapahtuu, sillä suvussa on tuulimunia ja keskenmenoja, siksi itse niin varovaisin mielin enkä heti uskaltanut tulla kertomaan. Mutta jospa kaikki menisi hyvin:)

Tuosta oviksesta kahdessa clomikierrossa se tuli mulla vasta kp 18 (kierron mukaan), vaikka toisessa kierrossa seurannassa kp 14 oli jo yli 20mm folli. Ja tästä viimeisessä kierrossa ovis testattu kp 15 ja seurannassa kp 12 oli kanssa yli 20 mm folli. Eli mulla ainakin ovikset antanut odotuttaa itseään vaikka seurannassa sanottu että saattaa irrota jo tänään. Ja tässä viime kierrossa ovistesti antoi kyllä selkeän plussan. (edellisissä ei siis testattu)
 
Oi, Onnea mippis :D Ihanaa, että joku plussailee :)

Kiitos Mimmu. Siinä lääkkeesstä ei lukenut mitään ehdotonta kieltoa raskauden aikana, eikä mulle lääkäri oo maininnu mitään sen käytöstä lapsen yrittämisen aikana. No toivottavasti ei vaikuta. Otin siis vaan sen yhden viikko sitten ja käyttäny kans sitä rasvaa ja on se ehkä loppumaan päin nyt, onneksi.
Tuosta PCO ovistestailusta. Mä testailin viime kierrossa ekaa kertaa, vaikka oon lukenu ettei ne pitäis meille PCO laisille mitään näyttää. Mä testailin kp 11-16 ja aina sain hailun viivan, paitsi kp 15 ja 16 jolloin oli selvästi kontrolliviivan värinen testiviiva. Eli uumoilin, että ovis olís tullut kp17 ja menkat alkoikin tasan 14 päivän päästä tästä eli oikeassako olin? Viime seurantaulta joulukuussa oli jo kp11 ja nyt mietinkin, että oliko se liian aikaisin, että riittävän isoja folleja ei löytynyt, koska ovuloin vasta myöhään. Tällaisia taas mietiskelen ja varasinkin seurantaultraan ajan kp 13. siihen on vielä viikko eli jänskäillään siihen saakka.
 
Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet! :)

Lukemassa oon minäkii käyny joka päivä mut kirjottelu on jäänny, joten ajantasalla kuitenkii asioista ;) Mippis, ihanaaaaa!!! Mielettömästi onnea! :flower: Toivotaa et täst alkaa plussia satelee enemmänki!

Täällä kp 27. Pientä toivoa on pidettävä ilmassa, mut oireita ei kyl juuri ole. Kahes aiemmassa kierrossa on oireita ollu sitäki enemmän, mut eipä nekää oo tuottannu tulosta.

Kävin kattomassa viikonloppuna sen "Hiljaa toivotut"-dokumenttielokuvan, ja vast sillon rupes oikeest miettii et ei hitto jos menee niiiiiin kauan ennenku tulosta syntyy (sillä toisella pariskunnalla meni vissii 7 vuotta) tai et jos hoidotkaa ei auta. Tähän asti on tullu oltuu nii luottavaine et eiköhän se jossai vaiheessa tärppää, mut nyt tunkennu päähän ne toisetki ajatukset...jotka tosin on sysättävä pois! Mutku ei malttas enää yhtää oottaaa..

Tulipa synkeetä tekstiä ja viel täs vaihees kiertoa ku pitäs olla toivo yllä. Mut joteki sitä tippuu aika kovaa alas ku ei ala tulosta syntyy. Oli ehkä liian kovat odotukset et heti tärppäis ku apua saa, ja nyt ku nii ei käynykkää, ni onhan se iso pettymys.

Pitää vaa jaksaa yrittää ja toivoa! Tsemppiä meille! :)
 
mippis Paljon onnea sinne!:flower: Ja tosiaan taitaa täällä käydä samoin ku säkin kerroit sulle käyneen. Eli vaikka siis tässä kierrossa en clomeja syökään(viime kierron söin), ni ilmeisesti ne vaikuttaa jotenkin vieläki, koska vasta tänään tuli vahvempi viiva ovistikkuun ja nyt siis kp 17. Eli varmaan huomenna sit vahva viiva. No väliäkös sen, hyvä vaan että tietää sen olevan niin myöhään, josko se vaikka edesauttais tätä raskautumisyritystä :D Huomenna tai ylihuomenna jos vielä ukon koittas kellistää ku viimeks oli eilen. Ni eiköhän se sit taas osuis suht kohilleen. Katotaan kuin taas käy...:confused:
 
Heippa kaikille!
Täällä kp 9 menossa ja miehen kellistely joka toinen päivä on aloitettu. Vähä meinaa tehä tiukkaa, ku meillä peittoja heilutellaan hieman aktiivisemmin... Mut tuttu kätilö sano, et siittiöiden laatu kärsii, jos jörnii useemmin, joten tässä kierrossa pelataan sitten kaikin puolin varmanpäälle kaikissa asioissa. :LOL: Ihanaiset clomit aiheuttaneet oikein kunnon kuumia aaltoja meikäläiselle ja eilen illallakin istuskelin pikkarit päällä koko illan, kun oli niin KUUMA!!!!! :) Toivottavasti niistä nyt apua sitten kans olisi. :)
 
Hei taas kaikille! Ahkerasti käyn lukemassa viestejänne että joko jollain olisi clomit tehonneet ja onhan sitä tulosta syntynytkin, onnittelut plussista sekä r-testeissä että o-testeissä.

Itse odottelen seuraavia kuukautisia että saan alkaa syömään clomeja. Edelliset clomithan söin v. 2006-2007 ja silloin minulle määrättiin 1 tabletti ja kuuri oli 4kk:n satsi. Söin 2 ekaa kuukautta normaalisti 1 tabletin annoksella ja tikutin oviksen hyvin, mutta raskaus ei alkanut. Kolmannen kuun päätin sitten itse testata suuremmalla annoksella eli otin sen 2 tablettia kerralla ja sitten onnisti ja nykyään olen ihanan 3-vuotiaan lapsen äiti. Nyt vain olisi se tilaus sille toiselle ihanalle tai on ollut jo vuoden päivät mutta mitään ei ole luomusti tapahtunut.

Minulla muistaakseni ovis tapahtui suht hyvin silloin aiemminkin, siis ilman clomeja ja nykyään kun olen synnyttänyt, tunnen oviksen ilman tikuttelua, vaikka sen aina tarkistankin. Ihmettelin silloin ennen että miten muka jotkut tuntee oviksen itsestään kun minulla ei ollut mitään tuntemuksia, mutta nykyään sen ymmärrän, eli tunnen sen hyvinkin.

Toiset sanoo että jos ovis tulee muutenkin, siis ilman clomeja, niin clomeista ei olisi apua. Itse olen kyllä vähän eri mieltä sillä tapahtuihan mulla ovis aiemminkin ja haluan luottaa siihen edelleenkin. Kysyin asiaa gyneltäkin ja hän sanoi että kyllähän clomit sitä asiaa paremmin auttaa eli silloin siis clomeista olisi apua vaikka ovis tapahtuisi ilman niitäkin. Toinen lääkäri on kyllä minulle sanonut että ei olisi apua - tiedä häntä mitä kukakin tarkoittaa??

Minulla taisi olla kuumia aaltoja clomien aikoihin, mutta parhaiten muistan sen, kun alavatsaa vihloi ikävästi niiden syönnin aikana.

Raikkaita talvipäiviä kaikille clomittarille ja plussatuulia testeihin...:)
 
Huhhei, pessimismi tähän kiertoo on saanu ainaki jotain aikaa :D täällä nyt dpo 13 ja eilen sekä tänään sain raskaustestiin elämäni ensimmäiset plussat :heart: Eilen tein päivällä yhen liuskatestin, johon tuli haalea viiva, tänä aamuna tuli ihan haamu (??) ja iltapäivällä sitte taas selkeemmin näkyä haalea viiva. Sit aattelin et käytän jo kalliimman ja varmemman clearbluen testin ja siihen tuli "raskaana 1-2". Sit oli taas into huipussaan, mut sitku luin sen selosteen ni siinä sanottii et "munasarjakystat saattavat aiheuttaa harhaanjohtavia tuloksia"..ja tarkotetaakoha tällä nyt siis just virheellisiä plussia? Ja munasarjakystahan miulla on...: /

Täs ei nyt tiiä yhtää et miten päin ois ja mihin uskois :) Maanataina kirjottelin et oireita ei juuri ole, mut nyt on kyl saanu ravata tiheemmin vessassa, nälkä on kokoajan (vaik syö mahan täytee ni koht on jo nälkä :O) ja nännit on arat. Sen lisäks oon ollu iha tosi väsynny, tänääki kerkesin nukahtaa telkkaria katellessa kolme kertaa sohvalle :D

Jos tää ei nyt johtus siitä kystasta ni vois iloita siitä et hedelmöittyminen on ilmeisest kuitenkii tapahtunnu, joten toivoa on :) Liikaa en aio viel kuitenkaa innostua ku mietityttää ku aamupissastahan ois pitänny selkeempää viivaa tulla ja sielt ei tullu ku just ja just näkyvä haamu. Ni..jos kiinnittyminen ei oo kuitenkaa tapahtunnu vaa alkio on esim. vaa hipassu kohdun seinämää ni sithä se täs vaihees voi näyttää virheellistä plussaa. Viikon pääst vois olla vähä viisaampi - jännittää ihan pirusti! :)
 
Mippis ja Tiide niin paljon toivon onnea teille, että molempien raskaus päättyisi ihanaan pieneen vauvaan!!!

Tuo oviksen tikuttelu on kyllä rasittavaaa puuhaa, kun ei tosiaankaan voi tietää, että irtoaako munis hienosta ovisplussasta huolimatta. Täytyy vain luottaa siihen, että s-prog kokeen perusteella lääkäri oli sieltä mieltä, että ovulaatio on tapahtunut viime kierrossa, joten luotan siihen nytkin. Niin ja siis minullakin ovis tullut kp 18 tienoilla.
Viime kierrossa pupuiltiin väärään aikaan, mutta tässä kierrossa on käytetty päivät hyvin, joten toivotaan parasta.

Olen meittinyt sitäkin, että onkohan ovulaatio ongelmiin syynä se, että olen aina ollut tälläinen ruipelo. No kävin laskemassa BMI:n itselleni ja se näyttäis menevän tonne normaalipainoisiin eli ei siis varmaan sekään nyt selitä.

Mä nyt yritän uskoa näihin clomeihin, jos kerran tilastojen mukaan 7/10 niillä raskaaksi tulee. Mutta se usko loppuu taas, kun menkat alkaa.

Nyt kp 23/32 meneillään.
 
Viimeksi muokattu:

Ihanaa, paljon onnea Mippis ja Tiide :heart:
Wau kaksi plussannutta!!!
Saanko laittaa teidät plussalistalle?? Tarvisin siihen lasketun ajan ja yk:t.

Lemonade Tervetuloa, lisään sut listalle :wave:

Täällä vihdoin kp 1 ja parin päivän kuluttua alkaa se pelottavan karmiva 3tbl:n annostuksen clomikuuri, hui kyllä oikeesti pelottaa...toivottavasti ei tulis kauheita sivareita...:whistle:

Ovistesteistä..mulla siis pco, mutta mulla on ovistestit aina toiminut, joka raskaudessa sekä ovuloimattomissa kierroissakin. Itse oon aina käyttänyt clearbluen testejä, halpistestejä käytän siinä ohessa ja varmistan digillä. Liuskatesteissä se herkkyys on 25 ja clearbluessa peräti 40, joten siksi se on luotettavampi kun ei ole todellakaan herkkä, mutta taas toisaalta, vain sillä testaillessa lh-huippu saattaa mennä ohi, jos ei raaski testailla kuin kerran päivässä. Ja siis mulle gyne suositteli niitä jo esikoista yritettäessä ja avot tulin sillä kierrolla raskaaksi kun tikutin oviksen, meillä oli tainnu mennä aina vähän miten sattuu noi peuhaamiset silloin, toisin kuin nyt, kun ovat puhdasta matikkaa :LOL:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille Ihana auringonpaiste ainakin täällä =)
 
Voi Tiide hirveästi onnea!! Toivotaan, että ei ole virheellinen tulos! Ja siitä haaleasta viivasta, oon ainakin lukenut paljon, että joillain kestää pidempään ennen kuin testiin tulee kunnon viivat. Joten toivotaan että sullakin on näin!

Kiitos kovasti kaikille onnitteluista! Mutta niinkuin pelkäsin, taisin iloita liian aikaisin. Mulla on tosi vahvasti sellainen tunne, että jotain on pielessä, oireetkin katosi viikonlopun ja alkuviikon aikana. Veikkaan, että mulla on keskeytynyt keskenmeno. Joten Justiina mua ei ainakaan kannata siirtää plussanneisiin:(

Ja ihan niinkun tässä ei olis tarpeeks niin ollaan miehen kanssa ajauduttu tosi pahaan riitaan eikä pystytä ees puhumaan. Naimisiin pitäis mennä ens viikolla.:headwall:
 
Onnea Mippis ja Tiide! <3

Täälläkin on joitakin uutisia... Tänään nimittäin sain minäkin ihan ekaa kertaa kolmeen raskaustestiin himmeät viivat:heart: Pelottaa vaan kovasti et näkyykö nuo viivot vielä seuraavina päivinä ku hieman tuli rusehtavaa vuotoa ku vessassa kävin...
 

Yhteistyössä