Clomittaret vuonna 2011!

Onko kellään tietoa kilpirauhasenvajaatoiminnasta?????
Mä sain ne verikokeiden tulokset ja tsh oli nyt 2.2 (kesällä 1.9) Ja t4v oli 11.85. Arvauskeskuksessa sanottiin vaan, et ei voi nuo mun oireet( hiustenlähtö, palelu, tajuton väsymys, iho on kun sahara, päätä särkee ja huimaa) johtua kilpirauhasesta, koska arvot on viitteiden sisällä.
Kuitenkin tuo t4v arvo on minusta ihan liian alhainen ja raskaana ollessa sen pitäs olla vähintään se 14 ja sitä raskauttahan tässä koko ajan yritetään.
 
Ei tullu taaskaan vauvaa tänne... Voi v***u sanon minä. Kolmas clomikierto siis alkanut ja huomenna taas nappia napaan. Täytyy myös tilata uusia ovistestejä. Kohta alkaa olee sellainen fiilis, että heitän kirveen kaivoon tän homman kanssa. Ihmiset on kanssa välillä niin aivottomia... "Kyllä se siitä..." yms. No mistäs sinä sen tiedät???

Että tällästä tänään... Emmä muuten oo masentunut, mutta tää touhu on kyllä ihan hanurista. Tää ja seuraava kierto armon aikaa ja sitten taas lekuriin... Ei vitsi mun on pakko onnistua näillä clomeilla, mä en jaksais mitään hulluja hormoonihoitoja.
 
magda mites siellä???

täällä nyt mennään kp 28 ja menkkoja ei näy...raskautta en uskalla kauheasti elätellä..ei tuu sit niin isona pettymyksenä!

chikakaa toivottavasti sulla kuitenkin tärppi kävisi,älä menetä vielä toivoa! kuinka pitkäksi aikaa sulle ollaan määrätty ne clomit?
 
Chikakaa: Kolmas clomikierto toden sano täälläki ja oon lukenu monel muulki käyneen niin, joten luota et tää on siullaki the kierto! :heart:

Itelläki oli kolmantee clomikiertoo jo tosi turhautunnu olo. Oli jotenki niin suuret odotukset siihen ekaa ja sit ku ei tärpännykkää ni et no tokasta tai sit nää napit ei varmaa auta. Se vuoto ko alko ton toisen clomikierron jälkee ni tuntu et tää oli tässä. Ei ollu mitää odotuksia enää siihen kolmantee, mut sieltä se plussa kuitenkii yllätykseks tuli.

Täällä nyt siis rv 5+3, vähän alle 2 viikkoa ja pääsis varhaisultraa kattomaa löytyyks sielt mitää. R-testejä on tullu tehtyä melkee joka toinen päivä, iha hysteerinen olo siis. Tiiän kyl et vaik menis kesken ni testit voi näyttää viel pitkääki positiivista, joten en nyt tiiä varmistaaks toi testien tekeminen mitää - antaa ehkä hetken hyvän olon :) Iloita ei oo kauheest voinu, normaalin alkuraskauden keskenmenoriskin lisäks on liikaa muitaki riskejä; clomit, ylipaino..ja en tiiä voisko toi munasarjakystaki ollaa jonkiilaine paha tuolla. ei vaa pitäis päästää noit ajatuksii valloillee, mut se on helpommin sanottu ku tehty.

Mukavaa sunnuntai-iltapäivän jatkoa kanssasisaret ja onnea kaikkien kiertoihin! :heart:
 
Mulla on neljää kiertoa varten resepti clomeista ja sitten jos ei kuulu vauvaa niin pitäis varailla aikaa lekuriin... Tässä kierossa mun mielestä ajoitettiin touhut tosi hyvin, mutta ei. Viime kierto kyllä meni oikeesti ohi, kun sitten jälkeenpäin sen oviksen menkoista laskin, (silloin en tikuttanut, kun luulin tietäväni päivän seurantaultrien perusteella). Nyt en kyllä anna yhenkään oviksen mennä ohitse niin kuin ekassa kierrossa kävi vaan tikuttelen ovista ahkeraan, sen verran kalliita noi pilsut meinaan on, ettei viittis turhaan syödä.

Mutta ihanaa Tiide, että jollain plussaa! Olen vilpittömästi iloinen puolestasi =)
 
Tillu, kyllä toi t4v:kin on ihan normaali. Matala mutta normaali silti. Mulla itellä oli tuo tsh aikoinaan kun on viimeks mitattu kans just ja just rajoissa.

Mulla on tullut nyt kuvioihin kans pahaa oloa, väsymystä, päänsärkyä.. kaikkea ihmeellistä. Saattaa olla clomitkin mutta mun mielestä mulla oli näitä jo hetkeä aiemminkin kun alotin kuurit..

huomenna kp 15 ja kuuleen tuomio munasoluista. Yhtään ei ainakaan tuu limojakaan tai muuta merkkiä että sieltä ovis olis tuloillaan :(
 
Heippa tytöt!:wave: Enpä oo taas pieneen aikaan vissiin kirjotellukkaan, johtuen yllättäin ihan siitä että eipä ole mitään asiaa liiemmin ollut...Eikä oikeestaan ole nytkään mutta ajattelin kuitenkin jotain tulla tekstaamaan ilmaistakseni että hengissä ja hengessä mukana ollaan!:)

Tiide ainakin näkyy plussanneen, kovasti onnea!!=)

Chikakaalle halit!:hug: Mulla on kuule se kirves jo lentänykki monesti sinne kaivoon tän homman kanssa, tän n.1,5 vuoden turhan yrityksen aikana! Ja yhtä monesti mä olen sen sieltä aina nostanu, ihan vaan nakatakseni sen sinne taas vajaan kuukauden päästä uudestaan...Masentavaa, I know. Mutta ei kai tässä hätää ole niin kauan ku kirves kestää sen viskomisen ja itse jaksaa taas sen sieltä nostaa.;)

Täällä on kans menossa kp 29/25-31, ja ei mitään oloja mihinkään suuntaan...Viime kierto oli 27, sitä edeltävä 26 ja sitä ennen 31. Mutta nyt kyllä tikuttelun perusteella odotinki pidempää kiertoa ku viimekertanen. Eilen, laimeesta iltapissasta jo tein testinkin, mitään siitä sen enempää ees toivomatta, ja negahan se sieltä tuli. Niitä ku tuolla kaapissa lojuu ni houkutus on suuri:LOL: Huomenna aattelin aamulla taas pissiä tikkuun, olis niin ihana synttärilahja isännälle jos oliskin plussa!:rolleyes: Vaan tosiaan enpä jaksa uskoa siihen, ei sitte ihan niin korkeelta putoa alas kun menkat alkaa...

Mutta tsempit kaikille!! Ja peukut pystyyn että se kevät jo kohta alkais!:flower:
 
No täällä on sitten vaihteksi kp 2 :( Ja toinen clomikuuri alkaa siis huomenna. Luulen et tän kierron jälkeen pidän ainakin yhden kierron taukoa, ei jaksais noita clomien sivuvaikutuksia. Kaikki oireet tässä kierrossa johtu näköjään influenssasta, onneksi alan vihdoin olemaan terve.

No täytyypä alkaa varailee seurantaultraa ja tilaamaan ovistikkuja! Mutta tässä kierrossa ajattelin ottaa vähän rennommin ja ainakin yritän olla kyttäämättä oireita...
 
Mä jättäydyn pois. Me ei saada lasta ja clomit on syytä lopettaa. edes kaksi pilleriä ei auta ovuloimaan. Se 15mm munasolu oli kutistunut pieneksi niiden muun miljoonan reiän kans samalle tasolle. Lapsihaave siis jääköön :`( Toivottavasti teillä muilla onnistaa!
 
Tällä taas. Viimekierto oli taukoa clomeista, mutta nyt hikoillaan ihan urakalla vaihteeks. Hemmetti että oli toiveet korkealla taas edellisessä kierrossa mutta niin kolistiin maihin taas että ei mitään järkeä.

Seuranta olis perjantaina, joten käydään nyt taas kyyläämässä miten en munasolut kasvaa jotta voidaan taas päivitellä että ei ole mitään syytä sille että ei raskauduta... Yrittäkää yrittäkää yrittäkää luomuna... "saletisti natsaa parin vuoden sisällä" Jaa taas....

Meillä tulee parin kk sisällä 2v rajapyykki vastaan jo. :( Viimeksi perjantaina kuulin taas lähisuvun edustajan olevan paksuna.... (joskin lapsettomuutta taustalla joten ei niin katkera olo)

Ei auta kuin toivoa että inssit sitten auttais, ja että niihin nyt ylensäkin ennen kesää päästäis... Pelkäänpä vaan että venyttävät ja venyttävät että olis vasta syksyllä inssejä ja siitä eteenpäin vasta ensivuonna...
 
Moikkelis! Uusi olen tällä sivustolla joten vähän tietoja: Kebri82....28v.....ensimmäinen.....clomit, menopur,pregnyl

Ookoo... elikkäs, vuosi sitten keskenmeno hoidolla clomit-pregnyl(kohdunulkoinen) ja vuosi meni ennenkun pystyi edes asaa ajatella ollenkaan,ja nyt oli sopiva aika taas aloittaa. Itse miehen kanssa ollaan julkisella puolella ja heti tuli kaikki lääkkeet jnejne. Miehen tutkimuksissa kaikki oli ookoo, mulla kierto sekaisin ja hyperplasia(limakalvon liikakasvua kohdun suulla). Ne hoidettiin kuntoon ja sen jälkeen eka raskautuminen. Olen ylipainoinen joten kaikkia hoitokeinoja ei meille voida antaa, mutta painoa oon pudottanut aika roimasti jo nyt. Tällä hetkellä kp22 ja eilen haamuplussa... APUVA! Ensi viikolla uusintatesti ja jännittää....
 
KYSYMYS: Eli uskaltaisinko ottaa Terot (löytyy resepti ja varmaan laatikostakin vielä paketti) kun täällä tuskaisen ataas oottelen että menkat alkais?? Kp33 menossa (vasta?) ja eka clomikierto olisi siis edessä sitten kun viittis alkaa! Lääkäri oli sitä mieltä kun kysyin varmuuden vuoksi, että jos ei ala niin että onhan ne nytkin loppujen lopuksi alkaneet : / Mut jos nyt vaan ootan ja ootan, turhaan..?
 
Täällä nyt yks clomiton kierto jäänyt taakse, ilman tulosta kuten liian monesti ennenkin...Eli menossa nyt kp1: / No, nyt sitte aattelin tässä kierrossa taas koittaa niitä clomeja, tällä kertaa siis annos vaan ½tbl kp 3-7. Näin siis siks ku viimeks yhellä clomilla kasvo kaks niitä folleja, ni nyt sitte katotaan puolella että miten auttaa. Tämä taas tarkottaa rahan menoa sen ultrauksen muodossa, mut tän kierron jälkeen pitäs kaiken järjen mukaan rauhaantuu. Jos siis tämä annos ei auta ni tod.näk. jatkossa otan sen 1tbl. Mutta tän näkee/kuulee vasta parin viikon päästä. Pitääki alkaa varailemaan aikaa:) Eli yllättävän hyvillä mielin, mutta kuitenkin samalla pää jo valmiiksi painuksissa kohti uusia pettymyksiä...
 
hei!

voisin hypätä tähänkin ketjuun, jos sopii? :) olen kirjoitellut myös tuolla vauvakuume-puolella pitkään yrittäneissä, mutta kun mulla tää yritys alkaa melkein heti clomeilla, niin luulen että täällä ois kiva kirjoitella.

mulla on ikää 30+ ja toinen lapsi toiveissa. esikoinen nyt 1v. ja sai alkunsa 4. clomi-kierrosta :heart: olin ihan täysin toivoni jo silloin menettänyt, kun yhtäkkiä tärppäsikin, viimeisellä clomi-kierrolla ennen taukoa tai mahdollisia muita hoitoja. mä söin silloin clomeja 1tbl/pv kp 3-7 ja nyt olisi tarkoitus kokeilla samaa. huomenna onkin taas eka follikkeliultra ja jännittää onko follit yhtään kasvaneet. toisaalta, huomenna on vasta kp 10 (kun kp 11-12 on just vkl) enkä usko että on vielä ainakaan yhtään isompia folleja... viimeksi kun ovuloin vasta kp 16-20 ja sama luomu oviksissa. mites muilla, onko kp 10 seudulla näkynyt ultrassa vielä mitään johtofolleja ja milloin on ovulaatiot olleet clomien kanssa?

taustoista vielä sen verran, että mulla on lievä pco ja sen takia sain clomit taas näin nopeasti, vain 4 yk:n jälkeen käyttöön. mä ovuloin kyllä luomunakin mutta en joka kierrossa ja kierrot on vähän epäsäännölliset. lääkäri oli kyllä vähän sitäkin mieltä että voitaisiin luomunakin kokeilla mutta mä halusin clomit, en oikein usko että voisin muuten raskautua.

lemonade minkä takia sä et voisi aloittaa teroja, jos kierto venyy ja sulla on niihin resepti? mä jouduin aikoinani useinkin käyttään teroja, kun kierrot venyi (ilman teroja reilusti yli 40pv kiertoja). ja vaikka olisit raskaana, niin käsittääkseni teroista ei oo haittaa, niitähän päinvastoin joskus määrätään "tukemaan" raskautta.

plussatuulia ++++

t. memmup
 
memmup Tervetuloa!
No, otin niitä vain viime keväänä kun kierrot about 60vrk, sitten vaihdoin lääkäriä. Tehtiin kaikki tutkimukset viime kesän jälkeen ja kierrotkin alkoivat vähän lyhenemään. Jos nyt äkkiseltään heitän niin viimiset on ollu 46,34,42.. jotain tuohon suuntaan. Lääkäri oli sitä mieltä että odotetaan puoli vuotta, jos vaikka kierto tasottuisi. Nyt menin sitten uudestaan about reilu 4kk jälkeen ja sanoin etten jaksa enää oottaa! :D Tämä lääkäri siis ei käskenyt ottamaan Teroja. Ja nyt kun sain Clomi-reseptin niin lääkäri oli sitä mieltä etten tarvitse Teroja, vaikka kysyin että jos menkat ei vaan ala. Oli sitä mieltä että tuskin menee kauheasti yli 40vrk.. Argh.. Yhtä odottelua vaan.. Luulis että tämä lääkäri tietää mistä puhuu, mutta kun tuntuu että kauhean moni käyttää Clomien lisäksi teroja. Taidanpa alottaa ihan ite..
 
hei taas,

folliultrassa käyty, kp10, ja siellä oli 4(!!) munasolua kasvamassa. ne oli vasta n. 10-11mm eikä vielä voi tietää lähteekö ne kaikki kasvamaan vai ainoastaan 1-2. hyvä vaste kuulemma kuitenkin, eli clomit toimii ja lääkäri piti hyvin todennäköisenä, että ovulaatio tulee. ongelma vaan, että nyt on siis myös hyvin todennäköistä että useampi kuin yksi munis sitten irtoaa.... suositteli käymään ultrassa ensi viikon ma-ti tai harkitsemaan yhdyntätaukoa tässä kierrossa. ei tässä muuten olisi ongelmaa, mutta kun en ensi viikolla ultraan pääse, kun ollaan reissussa enkä millään haluaisi mitään taukojakaan pitää. ehkä pitää silti malttaa mielensä, vaikka tuntuukin niin hullulta, kun en muutenkaan tässä usko nyt mitenkään erityisen helposti raskautuvani :headwall: onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta? eli monta follia on lähtenyt kasvamaan, jos ultrassa ollut aluksi useampi reilu 10mm folli? kiitos kaunis jos joku osaa vastata!

nyt ei muuta kuin aurinkoisia päiviä ja plussahenkäyksiä :)
 
Hei memmup ja tervetuloa :wave:

Oliko sulla kaikki 4 follia samalla puolella vai jakuatuneet molempiin? Mulla oli esikoisen kanssa niin, että molemmilla puolilla oli yhdet follit kp 14, muistaakseni toinen oli 19mm ja toinen 21mm ( just vähän aikaa sitten luin meinaan epikriisejä tuolta ajalta, en muuten muistais mitenkään noin tarkasti) ja siis silloin oli kaksoraskausriski, mutta kun meillä ei ollut vielä yhtään lapsia ja yritysvuosia jo takana lähes kaksi, niin ei saatu mitään kieltoa, päin vastoin gyne käski ostamaan ovistestejä. No, ei siis tullut silloin kun yksi, mutta alkuraskauden tuhru kertoi ehkä siitä, että toinen tuli jo alkumetreillä pois..Kinkkinen toi sun tilanne, mun mielestä tuossa on kuitenkin siis riski ainakin kaksosille ja jos sulla vaste clomille hyvä niin nelosetkaan ei oo kyllä mahdottomuus...Onko teillä lapsia jo aiemmin?

Mulla itsellä on nyt kanssa todella epätietoinen tilanne, oon ollut todella pahasti sairaana, lentsu joka sai aikaan keuhkojen infektion on piinannut jo pari viikkoa, ja olin todella yllättynyt eilen, kp 15, saatuani ovisplussan testeihin, digiin ja liuskaan. Mulla ei siis oo yleensä ovis tullut vielä lähelläkään näillä kp:llä. No, ei siinä mitään, oon tyytyväinen, mutta mutta...mulla siis tällä kierrolla elämäni ekaa kertaa 3 tbl:n annostus kp 3-7 ja en päässyt duunien takia folliultraan, kun se olis sitten ollut vasta kp 15 eli eilen, jolloin ois ollut liian myöhästä. No nyt en siis tiedä oliko siellä yhtään johtofollia ja nyt mietin myös sitä, et mitäs jos siellä onkin ollut useempi :O Juilimiset olivat eilen todella lupaavan kamalat alavatsalla, joten jotain siellä tapahtuu, mutta mikä on tulos siinäpä se...
Tuosta annostuksesta ja sivareista vielä, että sairastumiseni varmaankin lievensi niitä, koska kuumat aallot esiintyi aamusin, mutta olen tosiaan ollut sahaavan kuumeenkin kourissa, joten vaikea sanoa niistä enempää..mutta toi annos vaikutti todella mun mielialoihin..olin todella alakuloinen kuurin aikana ja viikon ajan sen jälkeen..mikään ei kiinnostanut ja väsytti(sairaudella voi olla vaikutusta tähänkin)koko ajan. No tänään vielä siis laitetaan ukkokullan kanssa peitto heilumaan ja sitten eikun piinailemaan :D

Listan päivityksestä:attn:
Laittakaa tietonne vahvistetulla niin mun on helpompi poimia ne tekstistä listaan eli ikä, monesko, yrityksen aloitus ja avut ja plussanneet monesko, yk:t ja la.
Kiitos ja kumarrus :flower:




Justis :wave:
 
memmup: Mulle lääkäri sano että vaikka isoja folleja on monta on monikkoriski kuitenkin tosi pieni. Vaikka folleja on paljon ei kaikki välttämättä irtoa ja sit niitten pitäis vielä hedelmöittyä ja kiinnittyäkin.

Mulla menossa kp 6 ja huomenna otan viimeisen clomin. Sivuvaikutuksia on ollu enemmän tässä kierrossa, hirveitä hikikohtauksia yöllä! No, ei kuitenkaan mitään ihan sietämätöntä...
 
kiitos vastauksistanne :flower:

meillä siis yksi lapsi ennestään, myös clomeilla alkuun saatu ja nyt 1v. tuolloin mulla oli 1-2 follia irtoamassa ultrissa, mutta nyt siis tilanne että jopa 4 voisi irrota. toisaalta, oli niin aikainen päivä ultrata, ettei tiedä irtoaako sieltä 1 vai 4. lääkäri veikkasi että pari kuitenkin. ne follit oli kaikki oikealla puolella ja siellä on kamala paine nyt ollut monta päivää, kyllä tuntee kun ne kasvaa. mä olen magdan kanssa samoilla linjoilla, että tuskinpa sieltä kuin max 1 onnistuisi lähteä kasvamaa (ja sekin hyvällä tuurilla), mutta mies on kovasti vastaan, sille vissiin jo kaksoset ois katastrofi...

magda ja justiina tsemppiä oireiden kanssa! mä pääsin nyt jotenkin tosi helpolla, ei mitään muuta kuin kamala paine oikealla munasarjassa. ennen ultraa olin 100% varma että siellä on joku kysta mut eihän siellä muuta kuin 4 kpl folleja.

me lähdetään nyt reissuun mut palaan sit lukemaan teidän juttuja (ja kommentoimaan paremmin, harmittaa kun en nyt kiireessä ehdi!) kun taas ollaan linjoilla kotona. jos justiina päivität listaa, niin mulle sais laittaa:

memmup 2. lapsi toiveissa 5. yk, 1. clomi-yk

kiitos =)

memmup
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty :attn: Huomautelkaa ihmeessä jos mokia :wave:

Ovis on luultavimmin nyt ohi, tänään aamulämmöt oli vielä alhaalla ja peitto on kyllä heilunut meillä siihen malliin ettei voi ainakaan siitä kiinni olla :p Ja eikun piinailemaan..pitää kohta alkaa laskea jo ekaa testing päivää :LOL:



Justis :wave:
 
Hei! Joo unohdin laittaa sen että yritystä takana 4vvieläkin jännitellään, vaikkakin se haamuplussa tulikin jo niin uudella ei mitään... P***A! On se niin mieltä ylentävää aina kuulla KAIKKIEN muiden raskautumisista kaveripiirissä ja sit on ne ihanat kysymykset että koskas teille tulee se uuden tuvan jussi jnejnejne. Voi olla että menen vähän ylikierroksilla jatkuvien odotusten ja ainaisten pettymysten kanssa... Silloin ekan raskautumisen aikoihin mull aoli molemmilla puolilla kehittyny kolme follia, joista se yks onneton oli hedelmöittynyt ja kiinnittynyt munatorveen. Se hoidettiin silloin metotrekstaatilla pois ja kolmen kuukauden raskautumiskielto päälle huhhuh. toinen vaihtoehto olis ollut leikkaus mutta siihen en suostunut ollenkaan koska oli yli 50% mahdollisuus menettää toinen munatorvi... Odottelua odotellen kaikille Clomittarille :D
 
Viimeksi muokattu:
Kebrille kanssa tervetulotoivotukset :wave:
Piti sulta vielä kysästä, että mikä lääke toi menopur on? Siis mihin vaikuttaa? Tosta haamusta, eikös toi pregnyl aiheuta väärän plussan jos testaa liian aikaisin? En nyt oo varma olis toi just se lääke missä on hcg:tä, mut muistan jostain asiasta lukeneeni :whistle: Ootte tekin jo pitkään yrittäneet, kuten mekin (tosin 2 v:n tauko kun ei jaksanut) v. 05 lähtien tahkottu tätä kolmosta, mutta meillä yk:t on ainastaan silloin kun clomit on kehissä, kun en ikinä muuten ovuloi. Plussaa sulle toivon todella ja pian :heart:

Justis :wave:
 
Eipäs oo taas pitkään aikaan tullu palstailtua..

Ensiksi hirmusuuret onnittelut plussautuneille:flower: Onnea kovasti matkaan! :heart:

Voima:hug: kaikille sitä tarvitseville. Ja tervetuloa kaikki uudet:wave:

Varmaan pitänee vähän päivittää omaa tilannetta: Elikkä mulla eka clomikierto päättyi tädin tuloon, mitä kovasti ounastelinki. Mullahan tuli niiden kahden follin puhkeamisesta ihan järkyttävät oviskivut, joten peittojen heiluttelu ei onnistunut siinä määrin kuin olisimme halunneet. Nyt sitten ollaan toinen clomikierto jo polkaistu puoleen väliin; tänään kp14 ja kp10 kävin ultrassa. Ultrassa löytyi taas oik. munasarjasta iso folli (23mm) ja tällä kertaa kohdunlimakalvo oli 4mm eli hieman paksumpi kuin viimeksi. Nyt mulla ei ole ollut mitään oviskipuja, joten en tiedä, olenko vielä ovuloinut. Peitot on heiluneet jo tässä vaiheessa useampaan otteeseen :) Tikuttelua en oo jaksanut tehdä, kun en viimeksikään mitään saanut kiinni. Ajattelin, että ilman tikuttelua tää kierto menis toiv. hieman vähemmällä stressillä. Pyritään kuitenkin yrittämään n. joka toinen pv.
Ensi kiertoon sain gyneltä ohjeeksi käyttää clomeja joka toinen pv eli 1tbl kierron 3., 5. ja 7.pv. Eikä tarvitse nyt pariin kiertoon mennä ultraan, ellei sit sitä ennen tärppää.

Memmup, mulla oli ekassa clomikierrossa kaksi yhtä isoa follia (n.20mm) oik. munasarjassa ja saimme kyllä yrittää raskautumista. Onhan se monikkoraskaus aika epätodennäköistä ja jos kauan aikaa olisi ollut jo yritystä, niin voi olla, että jättäisin gynen ohjeet seksikiellosta väliin :$.

Kebri, niin ymmärrän sun fiilikset! Mulla kans masentaa se, kun joka puolella vaan tuntuu se raskaus tulevan ilman mitään yritystä. Hyvien ystävien/läheisten sukulaisten vauvaantuminen ei niinkään vaivaa, mut ootas, kun kuulen jonkun tuttavan raskautuvan, niin kateus ja katkeruus meinaa väkisin puskea pintaan:ashamed: Oon huomannut vältteleväni tällä hetkellä facebookia juurikin siitä syystä, etten kestä niitä kaikkia tuttujen vauvapäivityksiä. Kuulostan kyllä kauhealta ihmiseltä! :|

Tsemppiä kaikille piinailuun!

Plussapuhuria toivotellen
Tiijona
 

Yhteistyössä