Clomittaret vuonna 2011!

joku_raja Mulla tuli clomien kanssa myöhänen ovis. Lääkäri arvoi ovisplussaa(päätellen follin koosta) kp 14-15 ja olin ihan hätää kärsimässä kun ei tikkuun tullu viivan viivaa. Mutta sitte, kp17 tuli huiman vahvat viivat :) Sitähän ei tiedä onko sieltä mitään irronnu, mutta kumminki. Ilman clomeja ovis tuli siinä kp14-16.
 
Tuosta myöhäisestä ovulaatiosta.. Ite en oo ikinä ollu tietonen, että koska se mun ovulaatio oikein on, ja joskus ennen hoitaja ku ovistestejä tein, en saanu positiivista sitten millään. Sitten ku tehtiin niitä kaikenmaailman testejä, ni selvis, etten (ainakaan siinä kierrossa) ovuloi. En siis tiedä oonko ikinä ovuloinu, mutt anyt ilmeisesti kuitenkin :) Nyttemmin, kun clomit on ollu käytössä, oon myös tehny ovistestejä. En tiiä oonko tehny niitä "väärään aikaan" vai enkö vaan osaa, kun en niihin hyvällä tahdollakaan plussaa saa. Sitten kun soitin itku kurkussa lapsettomuuspolille, kätilö kyseli, et oonko testannu ovista. Kerroin, että oon, johon kätilö kehotti, että en testaisi. Clomit on kuulemma toiminut niin kuin pitääkin, joten liekö se testaaminen vaan aiheuttaa lisää tuskaa..
 
Okei, kiitoksia teille. Voin olla rauhallisin mielin. Toiselta foorumilta löysinkin jonkun kirjoituksen, että oli raskautunut kahdesti clomikierroista, mutta kertaakaan ei ollut saanut ovisplussaa niiden aikana. Eli toivoa siis on. Mulla meni hormonaalisen ehkäisyn poisjättämisen jälkeen vissiin neljä kuukautta, että sain luomukierroista ensimmäisen ovisplussan, mutta sen jälkeen kyllä on tullut plussa joka kierrosta.

Lis. Hätäilin turhan aikaisin: tänään ovisplussa. Eli siis kp16.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Määkin päivittelen nyt vaan enempi tätä omaa napaa. Mulla tänään kp29. Oon yrittänyt olla sen kummemmin ajattelematta oireita, mut eihän se ihan hirveen hyvin ole onnistunut. Kuitenkaan en ole testannut vielä ja yritän ollakin testaamatta menkkoihin tai sit kp35 saakka. Jotenkin se masentaa niin hemmetisti saada se negatulos, jos tätiä ei edelleenkään näy missään.

Eilen hyvä ystäväni kertoi raskaudestaan, olivat jo ultrassakin käyneet. Tietenkin olen täysin vilpittömästi onnellinen ystäväni puolesta, mutta kyllä mulla silti pääsi hirveä itku ystäväni vierailun jälkeen. Se on niin kummallista, miten jostakin asiasta voi olla samalla niin hirveän onnellinen ja kuitenkin niin helvetin surullinen yhtä aikaa: / Ja sit tunnen itseni huonoksi ihmiseksi, kun itkettää ja surettaa oma lapsettomuus :ashamed:. Varmaan ymmärrätte? Tuskin kukaan muu voikaan ymmärtää näitä tunteita kuin te. Mieskin oli ihan neuvoton eilen - sanoi, että jatkossa ei kukaan saa mulle raskauksistaan kertoa, jos noin surulliseksi meen. Mut eihän se niin toimi. Kyllähän sitä sit viimeistään lapsen syntyessä tietäisin, ja sit se vasta rankalta tuntuis.
Ja enhän mää halua ystäviäni hylätä sen takia, että heillä vain sattuu olemaan helpompaa lapsen saaminen. Täytyy vaan opetella elämään tän surun kanssa ja toivoa ja rukoilla, että meillekin vielä joskus kävis suunnaton onni.

Niin kovasti toivon kaikille teille lapsettomuuden kanssa painiskeleville (olipa sitten sekunda tai ei) hillitöntä plussaonnea! Kyllä mekin sen onnen ansaitsemme. :heart:

-apea Tiijona
 
Aadami
Onko clomit aiheuttaneet teille "raskausoireita"? Mulla oli tässä kierrossa dpo 6 kovia viiltelyjä alamahassa, sen jälkeen pillityskohtauksia (en yleensä ole itkijätyyppiä), huononolon kohtauksia aika-ajoin, aivastaminen ja yskiminen on ollut hankalaa kun joka kerta sattuu samalla alamahaan ja rinnat on tod kipeet...

Ja testiin ei piirtynyt sitten yhtään mitään. :(

Eli täällä ollaan Tiijonan kanssa samoilla linjoilla: Tulis nyt vaan se helvetin täti.
 
Mulla on tullu, mutta luulen että johtuu myös metuista mitkä alotin pari viikkoa sitte. Justiinsa noita viiltelyjä, ja melko pian oviksen jälkeen alko tuntumaan että kohta alkaa menkat :O Ja nyt on kuuppa taas sekasin, olin ja olen toivonu menettäny (kp 28/28-30 dpo 10) ja herätessä oli tissit kipeet. Tein sitte huvikseen ovistestin johon tuli melkein yhtä vahva viiva ku kontrolli, aikasemmin kierrossa oon saanu hailakoita(paitsi tietty se varsinainen plussa).. Googlea lukiessa tiedän vallan mainiosti ettei se välttämättä tarkota mitään, huomenna kaiketi r-testi vuorossa, apua..
 
Tiijona: Ikävää, että testi näytti negaa.. : / Ite tiedän kyllä ihan tarkalleen tuon tunteen, mitä aiemmin kuvasit. Ja sitten kun sellasia tilanteita on useampia, niin se on aika musertavaa. Ite oon muutamassa tuollasessa kohdassa ollut ja siinä kyllä tunteet myllertää. Ystävien puolesta oon onnellinen ja kun ne uutiset kerrotaan, niin osaan olla iloinen ja hymyileväinen. Sitten ku jään yksin, niin kyynelten määrä on valtava. Ja on ihan hirveetä, että oon ystävien raskautumisista kateellinen.. Jotenki se oma surkeus ja vajavuus iskee sellasissa tilanteissa niin kovaa kasvoihin ja muistuttaa joka kerta siitä, että itse ei välttämättä ikinä saa lasta.

Itsellä on tänään menossa kp 32/28-32. Ja siis clomien aikaanhan mulla on kierto ollu tuon 32 päivää, joten nyt kauhunsekaisin tuntein odotan, että koska vuoto alkaa. Toivon niin kovaa, ettei kuukautiset alkais, mutta eipä kai se mikään toivon asia ole.. Ja kyllä on sellanen olo, että kohta ne alkaa. Tänään en kyllä testaile yhtään mitään, niin ku aiemmin oon tehny ja sit vaan pettyny ja ollu vihanen itselleni, etten maltaanut muutamaa tuntia odottaa, et kuukautiset olis alkanu. Jos niitä ei tänään kuulu, niin huomenna painelen apteekkiin. Aaaah, pelottaa..
 
Moikkarallaa!!

Täällä uusi kierto päällä,kp 3/27 ja just ekan clomin nappasin. Menkatkin loppusuoralla. Ihmettelen kyllä kun varsinainen punainen vuoto ei kestä kun sen kaks päivää. Oli kyllä aika hyytymäistä vuotoo,tummaa eli kai ihan oikeet menkat. Tosin mulla se paksu kohdunlimis voi aiheuttaa tuota hyytymäistä vuotoo. :x

Soittelin perjantaina polille,kun vähän nämä jatkot taas kerran mietityttää. Lääkäri soittaa tänään..
Lääkäri puheli joku aika sitten niistä pistoksien alottamisista ja nyt viime kiertoon en niitä saanu niiden kystien takia. Nyt haluaisin vielä päästä tällä viikolla tsekkaamaan niiden kystien laidan ja jos ne hyvällä lykyllä ois hävinny,voisin saada pistoksien reseptin jo tähän kiertoon. Ja kun sitten kontrolli-ultra ois taas taas kp 11-13 niin sitten sen jälkeen voisin jo pistää pregnylin. Ois ehkä enempi toivoo tähän kiertoon jos ois lisäbuusteja ovikseen. Voi olla että joudun kyllä yksityiselle menemään jos vaan haluan tarkistuttaa kystien laidan.. : / Tuskin mahdun enää joukkoon tälle viikolle kun perjantaina on poli varmasti kiinni,kun kaikki muutkin viettää Pitkäperjantaita.
Hyvin kyllä ovis tapahtu viime kierrossa,kun progesteroni-arvot oli 90,8 kp 20 :)

Noista "raskausoireista". Nyt kun asia tuli esille niin joo,kyllä tulee raskausoireita. Mulla tuntu viime kierrossa jo varmaan kp 5-> lähtien että menkat alkaa. Viiltelee ja jomottelee alamasua. Huonovointisuutta ja väsymystä myös. Janottaa ja päätä särkee. Eli onpahan sitten tässä kierrossa viisaampi,jos noita oireita taas tulee ;)

meema Huiiiih,muakin jänskättää sun puolesta!! Pidän peukut ja varpaat pystyssä!! :)

Tiijona Pahoittelut sinne :hug:

Babies Iiik!! Mä taas olen lukenu että jotkut tehneet ovistestin epäillessään raskautta ja monilla testiviiva ollu yhtävahva kuin kontrolliviiva ja ovat sitten olleet raskaana kun varmistelleet raskaustestillä myöhemmin!!;) Ihanaa,miten jännä tilanne!! Pidän peukkuja!! :)
 
Hei! Olen uusi tällä palstalla, toki olen lukenut teidän juttuja jo pitkään, mutta vasta nyt uskalsin kirjoittaa. :)

Oma tilanne on se, että lasta on yritetty pian vuosi. Lääkärillä on käyty ja tuomio oli pco. Nyt syön terolutia sekä clomifenia. Clomeja söin ensin 1 tabletti/päivä, tällä annoksella ei mitään vaikutusta. Sen jälkeen söin 2tab/pv, mutta silläkään ei mitään vaikutusta. Nyt pitäisi seuraavassa kierrossa syödä 3 tablettia päivässä. Kertokaapas millä annostuksella teillä ne clomit on toimineet? Onko käynyt samoin kun mulla, että vasta isot annokset vaikuttaa? Vai pitääkö jo asennoitua siihen ettei clomit mun kohdalla toimi ollenkaan..
 
Minäkin taidan ilmoittautua tälle puolelle :wave:

Ja sitten purkautumista:

Sain terolutit tammikuussa koska kuukautisia ei näkynyt pillereiden lopetuksen jälkeen pariin kuukauteen. Terojen avulla saatiin vuoto aikaiseksi, mutta ovista en bongannut ollenkaan, ja siksi sain clomit käyttöön. Eka clomikuuri oli tässä kierrossa, 1 tabletti kp 5-10. Kp 12 eli viime pe kävin ultrassa, jossa näkyi oikeassa munasarjassa muistaakseni 15mm ja 18mm follikkelit. Gynen mukaan kp 15 mennessä olisi pitänyt ovis näkyä testeissä mutta nollaa näyttää... Tai siis ihan tosi haalean viivan olen saanut aikaiseksi. Alan luopua toivosta noiden testien kanssa!

Ultran jälkeen oli tosi optimistinen olo, mutta nyt iski paniikki ettei munasolu irtoa ollenkaan. Ensi viikolla pitäisi mennä verikokeeseen keltarauhashormonin määritystä varten, ja ensi kierrossa lisätään clomiannosta jos ei tässä kierrossa tärpää (niinkuin alan uskoa). Voi perseen suti etten paremmin sano! :headwall:
 
Kp 12 eli viime pe kävin ultrassa, jossa näkyi oikeassa munasarjassa muistaakseni 15mm ja 18mm follikkelit. Gynen mukaan kp 15 mennessä olisi pitänyt ovis näkyä testeissä mutta nollaa näyttää...
Kuten tuosta ylempää voit lukea, mulla oli kp11 suuremmat follit ja silti ovis antoi odottaa itseään. Eli ei kannata sokeasti uskoa gynen arviota (ja sen huomaat myös muista kirjoituksista). Jatka testailua vaan. Käsittääkseni clomien avulla kasvaa myös normaalikiertoa suurempia folleja, joten ehkä niiden irtoaminen senkin takia viivästyy.
 
Täällä kp 28 ja negaa näytti testi :( Nyt siis vaan menkkoja odottelemaan, kiva kun ulkomaanreissu edessä. Oireita olis vaikka millä mitalla (mm. palelua iltaisin) mut niinhän mul on joka kierrossa... Tsemppiä muille!
 
Täällä ollaan hengessä mukana, ei vaan ole oikeen mitään kirjotettavaa. On niin tyhjä olo. Siis tunteita on niin paljon ettei niitä osaa enää pukea sanoiksi. Pettymystä omaan itseen kunnei edes raskautumaan pysty, sitähän on ihmiset aina tehneet! Katkeruutta ja kateutta toisten raskauksista ja synnytyksistä. Ajoittaista vihaa koko maailmaa kohtaan ku se on niin epäoikeudenmukainen. Surua ja menettämisen tuskaa kun tajuaa etten ehkä koskaan saa olla äiti:'( Epätietoisuutta siitä mitä kuuluisi alkaa elämällään tekemään kunnei se alkuperäinen suunnitelma onnistukaan? Tässä on jotenkin niin hukassa ettei tiedä mitä tehdä...
Mietin tossa jo että en taida clomejakaan tässä kierrossa ottaa(nyt siis kp2), mutta kai ne taas täytyy napata. Vaikka siis ilmeisesti ovuloin ilmankin mutta se ½tbl päivässä vahvistaa sitä kuulemma. Pregnyliinkin on reseptissä vielä jäljellä 2 kertaan, mutta sitä en ainakaan tässä kierrossa pistä, meillä tulee olemaan niin huono ajotus tällä kertaa noilla petipuuhilla että ihme on jos onnistais. Joten ehkä sitten taas viitsii nähdä sen vaivan ku ollaan samaan aikaan samassa paikassa oviksen aikoihin...

Täältä masennuksen syövereistä plussantuoksuisia kevättuulosia puhaltelee Manuliina:wave:
(Ja pahoittelut omanapaisuudesta, tää on taas näitä päiviä...)
 
chrisu Tervetuloa!!

Mä kävin viime kierrossa kp 11 ultrassa ja yksi ainut 17mm folli näkyi silloin. Lääkäri ennusti että ovis kahden pvän sisään ja niinhän se oli sitten kp 13. Tuo käynti oli liian aikaseen ajatellen pregnyliä ja kun ne kystatkin oli siellä niin..
Nyt just sekunti sitten varasin taas ultran ja tällä kertaa otin sen kp 13. Tuli sit puhelun jälkeen mieleen,että taisi ollakin sitten myöhäinen ajankohta.. Jos siis saisin pregnylin! Prkl! Mulla ovis ollu clomien kaa kp 12-14.. Noh,jospa ovis tulis kp 14,niin ei ois liian myöhästä pistää tuolloin kp 13..

Aadami Tuo sun proge-luku on hyvä ja yleensä se tarkottaa ovista kun arvo on yli 25.. Mulla oli arvo kp 20 otettuna 90,8. Ja ilmeisesti clomit vaikuttaa kyllä jotenkin progesteroni kokeen tulokseen. Siis clomithan on tunnetusti ovuloimattomuuteen/ vahvistamaan ovista,eli aika järkeenkäypää tuo,että clomit voi vaikuttaa tulokseen..?
 
chrisu Testaile vaan sinnikkäästi, mullakin tuli pari päivää lääkärin ennusteen jälkeen ovisplussa :)

Mie en tajua. Dpo11 ja tosiaan eilenä se todella tumma viiva ovistestiin. Ei ihan samantummuinen ku kontrolli, mutta paljoa ei puutu. Ja silti testaan negaa r-testeillä.. What's going on? :O

Manuliina :hug:
 
No niin, kaipa sitä jotenki taas pitää rämpiä jaloilleen. Eilinen oli kyllä aika hirvee päivä, ja todellisuus iski avokämmenellä kasvoihin. Tuli ajateltua kaikenlaista ja olo oli jotenki voimaton tän asian kanssa. Mutta ei tässä auta muu kun yrittää pysyä toiveikkaana.. Enkä halua kenellekään mitään epätoivoa kylvää, eilen vaan tuli täysi romahtaminen. Mutta uusi kierto, uudet kujeet :)

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Mariat84: Mulla aloitettiin clomit 2tbl/vrk. Syytä en tiedä, mutta ne kuulemma on toiminu hyvin. Oon siis käyny vaan yhdes ultrassa, mutta silloin ne ainakin toimi :) Mulla on aika paha endometrioosi enkä vissiinkään oikein luomusti ovuloikaan, joten kaipa se annostus on siksi tuollainen..

Toivotan kaikille tsemppiä yritykseen!
 
Aadami
Täällä aukesi hanat tänään sellaisten kipujen kera että olin hetken onnellinen etten ole raskaana ja joudu synnyttämään. Joku mulle joskus meinaan sanoi että synnytyskivut on menkkakivut x100. Kaks tuntia oli pakko kiroilla ääneen kun sattui niin pirusti.. :kieh: On mulla ennenkin kipuja ollut, mutta tää oli joitain sanoin kuvaamatonta...

Meemalle tätihalit! Moneskos clomikierto sulla on nyt alkamassa?
 
Aadami: Kiitos kovasti haleista! Samoin sulle tukihali! Nyt alkaa neljäs eli toistaseks viimeinen, clomikierto. Ja sitte ei voi taas muuta ku toivoa ja lujaa, että sinne massuun joku ihanainen kiinnittyisi. Mut jos ei, niin pitää sitte soitella sinne lapsettomuuspolille. Kesällähän siel ei ketään tietenkään oo. Mut sit mietitään, et jatkanko viel kesäl clomeja vai pidänkö taukoa. Ja ilmeisesti, jossei clomit sit auta, ni siirrytään koeputkihedelmöitykseen. Pelottaa jo valmiiks kuinka rankaa se on..

Mietin tässä, kun noista clomeista ja limakalvoista on puhuttu, et voiko ne jotenki ns. vaikeuttaa sitä kuukautisvuodon alkamista. Ku musta on nyt clomien kans tuntunu siltä, et se vuot oei meinaa millään alkaa..

Kylläpä tää vertaistuki tuntuukin hyvälle. Oon iloinen siitä, että uskalsin osallistua keskusteluun. Täällä sitä on jotenkin omiensa parissa ja on sellanen tunne, että mua ja mun tunteita ymmärretään. Kiitos kaikille siitä!
 

Yhteistyössä