Clomittaret vuonna 2011!

Tillulle :hug: Tuo on niin väärin, että ensin saa hiukan toivoa haamuviivasta ja oireista ja sit yhtäkkiä vetästäänkin matto pois jalkojen alta:(

Untuvikolle suuret onnittelut ja hyvää jatkoa tulevaan:heart:

Plussaonnea kaikille piinailijoille! ++++:whistle: Monella nyt tosi jännät paikat..

Mulla on nyt kp12. Tällä kertaa clomeista tullut enempi niitä kuumia aaltoja kuin ennen, vaikka vaan joka toinen pv clomin otin (gynen ohjeiden mukaan). Esim. öisin en pysty nukkumaan yökkäri päällä, vaan joudun kesken unien heittelemään vaatetusta vähemmäksi :D
En oo tikutellut ovista enkä aio sitä tehdäkään. Toisaalta en myöskään aio antaa nyt mielikuvitukselleni valtaa tässä kierrossa raskausoireiden kuulostelemisen suhteen. Viimeksi otti niin koville se pettymys. Luulen että mulla jotain viimeksi yritti tarttua kiinni, kun menkat oli niin hirveän runsaat ja kestikin 8pvää. Varmaan se limis oli sit kuitenkin liian ohut : /
Tällä kertaa aion tehdä raskaustestin vasta, kun joku potkaisee kohdusta :rolleyes: tai sit ehkä kuitenkin saatan uskaltaa testata kp35-40. Sinne asti pitää jaksaa odotella, joten saatan täälläkin pyöriä edelliskiertoa harvemmin, että saisin ajatukset suunnattua johonkin muuhun asiaan.

Voimia kaikille raskaustoiveiden kanssa painiskeleville! :heart:
 
Laiskana kopsaan muualta:

Moikkarallaa!!

Kp nyt 12 ja clomit siis vedetty lärviin. Eipä ollut eilisessä ultrassa kovin ilosia uutisia: Viime kierto kun veny,niin ultrassa löyty syykin. Siellä möllötti 2 kpl rakkuloita,joista toinen nyt 25 mm ja toinen 20mm. Ne ovat jääneet siis viime kierrolta,eli en ovuloinu. Ja ovat nyt kystia,prkl!!

Nyt sitten tälle kierrolle on siellä muhimassa 17mm follikkeli joka irtoo kaiketi parin päivän sisään. En saanu sitä tuki -tai irrotuspiikkiä,koska ne kaksi mölliäistä saattaa suurentua siitä piikistä. Ei kovin toiveikkaalta tän kierron suhteen lekuri vaikuttanu,mutta siis ihan normaalilta näyttää. Kai petty siihen,että viime kierto taas sotki tän systeemin.

Samassa rytäkässä selvis kromosomi-kokeiden tulokset: Miehellä normaalit X ja Y. Mulla toinen X normaali,toinen on frakiili,eli se on heikko/hauras/häiriöinen. Jotain toistoja jos on yli 60,on vaarana että poika-lapsi on kehitysvammanen! Mulla nämä toistot oli 52 eli olen harmaalla alueella,eli voi tulla tai sit ei!! Kun toistoja on 59,on todettu kehitysvammaisuutta ja siitä on tutkimuksiakin..eli 25% todennäkäisyys on.
Lääkäri konsultoi perinnöllisyys-lääkäreitä.. Mä arvasin. Kuitenkaan tämä ei selitä keskenmenoja. Jumaliste sentään!!

Lääkäri haluais äkkiä meidät sinne IVF:ään ja joudutaankin miehen kanssa oikeesti perimmäisten kysymysten äärelle.. JOS meille tulee poika,ollaanko valmiita siihen että SAATTAA tulla kehitysvammainen..Huhhuh! Tyttö-lapselle ei ole siitä "haittaa.."
Lääkäri totesi,että saattaa kulkee meidän suvussa piilevänä,vaikkei kehitysvammaisia lähisuvussa olekaan.

Kyseli,että halutaanko sit tulevaisuudessa lapsivesi-tutkimukseen.. Kamalaa. En haluais joutua päättämään tämmösiä asioita koskaan!! Mä en tiiä haluanko lasta joka on ehkä kehitysvammainen,niin kamalalta kuin se kuullostaa.
Mun mielestä kehitysvammaisen elämä on kidutusta: Et ymmärrä,et ehkä näe ja kuule. Et pysty liikkumaan omin avuin. On kipuja ja kouristuksia..
Lapsi olisi varmasti yhtä rakas kuin tervekin,mutta en voi katsoa kärsivää lasta! Ihan kamalaa..
Ja kun lääkäri sanoi,että kyse on sitten vakavastakin henkisestä kehitysvammaisuudesta meidän kohdalla. On tämä niiin perseestä.

Lääkäri laittoi lähtteen psykiatrille,aika joskus 2kk päästä. Että meidän lapsi saattaa jäädä syntymättä
 
Voimia Tipetsu :hug: Kamala tilanne :(

Mulla ihan järkyt sivuvaikutukset tässä kolmannessa clomikierrossa! Ja annostus vieläkin vain 1 tabletti päivässä. Nyt siis kp 10. Viime yönä pyörin monta tuntia sängyssä kun oli niin KUUMA. Viime kierrossa kuumat aallot kesti aina pari minuuttia kerralla ja meni ohi, mutta nyt näyttää kestävän paljon pidempään... Muutenkin ihan outo olo ja nenästäkin vuotaa verta, voi tietty johtua väsymyksestäkin.
 
Kiitos magda.

Ihan ok ollaan ja halutaan kuitenkin yrittää. Eilen tuon tiedon saatuani taisin olla hieman järkyttynyt,enkä jaksanu ajatella kuin pahinta. Siis lääkäri näytti sitä paperia mulle ja siellä oli että normaalit arvot 31-54 ja mulla se oli 52,eli normien sisällä ollaan. Tuossa 54 arvossa on ilmeisesti tuo 25% riski kehitysvammasta,eli periaatteessa nopeesti laskettuna huonolla matikalla,on meidän kohdalla todennäköisyys pieni. Tuli tässä mieleen,että kun ne kaksi meni kesken,niin ehkä ne ois olleet poikia ja luonto hoito asian pois päiväjärjestyksetä? Mies kyllä vaikutti pettyneeltä eilen,kun sanoin että nimenomaan poika voi olla kehitysvammainen..Varmasti miehelle tyttö on aivan yhtä rakas,mutta luulenpa miehen haluavan esikoisensa olevan poika. Hänelle ois nimikin jo valmiina :)

Voihan olla että ollaan ihan pian IVF:ään menossa ja alkio diagnostiikalla voidaan seuloa sairaat alkiot pois. Kamalalta valikoimiselta tuokin tuntuu,mutta haluan lapselleni terveen ja normaalin elämän. En halua lapselle kipuja tai tuskaa siitä,ettei voi elää normaalia lapsen elämää ja leikkiä toisten lasten kanssa ja puuhastella lasten juttuja :)

Mutta ovistesti varmaan vielä tänään positiivinen,joten yritetään talletella tässä pari päivää ;) Ensi pe on sit pregesteroni-koe,varmistetaan olenko ovuloinu varmasti.
Toivottavasti pieni tyttönen tarttuu kyytiin ja pitää lujasti kiinni! :heart:

Plussatuulia!!
 
Heippa kaikille.

Täällä kp29/28 ja eikös se täti sitten aamulla tullut jälleen kerran käymään. :(

Olin nyt jotenkin jo tässä kolmannessa clomi kierrossa toiveikas mutta ei niin ei.
Nyt sitten alkaakin neljäs kierto clomeilla ja pitääkin soitella tuonne poliklinikalle että miten jatkot jos ei tässä neljännessäkään kierrossa tärppää ja clomit loppuu kun ei ole kirjoitettu kuin tähän neljään kiertoon.

Onko kenelläkään tietoa mitä seuraavaksi edessä vai jatkuuko clomit?

Hyvää Viikonloppua kaikille :)
 
Kontrolliultrassa käyty ja hyvältä näytti :) Oikealla puolella oli 2 rakkulaa kypsymässä, 15 mm ja 22 mm mut toinen näytti paremmalta ja luultavasti vain se irtoaa. Ovulaatio aikaistuu tässä kierrossa hieman ja tapahtuu todennäköisesti ennen kp 14.

Piukke: Mulla vasta kolmas clomkierto mutta lääkäri antoi samantien toisen clomireseptin varuille. Kontrolliultria ei enää tarvita kun vaste on tarkistettu 3 kertaa ja hyvin näyttää riittäävän 1 tabl. päivässä.
 
Heipähei kaikille!

Kirjoittelen tuolla muualla, mutta nyt clomien aloittelun merkeissä ajattelin liittyä tähänkin ketjuun. Eli kp1 nyt menossa ja Clomit aloitan kolmas päivä ensimmäistä kertaa. Ultra on sitten 11. päivä. Vähän jännittää, että minkälaisia sivuoireita on tulossa, koska yleensäkin reagoin voimakkaasti hormoneihin. Jo ihan normaali kuukautiskierto ilman hormoniavustuksia on aika vuoristorataa. Mutta pitäähän tätäkin yrittää.

Pari kysymystä tuli vielä mieleen:
1. Oletteko heilutelleet peittoja ennen kontrolliultraakin, vaikka ei ole tietoa, onko siellä montakin kypsymässä?
2. Onko teille jäänyt sellainen kuva (esimerkiksi näiden ketjujen perusteella), että keskenmenoja olisi enemmän, kun clomit käytössä?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä KP2 menossa. 5 päivää tiputteli, ennen kuin hanat KUNNOLLA aukes. Viuhan killin p....u sanon, jos tää kuukautiskierto menee yhtä sekasin ku viime kesänä.
Kuopioon In-Tiimiin otin taas yhteyttä ja sain ajan tiistaille. Saa nyt nähdä otetaanko jo järeämpiä aseita käyttöön.
 
:hug: Piukelle ja Kebrille tädin tulosta.
Ja voima:hug: Tipetsulle huonoista uutisista. Kuuluko teillä nuo kromosomitutkimukset ihan rutiinisti otettaviksi tutkimuksiksi vai miksi ne otettiin? Ymmärrän todellakin nuo sun tunteet kehitysvammaisen lapsen suhteen. Itse olen terveysalalla ja todella paljon työssäni hoidan myös kehitysvammaisia lapsia. Toki on monentasoisia, mutta aina se älyllisesti kehitysvammaisen lapsen kanssa eläminen on raskasta ja hyvin usein lapsen elämä on pitkälti kärsimystaivalta: / En tiedä tosiaan, mitä itse sellaisessa tilanteessa tekisin, jos tietäisin vaikeasti vammaista lasta odottavan. Kovasti voimia ja toivotaan, että saatte sen tärpin pian ja että terve lapsi on kyseessä. Jospa ne todennäköisyydet kuitenkin olisivat teidän puolellanne=)

Magda, mulla kans on ollu hirveesti kuumia aaltoja tässä ja edelliskierrossa... Kotona joutuu vähän väliä heittämään vaatetusta pois ja töissäkin yhtäkkiä iskee tuskallisen kuuma olo:rolleyes:

Tervetuloa Joku_raja! Me ollaan mun miehen kans oltu sänkypuuhissa jo ennen kontrolliultraaki. Oon aatellut sen niin, että se monikkosikiöinen raskaus on joka tapauksessa niin epätodennäköinen ja mun tähän asti surkeet limakalvot ei pystyis niitä useempia sikiöitä kantamaankaan, että ollaan sit otettu riski. Oon kyl ymmärtäny, että keskenmenoriski on clomejen kans vähän suurempi, mut saatan olla ihan hyvin väärässäkin?? Mitä sanoo kokeneemmat?
ON, täällä ollaan peittoja heiluteltu ja kp on ehkä jotain 13-14, en nyt jaksa sen tarkemmin alkaa laskemaan. Nippailuja muniksissa on ollut, mut en silti uskalla alkaa toivomaan mitään tärppejä tähän kiertoon. Tsempit kaikille ja mukavia kevätpäiviä=)
 
Tiijona Jooh,kuuluvat keskenmeno tutkimuksiin. Mulla siis lapsettomuutta takana 8 vuotta. Mieskin siis vaihtunu tuona aikana. Ja tämän nykyisen mieheni kanssa 2 clomeilla alkanutta ja keskeytynyttä raskautta. Lääkäri sanoi että vaikka km-tutkimukset aloitetaan vasta 3:nen km:n jälkeen,mutta kun mulla niin pitkä taival jo takana,niin aloitettiin ne nyt.
Pakko sanoo että oli kyllä ihan kamala ylläri. En todellakaan osannu kuvitella että voisin olla jonkun sairauden kantaja,kun kukaan ei suvussa ole kehitysvammainen! Tosin,peruspessimistinä ajattelin kyllä heti kokeen jälkeen,että jotainhan sieltä kuitenkin löytyy.. On niin huonoo tuuria ollu viimeset 2 vuotta : /

Nyt on ovikset lusittu. Aamulla heräsin,kun nipisteli kovasti munista. Ja siis tuo vasenhan vaan toimii. Lääkäri ei edes ultralla löytäny oikeeta munasarjaa,oikeen huudahti että missä se on!! Tuumailin ynseesti,että ehkäpä se leikattu laparoskopiassa pois..: /
No eipä siinä,tämä kierto pulkassa ja pakko tunnustaa ettei taida olla nyt toiveita plussasta :(

Plussatuulia kaikille teille!!!
 
No en sitten eilen niitä clomeja hakenutkaan, kun oon laittanu sen reseptin niin talteen etten löydä itsekään! Voi vitamiini sanon minä! Soittelin polille aamusta ja lupasivat soitella apteekkiin reseptiä...
Hyvä minä!
 
Tultiin eilen viikon lomalta kotiin ja taas alkoi arkinen aherrus.
KP5 menossa ja huomenna aika lapsettomuusklinikalle. 3. clomikierto menossa. Mietitään vähän, et voisko tehdä vielä lisää auttaakseen raskautumista. Hitto, että ärsyttää tämmöinen, kun 30kg painavampana tuli raskaaksi suunnilleen kun katto miehen kalsareita, niin nyt kun kaiken järjen mukaan elimistöllä on parempi olla ja muutenkin riskit pienemmät, niin eipä kunnon plussaa kuulu ei. PRKL.... :headwall:
 
täällä vaihteeksi kp2. Täti tuli kylään juurikin sinä päivänä kuin oli dpo14 laskenu. Eli jonkinmoista lohdutusta tuo että luultavasti laskin ovulaation oikealle päivälle. No eikun uutta kiertoa kehiin ja huomenna ekat clomit.
Tässä kierrossa ajattelin juoda tuota greippimehua, kun kuulin, että sillä voisi olla jopa jotain positiivisia vaikutuksia? NO toivossa on hyvä elää...
 
Aadami
Täällä pukkas ovisplussan kp19 vaikka gynen/ultran mukaan kp16:sta jälkeen olisi saanut jo lopettaa oviksen toivomisen... :O

Siitähän ei ole takuita että sieltä silti mitään irtoaisi, mutta kyllä vaan lämmitti sydäntä tuo digitestin hymynaama kaiken tän epätoivon jälkeen.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Mä oon nyt hieman hämilläni näistä kaikista asioista mitä täällä on kirjoiteltu. Kyselen siis taaaas tyhmänä muutamaa juttua.. :)

Onko teille joka clomikierrossa tehty erikseen ultra? Mulle tehtiin siis vaan ekassa kierrossa eikä sen jälkeen ollenkaan. Ja tähän liittyen hämmästelen nyt myös, kun joku kyseli, että onko puuhailtu vällyjen välissä jo ennen kontrolliultraa, että onko se jotenkin kiellettyä tai sisältyykö siihen joku riski?!

Piukke:Mulle sanottiin, että neljä clomikiertoa saan syödä, jonka jälkeen mennään uudestaan lapsettomuuspolille ellen oo raskautunut. Ja sitten katsotaan, miten jatketaan.. Eli en oikein itsekään tiedä, miten meidän kohdalla jatketaan. Aikoinaan toisella lapsettomuuspolilla sanottiin heti, että aloitetaan koeputkihedelmöityksellä, mutta siel mis nyt ollaan, aloitettiin clomit. Luulen siis, että jos ei nyt tässä tai seuraavassa eli viimeisessä clomikierrossa tärppää, niin sitten kai on se koeputkihedelmöitys. Äh, en minä tiiä.

Täällä on myös puhuttu noiden clomien sivuvaikutuksista.. Onko mahdollista, että ne vaikuttaa haluihin? Toki on mahdollista, että tilanne itessään on jo niin stressaava ettei tee ihan älyttömästi mieli ja onhan tässä kaikkee muutakin srtessin aihetta.. Mutta oon vaan miettiny sitä ku hormonien kans pelataan ja itellä jotenkin tökkii nyt tosi pahasti noiden halujen suhteen :( Muutenki nyppii ku on tavallaan PAKKO harrastaa seksiä tiettynä ajankohtana. Kyllä se toisinaan tuntuu niin suorittamiselta, että ihan naurattaa :)

Mietin myös Tipetsu: vähän samankaltaisia asioita.. Oon pohtinu, että mitä sitten jos lapsi ei olisikaan terve.. Toki se on varmasti jokaisen kohdalla, oli lapsettomuushoidoissa tai ei, vaikea kysymys, mut tuntuu jotenki, et ku se vauva ei ilman avustusta tule, niin voiko sitä sitten edes ajatella, ettei pidä lasta ellei se ole terve. Vaikeita juttuja eikä siihen varmaan oikeeta vastaustakaan ole.

Ylipäänsä tähän kaikkeen lapsettomuuteen ja hoitoihin liittyy, ainakin mun kohdalla, syyllisyyttä. En tiedä mistä se tulee, mut on koko ajan jotenki sellai olo, et sit jos se vauva tulee, niin sen pitäis olla niiin onnellista ja auvoista eikä siihen sais ikinä väsyä. En tiedä saatteko kiinni siitä, mitä tarkoitan. On niin vaikee selittää mitä tarkoitan..

Mulla on menos kp 19/32(?). Tein tässä kierrossa ovistestejä, joista ei tullu positiivista millään, joten lopetin sen kahden testin jälkeen. Ollaan kyllä harrastettu seksiä (mukamas) otollisena aikana, mut enpä tiedä. Ei oo mitään oireita mihinkääm suuntaan ja jotenki v*tuttaa jo valmiiks kohdata tää kaikki uudestaan. Meillä ei oo kovin kauaa yritetty, aikalailla vuosi, mut alan olee jo aika puutunut tähän. Ihmettelen, kuinka ihmiset jaksaa tätä monta vuotta.. Mahdatte olla tehty teräksestä :)

Mutta toivotaan parasta kaikkien kohdalle, ehkö ne unelmat joskus täyttyy :)
 
Täällä menossa kp4/29, ja neljäs clomikierto starttasi eilen. Eli kuumia aaltoja odotellessa, huoh.

Mä tässä pähkäilen että pitäisikö nyt jo ottaa yhteyttä lapsettomuuspoliklinikalle vai vasta sitten kierron loppupuolella, en millään haluaisi ohittaa seuraavaa kiertoa tekemättä mitään, tai eihän se yksi kierto enää vaikuta mitään tässä yrityksen määrässä :|
Anteeksi omanapaisuuteni... :D

Meema Mulle tehtiin kontrolliultra vain ekassa clomikierrossa ja katsottiin että ne toimii oikein. Seuraavan kerran tosiaan käynti nyt kun 4 kiertoa on syöty, ja sitten kait mietitään seuraavaa askelta.
 
Viikonloppuna onnistuin olemaan asiaa ajattelematta, mut nyt on piina paha! Kp 24 tänään ja eilen ihan vaan sohvalla makoillessa huomasin, että mullahan on munasarjat turvoksissa ja tarkemmin asiaa tutkiskeltuani totesin et niin on koko alavatsakin. Tänään turvotus on vatsassa pahempi ja semmonen painava olo. Mitään muuta tavallisesta poikkeevaa en ole havainnut vaikka oireita kuulostelinkin.

Pelkään jotain kystaa tai montaa sellasta mut voiskohan tää tietää myös hyviä uutisia???? Mä en tiedä mun kierron pituutta, mut ovis oli kp 15 tai 16 joten ajattelin koittaa kestää ens viikkoon ennen kuin testaan. En luota itteeni tässä asiassa yhtään, siis siihen että jaksaisin vielä viikon odottaa, eli en ole antanut itseni ostaa edes testiä, muuten tekisin sen jo hetimiten.....

Ei kai clomeista enää loppukierrossa pitäisi oireita tulla, turvotusta ja muuta?
 
Ja tähän liittyen hämmästelen nyt myös, kun joku kyseli, että onko puuhailtu vällyjen välissä jo ennen kontrolliultraa, että onko se jotenkin kiellettyä tai sisältyykö siihen joku riski?!
Minä tuota kysyin ja siis sen takia, kun aloitin nyt ensimmäistä kertaa clomit eikä minulle ole tehty vielä ultraa ollenkaan. Mietin vain sitä, kun joillakin munasoluja on kypsynyt liikaa kerralla ja peittojen heiluttelu on kielletty loppukierron ajan, koska monisikiöisen raskauden riski on niin suuri. Mutta jos aiemmin vaste on todettu ultralla sopivaksi, niin tuskin sitten mitään syytä huoleen on.
 
Huomenta!
Eilen tosiaan oli se lapsettomuusklinikka käynti taas. Tohtori ultraili ja eilen oli siis KP6 Vasemmalta löytyi 13mm follikkeli ja lääkäri mietti sitä, et onko päiviin nähden tosi hyvän kokoinen folli vai onko jäänyt viime kierrolta. Oikealta sitten löytyi 10mm ja 6mm follit. :attn: KYSYMYS-VOIKO KP 6 OLLA TON KOKOINEN FOLLIKKELI???
Tänään otin viimeisen clomin ja sit kolmena päivänä alan pistää menopuria. 11. päivä sitten pitää laittaa Pregnyl pistos.
Toivottavasti tää nyt taas olisi vaivan arvoista ja tyyppi tarttus mukaan lopultakin... :heart:
 
Ei kai clomeista enää loppukierrossa pitäisi oireita tulla, turvotusta ja muuta?
Mulla ainakin clomikierroissa on ollu kamala turvotus ennen menkkoja (normaalisti ei ole), oikeesti pari kiloa häipyy heti kun menkat tulee :O Mut voihan turvotus olla merkki raskaudestakin ;)

Kuinka kauan muuten teillä on ollu kuumia aaltoja ym. oireita clomien ottamise jälkeen? Mulla nyt kp 17 ja vieläkin kuumia aaltoja öisin.... Onneks ei yhtä pahoja kun viime viikolla, silloin ne kesti monta tuntia!
 
En oo jaksanut taas hirveesti kirjoitella, kun oon vaan niiiiin kypsä tähän touhuun ja usko vähän mennyt kyllä... Tänään kp17 ja yleensä kp 18 ollu ovisplussa niin tänään en tikkuun saanu yhtään mitään ja eilenkin vaan himmeen, että hyvin menee. Mulla menossa kanssa neljäs ja viimeinen clomikierto ja jos ja kun ne menkat sieltä taas tulee niin sitten varaillaan aikaa lapsettomuuspolile. Käsittääkseni on olemassa vielä muita hormoneja mitä voidaan kokeilla eikä heti tarvitse IVF hoitoihin mennä... Enkä mä tiedä olenko mä edes valmis niin rankkoihin hoitoihin. Mieheltä kysyin yks päivä, että kuinka pitkälle me ollaan valmiita menemään tän asian suhteen ja se vaan tuumas, että no eiks se koeputkihedelmöitys ois aika helppo vaihtoehto. Joo just, niin sille kyllä, pelkkä sperman purkitus.... mutta entäs minä, kun pistelen piikkejä itseeni ja käyn punktioissa ja alkionsiiroissa yms... No kyl se sit ymmärsi mun jännityksen ton asian suhteen, kun vähän tosiaan valotin sille, että miten se IVF homma toimii.

Enpä ois kyllä ikinä uskonut, että lastenteko on näin vaikeeta...
 
joo olen kanssa ihmetellyt tuota ettei kaikilla ole ollut clomien käytön aikana ultraa...? Mulla on ainakin joka kuukausi siinä kp12-15, Viimeksi löytyi 19mmfolli, mutta ei tärpänny, olihan siellä muitakin, mutta niin pieniä..
On tämä niin inhottavaa kun meillekin annetaan erillinen paperi jossa on kirjoitettu että sinä ja sinä päivänä clomit, se ja se päivä pergnyl ja se ja tuo päivä yhdyntöjä... voi kissan P¤¤¤A!
Ite oon ainakin laittanu rajan näihin lääkkeisiin, koska muuten menee jo niin väkisin tekemiseksi lapsi, vaikka maailma ei voi kalliimpaa päällänsä kantaa ja sille ei voi hintaa asettaa, mutta ihan oman mielenterveyden takiakin haluan kokeilla näin.
HUOM: Onko teillä yleensä ollut joku aika kuinka kauan saa clomeja napsia? Mulle ei oo kukaan sanonu lääkäris että neljä satsia saat syödä ja että pitäis pitää jotain taukoa....
 

Yhteistyössä