Clomittaret vuonna 2011!

memmup...voi kun ihanaa oli tulla kurkkimaan onko kukaan vastannu...ja täällä onkin PLUSSATTU!!!! ONNEA tuhannesti!!! Voi että...tulin niin hyvälle mielelle..kiitos...ehkä se antaa toivoa minullekin, onhan mullakin 1 clomi kierto tänään alkanu=) Halaus sinulle:hug:!

Tänään tosiaan jo apteekkiin soittelin ja ei pitäisi olla mitään yhteisvaikutusta Clomifemillä disperiinin kanssa ja saa ottaa samaan aikaan...samalla kysäisin greippimehunkin ni ei vaikuta sekään. Olin vaan aamulla niin hämmästynyt niistä oireista kun mulla yleinsä ei mikään lääke tunnu missään...illalla kun toisen pilsun otin ni taas sama ellotus ja pahoinvointi olo n.tunnin ajan...

Pitääkin tutustua tähän teijen porukkaan paremmin ja lueskella=)
Hyviä iltoja kaikille!!:heart: ja lisää plussia teille:heart:
 
Ihanaa memmup! Mielettömästi onnea:heart:

Tillulla kuulostaa kyllä tosiaanki lupaavalta! Peukutan sen kiinnittymisvuodon suhteen=)
Nasu :hug: ja toivotaan, että ne seuraavat hoidot sua sitten auttaa, kun clomit ei sitä nyyttiä tuoneet.
Tipetsu, tsemppiä tähän ekaan clomikiertoon!
Tervetuloa pikkutirri:wave:

).( Mulla on nää mun menkat aivan oudot:confused: Vuotoa on ihan minimaalisen vähän normaalimenkkoihin verrattuna, eikä YHTÄÄN kipuja. Kuitenkin eilen mulla tuli punaistakin vuotoa, joten eilisenhän täytyi olla kp1?? Huomenna pitäis ottaa clomi, mut tän ihan kummallisen vuodon vuoksi emmin, onko mulla sit kuitenkaan vielä huomenna kp3... turhauttavaa:headwall: Taidan soittaa aamulla l-polille. En vieläkään oo jotenki päässyt viikonlopun pettymyksestä eroon:ashamed: Pitää yrittää keksiä itselleni muuta ajateltavaa tähän kiertoon, jotten niin kovasti sitten pääse nostamaan omia odotuksiani oireiden tarkkailulla ymv. Ei sitten tulisi tällaista lamaannuttavaa pettymystä. Onko teille muille kans yhtä vaikeaa lähteä uuteen kiertoon?
huoh, ehkä tää tästä pikkuhiljaa.
 
Memmup, paljon onnea:heart:

:attn:Listan päivityksestä, laittakaa tummennetulla muutettavat/lisättävät tietonne viestin loppuun, kiitos :heart: Helpottaa, kun nyt on sen verran kiirus ollut ja varmaan tulee olemaan kevään, että viikkokin voi vierähtää pois täältä..

Täällä kp 11, täti tuli vaikka sain haamut sofi one stepillä ja herkällä predictorillakin..joten multa meni luotto ko. testeihin :kieh: Mutta nyt odotellaan Oilia, joka toivottavasti tulee sitten loppuviikosta, ainakin paree olis :D
 
kiitos onnitteluista ihanaiset :heart:

täällä on eka huonosti nukuttu yö takana... ei tullut uni silmään, kun kävin ylikierroksilla eilisen yllätysplussan johdosta. nyt pitäisi sitten ottaa rauhallisesti ainakin varhaisultraan asti, jonne toivottavasti päästään. ihmeen rauhallinen olo on kyllä, ehkei tätä vielä ole oikein tajunnut?

jos jotakuta muuten kiinnostaa, niin pistänpä tähän näitä raskausoireita ja erosivatko aiemmista kierroista...
- rinnat kipeät: niin ne on aina oviksesta kuukautisten alkuun, mutta nyt olivat kyllä erityisen kipeät
- naama "hehkui" eikä tullut hormoninäppyjä, mutta sen sijaan pari kipeää finniä ihan uusiin paikkoihin (kaulaan leuan alle ja niskaan hiusrajaan?)
- nippailuja munasarjoissa ja kohdun alueella (ei erityisen paljon, en olisi osannut arvata)
- janottaa koko ajan (tavallisesti ei loppukierrosta kyllä janota)
- lievää pahaa oloa ollut jo viikon (joskus loppukierrosta ehkä on, mutta oon saattanu kuvitellaki asian)
- vähän on itkettänyt, esim kun olen lukenut Japanista, ja viime viikolla raivosin miehelle ihan kamalasti pariin otteeseen :ashamed:

ja jos vielä saa tsempata, niin sanon vaan, että kyllä nämä clomit kuulkaa auttaa. etenkin, jos ongelmana on epäsäännöllinen/puuttuva ovulaatio. minä en edes ovuloinut ennen esikoista (siis juuri koskaan ja olin aivan epätoivoinen, kun eihän sitä päässyt edes yrittämään!!) ja kuitenkin silloin tärppäsi 4. clomi-kierto. nyt sitten ovuloin vähän paremmin, mutta en vieläkään lähes joka kierrossa, mutta tärppäsikin clomeilla sitten jo ekasta, vaikka ikääkin on taas lähes +3v edelliseen yritykseen verrattuna... että älkää luovuttavako arvon naiset!

justiina, jos saa pyytää ja päivität etusivun listaa, niin olisin kyllä onnellinen, jos saisin nimeni plussanneiden perään :) eli memmup, clomi-yk1, toinen lapsi ja LA 22.11. :heart: kiitos!

hurjia plussapuhureita toivotellen,
memmu + murunen 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea memmup plussasta! Oli jo aikakin et saatais tänne taas plussia...

Tänään ois sit tasan 2 viikkoa siitä kun tein positiivisen ovistestin. Nyt oon pitäny vähän testaustaukoa, huomenna ajattelin aikaisintaan testata uudestaan jos menkat ei ala... Tosi paljon on ollu kipuilua munasarjoissa (jo viikon ajan), vaikka yleensä kivut alkaa samaan aikaan menkkojen kanssa. Pelkään vaan et oon saanut jonkun kystan...
 
Voiiiihh,ihanaa!!! Onnea kamalasti memmup Pikkuruiselle liimaa matkaan!!:flower:

Pikku Tirri Tervetuloa mukaan!!


Plääh! Kyllä on sitten tylsiä nämä ekat kp:t. Nyt sitten menossa kp 2/22-34 ja huomenna eka clomi nassuun. Mä niiiiiiiiin toivon ettei sitä toista kuuria tarvi alottaa. Eli nyt siis alkaa 7. clomi-kuuri.
Ovistestit on valmiina ja kumpa jo pääsis niitä tuhlaamaan ja tuota ukkelia lämmittelemään ;)
Huomenna pitäs sit varata ultraan aika kp 10-12.

Plussatuulia piinailijoille!!
 
Aadami
Te joilla clomiannostus on 2 tbl päivässä: otatteko ne kerralla vai 1 tbl aamuin illoin?

Gyne tosiaan määräs clomit heti kerrasta tupla-annoksella, mutta ei ollut puhetta kuinka pitää ottaa...
 
Onnea MEMMUP! Ihanaa odotusaika sinulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin :D
AADAMI:Mulla kanssa 2tbl annostus ja aamusta oon ne molemmat ottanut...

Täällä odotellaan ajan kulumista, jos vaikka tärppäis :D Onkos kenelläkään muulla ollut alkuraskaudessa ns. aaltoja kohdussa? Mulla tuntuu välillä kylmää ja välillä kuumaa? Tissit kipeenä ja kamala väsy päällä, tänäänkin ajattelin että ihan vain puoli tuntia lepäilen niin meni siinä umpiunessa 3tuntia..... :eek:

Onnea taas kaikille yrittämiseen ja tervetuloa uusille :D
 
Mä kysyin lekurilta ja ne pitää kaksi pitää ottaa aamuin illoin, että on vaikutus tasainen eikä niin, että tulee hormonipiikki kerralla :)

Mulla meneillään kp31/31, Ei muuta poikkeavaa, kun törkee väsymys. Sekin voi tietty olla raskausoire, mut eiköhän tää oo tavallista,

Isot onnittelut memmupille plussasta!
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Memmup!! :) Ihanaa kuulla, että jollakin clomit toimii! Näistä uutisista sai taas uskoa itselleenkin.

Aadami: Mulla on myös 2 tbl päivässä ja mua lääkäri neuvoi ottamaan toisen aamussa ja toisen illassa.. Mhh, kaipa niiden ottamisaikakin on sitten yksilöllinen.

Tipetsu: Sanoitko, että sulla on seitsemäs clomikierto menossa? En tienny, että niitä saa niinkin kauan syödä.. Mulle sanottiin, et korkeintaan neljä kuukautta syöt ja sit suunnitellaan jotain muuta.

Oon hieman pöhkö ja tietämätön, joten voisiko joku kertoa mulle, että mitä tää useasti mainittu "täti" tarkoittaa? :D Kiitos!
 
Laiskana kopsaan toisesta ketjusta mutta...
Ja näin lähti käyntiin taas uusi kierto! Ei tästä tuu oikeesti ikinä mitään, miks ees jaksaa yrittää?? Mitään vikaa ei missään ole mutta ei vaan onnistu, ei clomeilla, ei clomit+pregnyl-yhdistelmällä...ni milläs vi**lla sitte?! Just niin, ei millään. Perkele sentään!! Noh, suht täyspäisenä täällä ollaan em.tekstistä huolimatta, sain ne perus itkupotkuraivarit jo tossa edellisiltana, itkin omaa vajavuuttani ja lohduttomuuttani varmaan pari tuntia
Tässä on oikeesti jo alkanu miettiä että mitä pitäis elämällään alkaa tekemään, mikä on se suunnitelma mun varalle kunnei kerran äidiksi anneta tulla? Sitä pohtiessa, leuka rintaan vaan ja taas kohti uusia pettymyksiä.

Tsempit teille muille!
 
Joo hei :) Itellä alko viime marraskuussa clomit välissä ollu 1 kk ilman.
Metut alotin tammikuussa.
Viimeks gyne sano kun kävin että nyt näyttää lupaavalle.. no tänäänhän ne menkat sit taas tuli :/ :'(

ollaan yritetty 12/08-> Clomit ja Metut
 
meema Joo,7. clomi-kuuri starttas just 30 min. sitten.
Tiedän mäkin,ettei niitä kamalasti sais syödä. Itse söin ekan kuurin 6/10,ei tärppiä. Sit tokasta tärppi,kesken. Sit kolmas,ei tärppiä. Neljännestä tärppi. Viidennestä ja kuudennesta ei tärpänny. Kuudennen kuurin söin joulukuussa,eli nyt 3kk.tta välissä ollu. Nämä kaksi kuuria jotka mulla tuolla purkin pohjalla on,sain luvan syödä kun kaksi alkanutta raskautta niillä.
Keho toimii hyvin niillä.
Saan tähän sit lisäksi jonkun pistoshormonin päälle,pregnylin irrotukseen ja lugesteronin tukemaan mahdollista raskautta. Sit kai tulee paussia kesäks,ellei nyt näillä kahdella onnistuta. IVF sitten syksyllä. Välissä kai pistokset. Että nyt todellakin on kaikki toivo näillä kahdella kuurilla!! :)


Jonsku
Pahoittelut menkoista!:hug:

Manuliina Halit sullekin!:hug: Tiedän tasan miltä susta tuntuu. Mä olen itkeny omaa vajaavuuttani 6 vuotta,nyt viimeset 2v menny vaan pessimistisissä fiilikissä: "Mikspä nytkään tärppäis,kun ei oo tähänkään asti tärpänny". Eli 8 vuotta täällä toivottu pientä.. Kaksi alkanutta ja keskeytynyttä loi sen verran toivoa kuitenkin että taidan kumminkin tulla clomeilla raskaaksi ja siksipä haluan vielä nämä kaksi kuuria katsella. Kun menkat tulee,ei se tunnu enää missään. Harmiskeni voin myös todeta ettei plussakaan testissä tuntunut miltään...: / Arvasin kyllä että se olisi liian hyvää ollakseen totta ja niinhän ne sitten meni kesken.
Jaksuja sinne!

Tillu Hyvältä kuullostaa!!!
 
piti oikee lääkepurkin lappusista tarkistaa, että mulle ainakin oli clomeja määrätty kerta-annoksena 2tbl päivässä... varmaan se on jokaisen kohdalla yksilöllistä kuinka ne määrätään...ehkäpä mä oon vaan niin laiska tehtailemaan munasoluja että tarvitaan kunnon piikit hormoneihin :D... joopa joo,,, viime yö meni valvoessa ja sit rupes tekeen kauheesti mieli kaakaota... eipä muutakin jääkaapille ja kaakaota tekemään neljältä aamulla :LOL:
Ihan vain palautetta haluaisin antaa tästä palstasta... Mulle on ollut erittäin paljon tästä apua että on niitä muitakin jotka tietää mitä se yrittäminen on ja että onnistumisiakin tulee. Välillä usko ja luotto omaan kehoon on pikkuisen paljon koetuksella, mutta pakko jaksaa. Muistelin tuossa juuri vanhoja juttuja niin onko teillä muilla ollut aina selvää se että haluaa lapsia? Mulla on ihan pienestä asti ollut unelmissa se että saisi olla ÄITI!
 
Täällä sit vaihteeks kp 1, ja kamalat kivut :( Onks teil pahentunu menkkakivut clomien myötä? Viime kierrossa en tuntenu ovista ollenkaan ja silloin ei juuri kipuja tullut... Eli tässä kierrossa sit varmaan ovuloin.

Olin eka ajatellu et pidän taukoa clomeista 2 kierron jälkeen, mut ehkä pitäis yrittää vielä kerran? Hirvittää vaan noi sivuvaikutuksen jotka jo tokassa clomikierrossa oli melkoiset...
 
Hei taas kaikille! Tervetuloa vaan mukaan uudet clomittaret ja hurjan paljon onnea plussanneille, mahtavaa kuulla että jollain tärppää.

Itseänikin nauratti tuo täti-kysymys, sillä joskus olen itsekin samaa ihmetellyt että mitä jotkut kirjoittaa tädistä eli että mitä se tarkoittaa kunnes sen oivalsin lukemalla viestejä, mut naurattaa silti vieläkin, niin hassu nimi se kuukautisille on!

Täällä ei sitten uusi elämä alkanut, vaan kuukautiset alkoivat ja olo oli sen mukainen. V...tutti niin paljon ja sitä tekee edelleenkin, jotenkin oli odotukset korkealla, vaikka ihan omaa hölmöyttäni ne niin korkealle nostin että sain korkealta pudota ja lujaa. Mutta uutta clomia vaan naamaan ja toivoa korkealle...ehkä joskus vielä minäkin raskaudun...

Täältä saa onneksi omille ajatuksille vastakaikua kun jokainen saman asian kanssa kamppailee. Täällä tulee hyvälle mielelle kun lukee teidän ajatuksia ja niin samoissa ajatuksissa ollaan että välillä tuntuu että olisi just itse tuon kirjoittanut. Yks hyvä esim. on tuo kun ottaa niin päähän kun ympärillä toiset raskautuu jo pelkästään kun näkee miehen, niin naps, johan alkaa maha kasvamaan. Ja sit tosiaan ne, joille ei aina pakosta olisi niin suotuisa tilanne tulla raskaaksi, niin nehän juuri saavatkin lapsia tuosta nuon vain - tästä on niin kokemuksia aika läheltä...

Ja yhden uuden ärsytyksen olen itsessäni huomannu, eli kun kuulen että joku on juuri mennyt naimisiin ja hups, 9kk päästä tulee lapsi, eli silloin on vain tarvinnut kalenterista katsoa että nyt on sopiva aika ja heti on raskaana - toisille se vain käy niin helposti ja toiset joutuu tekeen vuosikaudet töitä sen eteen ja mitään ei tapahdu - se ei ole oikein.

Joku tässä ketjussa kysyi että onko aina tiennyt että haluaa olla ÄITI. Se kuulosti niin hienolta ja siihenhän me kaikki pyrimme.
Voiko olla ihanampaa kuin mainita elämänsä suurimmaksi saavutukseksi-vähän niinkuin ansioluetteloa tekisi-niin maininta, minä olen ÄITI! Toivotaan että me kaikki clomittaret vielä jossain vaiheessa saisimme "laittaa ansioluetteloomme" sanan ÄITI - siihen uskoen ja toivoen kaikille aurinkoisia plussatuulia!
 
kiitos vielä onnitteluista :)

babies testasin kp33, kun arvelin oviksen olleen vähän myöhässä ja lisäksi pelkäsin negaa niin, ettei yhtään tehnyt mieli testata. vahvat viivat tuli tikkuun ihan heti dippaamisen jälkeen, joten ehkä ovis oli sittenkin suht normaaliin aikaan. varhaisultrassa ehkä sitten näkee mikä dpo oli testatessa.

magda :hug: en tiedä kuinka voimakkaita sulla on ollut clomi-oireet, mutta mulla viimeksi clomeja useamman kierron syödessä oireet helpotti kierto kierrolta. söin esikoisesta 4. clomi-kiertoa ja viimeisestä vasta tärppäsi.

tillu täällä peukut pystyssä että pikkuinen olisi siellä tiukasti tarrannut kiinni!

chikakaa oletko testaillut? peukut pystyssä myös teille!

:hug: halaukset kaikille tädin yllättämille. se on kauhean vaikeaa koota aina itsensä ylös sieltä pettymysten ja epätoivon suosta, mutta eihän siinä muutakaan vaihtoehtoa ole. päivät vaihtuu, kierto etenee ja tulee taas uusi mahdollisuus. ja joskus se sitten onnistuu, ennemmin tai myöhemmin. itsekin helvettini läpi kävin esikoista odottaessa. yli 10v haaveilin äitiydesta ja vielä kun pääsin varsinaisesti yrittämään kesti yli vuoden sitä piinaa. tilannetta ei helpottanut että henkisesti olin pelännyt lapsettomuutta jo vuosia, koska mulle täräytettiin jo nuorempana, että on pco ja vaikea saada lapsia. silti vaan onnistuin ja niin onnistutte tekin!!

t. memmup + murunen 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Aadami
Onko teillä muilla ollut kovia kipuja munasarjojen kohdalla clomien ottamisen aikaan? Täällä kärsitään kovista vihlaisuista usein. Enemän kipuilee oikea puoli, mutta myös vasuriin sattuu välillä niin pirusti... :confused:
 
AADAMI joo kyllä mulla on ainakin ollut kipuja jos jonkun laisia, mutta kyllä sellainen viiltely on varmaan pahin.

Hyvin SARIALEKSANDRA laitoit että ansioluetteloon olisi niin ihana laittaa että olen ÄITI!

Täällä ollaan kädet kyynerpäitä myöten ristissä,että tämä viiden pitkän vuoden yrittäminen jo loppuisi ja saisi sen oman pikku murusen syliin
 
memmup, mullekin täräytettiin päin naamaa 17-vuotiaana kun PCO todettiin että sähän et sitten lapsia tule saamaan. En osannut siihen mitään silloin sanoa tai enempää kysellä mut kyllähän se hätkähdytti vaikkei siinä iässä ollut kerennyt ajattelemaankaan lasten hankintaa. Mut kyllä se on oikeestaan siitä lähtien aina vähän mielessä ollut ja pelottanut...nyt jo 15 vuotta.
Onneks nyt kun asiaa on alettu tutkimaan tarkemmin, lääkärit on olleet hyvinkin rohkaisevia, että pikkasen vaan apuja tarvitaan ja kyllä se munasolu sieltä irtoaa...nyt odotellaan josko se jo yhdellä clomilla per päivä irtoaisi. Siihen olen tyytyväinen, että tiesin tarvitsevani apuja enkä kuukausi tolkulla yrittänyt ennen kuin pääsin hoitoihin (ekasta soitosta 4 kk hoidon alkuun), mut olishan se gynekologi voinut vähän miettiä millasen trauman aiheuttaa teini-ikäselle!

Toistaiseksi oon välttynyt enemmiltä kyselyiltä siitä koska te hankitte lapsia, mut eiköhän nekin ala kunhan 2kk päästä ennätetään naimisiin. Töissä kuulen vitsailuja siitä, että etköhän säkin kohta tartunnan saa, kun 3 kollegaa ympärillä on joko raskaana tai just synnyttänyt. Katselen siis päivittäin muitten kasvavia vyötärön ympäryksiä ja keskustelen asiantuntevasti raskausoireista....Parhaalle kaverillenikaan en ole hoidoista tai toiveesta kertonut, se kun on 5 kuukaudella raskaan ja nauttii raskaudestaan niin etten viitti kertoa, ettei se siita vaivaantuisi.

Ainoot oireet toistaseksi ekasta clomikierrosta on kuumat aallot, jotka alko päivä sen jälkeen kun otin vikan clomin. Nyt kp 11 ja hikoilen ja punastelen töissä niin, että hävettää - mikä vaan pahentaa tilannetta!

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti täällä kuullaan pian paljon plussauutisia!
 
Aadami
Tuleeko ne sivuoireet yleensä clomien jälkeen (siis esim kp 8.->) vai jo clomien syöntiaikana?
Mä kun luulin, että ne oireet olis tulleet vaan niinä päivinä 3-7 ja kuvittelin jo päässeeni helpolla kun vikat pillerit otan huomenna eikä muutamaa hikipuuskaa lukuunottamatta ole ollut mitään.. :O
 
En vieläkään oo jotenki päässyt viikonlopun pettymyksestä eroon:ashamed: Pitää yrittää keksiä itselleni muuta ajateltavaa tähän kiertoon, jotten niin kovasti sitten pääse nostamaan omia odotuksiani oireiden tarkkailulla ymv. Ei sitten tulisi tällaista lamaannuttavaa pettymystä. Onko teille muille kans yhtä vaikeaa lähteä uuteen kiertoon?
huoh, ehkä tää tästä pikkuhiljaa.
Mulla oli TI sellanen päivä että itkin vaan omaa vajaavaisuuttani ja huonouttani ku gyne mulle anto toiveita ku sano että näyttää todella hyvälle :( no tänään alotan clomit ja toivotaan et jos tässä kierrossa plussais :)
 

Yhteistyössä