Hei,
Olen lueskellut jo pitkään eri keskustelupalstoja ja nyt sain kirjauduttua itsekin tänne, kun löysin tämän viestiketjun. Aloitin letrot tässä kierrossa ja huomenna olen menossa seurantaultraan.
Takana lapsettomuutta kolmisen vuotta. Yksi keskenmeno noin 1,5 vuotta sitten. Vuosi sitten hakeuduimme lapsettomuushoitoihin ja alkuvuodesta kokeiltiin kahta inseminaatiota. Meille jäi vähän huono maku tästä klinikasta ja otimme mietintätauon kesälle. Nyt pari viikkoa sitten vaihdoimme klinikkaa ja syy lapsettomuudellekin todennäköisesti löytyi. Minulta mitattiin AMH-arvo, joka oli enää 0.9 ja vaikuttanut todennäköisesti siihen, etten ole tullut raskaaksi. Kaikki muut testit on otettu eikä missään muussa ole löydetty vikaa. Tätä AMH-arvoa ei oltu otettu ekalla klinikalla, joten emme tienneet siitä mitään. Onneksi vaihdoimme ja onneksi arvo otettiin. Lääkäri suositteli nyt ripeästi siirtymään hoidoissa eteenpäin ja sanoi, ettei inseminaatiota kannata missään nimessä jatkaa. Edellisellä klinikalla puhuivat vain inseminaation puolesta ja tuntui, ettei meidän ajatuksia kuunneltu ollenkaan. Tämä uuden klinikan lääkäri antoi kuitenkin toivoa onnistumiselle ja kokeilemme nyt loppuvuoden letroja ja mietimme vuoden vaihteen jälkeen koeputkihedelmöitystä. Itse en vaan jaksaisi odottaa sinne asti. Tähän asti on jotenkin jaksanut odotella hoitojen kanssa, mutta nyt tuntuu, että haluaisi asioihin vähän vauhtia, kun jos tuo AMH-arvo vaikka tuosta jatkaa laskuaan.
Vähän huominen jännittää, onko letroilla ollut mitään vaikutusta. Ensimmäisinä päivinä vähän nippali munasarjojen kohdalla, mutta nyt tuntuu, ettei ole mitään tuntemuksia. Minulle oli määrätty vain 1 tabletti kierron päivinä 2-6 ja tämä tehtiin ennen kuin tiedettiin AMH-arvo. Lääkäri kuitenkin sanoi, että hyvä on syödä loppuun ja esim.loppuvuosi, mutta mietityttää onko niistä mitään apua, jos AMH-arvo on matala. Pitäisi yrittää olla positiivinen ja toivoa parasta, mutta jotenkin välillä se tuntuu niin kovin vaikealta. Jospa huominen ultra toisi hyviä uutisia.
Mukava oli löytää tämä viestiketju ja lukea teidän kokemuksia letroista ja clomeista.