Clomittaret 2013

huomiselle kp2/30 (40-90).....2.c.... :'( :'( :'(

no ei oo ees itkettäny!! ja olo on yllättävän hyvä. aamulla ehdin sen mokoman negan testata ennen kuin alkoi vuoto, joka on ollut niukkaa ja rusehtavaa koko päivän, mutta vuotoa kumminkin. vähän surettaa vaan miehelle kertoa, sillä kun oli toiveet tosi korkeella jo :(
seuranta ultrakin varattu jo kp12- päivälle.. pelottaa vaan niiiiiiiiiin jossei vastetta ole, olihan se tässäkin kierrossa aika pieni se vaste.

mulla oli tässä kierrossa ovislimat yhtenä päivänä vaan, päivänä ennen LH-huippua. himoja oli kyllä siinä kp10-kp20, mutta uskon että se on aika pitkälti psyykkistä mulla, kun tietää että nyt "täytyy" harrastaa että olisi tärppiin mahdollisuus, niin sitten sitä jotenkin osaa olla kiimainenkin :LOL:

onnea hyvistä ultra-kuulumisista vauvatoiveinen!:wave: toivotaan parasta!


lisäys. ihanaa että on viikonloppu!! tänne eteläsuomeen ainakin on luvattu ihanaa aurinkoista syys-säätä :) nauttikaa naiset!!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:




Torstai 17.10.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Päivi1980 ....57/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
Minnikko.....47/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Seemi..........46/28-41.......ya11/09........5.f.........pco(1/2),1.lapsi,32v
-minävain-.....42/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............41/?... ...........ya 4/13.........1.c.
dots..............38/29............ya6/12...........tk........endo,1.lapsi,29v
inessa_........29/30............yv6...............t(mp?).....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Esikko83......24/25-31....ya 07/2011..........tk.........1.lapsi, selitm., 30v.
sansu86.......23/30-53.........ya08/11..............2.c........1.lapsi
Ambrosia85...22/28-32.......yk 5/ya 10/10.........t.........1.lapsi
Grill..............22/30-32.......ya9/11 yk25......tk?..........endo 1.lapsi 23v
Vauvatoiveinen...19/27-29....ya 08/2012......2.c..........1.lapsi, pcos,37v.
Miyaka..........18/32-34.........ya06............7.c+m?........pcos,1.lapsi,34v
Kazu87..........16/28.............ya6/10...........5.c..2.ins........selitm,1.lapsi
SuAnn............11/30............ya 06/2012......4.c .............1. lapsi, 31v
Karmini.........8/26-28.......ya07/13 yk4 ....................2.lapsi, 26v
Melody89......7/32(40-90).....ya 6/12...........2.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Siiri84..........1/25-32..............................2.c........1. lapsi, selitm. 29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Hipsunpöpsy


Piinailijat
lotta1 dpo 21
sansu86 dpo 5
Vauvatoiveinen dpo 3

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja skorppari82
 
Viimeksi muokattu:
Ovisplussa pärähti nyt illalla sekä Clearbluen että Pregcheckin testeihin! Huomenna siis dpo0 ja piinailut alkaa. Huomenna vasta peittojen heilutusta lääkärin ohjeen mukaisesti... Terot alkoi tänään. Katsotaan miten heikko on olo, kun niitäkin vetelen...
 
siiri kiitos vastauksesta. Hyvä tietää että muilla on ollut limaa oviksen molemmilla puolilla. Kauhee paniikki siitä että limaa oli melkein kokonaiset 5 päivää, ja toivon että ovis ei olis liman viimeisenä päivänä... Sormet ristiin... :)

Täällä dpo 4 ja aika menee niin hitaasti.. Tosin olen sitä mieltä että raskaana en ole, kaikki samat oireet kuin viimeksi on myös nyt, paitsi että rinnat eivät ole arat , vaan tälläkertaa nännit.. voi tätä kehoa..

vauvatoiveinen tervetuloa mukaan piinailemaan... :)

Mukavaa alkavaa viikkoa ihanat naiset!
 
Itselläni alkaa varmaankin ensi viikonloppuna tuo toinen clomikierto ja nyt minun pitäisi siis mennä puolikkaalla clomitabulla kp 3-7 ja tuohon kiertoon tehtäisiin sitten lisäksi inssi. Pelkään kuitenkin pahoin että inssiin ei päästä sillä ovis osunee sunnuntaille ja julkisella inssejä ei tehdä viikonloppuisin. Kovasti tuntuu meillä siis tökkivän tämä hoitojen aloitus... Tuntuu todellakin että tässä vaan junnataan paikoillaan. Plaah...

Vauvatoiveinen: Minulla clomit ilmeisesti ohensivat limakalvon, sillä se oli kp 11 ainoastaan 5mm. Lääkitystä eivät kuitenkaan suostuneet vaihtamaan...

Melody: Muistelisin että minulla clomikierrossa olis ollut poikkeuksellisen kuivaa tuolloin oviksen aikaan. Mullahan kuivui myös muut limakalvot: silmät, nenä ja suu. Loppukierosta kuitenkin tuli tosi paljon valkkaria ja koska luteaalivaihe venyi, niin tuota valkkarin lorahtelua sai sitten kestää melko monta päivää...

Hyvin yksilöllisiä tuntuvat olevan nämä clomien aiheuttamat oireet.
 
esikko, kiitos vastauksesta! totta on että oireet näyttävät vaihtelevan paljon, niinkuin kaikki muutkin oireet yleensä :D

MITÄ KAIKILLE KUULUU? :heart:
kovin on hiliasta :whistle:

täällä kp4 ja viime kierron lailla todella kivuliaat menkat :( ja clomeja taaas popsitaan, saan varmaan teiltä noottia, mutta oon vähän ajatellu että tässä kierrossa ihan "vahingossa" unohdan parina päivänä että olenko jo clomin napannut vai en, ja otan vahingossa 2 tablettia! siis mä en vaan usko että ne tällä 1tbl annostuksella auttaa mun laiskoja munasarjoja yhtään!! : /

parempia fiiliksiä muille:flower:
 
Moikka kaikille! Oon ollut pakolisella tauolla femareiden jälkeen, odottelen inssiin pääsyä. Kun tuli aika ensimmäiseen ultraan kp 3-5, niin lääkäristä sanottiin, ettei ole aikoja tarjolla, joten toinen taukokierto heti perään. Eli palaan listoille myöhemmin..

Onko muillakin ollut taukokierto clomien/femareiden ja inssin välissä? Hieman turhauttaa..

Onko kenelläkään täällä todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa lapsettomuudesta yhteydessä? Mulla alkoi tyroksiinilääkitys kuukausi sitten, ja olen toiveekkampi jatkohoitojen suhteen. Olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemusta asiasta..

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia niin keskelle kiertoa kun loppupuolellekin! :)
 
No mulle kuuluu tälläistä, tänään käyty polilla:

Endoa on saatu putsattua vasemmalta puolen hyvin, vaikka se johdin siellä hieman tukkoinen onkin edelleen. Endometrioosi on siis mulla lievänä, eikä mitään ovulaatiohäiriötä ole, tiedä sitten miten se diagnoosi sinne mun papereihin oli päätynyt... :confused: Oikea puoli on hyvässä kunnossa, priimaa tavaraa. ;) Vasen munasarja oli kiinnikkeillä kiinnittynyt kohtuun ja sieltä se "endokysta" on myös puhjennut, mutta kaikki saatiin poistettua.

Jatkosuunnitelmat on seuraavat: Ensi kiertoon heti inssi eli marraskuun alkuun ajoittuu. Mulle määrättiin Gonal-F:ää 37,5 yksikköä per päivä, alkaen kp4. Jos kierto alkaa kuten odotettavissa on, niin ensimmäinen seurantaultra on 1.11. Inssiä kokeillaan 2 kertaa (max kolme). Jos ei tule tulosta niin ensi vuoden alussa, lopputalvesta, on edessä IVF. Jonot ei ole kuulemma kovin pitkät. :)

Psykiatrilla kävin myös samalla reissulla ja sain masennuslääkityksen (Escitalopram Actavis). Todella pienen annostuksen (5mg), vain tukemaan noita minun keskusteluja sairaanhoitajan kanssa. Jos saatais mun itkuisuus yms kuriin. En kovin mielelläni lääkitystä haluaisi, mutta tuo lääkäri kyllä perusteli sen niin hyvin, että siinä mielessä ihan hyvillä mielin sen huomenna aloitan. Parissa viikossa pitäisi jotain vaikutusta näkyä.

Käyn täällä kyllä lukemassa, mutta pidän edelleen hieman matalaa profiilia ja kasaan ajatuksia. :) Mutta ootte kaikki kuitenkin mun mielessä! Tsempit! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Grill: Hyviä uutisia olet saanut :) Tsemppiä vain nyt yritykseen. Varmasti helpottava tieto, että kaikki on ainakin toisella puolella priimaa. Kyllä se mielialakin nousee, kunhan pääset eteenpäin asioissa ja lääkkeet alkavat vaikuttaa. :heart:

Melody: Miksi sinulla ei nostettu annosta, jos mitään ei ollut tapahtunut? Muista, että yksi folli riittää. :) Tsemppiä!

Esikko Toivotaan, ettei satu viikonlopulle!

Rooroo Joko on oireita? :) Piinailut on kyllä aika pitkästyttävät... Miksi ei voisi olla testiä, joka näyttää jo vaikka parin päivän päästä tapahtuiko jotain :D Tosin sitten paljastuisi enemmän keskenmenojakin, kun aina ei kiinnity alkio.

(.) Mulla on aikamoiset oviskivut. Alamaha pallona ja tuikkii. Jos ei eilen jo irronnut, niin tänään... Korkealla on taas toiveet. Teroja syön ja pahaolo on niistäkin jo. Great. Kutsua eteenpäin odotellaan. Parissa viikossa kai tulee edes tieto jonoon laittamisesta. Mies pääsisi jo ensi viikolla yksityisellä analyysiin, mutta odottaa sitä jonotilannetietoa... Lupasin maksaa sen, mutta silti empii...

Plussatuulia!
 
Grill Hyvä että hyviä uutisia :) Ja jatkosuunnitelmat selviä, kyllä se siitä :) Mä oon syöny noita samoja masennuslääkkeitä vajaa vuos takaperin kun olin aika pohjalla, mikään ei tuntunu miltään ja mitään en saanut aikaseks. Olin ihan alakuloinen, ja itketti paljon. Mulla ne autto. Söin niitä pari kuukautta kunnes jätin pois kun olo oli jo niin paljon parempi. Mä en ennen ole suostunut ottamaan masennuslääkkeitä vastaan ollenkaan. Mutta nyt voin todeta että joissakin tapauksissa ne on ihan suositeltavia.

Esikko Peukkuja pidän ettei osu viikonlopulle :)

Täällä odottelen tätiä saapuvaks ehkä torstaiks. Kiukkunen oon ollu niin kun ennen menkkoja, mutta nyt tuntuu et läpi kierron on kiukuttanu, voisko johtua clomeista :confused: Tisut myöskin arat. Ei mitään poikkeavaa kylläkään...
Toi lista varmaanki päivittyny jossain kohtaa väärin koska tänään mulla on kp25

Plussatuulia :)
 
UnelmaSirpaLeena :hug:

Mulle ei mitään ihmeellistä kuulu,vuoto loppu ja "ovista" odottelemaan. Enemmän ehkä odotan torstaita ku sillon mennään sinne lapsettomuuspolille ja toivottavasti seuraavaan kiertoon saadaan clomit käyttöön ja sit se jännäily vasta alkaakin :D
Eli päivittelen kuulumisia tarkemmin torstaina :)
 
Moi,

Mulla on nyt takana kaksi viikkoa e-pillereiden syöntiä, ja kävin tänään ihan perusgynellä, kun olin niin huolissani siitä kystasta ja halusin nähdä onko se kasvanu lisää (yleisesti oli tarkoitus että vasta parin viikon päästä aikasintaan menisin lapsettomuuslääkärille tsekkauttaan miten e-pillerit on auttanu) niin se kysta oli kadonnu!!
En meinaa uskoa sitä todeksi! Gynekin oli tosi yllättänyt, kun alkuun kommentoi että kahdessa viikossa ei yleensä mitään ehdi tapahtua.
Sanoi myös että kaikki näytti muutenkin hyvältä.

Vielä en tiedä miten asia tästä etenee, pitää soitella lapsettomuuslääkärille, mutta oli pakko tulla kertoo uutiset, kun välillä iloisiakin:) Ehkä ne hoidotkin voi alkaa ens kierrosta.

Halaus kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
vauvatoiveinen täällä dpo 6 tänään ja ei mitään oireilua. Illalla tänään repäisi oikealta puolelta vatsaa mutta veikkaan että se on jotain aivan muuta. Jotenkin tuntuu lohduttavalta että näin rauhallisin mielin ollaan ja jotenkin realistinen olo verrattuna viime kiertoon..

luna mahtavia uutisia!

Täällä muuten siis kaikki hyvin, viikonloppua odotellen ( tyttöjenviikonloppu helsingissä) toivottavasti tädin tulo ei tuo kovaa järkytystä ja että uusi kierto lähtee hyvin mielin käyntiin täällä.. Dpo6 joten on viellä noin 4-5 päivää jäljellä!
 
Lunalla ja Grillillä hyviä uutisia - ihanaa :)!

Piinailijoille tsemppiä! Toivottavasti joku nyt heilahtaisi pian tuolle odotuspuolelle pysyvästi!


Täällä:piinaillaan hiljaisesti. Päivistä ei ole mitään tietoa, joten listalle mua ei lisäillä.
VIime viikon keskiviikkona alko olee aikamoisia ovisoloja ja nippailuja, mutta niitä toisaalta jatku pitkälle viikonloppuunkin. Hyödynnetty on sillain semisti, mutta en vieläkään ole stressiä kehittänyt. Ainoastaan se harmittaa, etten nyt yhtään tiedä minä päivänä pitäisi kuukautisia alkaa odottelemaan kun en testannut sitä ovista :LOL:
Meillä tuli 3 vuotta yritystä täyteen viime viikolla - toki siitä 21+0 viikkoa ehdin jo olla raskaana... Lisäksi lauantaina tuli puolivuotta (ihan uskomatonta!) täyteen siitä, kun pienemme syntyi.

Kotona pitää koiranpentu edelleen huisin aktiivisena ja se syökin meiltä mehuja sen verta tehokkaasti, ettei ehdi vauva-asioita pahemmin kantaa huolta :D Onneksi nykyään pennulla alkaa olla yhtä enemmän täysiä öitä (nyt herättää enää 1 kerran yössä pissalle) ja saadaan nukuttua hyvät yöunet miehen kanssa :)
 
Täällähän on hiljaista... : /

Mulle voi päivittää kp1 :'( Persana. ei siis mitään vaikutusta ilmeisesti ollu noilla clomeilla....
Suututtaa nyt niin paljon. En käsitä mikä mättää :confused:

Toivottavasti muilla parempia uutisia kerrottavana..
 
siiri pahoittelut uudesta kierrosta. Mulla clomit eivät myöskään tuonneet odotettua plussaa.. Femarin vaikutuksia ( joku letrozol, femarin tapainen) odotellen.. Dpo 8, todella ei raskaana olo tällähetkellä joten veikkaan uuden kierron alkua tiistaina...
 
Onpas täällä rauhallista. Mites piinailijoilla sujuu? Mulla vatsa edelleen pinkeenä ja kuvittelisin oviksen jo menneen :D muutoin ei mitään uutta. Meille tulee viikonloppuna vieraita, joita en oikeastaan odota yhtään. Järkyttävän riitaisa pariskunta ja pari lasta. Lapset on mukavia, mutta aikuiset voisi jäädä kotiin. Kaipa sen taas kestää.

Mulla tuntuu muuten molemmissa munasarjoissa tuikintaa. Toivottavasti ne kystatkin päätti nyt hävitä. Teroja syön ja ne voisi auttaakin niiden puhkeamisen kanssa.

Iso halaus kaikille, erityisesti uuteen kiertoon joutuneille.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yks piinailija menettää järkensä ennen kuin piina-aika on ohi. oirei mukamas ois mut en uskalla niihin luottaa,, en halua pettyä ja silti mieli sanoo että jos nyt kumminkin...

lunalle ja grille onnea hyvistä ultra kuulumisista ja :hug: kaikille uuteen kiertoon joutuneille
 
sansu mukava kuulla että muillakin piinaus tuntuu, ei tuu niin yksinäinen olo.. Tässä jo mietin että voisko jo vaan testata dpo 9... Viikonloppuna bileet ja tämä odotus on rankkaa.. Tosin vielläkin fiilis että ei raskaana mutta odotus on kummiskin rankkaa...

Minä päivänä te teette rtestin jos teette?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä