Clomittaret 2013

RooRoo1 : mulla ois ens keskiviikko testauspäivä jos sinne asti maltan tai täti jos täti porhaltaa kylään ennen sitä. Jotenkin kolmatta päivää oikesti olo et nyt oon paksuna mut sit taas tulee perään olo et älä luota ja et kuvittelen vaan oireet.. Vaakalla kävin tänään niin oli 75,3kg hyvin paino pysynyt aisoissa :) ja sais hiukan viel tippuakin

Maanantai 20.10.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Päivi1980 ....61/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
Seemi..........50/28-41.......ya11/09........5.f.........pco(1/2),1.lapsi,32v
-minävain-.....46/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............45/?... ...........ya 4/13.........1.c.
dots..............42/29............ya6/12...........tk........endo,1.lapsi,29v
inessa_........33/30............yv6...............t(mp?).....pco,keliakia,2.lapsi,27v
sansu86.......27/30-53.........ya08/11..............2.c........1.lapsi
Ambrosia85...26/28-32.......yk 5/ya 10/10.........t.........1.lapsi
Grill..............26/30-32.......ya9/11 yk25......tk?..........endo 1.lapsi 23v
Minnikko.....23/33-35..........ya01/2011........c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...23/27-29....ya 08/2012......2.c..........1.lapsi, pcos,37v.
Miyaka..........22/32-34.........ya06............7.c+m?........pcos,1.lapsi,34v
Kazu87..........20/28.............ya6/10...........5.c..2.ins........selitm,1.lapsi
SuAnn............15/30............ya 06/2012......4.c..............1. lapsi, 31v
Karmini.........12/26-28.......ya07/13 yk4 ....................2.lapsi, 26v
Melody89......11/32(40-90).....ya 6/12...........2.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Siiri84............5/25-32................................2.c........1. lapsi, selitm. 29v
kaathy...........4/33-100.......ya2012...........1.lz.......pcos27v
Esikko83........3/25-31........ya 07/2011.....2.c+ins?...1.lapsi, selitm., 30v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Hipsunpöpsy

Piinailijat
lotta1 dpo 25
sansu86 dpo 9
Vauvatoiveinen dpo 7

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja skorppari82

Viimeksi muokattu:
Meillä oli tällä viikolla toinen inssi. Pyysin jotta he katsoisivat ultralla että miltä siellä näyttää, koska menimme ilman seurantaultraa tämän kierron. Siitä näkyi että munasolu oli jo irronnut. Tiedä sitten että menikö tämä hoito ihan hukkaan...

Täällä alkoi taas uusi kierto. Tähän kiertoonhan oli suunniteltu eka inssi, mutta taitaa jäädä toteutumatta kun tuo ovis osuu viikonlopulle :'(. Noh toinen clomikierto alkaa nyt kuitenkin (annos 25 mg kp 3-7).

Kovin on hiljaista täällä. Mitä kuuluu listan yläpäässä roikkuville (Päivi1980, Minnikko, Seemi, minä vain, lotta1)?

Kazu: Testasitko kuitenkin oviksen - eikös inssi sen mukaan ajoiteta?

Hei kaikille pitkästä aikaa! Hiljaista on ollut mutta toivottavasti pian alkaisi jotain positiivista jokaiselle tapahtumaan:) Itse voisin tulla listoille Vihdoin mukaan piitkän tauon jälkeen...tuntuu että aikaa on mennyt "turhuuksiin" niin paljon. On munatorvet ja simpat tutkittu..oli kesälomat yms.. sitten saa odottaa miljoonavuotta että menkat alkaisivat..eikä ne ilman teroja tullutkaan. Nyt aloitin Letrozolit kun ne clomit eivät minulle sopineet limakalvon vuoksi. Enkä clomellä saanut ovista ees tikutettuu joten toivo nytkään ei korkealla ole:/ Onneksi on seuranta tässä kierrossa.
Onko muuten joku maistanut maca-jauhetta? kun sitä niin kehutaan ja ainakin pco naisille..se on kyllä niin kamalan makuista että en pysty ja halua pilata ruokaani sen maulla:D Berberiiniä olen myös syönyt..vaikutusta en varmaksi osaa sanoa mutta en lopeettaakkaan vielä viitsi.. Elikkä:
kp 3/33-100...ya2012...1.Letrozol.....pcos27v.

Moi murut!

Toivottavasti voitte hyvin ja tulee kohta plussauutisia. Täällä ei juuri nyt mitään oloja. Tänne asti tuikki molemmissa munasarjoissa. Toivon, että kystat saivat kyytiä! Munasolukin irtosi, toivottavasti. Testaan ensi viikolla ehkä to tai pe. Painon kanssa ei tule mitään. Terolutit aiheuttaneet hurjat makean himot ja ei tule mitään :'(

Ihanaa sunnuntaita! Aurinko paistaa ja maa valkeana.

Kazu toivottavasti ajoitus osui kohdilleen!

Esikko toivotaan että kierto menee niin että inssi onnistus:/

kaathy en oo maistanut macaa, pari kertaa kyllä kaupassa kattonut ja meinannut ostaa. Tuntuu vaan että syön jo niin paljon kaikkee lisiä, että kohta menee överiks:)
Toi kyllä vaikeuttaa jos maku ei mikä parhain:)

vauvatoiveinen toivottavasti sunkin kystat tajus häipyä! Ja joo nää viikonloput on kyllä niin herkutteluvaarallista aikaa muutenkin:/ kovasti tsemppiä ruokavaliomuutokseen!

Moi kaikille!

Oon tarkoituksella pysyny poissa. Pyysin poistaa mut listaltakin, mutta vieläpä näytän kärkisijoilla roikkuvan! :) No, ehkä ihan hyvä niin, nyt tauon jälkeen tuntuu, että jaksaa taas palstailla ja jakaa kokemuksia.

Pahoittelut kaikille tätiin törmänneille!

Täällä odotetaan jatko-suunnitelmia. Toivo alkaa olla hiipunut, mutta ei auta ku jatkaa. Clomit eivät tuoneet siis tulosta.

Mulle vois päivittää kp 22. Ei oo mitään, mitä piinailla...

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa takaisin Kaathy ja Minnikko!

Oliko sulla Minnikko syytä lapsettomuudelle löydetty vai oletko selittämätön? Minkä ikäinen olet? Kuinka kauan kokeilitte clomeja ja onkos sinullakin seuraavaksi edessä inssit?

Kaathy: Millä "kriteereillä" vaihtoivat sinulla clomit letrozoliin? Itsellänikin oheni ekalla clomikierrolla limis merkittävästi (kp 11 5mm:'(), mutta lääkitystä eivät suostuneet vaihtamaan vaan puolittivat annoksen. Sain clomeista muutoinkin melkoisia sivuoireita, joten pelonsekaisin tuntein alan nyt noita taas napsia...

Kazu: Siis saitko ovisplussan ennen inssiä vai vasta sen jälkeen? Eikös inssi yleensä tehdä ovisplussapäivän jälkeisenä päivänä (eli varsinaisena ovispäivänä)? Oliko sulla inssin tukena muuta lääkitystä kuin clomit (pistoksia, irrotuspiikkiä, lugesteronia tms.)?

Sansu: Tuhrutteleeko sulla normaalisti? Itselläni tuo tuhruttelu alkaa aina noin dpo 9, joten I can feel your pain... Olisihan se joskus ihan kiva päästä jännäilemäänkin.

ON: Itselläni on vähän siipi maassa tämänkin kierron suhteen. Aika monta palasta saisi loksahtaa kohdilleen, jotta tuohon suunniteltuun inssiin päästäisiin: ainoastaan yksi hyvä folli (viimeksi ylistimuloin niitä peräti neljä), limakalvo riittävä (viimeksi oli liian ohut, kp 11 5 mm) ja ovis osuisi arkipäivälle (osuu nyt lauantaille tai sunnuntaille,mikäli ei jotain ihmettä tapahdu). Aika monta asiaa pitäisi siis mennä toisin kuin historia antaisi odottaa...

Esikko kyllä minulla muulloinkin tuhruttelee mut ei joka kierrost. edellisest kierrost oli tuhrua mut ne tuli vast kp39-30 ja kierto oli sen kp32. lopultansa. mut nyt se tuhru jo loppus illan aikana ei ole lisää tullut.. huoh... on tää hankalaa.. kun sen yhenkin lapsen saisin voisin jo siihen tyytyä.

miimikolle kanssa tervetuloa takaisin :)

Ihanaa, että täällä alkaa taas vilkastua :) Tervetuloa takaisin kaikki palanneet!

Mulla on testauspäivä keskiviikkona tai torstaina... Viimeinen tero huomenna ja yleensä menkat alkaneet teroilla kolme päivää vikan pillerin jälkeen. Ehkä testaan torstaina. Negahan se on, tiedän jo...

Hymypallo: Yritystä pitää olla ilman lääkkeitä riittävästi takana ja epäilys siitä, että ovulaatiossa häikkää. Mulla oli ihan vain perusultra ja resepti kouraan... Vaadi ekaan kiertoon seurantaultra. Mulla ei ollut ja hypin seinille, kun en tiennyt vaikuttaako vai ei. Tsemppiä!

Tervetuloa takaisin listoille kaathy ja Minnikko!

Pahoittelut tädin kohdanneille! :hug:

Esikko: Voihan se olla, että jos ovulaatio näyttäisi tapahtuvan viikonloppuna, niin inssi tehtäis sitten jo perjantaina. Kyllähän siemennesteen pitäisi pysyä hedelmöityskelpoisena sen kolme päivää. :)

Hymypallo: Riippuu aika paljon sairaanhoitopiiristä mitä kokeita ja toimenpiteitä tehdään ennen clomeja. Mulla esim ei tehty edes aukiolotutkimusta, mutta todella monille se tehdään. Ja mulla ei ole mitään ongelmaa ovuloinnissa ja silti olen syönyt clomeja neljä kiertoa ja ensi kiertoon tulee oikein pistoshoito. Nopeasti sait ajan, toivottavasti nopeasti myös asiat etenisi! :)

Moi kaikille! Hiljaiseloa eletään täälläkin, eipä ole mitään raportoitavaa. Menkkoja ja jälkitarkastusaikaa odotellessa.
Tällä viikolla tyhjennyksestä 4 viikkoa ja nyt alkaa tuntumaan siltä, että pääkoppa alkaa pikkuhiljaa parantua. Sydämessä on iso arpi mutta siihenkään ei enää satu niin kovin.
Aina, kun alkaa ahdistaa, sytytän takan päällä olevan ison kynttilän ja ajattelen pientä vauvanalkuamme. Pääosan ajasta mieli on kuitenkin hyvä ja aurinkoinen, isoa iloa elämääni tuo luonnollisesti esikoinen, rakas mieheni ja se, että nyt myös lähisukulaiset tietävät, että meille tuo vauva-asia ei ole mikään "naps"-juttu vaan. Helpottaa oloa kummasti :)
Toivon kaikille ihanille naisille plussatuulta ja koitetaan pitää mieli positiviisena vaikka elämä meitä heitteleekin miten sattuu. Me ollaan kovia naisia ja noustaan vaikka prkl minkälaisesta suosta! <3

Täälläkin jännäillään, ei siis raskautta vielä, vaan huomista kp12 ultraa :)

Muakin alkoi nyt kauhistuttaa kun lueskelin noita teidän pohdintoja limakalvosta. Mun viime kierron papereissa lukee näköjään että kp10 ultrassa limakalvo ollut 3,5mm!!!! eli eikö se ole tosi ohut sitten?? lääkärihän kyllä sanoi että se ehtii kasvaa, koska ovuloin normisti vasta kp18-20. Ja tällehän kierrolle joudun sitten menemään toiseen ultraan, jos se on taas noin ohut. Muttakun ahdistaa, kun on niin vaikea järkätä töissä nii että pääsee näin lyhyellä varoitusajalla lääkäriin helsinkiin asti, ja sitten tietysti se suolainen hinta (120€ lekuri+ultra). Mutta pikkuhiljaa alkaa olla jo sellanen ajatusmaailma että on tää sen verran tärkeä asia kuitenkin, että sen eteen tekee kaikkensa :)

ja vielä tyhmä kysymys aiheeseen; voiko limakalvo olla silloinkin liian ohut, jos on yleensä runsaat ja pitkään kestävät menkat (7pv)??

:hug: kaikille sitä tarvitseville!:heart:

LISÄYS. sain proge-tulokset ja arvo kp27 oli 43 ja lääkäri sanoi että ovulaatio olisi siis tapahtunut :) millasia arvoja muilla on ollut??

Viimeksi muokattu:
Grill: Inseminaatiossa käytetään pestyjä siittiöitä. Netistä poimimani tiedon perusteella pestyt siittiöt elävät kohtuontelossa lyhyemmän aikaa kuin "luonnollisella" tavalla paikalle uiskennelleet. Siinä missä "luonnolliset" siittiöt elävät 2-5 päivää, pestyt siittiöt elävät vain n. 24 tuntia (ja keskiarvo vain 6-12 tuntia englanninkielisen lapsettomuussivuston mukaan). Inseminaatiossa oikealla ajoituksella on näin ollen merkittävä rooli onnistumisen kannalta.

Melody mulla arvo on katottu kerran, ihan ensimmäisessä clomikierrossa ja silloin se oli 53 ja lääkäri sanoi että se oli hyvä!
Mäkin oon miettiny onko noi mitenkään yhteydessä noi limakalvo ja menkkojen runsaus. Mutta kyllä tosiaan limiskin voi kiriä sitten kun folli lähtee kasvamaan, mullakin alkukierrosta ollu aika ohkanen mutta jos ovis on tapahtunut on limiskin ollu sit jo ihan hyvä. Kierroissa joissa oon ovuloinu on se tapahtunut mulla kans kp 18-21.

vauvatoiveinen toivottavasti oot väärässä ja ei oo nega:)

Esikko: Mä oon himpun vajaa 30v ja suurin syy hoitoihin on mun pco. Nyt aletaan tutkia miestäkin kun 3kk clomeja ei tuonut tulosta. Me ollaan siis hoidoissa viel ihan alussa ja käydään yksityisellä koska julkiselle puolelle ei olla vielä päästy. Meillä on takana kolme vuotta yritystä ja 2km:a, vielä kolmas km pitää saada aikaiseksi ennen kuin julkiselle päästään. Viimeksi kun kävingynellä km:n yhteydessä ja aloin haastaa lapsettomuushoidoista niin gyne sanoi, että ei meillä aihetta vielä hoitoihin ole kerta kaks kertaa oon jo tullu raskaaksi! No eipä hirveesti lohduta tulla kerran vuodessa raskaaksi ja saada km viikoilla 6-8. Onneksi yksityisellä meillä on tosi mukava ja hyvä lääkäri, joka ottautuu asiaan. Kyllähän se tietty maksaa, mutta vauvakuume on niin kova, että olen katsonut kaiken olevan sen arvoista...

Mutta tosiaan mies tutkitaan seuraavaksi, sen jälkeen en tiedä mitä tapahtuu. Jännittää ja ahdistaa. Mulla on niin alhainen kipukynnys, että pelkään kaikkia mahdollisia hoitojuttuja.

Pahoittelen omanapaisuutta..

Yhteistyössä