Clomittaret 2013

Esikko: Minulla oli clomit pari kiertoa, eikä tulosta...aina vaan sanottu että ohut limakalvo kun ultrattu, sanoin viimeksi tämän kunnan lapsettomuuspuolella ja antoivat sitten letrozolin käyttöön mielummin. Katsotaan tuottaako tulosta:)
Melody: kuulostaa ohuelta, toiv, clomit ei vaikuta siihen liikaa:/ toisaalta voihan se kasvaakkin siitä mahdollisesti jos ovulaatiokin on myöhemmin:)

Meille tuli postissa jo paperit lapsettomuuspolilta. Huomenna varaan ajat kokeisiin ja sitten päästään käymään. Helpottava tieto oli. Mieli tekisi testata, mutta eihän siellä mitään vielä näy...

Onpas vilkasta! Ihanaa. Me ollaan vahvoja naisia ja osataan arvostaa sitä omaa lasta, kunhan se saadaan. :heart:

kathy mäkin mielenkiinnolla kuulen sun kokemuksia letzoroleista, oon lukenu niistä hyvää ja että ne parempia just esim. limakalvon suhteen, toivottavasti:) Clomit kun limakalvolle ei niin suopeita:/
Itellä tulee käyttöön anazolit, ne kai aika vastaavia kun letzorolit. Anazoleja käytin eka kerran sillon maaliskuussa plussakierrossa, mutta sillon tartti pistoksia viä lisäks herätteleen follia.

On kyllä jännä miten nää käytännöt vaihtelee nuitten clomien seurantaultrien kanssa :O
Mulle on siis sanottu et se kuuluu ehdottomasti siihen ekaan kuuriin,eli ei saa omin päin mennä syömään clomeja. On kuiteski sen verran ärjyä tavaraa et voi tehä pahimmassa tapauksessa tuhojaankin (toki tosi pieni todennäköisyys varmasti tähän). Ja mulle on ainakin sanottu lekurissa myös se et jos ultrassa todetaan riski monikkoraskauteen niin tulee seksikielto.
Mulla siis ens kiertoon ne clomit ja mennää 50mg kierron 3-7pv ja ultra pitää varata heti kun kunnon vuoto alkaa,kierron päiville 10-12 ja jos menee oppikirjan mukaan menkat niin se osuu just sopivasti viikonlopulle niin et jää ainoastaan se yks päivä arkipäivälle..täytyy toivoa et sinne saa sit ajan..vituttaa vaan sit sumplia työhommat..

Mulle ei edes ehdotettu seurantaultramahdollisuutta. :( Oviksen olen kuitenkin kaikissa kolmessa clomikierrossa tikuttanut.

Clomien kanssa mun kierto on kellontarkka! Ainoa mikä minua huolestuttaa on se, että menkat alkaa jo 10 päivän päästä oviksesta. 8.:nen päivän kohdalla alkaa tuhruttamaan... Eikö tuo ole liian lyhyt aika? Ehtiikö tuolla alhaalla mitään tapahtumaan reilussa viikossa?

Käyn täällä välillä lueskelemassa teidän juttuja ja ajattelin kommentoida Melody89:lle.

Oon syönyt 4 kiertoa Clomeja, joista kahdessa kävin seurantaultrassa. Mulla oli vähän ohut limis. Yhdessä kierrossa join greippimehua kuukautisista ovulaation ja söin vehnäalkioöljyä...silloin limakalvo oli juuri ennen ovulaatiota 12mm! Worth to try :)

Ai niin, mullakin on s-prog ollut tuon 43.

Meillä on aika lapsettomuuspolille 10.12. Menee siis ensi vuoden puolelle varmasti ekat yritykset, mutta asia on kuitenkin nytkähtänyt eteenpäin. Sitä ennen yritetään kovasti tietenkin saada plussaa näillä clomeilla ja teroilla. Clomeja syön sen max. 4 kiertoa ja teroja joka kierrossa. Mies pääsee jo ensi viikolla analyysiin ja tällä viikolla molemmat alun kokeisiin, siis niihin infektiotesteihin. Vähän siis edetään jo.

Maha on jo kipeä, joten nyt vain odotellaan milloin alkaa menkat. Ei tarvitsisi alkaa ollenkaan ja varsinkaan ei vielä tänään. :(

Toivottavasti tulisi nyt vielä plussia lokakuulle. Deseolla varmaankin kaikki hyvin?

Torstai 24.10.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Päivi1980 ....64/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
Seemi..........53/28-41.......ya11/09........5.f.........pco(1/2),1.lapsi,32v
-minävain-.....49/30............yk8..............c.............1. lapsi
lotta1............48/?... ...........ya 4/13.........1.c.
dots..............45/29............ya6/12...........tk........endo,1.lapsi,29v
inessa_........36/30............yv6...............t(mp?).....pco,keliakia,2.lapsi,27v

Ambrosia85...29/28-32.......yk 5/ya 10/10.........t.........1.lapsi
Grill..............29/30-32.......ya9/11 yk25......tk?..........endo, 1.lapsi, 23v.
Minnikko.....26/33-35..........ya01/2011........c..........1.lapsi, pco, 29 v.
Vauvatoiveinen...26/27-29....ya 08/2012......2.c..........1.lapsi, pcos, 37v.
Miyaka..........25/32-34.........ya06............7.c+m?........pcos,1.lapsi,34v
Kazu87..........23/28.............ya6/10...........5.c..2.ins........selitm,1.lapsi
SuAnn............18/30............ya 06/2012......4.c..............1. lapsi, 31v
Karmini.........15/26-28.......ya07/13 yk4 ....................2.lapsi, 26v
Melody89......14/32(40-90).....ya 6/12...........2.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Siiri84............8/25-32................................2.c........1. lapsi, selitm. 29v
kaathy...........7/33-100.......ya2012...........1.lz.......pcos, 27v
Esikko83........6/25-31........ya 07/2011.....2.c+ins?...1.lapsi, selitm., 30v.
sansu86.......3/30-53.........ya08/11..............3.c........1.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Hipsunpöpsy

Piinailijat
Vauvatoiveinen dpo 10
Karmini dpo 1

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi
RooRoo1..22.10.......31/30-52...ya5/12.....1letrozol.............pco,1.lapsi, 26v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja skorppari82

Viimeksi muokattu:
Kazu: Mikäli olit saanut ovisplussan inssiä edeltävänä päivänä, niin eikös inssille siinä tapauksessa ollut juurikin nappiajoitus? Sulla on kuitenkin ilmeisesti monissa aiemmissa clomikierroissa jo ultrattu, niin on nähty vaste. Sinuna en olisi siis ollenkaan huolissani.

kaathy: Noh, ehkäpä mullakin tajuavat tämän kierron jälkeen vaihtaa lääkitystä johonkin limisystävällisempään. Ihmetyttää vain kun eivät voineet sitten millään vaihtaa lääkitystä jo tuon ekan clomikierron jälkeen, kun lopputulos oli kuitenkin niinkin katastrofaalinen (kp 11 4 follia ja limis 5mm, lisäksi kovat sivuoireet) - tuntuu potilaan kiusaamiselta tällainen. Kiva jos tässäkin kierrossa menee noin överiksi, niin sehän tarkoittaa taas että seuraava kierto on välikierto. Kyllä varmaankin tuossa vaiheessa repisin pelihousuni ja siirtyisin ovet paukkuen yksityiselle :headwall:

luna: juu niin odotan itsekkin mielenkiinnolla, ens keskiviikkona on kp13 seurantaultra ni sit tietää hiukan paremmin=) ollu hirveen väsyny parina päivänä mut se nyt voi johtuu mist muustakin ku lääkkeist..mäkin haluisin jotenki sen irrotuspiikin varmuudeks mut entie mahtaaks ne antaa..mitä muuta sä piikittelit sillon niitten anazolien kans?
esikko: toivottavasti tajuavat vaihtaa...vaikka toisaalta limistä ajattellen eihän toi 5mm iiiihan katastrofaalinen kp11 oo? :p mut joo voishan se vähän paksumpikin olla=)
vauvatoiveinen hitaasti..mutta varmasti, eks se jotenkin niin mee=) hienoa että saitte kuitenkin asioita hieman eteenpäin=)

kiitos kaikille vastauksista! ja Luis, kiitti vinkistä, täytyy varmaan alkaa heti tai viimestään ens kierrossa kokeilemaan ehdottomasti! :)

P*SKOJA ultrakuulumisia: kp12, ei yhtään selkeää johtofollia, pari 8-10mm follia molemmilla puolilla (mä jotenkin vähän niiiiiiiiiiin arvelin tätä) ja nyt söin siis clomeja 1-2-1-2-1 annostuksella. Ja limiskin taas olemattoman ohut. Eli menen ensiviikolla uudelleen katsomaan mihin tilanne on kehittynyt ja maksan itseni kipeäksi, ja lintsaan töistä taas :x toivottavasti tämä kaikki joskus palkitsee.

hannuliini: Mä oon hikoillu clomien ansiosta öisin kuin pieni sika! :( Muulloin kuin yöllä paleltaa. Tavallista enemmän nippailuja ja nappailuja on just ennen menkkoja ollu kuin tavallisesti. Eka clomikierto sekoitti pään ihan tyystin; itkeskelin tosi paljon. Että onhan noita sivuvaikutuksia ollu.... Positiivisia vaikutuksia puolestaan ei oo näkynyt.

hannuliini mullakin oli yöhikoilua parina päivänä clomien aikaan, kuten Minnikolla. Neljä kiertoa kokeiltiin, sitten vaihtu lääkkeet kun folli ei kasvanu aina ja limis oli ohut.

Melody pahoittelut :( Toivottavasti seuraavassa ultrassa folli on ottanu spurtin!!

Voi melody. Ikävä kuulla, että ei ollut johtofollia. Jospa ottaisi nyt spurtin oikeasti edes yksi. On tämä niin rankkaa.

Mulla tekee menkat tuloaan. Hätähousuna testasin jo tänään selvääkin selvemmän negan. Kauheesti on nippaillut sekä oikeelta että vasemmalta. Hikoilen yöllä ja pahoinvointi iskee iltapäivisin. Ihanat clomit. Metuista tykkään. Olleet mulle niin iso apu moneen asiaan, jospa tähänkin.

hannuliiniclomit eivät minulle sopineet yhtään. Todella pahat päänsäryt, lääkärin mielestä liian kovat joten vaihtoivat siis lääkkeitä.. Hikoilua, nippailua jne niin kuin monilla muilla myös..

vauvatoiveinen pidän peukkuja viellä että menkat ei ala.. :)

Itsellä dpo 13 menossa ja r-testi sekosi aamulla joten uutta kehiin huomenna. Vielläkin varma tunne siitä että ei ole tärpännyt ja uutta kiertoa odotan innokkaammin kuin viimekerralla. Silloin siis jouduin syvään kuoppaan joten tuntuu mukavammalta olla pessimistinen.

Täällä pähkäillään onko kierto alkanut uusiks. tänään vuotanut verta. siteeseeen ei kauheasti oo tullut samoin vessa käynnil ei kauhiasti tule kivut oli jäätävä 5 alkaen pari tuntia. meinasin töis seota kokonaan... onneks työkaverit antoi olla rauhas hiukan aikaan.. sit sekin meni ohi. edelleen verta tulee mut ei paljon..

täältä voi minut poistaa piinailijoista.. tänään kp 2 ja raskaustestillä viel varmistettu joten huomenna alkaa 3. clomi kuuri.
tyks puhelimessa puheli et seuraavat kaks kiertoo ilman seurantaa eikä tarvii soittaa sinne välist ellen sitten raskaudu jommasta kummasta. ja tammikuus alkaisi sitten pistohoidot yhdistettynä inssillä. kai? ja osaako joku sanoa minkä hintaisia noin suurin piirtein on julkisella puolella,

Minut voisi lisätä plussanneisiin :) tiistaina haamu, keskiviikkona semi selvä ja tänään varmistettu digillä. Ainut selvä oire tässä kierrossa oli EIRASKAANA-olo.. Pieniä repäisykipuja myös. Itse en vielä usko tähän ennen kuin ekalla ultralla käyn viikolla 46 ja sydänäänet kuuluu.. Jotenkin viellä pessimistinen niin pitkän yrityksen jälkeen. Tässä kierrossa letrozolit käytössä joten minulla toimivat siis paremmin kuin clomit.
Plussa tuulia!!!

Rivi: 22.10.2013......31/30-52......ya5/12.....1letrozol......pco,1.lapsi, 26v

Moikka kaikille,

Olen uusi täällä, enkä ikinä ole kirjoitellut näille palstoille vaikkakin aina lukenut muiden kokemuksia tästä aiheesta. Meillä yritystä takana 2v ja 2kk. Sain avuksi clomit ja luget vaikka ovulaatio tapahtuikin normaalisti, lähinnä clomit siis sitä vahvistamaan. Annostus oli vuorotellen 1 ja 2 tb joka toisella kierrolla. Ekassa ja tokassa kierrossa tikutin ovikset ja aloitin viimeistään dpo 10 tikuttamaan raskaustesteillä. Usko clomejen toimivuuteen meni ja heitin kirveen kaivoon. Minulla oli vielä sekä clomeja että lugeja jäljellä yhteen kiertoon, joten söin kolmannen kierron 1tb/pv ja luget 2tb/pv ilman oviksen tikutusta. En myöskään laskenut päiviä, enkä tehnyt raskaustestejä. Olin siis fiiliksellä "ei tämä kuitenkaan taaskaan toimi". Ja jo vain nappasi. Vasta 4 päivää menkkojen myöhästymisestä uskalsin testata, ja senkin testin tein siinä toivossa, että stressi laskisi ja menkat alkaisi negan jälkeen, kuten aina aiemminkin. Nyt menossa rv 6+2 ja ultrassa kävin 5+6, jossa näkyi kaksi sykettä ja kaikki kunnossa. Toivon kaikille koko sydämestäni paljon tsemppiä yrityksiin ja toivottavasti kaikilla onnistuu! Itse olin jo luovuttamassa tämän ko. kierron jälkeen, mutta onneksi nappeja oli vielä jäljellä, niin saatiin tämä toivottu tulos.

Tämä on arka aihe, ja tämä aihe on sellainen joka vie niin yöunet kuin työmotivaationkin, näin ainakin minulla. Katse ja ajatukset kiinnittyivät ainoastaan ympärillä näkyviin pallomasuihin ja äiteihin lasten kanssa ulkona. Se syö ihmistä, mutta toivon ettette vaivu epätoivoon, ja toivon, että ette stressaa liikaa ja testaile liikoja, koska uskon että liiallinen stressaaminen voi olla syynä siihen, ettei uusi elämänalku jaksa kiinnittyä tai kiinniydyttään ei jaksa pysyä matkassa mukana.

Tulipas pitkä teksti. On vain itselle niin henkilökohtainen aihe, että jaksaisi turista aiheesta iät ja ajat. Onnea kaikille jo plussanneille ja plussatuulia muille yrittäville!!!

Onnea RooRoo! :flower:

Sansu: Inssin hinta riippuu ihan siitä että montako polikäyntiä se vaatii ja millä lääkkeellä sitä lähdetään tekemään. Mutta mulle esim. määrättiin Gonal-F 37,5 IU /vrk, sillä hintaa (8 vrk annos, mikä pitäis mulle riittää) n. 100€ (haen sen huomenna, sitten tiedän tarkan hinnan) + 2-3 polikäyntiä 27,50€ /kerta. Eli 155-200€ noin. Ja pahoittelut uudesta kierrosta! :hug:

Yhteistyössä