Clomittaret 2013

:':)headwall:

Aamulla alkoi jo menkkaoireet. Vielä ei ole hanat auenneet, mutta KP1 on viimeistään huomenna.

Tein meinaan testin ja tuli kyllä niin tyylipuhdas nega että!

Nyt ottaa aivoon, kiukuttaa, itkettää, tekee mieli raivota.

:ashamed:

Muokataanpas tähän vielä, että harrastin hiukan matematiikkaa ja mies on tietenkin sitten sen todennäköisen ovisviikon työmatkalla!!! Eli menee kierto sit ihan hukkaan! Tää sinetöi sen, että on pakko pitää Clomeista tauko heti, koska ne aikaistaa mun ovista ja toivottavasti se nyt sit tulis myöhemmin, koska silloin olis edes vähän mahista. Eihän siitä 100 varmasta ovulaatiosta ole mitään iloa jos se tulee silloin kun mies on satojen kilometrien päässä.
 
Viimeksi muokattu:
SookyS voimia :hug:
Ja tosi kurjaa että seuraava ovis ajottuu just noin, kyllä sen ymmärtää ettei yhtään kiertoa haluaisi kyllä menevän "hukkaan" :/

Omaan napaan ei uutta, paitsi että tilasin netistä kuumemittarin ovislämpöjen mittailuun. En oo koskaan vielä mittaillu lämpöjä mutta aattelin että voishan sitäkin kokeilla ( kuka puhukaan siitä vaihtelun halusta:) ). Toi tilaamani mittari näyttää kahdella desimaalilla ja kai muistaa aikasempia arvoja..saa nyt nähä oliko järkiostos:)

Kuukuppia on moni kyllä nyt kehunut sekä täällä ja pari kaveriakin, pitääpä harkita:)
Toivottavasti kaikilla menis kuitenkin kupit pian varastoon pitkäks aikaa :)
 
Päivi1980 Montako kiertoa oot syöny Letrozolia, mulla on eka kierto vasta menossa siitä lääkkeestä ja toivon että toka kierto menee yhtä hyvin tuon kanssa kuin ensimmäinenkin. Tosin en kyllä ymmärrä miks sitä edes joudun syömään kun sama tilanne on ilman lääkkeitäkin, että ovuloin, eikä se ovulaatio yhtään sen aiemmin tullut vaikka tuota söinkin. Montako tablettia sinä syöt päivässä?

luna_82 Toivossa on aina hyvä elää ja sitten tipahtaa kuitenkin korkeelta ja kovaa. Mutta ei pidä toivoa menettää niin kauan kuin sitä on vaikka tää välillä niin turhalta tuntuukin!

Meille kun puhuttiin, että syksyllä olis pari inssiä ja alkuvuodesta olis se ivf niin montakohan inssiä tuossa syksyllä sitten kokeillaan kun meillä on se pariskunta-aikakin vasta loppukuusta =/ Ja mitenkä mä saan töistä vapaata niin tiukalla aikataululla kun pitäis omat menot tietää aina monta viikkoa etukäteen :'(
 
luna Mähän siitä vaihtelusta puhuin ja hehee, täältähän löytyy (myös Kiinasta tilattu) kuumemittari :D

Mulla toimi lämpöjen mittaus aika nätisti kahdessa kierrossa, mutta tässä ekassa Clomikierrossa näytti ihan mitä sattuu.

Mä ravaan huomenna apteekille ostamaan oman kuukupin. Saanpahan jotain vaihtelua näihin menkkoihin, jos ei harmittaisi sit niin paljon kun pääsen sen kanssa sähläämään.
 




Torstai 8.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Basilika2........55/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......48/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Vauva haaveissa... 38/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........37/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
plitsis...........34/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........33/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Mimmuskainen_....29/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........29/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
apsu............29/30..............ya 01/12.......tk...............pco,2.lapsi,30v
USL...............28/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....25/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............25/29.......ya6/12...........tk......endo,1.lapsi,29v
hiulu.............24/28-32.........yk 4.......hoitotauko......selitm. 2.lapsi
skorppari82...23/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........16/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Grill..............12/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v
Ambrosia85 ....12/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........12/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......12/n.28......yk11/ya4/2011..tk (3. c + 1.pu)...selitm.1.lapsi,27v
hanzku_91......11/28......ya1/2011......................selitm,1.lapsi
Hydrangea....4/29-44.....ya1/12...g+pr+m+l+ins.(7.OI).......pco,1.lapsi,27v
Minnikko.....3/33-35..........ya01/2011.........c..........1.lapsi
Malla84.........3/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....2/30..............yk8.........tk...................1lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Vauva haaveissa dpo 17
Mimmuskainen dpo 12
dots dpo 7
skorppari82 dpo 5



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
SookyS, pahoittelut negasta ja voimia! Harmi myös, jos ensi kierron ajoitus menee pieleen. Se on aina niin ikävää, jos jää syystä tai toisesta kierto hyödyntämättä. :hug: Mua ei ainakaan ole harmittanut menkat yhtään niin paljon nyt kuukupin kanssa. Käyttö sujuu nyt ja eniten sen käytössä enää vaan epäilyttää se, kun se on niin huomaamaton ja tyhjennysväli voi olla tosi pitkä, että unohdanko sen pian kokonaan!

Grill, ei oo magneeteista kokemusta. Pidän jotenkin kaikkea tuollaista huuhaana. :D Tsemppiä tän päivän lääkäriin! Tuu heti kertoon hyvät kuulumiset. :)

luna, mä mittailen satunnaisesti lämpöjä. Tosin en aamuisin enää jaksa, vaan mittaan nykyään iltaisin. Tälläkin taktiikalla kyllä nään lämmönnousun oviksen jälkeen. Nyt on kyllä viime aikoina laiskottanut, että ihan niin aktiivisesti en enää mittaa. Kivaa vaihtelua ja ajankulua se kyllä on. :)

ON: Eilen meni eka piikki nahkaan. Tästä tää taas alkaa. Maanantaita odotellessa. :) Gonal on kyllä Puregoniin, Menopuriin ja Pregnyliin verrattuna ehdottomasti helpoin. Se vaan hieman mietitytti, kun annostus on sama kuin aiemmillakin lääkkeillä (37,5 iu), mutta se pistettävä määrä on paljon pienempi. Tuntuu, että ei sinne mahaläskiin mennyt yhtään sitä ainetta. :D Menopurilla kun tottu pistään sen 0,5-1 ml (joka oli 37,5-75 iu), kun tuossa Gonalin kynässä on yhteensä vaan se 0,5 ml (joka on 300 iu) lääkeainetta.
 
Mimmuskainen_
Ensimmäinen kierros. Annos on 2 tbl kp 3-7
Mulla ovulaatio tapahtuu kierron loppupuolella joten se luteliaalivaihe on lyhyt. Nyt sit ensi viikolla katsotaan ovulation jälkeinen tilanne.

Clomeja söin vuonna 2011 1tbl/kp 3-7 ei vastetta... Ja siinä vaiheessa kun piti nostaa nostaa annosta olikin eri gyne... Ja hän tokaisi et kuule sulla on vielä 10v aikaa tulla raskaaksi.

Oma lääkäri laittoi nyt kesän alussa uudelleen gynelle ja sit otettiin käyttöön Letrozol.

Tausta: Meillä on luomusti tullut 3 poikaa josta nuorimmainen menehtyi vauvana. Pojan kuoleman jälkeen on yritetty neljättä lasta. Diagnoosi on ollut sekundäärinen lapsettomuus :p Rasittavaa joo....
Nyt sit siellä hormonissa onkin vikaa ja toivottavasti tällä lääkkeellä saadaan toivottu tulos :)
Koen et olisi jo sen aika ;)

Tsemppiä!!

Ja yritys alkoi 06/10 järkyttävän monta pettymystä mut jos nämä lääkkeet auttais...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on vain lomailtu ja yritetty pitää palstataukoakin siinä samassa hieman. Juttuja olen kyllä lueskellut :) Joku mainitsi jossain välissä clomien aiheuttamista näpyistä ja mulla on myös takapuolessa vissiin pieniä finnejä. En ajatellut niiden liittyvän clomeihin, mutta samat oireet täällä. Mielialavaihteluita on ihan hirveesti ja miestä käy sääliksi, kun kerran kihahdan enkä siitä sitten helpolla lepy... :) Tallettelut on taas aloitettu ja nyt yritetään nauttia toisistamme eikä keskittyä vain itse hommaan...

Plussatuulia elokuuhun kaikille!!! :)
 
Heippa kaikille! :wave:

Olen täällä käynyt teidän ketjua lukemassa edelleen, kun jotenkin olen kovin kiinnostunut miten pärjäätte :) Ja hyviä uutisia on aina kiva lukea.

Onnea Pumppeli:heart: Hienoa että sait plussatilin auki elokuulle, toivottavasti vedät monet mukaasi:) Jos tuonne clomittarien plussaketjuun mielit niin tule ihmeessä mukaan. Ketju vaan on kovin hiljainen, ehkäpä senkin takia clomittaria seurailen.

Kuukupista sain siskoltani synttärilahjaksi kupin aikoinaan. Se on kyllä mahdottoman kätevä ja helppo. Esim uiminen kuukupin kanssa on todella helppoa. Vinkiksi hankkineille että ne reijät joista vuoto valuu sisään saa puhdistettua helposti esim hammaslangalla. Ensin tuntui että niihin ei paljoa jää, mutta kun kupilla on ikää, niin tuntuu jäävän reiät likaiseksi vaikka kuinka huuhtelee ja keittää kuppia.


Tiistaina oli nt-ultra:) Siellä se pieni kölli, kovin oli laiska kääntyilemään, eikä muutenkaan kovasti liikkunut. Joutui täti hyllyyttämään vatsaa ja nosti minut hyppimäänkin hetkeksi että saatiin pieni toiseen asentoon ja mitattua niskaturvotus, joka oli 1,0mm.

Tsemppiä kaikille tulevaan syksyyn ja motivaatiota töihinpalaaville. Joskus se elämä yllättää ja testiin tuleekin ne 2 viivaa. Kaikille teille toivon omaa pientä syliin :heart:


takkuapina 12+0

muoks testit löytäneet uuden omistajan
 
Viimeksi muokattu:
Kesäterveiset täältä yhdeltä lomalaiselta. Olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa, mutten ole jaksanut merkkiä jättää :)
Isot onnittelut Pumppelille plussasta :flower:
ON: Mulla oli tänään lekuriaika, jota olen odottanut jo kovasti.
Ultrassa paljastui, että tänään kp 16 siellä on yksi 15mm munis (sekä pienempiä) ja hyvässä kunnossa oleva kolmekerroksinen limakalvo. Ensi maanantaina pitää mennä vielä s-prog testiin, jotta näkee sitten onko ovis ollut kunnollinen. Kahden viikon päästä sitten soittoaika jatkolle. Lekuri vähän puheli siihen tahtiin, että vielä jatkaisin samalla annostuksella clomeja.
Mutta olen onnellinen, clomit tekee tehtävänsä, limis hyvä... kunpa nyt vielä tulisi plussa testiin :)

Mimmuskainen Oijoi, onnea onnea mielettömästi!! :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oikein paljon onnea mimmuskainen! Toivottavasti tästä lähtee kunnon plussakausi=)

Huvikseni täällä kyselen että onko teillä PCOlaisilla sisaruksia tai muita sukulaisia jotka omaavat myös tämän oireryhmän? Itselläni on sisar jolla on kaksi lasta, toinen luomuna ja toinen ivfllä. perinnöllistä kun tuo siis on...
 
Nyt en jaksa omanapailun lisäksi kommentoida muuta kuin: Ihanaa, onnea Mimmuskainen ja hipsunpöpsy!! :heart:

Oma käynti olis paremminkin voinut mennä...

Lääkäri oli todella yllättynyt, oikeastaan tyrmistynyt, ettei mulle olla tehty aukkaria. Hän sanoi, että koska jo vuoden takaisissa paperessa eli niissä, millä meidät lähetettiin meidän paikalliselle naistentautienpolille, luki että on tutkittu melko laajasti joten hän oletti että se sisältää aukkarin. Mutta ei. Sanoin, että paikallinen naistentautien lääkäri oli meille sanonut, että sitten vasta kun kaksi vuotta tulee täyteen niin tehdään se. Noh tämä lääkäri alkoi heti pudistella päätään ja sanoi "kyllä nuoret ihmiset pitää tutkia heti vuoden jälkeen". Nojoo. Aukkari olisi tehty nyt, mikäli minä olisin syönyt särkylääkettä etukäteen, mutta koska en ollut, niin sitä ei tehty.

Endoa ei voida edelleenkään sulkea pois, eikä kyllä vahvistaakaan. Siihen on mahdollisuus.

Lääkäri kysyi että onko meillä mukana miehen sperma-analyysin tulokset, sanoin että ei ole koska ei olla saatu niitä. No tätäkin lääkäri ihmetteli! Sanoi että kyllä miehen aina kuuluisi saada tulokset ihan "mustaa valkosella". Mieshän sai tulokset puhelimitse "normaalit ovat" ja sama juttu lukee meidän papereissa. Eli lääkäri totesi vähän harmistuneena: "kai ne sitten normaalit on, kun tässä niin sanotaan".

Ikävin juttu. Sisätutkiuksessa vasen puoli mulla aristi ja on ennenkin aristanut. Samoin kun kohdun takaseinämä vähäsen (siellä epäillään sitä endoa). Sitten kun ultrattiin niin vasemmassa munanjohtimessa oli jotain häikkää, pari outoa paukamaa. Vaihtoehtoja on kaksi: a) siellä on vain kaksi ihan vierekkäin olevaa kystaa jotka ovat ihan vaarattomia ja katoavat aina itsestään tai b) munanjohtimen päässä olevat rimpsut (eli fimbriat) on kaartuneet sisään päin sykkeröön ja keränneet sinne nestettä. B-tapauksessa munanjohdinta ei saada enää auki, vaan tuo on pysyvä tila. Kaiken lisäksi b-tapaus tulee vielä haittaamaan toimivan munanjohtimen toimintaa joten tästä syystä vasen munanjohdin poistettaisiin ja jos nyt oikein ymmärsin, tiedossa olisi suoraan koeputkihedelmöitys.

Mutta mulla on kontrolliaika 13.9. jolloin katsotaan onko ne paukamat hävinnet. Jos ovat, kyseessä on kystat ja kaikki on hyvin. Jos ei, minulle varataan hetimmiten laproskopia ja katsotaan mikä on munanjohtimien tilanne.

Lääkäri oli ihana, kannustava ja selitti hirmu hyvin kaiken! Aivan erilainen kuin edellinen lääkäri. Huomaa että on asiaan erikoistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Grill Ei mun tarvinnut syödä särkylääkettä ennen sitä aukkaria, eikä se mulla kyllä tehnykää kipeetä. Lääkäri sillon sanoikin, että ei se yleensä tunnu hyvin pahalta ellei sitten ole tukossa. Ja voi ei :( Toivottavasti on vaihtoehto a vaikka ei sekään mukavaa ole, mutta kuulostaa paremmalta kuin tuo b vaihtoehto.
 
Mimmuskainen voi ihanaa ihanaa!! Onnea <3

Hipsunpöpsy Onnea hurjasti!

Toivottavasti plussa-aalto jatkuu!

Grill voi ei :( Toivon todella että paukamat on kadonnu ens kerralla kun ultrataan! Onneksi oli mukava lääkäri joka selitti kaiken hyvin!

Miyaka hieno juttu että siellä oli kunnon folli jo:) Tsemppiä piinailuun!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos <3

Nyt tulee kunnon plussabuumi kun kesä oli niin hiljanen. Minä soitin samantien naistentautien puolelle, se pariskunta aika jätettiin kumminkin. Saan huomenna käydä verikokeessa ja jos kaikki on nyt niinku toivon, niin se pariskunta aika tän kuun lopussa vaihdettais varhaisultra-ajaks. x) Minä oon ihan häkellyksissä, en voi uskoa, että tän monen vuoden yrittämisen jälkeen on edes mahdollisuus.
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Minnikko
Onnea Mimmuskainen ja Hipsunpöpsy! On pakko myöntää, että olen kateellinen, vaikkakin onnellinen puolestanne! :)

Grill: No jopas sait uutisia! :|:hug: Hirrrrveesti tsemppiä, sormet ja varpaat ristiin, että ovat niitä kystia. Nehän on kuitenkin melko yleisiä, myös minä omistan yhden!

Minä aloitin tänään clomit. Tissejä pistelee niin, ettei mitään järkee ja vatsassakin tuntuu ihan niin kuin joku potkis! :( En tiedä voiko ne clomit aiheuttaa tän vai mikä...? Tosi inhottava olo ollut koko päivän. Sen verran runsaskätinen täti tässä kierrossa oli, etten voi olla raskaana. Jostakin muusta noi oireet nyt johtuu.
 
Minä oon ihan häkellyksissä, en voi uskoa, että tän monen vuoden yrittämisen jälkeen on edes mahdollisuus.
Piti vielä palata kommentoimaan, että kaikki täällä plussanneet luo ainakin mulle lisää toivoa siitä, että vielä joskus mäkin plussailen. Tuon toivon varassa on hyvä elää... Toivottavasti elokuun plussatilistä tulee piiiiitkä! <3
 
Minnikko Kyllä mullakin aina sellanen pieni kateus on kun täällä on ihmiset plussanneet, mutta kuten sanoit, se tuo samalla toivoa siitä omasta plussasta.

Minä en tiiä mitä ajatella tuosta plussasta kun kaikki voi vielä mennä huonoks kun ei dpo:t ole kovin kummoset, mutta pitäis vaan yrittää nyt unohtaa kaikki mikä voi mennä pieleen ja koittaa iloita vaan ja toivoa parasta sekä pelätä pahinta.
 

Yhteistyössä