Clomittaret 2013

Mimmuskainen_ Ainakin muhun sn plussa loi 10000 toivonsädettä. Itsekkin syön ekaa kiertoa myös lerotzolia toivon näkeväni myös plussan jossain kierrossa. :)

Tiedän itsekkin sen "piston" kun muut alkavat odottaa lasta mut olen nyt asennoitunut niin et meillehän tulee vauva ja .

Todellakin toivon et tästä 8/13 tulee vahvasti positiivinen kuukausi meille kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea suuresti plussanneille. Toivottavasti moni pääsee mukaan joukkoon pian.

Minulle voi päivittää kp 1. Päätettiin jättää lomamatkat väliin ja jäädä hoitoihin. Toivottavasti menkkojen alku näin 12. Vuosipäivänä toisi meille toivotun vauvan.

Pistoksilla aloitan maanantaina 62,5 annoksella 7 päivää ja sitten ultraillaan. Tämä on eka kerta kun saan luvan pistää yli viisi päivää ilman ultraa. Lääkärikin tajunnut että kehoni on hitaamman puoleinen. Nyt on toivo taas korkealla!
 
Mimmuskainen Onnittelut! Ihanaa :heart:

Mä täällä odottelen hampaat irvessä niitä menkkoja saapuvaksi. Kiero on nyt sit pisin ikinä. Normaalisti on mennyt 11-12 päivää ja hanat auenneet. Nyt on jo DPO13 mutta mitään ei tapahdu. Kuitenkin sain aamulla negan kun varmuudeksi tarkistin.

Pakkohan sen olis jo testissä näkyä. Missäs se täti nyt luuraa kun sitä täällä jo odotellaan kerrankin!

Kuukuppikin on keitettynä tuossa pussukassaan odottelemassa harjoittelun aloittamista. Anoppi tuli tänään odottamatta kylään ja kuppi könötti takan reunalla :LOL: Siinä varmaan riitti ihmettelemistä kun meni hetki ennen kuin tajusin sen olevan siinä. Ilmeisesti mun mies oli nostanut lautasen, jolla kuppi kuivui, pois tieltä keittiöstä.

Minnikko Mäkin olen kade kaikista plussista kun tottakai sen toivois osuvan kohdalle. Mutta oon kyllä hirmu onnellinen kaikista plussista täällä! Kaikilla on niin kivikkoinen tie takana, että tuntuu ihanalta kun tulee hyviä uutisia. Siitä saa vähän toivoa itsellekin :heart:
 




Perjantai 9.8.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Basilika2........56/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Emiliaani.......49/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Vauva haaveissa... 39/33-36....ya 4/13..........4. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Seemi..........38/28-41.......ya11/09......3.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
plitsis...........35/28......ya11/2011......2.c.......1. lapsi, 26v
inessa_........34/30............yv6....... .tk........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Mimmuskainen_....30/28-33...ya2/09.......1.Letrozol......selitm,1.lapsi,24v
Kazu87..........30/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
USL...............29/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
marianna87....26/28-29.....ya 11/12.........tk..............pco ja 26v.
dots..............26/29.......ya6/12...........tk......endo,1.lapsi,29v
hiulu.............25/28-32.........yk 4.......hoitotauko......selitm. 2.lapsi
skorppari82...24/??..............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Miyaka..........17/32-34.........ya06............5.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Grill..............13/30-32.......ya9/11 yk23......3.c......endo 1.lapsi 23v
Ambrosia85 ....13/32..............yk 3................g+o....................
SuAnn..........13/30.......ya 06/2012.........2.c .......1. lapsi, 31v
Niian.......13/n.28......yk11/ya4/2011..tk (3. c + 1.pu)...selitm.1.lapsi,27v
hanzku_91......12/28......ya1/2011......................selitm,1.lapsi
Hydrangea....5/29-44.....ya1/12...g+pr+m+l+ins.(7.OI).......pco,1.lapsi,27v
Minnikko.....4/33-35..........ya01/2011.........c..........1.lapsi
Malla84.........4/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
-minävain-.....3/30..............yk8.........tk...................1lapsi
apsu............2/30..............ya 01/12.......g+o...............pco,2.lapsi,30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, hiulu, Hipsunpöpsy


Piinailijat
Vauva haaveissa dpo 18
Mimmuskainen dpo 13
dots dpo 8
skorppari82 dpo 6



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill, skorppari82 ja Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:


Toiveemme on vihdoin kuultu! Voikun tämä pieni pysyisi matkassa ja saapuisi terveenä ja toivottuna neljänneksi perheemme jäseneksi..
21 piitkää ja pimeää kuukautta olemme toista lasta toivoneet ja yrittäneet, väkisin ja vähemmän väkisin. Nyt elokuussa piti tulla kutsu lapsettomuustutkimuksiin ja eilen sain soittaa lääkärilleni ilouutiset. Nyt oli ensimmäinen kierto melkein kahteen vuoteen kun mun piti oikein miettiä, olemmeko harrastaneet seksiä lainkaan?!? Yritys nakattiin romukoppaan, asenteella olkoon perk*le! Tarkemmat laskeskeluy osoittivat että kahdesti olemme tässä kierrossa sekstanneet, ovid oli oletettavasti (en tikuttanut) 2vkoa sitten perjantaina ja sitä EDELTÄVÄNÄ maanantaina ja vko oviksen jälkeen lauantaina. Tämä on jo todellakin ihme ha niin toivottu!!
Nyt imaistaan teidät loputkin plussaamaan!
 
No kylläpä täällä nyt plussatuulet puhaltaa! :heart: Onnea Mimmuskainen ja Hipsunpöpsy! :flower: Kertoilkaa, kun uskaltaudutte plussanneisiin, niin voin teidät sille listalle siirtää.

Päivi1980, kylläpä teilläkin on jo pitkä tie takana. Pahoittelut myös nuorimmaisenne menetyksestä. :hug: Onneksi teillä on jo kuitenkin kaksi lasta, niin se tuo varmaan hieman lohtua asiaan.

Miyaka, hienoa! :) Pidän peukkuja.

kaathy, ei ole tietoa. Mulla on sisko, mutta ei ole vielä vauvantekovaiheessa elämässä. Itse tulin kuulemma ekalla yrittämällä.

Grill, oon niin pahoillani! :hug: Ihmettelen myös, miksi sulle ei ole aukkaria tehty. Mulle kun ei suostuttu edes määräämään ennen sitä mitään lääkkeitä. Halusivat varmistaa, että en syö niitä turhaan. Ihmettelen myös, miksi aukkaria ei voitu tehdä eilisellä reissulla, kun vieläpä kierron vaihe oli siihen sopiva (pitää tehdä vuodon loputtua, mutta ennen ovista). Ei siihen välttämättä särkylääkettä tarvi. Itse taisin ottaa vaan 1-2 perus paracetamolia ja eipä sellaisista kauheasti apua ole. Todella ikävä juttu ne munasarjan löydökset. :hug: Toivon niin, että kyseessä olisi vaan kystat. Ne kun on yleisiä ja täysin normaaleita. Mullakin tuolla oikealla kummittelee vähän väliä yksi kysta. Hienoa, että saitte kannustavia kommentteja ja lääkäri oli mukava. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin!

apsu, pahoittelut uudesta kierrosta! :hug: Onnea pistoksiin.

SookyS, toivottavasti täti pysyisikin poissa ja testiin ilmestyisi vielä plussa. Eikai se mahdotonta ole. :)
 
Kaathy kyseli tuosta pcosta ja onko muilla sukulaisilla/sisaruksilla..
äidilläni on kaksoissisko eikä heillä ole mitään ongelmia ollut lasten saannissa. Voiko kuitenkin kaksosuus olla merkki siitä että äitini äidillä olisi ollut pco?
Siskopuoltani ei ole vielä tietääkseni ultrattu (16v), mutta isän puoleltani tädillä on lievä pco. Myös olen epäillyt isäni veljentyttöä (eli serkkuani) että olisiko hänelläkin pco koska heillä raskaaksi tulo kestänyt pitkään. Tekemisissä ei olla serkun kanssa, joten ei ole tullut koskaan puheeksi.

hipsupöpsy ja mimmuskainen :heart:

Grillin lääkärikäynnistä luin jo eilen blogista - tosi harmittavaa ettei sitä aukkaria ole tosiaan aikaisemmin tehty eikä mitään dataa ole siitä siemenneste analyysistä.
Toivottavasti myös paukamat katoavat kontrollikäyntiin mennessä.
Pääsetkö sä koska aukkariin ?


Plussa/raskauskateus?? Osa aiheuttaa kateutta, osa vihaa ja katkeruutta. Osan puolesta osaan olla jopa aidosti onnellinen ja osa ei tunnu missään.
Tosin, niin se on tällähetkellä mulla kaiken suhteen.
Elokuisten syntyneet pallerot ei aiheuta pahaa oloa, mutta tv:ssä pyörivä lambin (?) mainos jonka alussa on sellainen ruttunaamainen vastasyntynyt miehen käsivarrella.. se tekee pahaa - se tekee niin järkyttävän pahaa :'(
Myös sen oon huomannut ihan viime aikoina,että jos esim leffassa on onnellinen perhetapahtuma ja syntyy vauva ja sitä hehkutetaan niin mua alkaa lähinnä ketuttamaan.. Aika harmittomia onneksi nykyää nämä verrattuna alkukesään!
 
Ambro kiteytti aika hyvin munkin ajatukset plussa-/raskauskateudesta. Välillä osaa olla toisten puolesta aidosti iloinen, välillä taas ei. Omat tunteet riippuu myös paljon plussanneen taustasta (onko lapsia entuudestaan, yrityksen/hoitojen pituus jne). Välillä toisten plussat luo itsellekin toivoa. Välillä taas tuntuu siltä, että jos ennen omia jännäpäiviä listalle paukkuu koko ajan nimiä, niin eiköhän joku mystinen kiintiö ole siinä vaiheessa jo täynnä, kun voisi olla oma vuoro. Täällä on kyllä ihanaa aina iloita sellaisten puolesta, joilla tietää olevan pitkä ja kovikkoinen tie takana ja jotka silti ovat jaksaneet tsempata muita. Tänään ehkä taas vähän kaikki harmittaa, kun pelottaa että meneekö tälläkin kertaa kaikki pieleen ja inssi peruuntuu... Maanantaihin asti täytyisi jaksaa vielä odottaa, niin sitten ollaan ehkä taas hieman viisaampia. Epäilen kyllä vahvasti, näkyykö silloin vielä mitään erityistä. Onhan silloin vasta kp 8.
 
Kaathy Kaksi siskoani on tutkittu, kummallakaan pco:ta ei ole. Molemmilla kuitenkin takana lapsettomuus-ongelmia ja -hoitoja. Toisella kului hoidoissa vuosia ja omaisuus, tuloksena koeputki-lapsi, toista ei sitten enää tullutkaan millään hoidoilla (ovat luopuneet kakkoshaaveista jo aikoja sitten). Toisen siskon tapauksessa miehen simpat oli hieman hitaita, mutta lapsen silti saivat. Äidillä tai tädeillä ei ole ongelmia tietääkseni ollut, kaikilla on useampia lapsia.

*muoks: nyt rupesin miettimään serkkuja. Pari naispuolista serkkua on edelleen ilman lapsia, mutta pitkässä parisuhteessa. Aiemmin oon ajatellut ettei ne ole sen tyyppisiä että välttämättä tekisivät lapsia kovin nuorena. Mutta eipä ne enää kovin nuoriakaan ole, yli kolmekymppisiä. Eli mistäpä minä sen tietäisin vaikka olisivat jo kauan yrittäneet... ei myöskään olla kovin läheisiä, niin ei viitsi sukujuhlissa mennä kyselemään :O
 
Viimeksi muokattu:
apsu, okei. :) Mulla on nyt Gonal-F ekaa kertaa käytössä. Maltillisella 37,5 iu lähdettiin taas liikkeelle, kun mulla sen hemmetin pco:n takia vaste menee helposti yli. Voi olla, että taas joutuu aika pitkään pisteleen, mutta mieluummin niin, kuin että annosta nostetaan rohkeasti ja taas ollaan inssi-/seksikiellossa usean follin takia.
 
Kiitos kaikille! :heart: Olen edelleen vähän omissa maailmoissani, joten anteeksi jos kommentoin muille heikonpuoleisesti tai unohdan jonkun tai jotain...

Pahoittelut uudesta kierrosta apsu! :hug:

Hipsunpöpsy: Mahtavaa! Onnea vielä! :heart:
 
Mullakin hyd lähettiin sillon ekaan kiertoon tolla sun annoksella. Viisi sitä, viisi 50 ja vielä vissiin kolme 50. Oon vissiin ovuloinu jokaisessa pistoskierrossa, paitti siinä mikä kystan takia keskeytettiin, joka kiertoon on silti aina nostettu vähän annosta ja varoteltu just et tulee liikaa folleja. Naikkarillahan ei saa ees kolmella yrittää. Nyt piti alkuun lähteä 75 annoksella mutta sitten, kun viikonlopun takia pistän sen 7 päivää niin lähettiinkin sillä edellisellä 62,5 liikkeelle.
 
Jos jatkan tätä omanapailuani, niin tänään aamusella minun oli pakko kaivaa esiin toukokuiset lääkäripaperit joissa sitten lukikin näin: "Vasemmalla on nyt useampilokeroisia cystia, joista yksi on samea, voisi sopia endometrioosiin." Ja tiedän kyllä että cystat voi tulla ja mennä miten sattuu, mutta koska en luota tuohon edelliseen lääkäriin enää pätkän vertaa, alan oikeasti pelätä että "vaihtoehto b" on se totuus... :'( Ei saisi maalata piruja seinälle.
 
Sitten vielä aukkarista. En sitten tiedä miksi sitä ei tehty. Lääkäri kyllä selvästi sitä harkisti, mutta en sitten tiedä voisiko olla, että hänellä on vahva epäilys että vika voisi olla siellä, joten juurikin sen kivun takia jätti sen tekemättä... :confused: Ensi kerralla minulla on jo todennäköisesti kp17 (tai jotain vastaavaa) joten silloin sen tekeminen on jo myöhäistä. Mutta varmasti riippuen ultrauksesta, aukkari tehdään joko laproskopian yhteydessä tai muuten seuraavassa kierrossa.
 
Grill, voi olla toisaalta hyvä, että jättivät aukkarin nyt tekemättä, JOS siellä vasemmalla olisi jotain ongelmaa, niin säästyisit ehkä pahimmilta kivuilta, kun ehtisit ottaa lääkkeet. Mutta jos tuo edellinen lääkärikin on epäillyt kystia, niin ehkä ne voisikin olla kyseessä. Toivotaan niin, pidän peukkuja. :) Mikä oli follien tilanne ultrassa?
 
Grill, niin ja mulla viimeksi (vai oliko sitä edellinen kerta) näkyi ultrassa kaksilokeroinen kysta. En muista varmaksi kummalla puolella oli. Sitten oikealla on tosiaan se kysta, joka aina vähän väliä kummittelee ultrissa. Ei siis aina näy. Kystien ei pitäisi olla vaarallisia ja ne yleensä surkastuu pois, kun menkat alkaa.
 
Mullakin on grill ollut nyt monta kystaa. Mulla epäillään jotain kysta kapselia kun se aina kasvaa sinne samaan munasarjaan. Se on joku megakokonenkin kun lääkärikin luuli sitä täydeksi virtsarakoksi. Toivotaan, että sullakin vaan kystat kiukuttelee!
 

Yhteistyössä