Clomittaret 2013

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :hug:

UnelmaSirpaLeena :wave: Ei teilläkään ole ollut helppo tie kulkea... Voimia jatkoon!

dots Mä otin 600mg särkylääkettä joku tuntia ennen toimenpidettä. En tiedä hyödyttikö, koska se ei sinänsä sattunut. Mitä nyt tuntui epämiellyttävältä ja tuli menkkamaisia tuntemuksia. Yritä olla jännittämättä, mä pelkäsin ihan turhaan sitä :)

tarana Vastasin sulle kerhoon jo, tsemppiä hurjasti tätäkin kautta! :)
 
Onnittelut plussanneille ja harmittelut uuteen kiertoon joutuneille... sinne taidan olla itsekin menossa.
Taitaa olla dpo9 menossa ja tuntuu menkkamaisia tuntemuksia alamahassa, nännitkään ei ole enää niin herkät kuin viime viikonloppuna. Jos ei menkat ala ennen perjantaita niin teen r-testin, saapahan puhtaalla omalla tunnolla vetäistä pullollisen sidukkaa juhannuksena.
Blaah : /
 



Keskiviikko 19.6.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Miyaka..........30/32-34.........ya06............3.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Mojito...........30/30-35........ya12/11........1.c+ins.............1.lapsi, 26v.
Emiliaani.......29/29-32.......ya 09/12........2.c......1.lapsi 28v.
Vauva haaveissa... 24/32....ya 4/13..........3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea.24/29-44.ya1/12...6.ax2+mp+pr+(2.ins)+l+m..pco,1.lapsi,27v
inessa_........24/30............yv6....... .2.c+.t........pco,keliakia,2.lapsi,27v
Grill.............23/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 23v
Pumppeli......21/?.......ya01/11......1.c......pco,2.lapsi,30v
Niian.......19/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi..........14/28-41.......ya11/09......2.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
apsu............11/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
Hipsunpöpsy..10/32.............yk20............(c+l).................2.lapsi,34v.
plitsis............10/28......ya11/2011......1.c.......1. lapsi, 26v
-minävain-.....10/30..............yk7.........2.t+c?...................1lapsi
USL...............10/25-33........ya 2009........2.IVF:n1.PAS.....selitt. 2.lapsi
Malla84.........9/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
tarana...........9/27........yk16..................3.c..........pco,1.lapsi,26v
Mimmuskainen_..8/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
marianna87....7/28-29.....ya 11/12.........2.c+l..............pco ja 26v.
Karamelli81...6/28.............ya4/12..........6.c.....................2.lapsi
Basilika2........6/25-35......ya6/2013......1.c.....................2.lapsi,43v
Kazu87..........5/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
dots..............4/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
skorppari82...3/??..............yv2,5............7.f.................pco,1.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, Ambrosia85, hanzku_91, jenninoora, StellaI, hiulu


Piinailijat
Miyaka dpo 11
Hydrangea dpo 10-11
inessa_ dpo 10
Grill dpo 10
Vauva haaveissa dpo 3
Pumppeli dpo 0



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill (ja Hydrangea)
 
Viimeksi muokattu:
skorppari, pahoittelut uudesta kierrosta ja tsemppiä IVF:n odotteluun. :hug:

USL, mulle ei koskaan edes määrätty Clomeja, kun mulla ongelmana on ollut ohut limakalvo. Se oli ennen lääkityksiä yleensä 3-4 mm. Lääkäri sanoi, että Clomit voisi ohentaa sitä lisää tai eivät luultavasti ainakaan paksuuntaisi. Teillä on kyllä ollut kivikkoinen polku takana. Toivottavasti pian alkaisi helpottaan! :hug:

Kazu ja dots, pahoittelut uudesta kierrosta. :hug:

dots, mä taisin ottaa pari tablettia särkylääkettä tuntia ennen. Oli yllättävän kivuton toimenpide. Sellaista menkkamaista polttelua tuntui, kun katetria täytettiin, mutta se helpotti nopeasti, kun paine katetrissa laski. Mulla on myös tosi suora kohdunkaula, niin katetri meni tosi helposti sisään ja nipisti ainoastaan ihan pikkuisen. Seuraamukset olikin sitten ikävemmät, kun aukkari käynnisti uuden kierron ja kierto jäi vain 14 päiväiseksi. Sen takia sitten hoitojen aloitus siirtyi kierrolla eteenpäin.
 
Tää täti on ihan outo, ei tule sillain kaikki hanat auki. Välillä enempi, välillä vähempi. Yleensä ei juuri tunnu missään, tää jomottaa selkää, vatsaa ja edelleen etoo...

Valemenkat? Kohdunulkoinen? Vai hoidot vaan hämmentää tätiäkin?
 
Onnea takkuapina!!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

hiulu kannattaa varmaan testata parin päivän päästä, ihan varmuuden vuoksi. Mutta en tiedä, kai nää hoidotkin voi laittaa tädin pään sekasin.

ON: Aloitin kuitenkin tikuttaa ovista, vaikka lääkäri sanoikin etten ovuloi tässä kierrossa. Tänä aamuna kp20 CB hymyili mulle :confused: mitähän tässä nyt oikein ajattelis. Kai ne lääkäritkin voi joskus olla väärässä vai nouseeko LH ihan huvikseen... Täytyy päivällä testata vielä uudestaan, kaapissa olis vielä halpis liuskatestejä. Mutta peitot heiluu aivan varmasti!
Mitenhän tuo dpo nyt pitäis laskee? jos tänään tuli hymy, niin onko tää sit dpo0.
 
Pumppeli, ovisplussapäivä on dpo -1 (ovis tapahtuu keskimäärin 24 tuntia plussasta), ovispäivä dpo 0, ovista seuraava dpo (=days past ovulation) 1. Laitoin sut piinaileen. :) Mulla yhdessä kierrossa sanottiin kp 15 tienoilla, että ovista ei tule. Folli oli kait jotain 10 mm luokkaa. Jatkoin kuitenkin tikuttelua ja kp 25 tuli plussa. Verikokeet paljasti, että olin oikeasti ovuloinut.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, tota just mietinkin että mitenhän se lasketaan kun ovis tulee 24-48h päästä, niin eihän sitä voi tarkkaan tietää koska se oikeesti tapahtuu (jos tapahtuu).

Eli siis ei ne lääkärit aina kaikkea tiedä :p, niinkuin on tullut huomattua monessa muussakin asiassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pumppeli, juu, vaikeahan se tarkasti on sanoa, jos ei ole oviskipuja tai muita selkeitä tuntemuksia. Mutta toi 24 tuntia plussatestistä on kai sellainen yleistys. Mulla se on pitänyt aika hyvin paikkansa, kun tunnen yleensä ovulaation.

ON: Laitoin nyt itsenikin piinaileen dpo 9-10, niin voin sitten muutaman päivän päästä hajoilla taas ihan kunnolla. :p
 
Pumppeli: Eihän sitä varmaksi voi sanoa (ilman labroja) nouseeko sulla nyt se lh ovulaation takia, mutta sanoisin ainakin että toivoa on! :) Mun tutulle lääkäri sanoi joskus viime vuoden lopulla ultrakäynnillä (hänellä oli taukokierto), että ei ole mitään mahdollisuuksia kun ei hän ilman lääkkeitä ovuloi. Noh, hänellä ei sitten menkat alkaneetkaan ja hän teki joskus muistaakseni kp40+ r-testin ja kappas! Hänellä la elokuussa. :D Tsemppiä!
 
Heippa, anteeksi hiljaiselo.
Päivitys: kp 5, 6. cl käyntiin.
Ei tärpännyt viimeksi ja tiputtelua oli liian paljon.
Nyt viimein ymmärsin, että olen ihan oikeasti kärsinyt pitkään jatkuneesta stressi+ahdistustilasta, jota nämä ovulaatio-ongelmat eivät ole helpottaneet, vaikka ne aluksi olivat syy eikä seuraus.
Luin englanninkielisiä juttuja stressin vaikutuksesta estrogeenituotantoon ym. ja nyt vasta jotenkin alan ymmärtää, mitä on ehkä tapahtunut.
Nyt kesäkuussa on pitkästä aikaa tuntunut hyvältä, iloiselta ja mukavalta, kun isot elämän kuormitukset ovat väistyneet. Ja uudessa työpaikassa on mukavaa. Toivottavasti se tästä helpottaisi ja syy kaikkiin ongelmiin olisi juurikin stressihormonien aiheuttamat häiriöt aivolisäkkeeni toimintaan.
Voi olla, että en kovin paljon ehdi täällä pyörimään, mutta ilmoitan kyllä, missä mennään.
 
Grill, kiitti! :) Toivotaan, että säkin saisit iloisen juhannusyllätyksen. :) On se hassua, kun silloin onnistuneessa kierrossa kun päästiin inssiin asti ja lääkäritkin oli varmoja onnistumisen suhteen, niin mulla oli vaikka mitä oireita. Oli tissit kipeet, turvotusta, nippailuja mahassa ja nänneistä tuli nestettä. Mistä lie sekin johtui, kun prolaktiini otettiin nyt uudestaan ja oli taas ok! :O Nyt kun on varma negasta, niin ei ole osannut kehitellä edes mitään oireita. Mielellä on näköjään vahva vaikutus.
 
Heippa kaikille.

Mie en oo näköjään päässyt piinailijoiden listalle, mutta täällä on kuitenkin menossa dpo 9... (en saa tabletilla väriä tähän)

Ja viimeiset neljä päivää rinnat on olleet todella kipeät, en muista että olisi koskaan ennen olleet tämän tuntuiset. Lisäksi vessassa on saanyt ravata normaalia useammin, vatsassa on tuntunut erinäisiä nippailuja, on ollut kuvotusta, huimausta jne. Ja nyt vielä kamala päänsärkykin iski.

Tässä nyt sitten päällimmäisenä on ajatus että clomeistahan nämä kaikki oireet johtuvat - vaikka edellisessä clomikierrossa ei tällaisia oireita ollutkaan.

Silloin tällöin iskee hetkellinen toivon pilkahdus että mitäpä jos sittenkin..... mutta toisaalta pessimisti ei pety :D eli katsotaan nyt.. ajattelin että testaan vasta jos kp:t menee yli 30.
 
inessa: Oo, pidän peukkuja! :) Itsellä vähän samat fiilikset, mulla vaan eka clomikierto, niin en tiedä miten mun kropan "kuuluis" niihin reagoida.

hydra: Oi ihanaa, loma! Itse saan tyytyä (taas) tänä kesänä vain sellaiseen 4 päivän viikonloppuun (ja tietty juhannus), mutta kaipa sen kestää kun pitkästä aikaa on töitä. :)

Tsempit sinne hiulu! :hug:
 
Kiitos aukkarikokemusten jakamisista!

hydra hui! En tiennytkään et aukkari voi käynnistää uuden kierron. Toivottavasti ei mun kohdalla, ollaan lähdössä lomille ja viimeinen asia mitä tähän kaipaisin taas pitkttämään asioita :/
 
Hei kaikki :)

Foorumia olen lueskellut jo jonkin aikaa, mutta nyt liityin itsekin clomilaisiin ... ja toivottavasti seurauksena olisi jotakin konkreettista sylissäpideltävää <3

Uutena täällä siis ja Clomeja otettu tähän mennessä "jo" kaksi tablettia ... Resepti on Väestöliitosta, 4kk kuuri 3.-7. kp:na antamaan vauhtia nyt pienentymään :-( lähteneille munasarjoilleni. Meillä entuudestaan aivan ihana yhteinen 10v. tytär (12/2002), joka syntyi yhden keskenmenon (2/2002) jälkeen, mutta toinen ja vaikka kolmaskin lapsi olisi saanut tulla jo muutaman vuoden jos olisi tullakseen ollut. Laitan tähän ryhmään kuitenkin aloitukseksi vasta nyt kesäkuun 2013, jolloin aloitan clomit.

Ennuste lapsimäärän kasvulle ei ole enää suuren suuri, mutta katsotaan nyt tämäkin asia loppuun. Olen nimittäin aina tiennyt haluavani monta lasta. Ajatus lisälapsista oli kuitenkin vuosia hautautuneena monen muun asian alle, mutta nyt olisi aivan älyttömän hienoa jos heitä vielä tulisi. Äiti ja isoäiti saivat luomuna terveitä lapsia yli 40-vuotiaina, joten geeniperimä sikäli hyvät - vaikka toisaalta sukuhistoria vaikutti siihen, että (en) emme lähteneet aiemmin hedelmällisyystutkimuksiinkaan - ajattelimme vain, miten hienoja pulleita vauvantuoksuisia vauveleita kyllä tietysti aina vain tulee kun sen aika on...

Perusterveitä sekä minä että mies, ei ylipainoa, miehen siittiöt priimatavaraa, minustakaan ei ole löytynyt toistaiseksi mitään vikaa, mutta saattaa olla että minä en ole ovuloinut useinkaan tai että munasoluni ovat syystä tai toisesta huonolaatuisia. Kuukautiseni ovat olleet aika epäsäännölliset aina, ja viimeiden vuoden aikana se on vain korostunut. Kummallakaan ei ole muita lapsia tyttäremme lisäksi.

Jos siis ymmärsin oikein ylläolevista posteista, niin minun clomeilurivini näyttäisi tältä:

Basilika2............5/25-35......ya6/2013......1.c.......2. lapsi, 43v

Lopuksi vielä haluan sanoa, miten kivaa on löytää tällainen palsta, sillä konkreettisesta lisääntymistoiveestani ei tiedä mieheni lisäksi lähipiirissämme ketään. Täällä siitä voi puhua :rolleyes: - vaikka vähän wanhempi teitä muita olenkin :whistle:
 

Yhteistyössä