Clomittaret 2013

Sarona Minä olisin varmaan sun tilanteessa tehny ihan samoin. Jotenkin ei haluais tavallaan hukata yhtäkään kiertoa.

NiQ Onnea <3 Ja mahottoman paljon tarrasukkia olipa sitten yks tai kaks kyytiläistä :)
Mulle on ainakin polilla sanottu, että pitää sinnekin ilmoittaa niin voidaan iloita yhdessä :) Ja kyllähän ne varmasti siellä mielellään kuulee, että on raskaaksi tullut, ei kai tuosta haittaaka ole jos ilmotat sinne.
 
NiQ, onnea, jee :) Onhan se kiva pissailla tikkuun kun siihen kerran väriä saa ;)

tarana, kovasti plussaonnea!

Murr, mä täällä kärsin päänsärystä... mun pää ei oikein tykkää alkukierrosta, migreeni jyllää... Ei ole naisten elämästä tehty helppoa! Tahtoo raskaaksi, ainut parannus migreeniin ;)
 
NiQ, voi kuinka ihanaa! Onnea tuhannesti! :) :heart: Oliko tää nyt sun eka pistoskerta?

lunalle tsemppiä nt-ultraan. :hug: :heart:

Uusiakin oli joukkoon tullut, joten tervetuloa vaan! :wave:

ON: Tänään vika setti anazoleja tuplana ja huomenna sitten folliultraan. Epäilen vahvasti, että pistoksilla taas jatketaan. V-käyrä töissä sen kun kasvaa vaan. Viimeistään kesän jälkeen aloitan äitiyslomansijaisena. Se tietää siirtoa toiseen ryhmään uuteen porukkaan. Työtehtävät pysyy aika samana, mutta aihepiiri muuttuu totaalisesti. Yhtään ei nappais, mutta jos ei kerta muutakaan ole. Toki mut täytyy ohjeistaa kunnolla uusiin tehtäviin, mutta nyt ei vähempää kiinnostais ottaa vastaan neuvoja ihmiseltä, joka on maha pystyssä.
 
Miyaka kyllähän tuo ovikselta kuulostaa ;) ei muutakun puolisko hommiin - ellette jo eilen hommailleet :D

onhan noita muitakin vaihtoehtoja, mutta julkipuolella eivät halua ylipainoisia hoitaa kalliimmilla hoidoilla, koska vasteet on mahdollisesti huonoja ja kaipa niiden pitää jo ihan periaatteesta saaranta siitä ylipainosta . Yksityisellä puolella vissiin systeemi menee vissiin lompakon paksuuden mukaan enempi..
Ja toki varmasti "vikakin" vähän määrittelee. Jos syynä on pco niin takuulla suurin osa haluaa että potilas laihduttaa, kun jo sillä voi olla tosi positiivinen vaikutus raskausmahdollisuuksiin.


Hempukkaiselle vielä onnittelut plussasta! Ihanaa että vihdoinkin se raskaustesti on posiviitinen :heart:

Neppu_ puhuu kyllä ihan asiaa.. oli se hoitomuoto mikä tahansa niin sitä varmaan yleisesti ottaen jokainen pitää pahempana mitä se onkaan! Itse odotin clomeja, pelkäsin OI:ta, mutta nyt jo odotan OI:ta ;)


NiQ voi että onnea!!
Tottakai sitä pelkää kohdunulkoista ja älä usko että pitkän yrityksen jälkeen et pelkäis tuulimunaa tai sitä että menee kesken. Jokainen valkkarilorahdus saa sut panikoimaan kesken päivän ja juoksemaan vessaa, mutta kyllä, kyllä sinä murunen olet raskaana!!

Mä en ainakaan osannut uskoa olevani raskaana. 2 viikkoa vielä positiivisen raskaustestin jälkeen kannoin takataskussa sidettä ja nukuin pyyhkeen päällä :whistle:


Tänne:
Ihme nippailuja ja oloja - ihan kun olis ovis, mutta ei pregchekit oo mun kanssa samaa mieltä :LOL: tai sitten se on täti joka kolisuttelee - tiedä häntä.

Eilen oli tytön siunaus. Kaunis tilaisuus. Oli tosi hämmentävää nähdä se pieni arkku ja tietää että siellä sisällä on se pienen vauvamme ruumis.

Eilen mun piti käydä myös labrassa tarkistuttaa hcg-arvo että onhan se poistunut/laskenut. Onneks olin sen unohtanut!
Puhelin muistutti siitä motarilla kun olin jo helsingissä.
Menin sit elämysmatkalle kannelmäen tervariin joka oli kyllä.. noh, en oo rasisiti, mutta ei täällä maalla ole niin paljoa ulkomaalaisia varmaan yhteensä mitä siellä tervarissa oli :D

Ens viikon torstaina jälkitarkastus ja jos sitten sais jonkinlaista kohtaloa tälle että pääsis pois taustalta :D
 
Ambrosia85 Me käydään julkisella puolella. Mulla on ylipainoa reilusti. Ja ensimmäisestä kerrasta lähtien on vaan sanottu, että yritä pitää paino edes samassa. On siitä puhetta ollut, että jos joutuu ns. raskaampiin hoitoihin lähtemään niin vaste olis parempi jos painoa olis vähemmän, mutta ei niitä hoitoja ole poissuljettu. Minä pelkäsin kuin ruttoa ensimmäistä käyntiä tuolla polilla, kun olin varma, että nalkuttavat painosta. No sanoivat ne painosta, mutta todella ystävällisesti ja minun paino ei ainakaan ole este hoidoille. Tosin enspä tiiä mitä hoitoja tässä tarvii kun ei tiietä syytäkään mitä hoidetaan.
 
miss_piggy
Kp 5 ja clomipäivä nro 3 :) Päivää piristi vielä se kun kävin aamulla puntarissa, ja painoa oli 66,5kg :D Siis kun helmikuisen keskenmenon jälkeen se oli noin 71kg. Enkä oo enää edes ollut dieetillä, vaan oon syöny kaikkea roskaa ja vähän karkkiakin ja silti paino tippuu, mikä on aika ihmeellistä. Ehkä se vhh-dieetti sai mun aineenvaihdunnan sen verran liikkeelle, ja yritän kuitenki käydä kävelylenkilläkin väh. joka toinen päivä jos en joka päivä jaksa. Toivon, että tää painonpudotus edesauttais raskautumista. Ja toivon myös että nää menkat loppuis pian kun jatkuu aina vaan :D

Eilen oli prolaktiini-koe, lähetettiin analysoitavaksi Ouluun joten tulokset saapuu vasta ensi viikolla. Itehän en niitä kysele vaan lääkäri ottaa yhteyttä jos niissä on jotain epänormaalia.
 
Minä täällä kuvineni taas hei...:ashamed:
Onkohan tää enää normaalia vai johtuuko noi mun kolmatta päivää olevat ovisplussat (digigin hymyili) nyt sit kuitenkin pco:sta??? Anyone? :|
Tässä taas kuva-aineistoa (kolme alinta testiä siis):


Ambrosia85 Hommailtu on miehen kanssa... heh. Mitä nuo oi-hoidot ovat? :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ IHAN TODELLA MAHTAVAAAAA!!!!! :heart: Varovasti onnea, vaikka tuo viiva on kyllä ihan selkee jo! :D

ON: Soitin naistenpolille kun vuoto ei oo vieläkään alkanu, viimenen tero siis viime keskiviikkona! Tietysti enne sitä nega r-testi! Lääkäri sano että jos ei ens viikon alkuu mennessä oo vuoto alkanu, uus r-testi varmistamaan ettei vaan oo mitään biologista ihmettä tapahtunut ultratuloksista huolimatta ja sitte jos(KUN) testi taas nega ni terot 2tbl/vrk 10pv...hurraa! Nythän niitten oliski hyvä alkaa ku on nega testattu, polille soitettu ja taas valitettu ku uus kierto ei vaan voi alkaa millää! :D
 
Miyaka, mulla PCO on näyttänyt vääriä plussia vain yksittäisissä testeissä. Siis jos oon tikuttanut uudestaan samana päivänä, niin sitten on tullut taas selkeä nega. Mulla kuitenkin oikea LH-huippu on tosi pitkä. Yleensä oon sen plussan testannut jopa 2-3 päivänä peräkkäin (enempää en oo jaksanut testata). Pitkä LH-huippu on normaalia ainakin mun lääkärin mielestä. Joillakin se huippu vaan on pidempi kuin toisilla. Lääkäri sanoi, että ekan positiivisen testin jälkeen ei enää kannata testata ja ovis lasketaan nimenomaan siitä ekasta plussatestistä.

Ansku, no jopas siellä täti odotuttaa. Jos ihmettä ei ole tullakseen, niin toivottavasti menkat alkais pian. :)
 
Moi kamut!

Nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin <3
Hoitaja oli aika topakka, töksäytteli asiat aika suoraan, mutta onneks kaikki oli hyvin, alkuun vaan säikähin sen tyyliä. Esim. kun mentiin huoneeseen niin huone oli ihan pimeä, vain työpöydällä oli lamppu ja täti sanoi "tykkään olla pimeässä". Sit ultran aikana kysyin näkyykö missä istukka on niin "ei sillä ole väliä", "se vaihtaa paikkaa vielä", "itseasiassa, en edes katso missä se nyt on" :)
Pikkuinen siellä köllötteli ja heilutteli käsiä ja jalkoja <3
Vaikka tiedän että aina voi sattua mitä vain ja realisti olen, niin kyllä mä nyt uskallan sanoa ääneenkin että minä olen raskaana:)

Halaus kaikille, ootte mun ajatuksissa...
 
NiQ, oi ihanaa! Valtavasti onnea!! :heart::heart:

Lunalle onnittelut hyvästä ultrakäynnistä:heart:, onneksi oli ihana tulos, vaikka tympeän kuuloinen kätilö. :)

Ansku, voi kökkö saisivat jo menkat alkaa jos ovat alkaakseen. Vaikka olisihan se aivan mahtavaa jos siellä olisikin pikkuinen lähtenyt matkaan. :)

Ambrosia, en osaa edes kuvitella miltä siunaustilaisuus tuntui. :heart: Voimia sinne!

Hydra: Ompa kurja työtilanne, toivotaan, että saisit itsekkin olla pian masusi kanssa töissä! Onnea ultraan!!

maria: Välillä on kyllä inhottavia tilanteita kun omat ystävät ja sukulaiset eikä ymmärrä kuinka vaikeita asioita tässä käy lävitse. Onneksi saa vertaistukea edes täältä ja tietysti oma ukkokulta ymmärtää inhottavatkin tunteet. Itse osaa ainakin olla nöyrä jos tässä joskus vielä raskaudutaan.

Mun rivi oli jäänyt päivittämättä, mutta huomiselle sitten siis

Niian.....4/27-28......yk9,ya4/2011....tk(2.c+1.pu)..selitm.1.lapsi,26v

omaa napaa: Tänään oli käynti siellä endokrinologilla ja hän määräsi ne vasta-aineet katsottavaksi. Hitsi kun en tajunnut niitä itse pyytää viimeksi kun työterveydessä muutkin arvot katsottiin. No mulla on sitten kahden viikon päähän soittoaika hänelle. Aika pitkä aika kyllä odottaa, mutta pitää vaan jaksaa. No jos ne vasta-aineet ovat koholla niin sitten ainakin aloitetaan lääkitys, mutta ei hän mitenkään ehdoton ollut ettei sitä muutenkin voisi aloittaa koska on tämä keskenmeno tausta. Eihän hirveästi silleen mitään puhellut, kyseli oireista ja onko suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa. katsotaan nyt sitten mitä hän sitten 2 vkon päästä sanoo. Mulle tuli ihan sellanen olo, et mä olen keksinyt mistä tää homma kiikastaa ja että kaikki palaset vielä loksahtaa paikalleen. Vitsi jos tää kaikki johtuukin mun kilpirauhasestani ja me saadaan joskus vielä se vauva. Toivossa on hyvä elää..:)
 
Toiveikas, tervetuloa mukaan, jos siltä tuntuu! :) Mulla ei ole kokemusta keliakiasta tai kilppariongelmista, joten valitettavasti en osaa auttaa noissa asioissa.
Kiitos! :) Kävin homeopaatilla, ja tulimme siihen tulokseen, kun hän määräsi muutamia homeopaattisia valmisteita, että en ainakaan kuukauteen/ kahteen ota clomeja käyttöön. Noiden jälkeen katsotaan tilannetta uudelleen, josko tärppäisi ihan ilman apuja, toivon mukaan ;)
 
Kiva kuulla Niian, että kilppariasiaa nyt selvitetään!

Olen myös saanut kovasti tukea mieheltä, vaikka kyllä täytyy myöntää että olen välillä ollut varsinainen hirviö!! Välillä fiilis vain sukeltaa niin syvälle, ettei muu huvita kuin vetää peitto korville ja parkua hamaan tappiin. Välillä kieltämättä harmittaa ettei voitu aloittaa tätä yritystä aikaisemmin, kun kaikki perusjutut oli kuitenkin jo aikaa sitten kunnossa. Niin ja välillä on tullut miestä syyllistettyäkin, vakkei se kovin reilua olekaan. Itse kuitenkin joutuu kärsimään kaikista paskamaisista tutkimuksista ja hoidoista...

Mahtaa kuulla, että Lunan varmasti kovasti odotettu baby voi hyvin!

Tsemppiä Hydrangea töihin! Tilannehan saattaa vielä muuttua ennen kesää ja syksyä ja sä voit olla teidän seuraava äippälomalainen :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei!

Onnittelut NiQ:lle! Ihanaa lukea hyviä uutisia :)

Mulla ei clomien syönnin jälkeen ole ollut oikeastaan mitään erityisiä oireita. Pari päivää oli sellaista "kuumotusta" lähinnä kasvoilla mutta mitään yöhikoilua tai muuta ei ole ollut.

Mulla on huomenna se ensimmäinen folliultra - JÄNNITTÄÄ aivan älyttömästi et onko tapahtunut mitään.. Saa nähdä saako yöllä nukuttuakaan kun jännittää niin paljon :D

Mulla muuten löytyi keliakia aivan sattumalta 6 vuotta sitten, kun multa otettiin verensokerimittauksen yhteydessä varmuuden vuoksi keliakian vasta-aineet. Mulla oli esikoisen odotusaikana raskausajan diabetes ja käyn noin kerran vuodessa tutkituttamassa verensokerit ettei ole tarvetta millekään jatkotoimille. Mun äidillä oli muutamaa vuotta aikaisemmin todettu keliakia ja pyysin, että tehtäisiin testi kun kerta muutenkin verikokeisiin olin menossa. No yllätykseksi vasta-aineet olivatkin reilusti koholla ja jouduin gastroskopiaan jossa sairaus sitten varmistettiin. Mulla ei ollut oikeastaan mitään erityisiä oireita joiden takia olisin keliakiaa epäillyt. Olin jonkun aikaa ollut normaalia väsyneempi mutta esim. mitään vatsa-oireita ei ollut.
 
maria080, en oo kuullut että kilpparin vajaatoiminta olisi aiheuttanut tiputteluvuotoa, mut kyllä sekin kai on mahdollista.
Multa löytyi vajaatoiminta lapsettomuushoitoja aloitettaessa. TSH oli selkeästi yli viitearvorajan, muistaakseni 5.6. Thyroxinin aloituksen jälkeen huomasin kyllä hyvinkin pian parannusta olotilassa, mm. jatkuva väsymys ja palelu hävisivät heti. Nyt edelleen tasapainoilua annostuksen kanssa kun arvot heittelee. Mutta se on kai pääasia, että ovat edes lähempänä tavoitelukemia :)
 
maria, juu olen todella tyytyväinen kun tämä asia etenee, vaikkakin hieman hitaasti. Kysy ihmeessä sun lekurilta jos vain kehtaat. Mun kiinnostais just jos tsh on yli 2,5 ja tv4 viitearvojen alarajoilla, voisiko se selittää keskenmenoja/lapsettomuutta. Ihanaa jos saisi tuollaisen huippu endokrinoligin mielipiteen. Täällä kyllä tämä vertaistuki on juuri niin mainiota. :D
 
miss_piggy
Mulla oli keskenmenon jälkeen TSH 2.6 ja T4V 13 mutta lääkärit on sitä mieltä olleet kaikki tähän mennessä, että on ihan ok nuo lukemat eikä vaadi sen kummempia toimenpiteitä..

Ovulaatiosta, itelläni näytti viime ovulaatiossa testit plussaa 3 päivää ja ne oviskivut tuntui myös useamman päivän. Oli vissiin joku super-ovis joka ei kyllä tuottanut tulosta.

Täällä alkaa nyt menkkavuoto pikkuhiljaa loppumaan, mahtavaa, niin voi ens viikolla alkaa tikutella ovista kun tietoahan ei oo yhtään milloin se tulee :) Huomenna sitten vika clomi tähän kiertoon. Mitään sivuvaikutuksia ei oo ilmentynyt kyllä vieläkään, tosin en oo koskaan saanu mistään lääkkeistä mitään oireita.
 

Yhteistyössä