Clomittaret 2013

NiQ
Nepulle vaan äkkiä kommentoin, että ei se mun väärä nega NOIN selkeä ollut! Toi on ihan selkeä plussa!!! IHANAA, ONNEAAAAA!!! :heart:

Hauskaa vappua naiset! Me lähdetään nyt reissuun, mies pukee ja esikoista eteisessä!
 
Toiveikas, tervetuloa mukaan, jos siltä tuntuu! :) Mulla ei ole kokemusta keliakiasta tai kilppariongelmista, joten valitettavasti en osaa auttaa noissa asioissa.

inessa, onnea matkaan ekaan clomikiertoon! :) Mäkin heitän tänään taas ekan anazolin naamariin.

miss_piggy, tervetuloa joukkoomme, jos tästä kierrosta ei tärppääkään. Kumma juttu, jos sulle ei suositeltu folliultria. Mä oon kyllä sitä mieltä, että ne on ihan ehdottomia. Jos mulla ei olis niitä ollut, niin olisin sitten varmaan syönyt anazoleja ihan turhaan, kun niiden annostuksen kanssa on ollut hakemista ja aina niillä ei ole ovista tullut ja siksi onkin siirrytty pistoksiin. Myös monikkoraskausriski on aina olemassa, joten asiaa olisi mielestäni hyvä seurata.

Neppu, joko oot pidätellyt tarpeeksi ja testannut uudestaan? :) Mitä mies sanoi ja miten kerroit? :)

ON: Täällä menee sitten kohta taas eka anazol. Tuskin niistä mihinkään on, mutta syödään nyt. Folliultraan pääseekin jo ens keskiviikkona. :)
 
Nepulle suuret onnittelut, olet varmasti plussan ansainnut! Nostatat hyvin vapputunnelmaa mahtavilla uutisilla. Saatiin sittenkin huhtikuulle ainakin yksi plussa :)

Skorpparille ja Hanzkulle halaukset, kyllä se haikara vielä teidätkin löytää. Älkäähän menettäkö toivoanne, vaikka pettymykset pahalta tuntuvatkin :hug:

ON: Mun eilisessä folliultrassa isoin folli oli 11mm, muut huomattavasti pienempiä. Limis oli ilmeisesti tosi ohut. Lääkärin mukaan toivoa ei kuitenkaan ole vielä menetetty, joten sain Puregon 25IU neljäksi päiväksi follien kasvua tukemaan. Torstaina taas uusi ultra-aika.

Nyt täytyy mennä, hyvää vappua kaikille!
 
miss_piggy
Hydrangea:Ihmettelen kyllä tosiaan itekki tuota ku ei mistään ultrasta ollu mitään puhetta. Sanoi vaan että sitte ovis pitäis tulla kp 11-19 suurinpiirtein, ja että sitä kannattaa tikutella kuitenki.. No, toivotaan että tärppäis äkkiä niin ei noitakaan kauaa tarttis syödä :D
 
miss_piggy
Hipsunpöpsy:Onko sulla 2 vai 1 tbl/pvä? Kun mulle jotain lääkäri sanoi, että jos ei kahdessa kuussa ala menkat tulemaan niin sitte isonnetaan annostusta yhdestä kahteen...tai jotain tommosta.
En oikein tajunnu :D Mutta eikös se mee niin, että jos ei ovista saa tikutettua niin sitten se 1 tbl on varmaan liian vähäinen annos?
 
Toiveikas ja miss_piggy tervetuloa porukkaan!

Inessa: Tsemppiä clomikiertoon!

Saronalle ja Niq:lle vielä kiitokset! <3 Ja kiva kuulla, että toi on vähän vahvempi...

Hyd: Lämmittää sydäntä, kun olet niin mukana tässä mun tilanteessa! <3
Tänään sitten tehty rfsu:lla ja apteekin omalla haamut. Hihii! :O Digin päätin jättää oikeeseen testipäivään (jonka lääkäri antoi) perjantaille. Joten sormet vielä ristissä siihen asti!!!

Vähän pelottavaa, että noi kaikki näyttää näin aikaisille päivillä, mutta ei kai se pahaakaan tarkoita? (EIHÄN?)

Miehen reaktio oli tämä: Täysi repeäminen nauruun (siis hyväntuuliseen) kun näytin sille kaikki kolme testiä... Odotin hyppimistä tai ilon kyyneleitä, mutta vissiin liikaa odotettu perus-suomi-juntilta. =D Iloinenhan se oli.

Onko teillä kellään tietoa siitä kemiallisesta raskaudesta, mistä sellaisen huomaisi? Muutakuin vuodosta. Kun sellainenhan voi tapahtua ennen testauspäivääkin...
 
Neppu:, valtavan paljon onnea selvästä plussasta!! :)

On: Ovistikkuilut aloitettu kp10 ja hailakkaa näyttänyt joka päivä... pco:n takia. Toivottavasti lähtisi nyt tummumaan viikonloppua kohden :)

Hauskaa vappua naiset! :cool:
 
Kemiallinen tai mikä lie, oli mulla pari vkoa sitten. Testasin apteekin omalla ja sain värillisen haalean viivan, pregcheckillä viivaa ja digillä raskaana 1-2. Samana päivänä kun tein digin, alkoi vuoto, ihan kuin saavista seuraavana päivänä. Lääkärini meinas, ettei ollut kyse kemiallisesta vaan että kyllä pikkuinen oli ihan tosissaan kiinnittynyt, kumminkin dpo 15 alkoi se vuoto ja kiinnittyminen tapahtuis noin dpo 7..

Mulla oli viime kierrossa clomit 100mg (ja sit tuli tämä varhaistakin varhaisempi keskenmeno) ja nyt tosiaan taukokierto ja ensikiertoon taas 100mg. Aiemmin olen ottanut 50mg ja olen ovuloinut silläkin mutta lääkäri sanoi ettei siitä annoksen nostosta haittaa ole. En joka kierrossa saanut ovista sillä 50mg annostuksella.
 
miss_piggy
Mullahan oli kkm 02/13 ja menkkoja ei oo tullu kertaakaan vielä sen jälkeen.
15-24.3 otin terot ku aattelin että vuoto käynnistyis, mutta ei tullu mitään vuotoa, vaan pientä tuhrua. Sitte sain oviksen tikutettua kaks kertaa tässä kuussa, neljäntoista päivän välein! Jos se eka nyt oli ovis..
Joka tapauksessa 2 kertaa digikin hymyili mutta kp 55 lääkkeellisestä tyhjennyksestä eli 10 päivää sitte oli kunnon ovis limoinensa ja kipuinensa...Aloitin sitte terot oviksen jälkeen, jos ne tukis kiinnittymistä...Mutta tän terokuurin jälkeen en niitä enää jatka, vaan kokeillaan nyt sitte noita clomeja :)
Eli vaikka nyt ei raskaus alkaiskaan, niin positiivisin mielin eteenpäin.
 
Terveisiä Saksasta :) Täällähän on hyviä uutisia, Nepulle hurjasti onnea! :heart: Muutoin yritän päästä taas kärryille kun on tullut niin paljon tekstiä!

Omaa napaa sen verran että tuhrua näkyvissä, jee! Sunnuntaina illalla otin viimeisen teron ja nyt peukut pystyssä että menkat oikeasti alkaisi tänään. Huomenna voisikin sitten aloittaa femarit :eek: Mun femar-reseptissä muuten lukee, että 1 tabletti kaksi kertaa päivässä, eli niitä ei ilmeisesti ainakaan tarvitse ottaa kaksi kerralla.
 
Moikka kaikille. Tipahdin listalta taustailijoihin ja voin siellä pysytellä. Pettymysten myötä en jaksanut tänne kirjoitella vaikka olen välillä käynyt lueskelemassa muiden kuulumisia.

Onnittelut plussanneille. Jotenkin muiden onnistumiset tuo itsellekkin toivoa!

Joku kyseli kemiallisesta, niin minulla oli esikkoa edeltävässä kierrossa kemiallinen. dpo 14 sain haalean plussan ja sitä seurasi vuoto. Vuodon alusta seuraavana päivänä näytti testi jo negaa. sain alottaa clomit suoraan ja hyvä niin koska siitä kierrosta seurasi raskaus.

Oma tilanne on ollut taas kivinen. Meillä siis esikko sai alkunsa 3tbletin clomifen kierrosta (kaikkiaan seitsemäs clomikierto). Lääkevaste oli taas tällä yrityskerralla ailahtelevainen. Yksi tabletti ei mitään, kahdella yksi ovulaatio, kolmella megakysta. Siirryttiin pistoshoitoihin. Ensimmäiselle kertaa pistin gonal-F ää 37,5 viiden päivän ajan, 50 kahdeksan päivän ajan ja ovitrelle irttous piikkinä. Kierrosta ei seurannut raskautta. Tuli pakollinen välikierto hiihtoloman takia. Seuraavassa kierrossa pistin 50 viiden päivän ajan. Ultrassa todettiin välikierron jättäneen jälkeensä kystan samaan munasarjaan, missä kysta oli clomikierrossakin. Minulla siis ilmeisesti kystakapseli vasemmassa munasarjassa, joka silloin tällöin aktivoituu sotkemaan kiertoa. Piikityskierto keskeytettiin. Nyt sitten tehtiin ennen piikitysten alkua ultra, jossa todettiin kystan kutistuneen primolutilla ja päästiin taas pistämään. Tällä kierrolla pistin 50 viisipäivää sitten 62,5 8 päivää ja ovitrellen pistin viime viikon perjantaina. Nyt sitten jännitellään. Virallinen testipäivä siis äitien päivänä. Katkeraa vai suloista?

Kauhea sepustus sii omasta tilanteesta :) Rankkaa tämä on toisellakin kertaa. Ovuloin hoidoilla noin kerran 9kk. Jos raskauteen tarvitaan nelisen ovulaatiota se tarkoittaa 36kk. Voikun voisin vaan rauhoittua ja olla stressaamatta!

Voimia kaikille kevääseen <3
 
Onnittelut Nepulle plussasta, vahvasta sellasesta! :heart: Ootko jo CB:llä testaillu?

Oon taas lueskellu teiän juttuja, mut ei vaan saa itestä irti paljoo kirjotella.. Liekkö jotain kevätväsymystä vai mitä, mut ei oo kauheen kova into tällä kertaa täs yrityksessä. Toki se toinen lapsi on tosi voimakkaana haaveissa, mut esikoisen kohalla tietynlainen "tappomeininki" täs yrityksessä oli paljo kovempi. No jospas tästä viel innostuis, kuha pääsis joskus piinailemaa. Tänää alotin taas clomit (toka kierto siis), joita syön nyt kp 5-9 tupla-annoksella eli 2tabl/vrk. Otin yhtä aikaa (tuosta taisitte yhes vaihees keskustella). Seurantaultran varailin kp12 eli ens viiko keskiviikoks. Toivottavast nyt ois vaste reipaasti parempi, ku viimeeks ja pääsisin jännäilemään!

Hyvää vappua kaikille!! :kiss:
 
Heipa: Toivottavasti oli mukava reissu! Ja kiitos!
Toivotaan, että menkat tulisi pian ja pääsisit uuteen kiertoon!!! <3

Miss_piggy: Ihana asenne sinulla! (Olisi mulla oppimista...)

Apsu: Pääset kyllä takaisin listoillekin, jos haluat =)
Voimia sinulle kovasti tähän raskaaseen taipaleeseen! Pettymyksistä pettymyksiin, mutta onneksi aina on toivoa! <3

Kiitos Hipsunpöpsy, miss_piggy ja Apsu kertomuksenne kemiallisesta/varhaisesta keskenmenosta. Olitteko saaneet vahvoja vai hailakoita viivoja testeihin, vai onko sillä edes väliä?
Tieto lisäsi kyllä tuskaa, mutta toisaalta ymmärsinkö nyt oikein:
Jos tulee varhainen km/kemiallinen, alkaa vuoto ja sen jälkeen testit ei enää näytä plussaa!?

Eilenhän tuli sitten illalla parikolme tippaa verta ja paniikki iski! Tänään kuiten taas varmistettu digillä (heh, pitää kai hakea perjantaille uusi...) että raskaana yhä ollaan.
Toivottavasti koko 9kk...
 
Viimeksi muokattu:
Apsulle plussaonnea :hug: Rankkaa on juu tämä toisenkin yrittäminen, ja hankalampaa kuin esikoisen kanssa. Mutta tunnistan myös vauva haaveissa:n ajatukset "tappomeiningistä" ekan kanssa. Nyt sitä osaa olla jotenkin kärsivällisempi kun on sen yhden kuitenkin saanut vaikka sekin otti aikansa. Jotenkin sitä osaa olla toiveikkaampi, kun ekaa yrittäessä vaipui syvälle epätoivoon. Kyllä toki nytkin välillä tipahtaa kuopan pohjalle eikä kukaan toista lasta voi varmaksi luvata, varsinkin kun oma keho ei toimi sitäkään vähää mitä ennen, mutta yritetään...

Mulle voi päivittää huomiselle
Heipa…...........2/18-56……...ya11/11......1.fx2...............ovl,2.lapsi,32v Paistaisikohan päivä vihdoinkin tähänkin tunkioon ja femarit saisivat ovulaation aikaiseksi?

Kokeilin nyt muuten ekaa kertaa kuukuppia, ihme härveli :O
 
Valtavasti onnea Neppu!!!!:heart: Ihanaa, että teillä ivf toimi juuri kuin sen pitikin toimia!! :heart: Nyt vaan nautit raskaudesta ja pistät pelot kemiallisesta yms. taka-alalle. Koitan aina ajatella, että en pelkäisi sellaista mitä ei ole todettu.

Muillekkin piinailijoille paljon plussatuulta ja tsemppiä niille jotka follejaan kasvattelevat. Täällä on vietetty vappua töiden merkeissä ja voi että miten on tullut herkuteltua. :popcorn:. Ensi viikkon pitäisi vielä malttaa odottaa tuoko 2. inseminaatio meille odotetun plussan vai aloitammeko kesäloman yrityksestä. Toisaalta jännittää miten pystyy olemaan "yrittämättä" koko kesän, mutta toisaalta helpottaa ettei enään ole pakko tikutella ovista tai käydä ultrissa. Olen jo hieman vähentänyt täällä käymistäkin ajatuksella jos se taukokin sitten alkaa, mutta ajattelin taka-alalle sitten jäädä jos ensi kiertoon mennään, toki käyn teitä sitten kurkkimassa ja toivon, että jos syksyllä palaan tänne palstalle että olette kaikki päässeet jo raskautuneisiin!
 
miss_piggy
Neppu: Mulla ei oo kokemusta kemiallisesta tai varhaisesta, mulla oli kkm=keskeytynyt keskenmeno, eli lääkkeellisellä tyhjennyksellä jouduttiin tyhjentämään kohtu, ja oli kyllä elämäni kivuliain kokemus..
 
Toiveikas ei oo vissiin mulla testattu tuota S-T4V:ta lainkaan. Eikä ole kyllä ehdoteltu missään vaiheessa metforminia.. vähän on erilaisia käytäntöjä vissiin hoitopaikasta ja lääkäreistä riippuen :-/. Ja nyt mulla ei oo tosiaan lääkärissä käyntiä ennen elokuuta, kun ollaan jonossa ivf:ään. Siihen saakka siis pakollisella hoitotauolla joten en varmaan mitään lääkkeitä enkä lähetteitä saa tähän väliin.. Mutta ton keliakiatestin voisin huvikseni tehdä :)

Tervetuloa miss_piggy!

Inessa onnea ekaan clomikiertoon!

Kiitos Sarona, ja toivottavasti folli on intoutunut kasvamaan ja huomenna utrassa hyvät näkymät! :)

Toivottavasti heipa femarit tuo sulle toivotun lopputuloksen! :)

Täällä pikku tuhruilu taas jatkuu, alkaisi nyt nopeaa kunnon vuoto niin pääsisi taas tästä yli ja puskemaan kohti uusia pettymyksiä :D
 
Kiitos Hipsunpöpsy, miss_piggy ja Apsu kertomuksenne kemiallisesta/varhaisesta keskenmenosta. Olitteko saaneet vahvoja vai hailakoita viivoja testeihin, vai onko sillä edes väliä?
Tieto lisäsi kyllä tuskaa, mutta toisaalta ymmärsinkö nyt oikein:
Jos tulee varhainen km/kemiallinen, alkaa vuoto ja sen jälkeen testit ei enää näytä plussaa!?
Mun testit näytti suhtbselkeitä viivoja, kuten PC ja apteekin oma ja tosiaan siinä digissä oli se 1-2. Samana iltapäivänä kun käväisin pissalla ja pyyhin, paperi oli veressä ja siitähän se sitten lähti. Vuoto ja törkeät kivut kestivät kolmisen päivää ja vuodon loputtua tein PC liuskan jossa viiva oli vahvempi kuin aiemmin. Parisen vkoa myöhemmin verikokeet kumminkin osoittivat että hcg oli laskenut nollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Nepulle :hug:
Alussa (ja itseasiassa läpi koko raskauden) tiputtelu ja jopa vuoto voi olla ihan normaalia ja haitatonta. Paska fakta on se, että sille ei tehdä yleensä yhtään mitään varsinkaan ihan alussa, koska mitään ei ole tehtävissä jos se kesken tahtoo mennä :( Myöhemminhän sitä sitten lääkäritkin pistää lepolomalle tai jopa estolääkitykseen, mutta nekin on ymmärtääkseni vasta lähempänä puoltaväliä.

Mutta jokainen päivä on plussaa ja jos tuo on hoidoilla alkuun saatu, niin kai teille kuuluu varhaisultra :) ?
Itselläni oli ainakin ihan selkeitä tavotteita viime raskaudessa.. varhaisultraan asti selviäminen (ja se syke)! nt-ultra ja neuvolalääkärit ja sydän äänet ym:)
Jotenkin kun oli sen ekan kolmanneksen yli päässyt niin oli niin varma ja hyvä olo.
Ja jotenkin epäilen että vaikka meidän tytöllä oli todella vaikea sairaus, niin mun kroppa olisi siitä pitänyt kiinni todella pitkään vaikkei olisi pitänytkään :)

Tahdon siis vaan kaiken sekavan tekstini seasta sanoa että kyllä pieni kyydissä pysyy jos niin on tarkoitettu :heart:


Tänne ei kuulu mitään - pitäis soittaa nkl:n hormoonipolille ja kysellä mitenköhän noi hoidot jatkuu - koska ja milloin. Viimeksihän mulla vähän kiikasti painosta, mutta siihen samaiseen painoon jolla viimeksi pistot aloitettiin, on nyt 2kg matkaa. Karistamiseen ei kauaa mene, kun nyt on tosiaan synnytyksen jälkeen annettu lupa liikkua ja hommasinpa tuossa pt:nkin :D enää pitää hommata ne salikengät ja se kortti, mutta ne menee jokatapauksessa huomiselle/viikonlopulle :)
 
Neppu, onnittelut vielä diginkin tuloksesta. :) Mitä tässä itse on sivusta seurannut, niin tuntuu että vähän joka toisella plussanneella on ollut jonkinlaista pientä vuotoa, joten tuskin siitä kannattaa huolestua.

ON: Täällä kp 5 ja vuoto taitaa olla loppumaisillaan. Kaksi ekaa päivää vuotoa tuli poikkeuksellisen runsaasti. Yleensä mulla tulee sitä niukahkoa vuotoa joku 6-8, joten ihan mukavaa, jos tällä kertaa pääsis lyhyemmällä ajalla, vaikka runsaampaa ja kivuliaampaa olikin. Tänään on kolmansien anazolien vuoro.
 
Viimeksi muokattu:
hanzku, voi ei! :( Isot pahoittelut ja halit. Yritä jaksaa. :hug: Taukoiletko nyt ivf:ään asti?

skorppari, eikai tuhruilu ole runsaantunut? Oletko testaillut? :hug:

Miten muut piinailijat? Saataisko toukukuun plussatili auki? :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä