Clomittaret 2013

Mimmuskainen oot kyllä tosi aikasin käynyt. Mä kävin ekakierrossa muistaakseni kp23 ja nyt kp21. Mun käsittääkseni progestereni lähtee vasta nousuun ovulaation jälkeen ja jatkaa nousua alkuraskaudesta tai sit tippuu vähän ennen menkkojen alkua. Niin ja mulle sanoivat naikkarilta keskiviikkona, et just hyvä aika käydä ja ois voinu jättää verikokeen tällekin päivälle. En todellakaan sinuna tuohon tulokseen tuijottaisi, koska nimenomaan loppukierron progesteroni kertoo jotain ovulaatiosta.

Tässä viitearvoja

naiset, follikkelivaihe 0.6 – 4.8 nmol/l
luteaalivaihe 9.5 – 63.6 nmol/l
raskauden aikana
1. raskauskolmannes 52.2 – 154.5 nmol/l
2. raskauskolmannes 62.6 – 164.4 nmol/l
3. raskauskolmannes 80.5 – 297.0 nmol/l

Tän mukaan sulla on ollut reilusti koholla:D
 
Seemi Eiku anteeks sekotin tohon ultrapäivään, prog kokeessa kävin kp20.

Hoitajalle soitin maanantaina niin se sano, että jos arvo on yli 20 nii voidaan sanoa et on ovulaatio tapahtunut, mutta tuon kirjeen oli ihan lääkäri kirjoittanut, joten luotan siihen :)

Nyt on siis kp27, mutta en tiiä uskaltaako vielä testata, olen malttamaton :D
 
Viimeksi muokattu:
Mimmuskainen ajattelikin jo, et ompa erilasia ohjeita:) Kyllähän siihen lääkärin sanaan pitää luottaa. Voi ku sulla on jännät päivät :) En osaa neuvoa testaamisen suhteen, muutaman olen tehnyt. Nekin sillon kun kierto on venynyt, et en itte uskaltaisi aikaisin testata:p Mut jos oloja on, ni eikun vaan!
Peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmuskainen_




lauantai 26.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............48/28-34.......yv2............4.c x2
Nyysy.............39/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Vilijonkka.......37/29-35..................................................1.lapsi,27v
TTT................30/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..28/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......28/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....27/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........25/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............24/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............23/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............21/33............yk10.............3.c+m+t........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............21/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..18/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........18/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....16/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........15/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......13/30-32.......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............13/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........12/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....11/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............11/34................................c.........................pco
Hempukkainen...10/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............10/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............8/28-32.......yv8.............3.cx2.........................2.lapsi
Heipa…...........6/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v
annalii............6/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Anne Elliot......6/26-32.........yk12....................................1.lapsi
Slartibart........6/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............5/35-36.........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........5/?.............ya6/11........1.c........................25v,1.lapsi
luna_82..........5/~34........ya3/12..........4.c+pr+l...........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....4/28...........ya4/12.......3.c..........................2.lapsi
skorppari82.....4/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
Hydrangea......3/31-44.....yk12/ya1/12...3.ax2+l.............pco,1.lapsi,26v


lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Matti Katikainen dpo 9
titiuu85 dpo 8
Hyy2 dpo 7
Marjaana84 dpo 3

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82
 
USKOMATON päivä!!!

Aijaa.com - 11664248

En voi uskoa todeksi. Jokaisessa edellisessä kierrossa mä oon odottanu ku kuuta nousevaa sitä, että voin testata...tässä kierrossa oli niin NEGAolo, että kieltäydyin tarkkailemasta oireita, mähän oon kuvitellu ne vuoden aikana jo NIIN moneen kertaan ja pettyny sitte aina valkostaki valkosempaan negaan. No, eilen sitte heräsi epäilys, kun aloin tosissaan miettiä viime päiviä ja mieleen tulikin jos jonkinlaista outoa..nenä öisin tukossa, ilman muuta flunssaa, nännit kosketusarat (ei koko tissit niin ku yleensä) ja hieman on vessassakin tullu rampattua. Joka kerta kirosin vessassa, että eikö ne saamarin menkat nyt voi alkaa, että päästäisiin tutkimuksissa eteenpäin... Yö meni heikosti raskausunia nähden. Ja aamulla (dpo 17) tuli nuo mojovat plussat sekä halpatestin (?) liuskaan, että apteekin omaan. Oli ihan mielettömän epätodellinen tunne,kun toinen viiva alkoi muodostumaan liuskaan. Ollaan miehen kanssa hurjan onnellisia <3 nyt vain toivotaan, et pikkunen on oikeessa paikassa ja kaikki muutenkin hyvin!

:ashamed: hieman mua nolottaa, kun liityin tänne teidän mahtavaan porukkaan, ja plussaan heti. Katse oli vaan jo niin tulevassa tutkimuksessa ja lääkityksessä, että "unohdin" loppukierron kokonaan. Toivottavasti tämä pieni ihme antaa myös teille ihanat naiset pienen himpun toivoa tulevaan! Olette jokainen plussanne ansainneet kaikkien vastoinkäymisienne jälkeen. Kovasti onnea tulevaan ja ennen kaikkea VOIMIA <3
 
Paljon onnea Viljonkka, mahtavaa:) Ja ei oo epäilystä tosta plussasta:D
Pistänkö sut jo plussanneisiin, JEEEE tammikuulle ainakin yks. Onnea:flower:

Mimmuskainen toivottavasti sä pääset tammikuun plussanneisiin myös! <3
 
Tänään on ollut jotenkin todella raskas päivä. Kaksi clomia on otettu... en tiedä johtuuko niistä, mutta mulla on ollut sellanen olo että voisin pillahtaa itkuun koska vaan. Ja tietysti miehen raskaana oleva sisko kävi meillä mahansa kanssa...

Nyt olen siis kaks clomia ottanut ja ainakin vielä olen hengissä... pelkäsin sivuvaikutuksia paljon. Tähän mennessä on ollu lähinnä kovaa paineen tunnetta alavatsalla. Samanlaista mulla on ollu ennen ovista. Voiko clomit alkaa heti vaikuttamaan ja kasvattamaan muniksia kun paineen tunne alkoi heti ekana clomipäivänä? Sit on ehkä lievää päänsärkyä havaittavissa.

Mulla on ihan sellainen tunne, että ei tästä mitään tuu. Oon varma, että kun menen ultraan niin mun limis on ihan olematon, vaikka johtofolli löytyiskin...:ashamed:

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin! Hyvää pohdintaa on ollut siitä miltä tämä lapsettomuus tuntuu.
[

Vilijonkka: Onnea! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Enna toivottavasti sulla pysyy inhottavat sivuoireet poissa, itellä on ollut vain joskus yöhikoilua eikä se oo liikaa häirinny. Paineen tunnetta oon tuntenu joskus mutta ite vasta kyllä joskus kp 10 jälkeen. Mutta voihan se oireena tuntua ja munasarjoja jollain tavalla "pakottaa" se että siä alkaa tapahtua:) Vaikka kyllä mua tuntu painetta vähän myös sillon kun mitään ei kasvanutkaan:( Mutta toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia!
Ja ei se hirveesti lohduta, mutta jos niin sattus, että siä ei follia kasva, niin se lääkäri osaa siitä sit päätellä onko joku muu lääke parempi tai eri annostus. Mutta joo ihan syvältä ne "turhat" lääkekierrot on, sais toimia aina ja varmasti:/
Pidän peukkuja!:)

Toivottavasti kaikki päästäs piinailulistalle, niin monta on nyt lähestymässä seurantaultraa:)
Ja sieltä sit jonossa plussanneisiin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon Vilijonkka!!! Tammikuu korkattu, nyt muut vaan perässä :)

Mä kerron nyt teille päivän episodin - tätä ei voi totisesti kenellekään muulle kertoa:
Aamulla unen pöpperössä menin vessaan mukanani yksi isännän kuuluisista konjakkilaseista. Siinä kaikessa rauhassa istuin pöntöllä lorottamassa, kun ovikello soi. Anoppihan se siellä. Ja muistin, että tosiaan, lapsi kipeänä että anopin tosiaan piti tulla päiväksi hoitaan lasta. Iskin sen pissaa täynnä olevan lasin ajatuksissani vessan hyllyyn ja hädissäni mietin mihin hävitän piiloon äkkiä ovistestipakkauksen (olin panostanut oikein digitaalisiin hymynaamatesteihin). Käärin sen muovipussiin ja tungin piiloon lapsen kakkavaippapussin taakse. Ja muina naisina livahdin makkariin pukemaan. Sillä välin anoppi siis tullut sisään ja mies meni vessaan. Oli sitten hoksannut mun pissalasini sieltä hyllystä ja mennyt kaataan sen vessanpönttöön. Tuli rivien välistä ymmärrettyä, että mä oon häpäissyt sen konjakkilasit. Ja mä surin sitä menetettyä saalista, kun tajusin, että meni ovistestaus aamulta pieleen. No, ei hätää, testaisin illalla. Ja lähdin töihin. Kun tulin töistä, kakkavaipat ja se mun salainen pussini olivat hävinneet. Kysyin anopilta, että onko vienyt roskiksen. No oli. Ja kehui, että roska-autokin kävi tänään ajoissa. Ehti viemään juuri sopivasti kaikki roskat. Että silleen.

Pääsen sit ostaan huomenna taas ovistestejä. Onkohan oikeasti tarkoitus, etten mä kertakaikkiaan pääse testaamaan!?!?!
 
  • Tykkää
Reactions: Anne Elliot
Vilijonkka IHANAA :heart: Onnea aivan kamalasti molemmille. Minulle ainakin tuo antoi taas hitusen toivoa!

Hempukkainen Mä oon nyt sen reilun viikon syönyt ja ainakin siihen jatkuvaan paleluun on tullut muutos ja se kamala kylmähikoilu on loppunut. Mutta mulla lääkäri sanoi että vasta 2-viikon päästä alkaa vaikutukset tuntumaan ja jos ei auta oireisiin niin voin itse lisätä 2 lääkkeeseen päivässä. Mulle määrättiin siis sitä miedointa, olikos se nyt jotain 0.25mg? Ja sit lääkäri sanoi, että saman päivänä kun saan plussan, niin lääkeannosta on nostettava yhdellä tabletilla / pvä. Puhuiko se lääkäri sinulle siitä mitään? Toivotaan että saat myös apua, tuo väsymys ja jatkuva uneliaisuus on hyvin yleinen oire, kun ei arvot ole kunnossa.

Enna_ Tuttu tunne. Mulle itse clomien aloitus oli henkisesti jotenkin kamalan masentavaa ja sit se kamala päänsärky. Ja nyt kun muutkin puhui tuosta paineen tunteesta, niin itseasiassa mulla oli kanssa ja kovimmat ja tuskaisimmat ovulaatiokivut koskaan! Mutta usko vaan, huomenna on jo parempi olo ja mieli - varmasti :)

ON: Peittoja ollaan heiluteltu vielä ahkeraan, eilisen inssin jäliltä. Alamahan nipistelyt on jatkuneet ja välillä tullut todella kovia kouristua?! Mutta suurin hätä nyt iski, kun luin nuita teidän viestejä tuosta limiksestä. Siis kun minulle ei lääkäri maininnut sanaakaan koko limiksen paksuudesta, tuskin edes tutki (manasikin muistaakseni aikaisemminkin tuota meidän lääkäriä, joka ei puhu mitään eikä kerro mitään). Voiko siis olla, että koko inssi on ollut turha jos ne limikset eivät ole olleet paksut? Ja pitäisikö minun marssia nyt lääkärille niitä tutkituttamaan, vai mitä? Apua, hätä iski? Mitä jos mulla ei ole ollenkaan, hui?

Lisätty: fenixlintu En tiedä saisiko tuolle sinun "epäonnelle" nauraa, mutta siis jotenkin osasit kyllä kertoa tuon niin että ihan illan piristys tuli kun jäin miettimään mitä se anoppi on mahtanut ajatella pissasta HÄNEN konjakkilasissaan :LOL: Nyt pidän kyl peukkuja, että huomenna saat testattua :D
 
Viimeksi muokattu:
Tarkennus: Siis isäntä kaatoi pissat pois lasista, ettei anoppi huomais... Vähänkö olen nyt koko illan kuunnellut rutinaa niistä konjakkilaseista. Jatkossa saan kuulemma käyttää yhtä, joka merkitään, ettei isäntä erehdy. ;-)
 
  • Tykkää
Reactions: Laala
Vilijonkka, onnea! Ihanaa! :heart:
Ja siis tammikuu on korkattu, nyt me kaikki muutkin voitais vapaasti plussata! ;)

Fenixlintu, pahoitteluni, mutta..... :LOL: :D :LOL:
...toivottavasti huomenna saisit rauhassa testailla.. ;)
 
fenixlintu :LOL: multa kans pahoittelut mutta myös kyllä hauskuutti:D Just kun ehdit kertomaan meille tästä salaisesta testiastiasta:D

Marjaana, uskon että se limis on ollu hyvä kun ne ei sitä kommentoinu, ei ne inssiä tekis jos se ei ois järkevää:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos fenixlintu aivan mielettömän hauska juttu, jopa näin aamutuimaan luettuna, kyllä nyt päivä alkaa hyvin!

Ja Vilijonkalle paljon paljon onnea ja niitä kuuluisia tarrasukkiakin ainakin miljoonasti toivon. Joku päivä se hyväntahtoinen aurinko paistaa meille muillekin.

ON: Ei mitään uutta tämän taivaan alla. Hermojen rippusia yritetään ylläpitää elämänmuutoskaaoksen keskellä. Päivä ja asia kerrallaan.

Ihanaa päivää kaikille!
 
Ahhahaaaa! feenikslintu! näistä nauruista on hyvä aloittaa päivä :) ihana tarina, vaikkakin harmi ku et päässyt testaamaan!

Ja Vilijonkalle paljon onne matkaan, kaikki peukut ja varpaat nyt ristiin että kaikki menee hyvin.

Mä kans mietin tota limiksen paksuutta. Mulla oli keskiviikkona se ultra ja limis oli silloin 9mm ja dpo 4. Oliko sillä mitään tsäänssejä kiinnittyä tohon? Hitto ku tuokin lääkäri oli niin vähäpuheinen enkä sitten ymmärtänyt ite edes kysyä.... Eilen tunsin semmoisia vihlontoja alavatsalla ja tissit on aavistuksen arat, mutta mä oon kuvitellut kaikki oireet itselleni jo niin monessa kierrossa että en jaksa edes innostua.. Jotenkin mua kaivelee toi limis, onko se ollu vaan liian ohut... Osaako joku sanoa noista paksuuksista jotain?
 
Kiitos ihanat <3

Hyy2: Olen elävä todiste, että VOI :) (mikäli se pikkunen nyt oikeesti on tuolla ja on kiinnittyny oikeeseen paikkaan..) Nimittäin mulla oli ultrassa tässä plussakuussa dpo7 limis vain 7mm kun ultrattiin!!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hyy2
Voi ei tota sun tarinaa Fenixlintu! Sua varmaan ketutti, mutta hupaisuudessaan toi oli kyllä aika hauska tarina! :)

Mites mimmuskainen? Joko oot testaillu? Ja entä te muut loppukiertolaiset? Lisää plussia tammikuulle, kiitos! :)

(.): Piti kysyä, että onko teillä muilla ollut loppukierron pahoinvointia clomeista? Tai karppauksesta? Mulla on lähes koko ajan ällöttävä yökötys olo.. Ruoka ei maistu vaikka samalla on nälkä? Tää ei voi olla mitään raskauspahoinvointia koska ovulaatiosta on vaan vko, mutta en tajuu mitä tää on, kun tuntuu vaan pahenevan..

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja paljon plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä