Clomittaret 2013

Matti Katikainen, pojat oli esikoiset joten syli on vieläkin tyhjä :(

Kiitos kaikille, nyt vaan päivä kerrallaan. toivotaan että pienet enkelit tosiaan suojelee uutta tulijaa, ainakin he mahdollistivat uuden raskautumisen näinkin helposti :heart:
 
Moikka kaikille! Olen teitä käynyt välillä lueskelemassa siitä asti, kun itse tästä pinosta plussasin loppuvuodesta 2010. Kyseessä oli 7. clomifen avusteinen kierto. Annostus oli silloin 3tbl/pvä. Meille syntyis mitä ihanin pieni tyttö heinäkuussa 2011. Nyt on hänen kasvuaan seurailtu siis jo 1,5 vuotta.

vauvattomalle suuresti onnea tuoreesta raskaudesta ja osanottoni poikien menetyksestä. En voi kuvitella miltä tuon on mahtanut tuntua <3

Palailen tänne kirjoittelemaan, koska meillä on nyt vuoden ollut toiveissa toinen lapsi. Rupesimme haaveilemaan toisesta lapsesta heti kun puolen vuoden keisarinleikkauskarenssi oli ohi tammikuussa 2012. Maaliskuussa lopettelin imetyksen ja kuukautiset ei siitä huolimatta alkaneet. Toukokuussa kävin lääkärillä, jolta saisn terolutit kierron käynnistämiseen. Kesäkuussa oli ensikäynti naikkarilla ja joskus elokuussa alkoi ensimmäiset clomifen avusteiset kierrot. Minulla on selkeä PCO ja en siis ovuloi itse lähes varmasti ollenkaan ja raskaus ei ainakaan tilanteeseen auttanut. Annostus aloitettiin taas yhdestä tabletista, joka ei tälläkään kertaan auttanut mitään. Kahden annos antoi yhen oviksen, mutta sekin lakkasi toimimasta. Kolmen annoksella ei ovulaatiota ylättäen tullutkaan.
Lisänä tässä tokassa yrityksessä minulla on ollut metformin, jonka yksityinen lääkäri minulle määräsi, kun häneltä hain lähetteen naistenklinikalle sillon imetyksen jälkeen.
Noh nyt tässä kierrossa päädyimme siirtymään pistoshoitoihin ovulaation aikaan saamiseksi ja kovasti olen yrittänyt etsiä vertaistukea kun hoitomuoto on itselleni uusi. Nyt siis menee Gonal-F alkuun 37,5 annoksella ja sitten Ovitrelle munasolua irrottamaan. Nyt on kp8 ja perjantaina alotin pistämisen. Keskiviikkona on ultra, jotta nähdään kehitystä. Lääkäri varoitteli kovasti, että tässä voi mennä aikaa, että se ovulaatio saadaan aikaan.

Onkohan täällä pinossa muita pistäjiä? Tuolla Clomittaret 2012 oli useampia, kun metsästin kanssasisaria.

Kiva jos mahdun hoitotavasta huolimatta joukkoon! Onnea kaikille yritykseen!
 
Mimmuskainen ajattelin, kun ittekin olen kysillä hoidoissa, et onko seuranta erilaista.
Mistä sitä tietää vaikuttaako clomit samallalailla ku ekakierrossa, jossa ovis todistettavasti oli. Tokassa ei minkäänlaisia tuntemuksia ja nyt kolmannessa ei oikein ota selvää missä mennään : / Siis riittääkö yhden tabletin annos vai voiko elimistö tottua ja vaatia isompaa satsia jatkossa? Sitäpaitsi ei mulla resepti ollut kun neljään kiertoon :confused:

Niin ja apsulle tervetuloa mukaan!
 
Viimeksi muokattu:
Seemi Mulla ainakin ekassa clomikierrossa tehtiin tuo tutkimus, jatkosta en nyt tiiä kun oli puhetta, että pidettäis muutaman kuukauden tauko noista clomeista ja katsottais sitten parin kierron päästä, että miten nuo munasarjat toimii ilman clomeja, kun aiemminkin ovat toimineet. Ootko soittanu sinne Kysille niille ivf-hoitajille vai siihen toimiston puolelle? Mulla ainkin tuossa reseptissä luki, että 1 tabletti viitenä päivänä neljän kierron ajan.
 
Onpas tullut paljon uusia viestejä :D Lukaisen illalla ajankanssa kuulumiset läpi ja uusille kovasti tervetuloa mukaan palstalle.
Viljonkka sinun viesti pisti silmiin, kun kysyit noista kilppariarvoista. Minulle aloitettiin vajaa viikko sit thyroxin kuuri, juuri samaisesta syystä, arvot olivat kylä viitearvojen sisäpuolella mutta reilusti yli 3. Ja tosiaan raskautta toivovilla sen tulisi olla 1-2 välillä ja kuulemma siis lähempänä sitä 1. Itse en saanut apua terveyskeskuslääkäriltä (vaikka oireita oli niin tuijotti vain viitearvoa, jonka max. on 4.2), joten kävin sitten ensimmäistä kertaa elämässäni yksityisellä. Mutta ehdottomasti kannattaa vaatia se lääkitys, käyppäs tutustumassa tuohon nettisivuun: Raskaus ja vajaatoiminta | Tuon luettuani varmistui, kuinka tärkeää tuon arvon on olla kohallaan!

ON: Eli tänään oli se eka clomikierron ultra ja lääkäri totesi että hyvin on lääkkeet puurreet. Löytyi siis vasemmalta puolelta kaksi follia, 18mm ja 22mm ja oikealla puolella 26mm. Lääkäri jo ehti alkaa epäröimään ja miettimään mitä tehdä, kun mahdollisuus siis kolmosiinhan tuossa olisi ja puhuikin jo ja kyseli mitä oltaisiin itse mieltä kunnes sitten papereista huomasi että edellisellä kerralla oikealla puolella oli samankokoinen kysta ollut ja epäilikin itseasiassa sitten että tuo 22 ja 26mm voisivatkin olla kystia, koska kirjoitti papereihin ne sulkuihin ja kysymysmerkkien kera ja ainoastaan tuon 18mm merkitsi ilman epäilysmerkkejä. Tiedä nyt sitten mitä tuosta ajattelisi. Samalla kyselimme siitä luomuraskauden mahdollsuudesta, mutta lääkäri kovasti suositteli meille vain sitä inssiä. Päätimme sitten että menemme ainakin tähän 1 inssiin, saammepahan tietää siittiöistäkin sitten onko parannusta aikaisempaan tulokseen vai huonompaan. Lääkäri kun vihjaisi, että voi olla ettei koko inseminaatio ole välttämättä ollenkaan meille tuloksellinen ja että välttämättä sitä 1 kertaa enempää ei edes tehtäisi :confused: Tarkoittikohan hän että olisi syytä miettiä jo ivf-hoitoja vai? Mutta siis positiivista on, että folli(folleja) löytyi ja eilen tuli ovislimat, joten toivottavasti huomenna olisi ovisliuskassa jo kunnon viiva niin päästäisiin varailemaan aikaa. Muuten olo onkin erittäin mietteliäs. Lääkäri oli niin hätäinen, eikä paljoa kertonu mitään ajatuksistaan tms. möläytteli vain mutisten jotain suustaan. Follienkin koko nähtiin vasta papereista ja kun hoitajan kanssa sitten jälkikäteen keskusteltiiin. Huh, olipa tulitys. Että mitenhän päin tässä nyt olisi?!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, että on tullut muitakin uusia =) Tervetuloa tämän tuoreimmankin jäsenen puolesta!

Onnea Miramei! :flower:

Paljon tarraa, Vauvaton! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

ON: Sanoin aiemmin, että minulla on todettu pco, mutta varsinaisesti gyne ei koskaan maininnut ko. kirjainyhdistelmää. Mainitsi vain "Hieman monirakkulaiset ne on..." ja koska samalla puhuttiin, ettei ovista tapahdu, niin googlen avustuksella diagnosoin itse :/
 
Marjaana84 Kiitos vinkistä, luempa tuon! Piti vielä kysyä, et millasia oireita sulla oli? ja ootko nyt sitten jotenkin seurannassa, kun syöt noita lääkkeitä, ovatko tehonneet yms.? Toivottavasti siellä ovis kolkuttelisi ovella ja saisit pian plussan testiin :)

Vauvattomalle
hurjasti tarrasukkia ja onnitteluja!! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja eiköhän menekin :)
 




tiistai 22.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............74/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Slartibart........58/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............44/28-34.......yv2............4.c x2
Miramei...........37/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............37/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............35/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......34/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
Vilijonkka.......33/29-35..................................................1.lapsi,27v
Angela............32/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........30/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....30/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................26/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..24/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......24/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....23/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........21/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............20/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............19/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............17/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............17/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..14/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........14/28(34-59)..ya2010........mp................pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....12/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........11/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......9/30-32.......yk25............4.c...................selitm,1.lapsi
fenixlintu.........8/29-34.......ya1/2012.....2.c.......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....7/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............7/34................................c.........................pco
Hempukkainen...6/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............6/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Heipa…...........2/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
Angela dpo 14
Miramei dpo 14
Hydrangea dpo 8
Matti Katikainen dpo 5
titiuu85 dpo 4
Hyy2 dpo 3

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Meri ja apsu tervetuloa!:)

apsu kiva kuulla että tältä listalta olet joskus poistunut hyvin uutisin:) Toivottavasti näin käy pian nytkin:)
Ilmoittele tietoja jos haluat listalle.

Unja-O oletkohan vielä täällä palstailemassa, huhuile jotain jos olet:)
Jos mitään ei pariin päivään kuulu niin mietin että voisi Unjan jättää listalta pois, kun
lista on muutenkin niin pitkä ja muistelisin ettei Unjasta ole ensi viestin jälkeen kuulunut, vai muistanko väärin?

Marjaana toivottavasti se yksi sieltä irtoaisi ja siitä tärppi tulisi ja ne mahdolliset kystat poistuisivat. Tai sitten kaikki irtoaisivat ja jostain tulisi tärppi. Hyvä kuitenkin että lääkkeet ovat tehonneet! Sanoiko lääkäri mitään että miksi nyt inssi ja vain kerran?
 
Miramei, harmi, jos viiva ei ole vahvistunut. Toivottavasti sieltä pian mojova plussa kuitenkin tulisi. :hug:

apsu, tervetuloa Clomittariin takaisin. :)

Vilijonkka, miten on sun olojen laita, kun kp:t alkaa olla jo hyvät? :)

Marjaana, hienoa, että lääkkeet ovat tehonneet. Pidän peukkuja, että vain yksi folli puhkeaisi. Tosin kuulemma se on aika harvinaista, vaikka se 2-3 irtoisikin, että kaikki hedelmöittyisivät ja kiinnittyisivät.

luna, samaa pohdin jo itsekin viimeksi listaa päivitellessä. Eipä taida olla hänestä ainakaan kuukauteen mitään kuulunut. Pariin otteeseen olen jo itsekin perään huhuillut. Joten jos ei vastausta tule, niin poistetaan vaan. Kyllähän tänne aina takaisin listoille pääsee. :) Oon myös miettinyt noita taustailijoita. Onkohan siellä ketään, kuka oikeasti taustalla olisi? Poistaisiko nekin vaan kylmästi.

Joten huhuu Unja-O ja taustailijat, oletteko vielä mukana?! :)
 
Vauvattomalle paljon tarrasukkia matkaan, toivottavasti kaikki menis hyvin tällä kertaa. :heart:

ON: se sitten tämän kierron hyödyntämisestä, mulla on mahatauti, enkä todellakaan pysty ajattelemaan mitään vauvantekohommia. :'(
 
Tämä tunkis nyt tänne listalle mukaan... eli

kp 3/27-28, 1.c+ins ja 1.lapsi Yrityskertoja en viitsi edes tuohon listalle laskea, etten pilaa tätä positiivista mielialaa ja masennu siitä niiden aika suuresta määrästä...

Tirisin tuolla parissa muussa ketjussa viime kierron loppuun pahaa oloani mutta nyt oikeasti on vaan PAKKO ajatella että tähän hommaan kun lopulta lähdettiin niin ei siihin pessimisteinä ruveta. Tuo viime kierron vuotohäiriö (joka alkoi siis ovulaatiosta ja jatkui menkkojen alkuun saakka) sai mut hyvinkin masentuneeksi ja pohtimaan jo sitäkin, että onko meille lasta edes tarkoitettu kun mun kiertoni sekoaa ekaa kertaa ikinä juuri ennen ensimmäistä hoitokertaa. Juteltiin sitten miehen kanssa pitkästi tuossa kp1 kun mä romahdin silloin aika totaalisesti (siis vielä normaalia enemmän:D) ja aika moni asia selvisi, siis lähinnä kaikista mun turhista ja järjettömistä peloistani joita kehitän milloin mistäkin tähän asiaan liittyen. Päätettiin, että yhdessä mennään tästä(kin) hommasta läpi parasta toivoen.

Kovasti kaikille positiivista fiilistä ja voimaa jaksaa niiden välillä niin synkkien ajatusten kanssakin.:hug:
 
Hei, taas on tullut sivutolkulla kahlattavaa. :)

Tänään alkoi kierto, eli maanantaille kp 1. Kierto ei ihan venynyt 60 päivään, enkä vielä ehtinyt käydä hakemassa apteekista teroja kiertoa aloittamaan. Koko viime kierto meni ihan reisille - näin sanoakseni - mut jos nyt olis vähän kiinnostusta tähänkin projektiin. Ainakin uusi kierto ja uudet kujeet. ;) Oon miettinyt että ovuloinko clomeillakaan kuin joka toinen kierto..

Uusille tervetuloa, toivottavasti ei ehditä tämän otsikon alla tutuiks. ;)
Poca: täällä yksi joka ei käy folliultrissa eikä verikokeissa. Sain kesällä tero+clomi -reseptit lapsettomuuteen erikoistuneelta yksityisen gyneltä, jonka mielestä seuraaminen ei ole tarpeellista jos en sitä itse halua. Vielä en oo halunnut, mutta nekin ajat tulee varmaasti eteen mikäli tärppi ei käy. Terojen ottamisen lakkasin jo toiseen kiertoon, koska uskon että keltarauhashormonin ottaminen ennen ovulaatiota ei ainakaan paranna mahdollisuuksia raskautua ja koska en ole ovista tuntenut enkä tikuttanut joka kierrossa, en voi olla varma että alotan terot tarpeeksi myöhään. Tosiaan tämä neljäs kierto venyi, mutta muuten oon pysynyt noin 30 päivässä (eli ovis noin 16kp).
 
Kylläpä tää aika matelee.. Ensin jouduin odottamaan että saan syötyä sen 10pv teroja.. Noh, odottelin sen. Sitte jouduin odottelemaan että kuukautiset alkaa.. Noh, siinä meni viikko viimeisestä Terosta, ennenkuin alkoi. Nyt odottelen että saan Clomit syötyä, ja sitten odottelen että ovulaatiota. Ovulaation jälkeen odottelen että jos pääsis testailemaan..

On tää kyllä yhtä odottamista kokoajan! :D

Ja sit varsinki ku joka kuukausi melkein joutuu alottamaan tuon odottelun alusta.. :( Kumpa kävis niin hyvä tuuri (vaikka on varmaan melko mahdotonta) et heti ekasta clomi kierrosta nyt tärppäis, ja ei tarvis enää odotella ku pikkusen kasvua ja sen jälkeen syntymää :)
 
Täällä on tänään kp 1 eli kierrosta tuli nyt 36 päivän mittainen. Mieli on maassa, koska taas kerran kunnon vuotoa edelsi neljän päivän tuhruttelu. Mistä ihmeestä sekin johtuu? Hauskinta tässä on se, että tuhruttelu tuli kuvioihin heti kun tosissaan aloitettiin lasta yrittämään... :'( Ja jotenkin olen ollut tosi surullinen siitä, että maailman luonnollisin asia ei voi sitten meiltä onnistua luomusti.

Tässä kierrossa pitäisi siis aloittaa clomit ja heti tuli ongelma. Gyne suositteli ultraa kp 11-13, no tälle gynelle saa aikoja vain ens viikon to joka on kp 10 tai sitten vasta seuraavalle maanantaille, joka on kp 14. Onko mitään järkeä mennä vielä kp 10 ultraan ja onko kp 14 ultra jo liian myöhään.? Nyt ei tietenkään voi tietää miten clomit mulla toimii, kun niitä nyt ensimmäistä kertaa otan.

Anteeksi omanapaisuus, mutta tää on tätä kp 1:n surkeutta.

Enna_ kp 1/35-36 yk6 1.c
 
Mukavasti sitten eilen vuosisadan oviskivut mahataudin lisäksi. Kohtalon ivaa. No, täytyy toivoa, että siitä on jotain iloa että toissapäivänä talletettiin... Tänään oma olo jo parempi mutta nyt mies aloitti... Siivosin matot jo lattioita, koska odotan nyt vain että milloin tyttökin aloittaa... Alle 4-vuotiaalta kun ei vessaan tähtäys aina onnistu... Hyy...
 
Mimmuskainen suoraan hoitajille olen soittanut :) Täytyy varmaan soittaa, lasunnossa lukee et voi syödä 6kk, reseptissä ei ole muuta kuin 1tabl kp3-7.

annalii tervetuloa! :wave:

Slartibart, Enna ja Angela pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :hug:

Voi itku Laala, pikaista paranemista!

Piinailijoille paljon plussa onnea!
 
apsu, nnalii ja Enna_ Tervetuloa :flower:

Laala Parane pian. Toivotaan että ne teidän toissapäiväset talletukset tois tärpin :hug:

Enna_ mulla ollut kp 10 aina ultra ja hyvin on näkyny mut mulla on hiukan lyhyempi kierto. kp 14 vois olla ihan hyvä.
 
Enna_ mullakin tuhrutteli sillon kun esikoista yritettiin ja meinasin jo myydä maani , kun niissäkin kierroissa missä clomifenilla ovuloin niin tuli tuhruvuotoa jo useana päivänä ennen kuukautisia. Minulla se ei estänyt kuitenkaan kiinnittymistä, koska tuhruttelin siinäkin kierrossa mistä esikko sai alkunsa. Yritin sillon kysellä keltarauhasapuja loppukierron avuksi, mutta sitä en ehtinyt saamaan. Mull aon clomeillakin ovis ollu myöhään eli mulle toi kp14 ultra olisi hyvä kun taas se kp10 olisi liian aikainen.

Laalalle paranemisia ja suuria toiveita ettei teidän lapset tautia saa!

Voisihan minut listalle laittaa elikkä

apsu.........9/30+..............ya 01/12.........1. m+g+irr.........2.lapsi, pco, 30v
 
Marjaana kuulostaapa melko lottoamiselle tuo onkohan kysta vai munarakkula! Mun ultra kuulosti ihan samalta. Joko mulla oli kaksi vähän vajaa 14mm follia tai sitten toinen oli kysta ja toinen vaan folli :O

Vauvattomalle hurjan paljon onnea ja iloa raskauteen! :heart:

laala :hug: Tosi harmi tilanne...

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower: Toivottavasti saatte pian avun clomeista.

Kiitokset kaikille synttärionnitteluista! Mulle vois laittaa iäksi 25v, 1.lapsi. Itse en testannut tänään. Testaan huomenna tai ylihuomenna jos vuoto ei ala.
 
Hydrangea: Kiitos kysymästä. Tissit täällä on mielettömän arat (niin ku aina) ja menkkajuilintaa oli viime viikolla... Ei siis toiveet mitenkää ylhäällä. Toivon vaan kovasti, että menkat alkais ajoissa, mielellään huomenna tai to!!! Pe varmaan testaan jos ei ois alkanu sit ois jo dpo17. Mut katsotaan :) Mikäs fiilis siellä? Huomasin muuten et esikoislistassa me mennään samoilla kp:illä ja täällä erillä..kummassakohan on vika ;)?

Laalaa: voi kökkö! Se kyllä ärsyttää, jos ei pääse ovista hyödyntämään!! Toivotaan kuitenkin, et toissapäiväiset simpat ois vielä priimaa tai sitte kokisitte ihmeparantumisen :) paranemisia sinne!

Tädin kohdanneille pahoittelut ja parempaa uutta kiertoa :)
 

Yhteistyössä