Clomittaret 2013

Voi ei Miramei! :hug:
Olin ihan varma, että sulta olis tullu ihania uutisia! höh.
Voi harmistus! Ens kierrossa nappaa ihan varmasti! Toivotaan niin!

Ja ainiin, tervetuloa uudet mukaan!

(.): Täällä about 5pvää oletetusta oviksesta ja lämmöt ei oo juuri noussu, eli tais mennä tääkin kierto piloille, vaikka aluks näyttikin niin lupaavalta! :( Mulla on tosta oviksesta lähtien ollu menkkamaisia kipuja niinkun vähän koko ajan.. ja rinnat kipeenä.. Eli sama kuin viimeksi! Kroppa yritti ovuloida mutta turhaan. Nooh, tällä vkolla otetaan kuitenkin se prog koe joten siinä sitten vahvistuu, että miten kierto meni..

Höhhöh, nyt kyllä kaivattais pikaisesti plussia tänne antamaan itsellekin toivoa!

Paljon tsemppiä meille kaikille!
 
Eikä Miramei..alkoiko jo ihan kunnolla, vai onko vielä toivoa? :hug:

Vauvaton ihanaa, onnea plussasta! :flower:

Tervehdys Meri ja apsu ja annalii! :wave:

Marjaana hienoa, että ainakin yksi folli kypsymässä :).

Paranemista Laala, toivotaan, että aikaisemmat talletukset riittää tärppiin!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille..

Täällä edelleen käynnistellään uutta kiertoa, saakelin ärsyttävää tää tuhruilu! :(
 
Vilijonkka, mun laskujen mukaan tää lista on oikeassa. :) Sunhan oireet kuulostaa ihan lupaavilta. Täällä epäillään menkkojen alkavan pian... :(

Miramei, voi ei. :hug:

titiuu85, no voi harmi! Toivottavasti prog-koe kertoisi kuitenkin hyviä uutisia. :)

skorppari, ootko testannut, voisko tuhru olla tällä kertaa jotain muuta?

Eipä munkaan tarvinnut tulla kertomaan hyviä uutisia. Rusehtavaa vuotoa oli tullut pikkuhousunsuojaan, pyyhkiessä ei vielä mitään... Kai täälläkin pitää alkaa asennoitua siihen, että menkat alkaa pian. :'( Tänään tosin vasta dpo 8. Saa nähdä kuinka superlyhyt lutis on oikeen tulossakaan. Viimeks oli 11 päivää. Lämmöt on yhä komeasti koholla (37,2 astetta), mutta viimeksikin ne laski vasta pari päivää menkkojen alettua. Hitto kun harmittaa. :(
 
Voi Miramei, toivotaan ettei aukeiskaan...

Hydrangea olisi ihanaa uskotella itellensä muuta, mutta en mä kyllä raskaana ole. En oo testiä tehnyt, mutta tuhru voimistumaan päin ja lämmöt ollu jo parina aamuna selkeessä laskusuunnassa. Ja viime kierrossa alkoi ihan samana dpo:na tuhru ja kesti 5 päivää ennen kunnon vuotoa (ja muutkin kierrot käynnistyny tällai hitaasti, aina 3-7 pv tuhruttelee ennen kunnon vuotoa). Voi itkun itku sinunkin rusehtavien vuotojes kanssa! Sullako ei oo myöskään mitään tukilääkitystä loppukiertoon? Mä viimeks kyselin lääkäriltä, että kannattasko mun syödä jotain loppukierrossa niin sanoi ettei tarvii. Ihmettelen vähän, kun musta tää munkin lutisvaihe on aikas lyhkänen, tuhruilu alkanu monesti siinä dpo10-11..
 
Voi ITKU Miramei :hug: kyllä plussa olis nyt niiiiin ihana!

Vielä ei luovuteta Hydra ennenkuin täti punainen laulaa! mutta ymmärrän oikein hyvin fiilikset... niin tutulta kuulostaa sun olot.

ON: viimeinen clomi lähtee tänään, sitten ovista metsästelemään. Clomeista ei ole kummoisia oireita tullut, paitsi ajoittain päänsärkyä, joka kyllä ei tarvitsisi tästä enää pahentua :| Ja pari finniä selkään, ei ole ollutkaan sitten teini-iän!
Tilasin o-testejäkin paalin, pitäisi hetkeksi riittää :D Mutta totta: on tämä yhtä odottelua! miten sitä saisi mielen käännettyä jotenkin off-asentoon, laittaisi koko homman telakalle niiksi viikoiksi kun ei kuitenkaan voi edistää raskautumista.

Kaikille uusille tervetuloa! mukavaa kun täällä on niin paljon samanhenkistä seuraa! Kaikille toivotan pikaista käyntiä tässä pinossa!

MUOKS MUOKS! siis edelleen peukut on täällä pystyssä Mirameille! jos kuitenkin.... =)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Olen muutaman viikon tässä seuraillut teidän juttuja ja haluaisin tulla mukaan, sillä vertaistuki ei olisi ollenkaan pahitteeksi ja täällä on niin myönteinen henki.

En kuitenkaan ole vielä ihan niin pitkällä kuin monet teistä. 11 yritystä takana, eilen alkoi yk 12. Kaikki poppaskonstit, vitamiinit, greippimehut ja positiiviset ajattelut on kokeiltu. Mahdollisesti endometrioosi esteenä, tutkittiin kyllä yli vuosi sitten kovien kipujen takia, mutta eipä siellä mitään näkynyt. Antoivat yhdenlaiset kipulääkkeet kouraan ja sanoivat, että palaillaan, jos ei ala masuasukkia kuulumaan. No eihän sitä ole.

Soitin pari viikkoa sitten terveyskeskukseen, jos voisi saada aikaa tarkastukseen ja sanottiin vain että pitkälle menee aika, kun ei ole kiireellinen asia. Kun sitten intin, että koska, niin sanottiin että ainakin 3 kk menee, että jos tuntuu pitkälle niin yksityiselle mars.

Koska epätietoisuus on kaikkein raastavinta, olisikin kiva tietää teiltä kokeneemmilta, että mitäköhän nuo ensimmäiset tarkastukset yksityisellä maksaa?

Kiitos etukäteen, heti tuntuu toiveikkaammalle, kun sai kirjoitettua tämän pienen sepustuksen jonnekin. =) Tiedoista sen verran, että tänään on kp 2/26-32 (kierto pitenee vaan kuukausi kuukaudelta) ja 1. lapsi yrityksessä. Ovulaatiosta ei aavistustakaan, hirveän innokkaasti en ole niitä testaillut, kun en yhtään plussaa en ole saanut, jos tässä kierrossa sitten taas yrittäisi.
 
Tervetuloa uusille!:)

Mä oon back in the game eli kp 1!:) Tauko lusittu ja kierto alko yllättävän nopeesti viimesestä
terosta, toissapäivän iltana otin vikan ja tänä aamuna jo alko. Ylihuomenna alkaa siis 4. clomikierto
ja voin varata ultran kp 15:)
Jännittää kyllä jo nyt että tehooko clomit samalla annostuksella enää mutta toivottavasti!
 
skorppari, voi harmitus. :( Mulla on luge-resepti ja ne ehdin jo hakeakin, mutta viime folliultrassa kun keskusteltiin prog-tuloksista ja lutiksen pituudesta niin lääkäri päättikin, että en niitä vielä aloittaisi. Tosin olin nyt viimeksi eri lääkärillä, kun en saanut omalleni aikaa. Mulle sanottiin, että 11 päivän lutis olis vielä ihan ok. Kuulemma jos on alle 10 päivää, niin sitten pitää huolestua. Täytyypä ottaa taas ens kerralla luget puheeksi.

mirjami, onnea oviksen metsästykseen. :) Pitipähän taas googlata mitä dpo 8 tullut ruskea vuoto vois olla ja tulihan sieltä niitä kiinnittymisvuotoehdotuksiakin. Tosin mulla tuli jo dpo 5-6 hitusen pinkkiä vuotoa. Mitä ihmettä sekin... Hieman vetää mielen matalaksi, mutta ei kai tässä täysin kannata vielä luovuttaa...
 
Jes Luna, toivotaan että nyt alkaa the kierto sun osalta!! :)

Tervetuloa mukaan Anne Elliot!

Mirjamille tsemppiä oviksen bongailuun!

Hydra joo, ei sun osalta ole vielä toivo mennyt, lämmöt korkeella ja vuoto voi hyvin liittyä kiinnittymiseen: Toivotaan parasta!! :) Mahtava toi "Tarja hoitaa sut ja lunan raskaaksi" :D Mä kun oon luullu, että tää on yks niitä harvoja juttuja mihin miestä tarvii..:D :D
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Uusille tervetuloa! :flower:

Enna, tuhrutteluun kommentoin minäkin, että mulla oli tuhruongelmaa esikoista yrittäessä. Aina ennen menkkoja tuhrutti 2-4 päivää, eikä clomitkaan sitä poistanut. Mutta sitten kun tärppäsi niin tuhruja ei tullutkaan vaan sen sijaan plussa testiin :)

Slartibart, hauska yhteensattuma että mennään edelleen samoilla kiertopäivillä :) Plussatuulia! Lunalle myös kunnon plussapotku takamukselle uuden kierron myötä! Ja Vilijonkalle peukut pystyssä, jospa menkat ei alkaiskaan...

Marjaanallahan on löytynyt ultrassa vaikka mitä :O Eiköhän joku niistä lähde liikkeelle ja pääset piinailemaan ja toivottavasti plussaamaan.

Miramei, vuoto voi ihan hyvin olla valemenkat tai muuta harmitonta vuotoa... älä vielä luovuta, kun selvästi on vähintään kiinnittymistä ollut näkyvissä!

Hydrangealle halit :hug: JA Laalalle paranemisia yrjöilystä, yhh :x

ON: Aloitan huomenna clomit 2tb/pv ja varasin myös ultra-ajan ensi viikon perjantaille, jolloin on kp12. Perjantaina (kp5) menen verikokeeseen prolaktiini- ja kilppariarvojen katsastusta varten. Vihdoin siis jotain actionia täälläkin päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon on tullut tekstiä päivän aikana. Tervetuloa uusille!

Miramei ja Hydrangea: toivottavasti teidän pikkuvuodot tarkoittais jotain parempaa.. :)

Täällä taitaa olla monella tuota tuhruttelua. Kävin viime kierron aikana prog-kokeessa ja gyne soitti tänään tuloksista. Kierto oli siis luomukierto ja progesteroni oli 21 ja gyne oli sitä mieltä, että ovis olis tapahunut vaikka arvo alarajoilla onkin. Ilmeisesti kyseisen labran viitearvojen alaraja on 16. Kysyin puhelimessa nopeesti tuhruttelusta. Gyne veikkas, että se vois johtua esim. keltarauhashormonin vähyydestä, vaikka siis ovis onkin tapahtunut. Gynen mukaan clomien pitäisi auttaa loppukiertoonkin, kun jos munasolu kasvaa kunnolla ja puhkeaa niin silloin tilalle muodostuu yleensä kunnon keltarauhanen.
 
Miramei: toivottavasti vuoto loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin ja saat plussan!
Mirjami_73: me ollaan samassa vaiheessa, mullakin vika clomi lähti napaan tänään. Perjantaina kp10 ultrataan jotta nähdään mikä vaste on ollut 2 tabletilla. Edellis kierrossa oli ovis kp14, joten tuo lienee mulle ihan hyvä ajankohta ultrata. Myös mulle ne Luget taitaa tulla tässä kierrossa tueksi.
Kaikki uudet tervetuloa!
Ja tuo tuhruttaminen on niin ärsyttävää!!! Itsekin parissa kierrossa miettinyt ja googletellut että voisiko kyse olla jostain muusta kunnes kunnon vuoto on sitten alkanut. Niin ärsyttävää- miksei voi pysyä poissa ja alkais sitten menkat kunnolla jos alkaa!
Sain vähän muutakin mietittävää kun kävin hammaslääkärissä ja varattiin aika viisauden hampaiden leikkaukseen helmikuulle...alhaalta poistetaan molemmat samaan aikaan leikkaamalla ja kuulemma viikko sairaslomaa tulossa kun naama turpoo majavaks eikä pysty puhumaan/syömään. Mut jos sais iloisia uutisia ennen sitä raskaustestiin niin kestän mitä vaan!
 




keskiviikko 23.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............45/28-34.......yv2............4.c x2
Nyysy.............36/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......35/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
Vilijonkka.......34/29-35..................................................1.lapsi,27v
skorppari82....31/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................27/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..25/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......25/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....24/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........22/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............21/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............20/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............18/33............yk10.............3.c+m+t........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............18/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..15/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........15/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....13/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........12/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......10/30-32.......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............10/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu.........9/29-34.......ya1/2012.....2.c.......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....8/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............8/34................................c.........................pco
Hempukkainen...7/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............7/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............5/28-32.......yv8.............3.cx2.........................2.lapsi
Heipa…...........3/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v
annalii............3/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Anne Elliot......3/26-32.........yk12....................................1.lapsi
Slartibart........3/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............2/35-36.........yk5.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........2/?.............ya6/11........1.c........................25v,1.lapsi
luna_82..........2/~34........ya3/12..........4.c+pr+l...........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....1/28...........ya4/12.......3.c..........................2.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Hydrangea dpo 9
Matti Katikainen dpo 6
titiuu85 dpo 5
Hyy2 dpo 4

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Huh, olipas paljon päivitettävää. Toivottavasti muistin kaikki ja meni kp:t oikein.

Miramei, laitoin sulle nyt uuden kierron alkaneeksi, kun tuolla jo niin pyysit päivittään. Ilmoittele, jos tilanne muuttuukin onnellisella tavalla. :)
 
Mirameille vielä peukkuja jos se vuoto ei alkaisikaan ja pääsisit plussaamaan!

Tervetuloa uusille!

Onpa yleisiä noi tuhruttelut ennen menkkoja!?! Mulla myös tulee aina muutaman päivän ennen varsinaista menkkojen alkua semmoista ruskeaa tuhrua. Mulle nää kiertoasiat on niin uusia kun ennen esikoista menkat tosiaan tuli joskus ja jouluna, kirjaimellisesti. Nyt vasta on kierto alkanut tasautua. Olen varmaan tulossa aikuiseksi tässä 26 vuoden kieppeillä :)

Mulla oli oviskivut ihan kamalat! Tuli sitten melkein vuorokausi hymynaaman jälkeen ja voi että! Ihan synnytyspolttoihin verrattavat kivut! (Okei, ei ihan mutta kipu samanlaista) nyt on sitten maha ollut niin turvoksissa ja vasenta munista vihloo vähän väliä. Vasemmalta se oviskin tapahtui koska siellä vihloi useamman päivän ennen ovistakin.
Mistähän tämmöinen voi johtua? Mega- keltarauhanen? Melkein jo aloin pelätä että olisko ollu kysta kun puhkesi, mutta jos ovistikku näytti plussaa niin luulis nyt siitä olleen kyse.

Huomenna meillä on polikäynti TAYSissa ja saas nähdä mitä siellä sitten selviää. Jännittää.
 
Voi Miramei, mäkin niin odotin, että sulla olis jo tärppi käyny! :hug:

Uusille tervetuloa! :)

ON: En oo sit enää tänään oksentanu, mutta tänään mies oksensi aamulla kerran. Sairasteltiin sitten yhdessä. Varalta olen huomisenkin töistä pois, on nimittäin tänään viel ollu maha kipeä... Sit eilen mielestäni tunsin ovistuntemuksia, mutta enhän mä osaa oikeesti sanoa, kun tosiaan oli maha muutenkin kipeä. Tänään edelleen ovistesti about yhtä vahva kontrollin kanssa, mut vissiin PCO:laisten ei kannattais ovistestejä välttämättä edes harrastaa, koska niitä hormonejahan erittyy niistä pikkusemmistakin folleista, ja testi voi reagoida siihen. No anyways tää kierto on varmaan yrityksiltään tässä, kun vaikka mietittiin tänään viel talletella, niin tosiasia on se, että ei tule mitään tällä fiiliksellä. :( (ja juuri kun olin koko viikonlopun hyväntuulinen tuplamahdollisuuden takia..) Päh.
 
Miramei :hug:

Laala, mulla on kokemusta paristakin kierrosta vääristä pco:n aiheuttamista plussista. Jopa CB:n digilläkin oon sellaisen saanut. :( Jatkossa uskon vasta plussaan, kun se on todella räikeä ja saan sen vähintään kahdella testillä. Jaa, miten niin oon pessimisti. :D Toivottavasti ovistuntemukset tietäisi hyvää ja siellä olisi sopivasta aiemmin talletellut simpat odottamassa. :)

ON: Täällä taitaa rusehtava vuoto jatkua tai ainakin hieman äsken tuli. Mielenkiintoista kun mulla tosiaan viimeksi vuotoa oli dpo 3-5 ja sen jälkeen ei ennen menkkojen alkua mitään, vaan hanat aukesi sitten kunnolla ja kerralla dpo 12. Tuota ei kyllä voi ehkä varsinaiseksi loppukierroon tiputteluksi laskea, mutta tää taitaa nyt olla sitä... Vielä ei punaista vuotoa, mutta se taitaa olla vaan ajan kysymys. :( No, ens kierrossa sitten tupla-annos Anazoleja. Jos niillä saatais ovis aikaistuun sekä keltarauhanen ja limakalvo vahvemmaksi. :)
 
Miramei voi ei, voimia :hug: aika järkyttävä tuo 20% ero lapsettomilla ja niillä joilla on lapsia. miehen suvussa on muutenkin tota sydäntautia esim. pappa kuollu aika nuorena siihen.

titiuu85 harmi juttu, toivottavasti saat kuitenkin hyviä uutisia prog testistä ja se oiskin irronnu :hug:

Anne Elliot Tervetuloa mukaan :flower: me ollaan väestöliitossa käyty ja siellä eka kerta juteltii kaiken näköisiä perus juttuja,hinta 85e. seuraavalla kerralla juteltii lisää ja tehtiin munajohtimien aukiolotutkimus ja ultrattiin kohtu munasarjat yms. hintaa tuli n. 140e siittiötutkimus tuli maksaa n. 120e. nämä siis viime syksyn hintoja et tän hetkisiä en tiedä.

Hydrangea :hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä