Clomittaret 2013

Te jotka käytte yksityisellä hoidoissa, ettekö ole saaneet kunnallisesta hoitoa vai miten tuo yksityinen eroaa kunnallisen hoidoista? Varmasti ainakin saa helpommin aikoja sinne yms.. Mutta ihan uteliaisuudesta kyselen :)

Mitenkä tuo limakalvon paksuus, mikä on tarpeeksi paksu? (tietämätön).

Mulla noissa ensimmäisen käynnin papereissa lukee, kolmikerroksinen limakalvo 9,4mm ja eritäin kaunis johtofollikkeli oikealla 2,3x19mm, yllättävän kookas (Tuolloin on kuitenkin ollut vasta kp11). Samalla totesi lääkäri, että on kaunis kohtu :D Jotenkin alkoi naurattamaan tuo lause. Tai hyvä asia kai tuo on, mutta jotenkin tuo sanavalinta.

Miramei täällä pidän sulle peukkuja pystyssä :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Laala
Hei naiset,

Täällä kaivattais kipeästi vertaistukea. Oon vuoden verran kirjoitellu tuolla vauvakuumeen puolella, mutta nyt alkaa olla tilanne se, että siellä käytyäni mieli menee usein vain kurjemmaksi...tiedätte varmaan, mitä tarkotan!?

Oon jo hetken tätä teidän ketjuanne seuraillut ja täällä tuntuu olevan hyvä henki. En oo vaan ennemmin uskaltautunut mukaan. Toivottavasti huolitte mut jengiinne, vaikkei mulla ookkaa vielä lääkitykset päällä ;) eli omasta navasta sen verran, että yritysty on takana hieman yli vuosi, yk 10 menossa. Ainuttakaa haamun haamua ei olla testiin tässä vuoden aikana saatu! :(

Syksyllä hakeuduin gynelle, kun kierto oli kaille 29-50 pv:n välillä, plääh. Sillon gyne määräs mulle alkukierron verikokeet, jotka oli oikeestaan ok, mut kilppariarvot hieman huolestuttavat (arvo oli 3.7, eli juuri ja juuri viitearvojen sisällä, mut tarvitsee seurantaa ehdottomasti...).

Nyt sitte ooteltiin et vuosi tuli täyteen ja viime viikolla oltiin miehen kanssa yhdessä ensikäynnillä ja tehtiin sotasuunnitelmat jatkoa varten. Mies menee nyt ens viikolla simppatestiin ja mulle tulee ens kierrossa kasa verikokeita ja kierron tarkempi ultraseuranta. Nyt menossa kp 31 ja kovasti toivon, että menkat alkaisivat ensi viikolla, et seuranta päästäis alottamaan. Tällä hetkellä gyne veikkaa et syyt siihen, ettei oo tärpänny ois joko mun kilppariarvoissa tai ovuloinnissa ois jotain häikkää (mistä pitkät kierrot on merkkinä). Gyne sanoi, et tod.näk. määrää mulle tuon seurannan jälkeen clomit+terot, mut saapa nähdä! Pelottaa vaan, mitä mun valmiiksi jo ohut limis tykkää clomeista (eikös ne usein ohenna sitä!?).

Toisaalta siis positiivinen mieli, että asioita saa eteenpäin ja selville, eikä ole enää yksin tämän yrityksen kanssa. Mut toisaalta huomaan, et oon tehny jonkunlaista "surutyötä" siitä faktasta, ettei tästä taideta omin avuin selvitä. Meillä myös niin, että mies on se, joka jaksaa mut joka kk (ja myös kierrron aikana :D) ylös siitä pettymyksen suosta nostaa, mutta nyt huomaan, et senkin mieliala on tässä asiassa lähteny viime aikoina laskuun ku lehmän häntä :(

Ihanaa viikonlopun jatkoa!

Ja miramei kovasti peukkuja ja varpaita, että viiva olis pian NIIN tumma, ettei epäilyksiä olisi :)

• Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mimmuskainen mulla luki jossain paperissa "erittäin siisti kohtu" :D Mun käsittääkseni 10mm ois ihanteellinen hedelmöityshetkellä ja käsittääkseni se limiskin kasvaa millin kaksi päivässä. Mulla aina vähän heikko tuo limis alkukierrosta, tosin pitkä kiertokin niin luulis sen vahvistuvan ajoissa. Sun tiedot kuulostaa hyvältä :)

Miramei, pidän peukut pystyssä maailman parhaan synttärilahjan puolesta! :)

Mimmuskainen, me saatiin valita, laitetaanko lähete yksityiselle vai julkiselle. Päädyttiin yksityiseen, koska sinne pääsi heti ensikäynnille, eikä ole senkään jälkeen tarvinnut jonotella, vaan asiat on edennyt nopeeta. Olen kokenut myös saaneeni ajantasalla olevaa ja yksilöllistä hoitoa. :) Noin 10 mm oviksen aikoihin olis kai paras tilanne limiksen osalta. Sen olisi myös hyvä olla trifaasinen eli kolmikerroksinen, joten sullahan on sitten ihan loistava tilanne! :)

Poca, ehkä mä uskallan julkisesti kertoa... Me ollaan Tampereen Ovumian asiakkaita. Siellä Tarja Ristolainen ja Johanna Aaltonen ovat ihan loistavia! Parhaat lääkärit, joilla oon ikinä käynyt. Lisäksi kätilöt Nina ja Sari ovat todella sydämellisiä ja empaattisia ihmisiä, todellakin oikealla alalla. :) En voi muuta kuin suositella!

• Tykkää
Reactions: Miramei
Viljonkka Tervetuloa joukkoon, itsekin aloin täällä juuri tämän takia keskustelemaan kun tuntuu hyvältä tämä ilmapiiri :)

Miramei Niin kun olis vielä joka kierto noin hyvät tiedot, viimeksi ei kerrottu limakalvon paksuutta, enkä minä sitä tajunnu kysyäkään. Silloin kun sain nuo tiedot niin oli ihan luomukierto menossa, ilman mitään lääkityksiä ja aika toiveikkaita olivat silloin, että olis voinu tärpätä, mutta ei.

Vilijonkka, tervetuloa tännekin puolelle! :wave: Mielelläni sut listalle lisäilen. :) Clomeilla taitaa tosiaan olla ainakin joillakin limakalvoa ohentava taipumus. Se oli syynä siihen, miksi mulla niitä ei edes lähdetty koittaan, kun mulla ohut limis on aina ollut ongelma. Tosin mun lääkärit on sanonut, että kun follit kasvaa niin limiskin lähtee kasvaan siinä samalla. Tsemppiä ihanainen hoitojen aloitukseen! :)

Miramei ja Mimmuskainen, munkin kohtua ja follia on kehuttu kauniiksi, samoin miehen simppoja. :D

Hydrangea Nuo oli elokuun tuloksia. Nyt tammikuun tuloksia oli se 14mm folli ja limakalvosta ei mitään puhetta ollutkaan, no jospa huomenna saisin jonkun kiinni, että sais edes sen verikokeen tuloksen niin tietäis onko ovuloinut vai ei.

Me ollaan vielä kunnallisella puolella hoidossa, koska asiat on sujuneet siellä hyvin ja meillä on todella mukava lääkäri sekä hoitaja siellä. Mutta jos jossain vaiheessa tuntuu ettei sieltä enää tarpeeksi hoitoa saada niin varmaan on siinä vaiheessa käännyttävä yksityisen puoleen.

Vilijonkka, tervetuloa tännekin. :) Itsekin oon vasta vajaan kuukauden (?) kirjoitellut täällä, kun tuo vauvakuume-puolen meininki alkoi masentamaan (siis oikeesti, mikä munkki että ihmiset plussaa yk 1-2?!)... Tää on aika koukuttava pino. :)

Ihania kehuja teidän kohdut saaneet. ;) Mulla vaan joka kerta kehutaan limakalvoa kauniiksi (=paksu), ja tällä kertaa molemmat johtofollitkin sai kehuja osakseen. :)

Luna ja muutkin: Nyt pitäis yksärin lähettäminen onnistua, oli ehkä asetuksissa rasti väärässä kohtaa : / Nimillä gynen suosittelu on tosiaan kivampi tehdä yksityisesti. Kiitos jo etukäteen vinkeistä! :)

Neppu ymmärsinkö oikein, että riittää ottaa grepit aamulla, clomit illalla? Kiitos neuvosta!!

Hydrangea eikä:D Muistakko kun kerran sanoit että mun lääkärin sanat kuulosti ihan sun lääkärin sanoilta!
No nyt tiiän miks:D:D
Mä käyn kans Tarjalla ja oon käyny monta vuotta, se on se mun puhuma gyne jota en halua vaihtaa,
Aivan huippu.

Mimmuskainen käyn yksityisellä koska vuosia sitten kävin perustarkastuksessa terveystalolla ja
pidin palvelusta ja kun vauvaa ei alkanu kuulua, oli mukavin pysyä saman gynen hoidossa
joka sattu oleen erikoistunu lapsettomuuten. Ovumiassa on ollu super hyvä palvelu ja vaikean asian
ollessa kyseessä on tärkeää että lääkärit ja hoitajat on niin mukavia ja asiantuntevia.
En aio vaihtaa ellei kustannukset kasva liian isoiks.

Viljonkka Tervetuloa!:)

muoks. niin joo ja mullekin on sanottu että tosi kaunis kohtu:)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
luna, eikä! :D Jotenkin arvasin tän. Mä oon kanssa käynyt pääasiassa Tarjalla, mutta viimeksi Johanna tuurasi. Oikein mukava hänkin. Hui, jos vaikka joskus siellä törmätään. :D Mäkään en kyllä helpolla sieltä vaihda muualle. Niin kauan kuin pysytään näissä halvemmissa hoitomuodoissa ja kukkaro kestää, niin siellä jatketaan. :)

Kiitos toivotteluista, uskon, että tää ketju on mun mielenterveyden kannalta parempi vaihtoehto ;)

Hydra: mut voisi listoittaa nyt alkuun tälläsillä tiedoilla kp31/29-35, 1.lapsi ja ikä 27. Päivittelen sitte muuta, kunhan saadaan asioita selville.

Onko täällä muuten muita, jolla ois epäilty/on kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mitä teille on niistä arvoista sanottu? Mä kun oon lukenu monesta paikkaa, et lasta yrittäessä arvon pitäis olla jopa 1-2, jolloin mun 3.7 ampuu kyllä aika paljon yli...

Hei ovulaatiotestailijat... Enpä oo ennen ovistestejä tehnyt, joten pakko nyt udella. Eli toissapäivänä löytyi kaks 18mm follia ja nyt tänään keksin sitten ostaa ovistestejä ja pissiä semmoseenki tikkuun.. Tuli kyllä kaks viivaa, testiviiva hiukan haaleampi kuin kontrolli.. Sehän tarkoittaa siis negaa, eiks niin? Testailen siis huomenna lisää(?)... Mut aloin nyt sit miettii sellasta, että jos ovulaatio on mennytkin jo, niin tuleeko silti kaks viivaa, joista se testiviiva on heikompi? Vai tuleeko testiviivaa ollenkaan?

Vähän ihmettelen, kun luulis, että jos toissapäivänä on ollu 18mm folleja, niin ne alkais hiljaksiin olee kypsiä ja tulis jotain ovulaatiotuntemuksia hiljaksiin. Tai kasvaako ne nyt hitaammin kun niitä on kaks eikä vaan yhtä?

Jotenkin on sellainen "tämän ovulaation haluan erityisesti hyödyntää" -fiilis. :D

Viimeksi muokattu:
Laala, viivojen tulisi olla vähintään yhtä vahvat, mielellään tulosviiva kontrollia vahvempi, että on plussa. Testaile niin kauan lisää, kun plussaksi muuttuu.

ON: Eilen ja tänään bongattu hitusen vaaleanpunaista vuotoa pikkuhousunsuojasta. : / Pyyhkiessä ei onneksi mitään. Mahassa nippailee ja vihloo. Pelottaa, jos tää kierto on kohta taas tässä piinailujen osalta. :( Alkaa positiivisuus taas hitusen kadota. Tänään dpo 6 ja viimeksi vuotoa oli dpo 3-5. Huomenna prog-kokeeseen.

Viime kierrossa dpo 5 otettu progesteroniarvo osoitti ovulaation tapahtuneen ja keltarauhastoiminnan normaaliksi. Silti vuotoa tuli dpo 3-5 (tuhrua, tiputtelua ja niukkaa menkkamaista vuotoa). Nyt taas dpo 5-6 ihan hitusen vaaleanpunaista vuotoa ja lämmöt komeasti koholla. Mitä ihmettä... Mistäköhän tällaiset pian ovulaation jälkeiset vuodot tai noin luteaalivaiheen puolessa välissä (viimeks lutis 11 päivää) tapahtuvat vuodot voi johtua, jos keltarauhashormoni on ok? Google ehdotti mm. endoa, mutta mulla ei ole koskaan ollut mitään kipuja ja ainakaan tunnusteltaessa ei ole löytynyt kiinnikkeitä kohdusta. Voisiko limakalvo vaan jotenkin rapistua ennen aikojaan... Ahdistaa...

Laala toivottavasti onnistaa tässä kiertoo teillä :)
Ovulaatiotesteistä en sano sinulle mitään kun ovat itsellekin vielä aika uusi asia :)

Mulla ei oo tän asian hoidossa kokemuksia yksityisellä ollenkaan, mutta en näe tarpeelliseksi vaihtaa kun on niin mukava henkilökunta tuolla Kysillä. Yhdesti en saanut toimistosihteeriltä aikaa ultraan vaikka siitä oli lääkärin kanssa sovittu, soitin sitten seuraavalla soittotunnilla sinne hoitajalle suoraan ja samantien löyty aika. Enpä oo sen jälkeen siihen toimiston puolelle soitellutkaan. Muuten on vaan positiivisia kokemuksia :)

Hydrangea ootko lääkäriltä kysellyt tuosta vuodosta, mulla ei oo koskaan tullut mitään vuotoa ennen menkkoja =/

jenni_noora yritä jaksaa, päänsärky ei oo kyllä mukavaa ollenkaan. Mulla ainakin jännityspäänsärkyä on tooooooosi usein, venytykset avittaa hieman ja särkylääkkeistä ei oo mitään hyötyä.

Kuvittelua? Mulla nyt oikeesti taitaa mielikuvitus liikkua vähän liian lujaa, mutta voiko kaikkea kuvitellakaan. Pari päivää nippaili mahassa, oikeestaan alko kun sänkyyn meni niin sellanen omituinen nippailu mitä ei oo koskaan ollut. Tästä kun pääsi eroon niin nyt on nännit tosi arat, ei paljoa tarvii koskea niin sattuu. Ei kait nyt mitään oireita voi olla näin aikasin vaikka oliskin se ovulaatio ollut sillon viikko sitten?

Mimmuskainen_, tiedän että tätä ei todellakaan saisi sanoa epätoivoisesti tuntemuksia etsivälle, mutta mulla raskausaika alkoi juuri noilla tuntemuksilla about 6pv oviksen jälkeen. Kyllähän se kiinnittyminen tapahtuu siinä just dpo6 tienoilla. ;) Toivotaan parasta! :heart:

Masentavana tosiasiana täytyy lisätä, että esim tissien arkuutta mä olen kuvitellut nyt jokaiseen kiertoon, missä oon tuntenu ovulaatiotuntemuksia (ne tosin ei ole olleet kuviteltuja, koska niistä tuntemuksista tasan 14. päivänä on alkanu aina vuodot), et ehkä tissit kipeytyy siitäkin ku riittävästi toivoo.. :kieh:

Ja siis samalla on pakko miettiä, että minkähän ihmeen takia mä niitä ovistestejä ostin, kun ovulaatio on todellakin aina tuntunut tosi selvänä... :LOL: Neuroottinen mikä neuroottinen!

maanantai 21.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............73/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Slartibart........57/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............43/28-34.......yv2............4.c x2
Miramei...........36/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............36/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............34/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......33/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
Vilijonkka.......32/29-35..................................................1.lapsi,27v
Angela............31/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........29/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....29/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................25/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..23/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......23/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....22/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........20/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............19/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............18/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............16/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............16/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..13/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........13/28(34-59)..ya2010........mp................pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....11/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........10/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......8/30-32.......yk25............4.c...................selitm,1.lapsi
fenixlintu.........7/29-34.......ya1/2012.....2.c.......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....6/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............6/34................................c.........................pco
Hempukkainen...5/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............5/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Heipa…...........1/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
Angela dpo 13
Miramei dpo 13
Hydrangea dpo 7
Matti Katikainen dpo 4
titiuu85 dpo 3
Hyy2 dpo 2

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82

Viimeksi muokattu:
Mimmuskainen, lääkäri epäili sen viime kierron vuodon olleen kenties ovulaatiovuotoa tai epäonnistunut kiinnittyminen. Ite vaan tässä mietin, että eikö se ole vähän myöhäistä ovulaatiovuodolle ja liian aikaista kiinnittymisvuodolle... Äh, mä mietin taas näitä asioita liikaa. No, täytyypä taas ens kerralla ottaa puheeksi.

Huomaa kyllä taas, että on piinailut menossa, kun meinaa vähän stressata ja notkun vaan täällä. :D

Angela, miten siellä piinapäivät sujuu?

Mimmuskainen, kiitos. Täytyy yrittää, ulko ilma auttaa kyllä onneks =) Hommasin juuri ihka ensimmäiset kävelysauvat ;) Salilla olen alkanut käymää 3 krt viikossa ja jos työmatkan menen kävellen (jos ilma sallii) niin päivässä tulee käveltyä 14 km :D

Laala Mulla ei oo tällästä ollu koskaan aiemmin, oikeesti nyt tipun ja korkeelta jos menkat alkaa tai ei oo edes verikokeen perusteella ovulaatiota tapahtunut. Onneksi mulla on täällä teidät niin pääsen vielä takas ylös :hug:

Hydrangea Tuleekos kiinnittymisvuotoa kaikille vai mistä se johtuu, että osalle tulee ja osalle ei. Toivotaan kuitenkin parasta ja pidetään peukut ylhäällä :)

Seuraava kysymys: Mulla nyt on joku kysymysikä menossa, mutta oon parissa kuukautisissa huomannut kun ovat alkaneet, että sellasia hyytymiä tulee. Niitä ei tule joka kuukautisissa, mutta aina silloin tällöin. Jotenkin oon jäänyt sitten pohtimaan, että mitä ne on. Joskus ohimennen mainitsin niistä jollekin lääkärille, mutta ei siihen oikein kantaa otettu mitenkään.

Yhteistyössä