Clomittaret 2013

Pahoittelut hiljaiselosta, mutta hiljaista on tällä omalla clomirintamallakin... söin eilen viimeiset terot ja nyt toivotaan pikaista menkkojen alkua. Vähän vaan mietityttää kun on töissä semmoista kiirusta että miten se vaikuttaa näihin vauvahommiin, mutta en kyllä halua ehdoin tahdoin tätä projektia pitkittääkään. Joten clomeilla taas kohta jatketaan (toivottavasti kohta!)

Miramei, vautsi, kyllähän siellä plussa pilkottaa... <3

Pocalle tervetuloa! Kyllä mä itse ainakin suosittelisin clomiultraa että näkee miten ne toimii vai toimiiko.

Skorpparille halit menkkojen alkamisesta ja Nepulle huonoista gyneuutisista :hug: Tiedän myös ton tunteen ettei aina halua miehelle surkutella. Mun mies on aina niin ärsyttävän positiivinen tämän asian suhteen, ei aina ymmärrä miltä tämä naisesta (tai minusta) tuntuu. Suossa rämmitään mutta luotan siihen että me kaikki sieltä vielä saadaan kömmittyä ylös :)

Hormonitasapainokirjasta: mä ostin sen kun täällä joku sitä suositteli. On tosi mielenkiintoinen! En ole vielä koko kirjaa lukenut, mutta mä olen aika varma, että mulla on krooninen stressi, joka on sotkenut sukuhormonitkin.

Hiljaa toivotut olen joskus aiemmin katsellut ja oli muistaakseni koskettava...
 
Poca tervetuloa! Kiva kun uskaltauduit mukaan. Mutta outoa kyllä ettei verikokeita
eikä seurantaultraa. Ja sekin ehkä outoa että terot aina kp15 alkaen kun kierto 34. Kun terot kai pitäs alottaa
vasta oviksen jälkeen, ja se ei välttis tapahdu sulla ennen kp15. Mä ehkä sinuna vaatisin ultrat ja verikokeet,
tai ainakin selityksen miksei:)
En tietenkään oo mikään lääkäri joten noi jutut voi olla ok,
mun ajatukset perustuu vain omiin ja lukemiini kokemuksiin:)
 
Voi höh neppu ja skorppari, tosi surullisia uutisia molemmilta :( Nyt kuitenkin vaan kohti uusia mahdollisuuksia, ihan varmasti me kaikki saadaan vielä omat nyytit! ja skorppari, moni joutuu käydä useammassa inssissä, mutta saa kyllä vihdoin sen haluamansa! Ja neppu, toivotaan, että tuot meille pian hyviä uutisia tässä isossa projektissa!

Miramei, jeee! Sun on nyt avattava meidän plussa tili ja sit me muut tullaan pian perässä! ;) En osaa niin sun kuvista sanoa,että mitä nään, kun en ole koskaan tehnyt tuollaista liuskatestiä, mutta uskon muiden sanaan ja toivotaan että plussa vahvistuu! Jeee, tosi hieno juttu! Huomenna tuut sit heti kertoo mitä sellainen "kunnon" testi sanoo!

Laala! Sultakin kivoja uutisia! Mulla oli ultra ma ja siellä oli tosissaan yksi folli.. Jotenki me oltiin miehen kaa vähän pettyneitä, että höh, olis nyt vaan ollu kaks kerralla! Hihihiii.. Onneks sinne tuli! :)

Marjaana taisit puhua siitä, että mies ei haluaisi vielä inssiin? Voiskohan se johtua siitä, että mies joutuu tehdä ensin oman osuutensa? Meillä on kotona käyty pitkät keskustelut siitä, kun mies ei haluaisi simppatesteihin. Noh, ens kuussa sen on pakko mennä jos aiotaan jatkaa hoitoja (se paniikissa tyhjens koko tankit ovulaation aikana, ettei tarvis mennä ite testiin..hih) Oon sanonu sille, että aattele mitä ite teen kropalleni kun syön näitä hirmuhormoneja, ni sit se jotenki suhtautuu suopeammin siihen, että joutuu osallistumaan tähän muutenkin kun makuuhuoneessa ;)

Poca, tervetuloa joukkoon! Ja tuohon kysymykseesi; kun mulle kirjoitettiin kolmen kk:n clomiresepti ni kyselin gyneltä (vielä kovinkin arvostettu ja menestynyt gynekologi näissä lapsettomuusjutuissa...) että millon tuun sitte seurantaan.. Se vaan tokas, että tuu kolmen kk:n päästä jos ei oo tärpänny! Eli ei mitään ultria eikä verikokeita! Nyt käyn toisella ihanalla lääkärillä ja mulle tehtiin seurantaultra nyt ensimmäisen kerran kolmannella kierrolla! Ja verikokeet tietysti myös vkon päästä!
Jos vaan mahdollista, niin kannattaa varailla aika ultraan, jotta clomien vaste voidaan todeta.

Itse katsoin viime keväänä hiljaa toivotut ja oli tosi koskettava. Enemmän kuitenkin melkein vielä kosketti se erilaiset äidit jakso, jossa pariskunta oli yrittäny lasta jonku 7vuotta koska naisella oli pco. Noh, molemmat ehdottomasti katsomisen arvoisia vaikka itkuhan niiden aikana tuli!

(.): Ovis olettaen oli ja meni ja makuuhuoneessa tuli vietettyä aikaa aika lailla ;) Nyt vaan jatketaan karppausta ja odotellaan muutama viikko.. Sanoin mun miehelle eilen illalla että nyt kyllä tärppää ja sit mentii illal kattoo nettii vaunuja! huhhuh. mun mielestä kaikkien tollaisten ajatteleminenki tuottaa huonoa onnea.. Noh, taidettiin vaan ekan kerran innostua kun oikeasti ensimmäistä kertaa kuulin gyneltä, että ovis ois tapahtumassa..

Ja ainii btw, eikö teille hydra tullu viime kuussa hauvavauva? Vai oliko se joku muu.. hmmm. Miten koissun kanssa on menny?

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Miramei ja Laala - jännittäviä uutisia. Toivottavastijatkoa seuraa... :)

Poca - Tervetuloa joukkoon :)
Mullakaan ei ole sovittu kontrolliultria tai verikokeita tässä vaiheessa. Kolmannella clomikierrolla on tarkoitus käydä kontrolliultrassa kiertopäivien 10-12 aikoihin. Ilmeisesti lääkäri ajatteli kohdallani, että 1 taböettia kierron 3-7 päivinä on matala annostus eikä pelkoa follien liikakasvusta ole. Ja tuntemuksista päätellen lääkäri on ollut oikeassa.

Skorpparille ja Nepulle pahoittelut - toivottavasti huominen on jo parempi päivä!

Omaa napaa: tänään tämän kierron toinen clomi naamaan ja peukut pystyssä, että oikea munasarja kokisi herätyksen... Ei taaskaan erityisiä tuntemuksia. Ei päänsärkyä tai muutakaan. Menkat ovat muuten vuolaat, joten eka clomikierto ei ainakaan menkkoihin vaikuttanut.
 
Suuri kiitos lohdun sanoista naiset! Olette ihania ja tukenne auttaa jaksamaan eteenpäin pettymyksenkin hetkillä. Halauksia teille! :)

Minut voisi poistaa tosta piinailijoista seuraavaa päivitystä tehdessä, vaikkei vielä kunnon vuoto olekaan alkanut. varmaan taas tuhruttelee useemman päivän ennen kuin alkaa.
 
Jäin miettimään että voi tosiaan olla ettei verikokeita heti tarvii. Ite tykkäsin kun ne heti katottiin.
Ja seurantaultrat ( vaikka maksavatkin) on itelle tärkeitä, että nään kasvaako siä mitään
ja voin sen mukaan tietää onko ovulaatio tulossa ja
lääkäri voi tarkentaa annostusta jos ei. Mulla kolmen ekan clomikierron aikana ekassa kasvo kaks
tokassa ei yhtään, jollon annosta korotettiin ja sit kolmannnessa kasvo yks.
Joillain on yhdelläkin tabulla kasvanu liian monta, mutta kai se harvinaisempaa on.
 
Pocalle minunkin puolesta tervetuloa :heart: Kannatan minäkin kyllä pyytämään verikokeet ja ehdottomasta ultran. Mulla eka kierto clomeja nyt ohi ja maanantaina eka ultra, mutta sen verran pahoja sivuoireita tuli noista lääkkeistä, että jos ultrassa selviäisi ettei ne mulla toimisi niin en missään nimessä halua niitä turhaan syödä, vaan voisi sitten keskustella muista vaihtoehdoista heti.

luna_82 Jokaisessa kunnassa taitaa olla omat käytännöt miten noi menee... Meillä täällä Jyväskylässä oli että aikaisemmin ei saatu edes lähetettä lapsettomuuspuolelle ennenkuin oli siemennestetutkimus ja verikokeet tehty. Ja sit verikokeiden jälkeen tuli kutsu ne kuulemaan ja samalla käynnillä tehtiin aukiolotutkimus ja sit määrättiin clomit ja suosieltiin inssiä.

Mä tuossa aikaisemmin kyselinkin, että onko kenellekään käynyt niin noiden clomien kanssa, että niitä folleja olisi näkynyt siellä liian monta ja lääkäri määrännyt pupuilukieltoon?

titiuu85 Se voi olla ihan totta. Täytyy varmaan vaan keskustella ja keskustella aiheesta, vaikka se puolisostani olisikin arka aihe. Muuten puoliso on ollut kyl tosi positiivinen, minä kun itken ja stressaan kaikesta, niin puoliso jaksaa aina hymyillä ja tukea ja sanoa että meillä on vain käynyt huonoa "tuuria", että varmasti pian tärppää ja ehkä jo ensi kierrosta!

Skorppari ja Nepu paljon haleja :hug:

Ja ihan näin yleisesti täytyy sanoa tämän palstan "voimaannuttavasta" tunteesta ja tuesta. Se miten kaikki tukee ja tsemppaa täällä toisiaan ja kun noita ikäviä uutisia ja tunteita täällä purkaa ja kaikki jaksaa tukea, niin eilen tuli ihan tippa linssiin kun luin kaikkien lohduttavat viestit mm. Skorpparille :heart: KIITOS!
 
Ookke hydra, sori kun muistin väärin. Muistelin jotenki et se oisit ollu sinä, mutta en kuitenkaan käyny lukee viimevuoden pinkkaa :) Noh, jollekin onnekkaalle kuitenkin tuli ees hauvavauveli :)

Ja totta marjaana, tää sivu auttaa tosi paljon. En oo ikinä kirjotellu mihinkään muulle sivustolle tai keskusteluun, mutta tästä oli sellainen tunne, että tähan keskusteluun mun on osallistuttava.. ja kun täällä saa purkaa tunteitaan just niin kun asiat on, niin ehkä miehellekin on vähän helpompi kun se ei joudu jokaista itkua olla lohduttamassa.. Tää käy vähän niinkö terapiasta! :)

Eli kiitos teille kaikille kun jaksatte jakaa tuntemuksia tällä sivustolla <3

Jeejee hyy! Kiva, että saadaan paljon jännitettävää vielä tälle tammikuulle!
 
Meilläpäin otettiin minusta verikokeita ja saatiin lähete naistentautien poliklinikalle ja ennen ensimmäistä käyntiä mies kävi antamassa spermanäytteen. Ensimmäisellä käynnillä sitten vaan keskusteltiin ja ultrattiin minut, sillon sattu olemaan sopiva kierron päivä ja siellä oli 19mm folli, mutta ei tuosta kierrosta tärpännyt, olin ovuloinut kuitenkin, katsoivat sen verikokeen. Seuraavalla käynnillä tekivät mulle aukiolotutkimuksen ja katsoivat munasarjat, siellä oli hieman sellainen helminauhamainen rykelmä silloin. Sitten meille tuli parin kuukauden tauko tuohon asiaan, jonka jälkeen alotin clomikuurin ja puhettahan oli, että jos uusi kierto alkaa niin katsottais pari seuraava kiertoa jos ihan luomuna tärppäis ja sitten mietittäis, että jos lääkettä vaihettais clomien sivuvaikutuksien takia.

Oon nyt parin viikon aikana saanut useamman uutisen tutuilta, että heille tulee lapsi. Vaikka olen onnellinen heidän puolestaan niin silti aina seuraavat päivät ovat itselle vaikeita, niin heille tulee TAAS lapsi ja me oltais niin onnellisia edes siitä yhdestä pienestä ihmeestä :heart:

Minä en vaan tiiä missä me nyt edes mennään, en tiiä oonko ovuloinut, eli onko mulla jo dpo jotain menossa vai enkö ole ja se kun ei ole varmaa, että sitä saadaan edes tietää kun onnistuin tuonne verikokeeseen liian myöhään menemään, niin eivät tienneet onnistuuko sen tutkiminen vai ei, että kiva. Odotellaan sitten alkaako ne japaninlippupäivät vai ei. :headwall:

Hyy2 Toivottavasti pääset piinailijoista sitten siirtymään plussanneisiin :)

Miramei Älä vielä luovuta, kaikki on mahdollista vielä :hug:

Minulla on mieli kohentunut kun olen tänne alkanut kirjoittamaan, tuntuu nyt siltä etten ole enää yksin näiden asioiden kanssa, kiitos siitä teille kaikille :heart:
 
Mustakin tämä palsta on erityisen elävä :) Myötätuntoa piisaa ja kaikilla jo jonkin verran yritystä takana.

Mimmuskainen mullakin tuttavapiiriin tullu ja tulossa hurjasti muksuja, kaksosetkin yhelle, jolla on jo yksi yksivuotias lapsi. Onnellinen oon heidän puolesta, mutta toivon kyllä et meki saatais pian vauva. On sillä ainakin leikkikavereita jos lähiaikoina ilmoittaa itsestään :D

Hyylle pitkää pinnaa piinapäiviä varten! Tää on tuskallista :D

ON: Roskishaamuksi muuttunut tuo apteekin oma. Mulla ei oikeestaan oo mitään tuntemuksia tällä hetkellä. Maltti ois valttia...
 
Kiitos myötätunnosta :heart: Olisiko tämä nyt sitä keltarauhasen vajaatoimintaa... follikkeli kun muodostuu ja LH-piikki on tullut miltei joka kierrossa (aina en ole jaksanut tikutella) mutta siltikään progesteronia ei ole tarpeeksi. Toisaalta progesteronia pitäisi vissiin mitata useamman kerran loppukierrosta jotta saisi luotettavaa tietoa. Mutta minä nyt sitten napsin kuitenkin clomeja tässä kierrossa, jos siitä saisi keltarauhanen potkun peffaan! Ja sitten luget loppukierrosta. Voi kyllä olla, että jos sitä progesteronia ei erity tarpeeksi, ei raskaus myöskään jatku vaikka alkuun pääsisikin... mutta katsotaans nyt, nyt en ala murehtimaan sitä jo etukäteen :headwall:

Neppu :hug: voi mitä uutisia! Voimia uusiin suunnitelmiin, varmasti pitää vähän sulatella... jospa mieskin suhtautuisi positiivisemmin, kunhan on vähän miettinyt. Toisaalta onhan IVF uusi mahdollisuus, eikö ne ole tehokkaita hoitoja?

Skorppari:hug: miks tämä tosiaan on näin vaikeaa? Tuhrumasis on täälläkin joka kuukausi. Kun kirjoittelin vielä tuolla kuumeilupuolella, toiset ostelivat äitys ja vauvanvaatteita ja odottelivat plussaa, mutta minä jotenkin en vaan ole voinut. Ne pari ensimmäistä valeraskauspettymystä olivat niin kovia. Itse asiassa möin jo meidän lastenvaunutkin, kun olin (taas kerran) heittänyt hanskat tiskiin.
Mutta nyt siis taistoon taas, toinen clomi napataan tänään :)

Laala ja Hyy hyvältä kuulostaa! ja lemmekästä viikonloppua ;)

Miramei aivan totta, dpo on vielä aika vähän. Plussa voi vielä antaa odottaa itseään.

Poca, tervetuloa! mullekaan ei lääkäri tarjonnut mitään kontrollia clomien käyttöön. Kokeilen nyt tämän kierron ja jos jatkan pitää varmaan yrittää tavoitella tätä määrännyttä lääkäriä... Jotta saisi tietoa onko tästä mitään hyötyä.
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Päätin kokeilla vielä tämän kierron tällä menetelmällä (kp 4 menossa) eli ilman ultraa 1 clomi päivässä. Luna: ovis limoista päätellen noin kp15 eli just kun terat pitäis aloittaa. Tätä olen pohtinut itsekin, että alkaako terat liian aikaisin : / Tarvisi varmaan itsekin tikuttaa, kun en tiedä osaanko arvioida ilman (noviisi)

Lääkärin kanssa oli alunperin puhetta, että jos en kolmen clomikierron jälkeen ole raskaana, voisin lisätä clomiannostuksen kahteen päivässä. Tämä on kolmas clomikiertoni, joten jos tämä ei tärppää, niin sitten varmaan varaan ajan. Etsinnässä on hyvä gyne Tampereelta! Omani on hyvä ja ammattitaitoinen, mutta hänen erikoisalaansa ei ole lapsettomuus : / Niinpä voisin kokeilla toista. Onko suosituksia?

Jaksamista skorpparille ja nepulle :heart:

ps. Kävin jostain ketjuistanne viisastuneena ostamassa verigreippi- ja greippimehuakin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Miehiin piti vielä kommentoida, että niille taitaa olla ominaista tuo yltiöpositiivisuus. Meillä on käyty tismalleen samanlaista keskustelua kuin Mimmuskainen kuvaili: "mitä jos me ei saada lasta?" "kyllä me saadaan" "mutta mitä jos ei?" "kyllä me saadaan" jne.

Eli kiitos tästä ketjusta, jossa voi asioista puhua samaa kokeneiden naisten kanssa! :heart:
 
Kiitos oikeesti tositosi hurjasti kommenteistanne! Ihanaa, kun juuri kukaan tilanteestamme ei tiedä, niin saan tukea teiltä <3 Silmäkulmat kostui, kun luin viestejänne mulle.

Skorppari: Halaus ja pahoittelut, muuta en osaa sanoa ): (jos en oo viel pahoitellut, en ny muista... )

Poca, tervetuloa! Ja Mimmuskainen: Sama täällä. Mies on sitä mieltä, että lapsi tulee! Yritä siinä keskutella realistisesti. Ja Poca, älä ota greippimehua samaanaikaan lääkkeiden kanssa. Lääke ja ravinto - Lääkkeiden yhteisvaikutukset - Lääkitys - Terveysklinikat - Tohtori.fi


Lunalle vastaus ja omaa napaa taas: Kiitos kysymästä (Lämmitti sydäntä) Siis lääkäri oli sieltä mieltä, että mun ohut limakalvo on suurin ongelma ja jos menopuritkaan ei siihen auta, ni ei kuulema sitte muutkaan. "Jee". ):

En vaan tajua, kun kyllähän koeputkihedelmöityksissäkin pitää olla hyvä limis(eikö?)!! Lueskelin netistä, että on olemassa lääkkeitä (jotain geelejä) ohuen limakalvon hoitoon, ni miksköhä mulle ei vois eka sellassia määrää. Ärsyttävää.

Tuli muuten pien masis siitäkin, että ens kierron jälkeen en taida enää ollenkaan olla clomitar. (Tai ehkä ajattelin sanoa lekurille, että yritettäis viel ees 1 kierto jollain, kun onhan ne hoitojonotki aikamoiset...)


Plussapuhureita piinailijoille! <3
 
Neppu_, täältä vielä hali. :hug: Muakin harmitti sun puolesta. Mut toisaalta, jos menee IVF:ksi suoraan, niin eikös se ole vaan "voimakkaampi" hoito, eli varmemmin tulosta?

(en oo vaan ollut koneella, vaan kännykällä naputellut viestejä pari päivää, niin siksi vaan omaa napaa selittänyt)

Mirameille toivon kyllä, että apteekin testi olis vaan tyhmä ja alkuviikosta plussaisit oikeesti. :heart: Ja siis maltti voi olla valttia, mutta mä tiedän jo valmiiksi etten itekään tule olee malttava tässä kierrossa kun on tuplachanssit. :D

Uusille tervetuloa!

Folliultrista pakko sanoa, että ite oon halunnu joka kuussa käydä, vaikka alkuun sanottiin, että ei oo pakko... mutta kyllä mä ainakin haluan varmasti nähdä että onko ovista tulossa ja jos on niin milloin. :p
 
Neppu toivottavasti limakalvo-asia ratkeaa :hug: , kysele lääkäriltä noista geeleistä. Itelläkin ongelmana ohut limis, saa nähä miten se jaksaa seuraavat clomit.
Niin ja ei toi clomittaruus oo niin justiinsa, se riittää mun mielestä että ongelma on yhteinen
ja on hyvä tyyppi ja sitä me ollaan kaikki:)

Marjaana joo toi on varmaan lääkäri ja kuntakohtasta. Ite käyn yksityisellä niin
siksikin ehkä heti tutkittiin kaikki ja gyne on ollu mun gyne jo tosi monta vuotta
eli ties mun historian.

Poca ja muut voikos täällä pistää yksityisviestejä, en ainakaan puhelimella löytäny, kun mietin että
voin kyllä suositella gynee / yksityistä, mutten tiiä haluunko tehä sitä täällä ketjussa ns. julkisesti.
Eli jos joku tahtoo tietoja niin voisin pistää mieluummin yksityisenä.
 
Ai niin, ja luna_82, yksityisviestiä pystyy pistämään niin, että klikkaa sen ihmisen nickiä tosta viestin vierestä, kelle haluaa viestin lähettää. Se menee johonkin profiilisivulle siis ja sieltä voi valita, että lähetä yksityisviesti. :) Toimii varmaan puhelimellakin. :)
 
Moikka kaikille!

Hydrangea ja luna, niin mäkin oon ymmärtänyt, että se eka ovisplus on se mikä merkitsee. En ees tiiä miks testasin seuraavana päivänä, turhaahan se oli. No, saapa ees joskus jotain plussaa tikkuun ;-)

titiuu 85, onnea ovisplussasta!! :)

Luna, mulla on nyt öööööö kp 12, dpo 3. :)

Laala, ONNEA! <3

Miramei, kyllä siinä oli haamu! Mahtavaa!!!! <3

Neppu, voi sua. Olen pahoillani. Toivon todella, että jonain päivänä saat käärön syliisi, oli tapa mikä tapansa. <3 :hug:

Poca, tervetuloa! :) :flower:

Scorppari, halaus. :hug: Voi sua.

Hyy2, MAHTAVAA! Onnea ovisplussasta :)


Omat jutut: Eipä ihmeitä. Piinaillaan, nyt on dpo 3, eli piiiiitkät pitkä viikko tulossa. :D Olen onnellinen, että tuli hymynaama tikkuun kuitenkin. Ovista en kyllä tuntenut muuten, kun ne limat tuli ekaa kertaa. Mitään muita oireita ei ollut. Toivottavasti on kuitenkin folli ollut ja irronnut... Ultraan en ehtinyt, kun tuli ovis niin aikaisin (kp8). Mies on ollut ihana tämän viikon, kun mua masens niin se edellisen kierron epäonnistuminen ja mahakivut. Tällä viikolla se helli mua hotelliyöllä ja toisena päivänä oli vielä kotiin järjestäny illaksi "treffit". Oli iltapalaa, hierontaa, leffaa, saunaa kynttilänvalossa. On se ihana. <3 :heart:


Plussatuulia!!!
 




sunnuntai 20.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............72/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........56/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........56/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............42/28-34.......yv2............4.c x2
Miramei...........35/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............35/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............33/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......32/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
Vilijonkka.......31/29-35..................................................1.lapsi,27v
Angela............30/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........28/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....28/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................24/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..22/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......22/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....21/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........19/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............18/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............17/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............15/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............15/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..12/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........12/28(34-59)..ya2010........mp................pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....10/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........9/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......7/30-32.......yk25............4.c...................selitm,1.lapsi
fenixlintu.........6/29-34.......ya1/2012.....2.c.......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....5/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............5/34................................c.........................pco
Hempukkainen...4/?...............................3.c+t.................27v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
Angela dpo 12
Miramei dpo 12
Hydrangea dpo 6
Matti Katikainen dpo 3
titiuu85 dpo 2
Hyy2 dpo 1

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Miramei Ihanaa ihanaa ihanaa iik!!!!:) Mä surffailen puhelimella kun en oo kotona,
joten en nää kuvaa hyvin, mutta uskon sanaas:)
Toivottavasti vahvistuu päiväpäivältä ja ois kyllä aikas hyvä synttärilahja:)

ON: tänään syön viimesen teron ja sitten alkaa kierron odottelu. Munikset on taas hämmentäny mua,
en oo ikinä huomannu mitään ovis oireita (no ei oo tiedossakaan kun kaksi ovista) niin eilen alko juilimaan vasemmalta, vähän samaan tapaan kun munatorvien aukiolotutkimuksessa. Sitä kesti ehkä vartin.
Siitä noin tunnin parin päästä hulahti vaaleeta limamaista vuotoa. Musta on aika ironista että
koen tommosia oireita just sillon kun ovista ei voi tulla:D
Varmasti oisin silti tikuttanu jos oisin ollu kotona:)
 

Yhteistyössä