Clomittaret 2013

Minäkin liityn mukaan =)

Marjiss, kp 26/28, ya 3/2012, c+pr+ins, 2 lasta, 35v, dpo 12

Olen 35v ja mieheni 39v. Edellisestä elämästä minulla on 1/1997 ja 1/1998 syntyneet pojat. Olemme mieheni kanssa yrittäneet saada yhteistä nyyttiä 3/2012 alkaen. Kesäkuussa 2012 mieheni sai huomenlahjaksi raskaustestin jolla tuli plussattua. Heinäkuussa nt-ultrassa havaittiin raskauden keskeytyneen ja jouduin tekemään tyhjennyksen lääkkeillä. Kroppa oli sekäisin 4 kuukautta, eikä seuraavatkaan kuukaudet tuottanut toivottua tulosta. Alku kesästä kävimme verikokeissa ja mieheni simpat tutkitkiin, eikä löytynyt mitään vikaa. syyskuussa minä kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa jossa todettiin oikean puolen toimivan, mutta vasemman puolen olevan tukossa.


Aloitin heti seuraavasta kierrosta clomit kp 3-7, kp 11 kontrolli ultra jossa lääkäri totesi clomien toimineen jopa liiankin hyvin. Ovis testi oli nega kp 11-13 joten pistin pregnylin kp 13 (oli riskinä että folleja kehittyy jopa 13 kpl) ja seuraavana päivänä oli inssi. Silloin oli molemmin puolin 20mm follit ja muutenkin kuulemma erittäin optimaalinen tilanne. Tänään piinaillaan dpo 11 ja lääkäri käski tehdä testin vasta dpo 16.

Tämä on kyllä todellista piinailua! Koko ajan tarkkailee ja kuuntelee kroppaa, äkkiä saa keksittyä 10 raskausoiretta... Eniten kuitenkin ihmetyttää puuttuvat oireet. Minulla on normaalisti aina ovulaatiosta alkaen rinnat todella kipeät ja arat, tämä helpottaa vain päivää ennen menkkoja. Munasolun irtoaminen ei jää huomaamatta, varsinkaan vasemmalta puolelta, silloin tarvitaan pari panacodia ja monta kirosanaa, oikea puoli on vain arka ja saattaa joskus hieman nipistellä. Nyt ei ollut mitään!?! Kuvittelin oireiden olevan paljon pahempia kun on hieman buustattu hormoneilla. Eli Kaathyn kanssa ihan samoja mietteitä ollut... Millaisia kokemuksia muilla on? Viimeksikin rinnat oli todella kipät vielä 2 viikkoa kesketymisen jälkeen. Nyt on jatkuvaa nippailua kohdun tietämillä. Tekisi jo niin mieli tehdä testi....

Paljon plussatuulia kaikille <3
 
Terveisiä yövuorosta :mad::cool:

Vauvatoiveinen: Älä menetä toivoa vielä.. :heart: Uskon että ahdistaa mutta josko vielä jaksaisit tsempata. :hug:

Luna_82: Joo se lääkäri tänään sanokin että näyttää siltä että joka kiertoon täytyy toi irrotuspistos ottaa, oli sitten Femar tai Clomi. Pidän myös hyvänä ideana koska sitten ainakin ovis varmasti tapahtuu.

Kaathy: Eiköhän sen silti ihan normaaliin tapaan voi tarkistaa? Mulla on ainakin sellanen käsitys. Suosittelen varmistamaan jos yhtään sellanen fiilis että tuliko ovista vai ei.

Marjiss: Tervetuloa mukaan!! :heart:

ON: tänään heitetty eka Terolut naamaan, vuotoa odotellessa. Toivottavasti tulee pian ettei mee tärkeät kierron päivät joulun pyhille.. :xmas: Katsotaan mitä mieltä lääkäri on seuraavasta lääkkeestä Clomit vai Femar. Tyhmä minä vaan kun itehän pyysin vaihtoa kun tuli Clomeista niin järkyt päänsäryt mutta nyt ite kinuanki niitä vielä tähän kiertoon. :stick: Se lääkäri varmaan miettii et toi on ihan pimee!!! :LOL::LOL:
 
Ambro Mä ainakin näen alemmassa haalean viivan! :heart:

Täällä alkaa piinailuviikot, ovis lienee nyt ohi, joten odotellaan... Skeptisenä mennään ja oonkin tässä jo harmitellut, että jos nää aikataulut pitää paikkansa niin seuraava ovis on just jouluna ja ollaan sukulaisissa, että se siitä!
 
Marjiss Miten sitä jaksaa oottaa DPO16 asti! Mä aina ajattelen, että nyt en mieti koko asiaa ja testaan vasta jos menkat on myöhässä. Sit uteliaisuus vie voiton :D Ja nykyään se menee siihen joka päivä hermona testaamiseen, että jos vaikka huomenna näkyis jne. Ja vahtaan kanssa niitä raskaushormonitaulukoita.

Noloa!
 
reilusti testiajan ulkopuolella ihan selkä viiva. Digi vielä tylyttää 'Ei raskaana' mutta testaillaan viikonloppuna uusiksi :) Kiitos kaikille silmäpareille!

Marjikselle tervetuloa! Toi on varmasti ahdistavaa että kun entuudestaan on jo lapsia ja sitten niitä ei enää kuulu. Toivottavasti nyt clomeilla saadaan teille pieni <3
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Mulla muutaman tunnin päästä edessä ultra katotaa mitä tuolla sisällä on tapahtunut vai onko mitään.. Alavatsassa vähän arkuutta havaittavissa jos illalla tekis ekan ovulaatiotestin..taikka kun tästä kohta kotiin lähen..
 
Ambro: ihanaa :heart: Kyllä se digi herää vielä... Viiva siinä näkyy.

Luna: Hurjasti tsemppiä! Kiitos sinulle tuesta.

Tervetuloa Marjiss.

Kiitos tuesta ja halauksista. Eilinen oli kyllä rankka. Tänään hanat tosiaan aukesivat, kuten jo eilen tiesin. Mulle tämä on rankkaa, koska mulla on ikää enemmän kuin muille teillä ja siksi koen, että aika loppuu kesken. Onneksi pääsemme nyt eteenpäin polin kautta. Kovin pitkää hoitojaksoa en ehkä jaksa, jos mitään tulosta ei ala tulla. Auttaisi kun tietäisi miksi. Mulla on kyllä ollut aina hyvin niukat menkat, joten ehkä vika onkin siinä kiinnittymisvaiheessa ja siihenhän taitaa olla omat lääkkeensä. Ehkä tämä vielä tästä.

Plussatuulia ja halaus kaikille!
 
ambro mustakin tossa alemmassa selkeä viiva jo!! vaikka oonkin yleensä ihan puusilmä :LOL: oi kumpa se viiva siitä vahvistuisi!!!:heart:

pahoittelut kaikille tippuneille ja tuskastuneille:hug:

Täälläkin vaihteeksi uudet tuulet puhaltaa. Meillä tuli äkkinäisesti todella muuttunut taloudellinen tilanne (sinne huonompaan suuntaan), niin joudutaan luultavasti mitä pikimmiten siirtymään jatkamaan hoitoja julkisella puolella..
Tällä viikolla jo soitin terveyskeskukseen, mutta lääkärillekkin irtoaa aikoja vasta tammikuulle, joten koskakohan sinne klinikalle sitten pääsee....
onko täällä kukaan lohjan sairaalan lapsettomuuspolilla?? oon ainaki ymmärtäny että siellä sellanen ois ja se olis mulle se lähin....
ärh, viihdyin niin hyvin tolla nykysellä klinikalla, että vähän ahdistaa joutua sitten tonne julkiselle "pompoteltavaksi"... ei millään pahalla siis kellekkään! ja onneks on monilla teillä hyviäkin kokemuksia julkiselta puolelta, ne jää vaan aina mieleen ne kauhutarinat :p
 
Melody tää on nyt vaan mu-tuntumaan, mutta uskoisin että lohjallakin tehdään näitä kevyempiä hoitoja (eli kierron kartotukset, aukkarit, clomit yms) ja sitten pistokset ja "rankemmat" ohjataan naistenklinikalle.
näin ainakin hyvinkäällä oli. Ja meillä meni niin että marraskuussa muistaakseni laitettiin paperit hyvinkäälle sisälle ja tammikuussa oli ensikäynti ja vissiin maaliskuussa oli jo clomit käytössä.
En yhtään sun historiaa muista, mutta pyydä sieltä yksityiseltä kaikki mahdollinen tieto mukaan niin niitä voi varmasti hyödyntää julkipuolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Melody89
Folliultrassa käyty, ei onneks ollut pahan hintainen, huomenna edessä soitto tyksiin limakalvo ihan ok, mut ei yhtään hyvää follia isoin oli jonkun 9mm ja mulla kiertopäivä 12 jo menossa meinas ettei välttämättä tuu ovulaatiota, mut käski silti tikuttaa sitä jos vaikka ehteis vielä tulemaan. Paperin jonka sain mukaan niin siin oli ainakin suunnitelmissa annostuksen nostamista 2 tablettiin päivässä.
 
Aloitin eilen tikuttaa ovulaatiota ja tänään täppäs. Oli pakko testata digilläkin kun siinä halvalla tikulla tuli hirmunopeasti se viiva, varmaan alle 30 sekunttia. Molemmat testit näyttivät siis "plussaa". Huusin ja itkin ilosta, en ole ikinä ennen saannut positiivista ovulaatiotestiä vaikka olen monta kuukautta metsästänyt ja tikuttanut =)
Metformiinit ovat näköjään jo tuottanut tuoloksia, en olisi uskonut!

Aijon testata vielä huomenna aamulla. Haluan nähdä milloin LH-hormooni taas laskee. Miten minun pitäisi laskea nuo dpo päivät? Onko tänään nolla päivä vaan huomenna? Ja miten sitä lasketaan jos huomenna vielä näkyy "plussaa" tikulla?
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
NiQ
Ambron testituloksia oon täällä käynyt kurkkimassa ja jännittelemässä. Toivottavasti tämä kierto toisi tulokset. Mä oon valitettavasti saanut tolla kakka-early predictorilla vahvemman viivan joka oli ihan turha, toivotaan että sun omasi siirtyy muihinkin testeihin! :heart:

Tsemppiä muillekin Clomittarille, erityishalaus Hydralle ja Lunalle joiden kanssa täällä tuli matkaa taitettua! :hug:

*muoks! Tuossa oli vielä kuva siitä OT6eQC - Aijaa.com Mutta toivotaan että sun oma olisi ihan oikea! :)
 
Viimeksi muokattu:
mirzukka vain sillä ekalla ovisplussapäivällä on väliä, eli toisilla päivillä ei enää. ovisplussapäivä ois siis dpo -1, ovispäivä on dpo 0 jne.

NiQ kiitos :heart:

vauvatoiveinen toivottavasti saisit lisätutkimuksia ja sitten lääkettä tukemaan luteaalivaihetta ja vaikka irrotuspiikinkin, ei niistä ainakaan haittaa ole. Nuo ekat päivät on kyllä juuri ne pahimmat, kunnes uusi toivo alkaa herätä :heart: Ymmärrän kyllä tunteesi. Uskon että on vielä niin paljon kokeilematta, ja että pienen vielä syliisi saat, vaikka toivoisin että se voisi kaikilla mennä vähän helpompaa polkua kuin mitä tässä monet joutuvat kokemaan:(

Melody itelläkin ollut ihana lääkäri yksityisellä keltä en tahtois lähteä pois, mutta taloudellisesti se alkaa olla järkevää jos esim. inssit edessä jne. Mutta olen kuullut paljon hyvää julkisesta puolesta, mutta ymmärrän fiilikses, koska tässä on niin paljon tunteita pelissä ja kaikki muutokset tuntuu vaikeilta.

ambro peukut pystyssä, samanlainen haamulainen tuli mulle tohon testiin maaliskuussa, ja toi oli ihan eka testi jonka tein <3

(.) tänne ei uutta, eihän tässä voi kun koittaa olla rentona (HAH) ja odotella. Jos jollain on jotain rentoutumisvinkkejä mitkä auttas laskeen stressitasoa niin vinkkejä otetaan vastaan:)
Hurjaa ajatella että jotain tärkeää on jo tapahtunut jos on, eli hedelmöittyminen. Nyt sitten toivoisi pikku palleron matkaavan munatorven läpi, esteet väistellen:)
Alkaa tulla mieleen joku Olipa kerran elämä-jakso tms:D
 
Viimeksi muokattu:
NiQ ei onneks ennen oo toi early mulle valheellista plussaa antanut.
On pari päivää haamuillu pregchekit ton lisäksi myös..

mutta kyllä se selviää - väistämättä :D

Luna kiitos :heart:
kokeile vaikka jotain venyttelyä. Rentouttavaa musiikkia ja pitkiä hitaita venytyksiä. Mä oon ite tosi laiska venyttelee mut tollain menee aikaa ja on olo kuin uudella ihmisellä :) mut toi vaatii sen että kuuntelen kuuloikkeilla musiikkia - muuten kuuluu muut äänet läpi :D
 




Perjantai 29.11.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
Minnikko…....35/33-35........ya01/2011.................c..........1.lapsi, pco, 29 v.
Ambrosia85…33/28-32.......yk 6/ya 10/2010.........t.........1.lapsi
Kazu87...…….31/28.............ya6/2010..........…..6.c..3.ins........selitm,1.lapsi
luna_82......…..29/?.........................................a+pu...........pcos, 31v.
Miyaka...…….29/32-34.........ya2006................8.c+m...........pcos,1.lapsi,34v.
Kuumeilija87..29/36…………..ya1/2013 yk8……….1.c………pco,1. lapsi, 26v.
Marjiss........26/28...........ya3/2012..c+pr+ins.................3.lapsi, 35v
Karmini………24/26-28.......ya07/2013 yk5 ……1.c............2.lapsi, 26v.
Hipsunpöpsy..22/28-33…ya11/2011(09/2013km)yk1.........2.lapsi, 35v.
Äiti74…………21/27-28………...ya5/2012………...tk………........2.lapsi, 39v.
Siiri84...………16/25-32...…..ya 8/2013...….......tk..............1. lapsi, selitm. 29v
kaathy......…..16/33-100.......ya2012..........…..2.lz............pcos, 27v
SuAnn...……15/30-39........ya 06/2012..........…tk...….......1. lapsi, 31v
Esikko83...…..15/25-31........ya 07/2011…......c+2.ins+l......1.lapsi, selitm., 30v.
mirzukka…….14/26-80...…..ya 01/2013……...1.m.............pco, 1 lapsi, 26v
Hannuliini……13/30-40…….ya 08/2011………....c………….....pco, 1. lapsi, 25v.
moon stars….10/30-53.........ya08/2011............4.c........1.lapsi
Melody89……8/32(40-90).....ya 6/2012...........3.c...........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Grill......…….4/30-32......ya920/11 yk27..........g+pr+2.ins+l....endo, 1.lapsi, 23v.
Mintikka......5/30-38.....ya 11/2012................2.c....................1.lapsi
vauvatoiveinen..3/27-29....ya 08/2012............m................1.lapsi, pcos, 37v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, Seemi , -minävain-, lotta1, dots , inessa


Piinailijat
Marjiss dpo 14
Karmini dpo 9
luna_82 dpo 3
kaathy dpo 3
Mirzukka dpo 0

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi
RooRoo1..22.10.......31/30-52...ya5/12.....1letrozol.............pco,1.lapsi, 26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill ja Esikko83 (ja luna_82)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä