Clomittaret 2013

Voi teitä ihania, kiitos tsempeistä. :)

Nyt kun on alkujärkytyksestä selvinnyt ja saanut miettiä hieman asiaa järjen kanssa, niin eiköhän tästä taas selvitä. :) Eihän tää niin vakava asia ole tai mikään maailmanloppu. Päädyttiin lopulta miehen kanssa siihen, että jätetään hyödyntämättä. En ikinä antais itselleni anteeksi, jos oman itsekkyyteni takia sieltä lähtisikin se 3-5 vauvaa kasvamaan ja osa/kaikki ei selviäisikään loppuunasti tai syntyisivät liian pieninä. Onhan monikkoraskaus riski aina mullekin. Joten viisainta on todellakin kuunnella lääkäriä. Hyvä, että näitä kontrolliultria tehdään. Ens kiertoon lähdetään sitten hieman varovaisemmalla annostuksella, joten toivottavasti silloin saadaan kaikki natsaamaan oikein hyvin. Yksityisen lääkäri lupasi lähettää kaikki tiedot Taysiin ja ehdotuksen jatkosta pienemmällä pistosannoksella. Jos pistokset päätetään vaihtaan takaisin Menopuriin, niin enköhän mä siitäkin selviä, kun oon jo kerran selvinnyt.

Muuten, eihän tästä sitten mennyt yhtä inssiyritystä, kun ei sinne asti päästykään? Joten voidaankohan meille tehdä vielä se kaksi inssiä ennen IVF:ää...
 
Mua kyllä niin harmittaa tuo teidän tilanne hydra! :( Enkä osaa sanoa, miten kannattaisi toimia, sillä en tiedä miten itsekään tuossa tilanteessa toimisin. : / Mutta niin. Mullehan lääkäri sanoi juuri, että jos folleja on kaksi, niin vielä voidaan jatkaa normaalisit, mutta useammassa ei enää. Toisaalta hän sanoi myös, että se todennäköisyys, että niistä kahdestakin molemmat hedelmöittyisi on pieni...
Heipa: Oo, oliskohan tosiaan kiinnittymisvuotoa! :popcorn:
 
Mojito: Kyllä mäkin itseni tuonne listalle jo tuuppasin, vaikka meilläkin ensi kierto vasta clomien kanssa! ;)
Onnea testailuun myös täältä skorppari! :)
Peukut pystyssä myös sulle Miyaka! =) Jos sitten jo keskiviikkona näkyisi jotain mieluista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mojito
Heipa joo, kyl minäkin yleensä luotan enemmän omaan kehoon kun testeihin. Mut naikkarilla aina huutelevat testauksen puolesta. Ja ajattelin, et voihan sitä kokeilla :) Sulle peukutuksia!

Hyd voi itku! Tekisi mieli sanoa sulle, et anna mennä vaan ja hyödynnä harvoin kohdallesi osuva tilanne! Ja niin kun Ambro sanoi, pupuilkaa nyt ja pidättäytykää sit oviksen aikoihin :)

ON: Testasin aamulla ja viivahan sieltä tuli :D Ei ihan niin tumma kun kontrolli, mut vahva kuitenkin. Ja eilen alkaneiden tuntemusten perusteella voisi pitää paikkansa :)
Hassuja oli vaan ne pe, la ja su haamuset, ku eilen ei tullut minkäänlaista väriä. Oisko tämä sitten dpo 0 vai 1?
 
miss_piggy
Tuli mieleen vaan nuo monikko-raskaudet, että monetko esim. neloset tai viitoset suomessa on syntyny? Ite en oo kuullu ainuistakaan, mutta asunki täällä Jumalan seläntakana :D

Täällä kyllä hyödynnettiin heti oikein kunnolla tuo super-ovis, ja voihan sitä vielä tänään varmennella.
 
Hydra varmasti oikea päätös tehdä lääkärin ohjeen mukaan, vaikka turhauttavaa onkin.. :hug: vaikka todennäköisyys kaikkien hedelmöittymiseen onkin pienin niin se on kuitenkin olemassa. Voimia ja kärsivällisyyttä, toivottavasti ensi kierrossa on kaikki palaset kohdillaan!!

Heipa peukut pystyssä, että olisi kiinnittymisvuotoa! :) kyllä menisin suna progtestiin!

Miyaka toivottavasti vielä plussaksi muuttuu! :)

Onnea seemi oviksesta!! Tänään sulla on mun mielestä dpo 0. :)

Kiitosta kaikille toivottelijoille, ei vielä kyllä mitään merkkejä oviksesta..testailu jatkuu...
 
miss_piggy, mullakaan ei ole tiedossa yhtään nelosia tai vitosia, mutta kaksosia ja kolmosia kylläkin tiedän. Syy tähän on varmaan se, että harvemmin niitä nelosia tai vitosia tulee ilman hoitoja. Hoidoissa taas on tiukat kontrollit, että hoitoja ei tehdä, jos riski on olemassa. Itse käännän tän asian niin päin, että kun en niitä nelosia tai vitosia tiedä, mutta mahdollisuudet niihin kuitenkin on, niin sen suuremmalla syyllä se voi osua omalle kohdalle, jos lähtee rikkomaan lääkärin määräyksiä. Joten en uskalla lähteä koittaan. :)

skorppari, meille lääkäri sanoi, että todennäköisyys nelosiin tai vitosiin on tosi pieni, mutta kolmosiin jo hyvin merkittävä, jos saadaan oikeen superovis aikaiseksi. Joten parempi kuunnella asiantuntijaa ja totella, että ei seuraavat 18 vuotta kaduta, mitä tuli mentyä tekemään. :D

Seemi, onnittelut oviksesta. :) Hienoa, että se vihdoin tuli. Noihin viivojen vahvuuksiin vaikuttaa aika paljon se, kuinka tujua pissa on, joten oon itsekin huomannut, että jonain päivinä viiva saattaa oviksen lähestyessä olla tummempi kun taas seuraavana hieman haaleampi. Myös tikutus ajankohdalla voi olla merkitystä. Mulla yleensä viivat on aamuisen vahvempia kuin iltaisin, kun iltaisin tulee juotua enemmän ja ravattua vessassa useemmin.
 
Onnea kaikille plussanneille! On tainnut kevätaurinko virkistää mieltä ja plussapino alkaa kasvamaan. Hienoa :)

Hydra: Pahoittelut huonosta uutisista. Mulla viime kierrossa ei taas tapahtunut mitään lääkkeistä huolimatta, hyvässä muistisa on miltä tuntuu, kun kierto menee hukkaan. Varmasti hankala päätös jättää kierto käyttämättä, mutta ei ne lääkärit turhaan anna kieltoa.

ON: Kävin juuri folliultrassa ja ensimmäinen kierto femareita näyttää toimivan hyvin. Yksi folli 23 mm, irtoaa kuulemma huomenna. Ihan kiva, kun tosiaan se viime kierto meni täysin hukkaan, kun mitään ei tapahtunut.

Ostin femareita, tai siis sen rinnakkaisvalmistetta 100 kappaleen paketin. Ajattelin, että voin sitten käyttää niitä myös seuraavan kerran kun raskautta yrittää. Mutta ei, ne menee vanhaks tammikuussa 2014. Vaikka söisin niitä joka kierrossa tammikuuhun asti, niin jää mulla silti yli puolet paketista hukkaa :( Tosin ne ovat paljon halvempia isossa erässä ostettuna.. Vähän haaskausta heittää lääkkeitä roskiin.

Aurinkoista päivää kaikille! Ja kaikille paljon plussia! <3
 
Musta te hyd teitte vastuullisen, mutta vaativan päätöksen! Mä en uskaltais varmaan lääkäriä uhmata edes kolmella follilla. Mun miehelle tilanteestasi sanoin niin hän sanoi että tottakai yritettäisiin silti :) mitään ei kuulemma hukkaan heitetä. Mä varmaan itse kyllä oisin niin huolesta sekaisin koko monikkoraskauden, että en tosiaan lääkärin kieltoa uhmaisi. Jotenkin tuo sun tilanne pitäisi pystyä lukemaan epäonnikseksi taukokierroksi ja olla miettimättä ohi menevää ovulaatiota. Voimia ja kyllä se lääkeannos saadaan kohdilleen!
Mulla oli taas piikkikierron seuranta kp 10. Tyhjää täynnä koko ultra taas. Seuraava perjantaina, jonka pelkään senkin olevan liian aikasin. Tää on musta hassua ku taas nostettiin annosta vaikka aina olen pienemmilläkin ovuloinut. Ehkä pointtina olisi ovilaation aikaistaminen. Noh ehkä ensi kerralla muistan kysyä!
 
Aamulla alkoi menkat, eli miun listaan voi päivittää huomisen kohdalle näin:
Miyaka.........2/32-34..........ya06.............3.c+m+t.... .....pcos,1.lapsi,34v

Eli päätin nyt vielä kuitenkin jatkaa tämän kierron ajan clomeilla, sitten pidän tauon.

Jos tästä menkkojen alkamisesta jotain positiivista pitäisi etsiä niin se on ehdottomasti se, että ovuloin todistettavasti tässä kuussa... mulla kun ei menkat ole tulleet ilman primoja/teroja ja nyt en syönyt niitä :)
 
lämpimät onnittelut aivan ensimmäisenä kaikille plussanneille! nyt vaan vedätte meidät muutkin imussanne raskausketjuihin turisemaan :)
mä en ymmärrä enää mitään tästä mun kropasta. eilen tein ovistestin, pc:n liuska ja sain siihen melkein yhtä vahvat viivat ja kp oli siis eilen 10. tänään tein taas pc liuskan ja testiviiva oli PALJON hailakampi kuin eilen???? tein diginkin ja se näytti oletetusti negaa. MIKSI mä en tehnyt sitä digiä eilenkin? tyhmä minä!
Mitään oloja ei ole ollut sen puoleen että ovis olisi jo ollut, limatkin alkoivat oikeastaan vasta tänään ja muutenkin tuntuu uskomattomalta että mulla olis muka jo ollut ovis, en ikinä ole ovuloinut ennen kp 14.. ainakaan tietääkseni.
Voiko tuo pc liuska näyttää mitä sattuu, ne ovat aina mulla toimineet, niin ovis kuin raskaustestitkin. tuossa tämän päiväisessä ovisliuskassa se kontrollikin oli jotenkin suttusempi ja ohuempi kuin eilisessä?
Mä tein myös Donnatestin ja kovasti sain saniaiskuvioa siihen mutta lämmöt näyttivät 37,6! Toki se voi johtua siitäkin, että mulla on flunssa päällä ja välillä iskee kauhea horkka.
ja siis me emme ole heilutelleet peittoja kun on ollut niin kiire ja mies on ollut paljon pois kotoa ja mulle iski tämä järjetön kurkkukipu ja flunssa.
Soitin juuri miehelle, että tuus kotiin, mietin vain miten me homma hoidetaan kun naperokin herää pian päiväuniltaan :D
 
Heippa vaan kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille, mä nyt sitten liittyisin listalle, jos mukaan vielä mahtuu...? :)

En saa värejä, mutta Mojito...1/30-35...ya12/11...1.c+ins...1.lapsi, 26v.

Tänään alkoi uusi kierto ja sen myötä hoidot. Eli clomia nassuun kp3-7 ja inssi olis tarkoitus tehdä, jos kaikki vaan menee nappiin. Sen verran taustaa, että lapsista ollaan haaveiltu aina. Konkreettisemmin muutama vuosi sitten, kun jätin pillerit pois. Sitten tuli kuitenkin muita mutkia matkaan ja ehkäisy (kumi) saatiin jätettyä kokonaan pois vasta marraskuussa 2011, kun mulla eräs lääkekuuri loppui. Aika lailla tasan puolitoista vuotta sitten alkoi tämä suuri ja harras toiveilu, joka ei valitettavasti ole saanut onnellista loppua :ashamed:
Viime vuonna ramppasin pari kertaa yksityisellä gynellä, kun kierrot ja vuodot alkoi pitkittyä ja sain teroja "avuksi". Ja nyt sitten helmikuussa alkoi julkisella tutkimukset, hänen lähetteestään. Miehellä on ollut simpoissa poikkeavuutta normaalituloksiin ja mulla tosiaan pientä kiertohäikkää ja näillä mennään nyt etiäpäin...
 
miss_piggy
Itseasiassa tiedän muuten sitteki yhdet kolmoset, 2 poikaa ja 1 tyttö, ja muistaakseni saivat alkunsa just jostain lapsettomuushoidoista :D Taitavat kyllä olla jo nyt täysi-ikäisiä, joskus pikku-naperoina heidät olen nähnyt :)
 
Mulla lukioajan tuttava jolla oli 2 kaksoisveljeä - oli siis itse kolmosparven ainoa sisar :) Sitä en tiedä onko hoidoilla aikaansaatu - voi hyvinkin olla koska sillä perheellä on ollu fyrkkaakin silloin 80luvulla mennä kalliisiin hoitoihin :D
 
Hydrangea Hienoa, että kuuntelet sisintäsi ja lääkäriä, vaikka päätös jättää tämä kierto hyödyntämättä varmasti potuttaa! Mutta kyllä se todennäköisyys kääntyy vielä teidän eduksi ja mahtavaa, että saat lääkkeillä noin mahtavia folleja kasvamaan! Kysyin myös miehen mielipidettä siihen, jos follit innostuis hoidoissa kasvamaan... Me mentäis myös lääkärin ohjeen mukaisesti, vaikka kunka tekis mieli sooloilla! Myönnän, että kyllä kävis mielessä yrittää ihan, ihan vähän...mutta asiaa mietittyäni, niin kyllä itse päätyisin samaan ratkaisuun.

Niian Kiva, että sait endo-lääkäriltä vastauksen. Kyllä on melko erilaisia hoitosuunnitelmia, mutta kyllä se lääkäri varmasti arvioi kokonaisuuden ja tekee hoitosuunnitelman sen mukaisesti. Kysyit lämmöistä; mulla lämpö ennen ovista aamulla/illalla on tarkalleen 36,4 ja oviksen jälkeen 36,8. Täytyy seurata raako Thyroxin lämmöt nousuun...

Kävin perjantaina folliultrassa (ei lääkitystä) ja samalla tehtiin se hirveen kamalan pelottava aukkari! Ei muuten sitten sattunut yhtään. Lääkärikin sanoi, että harvoilla tekee kipeää ja silloin tutkimuksen voi keskeyttää. KP8 ja folli 10mm. Ovis huomenna tai torstaina, mutta en saa digiä hymyilemään millään :( Tää kierto mennään ilman lääkitystä ja sitten aloitetaan Puregon tai G-f pistokset. Ei siis jatketa pillereillä enää (?!?). Lääkäri oli ensin sitä mieltä, että hoidot aloitettais vasta syksyllä, kun mun kilppariarvo (ths3,5) olis saatu ensin laskemaan, mutta perui päätösensä kun näki mun pettyneen ilmeen. Eli ens kierrosta laitan pistosta napaan ja tehdään inssi vielä ennen lomia... Ihanaa!! Vaikka ollaankin hoitojen alkumetreillä (1.kuuri 03/2013Anastrozolia, eli vastaava kuin Femar) ja kaikkia tutkimuksiakaan ei ole tehty, niin toivoin että ikäni puolesta nyt edettäis reippaasti. Kuitenkin kohta 12kk luomutykitystä takana, eikä plussan plussaa...

Nyt siis sormet ja varpaat ristiin, että saadaan paljon, paljon plussia!!
 
Viimeksi muokattu:
maria: Hyvältä suunnitelmalta kuulostaa! :)
Kaksosista/kolmosista: Miehen sekut on kaksostytöt. Tiedän että ovat hedelmöityshoitojen tulos ja että heidän lisäksi olisi ollut kolmaskin vauva, mutta nyt en millään muista kuoliko heidän veli jo kohtuun vai synnytyksen jälkeen... : / Heidän lisäkseen muistan lapsuudesta identtiset kaksoset samasta koulusta, minua kyllä nuoremmat.
 
Kaksososia tiedän jo enemmänkin :) Muutamalla tuttavalla on kaksoset (luomut) ja mun äiti on kaksonen myös. Sitä ei vaan oo vissiin koskaan tutkittu ovatko identtisiä (näyttivät kyllä ihan identtisiltä vielä 40vuotiainakin) :)

Tänään testattu pregchekin liuskalla ja vartin jälkeen siihen piirty jotain.. on mulla siitä kuvakin, mutta lälläslää, mun työkoneen kortinlukija ei toimi, joten ette saakkaan sitä kun ehkä aikaisintaan illalla ! :D Mutta siis, ei se mikään plussa ole - haamu tai viivanpaikka korkeintaan.
Nyt sitten alko ihan oikeet piinapäivät koska mitä jos se sieltä kuitenkin vahvistuis?
Varmaan pakko käydä tänään hakemassa vaikka rfsu:n testejä ;)
 

Yhteistyössä