Clomifem-hoidosta plussanneet!

kaktuspiikki: Toivottavast ei tulis noita muita oireita. Sul kuitekii viikkoja on viel sen verra vähä, et vauvan pitäs kasvaa viel mahassa jonkun aikaa. Mul ei sen puolee oo enää kauheeta hätää, et jos kunto huononis nyt äkkiä, ni vauveli on jo sen verra iso ja kehittyny, et se pärjäis kyl hyvi jo ulkomaailmassakii. Vaik toki kohdussa on viel paras paikka ja keuhkojen pitäs antaa viel kehittyä.. Must oli kiva tietää, kumpi on tulossa, ni osas just suhtautua asiaa paremmi. :) Pysty puhumaa pojasta ja ostelemaa vaatteita ym. helpommi, ku ties, kummalle tulee. Ootteko kertonu jo teiän vanhemmille, kumpi sielt on tulossa vai halusko ne ees tietää? Meil molempien vanhemmat oli aluks, et niille ei saa kertoa, mut sit ku sanottii, et myö tiedetää, ni eihä nekää malttanu olla sitä kuulematta. ;) Ainoostaa mun isä halus pitää sen salassa eli se ei tiedä vieläkää. Onks teil paljo jo hankintoja tehty? Siit lipastost on iha hyvä alottaa, ni saa vaatteita jonnekii ja selkiytyy itellekii, mite paljo mitäkii kokoja on ja tarviiks jotai viel ostaa. :) Meil on aika paljo 50, 60 ja 70cm vaatteita (äitiyspakkauksessa oli niit aika paljo), mut 56cm ei oo ku kahet bodyt ja housut, mitkä oon ite ostanu. Äitiyspakkaukses ei ollu noita kokoja ollenkaa. Täytyy varmaa niit viel hommata muutamat, ku se saattaa olla aluks just se sopivin koko. Jos poitsu on vaik syntyessää jo yli 50cm, ni noi iha pienimmät 50cm vaatteetha ei sit mahukaa ollenkaa ja 60cm voi olla taas liian reiluja.. Sun mies on kyl aika herttanen, ku se ostaa sulle joka äitienpäivä kukkia! =) Mun mies ei oikei kauheest kukkia mulle ostele, mut kyl se onneks muute osaa hemmotella esim. kunnon hieronnoilla. ;) :LOL:
 
Hyvää äitienpäivää!

Kattelin tossa kelansivuilta sitä äippäpakkausta,eihän siinä ole kun parit hassut 50 bodyt ja potkarit,loput on 60-70!
Siskon pojalta on jääny paljon hyviä vaatteitta,ne on jemmassa äitin luona,saan sieltä sitten ne. Sitten toinen sisko tuo kaverinsa pojan vaatteitta,se poika on vasta n.3kk,joten aika uusia ja hyviä kamppeita on tiijossa.
Ite mitä oon jo ostanu niin ne on ollu 52-56.

kaikille jotka raskaudesta tietää on sanottu että se on poika. Mitäpä sitä salailemaan,helpompi heijänkin sit ostella vaatetta yms. mitä nyt haluuvat ostaa.
Nimi aateltiin pitää salassa ristiäisiin saakka,mies niin halusi. On ehkä pikkusen enemmän perinteisempi kun minä,minusta sen etunimen vois sanoo,tietäsivät millä kuhtua niin ei tulis niitä ihme lempinimejä. =)

Täytynee mennä kahville,mies siellä häärää kahvin ja kakun kans :heart:

Kaktuspiikki 23+1
 
Hyvää äitienpäivää! :flower:

Joo ei siin kelan pakkaukses kauheest nii pieniä vaatteita oo.. Myökii saahaa kummipojalta vissii jotai vaatteita, ni en nyt ite viitti viel kauheest ostella. Myö pidetää kans nimi salassa ristiäisii saakka, ompaha ees jotai jännitystä sukulaisillakii. :) Ite oon (ja mieskii) sen verra vanhanaikasia, et halutaa salata se nimi. Meil äitienpäivä on alkanu aika rauhallisesti ja jatkuu terassin kesäkuntoo laittamisella, mut jospas jossai vaihees ukkeli veis miut jonnekii äitienpäivälounaalle.. :popcorn: :D
 
Nyt on vika työpäivä ilosesti ohi ja huomenna alkaa äitiysloma, jippii!! :D Huomenna ois myös neuvola ja vauveli edelleen perätarjonnassa eli enköhän sit sinne keskussairaalaan sen lähetteen saa ulkokäännökseen. Luin, et 3-4% vauvoista on perätarjonnassa ja näist tapauksista suurin osa syntyy sektiolla. Oon taas joku ihme poikkeus, ku kert noin vähä on vaa perätarjonnassa. Tietty onha täs viel 5 viikkoa laskettuu aikaa, mut epäilen, et meiän poitsu tuost mihikää kääntyis..

Vauvis ja Sintti 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
No niin,siitä se alkaa vauva haaveissa päivien lasku kohti synnytystä!
Mukavaa ja lepposaa äippälomaa! Mulla ois vielä 12 viikkoo äippälomaan,huh!

meikäläinen kuuluu kans poikkeustapauksiin! Kuulema 3% sikiöistä/vauvoista on niin paha rakennevika että joudutaan keskeyttämään ja meillähän se eka meni niin! Luulis että tuokin 3% on niin pieni mahollisuus,vaan meidän kohalleppa se nasahti!

Onnes nyt kaikki kunnossa ja poika voi hyvin ja kehittyy normaalisti! Kunhan vaan saisin ihteni vielä pysymään kunnossa niin kaikki hyvin. Kaikkeni oon kyllä tehny,mutta aina ei sekään riitä. noh,ens viikolla taas äippäpolille kuulemaan mitä ne sanoo tämänkertasesta pissin keräilystä.

Mitenkähän muilla menee?! Onko meitä tippunu pois kun pari,kolme tyyppiä vaan kirjottelee täällä?

Kaktuspiikki 23+2
 
Heippa taas! Lukemassa olen ehtinyt juuri käydä täällä mutta aika ei oo vaan riittänyt kirjoittelemiseen... :) mutta ei olla pudottu pois! :)

Oikeen ihanaa mammalomaa Vauva haaveissa! Nauti nyt vielä kun voit! Tiiän että hirvittää ajatus siitä vauvan kääntämisestä... mutta uskon että kaikki kuitenkin menee hyvin! (peukut ylhäällä :) )

ON: Täällä ollaan jakseltu ihan hyvin, ja sen takia hallitttukin kaikenlaista menoa joka päivälle. Liitoskipuja rupee olee aika paljon tuossa häpyalueella. Välillä ovat niin pahoja ettei yöllä voi kylkeä kääntää saati sitten kävellä kunnolla ja välillä ne on sitten ok. Nyt on poitsu ollut pari päivää taas hiljaisempi kun on taas töitä. Se osaa selvästi käyttäytyä ja tajuu että teen sen verran tarkkaa työtä ettei silloi sovi potkia ainakaan kovin kovaa :) Luulen että se majailee suurimman osan ajasta poikittain, kuten ra- ultrassakin, koska potkut ja nytrkit tulee välillä yhtäaikaa kylkiin :) Selvä sammakko.
Oon tuolla syyskuun söpöliinien puolella seuraillut kuinka niillä neuvolassa otetaan hb ja kaikki mahd. Tajusin just että mulla on hb mitattu silloin nt- ultran yht. trisomiakokeen kanssa. Kertaakaan tk:n puolella ei ole sisätutkimusta tehty (vain yksit. vkolla 7). Jotenkin vaan tuntuu et pitäs kaikkee osata itse vaatia, mutta kun neuvolaan soitan mahakivuista tms. ne sanoo vaan et ne on normaalia eikä haittaa. Toivottavasti kaikki on kunnossa... No perjantaina ois sitten se sokerirasitus. Pelottaa jo valmiiksi, koska olen tosi herkkä oksentaa sellaisen ulos mistä en pidä... :I Toivottavasti pysyy sisällä. Sen jälkeen neuvola jossa pitäs vihdoin saada ne kelapaperit (pitäs 2 vkon sisällä olla jo kelassa).

No vkonloppuna mieltä lämmitti kun sain harjoitella äitienpäivän viettoa. Aamukahvini sain kyllä keittää itse (kuten varmasti tulevaisuudessakin, koska mies niin sikeä uninen aamuisin), mutta sain ruusun ja hajuveden jota ole pitkään katsellut :)

Nyt takaisin työn ääreen.... tulipas pitkä vuodatus taas... :)
Yritän jatkossa olla ahkerampi kirjoittelija!

Tinsq ja kermit 23+5
 
Viimeksi muokattu:
APUAAA!! Jäin miettiin tota tinsqn kirjotusta kelan lapuista että pitäs olla 2 viikon sisällä kelassa...mikä siinä on se raja mihin mennessä?!? sain kyllä ne viikko sitten neuvolasta,mutta työasia vielä täysin auki..ootan päätöstä vakinaistaako ne mut vai ei.. ja siitä riippuu minun äippäloman alotus! jos eivät vakinaista,alotan 5 päivää varhennettuna ja jos vakinaistaavat sit sen normaalin 30pvää ennen.

muoks! jaa,eihän ookkaan mitään hätää,kelan sivuilla lukee että
Hae tukea viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua synnytysaikaa. joten onhan tässä sitten aikaa ootella päätöstä vakinaistamisesta!
mulla kun ei oo nettipankkitunnuksia,omia siis. meillä on yhteinen tili miehen kans ja tunnukset tietty sen nimissä niin ei onnistu netissä haku,mutta mieluummin meenkin tiskille asti niin tuleepahan oikein täytettyä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei sain tänän vähän uutta tietoo onneks kela lapuista... eli pitää olla kelassa viim 2kk ennen laskettua aikaa. Eli ei mikään niin hoppu ole...Eli nou panic!!
Taas sain hieman väärää tietoa neuvolasta. Onneksi saan ensi viikolla töissä myös apua niiden lappujen täytössä. :)
 
puuhh,melkein iski paniikki! Meillä ei neuvolassa ruennu millään lailla kommentoimaan tai neuvomaan niiden lappujen kans,sano vaan että kelasta saat ajankohtasen tiijon. Hyvä vaan etteivät puutu neuvolassa siihen mitenkään,näkyy saavan vaan väärää tietoo! :)
 
Tinsq: Kiva kuulla sustakin pitkäst aikaa ja et oot voinu niin hyvi! :) Meiän neuvolassa kans otetaa joka kerta hb, verenpaineet, pissa, mun paino, sikiön sykkeet ja sf-mitta. Varhaisultran yhteydessä mul oli yksityisellä alkuraskauden lääkärintarkastus (eli gynetutkimus) ja omassa neuvolassa puoles välis raskautta keskiraskauden lääkärintarkastus ja nyt ois sen ulkokäännösyrityksen yhteydes parin viikon päästä sairaalassa loppuraskauden lääkärintarkastus. Oon ymmärtäny, et niit pitäis olla jotai ton verra raskauden aikana. Ainakii nyt noita hb:ia ja verenpaineita ois kait hyvä seurata. Älkää hätäilkö niitten kela-paprujen kanssa, aikaa on tosiaa iha hyvi vielä. :) Ja ne on onneks loppujen lopuks aika iisi täyttää (yllättävää, ku kyseessä on kuitekii KELA :D ). Onnea siihe sokerirasituksee! Tuu sit kertomaa, mite meni ja millasta se oli. Ite en siihe onneks joutunu, mut kiinnostais kuulla, millane se oli. :)

kaktuspiikki: Kyl tuo 12 viikkoakii menee aika nopeesti, ainakii tällee kesäaikaan. :) Tosiaa, aika moni on ollu nyt hiljaksee eli mitähä teille muille mahtaa kuulua? Toivottavast kaikki kunnossa.

ON: Tänää oli taas neuvola ja sain nyt sen lähetteen sinne keskussairaalaa ulkokäännöksee, ku pää ylhäällähä se meiän poitsu edellee majailee.. Neuvolatäti oli nii huolettomana, et ei se oo paha juttu ja jos ei käänny, ni sit vois iha hyvi olla mahollista myös alatiesynnytys perätarjonnasta huolimatta. Se riippuu nii monesta jutusta (mm. mun lantion koko, vauvan asento ja koko), et se lääkäri siellä sit päättää tilanteen mukaa, mite edetää. En oikei oo innoissani siit ajatuksesta, et ensikertalaisena lähtisin synnyttämää perätarjonnassa olevaa vauvaa.. No, ehkä se lääkäri saa viel mun mielen muuttumaa. Hb oli onneks noussu nyt melkei lähtötasolle (133) niitten rautatablettien ansiosta, mut painoa olikii sit tullu reilu kilo viikkoa kohden ja verenpaineet oli selkeesti koholla.. Ei kiva.. Kotona kyl ku oon verenpaineita mittaillu, ni on ollu iha ok. Painon nousu saattaa puolestaa johtua turvotuksesta. Huomaa kyl, et heti ku ilmat on lämmenny, ni turvotus on lisääntyny ja kädet on tosi kipeet koko aja. Puuduksissa ja jos vähäkii joutuu jotai puristamaa (esim. syödessä haarukkaa ja veistä), ni tuntuu, et sormen päist iskee koko aja jotai sähköiskuja kyynerpäähä asti. :kieh: Neuvolassa ei tähä olla puututtu millää tavalla, tuskin ne siellä ees tajuaa, kuin kipeet nää kädet oikeesti onkaa! Onneks se kipu tulee vaa puristusotteessa.. Seuraava neuvola on jo viikon päästä ja se ulkokäännöshomma joskus parin viikon pääst. Kuulemma sit sairaalast soittelee sitä aikaa tarkemmi jossai vaihees. Eipä tääl muuta ihmeempiä, nyt lähen nauttimaa mammalomasta ja hienosta ilmasta mökin rauhaa. :)

Vauvis ja Sintti 34+6
 
Mulla kans joka kerta otetaan neuvolassa pissikoe,hb,paino,verenpaine,vaavelin sykkeet ja kait nyt sit tästä lähin se sf-mitta,viimeks otti ekan kerran. sitten mulla on kerran kuussa äippäpoli,jossa aina lääkäri ultraa ja sitten samalla käynnillä diabeteslääkäri,kun meiltä on se 100 kilsaa sairaalalle,niin molemmat käynnit on aina laitettu samalle päivälle. Niin ja se neuvola on kans aina kerran kuussa!
Sisätutkimuksia mulle tehtiin alussa,nyt on rakenneultran jälkeen aina mahan päältä ultranneet kun ei ole mitään hälyttävää ollu.

Se sokerirasitus on vissiin "vähä" helpottanu siinä mielessä että se litku ei oo enää niin pahan makusta! Minunhan ei siinä tarvi käydä kun tätä diabetestä oon sairastanu jo 16 vuotta,mutta jostain luin että litkun makua on koitettu parantaa! Tsemppiä vaan siihen!

Ois kyllä kiva kuulla muidenkin kuulumiset,esim. onko tyttöjä vai poikia saatu clomeilla alkuun!
Nythän taitaa olla niin että mulla,vauva haaveissa,tinsq on poikia luvassa ja jo jakaantunut mymosa sai pojan!

Nyt ulos puuhailemaan,vointi ja jaksaminen vielä hyvä! Paitsi iskias ja jalkakivut illalla :mad:
 
Meillä poitsu loikoo edelleen vaan perätarjonnassa ja nyt tuli vihdoin kutsu myös sinne äippäpolille. Se olis sit niinkus tiistaina 29.5.. Jännittää, mut samalla myös kauheen malttamaton olo, ku pääsee ultralla vilkasemaan pienokaista pitkästä pitkästä aikaa. :) Kiva nähdä, millasessa asennossa se siellä päiviään kuluttaa ja jospas saatais vaikka jo tietää enemmän tulevasta. Eli siis, onks luvassa suunniteltu sektio ja millon vai kokeillaanko perätilasynnytystä. Vajaa 2 viikkoa pitäs jaksaa ootella..
 
Käytiin tilaamassa se lipasto. ei sitten ihan otettu sellasta niin kun piti alunperin. Menee pari,kolme viikkoa kun se tulee. Ei tarvii ite koota edes!
TAIGA LIPASTO LA4 - TAIGA | Sotka.fi

Tykästyttiin tähän kun siinä on se avohylly,vaipat ym. hoitotuotteet ajateltiin siihen laittaa.
Pitihän se sit pyörähtää H&M:ssä ja sieltä tarttu mukaan sellanen haalari ja kahet töppöset joissa luki born 2012. :)

kaktuspiikki 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..


Poksumaan vaan tulin!

Oltiin mökillä yötä,nyt kaupalle ja lasagnen tekoon. Mies tekee pesuhuone remppaa,joten huiske päivä tiijossa! Illalla taas mökille saunomaan!

Aurinkoista lauantaita!

Kaktuspiikki ja tyyppi 24+0 :heart:
 
Voimia sinulle 10kaks!!

ON:Menihän se sokerirasituskin siinä sitten perjantaina. Oli taas vähän neuvolan kanssa hankaluuksia kun olivat toki taas unohtaneet laittaa mulle sen lähetteen siihen rasitukseen. Ohjeeksi sain neuvolasta että varaat vaan aikaa rasitukseen niin lähete on koneella... no ei ollut. Sitten yritettiin näytteen ottajan kanssa neuvola tätiä kiinni, mutta ei saatu. Samaan aikaa jätettiin kännyyn viesti että neuvola aika samalta päivältä on peruttu ja jos haluun uutta aikaa voin soittaa johonkin känny nroon. No siihen sitten äkkiä soittamaan ja sanomaan että olen nyt labrassa ja multa puuttuu lähete... samalla sain uuden ajan neuvolaan joka on nyt sitten huomenna... Piti toki omia potilaita peruuttaa kun tuli näin pian tuo aika... mutta ei voi mitään kun kela laput on saatava. No onneksi pitäs nähdä huomenna jo ne sokerin tulokset, eli peukut pystyyn ettei mitään oo!! :)
Mä en vaan oikeen tahdo luottaa tuohon meijä neuvola touhuun enään... tuntuu et kaikki on vähän miten sattuu.. No onneksi se näytteenottaja oli sellanen rento että aloittin sen rasituskokeen ilman sitä lähetettä... :)
Onneksi pääsin sitten mökille vkonlopuksi huilaamaan vanhempien hössättäväksi. ;) Äitikin tunsi eilen Kermitin potkut jo mahanpäältä :) ja on ihan tohkeissaan.

Anteeksi taas avautuminen! Saa nähdä joudunko tulee purnaa huomennakin tänne, vai voiko kerrankin hyvällä mielin kirjotella :)

Tinsq ja kermit 24+3
 
Neuvolassa käyty.. pakko oli mainita siitä ettei sitä sokeri lähetettä löytynyt koneelta.. :) Sokereista sen verran et kun norm. on vielä 5,2 niin mulla 5,3 jolloin on raskaus ajan diabetes kuulemma. No Voi kuulemma vaikuttaa se et kävin koetta edell. pvänä tyttöjen kanssa syömässä ulkona aika tuhdisti... Ei kun mittailemaan sokereita.. Muuten sokeriarvot laskivat kyllä hyvin. Sainpahan sikeri mittarin omaksi neuvolasta.. jos vaikka myöhemmin tarttee mittailla.
Hemoglobiini oli 118, ei kuulemma tarvii tehdä mitään... itse koen että tuo on kuitenkin aika alhainen, nyt vaan sitten pihviä mutustamaan. Sf mitta oli 24cm eli käyrän yllä mennään ;)

Nyt töitä jatkamaan

Tinsq ja kermit 24+4
 
(.) Neljän aikaan aamuyöstä heräsin tosi ärsyttävään ja kuumottavaan kipuun nivusissa. Siinäpä meni sitten loppu yö ähkiessä ja pyöriessä.
Aamulla tilasin lääkärin ja se kirjotti viikon saikkua,nivelsiteet ja lantio on löystyny,eli niitä liitoskipuja vaan. mitään ei saa nostaa,kävellä saan rauhallisesti jotta saahaan happee ja kunto pysys edes suht hyvänä. Panadolia kovimpiin kipuihin. Työnantajalle käski ilmotella että alkaa olla viimeset viikot töissä,näitä hommia en kuulema jaksa tehä äippälomaan asti.

Että semmoset kuulumiset tänne!
Jätkällä kuiteskin kaikki ok,nytkin pitää hirveetä jumpaa tuolla! Paikat oli kiinteet ja kiinni,joten ei sen puoleenkaan mitään hätää.
Nyt vaan lepäillään.
Tympii kyllä hieman kun mahtavat kelit ois ulkona tehä vaikka mitä,ikkunan pesuakin ois...mutta kun ei saa.En etes tunne ihteeni kipeeks,se kai tässä eniten on outoo,olla saikulla vaikken ole etes kipeä.
Mutta parempi tämäkin kun joku kauhee flunssa tai mahatauti!
Tylsää vaan olla yksin kotona kun mieski iltavuorossa koko viikon. Ehkäpä huomenna alotan sitä ikkunan pesua,eihän siinä tarvii mitään nostella... :saint:

Ei sulla tinq hirvee toi ylitys ole sokereissa! Mutta hyvä juttu kuiteskin että sait mittarin niin voit kotona seurata kun siltä tuntuu!

Tänään saatiin myös sen verran aiakseksi että vietiin kilometrikorvaus laput kelalle! Äippäraha hakemukset oottaa vielä työnantajan päätöstä,saanko vakipaikan vai en...eipä ole vielä onnes kiirusta!

hyvää uutta viikkoa mammoille ja pikkuisille!

kaktuspiikki 24+2
 
Tinsq: No kylläpäs teiän neuvola nyt sössii huolella.. :headwall: Toivotaan, ettei sokeriarvot nouse tuosta enempää. Kiva, ku pystyt niitä nyt hyvi seurailemaa myös kotona. :)

kaktuspiikki: Vai saikulle jouduit, höh. :( Koita nyt ottaa iisisti niitten ikkunoittenkii kanssa, älä rasita itteäs. :)

ON: Meil on huomenna taas aamusta neuvola ja sit lähetää vähä kaupunkii "vauvaostoksille". Pitää ostaa mm. hoitolaukku ja sit mennää kattomaa yksiä Emmaljungan vaunuja, mitkä bongasin tori.fi:stä. =) Ne on väriltää sellaset beiget ja mustat ja 2009 mallia. Ollu kuulemma vaa 2 lapsella ja tosi hyväkuntosen näköset ainakii kuvassa. Se myyjä sano, et se otti vast eile siit heittoaisasta pois jonku suojamuovin (mikä on siis tarkotettu pois otettavaks) ja niit vaunuja on säilytetty aina lämpimäs sisätiloissa. Ne on iha sairaan edulliset, nimittäi vaa 165e! :) Muut Emmaljungan vaunut, mitä oon tori.fi:ssä katellu, on ollu 300-600e. Nuo vaunut jos nyt ostetaa, ni sit on kaikki hankinnat tehty. Tai ei ainakaa mitää isompaa enää pitäs olla. :) Ainii, huomenna meil on muute myös iltapäivällä tutustumiskäynti meiän sairaalaa! Jännää nähä se synnytyssali ja kierrellä niit paikkoja. :) Poitsun asennosta sen verra, et edellee heiluu vaan pää ylhäällä.. Oon koittanu maata pylly pystyssä ja käsin avittaa mahan päältä kääntymää, mut ei hää halua. : / Saa nähä, saaks ne ens viikolla siel sairaalas jotai aikaseks..

Lomaileva Vauvis & Sintti 35+5
 
Kaktuspiikki: Nuo oireet kuulostaa todella tutuilta. Mulla on ollut liitos kipuja tässä jo muutaman vkon. Välillä nii pahoja ettei kävelemään meinaa päästä, välillä lievempiä. Töissä onneksi saan istua suurimman osan päivästä joten pärjään, mutta kun pitsä siitä tuolilta päästä ylös se onkin sitten eri juttu (varsinkin kun on satulatuoli :) )
Sanoi eilen noista kivuista neuvolassa, mutta sanoi vaan että ne kuuluu asiaan. Sen verran mainitsin että on kaikki liikunta jäänyt koska en vaan voi lähtee ees lenkille kun ei pysty kävelee kunnolla...
Tiiän vaan että lepo todella auttaa, joten ota nyt rauhallisesti! Mä lasken työpäiviä(22 kpl) ja tarvittaessa kyllä haen saikkua jos en enään pärjää :)
 
Minä kun oon perhepäivähoitaja ja 5 lasta tällä hetkellä hoijossa niin alkaa olla tuo työ jo aika rankkaa... Lääkärikin pudisteli päätäsä ja huokas syvään kun kuuli mitä teen työkseni!
Äippäpolillakin arvailivat että rv25 eteenpäin en jaksa tätä työtä tehä,no,nyt on 24+3,että aika lähelle veikkasivat.
toki koitan ens viikolla taas töitä jatkaa,saahan sitä tosiaan sit saikkua hakea kun siltä tuntuu,onnes työnantaja on ymmärtäväinen ja varahoitopaikat on valmiina.

Viime yö meni hyvin,ei ollu minkäänlaisia kipuja,tosin jätkä alotti taas sellasen rumban että oksat pois! Ihanaahan se on kun toinen myllää,mutta ne kovat potkut rakkoon on aika ärtsyn tuntusia! :whistle: vois alkaa pikku hiljaa kääntyä toisin päin...

Meilläkin ois kesällä edessä vielä se vaunujen osto,tai äitihän ne lupas ostaa,mutta ite saahaan valita. Sitten anoppi aiko ostaa sängyn (mummoilla taitaa olla joku kisa käynnissä) ja ite ostetaan sit se turvakaukalo. Vaatetta oon koittanu joka kerta katella kun on isommissa kaupoissa käyty,mutta mies perhana aina jarruttelee! :D vielä pari viikkoo pitäs sitä lipastoo oottaa,sit kyllä alan täyttämään sitä! Pitäähän sitä vaippoja jo ostella ja muuta tarviketta valmiiksi.
Nyt se sitten iski kunnolla se ostovimma,alussa kun ei uskaltanu mitään hommata! :)

Taijan minä pari ikkunaa ulkoo päin etes pesasta,eihän se nyt niin raskasta ole... Ja kun kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä niin ei pitäs mitään hätää olla! eikös?!

Kaktuspiikki
 
kaktuspiikki ja tinsq: Mä oon tainnu välttyä kyl noilta liitoskivuilta iha kokonaa, ku en ees tiiä, miltä ne tuntuu. :) Koittakaa jaksaa niitten kanssa ja todellakii, heti saikkua, ku siltä tuntuu! Ja kaktuspiikki ottaa nyt vaa iha iisisti niitten ikkunoitten kanssa. :D

ON: Meil on ollu tänää oikei toimintatiistai kaikkien vauvajuttujen kanssa! :) Eka oli aamusta neuvola ja kaikki hyvin siellä, sit lähettii sen jälkee heti kaupunkii ostoksille. Ostettii mm. hoitolaukku ja ne käytetyt Emmaljungan vaunut. Ne oli aivan ihanat ja tosi hyväkuntoset! =) Se myyjä oli tosi mukava, ku se esitteli ne vaunut nii perinpohjasesti, et mite mikäkii homma toimii. Ja niitä toimintoja niissä tosiaa onkii aika paljo! :) Ne saa tosi kätsästi kasaa ja mahtu hienosti meiän farmariautoo. Nehä on yhdistelmävaunut (niiku nykysii vissii melkei kaikki) ja myös niitten muuttaminen rattaiks on tosi helppoa. Ainii, ostin meiän pienokaiselle myös Prismasta yöpuvun (käyttääks vauvat ees yöpukua??) ja sit autossa sitä tarkemmi tutkaillessa huomasin, ettei se ookaa iha mikä tahansa riepu, vaa Risto Matti Ratian mallistoa! :LOL: Kyllä nyt poitsun kelpaa! :D Ostosten jälkee meil oli se sairaalan tutustumiskäynti. Siel oli eka joku tunnin luento siitä, millo pitää lähteä sairaalaa, synnytyksen etenemisestä ja kivunlievityksestä. Ei oikeestaa tullu juurikaa uutta tietoa, ku oon nii paljo aiheesta jo lukenu, mut iha mielenkiintosta se silti oli. Luennon jälkee käytii sit kiertelees se äippäpoli läpi eli kaikki tarkkailuhuoneet, osasto ja synnytyssalit. Viikon päästä ois sit uus reissu sinne sairaalaa, ku meil on sillo se ulkokäännösyritys.. Paniikkiviikko siis tiedossa. :| No sisulla vaa ja aion kyl laittaa hanttii jos liikaa koskee tai pelottaa, et vauvaa sattuu. Mukavaa viikon alkua äityleille ja vauveroille! =)

Vauvis ja Sintti 35+6
 

Yhteistyössä