Clomifem-hoidosta plussanneet!

kyllä vauvat käyttää yöpukua :) tai siis kai se on makuasia miten ite haluaa! onmeillä jemmassa jo pari yökkäriä,äiti osti tuliaisiksi helsingistä kun olivat siskon luona. voi kai niitä käyttää ihan päivälläkin jos haluaa,ei noista ainakaan huomaa että mitään yökkäreitä olisivat! :)

Nooh,pesin sit ne kaks ikkunaa ulkoo päin,ihan hyvin jaksoin!

huomista ultraa odotellessa!
 
No hyvä, et käyttävät. :) En ollu aikasemmi ajatellu koko yöpukuasiaa. Eile vaa putkahti moinen mielee. :) Tsemiä huomisee ultraa! Kiva ku pääsette kurkkaamaa pikkusta nii useesti. Onks täl ultralla muute mitää erityistä syytä tai huolen aihetta vai onks vaa perusultra diabeteksen takia?
 
Meikällä alko lomat sit nyt. saikkua pärähti sinne 30.7 asti jolloin alotan äippäloman,kävi sen hemmetin sopimuksen kans miten tahansa. Saan kuiteskin sen 72 pvän palkan kun sopimus loppuu 31.7,hyvin suunniteltu eikö?! Työnantajalle ainakin passas niin mikäs siinä!
Eli kesä menee siis möllöttäessä. toisaalta harmittaa kun ei ole tekemistä,toisaalta ihana vaan olla! Aikasemmin sitten leikkaavat tuon valkuaisen takia,että elokuun puolella varmaan,toivon ainakin että sinne asti päästäs!
Jätkä paino 690g,vastas viikkoja hyvin,ei ollu vielä liian iso. Nyt otti vähä iisimmin niin sai kunnon kuvaakin
hb oli noussu 119 (113),valkuaista pissassa 27g (28g) eli liikaa!
Pissiä taas purkitetaan ens viikolla ja parin viikon päästä uudestaan äippäpolille!
Eli siis tuon valkkarin takia nyt seurataan tiuhemmin!

Että ei ihan mahottoman hyviä uutisia,mutta jätkällä kaikki hyvin,se pääasia!

Kaktuspiikki 24+4
 
kaktuspiikki: Hyvähä se on, et ottavat varman päälle ja pääset jo nyt huilailemaa. Ja ku vielä palkkakii juoksee viel mammalomaa asti, ni ei ees taloudellista tappiota tuu. :) Must on ainakii aivan ihanaa olla nyt lomalla! Tuntuu, et aika ei riitä kaikkee tekemisee, mut välil ois hyvä myös vaa olla tekemättä mitää. Kevät on vaa sellasta aikaa, et kotona ja mökillä riittää tekemistä. Toivottavast sun valkuaiset pissassa ei kohoa tuost enempää, ettet sairaalaa joudu makoilemaa!

ON: Must tuntuu, et meiän vauva on nyt laskeutunu tosi paljo mun lantiota vasten (peppu eellä edellee), ku käveleminen on vähä inhottavan tuntusta ja vessas saa ravata tosi useesti. Alkaa iha särkeä alavatsaa jos rakko on ees puolillaa.. Ja supistuksia tulee sillo tällö, onneks ei kuitekaa mitää kipeitä. Ens tiistain synnytystapa-arvio ja ulkokäännös pyörii vaa mielessä ja alkaa pikku hiljaa jännittää oikei tosissaa.. :x Näin viime yönä jotai painajaisiakii epiduraalipuudutuksesta, iha ku se just oiskii se pahin edessä oleva juttu! :LOL:

Vauvis ja Sintti 36+1
 
Meijän jätkä oli muutes kääntyny poikittain! :O ilmankos potkut hieman heltyny kun vaan toisella jalalla potkii nyrkkiä apuna käyttäen! :D toinen jalka ja nyrkki jomottaakin sit ylös päin!
peppu pystyssä se siellä edelleen majailee,ilmankos maha on noussu hieman ylöspäin.

koitahhan olla vauva haaveissa liikaa stressaamatta sitä kääntöä! vaikka turha kait on sanoa :)
Kyllä ne asiansa siellä osaa!
 
No on teiänkii pallerolla sit asennot! :D Onneks sil on viel kyl tosi hyvästi aikaa hakea se lopullinen asentonsa. Vaikka eipä sil taia kauheesti väliä olla, ku sektiolla syntyy kuitenkii. Tai näin oon ymmärtäny, et sen diabeteksen takia sektio on eessä elokuun puolella. :) Korjaa jos muistan vääri. :)

Koitan olla stressaamatta suotta. Luotan, et ne hommansa kyl osaa ja otan vastaa, mitä tulee. :) Ja uskon myös, et myökii saahaa vaikuttaa pikkase siihe synnytyksee/sektioo tai siis, et kumpi mielummi haluttais. No, ens viikolla onneks vähä selviää. :)

Aurinkoista viikonloppua!! =) On tää kesä sit vaa ihanaa aikaa!
 
Moikka!
Muistaakohan joku mua tuolta lapsettomuuspuolelta clomifen-ketjusta? Oon kyllä viimeks kirjotellu varmaan joulukuussa kun oli keskenmeno numero 4. Alkuvuodesta tärppäs luomuna kaksosraskaus joka sitten todettiin tuulimunaksi, eli se oli sitten keskenmeno numero 5. (tosin ei ne kaikki peräkkäin ole ollut).
Mutta, hoitotauon jälkeen päätettiin taas kokeilla clomeja. Suureksi yllätykseksi ovulaatio saatiin aikaiseksi ilman, että limakalvo oheni liikaa. Siihen kiertoon tehtiin inseminaatio ja nyt olen plussannut.
Ekan positiivisen testin tein jo dpo 9 eli rv 3+2.
Ja kyllä, olen tehnyt 8 raskaustestiä ja kaikki on näyttänyt plussaa. Tänään olisi rv 4+4 ja la 28.1.13.
Plussa tuli todella puun takaa. Mulla ei ollu millään tavalla sellanen olo että olis raskaana, eikä ole vieläkään.
AINOA oire on vatsan nippailu. Se pelottaa, koska kaikissa muissa raskauksissa mulla on ollut paljon oireita. Ja nyt ei sit tosiaan niin mitään. Ei edes henkisesti.
Ja olen aina ajatellut, että kyllä sen vaan tietää kun on tärpännyt. Varsinkin kun on yksi lapsi olemassa.
Mutta, päivä kerrallaan, pelko perseessä.
Katsotaan miten käy!
Vauva haaveissa: sunraskaus on jo niiiiin pitkällä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
RäsyNukke: Oi, ihanaa! Tervetuloa joukkoon ja toivotaan nyt todella, et tää raskaus kestäis seuraavat 40 viikkoa! :) Oot joutunu kokemaan jo niin monta keskenmenoa.. :( Millanen annostus sul oli nyt clomeilla? Hienoa, et inssi tuotti tulosta! Onks sulle aikasemmi tehty inseminaatiota vai oliks tää eka kerta? Ite oon kyl clomeihin tosi tyytyväinen, ku ne toi meille plussan jo tokasta kierrosta ja ekasta aikaansaadusta ovulaatiosta. :) Sitähä ei sit tietyst tiedä, mite ens kerralla käy, jos ja kun joskus aletaan yrittämään toista lasta.. No, oon ikionnellinen, et edes tää yks lapsi saadaan! :heart: Ei oo tosiaa enää kauheest aikaa, jännää! Ajattelitko muute mennä varhaisultraa tai ootko jo aikaa varaillu?
 
heippa hei.

Mää oon pidelly hiljaiseloa täällä... ihmetelly elämää ja tulevaa. Viikkoja kasassa ruhtinaalliset 10+5, kotidopplerilla kuuluu sykkeet hyvin ja se rauhoittaa mieltä kovasti. kohta alkaa nää altteimmat viikotkin olla takanapäin ja voi sanoo rehellisesti olevansa raskaana ja lopettaa tää kauhea salailu mitä vihaan!

 
Poksista vaan!!

tervetuloa räsynukke! Onnea plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin nyt!
Ihanaa saada sieltä clomi-pinosta porukkaa tännekkin!

vauvaton alkaa olla jo mukavan pitkällä,kivasti viikkoja jo!

Täälläpä sitä vaan saikkuillaan,tänään ois nurmeleikkuuta ja puuhommia sekä isännän syntärikahveet,joihin tosin tulee vaan anoppi,viralliset sykyt vasta maanantaina,eikä mulla ole vielä lahjaa!!! :O

Mukavaa viikonloppua kaikille!

kaktuspiikki ja tyyppi 25+0
 
Moi, taas!
Muistatteko kun mun raskaus osottautui tuulimunaksi viime kuussa? No, nyt kävi niin että ilmeisesti tulin raskaaksi ennen kuin ehti tulla yksiäkään kuukautisia siinä välissä. Eilen sain ajan parin viikon päähän äitiyspolille ultraan, viikkoja nyt 5+ jotain.
Ollaan tosi yllättyneitä tästä, eikä oikein osata vielä iloita. Ehkä sitä sitten rentoutuu kun näkee että kaikki on hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Aniit: Mä muistankin sut! :) Onneks olkoo plussasta! Tosi hienoa, et se tulikin sit noin äkkiarvaamatta. :) Toivottavast tällä kertaa ultrassa näkyis, mitä pitääkin ja saisitte kuulla pikkusen sykkeet. :rolleyes:

kaktuspiikki: Mites siellä hurisee? Synttäreiden merkeissäkö? :)

ON: Tääl alkais olee kaikki valmista vauvaa varten! :) Eile käytii hakees kauheesti kaikkee tarviketta ja vaatetta kummipojalta (mm. vanna, turvakaukalo, sitteri, kauhee kasa vaatteita..) ja loppu päivä menikii sit mukavasti niitä järjestellessä. Alkaa kaksion seinät tulla pikku hiljaa vastaa.. : / Vaatteita oli nii julmetusti, ku vähä ahnehdin taas, ni en saanu, ku ehkä puolet mahtumaa siihe lipastoo ja loput varastoo. :D Sit kasattii eile myös pinnasänky jo valmiiks ja makkarin järjestys meni totaalisesti uusiks. Just ja just saatii kaikki sopimaa, mut todellakii ahasta alkaa olemaa.. Laitoin pinniksee jo lakanatkii valmiiks, et nyt sit vaa odotellaa uutta asukkia. :) Huomen on tosiaa se synnytystapa-arvio ja ulkokäännösyritys heti aamusta! Ootan sitä pienellä jännityksella ja suurella innolla, nimittäi voihan olla, et huomenna selviää meiän vauvan syntymäpäivä!! Siis jos suunniteltu sektio on edessä perätarjonnasta johtuen. Apua, sektio ois sit jo 2 viikon päästä! Ihanan kamalaa! :D Onneks kaikki on nyt valmista eli loppu ajan saa sit vaa hölläillä lunkisti ja kerätä voimia tulevia koitoksia varten. :)

Vauvis ja Sintti 36+5

Ainii, huvittaa välillä, ku toi Sintti majailee joskus tuol masussa jotenkii tosi "pinnassa" ja räpeltää käsillää mun kylkiä, ni joskus voi jopa melkei tarttua sen kätee kiinni. :heart:
 
Moikkulis moi!

No ei täälä nyt sen kummempaa synttärihumua ole,keskenään ollaan.Mies oli otettu kun ostin sille sen lempparibändin t-paidan ja pikku jätkälle samanlaisen! :D
Ollaan "hieman" rock´n roll henkisiä,joten vauvanvaattet alkaa olla sen tyylisiä,mm. body jossa lukee never too small to rock ja t-paita jossa lukee rock´n roll preschool ja nyt tää bändipaita :)
pienen pienet farkut vielä ja joku huppari niin kotiintulo vaatteet poitsulle ois valmiit!! :D
Voitte kuvitella mummojen ilmeet :LOL:
Olenkin hieman helpottunu että tää on poika,"kauhulla" mietiskelin jo että entäs jos onkin tyttö ja alkaa tulla niitä prinsessavaatteita ja vaaleenpunasta!! Mutta onnellinen olisin toki ollut tytöstäkin! :heart:

Lomailu sen kun jatkuu...lauantaina päästään kahteleen rattaita ja sänkyä! Pitäs myös käydä porukoiden varastoa tyhjentämässä,siellä olis laatikollinen siskon pojan vaatetta,se herra on nyt 4vee,joten aika uutta kamaa ois tiedossa. Se kaukalo pitäs vielä hommata,ollaan käytetyjä koitettu metästää,pitäs kyllä löytää tosi siisti ja kolaroimaton. Mies on tarkka näistä.
Sittenpä alkas olla melkein kaikki,tietty vaippoja,puklurättejä,liivinsuojuksia,rintapumppu,tuttipulloja,varulta myös tutteja,talkkia,hoitoalusta,mobile.... :O
Kelalle sain tänään vietyä sen hakemuksen,joten parin viikon päästä ois äippäpakkaus odotettavissa!

hyviä vointeja kaikille!

kaktuspiikki ja tyyppi 25+2
 
Vai rokkikukko tulee teiän poitsusta! :) Mun mies on kans vähä rokkihenkinen ja touhuilee mm. mielellää kaikkien amerikan autojen kanssa. Yks löytyy omastakii takaa. Sit ku maalla asutaa ja appivanhemmilla on maatila, ni vaatteitten joukosta löytyy myös traktorihenkisiä vaatteita muutamat.. ;) Oon iha varma, et kuha meiän poika vähä kasvaa, ni se on heti isänsä kanssa "pajattamassa" eli ropailemassa kaikkia autoja ja koneita. :D Rakenneultrastakii ku päästii sillo joskus ja oli selvinny, et poika tulee, ni oisittepa nähny ylpeen isän leveän hymyn! Eka kommentti oli, et "täytyy vissii ostaa pojalle jo krossimopo valmiiks". :LOL:

Yllättävän paljo on kyl kaikkea hankittavaa, ku tulee lapsi! En ois uskonukaa, enne ku nyt on saanu huomata sen. On ollu kyl tosi tosi iso apu, ku on saanu nii paljo iha ilmaseks kaikkea lainaa! :) Noihi kaikkii tarvikkeisii ja vaatteisii ois uponnu useita satoja jos ois pitäny kaikki ostaa. Ja ku kaikki äitiysvaatteetkii sain samaiselta kaverilta, ku nää vauvakamatkii eli ei tarvinnu niitäkää kauheest ostella. Päätin, et jos mun ystävät on joskus lapsia saamassa, ni aion auttaa just täl tavalla. Se apu on niin korvaamatonta! Tost turvakaukalosta muute sen verra, et myö saatii sellane kelkka siihe turvakaukaloo eli se vaa köytetää vöihi kiinni autoo ja sit se kaukalo on helppo vaa napsauttaa siihe kelkkaa. Ei tarvii aina kiinnitellä eriksee sitä kaukaloa vöihi, ku se kelkka on koko aja valmiina autossa. :) Vaikuttais tosi kätsältä ja ku meil nyt ei auton takapenkit oo oikei koskaa käytössä, ni ei haittaa, et yks paikka on koko aja varattuna sille kelkalle. Ja ammeesee saatii sellaset jalat, et voi sit kylvettää vauvaa ergonomisesti seisoma-asennossa ilman et tarvii yhtää kyyristellä. :)
 
Me on kans sillä telakalla olevia kaukaloita kateltu! Muutkin kehuu että on tosi kätevä,ei tarvii kun klikata se kaukalo siihen. Meilläkään ei takapenkillä matkustajia ole,joten hyvin mahtuu se telakka olemaan siinä. Niitä on vissiin just vöillä kiinnitettäviä telakoita ja sitten jotakin isofix (?) jotka asennetaan autonpenkkiin,en sit tiijä sopiiko ne kaikkiin autoihin kun se on sen verta uus juttu ja meijän farkku volvo on -94...

Käytiinpäs sitten jo tänään tonkii ne vaatteet sieltä porukoilta. Ikean kassillinen lähti lakanoita ym petivaatetta ja täysi äippäpakkauksellinen vaatteita,siinä oli vanupukua ja toppapukua sekä paaaljon bodeja ja muita vaatteita. Ei kyllä tarvii ite paljon ostaa! ehkä just niitä pienempiä.
Meillä kans on samasen siskon pojan jäliltä sellanen vanna mihin tulee ne jalat.

Täälä on kuule kans jo mönkkäreitä kateltu että millasen sitä pojalle sitten laittaa! Isät ja niiden pojat! :LOL: :heart:

Alkaa jo pikku hiljaa iskeytyä tajuntaan että vauva ois tulossa,alkaa nurkat pursuta tavaraa!
Pelottaa kyllä välillä vieläkin että entä jos taas käy huonosti....mutta pojalla ei ole mitään hätää ja viikkojakin alkaa olla jo sen verran että koko ajan paranee selviytymismahdollisuus! Ja tiuhaan käydään äippäpolilla seurannassa,että luulisi kaiken olevan kunnossa ja turvattu!
 
En ookaan tollasist isofix-jutuista kuullukaan. Toi kelkkakii oli iha uutta mulle. Kaikkee sitä näköjää löytyy! :) Tuntuu tosiaa välillä, ku mies innoissaa puhuu jostai pojalle hankittavist jutuista, et näinköhä se vaa ite haluaa päästä vähä leikkimää ja nyt ois hyvä syy hankkia kaikkia leluja. :D Pojalle vaan.. :rolleyes: :LOL:

Oon mäkii miettiny vieläkii, et mitä jos jotai viel sattuu, ni kyl on sit tosi vaikeeta.. Kaikki kodissa kuitekii valmiina ja muistuttamassa tulevast vauvasta. Täytyy vaa koittaa luottaa, et kaikki sujuu loppuu asti hyvi. Eihä täs muutakaa voi..

Nyt saunaa ja sen jälkee ittesä hemmottelua Herkkutrion kera. :p Huomen tuun sit kertoilemaa äippäpolikuulumiset. :)
 
Moi!

Pakko hiukan kirjottaa. Meillä oli esikoisella gracon kaukalo telakalla, oli kyl hyvä. Niissä telakoissa ei käsittääkseni isofixinä ja perinteisenä oo muuta eroa kun kiinnitystapa. Perinteiset tosiaan kiinnitetään turvavyöllä ja isofix kiinnitteiset auton metallisilla kiinnikkeillä. Meillä ainakin molemmissa autoissa lukee takapenkillä isofix (lapuissa) siinä missä on ne kiinnikkeet. Käsittääkseni isofixit on turvallisemmat kun vyökiinnitys mut autostahan tuo on kiinni, en osaa sanoa minkä ikäsissä autoissa niitä olis.. luultavimmin 2000-luvun vasta.

Kiitos onnitteluista! Puolentoista viikon päästä on äippäpolin aika. Sain onneks sinne keskenmenon vuoksi ajan, niin ei tarvii mennä kalliille yksityiselle. Pelkään kovin ettei kaikki olekaan hyvin. Me otettiin just kissa ja se saa kyllä ajatukset helposti muille urille. Oon kotona päivät esikoisen kanssa ja välillä tuntuu et on liikaa aikaa miettiä.

Vauvaton
mitä kuuluu?

Vauvahaaveissa ja kaktuspiikki te ootte molemmat niin pitkällä! Erityisesti vauviksella on jännät ajat jo ihan pian edessä. :)

Aniit 5+jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Ihan ekana vauva haaveissa tsemppiä siihen käännytykseen,en eilen enää muistanu sulle sitä toivottaa!!

turvakaukalosta siis ahaa...no meidän kannattaa sitten ilman muuta ottaa se vöillä kiinni tuleva telakka,aattelinkin että meijän autossa ei varmasti ole sitä isofix juttua. nooh,onnes volvo on muuten turvallinen auto! :D
Nyt ois kiikarissa akta graco ja se jalusta 50e,ollu kahella lapsella. Pitää käydä kahtomassa onko missä kunnossa ja toinen samanlainen ois 75e ja yhellä lapsella ollu. Se ois vaan pidemmän matkan päässä lähtee kattomaan. Muuten just samanlaisia,sinisiä vielä niin kävis jätkälle!

aniit välillä kyllä tuntuu että huh,ollaan jo näin pitkällä,välillä taas tuntuu että vasta tässä! :)
muista kyllä vielä ne alun piinailut kun tuntu ettei viikot lisi millään,mutta yllättävän äkkiä ne sitten hurahti! Osansa varmaan teki meijän kontrollit joita oli/on kerran kuussa,nyt on menny pitkään että kahen viikon välein +neuvolat! niitä ootellessa aika kuluu.
onnes seuraavat noinkin tiuhaan,kyllä näin saikulla ei aika muuten kulus jos ei edes olis noita polikäyntejä!

Ihmetyttää edelleen mitä muille kuuluu?! Kuiteskin aika pitkä lista meitä etusivulla,mutta muista ei kuulu mitään. :confused:
 
Heippa!

Mukava saada sinut takasin tänne näin pian Aniit!! :) Ja nyt täällä ainakin peukut pystyssä että pysyt mukana!

Tsemppiä Vauva haaveissa siihen kääntöön... toivottavasti onnistuu.. ja ilman kipuja! :) Noh, kohta varmasti kuullaan uutiset miten meni.

Miten oot jaksellu Kaktuspiikki? Onko liitos kivut yhtään helpottanu levolla? Vai ootko malttanu levätä? ;)

ON: Täällä edelleen töitä pusketaan, sen takia vähän hintaanlaisesti aina ehdin tänne kirjottelee... mutta joka päivä on pakko käydä teijän kuulumiset lukasemassa. :)
Olo on ollut ihan ok. Sokerit omissa mittauksissani olleet aivan loistavalla tasolla... voi olla että se suklaakakku rasitusta edell. päivänä ei ollut kovin hyvä juttu ;)
Kermitti on saanut paljon voimaa jalkoihin, ainakin nyt on ruvennyt tulemaan oikeen kivuliaita potkuja tuonne rakon alueelle. Välillä töissä pitää oikeen nousta seisoo että saa tilaa potkia.. :) Mutta ihana kun ilmoittelee itsestään niin ei tartte huolehtii!

Me ostettiin tuossa joku aika sitten Britaxin turva kaukalo. Siihen ei vielä silloin ostettu telakkaa, kun oli mielessä vaihtaa autoa ja ei ollut varmuutta sitten pitäskö ottaa vyö vai isofix kiinnitys. Nyt sitten päädyttiin siihen ettei vielä vaihdeta kaaraa joten pitäs se vyökiin. telakka ostaa. On sen verran näppärä...

Kirjoittelen taas lisää kun vaan ehdin!! :)

Tinsq + Kermit 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan omaa napaa:

Tänää oli tosiaa aamusta se synnytystapa-arvio ja saatii siel kulumaa 4 tuntia. Piti käyä monel eri hoitsulla ja verikokeis ja ootella, ootella.. Pikkase hermoja raastavaa, ku jännittikii nii hitosti! Lopult kuitekii parin tunnin oottelun jälkee päästii siihe ultraa. Vauva on edellee perätarjonnassa, mut ei onneks mitekää kauheen pahas asennossa. Se köllii selkä mun mahan vasemmalla puolella, peppu alhaalla ja jalat rennosti oikeella kyljellä. Ja se oli muute sen käsi, mikä tuntuu ain joskus tosi selkeesti oikeella kylkiluitten alla! :D Ultran jälkee saatii päättää, lähetääkö kääntämää sitä vai ei ja mikä ois sit meiän synnytystapa. Lääkäri kerto tosi tarkkaa kaikki vaihtoehdot ja niitten riskit ja anto sen jälkee meiän iha ilman mitää painostuksia päättää ite, mite tehää. :) Päätettii, ettei lähetä ees yrittämää sitä kääntöä, ku oisin joutunu johokii osastolle tosi tarkkaa syynii ja se oiskii ollu isompi juttu, mitä luulin. Eikä kyl ois ollu iha mukavakaa toimenpide mulle eikä vauvalle. Synnytystavaks haluttii suunniteltu sektio (ylläri ylläri). Se lääkäri oli kyl NIIN ihana, ku anto meiän päättää kaikesta. Olin niin huojentunu, et aloin itkemää. :D No en nyt iha onneks parkumaa, mut kuitekii..

Sit mentii toiselle lekurille ja päätettii se sektiopäivä. Se on nyt sit tiistaina 19.6. eli tasan 3 viikon päästä!! Harmi ku ei ollu vapaata aikaa viikkoa aikasempaa, ku oltas muute saatu se päivä jo sillo. Nyt makaan sit jussin laitoksella, mut ei haittaa. :) Meneehä se sielläkii varmast iha mukavasti. Saahaa kellonaika vast edellisenä päivänä, ku sairaalal tietävät sit niitten aikataulut. Onneks mun tarvii mennä sinne sairaalaa vast sillo sektiopäivänä. Toki jos vauva alkaa syntymää aikasempaa, ni sit pitää mennä sinne heti ja ne leikkaa sen samantien. Ja toisaalta myös jos se on kääntyny sektioaamuu mennessä raivotarjontaa (ne ultraa viel enne sektiota), ni sit sektio peruuntuu ja on edessä iha normaali alatiesynnytys. Isukki saa tulla onneks sektioo mukaa. :) Oon siin sektiossa epiduraalipuudutuksessa eli en kanttu vei. :) Tälläset kuulumiset siis täällä. Oon nyt tosi helpottunu ja onnellinen, et kaikki suju nii hyvi ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaa, ni meiän poitsu on 3 viikon päästä maailmassa!! :heart:

Vauvis ja itsepäinen Sintti 36+6 (2700g) :D
 
Mukava kuulla että tinsqlla kaikki hyvin!

Ei ole ollu nyt niitä liitoskipuja,vaikka en ihan aloillaan ole malttanu ollakkaan! :) Aina sitä jotain pikku puuhastelua tuolla pihalla on. Vaikka en esim.lauantaina paljoa puuhaillu,vähä kukkapenkkiä mylläsin ja sit grillattiin niin seisoskelin siinä aika pitkän tovin grillin vieressä (pitäähän sitä nyt vahata miten liha kypsyy!) niin illalla pompsahti verenpaineet ja yön koski jalkoihin ja alaselkään.
Tänään kävin labrassa kävellen,huimat 600m, niin kotiin tullessa rupes mahaa vähä kirraamaan ilkeesti,tuntuu toisessa kylessä niin kun se lihas menisi ihan kovaksi! Piti hieman tahtia jo hiljentää.
Poitsu on ollu pari päivää hieman rauhallisempi,ei ainakaan rakkoon ole muksinu niin kovasti,tunnen kyllä liikkeitä edelleen ja illalla varsinki möyrii ihan kunnolla,tuntuu kun se kääntyy ympäri,ilkeen ihana tunne! :D ja yöllä kun herään vessaan niin sillon alkaa jumppa!

vauva haaveissa ihanaa että se lääkäri meni hyvin ja saitte ite päättää miten etenette! Voi vitsi,mahtaa olla jännä kun tietää jo millon pikkunen saapuu!! Nytpä se odotus sitten vasta alkaakin! ;)

Ei muutes otettu kumpaakaan noista gracon kaukaloista,olivat sen verran kuluneen näkösiä ja se toinen olikin ollu jo kolmella ennen meitä!
Nyt sit on kiikarissa britaxin kaukalo,limenvihree/musta vyötelakalla. Jospa se saatas,maksaa kyllä 100e,mutta on siisti ja yhellä ollu. Limenvihree/mustat rattaatkin ostetaan niin passais sitten hyvin. vaikka sama se sille värille,kunhan muuten on hyvä!
 
Vauva haaveissa: Ihana että käynti meni hyvin. Voin uskoa kuinka helpottunut olo sulla on kun sai itse todella päättää mitä tehdään :) Nyt vaan sitten odottelee ne kolme viikkoo ja sitten saatte nyytin syliin :)
Vitsi mäkin stressaan jo valmiiksi sitä jos Kermitti päättää asettua tuonen jotenkin silleen et pitäs käännellä... Nyt on kokoajan niin nimittäin majaillut. Eihän tuo vielä mitään kerro mutta pitää vaan pitää peukkuja et kääntys jossain vaiheessa...

Kaktuspiikki: Täällä alkaa kanssa aina öisin sellanen tunnin jumppa sen jälkeen kun on vessareissu käyty... Tänä aamuna se oli vaan silleen että piti lähtee vasta kolmen jälkeen vessaan ja kello soitti viideltä. Siihen sitten puolentoista tunnin jumppa niin eipä tässä oo hirmusesti kolmen jälkeen nukuttu... On vaan jotenkin niin kiva tunnustellakkin kun toinen möyrii siellä mahassa. Mut juu... ne kääntymiset on kamalan ihania...:)
Meillä se britaxin kaukalo ok sellanen musta valkonen lehmä kuvioinen ;) heh! Kärryt on turkoosi mustat.
 
kaktuspiikki: Ootteko jo käyny kattoos sitä britaxin kaukaloa? Voiku se ois hyvä. Ainakii se on melko tuore tapaus, ku vaa yhellä muksulla ollu. :)

Tinsq: Aika harva vauva onneks jää perätarjontaan. Luin netistä, et vaan 3-4%! Eihä sitä tiiä, vaik tää meiänkii viel kääntyis, mut siihe en kyl enää hirveest usko, ku se on ollu tuos asennossa iha alusta saakka. Neuvolakortissakii lukee joka kerralla PT (perätarjonta).. Mies sano tänää, et mun pitää rakentaa mun mahaa joku puukehikkö, ettei se kääntyiskää. :LOL: Se taitaa olla myös aika helpottunu, ku vauva saahaa maailmaa nyt näin "helposti" eikä senkää tarvii pelätä sitä synnytystä ja mun tuskia. No toki jos ympäri viel kääntyy, ni sit vaa asennoidutaa uudestaa ja painetaa se synnytys täysillä läpi. :)
 

Yhteistyössä