Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
Taalasmaa
Niinpä niin oon nyt käyttänyt cerazettejä tammikuusta eli puoli vuotta. Mulla on kokemuksena jatkuva vuoto ja seksihaluja on tasan nolla. On alkanu aika rajusti v*tuttaan tämä, ku menkat alkaa heti ku on ollu yhdynnässä (jos ne on jossain vaiheessa rauhoittunut) ja kestävät..hmm.. no nyt on menossa 5 vko!!!! Mietin tässä jos varaisin lekurille aikaa, kun tilanne ei näytä muuttuvan. Rengasta olen kokeillut, mutta migreenin vuoksi lääkäri vaihtoi ne ja e-pillereistä ei ole kokemusta, mutta jos sukuuni olen tullut niin +10kg pasahtaa vaakaan.
Minä kävin pari viikkoa sitten lääkärillä, jotta voisko minipillerit vaihtaa johonki muuhun. Olen nyt syönyt näitä kohta kolme liuskaa, ja vaivoina on jatkuva vuoto (muutamia päiviä välissä), hyytymät vuodossa, lievä painon nousu, aknen oireet varsinkin leuassa, ja selässä, kuivat limakalvot. Silloin harvoin kun ei vuoda, jos menet harrastamaan seksiä, kahden päivän päästä alkaa taas. Kokenut gynekologi oli kuitenkin sitä mieltä, että tuskin vaihtaminen auttaa. Syöt vaan sinnikkäästi, niin kyllä ne oireet siitä laantuvat. Tätä neuvoa siis noudatetaan, ja toivotaan parasta. Yhdistelmät kun ei sovi verenpaineen eikä tupakoinnin takia. Joten vielä sinnitellään, ja kävellään apteekkiin ostamaan uutta kolmen kuukauden satsia. Eli kun täällä kyseltiin, löytyykö kohtalotovereita sivuoireisiin, niin löytyy! :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyrskynmyrskyn
Mulla ollut nyt 3 kk käytössä Cerazettet ja vasta hiljattain tajusin yhteyden. 3 kk kasvot kukkineet, iho ja hiukset rasvoittuvat, väsyttää ihan koko ajan, mikään ei kiinnosta (ei myöskään seksi, jonka suhteen aiemmin olin hyvinkin innokas!), kaikki mitä mulle sanotaan on väärin, kiukkuan, raivoan, itken. Ja totta, kaikki tämä voi jopa kalenterista katsoa, tätä ollut jotain 2,5 kk.. Niinpä ryhdyin googlettamaan ja vahvistui epäilykseni. Resepti menee nyt silppuriin.

p.s. Toki yksi hyväkin asia, kuukautisia ei ole tullut kertaakaan aloittamisen jälkeen!
 
Ilona09
Onko kellään kokemuksia Cerazette minipilleristä? Tuoteselosteessa oli hurja lista sivuvaikutuksista/haitoista - hieman epäilyttää aloittaa pillereiden käyttö.
Tänne todellakin taitaa kirjotella vaan negatiivisia kokemuksia omistavat ihmiset. Oon ite 23 v. ja käyttäny cerazettea yli 2 vuotta. Jouduin vaihtamaan yhdistelmäpillerit cerazetteen migreenin takia. Suosittelisin todellakin tätä pilleriä kaikille! Ei menkkoja (paitsi noin kerran vuodessa) ja muuten kaikki normaalisti. Paino on normali ja halut samat sekä mieliala parempi kuin yhdistelmiä popsiessa. Kaikki siis loistavasti ja isona plussana tuo menkkojen katoaminen. Kannattaa todellakin kokeilla tätä. Ihmisiähän on erilaisia ja itse saan normaalisti melkein joka lääkkeestä sivuvaikutuksia, mut en tästä. Eli te, jotka mietitte näitä pillereitä, älkää uskoko pelkkiä haukkujia. Varmaan on muitakin joille tämä lääke sopii.
 
Viimeksi muokattu:
ceris
komppaan ilona09:ä. Minä tosin vasta 1,5kk syönyt Cerazetteä, mutta vain positiivista toistaiseksi. Ennen raskauksia söin yhdistelmäpillereitä, ja niistä seurauksena makean himo, painon nousu, verenpainetta, seksihalujen totaalinen katoaminen. Lisäksi migreenikohtauksia lähes kuukausittain.

Cerazetten kanssa seksihalut paikallaan, ei makeanhimoa -> paino itse asiassa laskenut ja verenpaineet kohdallaan. Kuukautiset eivät ole ainakaan vielä jääneet pois, mutta kovin niukat olivat. Migreeniäkään ei ole vielä ilmaantunut. Toki olen vasta vähän aikaa näitä popsinut, mutta hyvältä vaikuttaa ainakin vielä.

Varmaankin negatiivisista asioista tulee kirjoitettua herkemmin kuin positiivisista. Ehkäisypillereiden kanssa kannattaa kuitenkin antaa ajan kulua ja kropan tottua. Itse testaisin vähintään 3kk, mieluummin jopa 6kk kunnes päättäisin valmisteen sopimisesta minulle. Tietty jos sivuvaikutukset ovat ihan mahdottomat, niin silloin kannattaa keskeyttää heti.
 
Kanis
Ite oon syöny Cerazettejä nyt 1,5v, määrätty aurallisen migreenin takia. Sillo ku alotin ni oli pikkase vuotoa parin päivän ajan ja sen jälkee ei oo ollu YHTÄÄN mitää vuotoa. Tosi positiivista toi ku miul aina ollu ongelmia menkkojen takia, (kipuja ja epäsäännöllisyyttä) vaikka söin yhdistelmäpillereitä. Gyne varotti et menee n. 6kk et hormonitoiminta tasautuu et iho voi rasvottuu jne. Iho muuttu tosi rasvaseks, ja miul normaalisti ollu aina kuiva iho ni oli aika omituista et ihotyyppi vaihtu nii äkkiä rasvaseks. Hiuksetkii rasvottu tosi nopeesti, aina oli iha paskasen näköset (illal ku kävi suihkus ni aamupvästä jo likaset) . Siin meni se puolisen vuotta ni tilanne alko tasaantuu, finnejä on vähä enemmä ku yhdistelmilla mut siis ei mitekää hirveesti. Ku normaalisti ei ollu ollekaa ni nyt sit ehkä 1 finni ain jossai päi naamaa. Seksihalut ei oo huonontunu, joillai yhdistelmil meni halut. Oon yhdistelmist syöny Yasminia, Mercilonia ja Yasminellia. Seksin harrastaminekii on parempaa ku ei oo kuivat limakalvot, mitä taas Mercilon aiheutti. Mut nyt oon kyl tosi tyytyväine ollu ku ei oo menkkoja ja kuha jaksaa syyä sen muutaman kuukauden et tilanne tasaantuu. Oli kyl välil aika tuskasta ihon kanssa alkuu, mut kyllä kannatti kärsiä! :)
 
Zan
Minulla myös positiivisia kokemuksia minipillereistä, vaikka alkuun pelkäsin paljon sivuoireita. Varsinkin luettuani näitä keskusteluja.

Söin aikaisemmin Yaz e-pillereitä, mitkä sopivat kyllä hyvin, mutta lääkäri vaihtoi reseptin Cerazette minipillereihin aurallisen migreenin vuoksi. Olen käyttänyt niitä nyt vasta pari liuskaa, mutta olen erittäin iloinen menkkojen pois jäämisestä. Vaikka ne Yaz-pillereilläkin olivat niukat ja lyhyet.

Minkäänlaista tiputtelua ei tullut alun hieman normaalia pidempien menkkojen jälkeen. Jossain vaiheessa oli raskausoireiden kaltaisia tuntemuksia, kuten rintojojen aristamista ja pahoinvointia, mutta ne eivät kestäneet kauaa. Hiukset ja iho ovat kyllä rasvaisempia, mutta ei mitään aknea ole tullut kuitenkaan. Limakalvot menivät e-pillereiden kanssa kuiviksi ja aroiksi, mutta se ongelma on kadonnut. Mielialoissa tai seksihaluissa en ole huomannut mitään muutosta, mitä en kyllä huomannut e-pillereidenkään kanssa. Jos tämä jatkuu tälläisenä, niin olen vain tyytyväinen vaihdokseen. Toivottavasti jatkuu!
 
mustaleski20
Olen itse syönyt cerazette:ä varmaan vuodesta -06 ja vieläkin jatkuu. Menkkoja ei ole ollut jos olen säännöllsesti syönyt pillerit. Ja silloin ku jätin pillerit kokonaan pois niin 3kk:den välein tuli vaaan menkat. Yritimme vauvaa ja siinä meni sellaiset 1,5vuotta ennen ku tärppäs. Imetyksen jälkeen aloitin taas syönnin ja nyt olen taas vuoden melkein syöny.

+ ei menkkoja
+ei mielialanvaihteluja
+seksi maistuu
-kuivat paikat
-painon nousu/ei paino putoa ollenkaan(siittä lähtien ku olen alkanu syömään pillereitä paino on noussut(raskaus mukaan laskettuna) 30kg eikä laske siittä vaikka liikun päivittäin ja olen pienentänyt annoksia ja jättänyt herkkuja pois :/

Nyt taitaa muuttua ehkäisy ku hermot meinaa mennä. Senttejä kyllä on lähtenyt, mutta paino ei tipu :'(
 
DiuDiu
Itse olen nyt käyttänyt Cerazetteja 3 kk ja ihan hyvin on minun kohdalla toistaiseksi toimineet! Seksihalut tosin ovat laantuneet, mutta se on oikeastaan ihan positiivinenkin asia, koska mieheni oli aiemmin ihan helisemässä minun kanssani, kun ei tahtonut pysyä tahdissa mukana :D Ainoa miinus on se, että tiputteluvuotoa on ollut vähän turhan paljon. Vuoto tulee silloin kun kuukautisten pitäisi tulla, mutta se kestää 2.5 - 3 viikkoa ja välissä on reilu viikko vuodotonta aikaa. Toivottavasti tämä tasoittuisi ja vuoto jäisi kokonaan pois. Muutoin siis olen ollut tyytyväinen. Tosin finnejä on tullut vähän normaalia enemmän, mutta ei mitenkään järkyttävästi. Katsotaan miten pillereiden kanssa käy pidemmällä tähtäimellä.
 
EN suosittele!
Mä käytin noita vissiin vajaan vuoden, mitä sainkin sitten katua pari seuraavaa vuotta. Käytön aikana vuoto oli arvaamatonta ja iho meni tosi huonoon kuntoon. Tuli paljon kipeitä finnejä, iho alkoi rasvoittua ja ihohuokoset laajenivat ja ylähuulen ylle kasvoi tummia karvoja (ei nyt mitään viiksiä, mutta sen verran että jouduin käymään valoimpulssihoidossa tosi monta kertaa)! Ilmeisesti pillerit lisäsivät mulla testosteronin eritystä, sillä seksihalutkin kasvoivat. Ainoa hyvä puoli oli että hiukset paksuuntuivat. Olen 30 ja mulla on 12-vuotiaasta saakka ollut kellontarkka kierto ja aina hyvä iho eli oireet eivät missään nimessä johtuneet spontaanista hormonitoiminnan muutoksesta. Ongelmaksi jäi, että vaikka iho-ongelmat lievenivät lopettamisen jälkeen samantien, ihoni ei enää palautunut normaaliksi, vaan jäi rasvoittuvaksi ja ihohuokoset jäivät isoiksi (tämän kokemuksen jälkeen en ole käyttänyt homonaalista ehkäisyä). Vasta raskaus sai ihoni palaamaan normaaliksi. Ei rasvoitu enää, eikä huokosia ole näkyvissä :)
 
Suosittelen kierukkaa!
Äskeiseen kommenttiini lisäisin vielä, että tuon viiksekkään kokemuksen jälkeen asennutin synnyttämättömille naisille tarkoitetun kuparikierukan ja olin siihen tosi tyytyväinen. Mullekaan kun ei hormonaalinen ehkäisy kertakaikkiaan sovi, vaikka kaikkea on kokeiltu. Poistatin kierukan vasta, kun aloin yrittää raskautta ja tulin poistosta parin päivän päästä raskaaksi :)
 
Ei äiti
Minulla ei ole lapsia, mutta kerronpa silti kokemuksiani ko. pillereistä. Mielestäni ne ovat ihan karmeat. Olen syönyt pillereitä nyt yli 8 kk. Menkkoja ei ole ollut ollenkaan, mutta muuta hyvää niistä ei löydykään.

Limakalvot ovat todella kuivat ja seksihalut lähes tiessään. Lisäksi minulle tuli selkään aivan järkyttävä akne, vaikka mitään iho-ongelmia ei ole koskaan ennen ollut. Myös rinnat ovat välillä todella kipeät, lähes kosketusarat. Lääkärini mukaan sivuoireiden pitäisi kestää max 6kk (siinä ajassa elimistö tottuu tuotteeseen) mutta itsellä tosiaan jo 9. kk menossa eikä muutosta parempaan näy. Vaihdan kyllä merkkiä heti, kun saan jo ostamani Cerazettet syötyä.
 
Mamma
Olen koittanut hakea kohtalotoveria mutta ei ole onnistanut. Kerronpa siis oman "tarinani". Sain esikoiseni viime toukokuussa. Imetyksen vuoksi aloin elokuussa 2010 syömään Cerazette pillereitä, eli siis reilu puoli vuotta sitten. Alkuun kaikki oli hyvin. Kuukautiset tuli normaalikestoisina ja niukahkoina vain kerran alussa ja sen jälkeen ei mitään. Mielialanvaihteluja mulla ei ole koskaan ollut, ei nytkään. Kuivuuden takia aikanaan lopetin yhdistelmäpillerien syömisen, nyt Cerazetten aikana ei sitäkään ole ollut. Olin siis varsin tyytyväinen nykyisiin pillereihin. Kunnes kaksi viikkoa sitten kuukautiset alkoivat. Ei kauheen runsaina mutta ovat jatkuneet tauotta tähän hetkeen asti. Tuo 6kk:n sopeutumisvaihe siis meni jo ja nyt vasta alkoi "oireet". Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta? Olen tässä miettinyt lekurille menemistä. Kiinnostaisi tietää hemoglobiiniarvokin, että onko lähtenyt laskuun vuodon takia. En haluaisi kuitenkaan vaihtaa takaisin yhdistelmäpillereihin.
 
Justine83
Sellaista kokemusta että en kuuna päivänä ota enää edes kokeiluun. Eivät minulle sopineet. Kaikki mahdolliset sivuvaikutukset tuntui tulevan ja vähän enemmänkin, muistihäiriöistä lähtien verenpaineongelmiin saakka. Niin noh, lopetettiin pillerit ja sitten tulikin iloinen yllätys - meidän nyt pikkuneiti :)

Meidän oli todella vaikea saada lasta ja lopulta esikoinen saatiin hormonihoitojen avulla. Tämä toinen tuli kanssa ilmeisesti noiden pillerihormonien jälkivaikutuksesta, eli siitä Cerazettesta oli kuitenkin meille hyötyä vaikka kaikenmoista muuta päänvaivaa tulikin!!!

Mutta täytyy muistaa että nämä ovat todella yksilöllisiä aina - on mahdotonta sanoa kuka mitäkin sivuoireita saa jos saa.
 
Emmy
Kaikilla on toki omat mielipiteet kaikesta, mutta rohkaisevaa on kuulla miten muillaki on ongelmia tuon vuodon kanssa. oon ite syöny 1½kuukautta vasta cerazetteja, ekan viikon jälkee alko menkat, välillä on muutama päivä etten vuoda, ja sitten kun seksiä menee harrastamaan, seuraavana päivänä taas alkaa ja tuntuu ettei lopu ikinä.. tällähetkellä 1½ vuotomaratoni menossa:D ilmeisesti pakko se on vaa noita syödä, et jos ajallaan loppuis tuo vuotaminen. ite en oo muuta sivuoiretta huomannu, aluks oli mielialan vaihteluita, mut neki on nyt hallinnassa. tietysti kaikille ei tämä kyseinen pilleri sovi, mutta nyt on testissä poikaystävän kanssa et mitä tapahtuu jos vuodon loputtua seksiä harrastaessa käyttäis kumia. joka päivä kuitenki otan pillerin iha säännöllisesti, 11:45, sekää ei vaikuta tuohon vuotoon.. pillerimerkkiäkään en uskaltais vaihtaa, yhdistelmäpillerit ku ei sovi minulle polttamisen ja aurallisen migreenin takia, sekä temperamenttisen luonteen ja masennuksen takia.
 
Ninna
Aikaisemmin mulla oli maailman kivuliammat ja runsaimmat kuukautiset, kestivät aina melkein viikon. Nyt olen syönyt Cerazetteja kohta 4kk ja menkat ovat pysyneet poissa! Kuinka ihanaa! Ainut miinus on ollut lievä väsymys ja alakuloisuus, mutta voi johtua kyllä muustakin. Myös näppyjä on tullut poskiin... Välillä on ollut alavatsakipuja, täytyy varmaan käydä gynellä tarkistuttamassa mahdolliset kystat mitä pillereistä voi tulla helposti.. Pelkäsin aloittaa pillerit, kun olin lukenut niin paljon huonoja juttuja kyseisestä merkistä, mutta olen kyllä yllättynyt positiivisesti! Eivätkä lihota, niinkuin joskus yhdistelmäpillerit tekivät. Toisaalta en syö enää juurikaan hiilihydraattipitoisia ruokia, niinkuin aikoinaan yhdistelmäpillereiden aikana.
 
Neveer
Joo, itse olen nyt 2 kk syönyt noita ja voin sanoa, että tekisi mieli lopettaa. Kuukautiset kesti kuukauden ja silloin kun ei kuukautisia ole niin tiputteluvuotoa. Mielialanvaihtelut ovat olleet jotain järkyttävää. Saatan alkaa itkemään ilman mitään syytä. Iho on huonontunut. Ennen niin hyvä ihoni on nyt yhtä finniä. Puolet naamasta finnejen peitossa. Ja joo, seksihalutkin aika lailla kadonneet kun vuodan kuin seula. Parisuhdekkin huonontunut kun minua ei tunnu enää mikään kiinnostavan. Ja lääkäri käskee vain sinnitellä kun aurallisen migreenin takia mulla ei paljoa vaihtoehtoja ole.
 
moikkelis
ei kuukautisia puoleentoista vuoteen, sitten kaksi kuukautta putkeen ja olisi kai jatkunut jos en olisi pillereitä lopettanu. Uus alotus ja kuukautiset tulee 2 vkon välein kestäen noin viikon kerrallaan.nyt loppu taas
 
ei käy mulle
sain cerazettet nyt kolmannen lapsen jälitarkastuksessa. Aiemmin en ole imettänyt kovin pitkään niin on menty Melianeilla. Lptein imetyksen n. 2 kk sitten. menkat alko kohta 3 vkoa sitten ja on järkyttävän runsaat. melkonen järkytys kun aiemmin vuotoa ollu n. 4pvää ja inhimillinen määrä. eli merkki vaihtoon niin pian kuin mahdollista!
 
mie vain
Olen syönyt cerazettea 5,5 kuukautta. Jouduin vaihtamaan minulle hyvin sopineet Yasminelle aurallisen migreenin takia. Ensimmäiset neljä kuukautta vuosin enemmän tai vähemmän koko ajan. Sitten vuoto loppui. Finnejä ilmestyy naamaan säännöllisesti, mutta ei niin paljon kuin alussa. Paino on noussut neljä kiloa, koska koko ajan tekee mieli makeaa, johtuneeko pillereistä vai jostain muusta. Mutta kyllä näiden pillereiden kanssa lopulta pystyy elämään, vaikka alku olikin epätoivoista.
 
joopis
sama täällä kuin edellisellä. Nyt kohta 6kk syöty, ja vihdoin alkaa näkyä valoa tunnelin päässä! Ekat 4kk vuosin vähän väliä täysin sattumanvaraisesti. 4kk paikkeilla ilmestyi myös finnit. Nyt edellisestä vuodosta 5 viikkoa ja finnit rauhoittuneet. Ja viimeisin vuoto oli todella niukka ja kesti 3 päivää.
Mulla ei oo ollu missään vaiheessa ongelmaa mielialojen tai makean kanssa. Päin vastoin, yhdistelmäpillereiden kanssa oli jatkuvasti. Mulla syynä vaihtoon oli myös migreeni ja kohonnut verenpaine.

Eli, kannustan jaksamaan sen puoli vuotta! Siinä vaiheessa tuntuu oireet monella hellittävän. Täytyy kyllä myöntää, että olen itse ollut todella lähellä luovuttamista jo useaan otteeseen!!
 
mie vain
Olen syönyt cerazettea 5,5 kuukautta. Jouduin vaihtamaan minulle hyvin sopineet Yasminelle aurallisen migreenin takia. Ensimmäiset neljä kuukautta vuosin enemmän tai vähemmän koko ajan. Sitten vuoto loppui. Finnejä ilmestyy naamaan säännöllisesti, mutta ei niin paljon kuin alussa. Paino on noussut neljä kiloa, koska koko ajan tekee mieli makeaa, johtuneeko pillereistä vai jostain muusta. Mutta kyllä näiden pillereiden kanssa lopulta pystyy elämään, vaikka alku olikin epätoivoista.

Tähän lisäyksenä kerron vielä, että sain aurallisen migreenikohtauksen viime viikolla. Edellisestä migreenistä on vuosi aikaa ja cerazettea olen syönyt kohta 6 kk, joten en päässyt migreenistä eroon pillereiden vaihdolla, vaikka niin toivoin.
 
juputti
Puoli vuotta kituuttelin cerazettella. Kierrot oli tyyliin 15-21 päivää, ja siitä aina 8-10 päivää vuotoa. Eli voitte laskea kuinka monta vuodotonta päivää väliin aina jäi!!! Eli ei sopinut mulle. Muita sivuvaikutuksia ei ollut.
Paluu takaisin yhdistelmäpillereihin, harkitsen myös hormoonikierrukkaa...
 
Josu
Itsellä ollut käytössä cerazettet noin 3 kk. Ennen käytin Evra-laastaria, mikä oli mielestäni erittäin toimiva (vähempi hormoonimäärä, kun imeytyy koko ajan). Kerran viikossa vaihto sopi minun unohtelevaiselle luonteelle.

No sitten iski syvä laskimoveritulppa, johon nuo estrogeeniä sisältävät laastarit olivat suurena syynä (en tupakoi ja geenitesteissä todettiin, ettei minulla ole geneettistä alttiutta veritulppiin). Tästä eteenpäin sain syödä vain minipillreitä, jotka sisältää vain keltarauhashormoonia.

Menkat on pysyneet poissa muutamaa hassua päivää n kolmen viikon välein, mikä on todella ihanaa, koska kärsin ennen kovista kivuista ja vuosin kuin Niagara. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, paitsi limakalvojen kuivuminen, mutta sitä oli jo kun käytin yhditelmälaastaria. Omien kokemuksien perusteella voin suositella zetteä!
 
o ou
Itse söin 7kk kyseisiä pillereitä. Minulle tuli myös finnejä naamaan, tosi isoja mielialavaihteluita, laihduin 5 kiloa ja oli päänsärkyjä ja rinnat kipeänä. Ainiin eikä menkkoja tullut ollenkaan. Päätin 6 viikkoa sitten lopettaa pillerit ja lopetin, eikä menkkoja ole näkynyt. Olen tehnyt kolme raskaustestiä ja ne näyttivät negatiivista. Jos jollekkin on käynyt samalla tavalla kuin minulle, niin voisitko kertoa, että milloin sinulla alkoi menkat ? Ja kaiken lisäksi tämän kuuden viikon aikana kun en ole syönyt pillereitä niin olen lihonut kuusi kiloa !
 
vieras
mulla on aiheuttaneet ihan sairaita sivuvaikutuksia. tietenkin nuo jutut on henkilökohtaisia, eikä kaikki kärsi samoista vaivoista. itsellä alko alusta asti naama kukkimaan, jatkuvaa tiputteluvuotoa, hiukset rasvottu hullun nopeesti ja on ohentuneet, paino noussu rajusti vaikka oon eläny samalla tavalla ku ennenkin ja sitten pahin... alko ihan loputon masennus ja väsymys ja meni niin pahaks että alko tulla itsetuhoisia ajatuksiakin. tuore avioliitto sai aika karun alun kun vaimo muuttu hormonihirviöks joka välillä huutaa ja riehuu ja valittaa joka asiasta ja välillä itkee ihan taukoamatta. jos olet yhtään herkempi ihminen luonnostaan, niin en suosittele ottamaan riskiä näitten pillerien kanssa. niin ja noiden juttujen lisäks lähti kaikki halut, joten syön niitä melkeinpä turhaan kun ei koko hommat edes kiinnosta yhtään. ite aion kokeilla nyt mini-pills:ejä joita monet on kehuneet paremmaksi vaihtoehdoksi sivuvaikutuksiltaan. saa nähdä sopiiko ne sit mulle... siihen asti kumin kanssa läträämistä :p
 

Yhteistyössä