Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
taukoa vauvan tekoon
Onko kellään kokemuksia Cerazette minipilleristä? Tuoteselosteessa oli hurja lista sivuvaikutuksista/haitoista - hieman epäilyttää aloittaa pillereiden käyttö.
 
masi*
Itselleni ei tullut mitään sivuvaikutuksia,mutta menkat oli täysin epäsäännölliset.Enkä luottanut pilleriehin ollenkaan.Vaihdoin heti takaisin merciloniin,kun imetys loppui :)
 
..
Sain itse maanantaina kyseiset pillerit, joten en ole ehtinyt vielä kuin muutaman syömään. voihan ne aina vaihtaa jos eivät sovi. Minulle ei ikinä ole tullut mitään sivuvaikutuksia mistään lääkkeistä, joten tuskin tästäkään.
 
!!
Meillä vauva alkoi temppuilla rinnalla, kun aloitin kyseiset pillerit ja lopulta lakkoili kokonaan imemästä. Ilmeisesti maitoon tuli joku sivumaku. Imetys normalisoitui, kun lopetin pillerit. En siis todellakaan voi suositella imettäville äideille.
 
Itsekin mietin...
Alkuperäinen kirjoittaja taukoa vauvan tekoon:
Onko kellään kokemuksia Cerazette minipilleristä? Tuoteselosteessa oli hurja lista sivuvaikutuksista/haitoista - hieman epäilyttää aloittaa pillereiden käyttö.
Niinhän kaikkien e-pillereiden tuoteselostuksessa on pitkä lista mahdollisista haittavaikutuksista, eikö?

Mutta kokemuksista. Mulla on sen verran kokemusta noista pillereistä, että on tosi varma ehkäisy - ei yhtään tehnyt mieli seksiä kun noita söi :)

No ei vaiskaan, imettämisellä oli varmaan osasyynsä. Hormonitoiminta oli muutenkin sellaista, että saharaa oli eikä haluja yhtään.

Itse juuri painiskelen ehkäisyasian kanssa taas kerran kun imetän pikkukakkosta..
 
Zannikka
Joo, eiks noi ole melkein ainoat pillerit, jotka ylipäänsä sopii imettäville äideille. Niissähän on progestiinia, naissukuhormonia, jota on naisilla luonnostaankin.
 
Minipil
Mulla vaihdettiin Minipil Cerazeten tilalle kun ei näkynyt vuodossa mitään loppua. Minipil ei ehkäise niin hyvin kohdunulkoiselta raskaudelta kuin Cerazette. Ja otto aika on erittäin tarkka. Muuten hyvät. Vuoto loppui 3 viikon kuluessa aloituksesta ja nyt menkat säännölliset ja normaalit. Seksielämä on vilkastunut ja paino tippunut, näihin voi muutkin asiat vaikuttaa... Hinta on vaan jotain alle 9 €/3 kk. Myydään vaan 3 kk pakkauksissa. Mulle olleet paremmat ja halvemmat. Nyt kyllä muutaman viikon sisään vaihdan kierukkaan. Miinuksena on se muistaminen, kännykkään olen asettanut muistutuksen, silti välillä tuppaa muutama tunti unohtumaan.
 
gerda
Alkuperäinen kirjoittaja taukoa vauvan tekoon:
Onko kellään kokemuksia Cerazette minipilleristä? Tuoteselosteessa oli hurja lista sivuvaikutuksista/haitoista - hieman epäilyttää aloittaa pillereiden käyttö.
Lääkärille aika tilattu 2 viikon päästä ja mietin juuri cerazettea vai mini-pilliä tai sitten kuparikierukkaa???Taapero on jo 1,5 vuotias, niin en imetä ja muutenkin pms jyllää aika voimakkaana..Kiukunpuuskia, mielialanvaihteluita yms..jos nuo pillerit tasoittaisivat tätä mieltä;) normaalipillerit ei sovi alkuunkaan,tuntuu et skitsoilin ja verenpaine nousi tosi korkealle..mut tästä on kyllä vuosia kun olen kokeillut erimerkkisiä piltsuja..
 
älkää kinastelko
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Meillä vauva alkoi temppuilla rinnalla, kun aloitin kyseiset pillerit ja lopulta lakkoili kokonaan imemästä. Ilmeisesti maitoon tuli joku sivumaku. Imetys normalisoitui, kun lopetin pillerit. En siis todellakaan voi suositella imettäville äideille.
Voi niistä tosiaan tulla tällaistakin, vaikka aika harvinaista on. Turha kenenkään tuomita tyyliin "väärässä olet". Mutta tämän yhden kokemuksen perusteella ei kyllä voi vetää johtopäätöksiä siitä, sopivatko MUILLE imettäville äideille.

Cerazette on hyvin siedetty, tavallisin haitta on vuoto-ongelmat, eli joillain ei ole kk-sia ollenkaan, toisilla vuotaa miten sattuu. Varmoja ovat, teho yhdistelmäehkäisyn luokkaa.
 
bebex
Huh, kamalimpia pillereitä saa maapallolta hakea!!! Menkat tuli 3vk:n välein, vuosin kuin seula, vuoto kesti 1,5vk. Olin koko ajan räjähtämispisteessä ja huusin kaikille kaikesta. Seksielämä kuoli. Nämä olivat ainoat lääkkeet ikinä joista olen saanut sivuvaikutuksia.
En suosittele kenellekkään.
 
taukoa vauvan tekoon
Niin, tuosta "vuoto-ongelmasta" lähinnä halusinkin kuulla. Jälkivuoto kesti 5 viikkoa ja siinäkin meinasi jo mennä hermo jatkuvaan siteen kanssa pelleilyyn. No, täytyy kokeilla kuin käy...
 
mietintöjä
yksilöllistä nuo oireet, ei sitä voi kenenkään muun kokemuksen perusteella päättää. Sivuvaikutuslistojahan on pitkältä lääkkeessä kuin lääkkeessä...eipä auta kuin kokeilla. Ite aloitin myös tällä toisella lapsella just, (kumma kyllä meilläkin temppuiltiin rinnalla samana päivänä, mutta sitten taas seuraavan ihan ok joten taitaa olla muuta venkoilua mikä ajottuu samoihin aikoihin kun äiti alkaa miettiä ehkäisyään :) vuotoa ei vielä oo näkyny. Mulle ainakin heti varotettiin että vuoto voi olla nolla tai sit erittäin runsasta ja pitkää ja kaikkea siltä väliltä. Että pitänee seurata kuinka itellä käy, kun nyt näillä hetken pärjäilee ja sit voi imetyksen loputtua miettiä muita juttuja. Ylipäätään INHOAN hormoniehkäisyä mm.mieliala/verenpaine/tulppa/syöpäajatukset taustalla mutta kumien kanssa meidän makkarielämä kuolee kokonaan joten ei hyvä kuinkaan. Koetin jo kinuta lääkäriltä sterilisointia mutta ei antanut vielä lupaa koska ikää vielä vähän (31...) jospa teettäisin sit yksityisellä puolella jossain vaiheessa.
 
!!
Kyllä hormonaalisten valmisteiden syöminen vaikuttaa maitoon, ihan kuten muutkin äidin hormonaaliset muutokset (kuukautiset, uusi raskaus). Itse kyllä kerroin lääkärille ja neuvolan terveydenhoitajalle imemislakosta ja pillereiden syömisestä ja heiltä kuulin, että jotkut vauvat ovat todella tarkkoja maidon maun suhteen. Silloin äidin hormonaalisen muutokset aiheuttavat imemislakkoa. Meillä vauva lopetti rinnan imemisen (väliaikaisesti) myös kuukautisten ajaksi. Myös imetystukihenkilö piti tätä pillereiden vaikutusta hyvin todennäköisenä. Vauva ei suostunut syömään "hormoonimaitoa" edes pullosta.
 
Imetän kans
ja meillä vauva on syöny maitoa hyvin vaikka noita cerazette minipilsuja syönki. Vuoto-ongelmia ei pahemmin oo ollu, sillä kuukautisia ei oo tullu ollenkaan. Eli niiltä oon ihan mukavasti välttyny, sillä se 6-7 viikkoa jälkivuotoa riitti vähäks aikaa.
 
tyttö82:)
itse olen syöny cerazettea reilu vuoden mulle sopineet hyvin.menkat jäivät veke kokonaan,aloitin ne reilu 1v sit kun imettävälle ei paljoa muita pillereitä löytynyt.olen kyllä ollu tyytyväinen niihin,kun sitten joskus ne lopetan niin on aika alkaa yrittämään kakkosta:)mulla oli melianen kanssa päänsärkyä joka vko ja verenpaine korkeella,muuta nyt ei mitään ongelmia näiden kanssa:))))
 
11kk
Ne siis sopivat mulle sen 11kk, kun menkat pysyivät pois. Mutta kun menkat viimein synnytyksen jälkeen tolloin yhdentoistakuukauden kohalla palasivat, niin vuodoista ei tullut loppua, joten lopetin ne sen vuoksi. Eli mulle ne sopi niin kauan, kun ei menkkoja tullu imetyksen vuoksi.
 
punasta
Alkuperäinen kirjoittaja 11kk:
Ne siis sopivat mulle sen 11kk, kun menkat pysyivät pois. Mutta kun menkat viimein synnytyksen jälkeen tolloin yhdentoistakuukauden kohalla palasivat, niin vuodoista ei tullut loppua, joten lopetin ne sen vuoksi. Eli mulle ne sopi niin kauan, kun ei menkkoja tullu imetyksen vuoksi.
Aivan sama juttu, nyt on jatkunu vuoto jo kolmatta viikkoa, tosin kai ne kauemmin kestääkin kun ei ole melkein vuoteen ollut, siis ei jälkivuodon loputtua ollenkaan.

Mutta kyllä niitä päänsärkyjä ja närästyksiä yms on myös ollut joten en kyllä näitä kauaa popsi. Imetyksen olen lopettanut kun lapseni oli 7 kuukautta, vielä en ole käynyt gynekologilla jälkitarkastuksen jälkeen, sanoi että seuraavalla käynnillä sitten katsotaan uutta ehkäisymuotoa. (siis pillereitä mutta eri merkkiä)

Kaiken kaikkiaan en ole koskaan tykännyt syödä mitään pillereitä, vaikka olenkin niitä raskausaikaa lukuunottamatta syönyt jo 15 vuotta..!
 
Jaahans...
Aurallisen migreenin takia aloitin nämät pillerit ja kohta siirryn kolmanteen laattaan, ehkä...Yhdet menkat on ollu ja ne olivat normaalia niukemmat. MUTTA olen huomannut että hermot ovat todella tiukalla harva se päivä ja myös sen että hiukseni ovat ohentuneet huomattavasti. Hiukseni ovat aina olleet todella paksut mutta nyt tuntuu kuin puolet olisi kadonnut. Enkä keksi mitään muutakaan syytä, kun kyseiset pillerit:( Ehkäpä seuraavaksi voisi miettiä kierukkaa...
 
Elina1
Mulla toimivat nuo pillerit hyvin, ei ollut menkkoja eikä sivuvaikutuksia (yhdistelmäpillereistä tulen tosi kiukkuiseksi, näistä ei ollut sitä vaikutusta). Kun vuoden päästä lopetin Cerazetten, tuli ihan normaalit menkat. Imetykseen ei vaikuttaneet myöskään (oli välillä imemislakkoa ja rintaraivareita, mutta en yhdistäisi niitä pillereihin, niitä on muillakin kuin pillereitä syövillä).
 
mulla ei mitään oireita
Hyvin sopii Cerazetet. Oon syönyt 4 kk, ei vuotoja eikä muitakaan kummia oireita. Seksikin maistuu. :) Eli näinkin voi käydä. Imetän vielä, maito maistuu vauvalle eikä ole kyllä menkkojakaan tullut.
 
MayA_AA
Siis, onhan se niin että niitä pillereitä syödään ihan tauotta, ilman sitä 7 pvän taukoa missään välissä(niinkuin yhdistelmäpillereissä)?
Täälläkin puoli vuotta mennyt, ei menkkoja kuulu. Mitään sivuvaikutuksia ei tosin ole ollut, hermot kireellä, mutta tuskin se pillereistä johtuu =)
 
sunnymom
Olen syönyt Cerazette minipillereitä nyt 10 kuukauden ajan ja hyvin ovat sopineet. Minulle ei sovi yhdistelmäpillerit ollenkaan. Olen ehkä ollut tavallista väsyneempi, mutta se voi johtua vauvan yöheräilystä. Minulla on kans hiukset ohentunut, mutta raskaana ollessani hiukset tuntuivat paksuuntuvan, joten sitäkään en voi laittaa pillereiden syyksi. Imetän edelleen ja maito on maistunut pikkuiselle hyvin. Kuukautiset ovat jääneet kokonaan poias kun aloitin syömään minipillereitä.
 

Yhteistyössä