Cerazette minipilleri

  • Viestiketjun aloittaja taukoa vauvan tekoon
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Minä olen syönyt kyseisiä pillereitä vajaa kaksi vuotta. Aloitin helmikuussa ja ekat kuukautiset tulivat vasta saman vuoden jouluna. Nykysellään kuukautiset tulee noin 3-4 kkn välein ja tosi niukkoina. Siinä mielessä mukavaa. Mutta iho on tosi rasvainen ja sitten taas päänahka kutiaa. Tosin voihan se johtua muustakin. Seksihaluja ei ole kauheasti. Cerazette pillerit ovat ainoat jotka sopivat mulle. Olen kokeillut kaikkea; yhdistelmäpillereitä sen seittemän sorttia, ehkäisyrengasta, hormonikierukkaa... Hormonikierukka tuntui koko ajan ja oli alavatsakipuja, johtui varmastikin siitä, etten ole synnyttänyt. Kumia en minäkään halua käyttää, ei se oikein vakisuhteessa toimi.

Ajattelen lopettaa cerazetet, mutta mitä ihmeen ehkäisyä sitte käyttäis?! Joutasivat miehet alkaa vuorostaan popsia hormoneja. Hmph!
 
ärtysy
Viimeksi muokattu:
Kamomilla
Minulla on sellaisia kokemuksia Cerazette minipillereistä, että käytin niitä säännöllisesti kaksi vuotta ja lopetin kun huomasin olevani raskaana :)! Eli en voi suositella ehkäisyyn!
 
pettynyt--
Itse olen täysin pettynyt kyseisiin pillereihin.Lääkäri ei muita minulle voinut määrätä migreenin vuoksi. Menkat hirveän epäsäännölliset näiden vuoksi.Vuotoa lähes joka päivä,hermo menee. Reilu viikko sitten laitoin pillerit tauolle,koska en kestänyt enää vuotoa!!Ja nyt vuoto vaan jatkuu,onko muilla kokemuksia?
 
pettynyt--
Itse olen syönyt Cerazetteä nyt 7 viikkoa ja kuukautiset olleet koko sen ajan. Tai no, oli yks päivä väliä. Nyt myös vajaa 2 viikkoa ollut alavatsakipua, munasarjakystiä. Oireeni ovat niitä melko harvinaisia,että ei kaikilla näin mene. Otin pillerit lopettaakseni menkat, en ehkäisyyn. Lääkärin mukaan pitäis loppua 3-4kk:n käytön jälkeen viimeistään. Huh, enää pari kuukautta... ???

Olen syönyt kyseisiä pillereitä yli vuoden ja menkat vaan jatkuu.Korkeintaan pari päivää väliä ja sitten tulee uudelleen..
 
Viimeksi muokattu:
Halla
Itse olen syönyt Cerazetteä sen kolme liuskaa. Aiemmin söin Yazzia, mutta jouduin vaihtamaan ne minipillereihin, koska tuli niin pahoja migreeni- ja/tai TIA-kohtauksia (joka on siis aivojen hetkellinen verenkiertohäiriö ja joka voi olla merkki aivoinfarktista). Normaalit ehkäisypillerit eivät siis sovi mulle lainkaan, ja ärsytti suunnattomasti vaihtaa merkkiä koska se oli toiminut muuten hyvin. Cerazettekin on toiminut itselläni ihan ok, paitsi aluksi oli puolitoista kuukautta erittäin runsasta vuotoa. Paino on kuitenkin tippunut hieman ja seksihalu lisääntynyt, mitä ihmettelin kun luin täältä aikaisempia viestejä joissa monilla olivat halut kadonneet. Mutta eri ihmiset - eri vaikutus.
 
minä
Aloitin pillerit viime kesänä - vuotoa 7 viikkoa putkeen... sen jälkeen oli 3 vko tauko sit vuosi 3 vkoa ja näin oli vähän aikaa. Nyt vuotanut putkeen lähes 3 kk ja tää on ihan syvältä! Endometrioosin takia tarvii jonkun hormonin ja siihen ongelmaan tuo toimii (estää sitä pahenemasta). Mutta kyllä tekis mieli viskata koko zerat huitun kuuseen, mutta varmaan pitää ensin keskustella lääkärin kanssa muista vaihtoehdoista. Hormonikierukkakin toimi vain ekan puoli vuotta ja sit tuli jatkuvat vuodot ja kivut. =(
 
vieras
Mä olen syönyt nyt kyseisiä pillereitä 3,5kk. Aluksi vuotoa oli n. 7vkoa. Sitten oli 2,5vkon tauko, vuotoa 3vkoa, tauko 5pvää ja nyt taas vuodetaan. T-O-D-E-L-L-A rasittavaa!! Mulla tulee myös mielestäni normaalia enemmän hyytymiä. Onko muilla kokemuksia hyytymien lisääntymisestä cerazettejen aikana? Olin jo lopettamassa pillerit (en saa raskausajan korkean verenpaineen ja migreenin takia muita pillereitä), mutta e-neuvolassa haluavat vielä etten luovuttaisi vielä. Tekevät ultran ensi viikolla, koska haluavat tarkistaa ettei ole tullut kystia tmv. joka voisi pitää vuotoa yllä. Kun luin muiden kokemuksia vuodoista, niin aikalailla kyllä vakuutuin, että vuoto johtuu näistä inhoista pillereistä. Mutta kukaan ei tosiaan kertonut, että hyytymiä olisi tullut enemmän.. Onkohan tämä vain mun ongelma? :)
 
hermot menee
Olen nyt syönyt cerazette minipillereitä noin kaksi kuukautta. Kun aloitin pillerit, menkat tulivat normaalisti, mutta kun ne loppuivat niin noin viikon päästä alkoi tiputteluvuoto. Ja tätä tiputteluvuotoa on nyt jatkunut siitä asti. Hermot on kireällä ja siteitä pitää vaihdella päivästä toiseen... Onkohan tämä ihan normaalia että tiputteluvuoto jatkuu näinkin kauan ja ilman taukoa? Pitäisiköhän ottaa yhteyttä lääkäriin ja vaihtaa johonkin muuhun merkkiin. En voi kyllä käyttää estrogeeniä sisältäviä pillereitä aurallisen migreenin takia mutta eiköhän ne muut minipillerit ole iha hyviä?
 
Chillix
Hmm..miten onkaan näin paljon negatiivista palautetta. Laittaa kyllä miettimään.

Itse syönyt pian kuukauden. Aloitin edellisten kuukautisten 1. vuotopäivänä syömään, se vuoto oli normaali, eikä seuraavia tai mitään tiputteluvuotoakaan ole näkynyt eikä kuulunut.
Rinnat oli kyllä siinä 2-3vk kohdalla super kipeät ja turvonneet. Vieläkin näyttää siltä kun olisivat kasvaneet kuppikoolla...joka ei kyllä sinänsä mitään haittaa ... :D
Mutta toisaalta olisko tuo nyt sitten mikään ihme kun luonnollisestikin naisen kehossa se on juurikin tuo progestiini (keltarauhashormoni), joka aikaan saa rintojen kasvun.

Kuitenkin tossa viikko sitten alkoi tosi paha etova olo, ihan kun olis joko vatsatauti iskemässä tai raskaana - ja kumpaakaan en ole. Etova olo jatkuu päivästä toiseen eikä helpota sitten millään.
Olis kiva tietää lakkaako etominen jossain vaiheessa, jossa tapauksessa kannattaa sinnitellä tän alun ohi vai eikö lakkaa, jollon nämä pillerit loppu multa tähän. Vatsa on myös jatkuvasti turvonnu..kun olis juonu vanhaa maitoa tai jotain muuta kivaa. Kiloja on kyllä tullut lisää, mutta väittäisin, ettei se johdu suoranaisesti pillereistä vaan epäsuorasti siten, että mulla ainakin tietyssä vaiheessa kiertoa aiheuttivat järkyttävää suklaan/karkin/sipsien/pizzan jne. himoa...ja niitä tulikin sitten vedettyä..
 
NanaAdeline
Minulla on yksi pakkaus (3x28 tabl.) ostettuna, jota en aio käyttää.
Haluaako joku, jolle on määrätty resepti, ostaa <:) ?
Jollain hiukan päälle postikulujen hinnalla vaikka.
Saa laittaa yksityisviestiä.
Ihan on avaamaton paketti.
 
ei kiitos ylim. hormoneja
Mullakin oli käytössä cerzettet pari viikkoa, mut totesin että en viitsi itseäni kiusata moisilla. Tuli oksettava olo ja mielialat vaihteli jo tuossa ajassa sen verran, että heitin pilsut nurkkaan. Kun lopetin niiden käytön, niin tuli just tuota tiputteluvotoa, mut kesti onneks vain nelisen päivää (johtui varmasti siitä, että en käyttänyt pidempään). Annoimme sitten toisella lapselle luvan tulla ja nythän on toinen ihanainen tulossa kesäkuussa :). Muutenkin kun on pco, niin ei kauheasti himota laittaa kroppaa sekaisin vielä ylim. hormoneilla. Kortsulla me kyllä mennään niin kauan kuin on ehkäisylle tervetta, tarkoitus kun olisi vielä ainakin yhtä lasta näiden kahden lisäksi yrittää jatkossa. Sitten kun tuntuu siltä että on lapsiluku kasassa, niin multa laitetaan piuhat poikki. Ennen ekaa lasta söin 7 vuotta e-pillereitä ja niiden lopettamisen jälkeen meni kroppa ihan sekaisin ja todettiin myös pco, esikoinen sai alkunsa vasta n. 3 vuoden yrityksen ja keskenmenon jälkeen. Joten muutenkaan en oo noiden hormonaalisten ehkäisyjen kannalla, ainakaan pillerimuodossa.

En suosittele cerazette-pillereitä, keksikää joku muu keino ehkäistä.
 
miu
olisko niin että näillä keskustelupalstoilla kirjoittelee enimmäkseen ne joilla on negatiivista palautetta? sain nuo cerazetet ja oon niitä nyt popsinut eikä mulla oo ollut mitään haittoja. menkat loppui ja nyt kun on puoli levyä mennyt niin ei ole ainakaan mitään tiputteluvuotoakaan mikä edellisillä (yhdistelmäpillerit ja lisäks todettiin myooma) oli tässä vaiheessa jo vakio. itse luin täältä ja muualta keskusteluja ja olin ihan kauhuissani. :)
 
vieras
Huh, kamalimpia pillereitä saa maapallolta hakea!!! Menkat tuli 3vk:n välein, vuosin kuin seula, vuoto kesti 1,5vk. Olin koko ajan räjähtämispisteessä ja huusin kaikille kaikesta. Seksielämä kuoli. Nämä olivat ainoat lääkkeet ikinä joista olen saanut sivuvaikutuksia.
En suosittele kenellekkään.

Kokeilen todella mielelläni. Ilman pillereitä menkkani kestivät aina 11-16pv. Olin onneni kukkuloilla kun vuoto kesti 9pv, mutta sekin tapahtui todella harvoin. Kuukautiseni tulivat 3vkon välein ja vuoto oli niin runsasta etää aina heikotti. siteisiin meni aivan älyttömästi rahaa. Kuukautiskivut olivat niin pahat että kolme kertaa pyörryin niin kovasta kivusta. Kivut alkoivat noin 3päivää ennen menkkoja ja jatkuivat aina vuodon loppuun asti. alussa ja lopussa kivut niin kovat ettei kävelemään päässyt vaan aina vuoteenomana. särkylääkkeet eivät auttaneet vaan aina koitti nukkua ettei tuntisi kipuja.
Se oli siis ennen pillereitä. Kaikki on kyllä niin tuoreessa muistissa(en taida koskaan unohtaa) että mikä tahansa lievitys on tervetullutta. Nyt käytän yasmineja ja ne auttavat kaikkeen huomattavasti mutta kuukautiseni eivät vieläkään ole normaalit (Kivut vievät vieläkin välillä jalat alta mutta ne tulevat nykyään vain pieninä ns.kohtauksina ja sen jälkeen voin jatkaa mitä olin tekemässä) ja nyt lääkärini suositteli minulle cerazetteja jotka kuulostavat taivaanlahjalta että ei vuotoa, ei kipuja. Odotan innolla mutta koitan silti varautua pettymyksiin..... Eli siis jos cerazeteilla on tuollaista niin kyllä nekin huomattavasti auttavat :D
 
Viimeksi muokattu:
MSN
Tuli itselle sama mieleen, että helpomminhan sitä huonoa kuin hyvää palautetta tulee annettua, oli asiayhteys sitten mikä tahansa... Itse käyttänyt 3 kk cerazettea, noin 1,5 viikkoa oli epämääräistä vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole menkkoja näkynyt (mikä on aivan mahtavaa, kun vuosikymmenen sai ensin kärsiä aina viikon kestäneistä runsaista vuodoista ja hillittömistä menkkakivuista aina kuukautisten alkupäivinä). Cerazette myös ensimmäinen hormonaalinen ehkäsy meikäläisellä, kun nuoruusvuodet tuli sinkkuna oltua, enkä noista menkkajutuista huolimatta halunnut mitään ehkäsypillereitä aloittaa, kun en kerran säännöllistä ehkäisyä tarvinnutkaan :) Eli itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
 
Tytsy85
Itse käytin Cerazette-pillereitä noin 3 vuotta ja menkkoja ei tullut kertaakaan,paitsi pientä tipputelua välillä ekojen 3 kuukauden aikana,mut ei muuten ja lopetin pillerit vähän yli 8 viikkoa sitten ja nyt on 3 päivää menossa niukat kuukautiset.Minulle pillerit sopi ihan hyvin, seksihalutkin oli ihan normaalit ja ei mitään erikoista tullut. Nyt vaan odottelen,jos raskaaksi tulisin ja aion jatkaa pillereiden syöntiä raskauden jälkeenkin.
 
Cerazetteja,EI KIITOS!!
Olen syönyt cerazetteja n. 9kk. Alku meni ok. Sitten tulivat järkyttävä hikoilu,punoitus,hieman näppyjä ja finnejä. 3,5 kk:n jälkeen huomasin olevani ärtynyt,hermot kireällä,pahaa oloa ja masennusta. Masennus paheni ja paheni ja paheni,kunnes olin melkein erakoitunut kotiini ja sänkyyni. Mikään ei kiinnostanut,en jaksanut,en voinut(vaikka oisin halunnut) jne. Ainoa asia minkä pystyin ja jaksoin hoitaa,koska rakastan häntä,oli lapseni. Tasan 2 vkoa sitten googletin Cerazetin ja löysin kokemuksia jotka olivat aivan kuin minun kirjoittamia. Pillerit lensi roskiin seuraavalla minuutilla. Nyt 2 vkoa ilman ja pirteyttä on tullut,samoin elämänhalua,jaksamista,iloa ja puhtia :) Kyllähän haittavaikutuksissa lukee: Mielialan vaihtelut,mutta kun tämän tasoinen masennus iskee,kyse ei todellakaan ole enään mikään "mielialan vaihtelu". Toki kaikilla yksilöllistä. Mutta kirjoitin tämän vain siksi,että koska minä löysin avun Cerazetin kokeilijoilta,iso kiitos elämäni "pelastamisesta".
 
plöö
aivan kamalat pillerit ainakin minulle, aloitin niiden syömisen koska sain aurallisen migreenin yhdistelmäpillereistä, aloin syömään huhtikuussa ja minulla on ollut menkat helvetti 4 kuukautta!! päätin tänään että nyt riittää. parisuhdekin menee perseelleen kun ei ole haluja ollenkaan.
 
teea
Niinpä niin oon nyt käyttänyt cerazettejä tammikuusta eli puoli vuotta. Mulla on kokemuksena jatkuva vuoto ja seksihaluja on tasan nolla. On alkanu aika rajusti v*tuttaan tämä, ku menkat alkaa heti ku on ollu yhdynnässä (jos ne on jossain vaiheessa rauhoittunut) ja kestävät..hmm.. no nyt on menossa 5 vko!!!! Mietin tässä jos varaisin lekurille aikaa, kun tilanne ei näytä muuttuvan. Rengasta olen kokeillut, mutta migreenin vuoksi lääkäri vaihtoi ne ja e-pillereistä ei ole kokemusta, mutta jos sukuuni olen tullut niin +10kg pasahtaa vaakaan.
 
Olivia
Käytän normaalisti Yazmine yhdistelmäpillereitä, jotka on toiminut minulle todella hyvin. Gyne kuitenkin löysi pienenpienen kystan viime kerralla ja suositteli 3kk:n kuuria minipilereillä, kun tuo keltarauhashormoni saattaa hävittää kyseisen kystatyypin.

Ensimäinen levy on melkein loppu, eli kolmannella viikolla mennään. En ole koskaan saanut sivuoireita mistään, mutta nyt tulee hieno lista:

-Turvonneet ja tosi herkät rinnat
-Painonnousua 2.5kg + turvotusta (=tosi hehkee olo)
-Runsaampaa valkovuotoa
-Päänsärkyä
-Haluttomuutta (tämä tosin saattaa johtua kaikesta edellämainitusta ;)

En malta odottaa, kun kuuri loppuu !
 
salla
Olen syönyt cerazette pillereitä kohta kolme kuukautta. Kuukautiset (tai miksi niitä voi enää kutsua...) tällä hetkellä viikon välein tai useammin ja kestävät aina sen 5-7 päivää. Ei siis todellakaan toimi! Vaihdan heti kun mahdollista.
 
vierailija
Syönyt näitä nyt kaks vuotta kun yhdistelmistä jouduin luopumaan migreenin vuoksi.
Toiminut ihan hyvin, menkat ollu n. kaks kertaa vuodessa. Tosin alussa oli kyllä on-offia varmaan kolmisen kuukautta. Nyt saisin kuitenkin vaihtaa takaisin yhdistelmäpillereihin, kunhan menkat vaan alkaisivat! Cerazeten lopettamisesta nyt tasan kuukausi ja joka päivä panikointia, että miksei niitä menkkoja kuulu? Eivät kyllä sopineet minullekkaan järin hyvin. Haluta ei juuri koskaan ja olen kauhea kiukuttelija! Hiiva, akne ja hiustenlähtö ovat myös aiheuttaneet suunnattomasti päänvaivaa!!!
Toivottavasti ei kuitenkaan mitään raskautta ole, jos niinkin kerran ihmisille on käynyt! :s
 
Mutu
Käytin ennen raskautta Minipill ehkäisypillereitä. nyt jälkitarkastuksessa lääkäri määräsi minulle näitä cerazette-pillereitä, vaikka hänelle sanoin, että olin aikaisemmin käyttänyt Minipill-pillereitä, jotka sopivat minulle erittäin hyvin. Lääkäri sanoi, että ovat sama pilleri, nimi vaan on muuttunut.

Tänään kävin ostaa ekan 3 kk pakkauksen ja hieman hämmästyin kun nää cerazette-pillerit olivat viisi kertaa kalliimpia kuin minipill-pillerit!!! tuli vaan mieleen, että voiko olla sama valmiste ku hinta on noin paljon kalliimpi. Hitto, kun en hoksannut apteekissa asiaa kysyä. Nyt kun rupesin täältä netistä asiaa tutkimaan, niin ei taida ihan olla sama valmiste.

Vieläkö siis tuota Minipill-pilleriä valmistetaan? Pitää kyl huomenna soittaa neuvolaan.

Itse aikaisemmin kokeilin monenlaisia pillereitä ja nuo Minipill-pillerit lopultakin sopivat hyvin. Ei oikein kuulosta houkuttelevalta nuo cerazetten sivuvaikutukset...
 

Yhteistyössä