Callanetics...

  • Viestiketjun aloittaja Taivaansini
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 23:24 Taivaansini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 22:52 zalminakki kirjoitti:
onko suomenkielisiä nettisivuja???
en ole ainakaan löytänyt :\| Jos joku tietää, mielenkiinnolla minäkin odotan tietoa :attn:
En ole ahkerasta hausta huolimatta löytänyt, eikä liikkeitä löydy oikein millään kielellä netistä.
Pitäisiköhän perustaa callanetics- sivusto itse ;)
Luvathan siihen tietysti pitäisi hommata eli hankalaksi menisi. Pilatesta sen sijaan on joka puolella, mutta se varmasti ei olekaan "rekisteröity tavaramerkki".

On vain ostettava kirja, ei kai siinä muu auta. Itse olen ainakin niin koukussa tähän että en raaskisi kirjastoon kirjaa palauttaa ollenkaan - onneksi sainkin hamuttua kuukauden lisää laina-aikaa :D
 
viidenäiti
Itse oottelen nettidivarista ostettua kirjaa, saas nähdä minkälaisessa kunnossa se on. Onkohan noissa kirjoissa eri juttuja kun mulle tulee kirja joku Callanetics 10 vuotta nuoremmaksi...
www.antikvariaatti.net ja www.antikka.net
 
Taivaansini
Huomisia juhlia varten etsin päälle pantavaa ja kokeilin yhtä lyhyttä hametta, joka ei ole 'vähään' aikaan mahtunut päälleni. Sen kanssa kokeilin paitaa, jonka keväällä ostin avoinaisena pidettäväksi, koska se ei mennyt kiinni kunnolla. Nyt kummatkin mahtuu!!! Hameeseen olis parempi vielä parin sentin pois saanti (niinkuin aiemmin olen kertonut, pahin ongelma-alueeni on lantio, joka pienenee tuskallisen hitaasti), mutta se mahtuu silti eikä kiristä. Se paita taas meni ihan kepeästi kiinni :attn: JES JES JES :D

Söin tuossa palasen kinuskikakkua hyvällä omallatunnolla ja nyt menen Callaneticsin pariin :p

Onnistumisen iloa ja makoisia hetkiä muillekin

:flower:
 
Nipsu2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 12:36 Seltsu kirjoitti:
Sori, en jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta voiko tota Callaneticsiä harrastaa kuinka pian synnytyksen jälkeen? Noin suurinpiirtein...
täälä mietitään samaa. vastatkaa jos tiette, kiitos
 
Tänään aloitin nelosvaiheen, ja voi elämä, että ne vatsat otti koville!! Joutu pitää ekaa kertaa taukoa, ei pystyny kerralla tekee niitä toistoja läpi. Ja mä en saa sitä kohotettua jalkaa lähestulkoonkaan suoraks, vaan oon pitäny koukistettuna.
Jouduin pitämään kaks päivää perätysten taukoa, kun kärvistelin migreenin kourissa, nyt täytyy yrittää ahkerasti vaan tehä, että saa ton ohjelman läpi.
Tsemppiä kaikille ja onnitteluja kaventuneista vartaloista!!
 
Taivaansini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 21:27 Arkadian Ulla kirjoitti:
Tänään aloitin nelosvaiheen, ja voi elämä, että ne vatsat otti koville!! Joutu pitää ekaa kertaa taukoa, ei pystyny kerralla tekee niitä toistoja läpi. Ja mä en saa sitä kohotettua jalkaa lähestulkoonkaan suoraks, vaan oon pitäny koukistettuna.
Jouduin pitämään kaks päivää perätysten taukoa, kun kärvistelin migreenin kourissa, nyt täytyy yrittää ahkerasti vaan tehä, että saa ton ohjelman läpi.
Tsemppiä kaikille ja onnitteluja kaventuneista vartaloista!!
Hei, ei mullakaan jalat pysy suorina. Tai siis ne ei edes pääse suoriks :whistle: Mutta teen miten voin ja pidän myös tarvittaessa taukoja. Joinain päivinä toistot sujuu tosi hyvin, toisina päivinä pitää tehdä jopa vain 10 sarjoissa... Pari vapaapäivää oon pitäny, kerran jalat vaati sitä, toisen kerran taas kun väsytti vaan niin mahdottoman paljon. Hyvällä omalla tunnolla oon pitänyt vapaapäiviä ja tehnyt oman kuntoni mukaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 12:48 Nipsu2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 12:36 Seltsu kirjoitti:
Sori, en jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta voiko tota Callaneticsiä harrastaa kuinka pian synnytyksen jälkeen? Noin suurinpiirtein...
täälä mietitään samaa. vastatkaa jos tiette, kiitos
Kirjan alussa lukee, että "tämä ohjelma on tarkoitettu terveille henkilöille. Ennen kuin aloitat tämän tai minkä tahansa kunto-ohjelman, sinun on syytä neuvotella lääkärisi kanssa". Lisäksi on maininta, että raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana ei saisi liikkeitä missään tapauksessa tehdä.

Kirjassa sanotaan vielä, että lääkärin tulisi ensin itse kokeilla liikkeitä jotta voisi suositella niitä - ne kun näyttävät kuvissa paljon helpommilta ja kevyemmiltä kuin mitä ovatkaan.

Eli callanetics tuntuu kyllä todella syvällä lihaksissa. Kannattaa kysyä ihan neuvolasta tai lääkäriltä ja kuunnella omia tuntemuksiaan tässä asiassa.
 
Taivaansini
Voi tauti... Nyt löyty liike joka oli tosi vaativa ja ainakin ekalla kerralla pelkkää tuskaa, tuskaa, tuskaa. \|O

Kenelläkään muilla ollut ongelmia sivun 155 Yhden jalan nostojen kanssa??? :attn: Mun mielestä ihan kamala, joten olen suorastaan "riemuissani" että saan tehdä samaa vielä pari viikkoa. Uskon kyllä siihen että se sujuu vähitellen helpommin, mutta ai että oli vaikeeta tällä ekalla kerralla. Olen siis juuri siirtynyt neljänteen vaiheeseen, sitkeästi jatkan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 10:10 omia kolme kirjoitti:
Takapakkiakin on tullut. Nimittäin tuossa nelosvaiheessa on ne yhden jalan nostot (toinen jalka 10 cm etäisyydellä maasta ja toinen kohotettuna kohti kattoa) ja ne on ihan mahdottomia mulle! En pysy tasapainossa sitten millään; koko kroppa tärisee hillittömästi kun pitää pyöreällä pepulla pysytellä samalla kun supistaa vatsaa. Ja sääriä mun on mahdoton saada edulliseen kulmaan niissä kahden jalan nostoissa, kun ei vain taivu :ashamed:

Onko muilla tapahtunut samanlaista? Nyt eilen jouduin ihan ensimmäistä kertaa pitämään taukoja toistojen välissä... Ja olen "huijannut" noissa nelosvaiheen kahden jalan nostoissa sen verran että tuen varovasti käsilläni polven takaa niitä jottei taipumattomuudesta johtuva tärinä ole ihan mahdoton. Pidin tässä yhden välipäivänkin, että josko olisivat vaan rasittuneet liikaa nuo vatsalihakset kun olen yhtä päivää lukuunottamatta tehnyt treenin jokaikinen päivä.

Mietin että josko sekin vaikutti tuohon eilen ilmaantuneeseen "taantumiseen" että tein ensimmäisen kerran illalla treenin kun yleensä olen sen tehnyt lasten päiväuniaikaan - ja olin aika vasta syönyt iltaruuan. Oletteko huomanneet sillä vaikutusta?

Aion kuitenkin jatkaa ohjelman loppuun asti tottakai, siirrän itseni vain päiväaikaan. Eikä nuo jo saavutetut ulkonäköedut ole onneksi kadonneet mihinkään :)
Taivaansini: Tuttua on kuten huomaat :) Kyllä se siitä vähä vähältä helpottuu, mutta vieläkään en pysty tauoitta tekemään tuota. Kun ei saisi jännittää keholla, mutta silti pakkohan se on jottei kaadu kumoon :eek:

Nyt on kuitenkin ohjelma virallisesti viety läpi (em. pienin helpotuksin) ja ylläpitovaihe edessä :D
 
Taivaansini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2005 klo 09:09 omia kolme kirjoitti:
Taivaansini: Tuttua on kuten huomaat :) Kyllä se siitä vähä vähältä helpottuu, mutta vieläkään en pysty tauoitta tekemään tuota. Kun ei saisi jännittää keholla, mutta silti pakkohan se on jottei kaadu kumoon :eek:

Nyt on kuitenkin ohjelma virallisesti viety läpi (em. pienin helpotuksin) ja ylläpitovaihe edessä :D
Ohhoh, enpäs huomannut eilen illalla että asiasta olikin jo kirjoitettu. IHANAA etten ole ainoa joka manaa tota liikettä!!!!! Sitkeästi aion jatkaa edelleen, vaikka vähän kauhulla odotankin iltaa ja juuri tuota liikettä. EIköhän sekin ala helpottaa kun lihakset tottuu siihen *suuresti toivoo :D *

Hei missä vaiheessa huomasitte suurimmat muutokset kehossanne? Vai onko se muutos tullut vähitellen, tasaisesti? Mulla jo alku muutti mahaa litteämmäks, mutta nyt tuntuu ettei suurempaa muutosta ole tullut. En tiedä, ehkäpä kuitenkin ne lihakset vahvistuu koko ajan, päällisin puolin muutokset pienempiä? Aion jatkaa loppuun asti ja toivottavasti sitten muutos on suurempi :D
 
Moikka!
Lueskeltuani näitä teidän juttuja, päätin kipaista kirjastoon ja hakea kirjan.. Se kirja mikä teillä on oli menossa mutta varasin sen! Paikanpäältä löytyi callanetics 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Reippaana tyttönä tein sitten eilen tuon tunnin ohjelman, ja voi juma, täähän on aivan huippu juttu! Mikään jumppa ei ole tehonnut näin nopeesti, siis tuloksiahan näkyy jo yhden harjoituskerran jälkeen! =)
Motivaatio on nyt siis huipussaan, joten lähden tästä jumppaamaan toisen tunnin kun on poikakin päikkäreillä! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 11:55 ekavekara kirjoitti:
Moikka!
Lueskeltuani näitä teidän juttuja, päätin kipaista kirjastoon ja hakea kirjan.. Se kirja mikä teillä on oli menossa mutta varasin sen! Paikanpäältä löytyi callanetics 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Reippaana tyttönä tein sitten eilen tuon tunnin ohjelman, ja voi juma, täähän on aivan huippu juttu! Mikään jumppa ei ole tehonnut näin nopeesti, siis tuloksiahan näkyy jo yhden harjoituskerran jälkeen! =)
Motivaatio on nyt siis huipussaan, joten lähden tästä jumppaamaan toisen tunnin kun on poikakin päikkäreillä! ;)
Yhden harjotuskerran jälkeen? On niin vaikeeta uskoa mutta varmaan kai se on totta =) sais itekki raahattua kirjastoon ja alotella ku kovasti ollaan kyllä kehuttu että ei voi olla kokeilematta :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 16:24 Minä vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 11:55 ekavekara kirjoitti:
Moikka!
Lueskeltuani näitä teidän juttuja, päätin kipaista kirjastoon ja hakea kirjan.. Se kirja mikä teillä on oli menossa mutta varasin sen! Paikanpäältä löytyi callanetics 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Reippaana tyttönä tein sitten eilen tuon tunnin ohjelman, ja voi juma, täähän on aivan huippu juttu! Mikään jumppa ei ole tehonnut näin nopeesti, siis tuloksiahan näkyy jo yhden harjoituskerran jälkeen! =)
Motivaatio on nyt siis huipussaan, joten lähden tästä jumppaamaan toisen tunnin kun on poikakin päikkäreillä! ;)
Yhden harjotuskerran jälkeen? On niin vaikeeta uskoa mutta varmaan kai se on totta =) sais itekki raahattua kirjastoon ja alotella ku kovasti ollaan kyllä kehuttu että ei voi olla kokeilematta :whistle:

Mä myös epäilen tuota yhden harjoitus kerran jälkeen...ite olen jumpannu 5 päivää eikä mun mielestä tuloksia näy vielä missään. Mutta kaikkihan me olleen erilaisia...
 
tänään olisi eessä tuo 11 päivä... olen tehnyt pelkän verryttelyn ja pkara osuuden... muita tuloksia ei oo ilmenny kun nyt elilisen kolmos vaiheen alotuksen jälkeen "jenkka kahvoissa" tunne et lihakset liikkunu...

senttejä ei oo kadonnut eikä painoakaan.... normaalia laihista enenpää...
 
Totta se on, uskoo ken tahtoo! Kokeilkaapa itse ;)
Siinä kirjassa mikä mulla on ei kyllä ole mitään eri päivien ohjelmia, vaan tunnin harjoitusohjelma. Rankka on ja hiki virtaa, mutta palkitsee nopeasti. :)
Voihan tietenkin olla että rapakuntoisella tulokset näkyy nopeemmin :whistle:
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 17:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 16:24 Minä vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 11:55 ekavekara kirjoitti:
Moikka!
Lueskeltuani näitä teidän juttuja, päätin kipaista kirjastoon ja hakea kirjan.. Se kirja mikä teillä on oli menossa mutta varasin sen! Paikanpäältä löytyi callanetics 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Reippaana tyttönä tein sitten eilen tuon tunnin ohjelman, ja voi juma, täähän on aivan huippu juttu! Mikään jumppa ei ole tehonnut näin nopeesti, siis tuloksiahan näkyy jo yhden harjoituskerran jälkeen! =)
Motivaatio on nyt siis huipussaan, joten lähden tästä jumppaamaan toisen tunnin kun on poikakin päikkäreillä! ;)
Yhden harjotuskerran jälkeen? On niin vaikeeta uskoa mutta varmaan kai se on totta =) sais itekki raahattua kirjastoon ja alotella ku kovasti ollaan kyllä kehuttu että ei voi olla kokeilematta :whistle:

Mä myös epäilen tuota yhden harjoitus kerran jälkeen...ite olen jumpannu 5 päivää eikä mun mielestä tuloksia näy vielä missään. Mutta kaikkihan me olleen erilaisia...
Oletkos koittanut mitata mittanauhalla? Itselläni ainakin oli jokaisen harjoituskerran jälkeen tullut tuloksia =) Tai sitten sä et tee liikkeitä oikein ja sitten varmaan riippuu siitä paljonko on niitä ylimääräisiä kiloja... Jos painat reilu sata kiloa niin tulokset ei varmaan kovin äkkiä näy päällepäin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2005 klo 08:26 hei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 17:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 16:24 Minä vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 11:55 ekavekara kirjoitti:
Moikka!
Lueskeltuani näitä teidän juttuja, päätin kipaista kirjastoon ja hakea kirjan.. Se kirja mikä teillä on oli menossa mutta varasin sen! Paikanpäältä löytyi callanetics 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Reippaana tyttönä tein sitten eilen tuon tunnin ohjelman, ja voi juma, täähän on aivan huippu juttu! Mikään jumppa ei ole tehonnut näin nopeesti, siis tuloksiahan näkyy jo yhden harjoituskerran jälkeen! =)
Motivaatio on nyt siis huipussaan, joten lähden tästä jumppaamaan toisen tunnin kun on poikakin päikkäreillä! ;)
Yhden harjotuskerran jälkeen? On niin vaikeeta uskoa mutta varmaan kai se on totta =) sais itekki raahattua kirjastoon ja alotella ku kovasti ollaan kyllä kehuttu että ei voi olla kokeilematta :whistle:

Mä myös epäilen tuota yhden harjoitus kerran jälkeen...ite olen jumpannu 5 päivää eikä mun mielestä tuloksia näy vielä missään. Mutta kaikkihan me olleen erilaisia...
Oletkos koittanut mitata mittanauhalla? Itselläni ainakin oli jokaisen harjoituskerran jälkeen tullut tuloksia =) Tai sitten sä et tee liikkeitä oikein ja sitten varmaan riippuu siitä paljonko on niitä ylimääräisiä kiloja... Jos painat reilu sata kiloa niin tulokset ei varmaan kovin äkkiä näy päällepäin...

En ole mitannu mittanauhalla mutta kyllä sen huomaa vaatteista. Voiko ne nyt niin väärin tehdä että se ei mitään vaikuta?
En paina sataa kiloa mutta ylipainoa on kymmenisen kiloa.
 
Hei!
Olen tehnyt callaneticsia vuodesta 1997 asti aina välillä innokkaammin ja välillä huonommin. Mutta tosiaan olin yläasteella tohon aikaan kun ekan kerran aloitin.... :/
NOoh, nyt aloitin tamminkuussa uudella innolla ja juuri tolla 10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi-kirjalla. Painoa oli silloin 85kg (pituus161cm) ja nyt n.75-76kg. Aluksi oli vaikeaa kun kahden raskauden+lapsen välillä olin harrastanut vain penkkiurheilua ja sitäkin hyvin harvoin. Mut aloitin pienillä liikkeillä. Kaikki verryttely/lämmittelyosuudet tietty tein niin kuin pitääkin ja koko ohjelman muutenki. Mut tein toistoja vain sen verran kuin hyvältä tuntui ja vielä pari päälle. Ja jo viidennellä kerralla meni koko toistomäärä! siis sen sata/liike. Että kyllä läskikin pystyy jos vain jaksaa uskoa. Ja sitä ohjelmaa tein pari kertaa viikossa enkä yhtään sen enempää.
Ja omakin aloitustilanne oli se et nurkantakaa katsottaessa ensin tuli vatsakumpu ja sit vasta rinnat. Nyt on tilanne edelleen toisinpäin, vaikka edellinen treeni oli viime huhtikuussa! :whistle:
Onnittelen kaikkia jotak ovat jaksaneet pysyä callaneticsin parissa! :flower: On se sellainen ohjelma ettei se unohdu vaikka joskus käykin poissa kuvioista. Ihanaa että sen pariin voi palata aina, kunnosta tai elämäntilanteesta riippumatta.
 
aitikka
Heips!
Enne raskauttani, n. 1.5 vuotta sitten jumppasin Callaneticsia muutaman kerran viikossa 10 viikon ajan. Farkkukokoni pieneni 40:stä 36:n!!! Ehdottomasti paras kiinteytys-jumppa. =) Nyt raskauden jälkeen tosin pitäs aloittaa uudestaan... :snotty:
 
taivaansini
Tänä aamuna päätin kokeilla vanhoja farkkujani - JA MAHDUIN NIIHIN!!!!! :attn: 2tuumaa eli 5cm pienemmän vyötäröltä kuin keväällä käyttämät farkut ja vielä kesällä kun yritin näitä farkkuja, nää jäi niin paljon auki ettei toivoakaan että sais kiinni laitettua. Nyt on siis 24 päivää Callaneticsia takana, painoa pois heinäkuun puolesta välistä 5kg (myös ruokavaliomuutoksella) Painotavoitteeseen on vielä matkaa, mutta myös mahtuminen näihin farkkuihin oli tavoitteena :D Tästä on hyvä jatkaa!!
 
Nyt on kolmosvaihe menossa noita reisiä ja alkaapa sekin näkyä :D Ei enää laahaa reidet yhteen ja ihokin on siloittunut kun selluliitti on kai sulanut pikku hiljaa.

Vatsaa olen tässä sivussa tehnyt n. joka toinen kerta, ja alkaapa ne kammottavat nelosvaiheen yhden jalan nostotkin jo onnistua. Nopeasti on sen myötä tullut tuo vatsalihasten ylärivi kiinteeksi.

Mies tässä ihmetteli, ettei hänellä kovimpana urheiluvaiheenakaan ole ollut noin timmejä vatsalihaksia kuin mulla. Kertoipa urheilijakaverillensakin, että on ihmeissään kun tämä "ei-niin-hikoiluttava" jumppa näyttää olevan tehokkaampi kuin kuntosalikäynnit ja kova sykeurheilu. Vaikka kuulemma päällepäin välillä näyttää siltä, että olen vain jähmettynyt veistokselliseen asentoon :LOL:

Edelleen suosittelen muitakin kiinteyttäjiä kokeilemaan! Vaikkei sattuisi juuri Sinulle sopimaan, niin kokeilemisessa ei menetä mitään :wave:
 

Yhteistyössä