Bumbo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heidi25

Jäsen
27.12.2007
532
0
16
Niin.. onko tàmà Bumbo nyt sitten ostamisen arvoinen ? :) Oletteko kàyttàneet paljon ? Viihtyykò vauva yleensà siinà ? Onnistuuko siinà esim. suihkussa kàynti ? Kiitos kovasti kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan =)

Me saatiin kavereilta lainaksi bumbo. Jostain luin ettei sitä saa ottaa kylpyyn mukaan mutta ymmärsin että syynä oli turvallisuus eli bumbo ei pysy esim vannan pohjalla toiset taas sanovat että syynä on se, ettei bumboa saa kastella. Ihan mukava apu bumbo on ollut kun esim oon ripustanu pyykkiä niin poika on siinä istunut katselemassa ja suihkussa kätevä kanssa. Meillä poika tykkää siinä istua mutta ihan pieniä hetkiä oon siinä istuttanut. Eli ihan kätevä mutta ilmankin pärjää vallan mainiosti.

tykkää kovin. tosin nyt jo osaa istua ilman tukea, osannut 5 kk iästä. nyt 7 kk. viihtynyt tooosi pitkiä aikoja kun antaa lelulaatikon eteen ja leikkii siinä :) suihkun ajan pidän sitterissä edelleen. ja muuten menee kävelytuolilla ja hyppii hyppykeinussa. on ostamisen arvoinen.

Ihan sen takia mietin kun meidàn vauva tulee pian 4kk ja varmasti piakkoin kyllà osaa istua ilman tukeakin, ettà kiinnostaako siinà sitten istua sen jàlkeen enàà... ? Ettei sitten kuukauden pààstà lòydetà Bumboa nurkasta.. :D

Nuo oppivat niin eri aikaan että sen puoleen käyttöikää on mahdotonta sanoa... Meidän 7kk ikäinen ei vielä istu ilman tukea ja 4kk ikäisenä otimme bumbon käyttöön eli meillä käyttöikä on ollut aika pitkä. Sitten taas edellisen vastaajan lapsi oppi jo 5kk iässä istumaan niin silloin toki voi jäädä bumbo-sitteri vähäiselle käytölle ajan puolesta. Toki on istuimelle käyttötilanteita varmaan vaikka lapsi osaisi jo istua itsekin esim juuri suihkussa.

Mä ostin huutiksesta ja tyttö tykästyi siihen heti! On ollut kätevä jos itsellä ollut hommaa eikä tyttö suostunut olemaan lattialla. Nykyään istuskelee siinä innoissaan kun on suihkussa ja siinä tuo vempele onkin melkein korvaamaton! =) Kiva apu on ollut kun on täytynyt hetkeksi johonkin laskea, mutta ei me sitä loppujen lopuksi niin paljon käytetty kuin kuvittelin eli ilmankin pärjää oikein hyvin! Esim. syöttäminen ei meillä siinä onnistunut vaikka sitä kovin kaavailinkin, joten syötöt ennen syöttötuolia hoitui sitten sitterissä...

*muoks* niin sitä vielä, että kyllä tuntuu vanhemmatkin lapset siitä pitävän kun 3v serkkutyttöni siinä aina innoissaan katselee telkkaria meillä kyläillessään! ;)

Olen arponut että ostanko vai en. Tyttö on nyt 6.5kk ja istumishalut lattialla on kovat vaikkei taito vielä ihan riitä. Mutta olen vielä ollut ostamatta, koska ne on minun mielestä julmetun ruman värisiä. Ei semmoisia hillittyjä värejä ollenkaan vaan neonvärejä käytetty. No. Jospa se jää ostamatta.
Siihenhän bumboon saa nykyään semmoisen pikku pöydänkin kiinnitettyä. Pöydän hinta oli jotain kympin luokkaa Lastentarvikkeessa.

Meillä myös ja ostin sen huutiksesta ja siellä ei mainittu ilmoituksessa, että painoraja 10kg ja meillä poika on 5kk ja painaa 9,3kg, että silleen :D

Tykkää kyllä istuskella siinä, mutta kohta ei kyllä sinne mahdu, kun on noita reisiä sen verran kertynyt....

Meillä bumbo oli aarre sen hetken, mitä tarvittiin. Meillä ei ollu ollenkaan sitteriä käytössä, ekat kuukaudet liinassa ja sitten kun alko kiinnostaa meno bumboon.

bumboa ei saa akstella koska se polyuretaanin rakenne rikkoutuu eli rakenne hajoaa niin että rupee imemään vettä..tulee sieni-ilmiö.seuraavan kerran kun lapsi istuu niin on housut märät :/

Yhteistyössä