Britannian hovissa oltiin kovin huolissaan siitä minkä värinen prinssi Harryn lapsesta tulisi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Mut....ymmärrätkö lainaamasi vieraan tekstiä? Se teksti on totta.

Ei tässä olla huviksemme yhtä rotua arvioimassa (tai ainakaan mä en ole huvikseni), vaan nuo on semmoisia asioita jotka pitää ottaa huomioon, kun porukkaa tänne on tulossa etelästä ja lähi-Idästä.
Juu, totta kuin kirkon rotta, kun jätetään huomioimatta kokonaisuus. Voi olla, että länsimailla oli veneet ja aseet, joilla he pystyivät orjuuttamaan tehokkaasti, mutta me emme saa ikinä tietää, olisiko siellä tullut omaa kehitystä TAI olisiko koskemattomuus ollut parempi vaihtoehto.
Mikäli valkoisten eurooppalaisten toimilla voi nykyistä tilannetta selittää, ei ole länsimaalaisen moraalin mukaista jättää tilannetta sinne yksikseen muhimaan. Sitä olis kannattanut ajatella ennen sekaantumista. Se sekaantuminen on ollut typerää ja ylimielistä ylpeyttä, ja kaikenmaailman selittelyä "yksinkertaisilla, mutta iloluontoisilla n-sana".

Minun mielestäni kivikaudella ei ole niin väliä nykyisyyden kanssa.
 
Juu, totta kuin kirkon rotta, kun jätetään huomioimatta kokonaisuus. Voi olla, että länsimailla oli veneet ja aseet, joilla he pystyivät orjuuttamaan tehokkaasti, mutta me emme saa ikinä tietää, olisiko siellä tullut omaa kehitystä TAI olisiko koskemattomuus ollut parempi vaihtoehto.
Mikäli valkoisten eurooppalaisten toimilla voi nykyistä tilannetta selittää, ei ole länsimaalaisen moraalin mukaista jättää tilannetta sinne yksikseen muhimaan. Sitä olis kannattanut ajatella ennen sekaantumista. Se sekaantuminen on ollut typerää ja ylimielistä ylpeyttä, ja kaikenmaailman selittelyä "yksinkertaisilla, mutta iloluontoisilla n-sana".

Minun mielestäni kivikaudella ei ole niin väliä nykyisyyden kanssa.
Googletin äsken rautakauden ja pronssikauden. Kummassakaan ei sanallakaan mainittu alku- ja kehittymispaikoiksi sydän-Afrikkaa, vaan lueteltiin Egypti, Mesopotamia, lähi-Itä, Indus-joki ja Eurooppa, jopa Venäjän ja Kiinan alueita.


 
Deleted member 149094
Googletin äsken rautakauden ja pronssikauden. Kummassakaan ei sanallakaan mainittu alku- ja kehittymispaikoiksi sydän-Afrikkaa, vaan lueteltiin Egypti, Mesopotamia, lähi-Itä, Indus-joki ja Eurooppa, jopa Venäjän alueita.

Varmaan sitten sydän-Afrikka on skipannut pronssikauden ja siirtynyt suoraan ICT-aikaan. Laiskimukset!
Juuh, ehkä englanniksi löydät jotain tommosta. Oikeesti, mäkin luulin joskus, et tietoa löytyy kattavasti suomeksi.

 
Deleted member 149094
No mua ei naurata. Koska asiat on aikalailla noin. Mus tat ottavat kaiken valmiina.
Sä näät sen niin. Ota pitkä henkäys, ja rentoudu. Kyl se siitä. Lue seuraava hitaasti ja rauhallisesti :

Suhteuta homma kans siihen, et kuinka monta niitä on ja kuinka monta k-päätä sieltä löytyy, vastaavasti Suomesta ja vertaa lukuja. Kyl ne on ihan samat!

Afrikassa on jotain yli 50 valtiota. Ihan, kuin sanois, et suomalaiset ja italialaiset on ihan samanlaisia. Vaikka rahan käytöltään.
Skål! :)
 
Sä näät sen niin. Ota pitkä henkäys, ja rentoudu. Kyl se siitä. Lue seuraava hitaasti ja rauhallisesti :

Suhteuta homma kans siihen, et kuinka monta niitä on ja kuinka monta k-päätä sieltä löytyy, vastaavasti Suomesta ja vertaa lukuja. Kyl ne on ihan samat!

Afrikassa on jotain yli 50 valtiota. Ihan, kuin sanois, et suomalaiset ja italialaiset on ihan samanlaisia. Vaikka rahan käytöltään.
Skål! :)
Pst. Älä tee tästä liian helppoa.
Jos sä jätät vaikka päiväksi kengät afrikkalaisen talon kuistille, ne on sieltä aamulla lähteneet.
Afrikassa auttamistyötä tekevät kyynistyvät nopeasti. Luotettavia, oikeasti luotettavia on alle 5 % kansasta.
 
Deleted member 149094
Pst. Älä tee tästä liian helppoa.
Jos sä jätät vaikka päiväksi kengät afrikkalaisen talon kuistille, ne on sieltä aamulla lähteneet.
Afrikassa auttamistyötä tekevät kyynistyvät nopeasti. Luotettavia, oikeasti luotettavia on alle 5 % kansasta.
Mistä liian helppoa?
Jätä kengät ulos Italiassa, espanjassa, puolassa.. Kyl ne hävii.

En mä jaksa sun mutuja. Siel on 15%koko ihmiskunnasta, ja sun mutun kans siel olis joku 60miljoonaa hyvää tyyppiä. Määrällisesti enemmän, kuin suomalaisia hyviä tyyppejä, vaikka toi sun prosenttisuhdeluku onkin varmaan tuulesta temmattu.

Mut joo, en vietä tätä iltaa siten, et haen tietoo, kuinka tyhmiä tai viisaita afrikkalaiset on. Keksi säkin jotain muuta.
 
Mistä liian helppoa?
Jätä kengät ulos Italiassa, espanjassa, puolassa.. Kyl ne hävii.

En mä jaksa sun mutuja. Siel on 15%koko ihmiskunnasta, ja sun mutun kans siel olis joku 60miljoonaa hyvää tyyppiä. Määrällisesti enemmän, kuin suomalaisia hyviä tyyppejä, vaikka toi sun prosenttisuhdeluku onkin varmaan tuulesta temmattu.

Mut joo, en vietä tätä iltaa siten, et haen tietoo, kuinka tyhmiä tai viisaita afrikkalaiset on. Keksi säkin jotain muuta.
Kyllä mä haluaisin sua valistaa. Laitetaanko rikosuutisointia Afrikan eri maista, vaikka Nigeriasta?

Sulla on nyt ihan vaaleanpunaiset silmälasit.

Haluat uskoa johonkin hyvään Afrikan ja sen väestön kohdalla, mutta tiedätkö mitä: totuus on karmeampi kuin mitä edes tavalliset persutkaan tietää.

Mä voin laittaa korruptio-ja rikostilastoa. Sen lisäksi kuulen joidenkin humanitääristen ja lähetystyöntekijöiden karuja stooreja.
Tää lause kuvasti hyvin tilannetta:
"Keneenkään et voi siellä luottaa."
 
Mistä liian helppoa?
Jätä kengät ulos Italiassa, espanjassa, puolassa.. Kyl ne hävii.

En mä jaksa sun mutuja. Siel on 15%koko ihmiskunnasta, ja sun mutun kans siel olis joku 60miljoonaa hyvää tyyppiä. Määrällisesti enemmän, kuin suomalaisia hyviä tyyppejä, vaikka toi sun prosenttisuhdeluku onkin varmaan tuulesta temmattu.

Mut joo, en vietä tätä iltaa siten, et haen tietoo, kuinka tyhmiä tai viisaita afrikkalaiset on. Keksi säkin jotain muuta.
Itse asiassa 70 miljoonaa, Afrikan väkiluku kasvaa todella nopeasti. Tuo määrä ei kuitenkaan ole avuksi, jos niillä ei-hyvillä on enemmistö. Yhteiskunnat toimivat enemmistönsä säännöillä.

Afrikan väkiluvun räjähdysmäinen kasvu on yksi maailman suurimpia ongelmia. Montako "turvapaikanhakijaa" elättäisit silloin, kun afrikkalaisten määrä on kymmenkertainen eurooppalaisiin verrattuna? Vuonna 2100 pelkästään NIgerian väkiluvun ennakoidaan olevan lähes 800 miljoonaa.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
Deleted member 149094
Kyllä mä haluaisin sua valistaa. Laitetaanko rikosuutisointia Afrikan eri maista, vaikka Nigeriasta?

Sulla on nyt ihan vaaleanpunaiset silmälasit.

Haluat uskoa johonkin hyvään Afrikan ja sen väestön kohdalla, mutta tiedätkö mitä: totuus on karmeampi kuin mitä edes tavalliset persutkaan tietää.

Mä voin laittaa korruptio-ja rikostilastoa. Sen lisäksi kuulen joidenkin humanitääristen ja lähetystyöntekijöiden karuja stooreja.
Tää lause kuvasti hyvin tilannetta:
"Keneenkään et voi siellä luottaa."
Ei sun tartte mua "valistaa", mutta kiitos, kun ajattelet noin ystävällisesti.

Ihmiset ei ole siis samanlaisia sekä italiassa, että suomessa, eikä keskenään mantereella, joka kattaa 20% maapallon pinta-alasta.

Se on koira, kun on älykäs, kun tottelee. Mut puhutaan ihmisistä.
 

Yhteistyössä