[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Tervetuloa mukaan Riikkis75 munkin puolestani :)

Nuppu09: Mulla toi esikoinen oli 4220g syntyessään ja oli kanssa arvioitu 4,2 kiloseksi. Mä nyt en osaa verrata pienemmän ponnistamiseen, mutta kyllä ainakin mulla tuo tuli aika kivasti. Ponnistamiseen meni vaan 12 minuuttia kun oikein super-raivolla ponnistin ja kätilö vähän auttoi painamalla mahaa samalla niin saatiin poikaan vauhtia. Poikkipöytään ne laitto, että saatiin sillei paremmat tilat vauvalle tulla ulos, mutta melkeinpä voisin toivoa nyt tokassakin poikkipöytää vaikka olisikin pienempi, sillä siinä sai oikeasti ihan tosi hyvän ponnistusasennon ja voimaa siihen ponnistukseen. Ensin koitin ihan vaan normaalisti pitämällä sukista kiinni, mutta kun totesivat että tarvitaan lisää tilaa ja ottivat poikkipöytähomman mukaan kuvioihin niin johan lähti sujumaan ;) Älä huoli tuosta painosta, kyllä se sieltä tulee - raivolla ja päättäväisesti vaan pusket :whistle:
 
Riikkis75 tervetuloa mukaan :wave:

Nuppu09: mulla kävi silleen ton ison neidin kans että yli aikaiseksi meni,olikohan se 11päivää ja päivää ennen tekivät ultran jossa arvioitiin vauva kilo pienemmänkis mitä loppujen lopuksi oli joten mä en lkuota kyl yhtään noihin arvioihin. mulla on jokainen arvioitu väärin mutta mulla kuulemma ne vauvat jotenkin niin "syvällä" tuolla piilossa :LOL: aina ovat alakäyrillä menneet. nytkin toi sf-mitta vetelee mennä ihan alaviivalla mutta odotan kuitenkin taas nelikiloista nyyttiä vähintään.
niin tosiaan arvio oli jotain 3,6-3,8kg tosta neitosesta ja sit sitä ihan normisti yritettiin synnyttää. olin jo sairaalaan tullessa 7cm auki ja sanoivat ett epiduraalia en saa enää ett syntyy kohta. no, siinä semmoset 8tuntia yritettiin tuskissaan kunnes ,lääkäri totesi että ei tämä synny täältä ja hätäsektioon. joten tyttö otettiin maailmaan leikkauksella loppujen lopuksi ja kyllä oli koko puoli yllätys lääkäreille,ihmettelivät tosiaan että mistä mahasta tuli tämmöinen tyttö :LOL:


ootteko muut ottaneet ja aiotteko ottaa masukuvia raskauden aikana? B)

itse näpsin edellisen aikana ja nyt tästä!!

en jaksa tähän koko pompisia laittaa uudestaan kun ne on jo tuolla toisessa pinossa joten liitän linkin tähän missä mun masukuvat on aluvaiheesta tähän viikkoon :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1169887,525
 
Hei
ja kiitos vaan kaikista tervetulotoivotuksista!

Tuplaratasasiaa aloin pohtia teidän kirjoittelujen perusteella. Tosi kiva kun on eri vaiheessa olevia odottajia ja tuoreita mammoja, niin keskustelu on monipuolista! Nyt täytyy jalkautua tutustumaan valikoimiin paikanpäällä liikkeissä -uskokaa tai älkää mutta esikoisen vaunut osti tuleva isoäiti enkä itse käynyt koelykkimässä vaunuja liikkeissä kertaakaan!!!!

Vähän mietityttää tarviiko melkein 3 v. tuleva isoveli enää pikkuisen synnyttyä varsinaista istuinta menopeliinsä vai kelpaisiko se vaunujen perään viritettävä seisomalauta. Meillä on esikoiselta ORAt ja niihin tarvii omanlaisensa seisomalautamallin, ei siis oikein onnistu että vaan lainattaisiin ja kokeltaisiin, vaan täytyy varmaan investoida niihin, vaikka ei tiedä suostuuko poika matkustaan siten. Ja miten ihmeessä se lykkiminen multa onnistuu ilman että potkin poikaa polvilla takapuoleen??? Muutenkin ne ORAt on aika jyhkeät ja kääntyy heikosti, mietin että kääntyvätkö kaarteissa sitten enää ollenkaan, jos kyydissä on 15 kg isoveli ja x kg pikkusisarus.

Onko teillä viihdytty seisomalaudan kyydissä vaunuissa ja millaista se on itselle sitä työnnellä -onnistuuko kolhuitta?

Täällä on keskusteltu pesänrakennusvietistä ja täytyy sanoa, että iski kauhea kaipuu maanpinnantasolla olevaan kotiin, kun koko loma kun vietettiin paikoissa joissa on isot omat pihat ja ulos voi mennä syömään, tonkimaan kasvimaata tai mikä parhainta hiekkalaatikolle leikkimään. Vaikka vaan pikkuhousut jalassa heti aamulla herättyään!!!
Asumme kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ja tilaa tässä on meille ja neljännellekin ihan hyvin. Mutta se oma piha puuttuu (toki taloyhtiöllä on piha leikkivälineineen). Poika tuntui toissapäivänä kimpoilevan squashpallona seinistä, kun oli aamupäivällä ulkoillut vain tunnin.. Olisi ollut kätevä vaan suunnistaa ovesta ulos.

hei-hei nyt, poika heräsi ja aletaan suunnitella uusia puuhia :wave: :wave: :wave:
 
Millukka kävin kurkkaamassa masukuvat ja upeita oli!!! Niin sopusuhtainen ja soma! En ihmettele jos syntyvän lapsen koko on ollut hoitohenkilökunnalle yllätys -että mistä mahasta isot lapset on tullut++ :eek:
Mullakin on kokemusta ultrasta mutta toisin päin. Ennen synnytystä yliaikaiskontrollissa arvioitiin kooksi muistaakseni 4,2 kg ja olin ihan kauhuissani että miten sellaiset lapset syntyy. Poika oli kuitenkin alle 4 kg ja mulla ilmeisesti sen verran ohuet luut, että lantiosta sitten sujahti läpi :LOL:
 
kuullumisia
Menin siis sairaalaan maanantaina, laittoivat käynnistystableti jossain puolen päivän aikoihin ja heti alkoi pientä supistelua, toinen laitetttiin vielä joskus viiden aikoihin ja supistelut yltyi, mitään erityistä ei kuitenkaan kohdunkaulalla tapahtunut, puoleenyöhön kateltiin ja sitten sain kipulääkkeen, supistuksia laimentavan lääkkeen ja unilääkkeen, joilla sai nukuttua yön aivan koomassa :LOL:
Aamulla alkoi sitten itsekseen supistella, mutta laittoivat vielä yhden tabletin ja puolenpäivän aikaan olikin jo aika kovia ja säännöllisiä supistuksia, sain taas kiopupiikin ja sitten torkuin pari tuntia. N klo 16 tiistaina oli paikat sen verran auki ja kipuja, joten pääsin saliin. Siinä sitten pikkuhiljaa asiat eteni, sain epiduraalin ja vielä puolenyön aikaan ajateltiin, että tässä menee kauan, kun oli vaivoin 5 cm auki. Sitten kuitenkin nopeasti paikat aukeni, ja 10 min helpon ponnistuksen jälkeen syntyi poika 5.8.. Napanuora ola käden ja kaulan ympäri, mutta ei kovin tiukasti ja hartiat oli hieman jumissa, ei tosin niin pahasti kuin edellisellä. 4170g ja 53 cm päänympärys 36cm, eli ihan hyvä että käynnistettiin.
Vointi kaikilla hyvä ja kotiin päästiin toissapäivänä. Täällä onkin kauhea rumba sitten kun vanhemmat lapset on ihan sekaisin tilanteesta. No toivottavasti pian alkaa helpottaa. Loppukuusta on sitten muutto edessä, joten ihan helpolla ei tästä nyt selvitä. Aikaa ei näemmä ole juuri koneella roikkumiseen...
Jaksamista kaikille odotusaikaan, yritän seurailla teidän etenemisiänne ja kirjoitellakin kuulumisia kunhan vain kerkiää...
 
paljon onnea sshinälle:) meillä lähtenyt vauva arki ihanasti käyntiin,poika nukkuu yöt tosi hyvin..paremmin kun isosisko ikinä..tosin meijän neiti nukkuu edelleen huonosti vaikka ikää kohta jo 3 vuotta..:(

joku kyseli siitä seisomalaudasta ja meillä isosisko kohta kolmevuotias ja meillä on brion vaunut ja brion seisomalauta ja alettiin harjottelee siinä laudalla matkustamista jo kauan ennen vauvan syntymää ja puhuttiin että kohta et voi enää istua rattaissa ym..hyvin meni perille ja nyt hän matkustaa ihan mielellään seisten:)

onnijuuli
 
Täällä olis yks 33v (pian 34v) kolmatta odottava Hyvinkäällä asusteleva äippä. Kotona entuudestaan on 03/06 syntyny neitokainen ja 06/08 syntyny poitsu. Tämä kolmas on sitten pikkuinen Ylläri. Tai kuten olen kaikille sanonut, niin kyllähän aikuiset tietää, miten lapsia tehdään, mutta silti se tulee yllätyksenä, kun vauvaa ei ole varsinaisesti suunniteltu. :whistle: Ja miehelle tämä on jo neljäs.

Eilen kävin np-ultrassa ja laskettuaika varmistu, 23.2.2010. Kaikki oli muutenkin oikein hyvin. Aivan ihana kätilö oli ultraamassa ja koko ajan vaan mietin, että mistä on niin tuttu. No, hänhän oli toinen kätilö poitsun synnytyksessä. Harmitti, kun en muistanu siellä ultrassa sitä.

Esikoinen multa leikattiin jo rv36+4, kun oli perätilassa ja epäiltiin, ettei kasva masussa. Kokoarvio oli noin 2kg, mutta olikin sitten "jopa" 2485g. Toinen syntyi normaalisti alakautta rv39+3 ja oli 4220g ja kokoarvio oli noin 3,8kg. Onneksi en tiennyt, että oli ton kokonen. Olis saattanu pikkasen jännittää ensimmäinen alatiesynnytys.

Niin ja mitään masukuvia ei olla vielä otettu, kun ei tota masua vielä ole yhtään. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu ja istukka takana, joten kestää varmaan aikansa ennen ku masu tulee esiin. Poitsusta tässä vaiheessa oli jo masua, kun oli istukka edessä. En tiiä vaikuttaako se yleensä, mutta mulla näyttäis vaikuttavan.

Noita tuplarattaita oon kans hieman miettiny. Seisomalauta meillä on esikoista varten. Oli 2v3kk, kun poitsu synty. Nyt neiti on kävelly jo varmaan puolisen vuotta ite ilman seisomalautaa. En vaan tiiä, että riittääkö 1v8kk ikäselle vielä toi seisomalauta.

Onnea kaikille vauvautuneille. :flower:

Lisätääs rv:t vielä loppuun, eli tänään rv12+1
 
Tervetuloa NR75 porukkaan mukaan..ja yritetään vaan sinnikkäästi päivitellä tietojamme ja pitää tää pino kasassa.. =)

Mä olin koko päivän riksus kirpparilla ja kaikkea kivaa ja pientä tarttui mukaan ja nyt olenkin sit sisustellut vauvalle tän näköisen hoitopöydän..



:heart:

Äippä35v ja Nuppu33+3 :flower:
 
ssihinälle paljon onnea!

Ja ihanan kokonen maha nuppu09, ja tuo hoitopöytä, niin kaunis :) saa nähä millanen meille tulee kun appiukko sellasen lupasi itse tehdä. Jännityksellä odotan :)

Vkoja on kohta 17 kasassa eikä mitään muuta ole kuin turvotusta, ehkä se maha jossain vaiheessa alkaa sitten suurenemaan ihan urakalla. Nyt viellä sitten sairaslomalla, leikattiin viisaudenhammas pois, ja toinen revittiin. mukava tunnin operaatio kiskomista poraamista je repimistä, ja pieninä siruina saivat pois. Ajattelin vaan leikkauksen aikana (kun sattu niin tajuttoman paljon puudutuksista huolimatta) että pahempaa ompi tuloillaan vielä :LOL:

Nyt sitten naama niin turvoksissa että kuin olis turpaansa saanu, kiva sitten mennä perjantaina töihin. Ja pomollekkin tuli töksäytettyä tänään puhelimessa että olen raskaana kun ilmotin mun sairasloman jatkuvan. ei saanu muuta suustaan kuin jes...sehän hienoa.. joo o.. Työsopimus loppuu muutenkin tämän kuun lopulla että saa nähdä miten käy. Työttömäksikään ei todellakaan olisi varaa jäädä (asuntolaina alla) ja en tiedä miten tääläpäin palkataan jos on raskaana. vai palkataanko ollenkaan? hirveetä stressiä vaan pukkaa.

Huh, tulihan kirjotettua paljon, kerrankin aikaa kun on kotona. Mutta jaksamisia kaikille oikein paljon täältä riihimäen suunnalta :)
 




Nuppu09.....35v.......LA 28.9.........odotuksessa viitonen

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

HarmaaHarakka...29v.....LA 11.9..........pikku kakkonen

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

marcelina....32v......LA 5.3.2010.....toinen odotuksessa

Millukka....29v......LA 9.9............pikku viitonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 16.2.2010...kolmas tulossa

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

NR75....33v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas







SYNTYNEET:

PIKKU PRINSESSA:


PIKKU PRINSSI:

ssihinä....5.8.2009 mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009 rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
 
tervetuloa minunkin puolestani NR75 :wave:

just katselin tossa että meitä seuraavana poksahtavia olisi 4kpl joilla olisi syyskuussa laskettuaika :xmas: ties vaikka tosiaan samaan aikaan ollaan pykäämässä sit sairaalassa jonkun kanssa :LOL: mulla poksui eilen tasan 36 viikkoa täyteen joten enimmillään olisi kai se 6viikkoa jälellä =)
huomenna olisi neuvola-lääkäri johon kyllä menen mielenkiinnolla koska olen käynyt tasan kaksi kertaa vasta lääkärillä :eek: ihan alussa ja sit toukokuun lopulla jolloin oli joku kesäloman sijainen ja vastavalmistunut kopeloimassa. oli aika kokemattoman oloinen vielä....

ultrat kävin hämeenlinnassa koska asuttiin vielä toisella paikkakunnalla silloin ja siellä ei tehty mitään muuta kuin pelkät ultrat,ei sisätutkimusta, ei mitään!
joten jännää mennä huomenna lekuriin kuulemaan että onko alakerrassa tapahtunut mitään muutoksia :)

mutta nyt kahviseuraa odottelemaan B)
 
Nuppu09: sievän näköisen hoitopöydän oot sisustellu :)

Mä olen edelleen yhtenä kappaleena täällä vaikka vauveli välillä pelottelikin, että olisi tulossa maailmaan. Nyt vaan jännittää niin vietävästi se vauvan käännösyritys kun rontti oli mennyt kääntymään perätilaan. Soittelivat juuri äippäpolilta ja joutuivat siirtämään aikaa tiistaille kun maanantaille oli kuulema jätetty liian vähän aikaa tähän operaatioon. Se kääntöyritys onki isompi juttu ku kuvittelin.. Siihenhän menee oikeestaan koko päivä. Ensin siellä sairaalalla menee joku lähemmäs pari tuntii ja sitte pääsee pariks tunniks kotiin ja sit sinne pitää mennä vielä takaskin.. HUI! ei kukaan kertonu mulle, että siinä menee niin pitkään ku antoivat ajan :eek:

Millukka: Käyt varmaan kanssa Urakan neuvolassa? Mulla kanssa tässä joku aika sitten yks lääkäri oli tosi nuoren ja kokemattoman olonen poika. Oli hiukan hermostuneen olonen ja katkaisi siinä tutkiessaan sellasen muovihärpäkkeenkin, minkä avulla ne kurkkii kohdunsuuta :LOL: Hiukan pisti hymyilyttämään...

Mutta nyt toi poitsu heräsi päikkäreitä niin pitää lähteä noukkimaan se sängystään.. Kirjotelkaahan taas kuulumisia =)
 
Kiitoksii hoitopöydän kommenteista..! :wave:

Mulla ollut tosi veemäinen olotilapäivä..kaikki asiat veetututtaa ja mitään ei jaksa tehdä muuta kuin syödä ja nukkua.. :x
Varmaankin rupeaa olemaan tätä loppuraskauden ihanaa odotusta kun mikään ei maistu miltään..ja mies raukka taas ihmeissään et mistäs nyt tuulee..kaikenhuipuksi sillä alkoi vielä koulukin tänä iltana ja yöksi vielä starttaa töihin joten yksin saan taas kökötellä kotona..masentaa ja veetututtaa.. :whistle: :ashamed: :headwall: :headwall:
Olisin enemmän kuin valmis vauvan syntymään..vinkkejä mahd kotikäynnistykseen kaivataan..


Sain peräti yhden koneellisen pestyä äitiyspakkauksen vaatteita ja onhan niitä ihana hypistellä ja nyt katsella kun narulla kuivuvat..kyl ne on niiiiiin pieniä.... :heart:

Väsynyt Äippä35v ja Nuppu33+3

:flower:
 
Phaoittelen kun en oo kerinny kirjotteleen mutta meillä on hääjärkkäilyt käynnissä ja huomenna olis tarkoitus rouviintua. En malta oottaa et pääsee takas normaaliin arkeen ;)

Täällä kaikki ok ja eilen vaihtu rv12 :)

Tohon listaan mulle vois vaihtaa lasketun ajan 25.2. kun ultran mukaan mentiin vähän taaksepäin.
 
Ihanaa Annien :heart: hääjutut on kaikkein ihanempia ja kun vielä itse saa olla päivän rinsessana :hug:

Harmaaharakka ainakin aamu tuntunut paremmalta.. :wave:

Joo tosiaan paljon mahdollista että osa olis noin niinku samoihin aikoihin sairaalassa pusertamassa vauvaa maailmaan..

Mites ois jos tavattaisiin tämän ryhmän kanssa vielä ennen syysykuun laskettuja aikoja?
Missä sellaisen voisi toteuttaa ja milloin ja olisiko tosiaan halukkaita..? ;) Ehdotuksia otetaan vastaan.. :wave:

Palailen..

Äippä35v ja Nuppu33+4 :flower:
 
neuvola-lääkäri kuulumisia :D hyviä sellaisia, ainakin toivoa antavia että tämä ei menesi sitä kahta viikkoa yli :xmas:
viikkoja siis 36+2 ja lääkäri sanoi että kanava lyhentynyt reiluun 1,5cm ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle , jiihaa!!! pää on myös ihan alhaalla . paikat siis hyvällä mallilla nyt. lekuri sanoikin että harvoin on viimeisellä neuvolalääkäri käynnillä vielä näin "kypsää" tilannetta. sanoi kuitenkin että jos ei ole viikkoon 38 mennessä syntynyt niin katsotaan tilanne uudestaan ja jos mietittäis käynnistystä. ei ainakaan yliaikaiseksi päästettäisi isommin. sanoi kyllä että ei tämä niin jättiläiseltä käsituntumalla tunnu mutta aika pitkältä :LOL: lekuri suositteli nyt vaan kuumaa seksii jos se vaikka lähtis nyt lähipäivinä tulemaan sieltä.....
en kyl osaa kuvitellakkaan että tulisi etuajassa,kun tosiaan kaikki neljä menny yliaikaiseksi.....

mutta nyt täytyy ruveta välipalan tekoon :p
 
Millukka: ihan mahtavia uutisia =) Voi kun mullakin tapahtuisi täällä jo jotain niinku ihan oikeasti.. Alkaa olee aika sietämätön tämä olo :whistle:

Tänään napsahti tuo 36 viikkoa mittariin ja voisi tämä vauveli nyt alkaa jo suunnittelemaan ihan oikeasti sitä ulostautumista, koska on pelotellut jo niin pitkään ja tuo kokopuolikin vähän jännittää... Taisipa tuo rontti kääntyä oikeaan tarjontaankin tässä aamusella kun nyt potkut tuntuu siellä missä niiden voisi olettaa tuntuvan näillä viikoilla :) Sanoisinkos, että oon kyllä TOSI ilonen kun ei enää potki tuonne kohdunsuulle :|
 

Yhteistyössä