[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Tervetuloa Develly mukaan porukkaan! :hug:

Voi ssihinä kun sulla jännät paikat huomenna..olen hengessä mukana :wave:
VAROITUS HEIKKOHERMOISILLE..ÄLKÄÄ LUKEKO JOS TEKEE PAHAA..
Mulla kolmas käynnistettiin just kohdunkaulaa pehmentävillä tibletinmurusilla..viikot oli 40+jtn ja kaksi murusta ehdittiin laittaa kun tokan murusen jlk alkoivat heti aivan järkyttävät kivut ja eikun synnytyssaliin vaan suoraan..sain epiduraalin ja yltsy yltsy se ei auttanutkaan ja jouduin kärvistelemään koko synnytyksen ihan luomusti..yhtä helvettiä sanon ma.. :x Supistuksien välillä ei ollut lainkaan taukoa ja koko juttu kesti n. 6h ja lopulta ponnistin tyttövauvani maailmaan seisaaltaan kun se tuntui parhaimmalta ratkaisulta siinä vaiheessa ja onneksi niin koska tytöllä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja sit vielä henkselit..joten se oli jälkikäteen kätilön mielestä paras asento.. :x
Loppu hyvin kaikki hyvin..mutta kipua en koskaan unohda.. :headwall:

Onnijuulillakin jänskät paikat.. :attn: Ai kun itsekin olisi jo tossa vaiheessa..vielä ainakin se 6 vkoa kun lupasivat käynnistää rvkolla 38.. :eek:

Monena iltana käynyt ahmimassa pihaltamme suoraan puskista kirpeähköjä punaisia viinimarjoja..aah..niin koukussa..ja niit on paljon..mennyt jo sisuksiin litratolkulla ja onneks myös tosi terveellisiä..! :wave:

Äippä35v ja Nuppu31+6 :flower:
 
dodih, tänään poks 41+1 ja yliaika kontrolli varattu perjantaiksi:/ syntys nyt ennen sitä...

neuvolassa kaikki hyvin onneksi:)paino tippunut puolisenkiloa eli nyt kaikki mitä on tullut koko raskausaikana on 5kg . esikostakin tuli vaan 7kg ja kaikki jäi sairaalaan sillon ja toivottavasti nytkin:)

onnijuuli 41+1
 
Voi vitsi, jokohan ssihinällä on vauva siellä sylissä :) toivottavasti kaikki on menny hyvin ja synnytys on ollu helppo...

Mä kun oon koko raskausajan ajatellu, että tuun tuskailemaan vielä sillon la:n jälkeen, että syntyis jo, niin nyt onkin vähän toisenlaista jännitystä... nyt on ollu vähän sellasia oireita tässä parin päivän aikana, että pelkään jotain alkavan tapahtumaan tässä piakkoin. Nyt perjantaina tulee täyteen rv35, joten vielä ei olisi kyllä kiire synnyttämään. Toivotaan nyt vaan kovasti, että nämä on vaan jotain ohimeneviä oireita, eikä oikeasti tarkoita vielä mitään. Onneks huomenna on neuvola niin pääsee sinne juttelemaan näistä "vaivoistaan".

Sydänäänistä kun tossa ylempänä oli keskustelua, niin mulla meni silleen, että kuuntelivat sydänäänet ekan kerran tässä raskaudessa kun olin neuvolassa viikolla 12+4 ja saivat ne sillon kuulumaan ja ekassa raskaudessa kuuntelivat 12+0 ja saivat silloinkin kuulumaan. Vitsi se oli kyllä mielettömän kiva fiilis kummassakin raskaudessa kuulla ne äänet ekaa kertaa :) Jotenkin tosi hyvä mieli tuli ja pisti hymyilyttämään.

Mä jatkan täällä lepäilyä, että ei nämä oireet yltyisi.. Kirjotelkaahan taas kuulumisia =)
 
Soittelin sitten neuvolaan kun niitä synnytyksen lähestymisen merkkejä oli sen verran ilmassa. Pyysivät heti näytille ja lääkäri määräsi sitten lepoa. Käski soittelemaan kaikki ihmiset läpi ja pyytämään niin paljon apua lapsen hoitoon kuin suin vaan saan kun ite en saa tehä nyt enää mitään vähääkään raskasta (kuten nostella tuota esikoista). Nyt on sitten sukulaiset ja muut kutsuttu hätiin ja koitan vaan maata ja ottaa rennosti, jotta synnytys ei vaan lähtisi käyntiin.

Perjantaina on sitten uusi lääkäri ja katotaan sitten uudestaan miltä tilanne näyttää. Lääkäri halusi ottaa jo heti aamusta vastaan perjantaina niin saa sitten lähetettyä mut vielä polille samana päivänä jos on tarpeen :| Kotiin antoivat vaan sellasen ohjeen, että jos tulee yksikin kipeä supistus, vähääkään veristä vuotoa tai selkäsäryt pahenee niin heti sairaalalle :/ Että tämmöstä täällä :headwall: Nyt on ensimmäisen kerran elämässä ihan lääkärin määräämää laiskottelua :)
 
Huhuu kaikki kynnelle kykenevät.. :wave:

Välillä palsta hiljenee niin että täytyy vähän yrittää teitä tökkiä josko se auttaisi..??? B)

Vai harmaaharakka joutui sit vuodelepoon..noh ei sekään varmasti kivaa ole..koitahan jaksella :hug: henges mukana..

Mua pännii nää miehen yötyöt..nukkuu tietysti koko päivän, mitäs muutakaan, muttakun itsellä menojalka vipattais ja en omaa kortti ja täält landelta eipääse niinvaan ytimeen..niin sitten se on vaan kykittävä kotona ja odoteltava miehen ylösnousemusta..
kirpparille tekis mieli.. :p

Äippä35v ja Nuppu32+2 :flower:
 
Millukka ilmottautuu :wave: tänään poksui taas :kieh: 35+0 ompi tänään ja virallinen äitiyslomani alkoi :xmas: tähän suuntaan ei mitään ihmeempiä, seuraava neuvolalääkri onkin sitten ensi viikon perjantaina joten siihen asti saapi jänskäillä onko mitään ihmeitä tapahtunu tuolla alakerrassa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja onnijuuli:
nyt alkaa täällä tapahtua jotain..viime yö meni jo valvoessa ja nyt taas alkoi tulemaan 10 minuutin välein eli josko vaavi syntyis tänä yönä..

onnijuuli 41+3
:heart: :heart: oi joi....tsemiä sinne!!!! mää oon hengessä mukana! rupes jänskättämään sun puolesta!!!!!

 
Vähän epäilinkin ettei täältä mitään jumppaa tai joogaa löydy. Tosi harmi, luulis että kysyntää on.

Me oltiin perhelomalla Sappeella, oisin viihtynyt pitempäänkin. Vielä on ens viikko kesälomaa ja sitten kahdeksi kuukaudeksi töihin. Sitten lomautukselle ja äippälomalle. Siis tulispa lokakuun loppu pian ja tammikuu sitäkin nopeammin. Musta tuntuu, että tämän toisen kanssa on vielä malttamattomampi kuin tuon esikoisen kanssa oli...No reilun viikon päästä on puoliväli saavutettu (rv20).

Täällä jännäilen, miten on synnyttämään lähteneiden käynyt...
 
pieni poikamme syntyi 6.8.2009 rv 41+4 klo 1.23. mitat: 3084g 50cm ja pipo 34,5cm. synnytys meni hyvin. sairaalaan saavuimme klo 21 ja siitä 4,5 h kuluttua oli poika ulkona:) sairaalaan päästyämme olin jo 5cm auki, menin altaaseen tunniksi lillumaan ja sitten saliin..siellä epiduraali toi taivaan kahdeksi tunniksi..kunnes alkoi ponnistusvaihe joka sattuisattuisattui sikana mutta kesti vaan 23 minsaa...ja kymmenen pisteen poika syntyi:)olemme jo kotona, menemme vielä tarkastukseen sairaalalle maanantaina:)
 
Onnea onnijuuli :flower: Ihania uutisia :hug: Jaksamisia vauva-arkeen...

Meillä jännäillään edelleen näiden synnytystä ennakoivien merkkien kanssa ja tänään laittoivat sitten neuvolasta mut polillekkin tarkastukseen. Ipana oli päättänyt irrottautua lähtöasemistaan ja pyörähtää ympäri ja tilanne oli sitten se, että synnytyksen lähestymisen merkkejä oli vaikka ja kuinka ja vauveli oli sitten perätilassa - antoivat jo ajan ulkokäännösyritykseenkin... Mutta nyt tuntuisi, että vauva on kääntynyt takasin raivotarjontaan :) Oli melkoinen myllerrys pari tuntia sitten mahassa kun vauva pyöräytti itteänsä luultavasti ympäri - tuntui kun vatsanahka olisi revennyt, mutta nyt on oikein kiva olo kun maha ei enää paina mihinkään ja laskeutuikin takaisin niin, että keuhkoillakin on taas kivasti tilaa. Taitaa olla melkonen Vili Vilperi tulossa :whistle:
 
oi ihanaa!!!! ensimmäiset vauva-uutiset!! onnijuulille ja perheelle aivan mahtavat onnittelut prinssin johdosta! :heart: pikkuinen prinssi .....

meille tulee varmaan sit 5kilonen jättiläinen kun on muutkin ollu suht kokosii, 3630g/tyttö , 4640g/tyttö, poikia en nyt ulkoa muista mut molemmat oli muutamaa grammaa vaille 4kg.
ja mulla mikään jätti maha ollu kenestäkään ett mistä mahasta ne on oikeen pullahtanu :eek:

 




Nuppu09.....35v.......LA 28.9.........odotuksessa viitonen

Annien.....25v...... LA 2.3.2010............toinen tuloillaan

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

HarmaaHarakka...29v.....LA 11.9..........pikku kakkonen

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

marcelina....32v......LA 5.3.2010.....toinen odotuksessa

Millukka....29v......LA 9.9............pikku viitonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 16.2.2010...kolmas tulossa

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa







SYNTYNEET:

PIKKU PRINSESSA:


PIKKU PRINSSI:

ssihinä....5.8.2009 mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009 rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
 
Hei!!
Kiva-kiva-kiva kun tällainen ketju löytyi tänään! Ja vielä aika aktiivinen sellainen.
Ilmoittautuisin pikaisesti mukaan -pitäisi juuri lähteä laittamaan poikaa unille.
Koko ilta on mennyt pikkuhiljaa tätä ketjua lukiessa.

Eli olen 33 v. hyvinkääläinen mamma ja odottelemme pikkusisarusta 2 v. 5 kk esikoiselle. LA on 26.1.10, mutta helmikuulle varmasti menee.

Tällä kertaa en ehdi kommentoida keskusteluja sen enempää, mutta onnittelen vaan onnijuulia ja toivotan kaikille muille kirjoittelijoille mukavaa odotusta tai pikaista poksahtamista, kumpi vaan on ajankohtaisempi asia =)

Jumpista olen tiiraillut Torikadun liikuntakeskuksen pilatesta, sopisi tällä hetkellä ehkä minulle, kun olen tällainen perusliikkumaton mutta kroppa huutaa liikuntaa -muutakin kuin portaiden kiipeämistä ja pojan nostelua.
 
Tervetuloa mukaan vaan jengiin Riikkis75 :hug:

Ihanaa kun pino kasvaa.. :)

Millukka..onko eroa ponnistamisessa kun synnyttää alle nelikiloisen ja sit reilusti yli nelikiloisen..kun mua ihan hirveesti pelottaa toi ponnistuvaihe kun vauvan arvioitu syntymäpaino on luulemma jo ainakin sen 4,2 kg.. :whistle:
Mulla kaikki neljä aikaisempaa on ollut alle sen 4 kg..

Äippä35v ja Nuppu32+5 :flower:
 

Yhteistyössä