[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Heipat!! :wave:

Pelottaako ketään muuta tuleva sikainfluenssa?Äsken uutisissa taas mainittiin sen vaarallisuudesta juuri odottaville äideille ja jostain luin että englannissa olisi siihen jo kuollut yksi odottava äiti ja pieni vauva.. :ashamed:
Minä sain melkein paniikkikohtauksen äsken ajatellessani sen mahdollista tuhoa,,ja neuvolasta sanottiin vaan että alkuraskaudessa olevat odottavat äipät rokotetaan.. :/
Entäs me jotka ollaan jo pitkällä ja meidän vastasyntyneet vauvat..?? Kysynpä ja ihmettelen vaan.. :headwall:
Onko mkuilla antaa enempää tietoa tai jotain kokemusta jo sairastaneista??

Äippä35v ja Nuppu30+6 :flower:
 
Mun mielestä ihan turhaan media yms lietsoo paniikkia, ei se sikaflunssa sen vaarallisempi varmasti ole kuin tavalliset kausi-influenssatkaan..
Niiden aikana kuolleista ei vaan jakseta tehdä isoja otsikoita.
Käsihygieniasta kun pitää huolen niin mielestäni on tehnyt parhaansa torjuakseen tartunnat.
 
tosi ikävää marie1981 :hug: itselläkin oli yksi keskenmeno viime vuonna.kauheesti kallistunut tuo alkuraskauden ultra yksityisellä, itse kävin sillon kun eikkoa odotin pipetissä ultrassa niin se oli vaan sata euroa.

itse olen jaksellut hyvin eikä maha ahdista vielä kovinkaan pahasti vaikka tänään laskettuaika...arvasin että mattimyöhäseksi menee, toivottavasti nyt ei ainakaan mene 2vk yli :/
 
Nyt vasta näin tämänkin ketjun. Itse olen myös hyvinkääläinen, 32v ja toista lastani odotan. Esikoistytär on kohta 13v. Laskettuaika toiselle on 5.3.2010, mutta veikkaanpa sen syntyvän jo helmikuun puolella kuten esikoinenkin syntyi kolme viikkoa etuajassa. :)
 
Ihan mukavasti on tää alkuraskaus tähän mennessä sujunut. No tosin pahoinvointia on ollu kuitenkin sen verran paljon, että oon joutunu hakeen töistä saikkua jo kolmatta viikkoa. Mutta eiköhän tämä tästä. Esikoisen aikana oli huomattavasti paljon parempi olo, enkä tainnut oksentaa silloin kun yhden vai pari kertaa.
 
Heippa taas kaikille ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Meillä oli tässä viikonloppuna esikoisen 1v. kekkerit ja huhhuh sitä menoa! Raskaita nämä sukulaiskekkerit :) Otettiin sellanen reipas nelituntinen ja kutsuttiin koko porukka samaan aikaan kyläilee. Oli kyllä melkonen meininki nelisen tuntia :)

Kävin tosiaan siellä neuvolassa taas viime viikolla ja antoivat sieltä sen verensokerimittarin mukaan. Nyt mä olen sillä mittaillut, mutta todella hyvät on arvot joka mittauksella. Nyt ens viikolla on taas neuvola niin pääsevät ihmettelemään, että "miten ihmeessä tämä maha on näin iso..." Juu, näinhän se menee - eivät vaan tunnu ottavan huomioon, että en mahtunut niille neuvolan käyrille viime raskaudessakaan, joten miten sitä nyt sitte mahtuis kun tokan sanotaan olevan monesti jopa isompi kuin eka. Tuo esikoinen oli syntyessään 4220g ja lapsivettä oli paljon, joten eiköhän tässä aika samoissa taas mennä.

Aamulla ku heräsin niin olin jo ihan innoissani, että JEEE! Ulkona vaan 15 astetta ja pilvistä - mahtavaa! Mutta pah.... Nythän tuo aurinko alko taas paistamaan ja lämpötila senkus nousee... Alkaa vähän sapettamaan tämä tuskanen kuumuus :| Turvotukset mulla on onneksi laskenut, joten se vähän helpottaa oloa. Mutta kyllä tää on silti aika tuskasta. Mites teillä muilla?

Laskeskelin taas viikkoja kalenterista ja huomasin, että suunnilleen puolentoista viikon päästä saisin mennä jo Hyvinkäälle synnyttämään, eivätkä lähettäisi enää Helsinkiin :) Neuvolassa oli puhetta, että kun on rv 35 täynnä niin saa mennä jo Hyvinkäälle. Toivon niin kovasti, että vauva syntyisi vaikka jo aika heti kun 38 viikkoa tulee täyteen - sen verran oon täynnä tätä odottamisen ihanuutta :LOL: .

Heh, nyt tää meidän pikku-termiitti tuli tarkastamaan tätä äipän läppäriä, joten ehkä turvallisinta laittaa kone syrjään ja mennä puuhailemaan poitsun kanssa :) Kovasti tuntuis poika olevan kiinnostunu näistä koneista ja näitä näppäimiä ois hänen mielestään niin kovin kiva räplätä =)

Jaksamisia kaikille!

 
Munkin mielestä media lietsoo aika turhan paljon tota possutautia. Nythän siinä on ohjeistus että toimitaan samoin kun normaalin influenssan kohdalla. Ja eihän siihen itse tautiin kuole vaan sitten ne jälkitaudit on ne vaarallinen mutta nekin on mun mielestä vältettävissä kun hoidetaan se influenssa kunnolla pois.

Mulla on viikon päästä np-ultra ja vähän jännittäis. Pahaa oloa on erittäin vaihtelevasti. Perjantaina tuntu että oon ihan kuolemankielissä ja lauantaina ei ollu mitään. Eilen alko illasta pahat olot ja nyt on olo suht hyvä. Toisaalta ihan hyvä näin ni ei tartte koko ajan käriä tollasesta tosi kauheesta olosta.
 
Heippa! B)

Harmaaharakka millaiset olivat sinun verensokeriarvot paasto ja tunti syönnin jlk?
Mulla on tosiaan todettu se raskausdiabetes ja arvot ovat ollleet: paasto (12h syömättä ja juomatta) n 5.5 ja tunti ruokailun jlk n 6.5..ja silti diagnosoivat diabeteksen.. :/ Laitan varmuudeksi mitä pitäisi olla..eli paasto alle 5,5 ja tunti syönnin jlk alle 7.8
Eli kovin tarkkoja ovat noiden kanssa.. :p
Dieetiä mun pitäisi noudattaa mutta nyt ihanana mansikkakautena en ole siinä hirveän hyvin onnistunut..eilenkin jo toisena päivänä peräkkäin tein miehelle ja minulle kermaisen mansikkamustikkatortun ja ai että se maistui hyvältä..heti aamusta oli pakko vetää loput siitä aamiaiseksi..että näin.. :p

Mikä juttu toi on et pitää olla tietyt viikot et pääsee hyvinkäälle synnyttämään? :whistle:
Mulle ihan uus juttu..valaiskaa vähän..mä kun elen ollut siinä uskossa että hyvinkäällä synnytetään ja sillä siisti.. :whistle:

Äippä35v ja Nuppu31+0 :flower:
 
Nuppu09: Mulla on paastoarvo ollu 4,6 - 4,7 ja sitten se 1h ruokailun jälkeen on ollu 4,6 - 5,3. Mutta mä nyt silti mittailen siihen seuraavaan neuvolakäyntiin saakka nii saavat sitte päättää mitä haluavat seuraavaksi tehä. En mäkään oo oikein jaksanu noudatella mitään ruokavalioita, varsinkaan eilen :) Eilen ku oli ton esikoisen synttärijuhlat nii tuli syötyy aika paljon kaikkee aika TOSI makeeta. Olin tehny suklaa-ananas-banaani täytekakun ja sitte mansikka-vanilja kääretorttua :p Ja pakkohan niitä oli syödä...

Mulla oli sokerirasituksessa ne arvot aika lähellä niitä raja-arvoja, mutta kuitenki vielä normaalin puolella ja ne alko mulle puhumaan niistä ruokavalioista neuvolassa. Aika tarkkoja tuntuvat olevan. Mutta lääkäri kyllä sit sano, että mulla saattaa ne sokeriarvot olla siks sen verran lähempänä raja-arvoja ku ekassa raskaudessa ku raskauksissa on niin pieni väli, että en oo kerenny saamaan itteäni normaalimittoihin välissä ja lähtöpaino oli sen verran korkeempi.

Niin siis toi 35 viikkoa on joku raja, että jos ennen sitä synnyttää nii pitäis sitte lähteä Helsinkiin ku siellä on parempi valmius keskosjutuissa. Mutta 35 viikkoa on kuulema sellanen raja, että ei tarvita sitte enää keskoshoitoa vaan Hyvinkään sairaala pystyy jo siinä kohtaa hoitamaan synnytyksen ja mahdolliset lastenosastojutut. Kai siinä on pointtina se, että Helsingissä on se lasten teho-osasto ja Hyvinkäällä ei sellasta kai oo.
 
törö törö vaan kaikille :wave: satuin hoksaamaan pinonnE JA EHDOTTOMASTI TUNGEN ITSENI MESSIIN :kieh:

täällä ilmoittelee itsestään vm.79 oleva äippyli ja viides olisi odotuksessa :xmas: laskettuaika olisi 090909 eli ei tässä enää kovin kauaa olisi :heart: en ole alkuperäinen hyvinkääläinen mutta kuitenkin yli 10vuotta asunut täällä jo. kaikki lapsoset pyöräytetty täällä hyvinkäällä :)

mistäs päin hyvinkäätä täällä on porukkaa? itse talvarista

-Miilukka + pikku viitonen 33+5-
 
Harmaaharakka: sullahan tuntus olevan tosi hyvät noi arvot ja mullakin rajoilla ja miettivät vikon päästä josko aloittaisivat insuliinin.

Vai pitää se sti hesaan taas(mulla 4 aikaisempaa on syntynyt hesassa) synnyttämään lähteä jos ennen 35 supee punkee..voi kökkö..täältähän on hirveä matkakin.. :ashamed:
Voi kökkö!! :ashamed:
Mut kylhän toi on tärkeätä et vauva saa tarvittaessa sitä keskoshoitoa jos niikseen tulee.. :|

Äippä35v ja Nuppu31+0 :flower:
 
Tervetuloa kehiin mukaan Millukka :hug:

Minäkin odottelen viitosta syntyvän tuossa syyskuun puolenvälin tietämillä..käynnistävät silloin kun olen synnytyspelkoinen.. :x

Me asutaan Ridasjärvellä eli ihan landella..rivari ja omat pihat..tykkään hirveästi =)

Äippä35v ja Nuppu30+0 :flower:
 
Tervetuloa mukaan Millukka!

Millukka: Mulla laskettu aika 2 päivää sun jälkeen ja myös Talvisillasta :) Aika sattumaa... Tosin, lapsia mulla vasta 1 ennestään :whistle:

Nuppu09: Sulla on kyllä kanssa jo aika hyvät viikot kasassa, niin eiköhän se vauveli siellä mahassa sen 35 viikon rajan yli vielä hengaile :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Tervetuloa mukaan Millukka!

Millukka: Mulla laskettu aika 2 päivää sun jälkeen ja myös Talvisillasta :) Aika sattumaa... Tosin, lapsia mulla vasta 1 ennestään :whistle:

no sepäs mukava sattuma :whistle: ties vaikka tunnettais,hi hii :kieh: missäs päin talvarii asustelet? kerrostalossa,rivarissa.....?
me rivarissa asustellaan täällä.
 
Millukka: Kovasti mietin, että missä kaikkialla täällä on muualla rivareita ku tossa melkein meidän naapurissa, mutta enpä keksinyt (kaipa niitä on, mutta en keksi, että missä - kuljen vissiin vähän laput silmillä :whistle: ). Me asustellaan omakotitalossa tässä aika Pyrhösen lähellä. Olkkarin ikkunasta ku kurkkaan nii näkyy toi Koneen hissitorni... Missä päin te asutte?
 




Nuppu09.....35v.......LA 28.9.........odotuksessa viitonen

Annien.....25v...... LA 2.3.2010............toinen tuloillaan

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

HarmaaHarakka...29v.....LA 11.9..........pikku kakkonen

luckystare....23v......LA ............. esikoista odotellaan

ssihinä....33v......LA 14.8 .................pikku kolmonen

Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

onnijuuli............LA 26.7............kakkosta odotellaan

marcelina....32v......LA 5.3.2010.....toinen odotuksessa

Millukka....29v......LA 9.9............pikku viitonen








 
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Millukka: Kovasti mietin, että missä kaikkialla täällä on muualla rivareita ku tossa melkein meidän naapurissa, mutta enpä keksinyt (kaipa niitä on, mutta en keksi, että missä - kuljen vissiin vähän laput silmillä :whistle: ). Me asustellaan omakotitalossa tässä aika Pyrhösen lähellä. Olkkarin ikkunasta ku kurkkaan nii näkyy toi Koneen hissitorni... Missä päin te asutte?
meiltäki näkkyy koneen torni ikkunasta ;) me asutaan tästä fiinasta hiukan eteenpäin kun kaartaa vasemmalle tie niin siel on niitä rivareita eli aikast liki :D eli talvisillankadulla......

 
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Millukka: Kovasti mietin, että missä kaikkialla täällä on muualla rivareita ku tossa melkein meidän naapurissa, mutta enpä keksinyt (kaipa niitä on, mutta en keksi, että missä - kuljen vissiin vähän laput silmillä :whistle: ). Me asustellaan omakotitalossa tässä aika Pyrhösen lähellä. Olkkarin ikkunasta ku kurkkaan nii näkyy toi Koneen hissitorni... Missä päin te asutte?
meiltäki näkkyy koneen torni ikkunasta ;) me asutaan tästä fiinasta hiukan eteenpäin kun kaartaa vasemmalle tie niin siel on niitä rivareita eli aikast liki :D eli talvisillankadulla......
Ei oo totta! asutaan tässä ihan vieressä :) Nähään pihalta teiän rivarit :)
Nyt lähdetään pojan kanssa puistoon :wave:
 
lukenut olen taasen juttuja, mutta vastaamaan en ole hetinyt. Mun Laskettu aika on siis 14.8. ja Hämeenlinnaan täältä pitää lähteä pungertamaan. Tosin mulla on siis nyt tän viikon torstaina se synnytystapa-arvio, josko vaikka sitten käynnistelisivät ennakkoon. Käden ristissä toivotaan, koska on aika tukalat oltavat, vaikka kai se on tässä vaiheessa kaikilla.
NO toivossa on hyvä elää.
Kauhee huuto täällä, täytyy lopettaa...
 
Ihanaa Millukka kun teti tollasen listan..mä jo yhtenä päivänä ajattelinkin et miten onnistuisin tollasen väsäämään..toi on tosi kaunis.. =) :heart: :heart:

Ssihinä toivon todella että sulle se käynnistys suodaan..noi viimeiset viikot on aivan kamalia odotella ja kärvistellä ja varsinkin jos on kipuja tai jtn muuta epämiellyttävää.. :x

Äippä35v ja Nuppu31+0 :flower:
 

Yhteistyössä