[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Chilitin: voi onneks meillä ei niitä portaita ole :|
Mä uskon, että se tulee olemaan raskasta jo pelkästään vauvan, vähän reilu 1v:n ja kauppakassien kanssa nii saatika siihen sitte vielä portaat päälle.. HUI! Onneks meillä saadaan auto tohon parin metrin päähän etuovesta niin on helppo vaan vuoron perään nostaa nyyttejä autosta eteiseen :)
 
No mä oon aikasemminkin noi samat rappuset kavunnut ylös kahden lapsen kanssa,
että oon jo joskus treenannut tota :D
Tytöt oli 8kk ja vajaa 2v kun muutettiin tähän, et siinä vasta hommaa oli pitää tyttöjä kainalossa ja koittaa johonkin väliin saada vielä kauppakassi :D Tulloin ei ollut miestäkään kuvioissa, joten yksin oli selvittävä.
Toi vanhempi oli sen verran arka tuolloin, ettei uskaltanut tulla rappusia ylös yksikseen :whistle: Mutta olin kyllä silloin lähemmäs 20kg kevyempi itsekkin, että nyt ei varmaan edes onnistu tällä kunnolla :ashamed:
 
Ihanaa päivää vaan kaikille B)


Luckystare hieno kuulla että ultrassa kaikki niinkuin pitikin.. :wave:

Harmaaharakka juu tosiaan aika menee kuin siivillä..mulla jo ens ma poksuu 30vko ja alankin pikkuhiljaa stressailemaan uutta tulokasta.. :ashamed: Pelottaa tuleva synnytys ja vauvan kanssa oleminen aikaslailla.. :/ Mulla esikoisten välillä oli vajaat 1,4kk ja voin kertoa että kyllähän sitä hommaa piisasi..mutta ihmeen hyvin selvittiin ja vielä yksin jouduin silloin olemaan..asennoituu vaan siihen että elämä kantaa ja ei turhia paineita ota..niin kyllä kaikki menee parhain päin.. :hug:

Nyt on sitten sokerisyynit tehty 6lta päivältä ja odottelenkin diabeteshoitajan soittoa jatkosta..toivon sitä insuliinin aloittamista jotta nämä pahuksen inhoittavat oireet (kova väsymys vaikka miten nukkuisi, jatkuva pissahätä ja loputon jano) loppuisivat/vähenisivät.. :ashamed: Onneksi vauva kuitenkin voi hyvin..sehän se pääasia.. =)

Palailen taas..

Äippä35v ja Nuppu29+3 :flower:
 
täältä riihimäeltä ilmottaudun joukkoon. Kolmas tulossa, nyt 35+6. Edelliset tyttö 4v ja poika 2v4kk. Tällä hetkellä äärimmäisen tuskastuneena odottamiseen...
Lisää myöhemmin paremmalla ajalla Niin ja ikää mulla ööö.... hetki meni miettimiseen 33v.
 
Tervetuloa vaan mukaan ssihinä!!

Tulipahan sit nukuttua 2h päikkärit ja nyt vasta nousin..toivottavasti ei sentään yöunet menny..kaip se kuitenkin on vauvalle parhaaksi et nukkuu silloin kun vaan voi..siis tarkoitan jotta lepäilee riittävästi ja unohtamatta liikuntaakaan.. =) Meillä onneksi tuo 8kk koira jota on pakko käydä päivittäin ainakin se min. 2x lenkittämässä..tulee siinä omat pakollisetkin..

Mites muut jakselee helteellä? Mua ei juurikaan vaivaa kuhan välillä pääsee sisään vilvoittelemaan tai uimaan..meiltä vartin kävelymatka lähimpään jorpakkoon.. :p
Olisin kaikkein mieluiten tuolla Sääksin uimarantsussa vaikka joka päivä, mutta kun tuon miehen pitää töitäkin tehdä ja itsellä ei vielä ole korttia..ollaan kyllä se eteen jo jotain tehtykin..mm.katsastettu auto ja mies laittaa siihen sitten polkimen pelkääjän paikalle..opetuslupahan on jo saatu.. :wave: pikkuhiljaa..autoahan osaan jo ajaa..mutta tietty se laillisuus.. :whistle:

Palaillaan taas..

Äippä35v ja Nuppu29+3 :flower:
 
Tervetuloa mukaan munkin puolesta ssihinä =)

Nuppu09: toi on kyllä lohdullista kuultavaa, että teillä meni hyvin niiden kahden ensimmäisen kanssa.

Mäkin toivon, että kaikki menisi hyvin eikä mitään ylläreitä tulisi matkan varrella. Meillä poika sairasteli tuossa melkein kaksi kuukatta ja joutu sairaalaan lasten osastollekkin vähän yli vuorokaudeksi, mutta nyt on taas kunnossa. Niin mietin, että se olisi ollut ihan kauheeta kun tuo sairasteluputki olisi tullut syksymmällä kun sitten on se vauvakin. Nyt vaan pidetään peukut pystyssä, että pysytään koko poppoo terveinä ja vauva on rauhallinen ja kiltti :)

Chilitin: meillä poika on syntynyt 23.7, joten hyvin saman ikäiset pojat meillä :) Eikä näistä vauvoistakaan niin eri ikäset tule, kun eikös sun la ole 30.10? Meillä la on 11.9 =)

NUppu09 kun puhui tuosta uimisesta niin melkein alkoi kateeksi käydä kun on lätäkkö niin lähellä. Tästä meiltä on autolla mentävä kun sen verran on matkaa.. On vaan jotenkin niin kalaman tuskasta tämä helteillä lyllertäminen ja esikoisen perässä juokseminen. Välillä tuntuu, että ei tarvitse kun hakea lasillinen vettä keittiöstä niin johan hiki jo virtaa. Mutta eipähän ainakaan voi valittaa, että palelisi :D

Kuulin justiinsa, että meidän pojasta oli ollut kuva tiistain Aamupostissa :) Nyt pitää alkaa metsästämään sitä lehteä. Siellä oli ollu kuulema kuvallinen synttärionnittelu :) Tuollaiset muistot on kiva kerätä vauvakirjan väliin niin ovat sitten tallessa kun poikaa alkaa itteänsä kiinnostamaan oma vauva-aika. Me otettiin talteen pojan syntymäpäivän iltalehtikin niin voi sitten joskus lukea oman synttärinsä uutisia ja hömppää :)

Mutta nyt menen tuonne ulos ihmettelemään, että miten meidän taloprojekti edistyy :) Mies on katolla hommissa ja mä en kuulema saa auttaa sitä, koska en saa mennä katolle enkä kiipeillä tikkailla :) Pitää tyytyä vaan sivustakatsojan rooliin kun kyse on korkeista paikoista...

Hyviä öitä kaikille!
 
Ellie84sta tämä vinkki ei taida enää auttaa, mutta kerron kuitenkin.
Ite kävin viime syksyn Jokelan kansalaisopiston jumpassa, joka oli tarkoitettu myös raskaana oleville. Mä tykkäsin ihan hirveesti siitä, koska siellä oli sellainen rento meininki. Ja se ohjaaja oli ihan huippu. Veti vertoja kalliimillekin jumpille, joissa oon elämäni aikana käynyt. Aion mennä taas syksyllä.

Marie rv 8+1
 
Ihanaa helteistä päivää kaikille B)

Kyllä on pino taas hiljentynyt.. :whistle: Rohkeesti vaan kirjoittelemaan..

Me oltiin eilen ja toissapäivänä sääksin uimarannalla ja kyllä voin sanoa et aivan ihana biitsi on.. :p Porukkaa oli ihan hirveesti mut onneksi aina sopu tilaa antaa..mulla ei ole missään raskaudessa tehnyt pahaa helteet..ja voisinkin köllötellä aamusta iltaan vaan hiekalla.. :p

Voih..mä olen unohtanut ihan kokonaan kysellä niistä mammajumpista..kysyn nyt ensitilassa kun sen ihmisen näen.. :headwall:

Vauveli köllöttelee masussa tyytyväisenä ja ilmoittelee itsestään tasaisin väliajoin ja välillä tosiaan jo aikas tuntuviakin liikkeitä.. :wave: tiistaina neuvolaan.. :)

Kirjoittelen taas.. ;)

Äippä35v ja Nuppu29+6 :flower:
 
Helteiset terveiset täältä 26 asteisesta asunnosta! Onhan se kyllä kiva, että aurinko paistaa ja on lämmin, mutta hiukan kyllä taas on tää päivä taas ollu liian tuskanen. Pari viimestä yötäki on mennyt pelkäksi sängyssä pyörimiseksi kun on niin julmetunmoinen tuskan hiki. Äsken tässä miehelle esitin varovaisesti toivomusta ilmalömpöpumpusta niin ensi kesä olisi sitten vähän helpompi :) Paitsi, että ensi kesänä en kyllä ajatellut olla raskaana ;) Eiköhän nämä kaksi peräkkäistä kesää raskaana riitä tältä erää...

Nuppu09: mullakin on neuvola tiistaina ja tsekkaillaan taas vauvan vointeja :) nyt on vielä kahden viikon välein ne käynnit, mutta kohta alkaa sitten taas se jokaviikkoinen neuvolassa ramppaaminen. Pitää kai vähän selvitellä siitä Pikku veturissa olevasta lapsiparkista, jos vaikka sinne saisi ton pojan neuvolan ajaksi. Tuo jätkä saa nimittäin sellasen kaaoksen sinne huoneeseen aikaseksi sillä aikaa kun vauvan sydänäänet kuunnellaan, enkä pysty pitämään tuota täystuhoa aloillaan ;) Missä neuvolassa muuten käyt?

Nyt palailen kotitöiden pariin :) Kirjotelkaahan kuulumisia.
 
Heippa harmaaharakka.. =) Käyn kenttäkadun neuvolassa ja siellä ihana vanha terveydenhoitja kuin Hilkka Piiroinen. Olenkin saanut aina tosi hyvää ja ystävällistä palvelua kyseisestä neuvolasta.. :wave:

Tänään taas tuli käytyä sääksissä uintireissulla..kyllä virkisti ja taas jaksaa.. :p

Äippä35v ja Nuppu29+6 :flower:
 
Oletteko Hyvinkääläiset käyneet yksityisellä ultrassa ja jos olette, niin missä olette käyneet? Ennen raskautta kävin terveystalossa ja lasku oli 81?, olis kiva löytää joku edes vähän edullisempi paikka.

Marie, joka tuskailee vuodon kanssa raskausviikolla 8+
 
Nonni, neuvolassa taas vaihteeksi käyty... Sf-mitta paukkui taas reippasti yli käyrien (rv 32+4 ja mitta on 34cm :x ), joten antoivat kotiin verensokerimittarin, jolla pitäisi sitten mittailla vähän niitä sokeriarvoja nyt pari kertaa viikossa. Oma arvioni kyllä on, että sokerien pitäisi olla ihan kunnossa ja maha (ja vauva) nyt vaan haluaa kasvaa kuten edellisessäkin raskaudessa. Toivoin kyllä niin kovasti, että maha kasvaisi pienempänä kuin edellisessä raskaudessa, mutta ei näköjään... Kai se on sitten vielä entistäkin isompi vekara pullautettava uunista ulos :eek: Kun eikös se ole aika normaalia, että toka on vähän ekaa isompi?

Mites muilla, jotka olette niin pitkällä, että mahan kokoa syynätää - oletteko pysyneet neuvolan käyrillä masujenne kanssa?
 
Mulla noi lapset on ainakin ollut jokainen edellistä painavampi..
Kunhan tää tulokas ei nyt enää hirveästi isompi olisi kuin veljensä, sen suhteen hiukka jänskättää kyllä.
Oon sen verran ei_niin_pitkällä ettei ole tuota sf-mittaa otettu vielä kuin kerran ja sekin mitta meni alakäyrille kun ei tuo kohtu ollut pompsahtanut kunnolla tunnusteltavaksi.. (reippaasti taaksepäin kallistunut). Vaikka eipä noi mitat oikeestaan kerro yhtään mitään vauva koosta, edellisessä raskaudessa viikosta 36 lähtien huiteli siellä ihan ylimmän käyrän ylhäällä eikä tuo nyt mikään jättiläinen ollut sitten kuitenkaan :)

Mä oon kovasti miettinyt, että mistä ihmeestä nuo terveydenhoitajat tietää minkä kokoisen vauvan mä pystyn synnyttää, kun ei koskaan ole tehty mitään sen asian selvittämiseen.

Kauheeta miten sitä osaakin nyt panikoida tällaisista asiosta nyt neljännen kohdalla kun aikaisemmin ei ole ollut mitään "huolia".. Ja sektio olisi mulle henkilökohtainen maailmanloppu!!
 
Vähän mietin tässä, että kun kahden viikon päästä on taas neuvola niin juttelisin sen tätsyn kanssa ja pyytäisin päästä kokoarvioon (viimeksi lähettivät ihan pyytämättä, koska maha huiteli ihan omilla käyrillään). Jos näyttää siltä, että on tulossa isompi kuin tuo esikoinen niin voisin sitten esittää toivomuksen, että ei ainakaan kovin yliaikaiseksi päästäisi. Esikoisestakin jouduin sitten loppupeleissä ponnistamaan poikkipöydässä, että saatiin vähän paremmin mahtumaan ulos (sori sori, jos joku on herkkä näille jutuille)... Pelottaa, että tämä pikkuveikka on nyt vielä edellistä isompi :|

Chilitin: saako kysyä, että oliko sulla poika miten iso syntyessään? Mäkään en osannut oikein panikoida mitään tuon ekan kohdalla, ajattelin, että kyllä se siitä. Mutta nytte ku tietää vähän, että mitä pelätä nii jänskättää kyllä ihan kamalasti varsinkin se, että minkä kokonen tää vauva on...
 
Poika oli syntyessään 4295g ja 51,5cm :)
Aikasemmat ollut (3960g/48cm ja 4250g/53.5cm), että kuitenkin suhteessa aika samaa kokoluokkaa :)

Kun tuon pojan sain, niin siellä oli just äiti synnyttänyt sellaisen lähemmäs 5 kiloisen vauvan ja mä sitä kauhulla katselin että jos mä sellaista kantaisin vatsassani niin vois tulla äitiä ikävä :eek:
 
pääsen kirjoittelemaan, en tosin tiedä kuinka rauhassa. Kesälomilla ollaa koko perhe, minä tosin jo äitiyslomalla. kaksi lasta jo siis aiemmin, Tyttö -05, poika -07. Otan kantaa itsekin tuohon kokoarvio juttuun. Poika syntyi 41+6, kun ruokutin käynnistystä, koko oli 4470g ja 54,5cm ja meinas tosissaan jäädä jumiin hartioista, vaikka muutoin helppo synnytys olikin. Nyt ensi viikolla olis sitten aika KHKS äityspolille synnytystapa-arvioon. Tämä nykyinen on SF-miktoissa koko ajan yläkäyrillä ja verrattuna edelliseen jopa vielä isompi. Itse asiassa nyt on alkanut hieman pelottaa, ei niinkään synnytys, vaan se miten tuolla äitiyspolilla suhtaudutaan tähän tilanteeseen. Itse ne minut tähän arvioon "tilasi", mutta viimeksikin pojan synnyinpäivänä päivällä ultrattiin 3900g arvioksi ja muutaman tunnin päästä syntyessään oli siis tuon lähes 4.5kg.
Olen muutoin kyllä tomera täti :LOL: muta nyt jotenkin loputtoman väsymyksen voittamana en tiedä miten selviydyn tuosta äitiyspolikäynnistä, jos sanovat vaan niin kuin aina viimeksikin "kaikki hyvin, vauva voi hyvin, odotellaan vaan" Tilasinkin miehen mukaan, vaikka ei ole yleensä neuvoloissa käynyt, kun on töissä toisella paikkakunnalla. Nyt lähtee kyllä mielellään, kun on itsekin vähän huolissaan, sen verran "rajun"näköistä oli kuulemma tuo hartioiden jumitus.
Nyt tuli ihan liikaaa omaa napaa, mutta ýllätyksekseni tuo tilanne tuntuu ahdistavan tosi paljon. Onko muilla kokemuksia näistä ison koon vuoksi käynnistämisistä tai tietoa miten muilla on mennyt?
Lisäksi tässä ollaan vielä puuhaanassa asunnon myyöntiä ja toisen ostamista niin ettei aika kävisi pitkäksi ja tylsäksi :LOL:
Täällä onkin ihan kivasti rikslulaisiakin palstoilla. Onko jotain tapaamista puuhattu? Olen niin huono kirjoittelemaan säännöllisesti tänne, luettua tulee sitten kuitenkin enemmän.
Onnea synttärisankarille!
 
Noniin, nyt on kaksostenrattaa autotallissa odottamassa tulokasta. Kyllä ne aika järeiltä tuntuu työntää ihan noin tyhjänäkin kun vertaa tuon esikoisen vaunuihin. Meillä oli esikoisella sellaset 3-pyöräset Joggerit, jotka oli todellä näppärät niin saas nähä miten noihin uusin kärryihin nyt sitten tottuu...

Meillä poika täyttää tänään 1v. ja sunnuntaina on sitten synttärikekkerit. Aika jännää järkätä näitä ekoja synttäreitä ku ei ole mitään kokemusta lapsen synttäreiden järjestämisestä. Mutta eiköhän tuo poika ole kuitenki vielä niin pieni, että ei oikein ymmärrä mistä on kyse ja näistä synttäreistä voi enemmänkin järkätä sellaset aikuisten kahvittelut.

Saatiin esikosien huonekkin valmiiksi ja nyt poika pääsi muuttamaan sinne. Kovasti se tykkää uudesta huoneestaan ja puuhailee siellä pitkät pätkät pitkin päivää :) Laitoin sitten vauvan huoneenkin samalla valmiiksi ja nyt kehto vaan odottaa käyttäjäänsä siellä. Ajattelin, että pakko se on nämä hommat nyt hoitaa kun vielä pystyy. Ei sitä tiedä miten tämä loppuraskaus tästä menee niin ei uskalla kamalasti jättää ihan viimesille viikoille enää mitään.

Mites muilla, joko ootte paljonkin tehnyt valmisteluja vauvan tuloa varten?

Nyt kahvikupin ja oman ajan pariin... Taidan mennä tonne pihalle hörppimään sen kahvini kun siellä ei oo nyt niin tuskasen kuumakaan :)
 
Puuh ja lääh.. Jatkuvasti valmistellaan kotia siihen kuntoon, että mahduttais asustelee tässä..
Eilen kävin pesemässä ison läjän mattoja ja vielä miehen kanssa siirrettiin kirjahylly toiselle seinälle - ja tämä ei siis ollut ihan mikään 10min homma kun noita laitteita ja tavaroita on enemmän kuin riittävästi :headwall: Äsken siirsin jääkaapinkin yksinäni toiseen paikkaan ja suunnitelmissa olis vielä raahata meidän jenkkisänky olohuoneeseen että sais pikkuisille huoneen vapaaksi.. Lauantaina hakemaan pojan uusi sänky ja samalla ikean reissua :)

Ens viikolla ehkäpä pääsis maalailee sitten tuota huonetta poikien väriseksi :)
 
Hellurei vaan ja hellät tunteet :wave:

Täällä vähän niinku esiintyvinään pesänrakennusviettiä.. =) Hieno homma et jollain sentään..mä olen jo tosiaan vähän odotellut tuollaista puuskaa..mut ei mtn ole ilmennyt..aina vaan väsyttää enemmän ja enemmän..johtunee tod.näköisesti raudan vähyydestä ja diabeteksestä..äskenkin heräsin 3h päikkäreiltä :p

Neuvolareissu takana ja ei mtn nimeämisen arvoista sieltä..tänään äippäpolilla miettimässä insuliinin aloittamista ja sainkin pettymyksekseni kuulla että sitä ei vielä ainakaan aloiteta ja sehän minua harmitti ihan kyyneliin asti.. :ashamed: Olen netistä lukenut että odottavien äitien kohdalla se insuliinin aloittaminen on lisänyt huomattavasti virkeyttä ja sitä mä tosiaan tarvitsisin..mutta ei..katsovat kuulemma taas kahden viikon päästä uudestaan.. :/
Vauva painoi 1.6kg ja meneekin aivan keskikäyrillä näillä raskausviikoilla..ja muutenkin tuntuu olevan kaikki kunnossa..joten senpuoleen.. :)

Meidän rontti eli koiranpentu puri sitten minua eilen ja sainkin käydä jäykkiksen hakemassa terkkarilta ja nyt vasen olkavarsi aivan kipeenä..ihan kuin olisi saanut kunnon nyrkiniskun siihen paikkaan mihin pistettiin..että tälläistä tänne maalle.. |O

Isoja vauvoja ollut muilla..Meillä 1. 3.7kg 2. 3.8kg3. 3.9kg ja 4.0kg ja kaikki tulleet alakautta.. :|

Palailen taas.. =)

Äippä35v ja Nuppu30+3 :flower:
 
heippa!

täällä ilmoitautuu mukaan aika viime tingassa kylläkin =) eli viikkoja täynnä nyt 39 +4 ja tuntuu ettei tää tule ikinä ulos;) esikoinen täyttää pian kolme vuotta ja hyvinkään lähettyviltä olemme:)esikko oli syntyessään 39+2 viikolla reilu 2 kilonen eli tosi little ja nyt odotellaan suht normi(yli 3kg) kokoista tulokasta sf mitta ollut 33cm korkeimmillaan:)

ihanaa kun ei oo aurinko paistanut pariin päivään ollenkaan, nautin tästä viileydestä:) yöllä saa jopa nukuttua:)

jaksuja kaikille:)

onnijuuli 39+4

 
Tervetuloa mukaan onnijuuli! :hug:

Ihanaa kun pino kasvaa ja pidetäänhän yhteyttä toki vielä vauvojen synnyttyäkin.. B)
Miten on sulla raskaus sujunut..ongelmitta?Onko jo tukalaa kun omaat jo tuollaiset viikot?
Aikun itsekin olisi jo noilla viikoilla.. :p Ei jotenkin jaksais enää tätä "odotuksen ihanuutta".. :/

Äippä35v ja Nuppu30+3
 
Niinhän siinä sitten kävi, että eilen rv 10+0 huomattiin, että elämää ei enää ole. Itseasiassa ei ollut ollut enään muutamaan viikkoon. Mitäs sitä olis voinut tietää kun raskausoireet on muutenkin minimaaliseta.

Niin ja se yksityinen ultra maksoi 175? Pipetissä, mutta parempi näin, kun että olisi 3 viikkoa pitänyt kunnalliseen odottaa.

Ehkä karua sanoa näin, mutta tuon helmikuisen kohtukuoleman jälkeen fyysiset ja henkiset kivut keskenmenosta oli pienet. Noista meidän alkuvuoden tapahtumista tulee juttu syyskuun vauvalehteen.

Vuosi 2009 on ollut meille kovin synkkä, mutta pakko sen auringon on tännekin joskus paistaa.
 

Yhteistyössä