[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

edellisten pituudet:
eka tyttö 50,5cm ja toinen tyttö 54,5cm ja pojat vähä lyhyempiä,oisko ollu 53cm ja 52cm.
tästä ei lääkäri sen kummemmin pituus arviota antanut, sanoi vaan että olisi huomattavan pitkän tuntoinen

ett oikeesti vähä pelottaa jos nyt tää ett minkälainen täältä tulee jos lääkäri ollu jo useamman viikon sitä mieltä että erityisen pitkä olisi tämä. hui,jospa huomenna selviää lisää
 
Millukka tosi pitkä tuo toinen tyttö..Paljonko olet itse pitkä ja entäs miehesi?
Mä 172 ja vauvelit olleet 51-52cm..silloin kyllä ollut tosi lyhkäset miehet..eli alle sen 170 cm..siis 3 on saman ja 1 eri isän..

Tsemppiä kovasti vaan huomiseen ja periks ei anneta.. :hug:

Äippä35v ja Nuppu37+4 :flower:
 
emv
Hei kaikki. Mä on 25v. hyvinkääläinen, yövuorosta kirjoittelen. Tällä viikolla saatiin tietää, et meille on vauva tulossa. Esikoinen vieläpä! Kovin epätodellinen, mutta onnellinen olo. Ehkäisy jätettiin vasta kesällä. Nyt ilmeisesti noin 5rv. Reilun 2vkon päästä on aika naistenklinikan äitiyspolille. Mulla on insuliinipumppuhoitoinen diabetes niin synnytys ja kaikki muu tapahtuu naistenklinikalla.
 
emv, jee. Vihdoinkin joku toinen diabeetikko. Mä olisin halunnu pumpun, mutta ei onnistu enää tässä vaiheessa, olis pitäny kuulemma hankkia se ennen raskautta. Hmm.. Esikoista odottaessa mä sain aika alkuvaiheessa raskautta pumpun, mutta jouduin siitä sitten luopumaan synnytyksen jälkeen. Naistenklinikalla mullakin on nää kaikki jutskat.

Niin ja täällä oli muilla keskustelua vauvojen syntymäpituuksista ja painoista. Mun esikoinen oli 54 cm ja 4600 g. Varmaan toinen tulee samoihin mittoihin.. :D
 
Tervetuloa vaan jengiin mukaan emv :hug:

Täällä kammasta kohta piikit loppuu..ja pientä panikointia jo havaittavissa..itken joka asiasta ja mies kun heräsi kuudelta töihin niin en sen jlk ole silmiäni ummistanut..synnytys vaan pyörii päässä.. :ashamed:

Apuvaaaaa..... :eek:

Äippä35v ja Nuppu37+5 :flower:
 





Nuppu09.....35v.......LA 28.9.........odotuksessa viitonen

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

HarmaaHarakka...29v.....LA 11.9..........pikku kakkonen

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

marcelina....32v......12.3.2010.....toinen odotuksessa

Millukka....29v......LA 9.9............pikku viitonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 16.2.2010...kolmas tulossa

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

NR75....33v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Tiude....21v.......LA 26.4.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 16.5.2010...esikoinen odotuksessa






SYNTYNEET:

PIKKU PRINSESSA:


PIKKU PRINSSI:

ssihinä....5.8.2009 mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009 rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
 
Nuppu09:
mä oon tällanen tappi :LOL: oisinko hikiseen 163cm , mies on kyl sit 182cm . mul on lähtöpaino ollu kaikissa odotuksissa suurinpiirtein siinä 50kilon pintaan joten mikään hirveen isokokonen en ole itse ja siksipä ihmettelenkin että mistä noita isoja lapsia oikein tulee.... :kieh:
 
Tervetuloa mukaan emv :)

Me tultii just kotiin ku käytiin vähän Riihimäessä shoppailee ;) Kiva pieni jännitys mukana kaupoissa pyörimisessä ku LA oli eilen ja joka suunnasta on sanottu, että vauva ei laskettuun saakka pysy mahassa :LOL: Koko ajan sellanen pieni jännitys, että no, joko? (Ja kun ovat vielä varotelleet, että saattaa tulla aika pikaseen kun on niin kauan ollu jo paikat sen verta kypsässä kunnossa)

Tänään Riksussa kävi taas vähän huvittamaan ku yks muikkis oli tunkasemassa kiireisenä samasta ovesta sisään samaan aikaan ku mä olin menossa ulos, mutta sit se yht'äkkiä pysähty, tsiigas mahaa jonki aikaa, alko hymyilee ja päästi mut menemään (ja piti vielä ovea auki) :D Tavallaan tässä on omat hyvät puolensa ku on niin valtava nii ihmisetki on ystävällisempii... Oon Prismassaki huomannu, että vanhemmat naiset hymyilee mulle nykyään kauheen usein - ehkä se on jotain ymmärtäväistä lohtuhymyä :whistle: Kaipa sitä itekki sitte joskus viiskymppisenä alkaa sellaseks, että hymyilee ku näkee odottavan äidin tai äidin pienen vauvan kanssa...

Mites, jokos Millukka on päässy polille? Mitäs siellä veikkasivat painoksi? Saatko käynnistyksen? kerrokerrokerro... :)

Nii ja tohon pituusjuttuun.. Meillä toi jäppinen oli syntyessään sellanen 50cm pätkä (mutta roteva) vaikka ollaan miehen kanssa ihan ok mittasia. Mä oon 171 ja mies on 180. Mutta nyt tästä tokasta on sanottu, että vaikuttaa pitkältä (ja isolta) :saint:

- Pallero rv 40+1 -
 
Vielä se rouva siellä vaan iso maha pystyssä vaan shoppailee..meinaan harmaaharakka..oispa ihan kun oltais samaan aikaan kaikki kolme siel synnärillä (Millukka kans) ..vaikka kyl ne nykyään kuulemma päästää jo jopa 6h jlk synnytyksestä poies joka mun mielestä on kyl aikas pian..Mä en tiedä uskallankos vielä niin pian lähteä.. :/
Mullakin kaikki ihmiset varsinkin naiset ja vanhemmat katsoo mua kaupungil sillai sellanen lookki pääl et "voi sua" kun lyllerrän etiäpäin.. :attn:

Ainiin ja mun nykyinen mies on jtn 185..eli sain tarpeekseni tappimiehistä..(nojoo olihan siinä tietysti muitakin kriteerejä)..miehen pitää mielestäni olla kunnon kokoinen..

Äippä35v ja Nuppu37+5 :flower:
 
Nuppu09: Heh, en mäkään kyl tiiä haluisinko/uskaltaisinko kotiin viel 6 tuntia synnytyksestä. Alkuun ajattelin, että joo haluun, koska sairaalassa on niin kurjaa. Mutta nyt ku oon täällä kaiket päivät vaan kotona keskenäni ton poitsun kanssa niin otan sen sairaala-ajan melkein lomana vastaan... Ihan hyvää tekee tolle ukollekkin, että "joutuu" viettämään aikaa poitsun kanssa :LOL: Tekis melkein mieli olla ihan vaikka pari-kolme päivää sairaalassa ja vaikka kutoa siinä ajassa parit villasukat lapsille, ku täällä kotona seki on ihan mahotonta ku toi poika on vähän turhanki kiinnostunu kaikesta mitä teen ;)
 
Kovasti voimia kaikille edelleen! :hug:

Yhelle mun kaverille oli lääkäri todennut, että yli 90-prosenttisesti lapset on äitinsä syntymäkoon kans saman kokosia. Hänellä oli lapset siis lähemmäs 5kg ja ite syntyessään 3kg, joten ei siellä pitäny paikkaansa. Meillä ekan kans olis pitäny tuo paikkansa, kun oli 3,5 viikkoa etuajassa syntyessä 2485g, eli laskettuna olis ollu noin 3kg, kuten minäkin. Poitsun koko tuli kyllä sitten isän puolelta. Siellä kaikki on ollu syntyessään reippaasti päälle 4kg. Meillä minä 167cm ja mies 195cm.
 
Hui kauheeta, ai että 6 tunnin jälkeen jo pääsee kotiin. En todellakaan uskaltais noin nopeasti häipyä laitokselta. Muutenkin hämärästi muistelen 13 vuoden takaista esikoisen syntymää ja mitä kaikkea sairaalassa opeteltiin. Mutta todellakin haluan kunnon kertauksen jokaisesta asiasta, että osaan sitte kotona toimia oikein vauvelin kans.
 
Voi Millukka olen pahoillani sun puolesta..tiedän tarkalleen ottaen miltä toi tuntuu (aikaisemmassa raskaudessa käynnyt tohon tyyliin mitä arvelen et sulle on käynyt..) :ashamed: Kirjoittelehan kuulumisia kun vitutukseltasi taas maltat.. :x

Marcelina vaikka mä odotan jo viidettä niin en silti uskalla heti kotio sännätä..haluan sen varmuuden siihen vauvan käsittelyyn ehdottomasti.. :attn:

Saunanraikkaana tv:n ääreen rakkaan miehen kainaloon..

Äippä35v ja Nuppu37+5 :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NR75:
Kovasti voimia kaikille edelleen! :hug:

Yhelle mun kaverille oli lääkäri todennut, että yli 90-prosenttisesti lapset on äitinsä syntymäkoon kans saman kokosia. Hänellä oli lapset siis lähemmäs 5kg ja ite syntyessään 3kg, joten ei siellä pitäny paikkaansa. Meillä ekan kans olis pitäny tuo paikkansa, kun oli 3,5 viikkoa etuajassa syntyessä 2485g, eli laskettuna olis ollu noin 3kg, kuten minäkin. Poitsun koko tuli kyllä sitten isän puolelta. Siellä kaikki on ollu syntyessään reippaasti päälle 4kg. Meillä minä 167cm ja mies 195cm.
meilläkään ei todellakaan pidä ainakaan tämä lääkärin väite paikkaansa tippaakaan :eek: mä olen syntynyt laskettunapäivänä ja painoin 2900g ja kaikki mun vaavelit painaneet: 3630g, 4640g, 3980g ja 3920g.

vituttaa erityisesti se että miksi äitipolilla ei oteta vakavasti neuvolan arvioita ollenkaan :headwall: sanoi että ei saa yli 4kilosta tästä tekemälläkään. nyttenkin sai ultralla n.3800g ja laittoi neuvolakorttiin ett 4kiloo max. tän hetken paino. sitten sanoi että kun toi sf-mittakaan ei ole mikään älytön. no minä sanoin että ei ole ollut kenenkään kohalla sen isompi. sit sano ett en oo mikään mahottoman kokonen mahan puolesta ja muutenkaan. sanoin että empä ole kenenkään kohdalla ollut tämän kummempi.
sanoin vielä että arviot on heittäny kaikkien kohdalla alakanttiin AINA!!!!!
ei autaanut asiaa......
sanoin vielä että neuvolassa on aina arvioitu lähimmäksi syntymäpaino ja että ultrat on aina antanu aivan liian vähän. lisäksi mainitsin että mulla on sanottu että mun vauvan on jotenkin niin piilossa tuolla joten koko valehtelee sen takia!

ei mitään....odotellaan vaan että lähtee normisti käyntiin sit ku lähtee.
sanoin että jos se menee sen kaksi viikkoa yli niin kerkee viel kasvamaan ihan kivasti tuostakin "arviosta" mutta lääkäri vaan totes ettei se nyt enää kasva paljookaan!!! :eek: :eek: joo joo,just neuvolatäti sano ett oli puhunu jonku ylilääkärin kans ja se oli sanonu että loppuajasta saattaa kasvaa jopa puoli kiloo per viikko :headwall: :headwall: :headwall:

miksi ei oikeesti oteta vakavasti äidin mielipidettä ja neuvolan arvioita,kysyn vaan minä. :headwall: :headwall: kyllä voi taas pientä ihmistä vituttaa!!!

VITUTTAA NIIN ETTÄ NAAMA IRTOO..... lainaten BB:n Ninoa :LOL:
 
Voi ei Millukka :hug: . Ottaa ihan tosissaan aivoon sun puolesta |O

Aika hullulta tuntuu vaan toi kommentti, että ei enää kasva. Ku mä oon taas nimenomaan kuullu, että loppuaikana se nimenomaan kasvaa! Ja tällä viikolla neuvolassakin se tätsy päivitteli mun sf-mittaa ja mietti, että meneekö liian isoks ku saattaa loppuaikana kasvaa niin paljon...

Mullaki on tiistaina se poli nii saas nähä tuleeko samat jutut mullekki... :$
 
emv
Kiitos kaikille! :hug: On tää niin loistavaa et on paikka mihin tulla lueskelemaan noviisina ja päästä jakamaan kokemuksia. Huh.

Taas yövuorossa. Edellinen meni ihan kivasti paitsi et aamulla halailin tunnin wc-pönttöö ja kotimatkalla piti pysähtyy pari kertaa ettei nukahda rattiin.

marcelina: mulla taas pumppu ollut jo 8-9vuotta (enkä kyllä vaihtais pois) joten mulle ne ei oikein edes ehdottele muita vaihtoehtoja. Pärjäisinköhän mä nykyään ees ilman pumppuu..don't know. Musta on kummallista et sait pumpun ekaan raskauteen mut et sit se otettiin pois? Vai halusitko sä eroon siitä? Se onki sit toinen juttu...kaikki ei tykkää.

nuppu09: voin uskoa! itsellä paha lääkäri/sairaala/piikkikammo ja en vielä hirveesti ees uskalla ajatella synnytykseen asti. Oonpa joskus osastolla vahingossa potkaissut laboranttia kun yritti ottaa verinäytettä jalkapöydästä varoittamatta. Voin niin kuvitella panikoinnin kun synnytys alkaa lähestyä. Voimia siihen!

tiude: ja sullakin esikoinen...no niin päästään vaihtaa kokemuksia. millainen alku sulla on ollut?

millukka: :hug: vitutuksen määrän voin vain kuvitella! Miks Suomessa ylipäätään kuunneellaan potilaita yllättävän vähän ihan sairaalojenkin osastoilla? Mä olin mun edelliseen diabetes-lääkäriin tosi tyytyväinen kun se aina vaan totes et "sinähän se parhaiten tiiät kun sussahan se tuntuu eikä mussa". Tai esim. pelkoja ei läheskään kaikki ota vakavasti. Okej, vähä lähti nyt yleismaailmalliseks, sori.

Hei onks teillä kokemuksia raskausajan joogasta? Hyvinkäällä ei taida olla? Ollaan asuttu vasta alle vuosi Hyvinkäällä ja kun käy töissä muualla niin tuntuu ettei mistään saa semmost "hiljaista tietoo" mistään asiasta Hyvinkäällä.

Ja LA mulla asettuu omien laskujeni mukaan jonnekin 16.5.2010 tienoille.
 
emv, olisin ehdottomasti halunnut pitää pumpun jatkossakin, mutta jouduin luopumaan siitä siksi, koska niitä on niin vähän ja joku muu odottava äiti sitä tarvitsi, aaaarrgghhh.. Ehkä nykyään on eri tilanne, mutta tälleen kävi tosiaan sillon aikanaan. :headwall:

Millukka ja HarmaaHarakka, mä jännitän joka ikinen päivä teidän kohdalla, koska pääsette lopultakin synnyttämään. En nyt haluais sääliä, mutta oikeasti tekee jo tosi pahaa, kun mitään ei tapahdu. En kyllä ymmärrä niitä lääkärien vetkutuksia asioiden suhteen. Tuntuu niin uskomattomalta.
 
:wave: Moi taas.. Mä täällä päivittäin näköjään raportoin :p Edelleen YHDESSÄ osassa..
Mutta nyt on aika lupaavia kipuja kyllä ilmassa. Eilisestä saakka supistellu ihan uskomattoman paljon (tosin ihan kivuttomasti) ja nyt on tullu supistusten mukaan selkäkipua :D Jes, nyt voi sanoa, että "kipu on ystäväni"... Voi ku jotain tapahtuis...

Mites Nuppu09, joko jännittää ihan mielettömästi? Moneltako meet huomenna synnärille?

Mites Millukka, edelleen yhtenä pallona?

Vitsi ois kyllä jännää ku oltaiski Millukan ja Nuppu09:n kanssa samaan aikaan sitte vaikka huomenna siellä synnärillä =) Ois kevyttä sattumaa

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

- kipuileva pallo rv 40+2
 
Ihanaa Harmaaharakka et jtn tapahtuu :hug: Jos pääset niin lähde vähän portaita edestakaisin ravaamaan ta pienelle lenkille..pitäs tehostaa suppareita :wave:
Henges messissä..jostain muuten olin lukevinani et tod.däköisin tai siis yleisin synnytksen ajankohta on just toi 40+2 jos en nyt ihan höpöjä puhu.. :p

Juu jänskää ja panikoin eilen nukkumaan mentäes ihan kybällä..mies simmahti kuin saunalyhty ja mä jäin ainakin pariksi tunniksi kelailemaan kaikenlaista synnytykseen liittyvää.. :ashamed:

Meil aika vasta klo 11 kun ei muuta aikaa löytynyt silloin viimeksi..mut kätilö sanoi et kyl niit käynnistellään puolenpäivän aikanakin..rupes vähän pelottamaan se Millukan pyörähdys siel polilaa kun kotio laittoivat vielä, niin et josko itsellä sit sama huomenna edessä..toisaalta meille on luvattu se käynnistys (vituttaa vaan jos taas eri leguri ku silloin..tekis mieli jo tänään soittaa sinne ja kysyä et mitä siel mun papereissa lukeekaan) ja aioin lyödä vaik nyrkkini pöytään et ilman nyyttiä en suostu lähtemään :ashamed: :ashamed: Ja lääkäri silloin sanoi et jos äidillä vielä samanlainen tuskainen olo niinjäätte sitten käynnistykseen..mut silti en usko ennenkun näen.. :whistle: :ashamed:

Tänään viel viimehetken siivoilua ja lakanatkin pitäs vaihtaa..yms..

Äippä35v ja Nuppu37+6 :heart: :heart:
 
edelleen ja odotetusti yhtenä pallona täälläkin...menossa nyt 40+4 :headwall: on tää oottavan aika pitkä. täälläkin suppailee kivuttomasti aina pitkin päivää mutta sitähän se on tehny jo kuukauden päivät :snotty: paikoissa ei eilenkään sen kummempaa muutosta. vitutus alkaa laantumaan ja nyt oon asennoitunu odottamaan sitä että kaksi viikkoa mjenee yli :headwall: :headwall: ei tässä muukaan auta kun eivät kerta tee mitään asian eteen.
Mut sanon minä jos sieltä tulee oikeesti taas se melkein 5kilonen jötky....... |O |O |O haukun kyl lääkärit pystyyn ja en todellakaan usko enää mihinkään ultriin ja arvioihin.
aika näyttää..... pelkään vaan ett jos se sit oikeesti on taas iso ja jos saa sit taas lähtee johonkin hätäseksitoon sen takii ett se ei mahdu syntyy. tai sit mä repeen tms. tai vaavilla murtuu paikkoja.....

saa nähä tuleeko beibi sit kenties mun 30vee lahjaksi kun täytän keskiviikkona sen 30vee :heart: apuvaaaa...mulla pukkaa kolmenkympin kriisiiki päälle tässä!!!

jospa se jollekki päivälle sattuis syntymään kun mulla on siis 16.päivä syndet ja mun äitillä 19.päivä ja mun veljellä 20.päivä :kieh:

 
Tulikohan Harmaaharakalle jo lähto kun ei ole kuulunut mtn kymmenen jlk..?? :p
Ai kun vois taikasauvalla antaa kipeitä ja toimivia suppareita kaikille niitä tarvitsiville ja tietysti itsellekin huomiseen sopivaa kyytiä.. :whistle: Kääk.. :eek: :eek: paniikki iskee.... |O |O |O
 

Yhteistyössä