[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Nuppu09: Tervetuloa takasin Kaksplussan ihmeelliseen maailmaan ;)
Vai että tänään polille... Pidetään sitten vaan peukkuja, että saisit jäädä synnyttelemään ja toivotaan, että mäkin pääsisin sinne PIAN! Täällä mä vyöryn valaan kokosena ku kävely ei meinaa enää luonnistua normaalien ihmisten tapaan ja odotan niin kovasti, että vauveli haluis tulla moikkaamaan meitä tänne ihan oikeaan maailmaan :heart:

Täällä onkin nyt näitä mahdollisesti ehkä joskus lähiaikoina poksahtavia mammoja muutama, joten ties vaikka oltaisiin samaan aikaan laitoksella :) Moikataan jos tavataan :wave:

Sadepäivän terkuin: Pallero rv 39+0 ;)
 
Hellureit B)

Terveiset äippäpolilta! :wave:

Tilanne seuraavanlainen: Kohdunsuu hyvällä mallilla, kanava lyhentynyt 3 cm:stä 1 cm:ään, pehmeä ja vauva alhaalla, etusuu auki.. Äiti edelleen itkuinen, väsynyt ja tuskainen..synnytystä ei käynnistetä ennen viikkoa 38 jotta vauvan keuhkot olisivat riittävän kypsyneet.. :ashamed: Mutta saatiin aika viikolle 38+0 (nyt 36+4) ja jos ja KUN tilanne sama tai jopa pahempi (tunnen itseni) niin siitä saadaan jäädä suoraan käynnistykseen!! :p
Elikkäs jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti niin meidän vauveli syntyy sitten silloin viimeistään..eli nyt enää 10 päivää kärvistelyä :x
Huh huh kyllä on nyt huojentunut olo ja tietysti epätodellinen, ei tahdo uskoa et enää tosiaan se max 10 päivää.. :heart: :heart: :p Hurjaa...

Teki muuten tahallaan se leguri ronskilla kädellä sen sisätutkimuksen jotta vois jtn saada aikaiseksi ennen sitäki ja sitten kotiin päästyämme kävimme koiran kanssa vielä hiipakan lenkin ja nyt tosiaan tuntemuksia..ehkäpä supistuksia.. :whistle:

Äippä35v ja Nuppu36+4 :flower:
 
Juu B) kuullostaa hyvältä ja en tosiaan olisi uskonut että tuolla alakerrassa ois mtn edes tapahtunut..mutta näköjään mun rehkimiset (siivoukset, liikunta..yms) on tuottanut tulosta :p :p

Kolme ässää taas käyttöön tänään.. :LOL:

Äippä35v ja Nuppu36+4 :flower:
 
Riikkis75 mä en oo vielä ottanu mammavaatteita käyttöön, enkä tiedä koska niitä alan tarviimaan. Tokan imetys kun laihdutti mut normaalipainosesta lähestulkoon alipainoiseks. Painoa tippui lähtöpainosta reilu 10kg ja nyt näyttää siltä, että vanhat normaalit vaatteet menee vielä pitkään päälle. Ekasta (tytöstä ) mulla oli todella pieni masu, esikko olikin pieni (2485g), mutta tokasta (pojasta) oli sitten mahaa senkin edestä ja poika olikin iso (4220g).

Nyt on todella voimakas tyttöolo, kuten esikostakin. Masukin vähän viittais siihen, kun eipä tuota masua vielä ole. Ulkopuoliset ei kyllä vielä huomaa yhtään mitään. Viikkoja on 15+3 ja kolmatta odottelen, joten vois olettaa, että masua olis jo jonkun verran.

Toivotaan pikaista editystä sitä toivoville! Syyskuu on hyvä kuukausi syntyä, neitsyen merkeissä. ;)

terkuin NR75 + Ylläri 15+3
 
Tänään on taas kova yritys saada vauva tajuamaan, että tulis jo! :whistle:
Käytiin oikein reippaalla kävelylenkillä ja täällä meiän suunnalla on yks aika melkonen mäki niin sitä pingoin ylös niin vauhdilla ku jaloistani pääsin :LOL: Ei kai tää vaan oo mitenkään epätoivosta?!? Sitten maalasin tuon takaoven kun se oli jäänyt vielä hoitamatta maalausurakan jäljiltä ja nyt kun saadaan poika kasilta unille niin tarkotus olisi mennä saunaan - kai sitä pitää ottaa oikein kovat löylyt jos auttais... :p Onkos muut viimesillään olevat saaneet itselleen vielä supistuksia aikaseksi?
 
Tänään shoppailemassa koko päivän..käytiin ostamassa digikamera kun halutaan vauvasta oikein hyviä kuvia sitten ja tietysti myös synnytyksestä.. =)

Eipä paljon eilisen jlk ole supistellut, mutta sellaista vähän oranssin väristä vuotoa tullut sen kivuliaan sisätutkimuksen jlk..joten toivoa on ennen sitä 14.9.. :p
Kuitenkin toisaalta olen sittenkin tyytyväisempi tähän ennakkoon sovittuun päivään ehtii vielä tässä jotain touhutakin kaksistaan miehen kanssa ennen vauvelin syntymää.. :whistle:

Äsken saunaa ja illalla mahd. sitä toista kuuluisaa ÄSSÄÄ.. ;)

Äippä35v ja Nuppu36+5 :flower:
 
Jahas, ei mitään uutta kerrottavaa tältä suunnalta. Ens viikolla ihan normaali neuvolakäynti. Eilen käytiin tyttären kans Ideaparkissa ostoksilla. Katseltiin kauheesti vauvan vaatteita, mutta ei ostettu yhtään niitä kuitenkaan. No, löysin mä itselleni uuden paidan, jossa on kasvunvaraa mun mahan kohdalle.. :D
 
Se on taas uusi viikko ja uudet kujeet, eikös? :D

Mä nyt vähän valitan teille jos ei haittaa - valittaminen auttaa :whistle:

Tällä edelleen yhtenä ISONA möykkynä ja LA on perjantaina. Meillä tuo esikoinen on nyt sitten räkiksessä niin vähän kävi jännittämään, että mitäs jos vauva nyt sitten lähtee tulemaan (ku on vasta 5 viikkoa ollu tulossa) niin kiva bakteerata vauva heti tolla isoveikan pöpöllä :( Voi surku! Tai ei sekään kovin kivaa oo jos nyt itekki saan ton räkiksen ja joudun lähteä synnyttämän niin, että henki ei kule ku pää on täynnä räkää...

Mutta toisaalta, ehkä toi poitsu kerkee sairastaa pöpönsä ennen veljen syntymistä ku vähän alkaa olla epätoivo, että syntyykö tää ikinä! Mä oon ollu tosi ärsyyntyny koko aamun täällä ku oon miettiny, että ei tää vauva ehkä koskaan synny.. Kuinka moni lääkäri ja kätilö mulle on nyt sanonukkaan, että vauva tulee varmana hyvissä ajoin, että ei kyllä mitenkään pysy laskettuun aikaan saakka mahassa - mutta joo... edelleen kasassa ja viikkoja on 39+3 (no joo, onhan tässä vielä muutama päivä, mutta en jaksa uskoa, että mitään tapahtuis).

Torstaina on sitte taas neuvola ja laittavat polille kokoarvioon, että jos täytyy käynnistää. Mutta jotenki sekin ärsyttää ku sanovat kuitenkin, että "kyllä sä 5 kilosen mahdut synnyttämään, odotellaan sponttaania synnytystä". Ku mitäs se niitä liikuttaa vaikka repeisin seittemään osaan siinä synnytyksessä :( eihä se niiden ongelma, että en pysty taas istumaan muutamaan viikkoon... Itteä vaan vähän ärsyttää jos kovin ison lapsen pistävät punkemaan alakautta - sen verran oli esikoisenkin jäljiltä tuo alakerta istumakelvoton jonkin aikaa (esikoinen oli 4220g ja tää vaikuttais ainaki yhtä isolta)...

Noniin.. olipas positiivinen viesti :LOL:

Pistäkäähän muutkin kuulumisia... On aina niin kiva lueskella teiän juttuja ku oon ite vähän jumissa täällä kotona ku ei oikein uskalla mihinkään lähteäkkään. Ku ei tosiaan tiiä, että koska tää ipana lähtee syntymään ja ku ovat varotelleet, että synnytys voi olla hyvinkin nopea ku on paikat ollu jo niiiiin pitkään auki niin ei nyt sitten ainakaan kovin kaukana kotoota viiti olla ku synnytys sitten joskus käynnistyy. :x
 
mä oon AIVAN samoilla linjoilla ja ajtuksilla sun kans HarmaaHarakka , siis aivan täysin.
oikeesti vi***taa ku on tyyliin jokaisen kohdalla sanottu syntyy kohta ja jne. jne.
ja nytkin sit ku noi paikat olleet "kypsät" jo viikolla 36+ (melkein 37) ja sano että tää syntyy kyl varmasti ennen laskettuu niin paskan marjat sanon minä.... :headwall:
tässä sitä ollaan edelleen ja mulla se laskettu ylihuomenna, nyt siis 39+5.


mulla perjantaina lekuri-neuvola jossa katotaan taas tilannetta......
mulle kans sasnotaan ett mahtuu yli nelikiloset tulemaan ku onhan noi poijaaat tulleet lopulta nyt kuitenkiin alakautta mutta toi 4640g tyttö piti kyl hätäsektiolla sit leikata...

joo,saahan ne mahtuu mut ei niillä oikeesti tarvi kasvaa yli nelikiloisiksi,pienempikin riittää!!!!!nytki lekuri arvioi syntymäpainoksi neljä kiloo (kait se lasketun ajan mukaan arvioi) jos tää nyt menee sen 2 viikkoo yli niin minkä kokonen taas lie sit!!!!

kyl alkaa jo kyrvittää jo..... ja kyllä ne kyselyt jo kans ottaa päähän ett joko joko!!!! kyl määä kuulen ilmottelen sit ku on aika!!!! anoppiki taas varmasti alottaa tällä viikolla sen ruikuttamisen ett joko..... mä paan puhelimen täksi viikoksi kiinni :LOL:

vali vali siis tältäkin suunnalta! ja tosiaan samoissa fiilareissa ku harmaaharakkakin :kieh:
 





Nuppu09.....35v.......LA 28.9.........odotuksessa viitonen

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

chilitin .....23v.......LA 30.10 ......pikku nelonen

HarmaaHarakka...29v.....LA 11.9..........pikku kakkonen

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Ellie84...25v.....LA 1.9............esikoinen odotuksessa

marcelina....32v......12.3.2010.....toinen odotuksessa

Millukka....29v......LA 9.9............pikku viitonen

NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

Develly....29V........LA 16.2.2010...kolmas tulossa

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

NR75....33v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Tiude....21v.......LA 26.4.2010....esikoista odotellaan






SYNTYNEET:

PIKKU PRINSESSA:


PIKKU PRINSSI:

ssihinä....5.8.2009 mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009 rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
 
Huhuu mammat! :wave:
Eikö kenelläkään ole mitään kuulumisia?

Mä oon täällä ihan täpinöissäni ja odottelen, että jotain tapahtuis (VIHDOIN). Nyt on tähän 5 viikkoa kestäneeseen oireiden kirjoon tullut uusia oireita ja toivon, että lähtö vihdoin tulis :) Eilen alkoi vähän verinen vuoto, joka internetin ihmeellisen maailman mukaan saattaisi olla hyvä merkki synnytyksen edistymisestä ku se tarkottaa, että kohdunkaula aukeaa hyvin ja pieniä verisuonia saattaa katkeilla, josta sitte johtuu tämä vuoto. Lisäksi tissit on niiiiin kipeät, että hyvä kun liivejä pystyy pitämään... JesJesJes, nyt pitäkää peukkuja, että lähtö olis lähellä :D
Sitä tässä vaan mietin, että mitenköhän paljon se kohdunsuu voi aueskella ilman mitään selkeitä synnytyssuppareita?!? Ku siitähän on jo pari viikkoa ku paikat oli sen 3cm auki :$

Miehellä olis huomenna lähtö työreissuun tonne yli 500 kilsan päähän, mutta hän ilmotti jo töihin, että ei pääse lähtemään. Sen verran ovat neuvolassa varotelleet, että kun näin kauan on kroppa valmistellut synnytystä niin voi tulla nopeestikkin niin mies ei uskalla lähteä niin kauas reissuun ku ei halua missata synnytystä. Laskettu aika on perjantaina ja vaikka kuinka moni lääkäri on sanonu, että tää vauva ei laskettuun aikaan saakka mahassa pysy niin ymmärtävät kuulema miehellä töissä tilanteen ja on ihan ok, että hän ei lähe sinne reissuun :)

Joopa joo.. Mutta eipä täällä mitään sen kummempia :) Toivotaan nyt vaan, että ne kunnon supparit alkaisi :p

Pistäkäähän kuulumisia!!!
 
Moikka kaikille !

Ajattelin että liityn näin Järvenpääläisenä 21-vuotiaana teidän seuraanne, rv 7+2 ja LA 26.4.2010.

Hyvinkäällä tosin tulee joka viikko käytyä kun mies on siel asustellu ennen meidän seurustelua ja muutenkin hänen suku asustelee siell... :)
Esikoista siis odotellaan ja tuntuu niiin omituiselta kun ei ole minkäänlaisia oireita..
tai no rinnat ovat kipeät, vähän väsy ja nälkä, mut eipä oikein muuta..paitsi että viimeviikolla alkoivat ihanat itkuraivari kohtaukset :saint:

muuten ollu tosi iisii aikaa..ei oo oksettanu eikä oo ollu kylmä, eikä oo vihlonu massuu..pari kertaa vihlassu kun on venytelly mut ei muuten..sen takia olikin todella outoa saada kahdesta raskaustestistä positiiviset kun olo on normaali :D

Senpä takia tässä odotellaankin että pääsis eka neuvolaan rv 9+1...silloin katotaan sydänäänet ja saapaha sit tietää muutenkin onko siellä ylipäätään mitään :)
eiköhän sieltä jotain löydy, uskoisin ainakin ;) :heart:

Tänään soitin J:pään hammashoitolaan ja kerroin kuinka kipeästi tarvitsen aikaa hammaslääkärille...totesi vain että joulukuulle asti on jonot...kysyin huvikseen, että "onko nykypäivänä enään voimassa se että raskaana olevat pääsevät jonon ohitse?" vastasi että ei enään...sitten täti pyysi odottamaan mua hetken aikaa..ja hups, tuossa oliskin vapaa aika ensi tiistaille klo 9.15 ydinkeskustan hoitolaan..kyseli viel lisäks millo on LA..

aika hassuu miten ääni muuttuu kellossa kun sanoo että on raskaana.. :D

Mut ois tosi kiva keskustella teidän kanssanne vauva jutuista kun miehestä ei paljon satu olemaan apua :LOL:
 
Tervetuloa mukaan Tiude! :wave:
Mukavaa kun saatiin taas uutta verta porukkaan :flower:

Me käytiin juuri hoitaa ruokaostokset koko perheen voimin ja ostettiin sitten niin simppelejä raaka-aineita, että mies pärjää täällä sitten esikon kanssa jos tulee lähtö laitokselle :)
Selkää vihlo koko reissun ku viimestä päivää, mutta se ei menoa hidastanu - nyt vaan pitää rääkätä itteänsä jos vaikka laitokselle pääsis ;)
 
Tiudelle moikkis ja tere tulemast joukkoomme :wave:

Täällä olisi sitten "parasta ennen" aika käsillä :LOL: huomenna ois laskettu ja arvasin että ylihän se menee tämäkin.... katotaan nyt ett paljonko tällä kertaa!

Vähä rupee jo kyl jänskättää ett ollaanko HarmaaHarakan kans samaan aikaan sit pökäämäs laitoksella :xmas:
tänään tuli kyl sellanen kiva venyvä läjä alkkareihin aamulla, ei ollu veriviiruja tai mitään mukana vaan sellanen valkonen venyvä,hyytelömäinen klöntti :x oisko se ollu nyt sitä limatulppaa sit.
mulla on menny parissa aikaisemmassa raskaudessa tuo limatulppa mut ne on ollu sellasta verensekaista limaa sillo. toisella kerralla pikku hiljaa tuli pari päivää ennen synnytystä veriviiruista limaa ja toisella kerralla tuli kokonainen limatulppa kerralla, tosin silloin oli jo kunnon supparit alkaneet :kieh:

--Millukka 39+6--
 
Teretulemast vaan messiin Tiude :hug:

Harmaaharakka pitelen tääl peukkuja pystys et toi ois nyt sitä..uskalsit sentään viel kauppoihin lähteä..? :whistle:

Millukka mulla kaks ekaa synnytystä on käynnistynyt limatulpan irtoamisella..eli tulpan irtoamisesta on vauveli ollut maailmassa vuorokauden sisään.. :wave:

Mulla joitain yksittäisiä suppareita ja kovasti jo laskeskelen päiviä..enää ois vaan 5 kokonaista päivää siihen kuuluisaan käynnistykseen ja tosiaan rupeaa jo pelottamaan eikä oikein usko et se on jo nuin lähellä :/ Paniikki varmaan iskee tos viim. vkloppuna..kaikki melkein valmiina..viel pitäs tuttiplot pestä ja keittää..sit se rupeais olemaan siinä.. :heart:

Äippä35v ja Nuppu37+1 :flower:
 
tsemppiä kaikille synnytyksiin :hug: pelottaa itseenikin ajatella, miltä se ensikertalaisenä sit tuntuu.... :D tuskin mukavalta :) mut mä oon kyl aina sellanen ett pelkään iha sairaasti ja sit jälkeenpäin tokaisen ettei se nii pahaa ollutkaa mitä kuvittelin :D mut sinne on onneks viel aikaa 7kk :) tuli tossa saunassa mieleen että pitää korjata tuo mun rv ku sehän on nyt 7+1 :D

Harmittaaa hiukan ettei täällä taida olla ketään muuta joka olis näin alkuvaiheessa?kun te olette jo menossa synnyttämään...ellette puikkaa heti toista perään :LOL: ;)
 
Täällä erittäin väsynyt mamma

Käytiin miehen kanssa vielä viime hetken ostoksia suorittamassa..tuttelia kaappiin varuiksi, imetyssuojia, isoja siteitä, cuplatonia, (joka ihan sikahintaista 13 ? jtn pieni puteli), vaunuihin hyttysverkko, kirpparilta imetystyyny, vanupuikkoja, antiseptinen suihke vauvan napaan..yms..nyt pitäs olla kaikki..ettei sitten pienen kanssa tarvitse lähteä prismaan pyörimään :whistle:

Harmaaharakka tais sitten lähteä synnärille kun ei mtn ole kuulunut ja aikas lupaavalta eilen kuullosti :p

Nyt päikkäreille ja palaan kuullostelemaan.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu37+2 :flower:
 
niin...jokos se HarmaaHarakka pääsi tositoimiin???? elä nyt mua jätä ku meillähän piti olla samaan aikaan siel sit :LOL:

itellä tosiaan tänään laskettuaika mutta ei kyllä lähöä tee tää vaavi viel :headwall:
odotan vaan sitä perjantain neuvola-lääkäriä ett oisko edistystä tullu ja sais vaikka sitä aikaa sinne äippäpolille :xmas:

eilen aamulla tosiaan tuli sitä ihme limaa jonni verran klönttinä mutta eipä oo sitäkään näkyny enää :x

mutta täytyy viritellä hiukka välipalaa penskoille ja sit ruveta muutenkin ruuan laittoon.....ukko on tän viikon iltavuorossa joka ärsyttävästi kestääkin puoleen yöhön |O |O erittäin vammanen vuoro sanon minä :headwall:

--Millukka ja tänään tasan 40 POKS POKS!!!!--
 
Untenmailla käväisty.. :wave:
Jotensakin on aina ihan tööt kun nukkuu päivällä ja heräilee..menee aina tovin ennenkun saa silmänsä auki kunnolla.. :x

Millukka onnea poksumisesta..meilläkin mies iltavuorossa ja menee aina yli 11sta ennenkuin onpi kotosalla ja mun mielestä nää iltavuorot on kaikista vittumaisempia..ei ole kiva olla iltoja yksin.. :/

Nyt starttaan koiruuden kans metsälenkille.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu37+2 :flower:
 
:wave: Täällä edelleen yksi iso pallo :headwall: en siis oo päässy vieläkään sinne synnärille. Ei siis pelkoa, että jätän sut Millukka odottelemaan yksin :LOL: Voitais kyllä vielä koittaa niitä synnäritreffejä tälle päivälle ku päivämäärä ois aika hieno ;)

Olin aamulla taas niin huonolla tuulella, että ei mitään rajaa. Eilen illalla olin tosi kipee ja melko varma, että ois vihdoin päästy synnyttämään, mutta EI!!! Aamulla sitten ku avasin koneen niin anoppi mesetteli ja kyseli kuulumisia niin lähdettiin sinne sitten päiväksi kylään, ettei kotona tarvii kökkiä. Menee päivätki vähän nopskampaa ku on seuraa.

Täällä on melkoset selkäsäryt ja alavatsaa juilii niin maan vietävästi, että vois oikeesti kuvitella lähdön olevan lähellä.. mutta mutta, niinhän se on ollu lähellä jo yli 5 viikkoa :LOL: Huomenna on sitte taas neuvola ja lupasivat, että jos sinne menen vielä huomenna yhtenä kappaleena niin saan sen lähetteen polille vauvan kokoarvioon ja sitten voidaa miettiä käynnistystä jos vauva vaikuttaa kovinkin isolta... Saas nyt nähä. Miehelle kiukuttelin tänä aamuna, että mun kauhuskenario on se, että eivät suostu käynnistämään ja sit viikolla 42 syntyy yli 5 kilonen kersa, joka repii mun tuhannen päreiks ja jolta iteltään murtuu siinä samassa sitte solisluu ja sittenhän onki kivaa :$ Oli vaan niin kiukku aamulla päällä, että pakkohan se oli ensimmäiseen vastaantulevaan ihmiseen purkaa ja se nyt sattui sitten olemaan tuo rakas aviomies (voi miesparka :kieh: )

Perhana ku ovat kaikki lääkärit ja kätilöt lupailleet, että ei tää vauveli laskettuun saakka täällä mahassa viihdy, mutta vähän alkaa nyt päivät käymään vähiin. Lääkäreillä ois vielä huominen aikaa todistaa tietävänsä jotain ja sitten perjantaina onkin jo LA... Että silleen... :whistle:
 

Yhteistyössä