[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Voi kökkö kun et ollut jo pusertamassa, harmaaharakka..kyl toi on niin hanurista toi et kun luulee et jokos nyt ja sit ei kuiteskaan mtn, mulla menny kaks ekaa melkein 42 viikolle et tiedän todella ton vitutuksen tunteen et eiks nyt jo vois jne.. :x Ja toi et ammattilaiset ovat viel sanoneet niin se ei auta yhtään asiaa..pitäisivät mielummin suunsa kiinni kun "lupailisivat" mahottomuuksia..
:whistle:

Tietääkös viisaammat kertoo jotta pitääks tuttiplot keittää taas joka syötön jlk..kun 3 vuotta sitten sitä suositeltiin ainakin se pari kuukautta..tietysti yritän kaikkeni jotta imetys onnistuisi mahdollisimman pitkään..se ei vaan ole niin sanottua se.. :whistle:

Äippä35v ja Nuppu37+2 :flower:
 
Tänään on sitten lääkäreillä, kätilöillä ja terkoilla se viimenen mahollisuus olla oikeassa. Huomenna on LA ja ovat kaikki veikkailleet, että vauveli ei pysy kyllä laskettuun saakka yksiössään =)

Tänään on neuvolaan meno ja tässä oon kohtapuoliin lähössä viemään esikkoa mummin luo hoitoon neuvolan ajaksi... Räpsäsimpä muuten mahastani kuvan näin rv 39+6 kunniaksi. Tai itse asiassa tuo Millukan maha sai mut innostumaan tästä valokuvaamisesta kun Millukalla on niin nätti tuo maha :D Katsotaas jos osaan laittaa tän kuvan nyt oikein tänne näkyviin.. En oo nimittäin ikinä ennen käyttänyt tota Aijaata enkä kyllä oo tännekkään kuvia laittanut :whistle:

Tässä näin.. Hiukan repeillyt rv 39+6 maha joka on jo kivasti laskeutunut, eikä onneksi oo enää ihan niin valtavan näköinen :p

 

Neuvolakuulumiset 32+4
verenpaine 126/79
paino -900g/viikko
pojan syke 132
Tarjonta RT
kohdunpohjan korkeus 30

Aika vähän on tullut täällä nyt surrattua, kun ei päivässä enää riitä tunnit ollenkaan kun saa kokoajan olla liikkeessä.
Esikoista pitää viedä ja hakea eskarista ja sitten käydä puistossa ja tehdä ruokaa ja siivota ja sitten kello onkin jo 4 ja mies tulee kotiin ja vietetään laatuaikaa perheen kesken..

Millukalla aivan ihan näköinen masu <3

Nuppu09 , kai ne edelleen suosittelee että niitä keiteltäis joka syötön jälkeen.. Meillä ei kyllä ole tarvinnut käyttää pulloa ensimmäisten kuukausien aikana, mutta en kyllä olis edes jaksanut joka kerta keittää.. Suositteleehan ne tuttejakin keittelemään usein ja ei sais hanaveden allakaan kai pestä, mutta ihan normaaleja terveitä lapsia noista on tullut siitäkin huolimatta ettei ole jatkuvasti tutteja ja pulloja keitellä..

chilitin ja poju 32+6
 
Huomentapäivää! =)

Juuri vasta heräilen tässä..keräilen voimia maanantaihin.. :p Mies onneksi meni aamuvuoroon jotta sain nukutuksi.. :whistle:

Harmaaharakalla kanssa söötti maha ja eipä ole tainut paljon tulla ylimääräistä ..ainakin kuvasta saa sen vaikutelman.. :)

Voi sitä rumpaa taasen noitten tuttiplojen kans jos tosiaan on niin et suosittelevat sitä keittämistä.. :attn: :headwall:

Tänään ytimeen ruokakauppoihin ja bussilla takas + 2 km kävely kun ei busssit kulje ovelle asti..jos vaikka suppareit sais aikaan.. :x :headwall:

Äippä35v ja Nuppu37+3 :flower:
 
Harmaaharakalla kieltämättä kiva kokonen masukka mutta erittäin sievä kuitenkin. tatskaki näkyi löytyvän :D :p onks venähtäny yhtään se.... mulla toi navan päällä oleva tatska on venyny monen kertaiseksi TAAS!!!! se on ollukki jo kahen raskauden aikana siinä ja tää on nyt kolmas kerta. mut se on kuitenkin palautunu hyvä entisen kokoiseksi aina. napakoruki on killunu mulla nyt kolmatta kertaa loppuun asti :D täytyy ottaa sit synnärillä pois ku meen.

MÄ ODOTAN TÄÄLLÄ JO MALTTAMATTOMANA HARMAAHARAKAN NEUVOLA-LÄÄKÄRI KUULUMISIA!!!! TUUT KERTOON SIT HETI TULIKO JOTAIN UUTTA TIETOO JA MISSÄ KONDIKSESSA PAIKAT OLI!!!

PS.haluisko Harmaaharakka vaikka tulla joku päivä kahvitteleen ku asutaan näinkin lähellä.
:xmas:
 
:wave: Täällä taas.

Eipä kyllä oikeesti tullu taas hullua hurskaammaks neuvolakäynnillä. Melkein alko suututtamaan vaan entistä enemmän. Siellä se tätsy vaan päivitteli mahan kokoa (sf-mitta mukavat 40) ja kummasteli sitä mahan kasvukäyrää ja mietti, että miten iso vauva mahtaa oikein olla taas tulossa. No, laitto se sitten lähetteen polille, mutta se on sitten kiireysasteella 1-7 päivää, joten pahimmassa tapauksessa soittelevat polilta vasta ens viikon lopulla ja pyytävät sitten näytille.. Hohhoijjaa! Kai se on vaan alettava asennoitumaan siihen, että jos tää ipana ei kohta ala syntymään niin sitten tosiaan pyöräytetään se lähemmäs 5 kilonen mötikkä :headwall:

Ois se neuvolatätsy kyllä pistäny mut sinne neuvolalääkärille huomenna, mutta ei sitten ollu yhen ainutta aikaa - että silleen. Ens viikolla lääkäri onkin sitten lomilla, joten se siitä lääkärillä käynnistä. Oli muuten silleen aika hauska käynti, että se neuvolatäti ei ilmeisesti odottanu mun tulevan paikalle ku kahvihuoneesta kuulu ku se höpötteli muille tädeille ja tuli sitte aika reippaasti myöhässä vissiin vähän tarkistelemaan, että näkyykö mua :LOL: Vaikutti vähän yllättyneeltä "ai, sä tulitkin vielä?".

Millukka: joo, kivastihan tää tatuointi on venyny. Pikkunen gekko on nyt aika ISO gekko :D . Mulla oli kanssa napakoru, mutta otin sen pois esikoista odottaessa ja ei nyt sitte tullu laitettua välissä enää takas ja enpä mä varmaan sitä enää läpi tosta reiästä saakkaan. Ja joo, en sitte tiiä miten näyttelykelponen tää maha on enää tän raskauden jälkeen niin saa korut jäädä kaappiin... Nii, ja oikein mielelläni treffaisin. Onhan tästä meiltä ehkä 300 metriä teille niin ei ainakaan oo liian pitkä matka. Aina ku lähetään kävelylle ja kävellään tosta teiän taloyhtiön keinujen ohi nii koitan kurkkia näkyykö sua missään, mutta eipä oo osunu ainakaan silmään vielä...

Nuppu09: Nojooooo, kiloista sen verran, että kyllä tässä on taas n. 20 kiloa ylimäärästä. Mutta veikkaan, että käy just niin ku esikostaki, eli ensimmäisen vuorokauden aikana hävii 10 kiloa ja loput sitte pikkuhiljaa :whistle: Kyllähän siinä nimittäin on jo jos lapsi painaisi vaikka 4,5 kiloa, lapsivettä ois n. 1 litra ja istukka ja turvotukset päälle niin nopskaanhan niistä kiloista pääsee.. Loput sitten ajan kanssa :p
 
Harmaaharakka: meijän nää pöksät on suoraan tohon talvisillankiertoon :D
mä oon varmaan nähny sut pari kertaa.... ainakin tosta on ohi raahustanu ison mahan kans joku jolla on ollu pikku mies mukana :whistle:
en tiijä ootko nähny mua mut mun letistä kyl erottaa missä mä liikun :LOL: on sen verran värikäs ;)

kahvia ois vaikka tänään jo tarjolla ku ukkeliki iltavuorossa ja tulee vasta puolen yön aikaan

:headwall: onneksi huomenna sil on vapaa päivä :saint:

ja mulla tosiaan huomenna neuvola vuorostaan ja sain tyyliin viimesen ajan sinne lääkärille tolle päivälle viimeksi. ei ollu ajoista mistä paljo valita .... saman virren saan minä varmaan vuorostaan kuunnella huomenna ja ei taija hullua hurskaammaksi tulla siellä taaskaan.

--Millukka ja 40+1--
 
Millukka: Meillä on toi pikku-ukko aika räkäsenä niin teille en sitä arvaa tuoda mukanani jos teillä on sakki terveenä.. Mutta mites ois "piha/puistotreffit"? Ei pöpötkään tarttuis :D Meillä ei oo päivisin muuta ku, että jäppinen nukkuu klo 12-14:30 ja muuten me vaan hengataan (huomenna tosin mun äiti tulee kyläilee päikkäreiden jälkeen). Ja joo, ootpa saattanu sit mut nähä hyvinkin... Kyllä se varmaan oon minä se talvisillankierron suunnasta lyllertävä muumimamma ;) Sua en kyllä usko nähneeni vaikka oon koittanu vähän katella...
 
Meilläki huomenna ukko vapaalla niin varmaan lähetään käymään jossain ettei tarvi ihmetellä kotona päivää ku viikot melkein tässä kotosalla penskojen kaa ite pyörin :D Tälle päivälle ei kyl ainakaan puistoon enää lähettyy ku kohta alkaa toi pikku kakkinen ja muut lasten ohjelmat ja noi jäpikät tsiikaa ne.
mut voitas taas maanantaina kahtoo ku ukkoki palaa töihin..... todennäkösesti edelleen yhessä läjässä silloinkin.

 
neukkulassa käyty......... :headwall: :headwall: :headwall:
paikoissa ei suurempaa muutosta kuin vajaa kuukausi sitten.oisko paikat auki hentin enemmän, 2-3sormelle sanoi olevan sisäsuun auki. kanavaa jäljellä vieläkin.

mutta tää painoarvio nyt sit hirvitti......... sanoi että käsikopelolla tuntuu yli 4kiloselta jo :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: |O |O ja pitkältä!!!!! sf-mitta oli noussu 2cm ja oli nyt 34cm....joka ei ole nyt mahottomasti mut eipä ole muistakaan ollu sen kummempi. kiloja tullu nyt 17kiloa lähtöpainoon!!!!

lähete äippäpolille,kiireellisyysluokka 1-7päivää. lekuri pyysi neukkatätii soittaa sinne suoraan aika jos sattuis saamaan tälle päivälle jo mut ei ainakaan toistaiseksi saanu. soittavat sieltä päin tänään tai maanantaina sit. siellä arvioidaan koko tarkemmin... :headwall:
mä tiijän ett siellä ei ruveta yhtään millekkään asian suhteen. tää meijän iso neiti 4640g arvioitiin neuvolassa lähimmäksi käsikopelolla ja sanottiin ett 4kiloo, ultra valehteli melkein kilolla!
ja jos nyt tästä sanotaan käsikopelolla ett yli 4kiloo niin huh huh!!!!

mä tahon nyt heti sen käynnistyksen tai sitte leikauksen!!!!! |O |O |O |O |O |O |O
mä en ala jos sieltä tulee taas sellanen 5kilonen pökäle!!!!!
 
No eipä Millukkakaan tosiaan tullu hullua hurskaammaks neuvolakäynnillä... Voi piru, kyllä ottaa aivoon Millukan puolesta, että ei päässy heti sinne polille. Ihan kokemuksesta tiiän, että ne yli nelikiloset ei oo niin kovin mukavia puskea pihalle

Mä täällä taas kiukuttelin aamulla miehelle, että miten syvältä tää on jos soittavat polilta vasta ens viikon lopulla nii siinä kohtaahan vauveli on jo tosi iso. Sf-mitta mulla menee samassa ku esikoisessa, joka synty 4220g painosena rv 40+1 ja kovasti ne on sanoneet, että isolta ja pitkältä vaikuttaisi tää vauva, joten tuskin on ainakaa pienempi. Nii siis kauhistuttaa vaan se, että mitä jos tää vauva on nyt ton 4,22 kilonen ja ne antavat tän kasvaa vielä vaikka melkein pari viikkoa!!!! NOOOUUUUUUU!!! Ärsyttävää ku saa pelätä, että joutuu puskee ulos sitte sellasta 5 kilosta jöötiä :x Kuka haluis mennä mun puolestani synnyttämään??? Ei varmaan paikat ton kokosen kanssa repeis ku tosi pahasti :headwall:

Niin, tänään sitten on se LA... että poks poks POKS vaan ja vauva senkus viihtyy yksiössään.
Eilisen vauva oli tosi rauhallinen ja niin on ollu tänäänkin. Sain just esikon unille niin ajattelin tässä vähän haukata jotain ja laskeskella sitten taas kaikessa rauhassa vauvan liikkeitä. Mä oon niin gyrvänder otsassa täällä, että jos en saa tarpeeks liikkeitä nii lähen kyllä sinne polille sitte tsekattavaks ja pistän oikein kunnon ruikutukset siellä päälle :whistle:

Noni.. olipas taas oikein päivän piristys tääkin posti... Sori mammat kun oon vähän valivalivali :ashamed: Mutta lupaan kuunnella teiän valitusta sitten kun ootte samassa tilassa :hug:
 
Mäkin muistan että esikoisen aikana suosittelivat joka käytön jälkeen keittämään ne pullot ainakin 1-2 ekaa kuukautta. Meillä ei silloin jouduttu juuri niitä käyttämään, joten sikäli pääsin helpolla.

Hui, kun alkoi pelottaa nämä 5 kiloisten lasten synnyttämiset. Esikoinen oli reilu 3kg ja sekin tuntui tarpeeksi hankalalta ja vähän repes paikatkin... Silloin ei itselleni juuri kiloja tullut ja ruokaakin söin sen mikä oli pakko. (en tiiä mistä johtui, mutta kaikki herkuttelut oli tosi vähissä.) Kiloja tuli koko raskauden aikana 6. Nyt on tullut jo puoliväliin mennessä 5kg. Joten voipi olla että tämä toinen on sitten isompi kooltaan kuin esikoinen. Ainakin maha on jo nyt tosi iso. Työkaveritkin jaksaa kysellä, monta sieltä tulee. Ärsyttävää... :( Niin ja sokerirasitustestiinkin laittavat, kun oon jo niin vanha (yli 25v) ja painoindeksi oli 26 raskauden alussa. Esikoisen aikana painoindeksiraja oli 27...
 
Neukkulaterkkuja =)

Eipä oikeastaan mtn uutta..painoa tullut koko raskauden ajan vaan 6 kg ja olen tosi tyytis tuohon..johan se lähtee synnyttäessä melkeen kaikki poies kun mullakin oli sitä isohkoa vauvelia povattu 4,5kg..ehkäpä.. :whistle:
Protskut pissassa yhellä plussalla, hemppa laskenu vähän mut hyvä edelleen 129
sydänäänet hyvät..no hätä..hyvillä mielin voi jäädä odottelemaan tulevaa maanantaita.. :p


Harmaaharakalle ja Millukalle voima :hug: koitetaan jaksaa.. ;)

Äippä35v ja Nuppu37+4 :flower:
 
Kovasti voimia kaikille, erityisesti Harmaaharakalle ja Millukalle! :hug:

Musta on niin hassua lukee, kun Harmaaharakan esikoinen on ollu tasan tarkkaan saman painonen, ku meidän kakkonen. :D Mä jo ekassa neuvolalääkärissä valittelin, että toivottavasti ei tää kolmonen oo yhtä iso tai isompi. Poitsu synty kuitenkin "jo" rv 39+3, joten olishan tuo laskettuna ollu pikkasen isompi. Nyt sanoin, että toivottavasti ei anneta tämän mennä yli, jos olis mennäkseen. Ihan otti lääkäri tosissaan onneks noi mun valitukset. Tosin, katotaan sitten, että mikä on se todellisuus, kun ollaan lähempänä sitä laskettua...

Se ikävä tossa valituksessa vaan oli, että joudun nyt sit sokerirasitukseen. :/ Mikään raja ei oikeesti ylittyny, mutta lääkäri oli näin päättäny. Mun painoindeksi ennen tätä raskautta oli 18,5, kolmas lapsi tulossa jo ja ikäkään ei tulis vastaan. Mun mielestä se painorajakin olis jotain lähemmäs 4,5kg. No, sinne on nyt sit mentävä jossain vaiheessa.

Te loppusuoralla olevat valitatte, että maha on liian iso jo ja mä valitan, että mulla ei oo mahaa vieläkään. :headwall: Sais tulla jo jonkun näkönen masu. Tylsää, kun kerron ihmisille, että helmikuussa tulee kolmas, niin kaikki kattoo ihmeissään mun mahaa, että eipä ikinä uskois. No, jospas täältä olis tulossa samanlainen kirppu, ku esikoinen oli ja on edelleen. B)

NR75 + Ylläri 16+3
 
mullaki maha alkanu kasvamaan vasta puolen välin jälkeen. tossa kesällä kun oli 3kk viel laskettuun niin mulla oli sellanen pikku maha ja kaikki ihmetteli ja päivitteli mahan kokoa ett ompa pieni :snotty: mut sen jälkeen se on aina kasvanu sit tohon metrin mahan ympärys luokkaan.

Jipii, äitipolilta soitettiin ja mä sain ajan jo huomiselle sinne "tarkempaan" arvioon . tosin tämä sairaalan arvio on heittäny aina paljon enemmän kuin neuvolan käsikopelot eli vähän varauksella menen kuuntelemaan ultra arvion. heitti sillon ison neidin kohdallaki tämä ultra melkein kilon. Silloin neuvolan täti arvioi käsikopelolla lähimmäksi ku sanoi että nelikilonen on.

eli saa nähä mitä tää nyt on jos kerrqan sanotaan nyt ett YLI nelikiloselta tuntuu. kenenkään kohdalla ei ole sanottu että YLI nelikiloselta tuntuis!!! APUVAAAAA.....
 
Jee, onnea Millukka!!! Toivotaan, että ne tekis nyt sitten jotain päätöksiä käynnistyksen suuntaan siellä polilla :) Muista tulla huomenna kertomaan mitä sanoivat (ellet jää sille tielle synnyttelemään...)

Mulle kanssa soittivat polilta. Pääsen sinne tiistaina.. JEEE! Saas nähä minkä saavat kokoarvioks :p

Nuppu09: voi miten ihanan vähän sulle on tullu painoa - ihan kateeksi käy :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Millukka, huomiselle..eiks huomen ole lauantai?? Ottaakos ne viikonloppuisinkin äitipolilla vastaan? Kysyy tyhmänä :eek:
neuvolassa sanoivat tänään langan päässä siellä että viikonloppuna eivät aikoja anna ja soittavat tänään tai maanantaina sit aikaa mulle. mut soittivat sit tänään ja antoivat sen ajan huomiselle, en tiijä miksi sit kuitenkin löytyi aika huomiselle!!!

mä meinaan kyl ruikuttaa ett jotain saisivat tehä. ultra arvio on mun kohalla ollu aina alakanttiin.

mulla on yheltä se aika mut sanoivat että varaudu odottamaan koska yksi lääkäri vain siellä!
toivottavasti saisin jotain irti sieltä, sillä tosiaan hiukan rupes toi kokopuoli jännittämään.
ja mulla raukalla kaikki vauvan vaatteet on 50-56cm pituiselle joten jos täältä nyt se iso ja pitkä vauva on tulossa niin..... :headwall:
saan suoraan laitokselta lähtee vauvan vaatteiden ostoon :LOL:
 
Millukka hienoa toimintaa äitiyspolilta että ottavat huomennakin syyniin..ja toivotaan et rupeaisivat jtn tekemään..eihän tosta mtn tule jos joutuu pelkäämään et kuinkas iso vauva sieltä mahtaa tällä kertaa tulla..? :/ Jos siellä on sellainen nuori juuri valmistumassa oleva mies/kundileguri..niin ainakin minun kohdalla kuunteli ja myös jtn teki mun käynnistystoiveiden suhteen..
Paljonkos sulla ollut edellisten vauvojen pituudet..kun pitkää veikkaavat??

Harmaaharakka mulla lähtöpainokin oli jo niiiiin hurja etten kehtaa sitä edes tänne kirjoittaa..joten siinäkin suhteessa saan olla tyytis ettei painoa tullut 20 kg niinkuin parissa aikaisemmassa..olen myös suhtpitkä..ja isoluinen :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu37+4 :flower:
 

Yhteistyössä