[b]EX-Kermit 32 - LOKAKUU[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Omppu75
  • Ensimmäinen viesti
Niksu1
Pikkuännän 8kk neuvolalääkärin satoa: 8,845kg ja 72cm. Tämä tarkoittaa käytännössä 1kg ja 4cm plussaa 1,5kuukaudessa. Onko siis ihme, että kaveri syö yölläkin.....

Ninnille taas niitä jaksuja ja Johannalle suppareita!

Mä kävin tänään töissä, ekaa kertaa helmikuun jälkeen. Kun ei oo kovinkaan huvittanut siellä hiipparoida... No, ei se nyt ihan niin ahdistavaa ollut kuin kuvittelin, mut ei mulla sinne kyllä mikään ikäväkään oo. Oon saanu oman huoneen, mut se on toisella käytävällä kuin kaikki muut, joten ainakin juoruilu varmaan vähenee mun osalta....=) Sitä ne kai on aatelleetkin. Pomo oli poissa, joten en voinut ilmoittaa aikeistani hoitovapaan suhteen,pitää varmaan laittaa sille spostia ennen kuin palaan töihin. Saa sit rauhassa sulatella tätä asiaa....

Siinä ne tärkeimmät.

Niksu
 
Omppu75.
Pikaiseen taas itsekkäät terveiset. Sairastelut jatkuu, nyt on teellä joku rokko. Maanantaina oli kuumeessa, on syöny huonosti ja sitä rataa. Kaks hammastakin puhkeemassa just, että oikein kivasti kaikkea yhtäaikaa. Enterorokkoa itse veikkaan olevaksi.. Huokaus.

Johannalle suppareita, Kirpulle peukkuja, että plussa pärähtäis, Kaprikselle ja tytölle voimia torstaille, hyvin se menee :) Ninnillekin voimia ja miehelle pikaista toipumista, että saatte taas arjen rullaamaan.

Mentävä. Mutta voikaahan hyvin (Ässä varsinkin paksusti ;D) ja yrittäkää välttyä näiltä prkleen taudeilta. Alkaa aika hapoilla menemään tämä olotila...

( ´ )
 
senora
Ninnillä lähteny kyl hyvin kilot... mut eihän susta oo kohta jäljellä ku luuta ja nahkaa... Toivotaan et mies paranee.. Sekin helpottaa ku pääsee kotiin. Eihän Kela tulis mitenkää vastaan tuossa teiän tilanteessa?? Hmm.. mitenkähän ne siellä soskussa laskee noi tulot?? Välillä N ei muista että on alhaalla hampaat, ja tekee aika kutaa ku suu kiinni kääntää päätään... Ny muuten näyttäis siltä että ylöski ois tulossa... vähä jo kuultaa... apua!!

Omppulassa sairastellaan. Paranemissäteitä sinne!! Miten Tehiksen pesue?? Jyllääkös siellä taudit??

Vai Niksu käyny haistelemassa työpaikalla?? Toihan on kiva että oman työhuoneen oot saanu... Onkin kiva tapa ilmoittaa pomolle maililla aikomuksistaan.. mitäs ei oo paikalla ku käyt. oma vika.

Käytiin N:n kanssa kerhoilemassa. Vähän laulettiin ja leikittiin. Äitit joi kaffit ja juteltiin. muutama samanikäinen vekara oli paikalla... kuukauden sisällä kaikki syntyny. Ihan kiva vertailla miten ovat eri asteella kehityksessä.. pari hampaatonta ja pari hampaallista paikalla.

no joo ny heräiltiin-- pakko lähtee ulos - komee keli.
 
*kapris
nopeeta siivouksen lomassa...

Kiitoksia tsemppauksesta! Huomenna ollaan ekana siellä leikkaus"jonossa", joten aamulla heti pääsen tirauttamaan itkuja =/

Hitsi mä olen kyllä hyvä lukemaan näitä ihmisten viestejä...
jotenkin luin tosta Tuulin viestistä, että ne kengät maksais 20 euroa ja sillä hehkutin, että kylläpä halvat =)
Kävin meinaan just selaileen sitä hullutpäivät-esitettä ja olikin vähän kalliimpi se oikea hinta =)
mutta kuitenkin liputan hyvien kenkien puolesta. Ihan sen jalan tukemisen takia ja sen, että on sit lämpöset ja vedenpitävät, jottei M ole loskakelien jälkeen aina sukat märkinä odottamassa teitä tarhassa.
Ja se jalka kasvaa ihan uskomattoman paljon kun lapsi alkaa seistä.
Tai siihen asti on sellanen ihana sulonen pallero ja sit kun painoa tulee siihen, niin venähtää tosi paljon... =) siis jalkaterä.

Omppulaan tervehtymisiä!!
Teillä kyllä on nyt sairastettu ihan riittämiin! Sais loppua jo ja heti!

Johannalle niitä kunnon suppareita edelleen lähettelen.

Ninnille tosi paljon voimia - edelleen! Ja tosi hienoa että sielläkin syödään itse... olen kyllä vähän kade. Eilen taas annoin lusikka pojalle ja huito sillä minkä ehti ekana ja sit vaan alko pureskeleen sitä päätä - ilman ruokaa =)
no, en nyt ota mitään stressiä siitä. tavote, että 1½v syö itse ja suurinpiirtein sotkematta ;)

Niksu käynyt työpaikalla. Mä olin myös miettinyt tota, että pidän sit seuraavan kesän hoitovapaata kunhan töihin palaan, mut siinä lähtee hoitopaikka ja en uskalla ottaa sitä riskiä, ettei sit enää syksyllä päästäis samaan paikkaan... =/

haleja kaikille!

 
Niksu1
Kapris: mä pidän esikon varmaan sit taas pari pvää viikossa siellä, niin pysyy paikka... Tai sit kysyn, voidaanko se paikka taata syksyksikin, niin molemmat voi olla sit kotona. Tietty täällä pienellä paikkakunnalla toi kikkailu on hippasen helpompaa kuin suurissa kaupungeissa.

Nyt koiria pissittään ja sit kauppaan.
 
Tuuli!
Keskiviikko iltaa kaikille ja Kauriille erikoisterkut ja tervetuloa kotiin! Malttamattomina odotetaan kuvia uudesta tulokkaasta ja epäilemättä ylpeästä isosiskosta ;)

Ninni mukava kuulla, että sulla on hyvä mieli, vaikka noita huolia onkin kovasti. Voimia sinne! Onko miehelläsi pitkäkin toipumisaika sitten kotona?

Heh vai oli terkka hukannut Johannan Vauvan pään ;) Ei muuta kuin kovenevia suppareita sinne!

Kaprikselle tyyntä mieltä huomiselle! Kiitos kenkäkommenteista. Ei ne kengät tosiaan 20 egeä maksa, mutta käsittääkseni ovat kumminkin edullisemmat kuin tavallisesti.

Vai oli Niksu käynyt työpaikalla hakemassa tuntumaa ;) Ja oman huoneenkin olit saanut...nyt on helppoa käydä kurkkimassa täällä päiväsaikaan ;) Mulla tulee tänne kirjoittelu kyllä vähenemään melkoisesti, koska päivisin ei tule olemaan mitään mahdollisuutta kirjoitella töistä (on avokonttori, jossa mun lisäksi 3 muuta) ja iltasin ei sitten varmaan ehdi eikä välttämättä jaksakaan. Viikonloppusin pitää sitten yrittää päästä jyvälle teidän kuulumisista ;) Niin Niksulta piti vielä kysyä, että monta kuukautta sä sitä hoitovapaata spidätkään? Luulis, ettei se sun pomoa saa mitää kohtausta asiasta, koska pystyvät varmasti hankkimaan siihen helposti kesäapulaisen, joka vaan on sitten vähän pidempään.

Täällä oli myöskin 8kk neuvolalääkäri tänään vähän jälkijunassa. M taitaa päihittää noissa kiloissa niin Safiirin Nelkuin kuin Niksun ännänkin eli meillä oltiin menty yli 10 kilon ;) Painoa oli 10040g ja pituutta 74 cm. Lääkäri tuumas, että terve, reipas poika, joka on syönyt riittävästi.

Omppulaan pikaista paranemista!! Todella harmillinen juttu tuo sairastelu :(

Hm eipä kai muuta tällä erää...heipat!

Tuuli
 
senora
Pakkasenhuuruista torjantaita... -7C.. sain jo kamariin tulet, mutta empä taija tareta tuonne ulos hakemaan uuniin puita... Taijan oottaa auringonnousua ja sit käväistä... Tarkoitus olis hieman leipoakkin. Tunnin verran oltu jo hereillä... Meijän tytöstä taitaa tulla isona remontti-reiska... tuossa lattialla häärätessään hän on useimmiten joko sitterin alla, tai sitten tutkii pakastearkun valoa.. tai yrittää kurkkia mitä on lehtikeräyslaatikossa... :)

Onpas Tuulin M kasvanu hurjasti... ihan kymppikerhoon päästy... Tuulin täytyy sit kehittää joku keino, miten pääset päivälläkin elleilemään... Missä vaiheessa aloit muuten käyttää M:llä kenkiä. Täällä ollaan ilmeisesti siinä vaiheessa että ekat popot pitäis ostaa. Sais neiti harjoitella kenkien jalassapitoa...
Kaprikselle tsemit vielä näin aamutuimaan tähän päivään.. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Kauriille tervetulotoivotukset kotiin nyytin kanssa... Varmaan ekat päivät menee yhdessä humussa ja sumussa... Ei niistä tosiaan paljoo näin jälkikäteen muista.

Mitenkäs olo Johannalla??? suppareita sinne!!
 
**Johanna**
Huomenta!

Tylsää vastata samaa joka aamu, mutta ei sitä oikein muutakaan voi, koska olen:
edelleen kasassa... :) Mieskin sanoo joka aamu, että: "sä et oo lähtenyt synnyttämään.."
No, jonain aamuna olen.

Johanna, huomenna jo rv 39!
 
safiiri,
Joha, ei varmana mee enää kauaa... Jaksuja jaksuja!

Tuulin M on sitte hiukkasen isompi kaveri ku meiän nelkku ja Niksun N. Jännä, ihan saman pitunen ku nelkku mutta melkein pari kiloa painavampi. Siellä ollaan oltu ruoka-aikana pöyässä paikalla :-D

Senoraki oli löytäny naamakirjaan. Kivaa!

Ny ei tässä välissä muuta ku terkkuja kaikille. Siipalla tää viikko vapaata ja ENS VIIKKO KESÄLOMA, huraa, nii mää en hirveesti koneella pyöri. Täällähän muuten on syysloma ens viikolla. Pojat on lähössä anoppilaan...

Ai niin, Kauriille tervetuloa-kotia-toivotukset tännekki.
 
gia
Nyt pikaisesti kysäsen teiltä kokeneemmilta, että mikä olisi vatsaystävällinen ruoka-aine jonka voisi A:n ruokailuun lisätä? Nyt syö siis perunaa ja porkkanaa. Ja hedelmistä päärynää saa iltapalaksi.

Hirmuinen kiire... Rutistukset kaikille!:)

gia
 
senora
Meillä tykätään maissista... ja mango on huippuhyvää (nää siis purkista annettuna) Mä en oo itse tehny oikeestaan yhtää mössöjä... Ai nii kukkakaalisosetta on pakkasessa. Ja kerran oon tehny mansikka-vadelma-sörsseliä. Hyvin uppos. Meillä onneks neiti tykkää syyä. Neiti pääsee tosiaan ryömimällä eteenpäin---

Safiirille ja miehelle mukavaa lomaa, kuin myös muksuille.

Johannalle onnittelut täysistä viikoista. ny alkaa kituviikko... voimia ja pitkää pinnaa.
 
Katzu
Mä täällä pähkäilen M:n vatsan kanssa. Eli viime viikon keskiviikkona kakannut tosiaan viimeksi ja soseita syönyt (maistellut) yli viikon. Peruna-porkkana vaiheessa ollaan. Äsken annoin sit vähän luumusosetta. Jospa se auttaisi asiaa. Tänään ollut lyhyitä pätkiä hereillä. Nyt oli ehkä tunnin hereillä,alkoi kiukkuamaan,ei kelvannut tissi. Laitoin sänkyyn ja sinne nukahti. Tiedä mikä väsyttää???

Huvittaa M:n syönti. Pari kertaa avaa suun kiltisti ja sit sen suu vaan jatkaa mussuttamista.Eli huulet mupeltaa kauheasti ja suu ei meinaa aueta millään. Yritä sit saada sinne suuhun lusikka jotenkin päin. :)

Gia myös pähkäilee ruokien kanssa. Onhan tämä kieltämättä itselle aika uusi tilanne ja täälläkin pähkäilen kaikenlaista tuohon syömiseen liittyvää :)

Kauris päässyt kotiin nyytin kanssa :) Mites teillä on lähtenyt sujumaan.

Senoralla on jo huisin kylmää!!!! Oli täälläkin aamulla nurtsi jäässä.

Me oltiin aamusta ekaa kerta kylässä yhdessä uudessa paikassa. Siel oli sit vähän raisumpi reilu yksi vuotias. Yhden kerran ehti lyömään ämmää kun lapsen äiti ei ehtinyt napata kiinni ajoissa. Pari kertaa oli tosi lähellä ettei heittäytynyt M:n päälle.... :( Ei siel sit kauhean kauaa oltu.....

Onnea Tuulin M:lle uudesta kymmenluvusta.Täytyyhän sitä olla miehiset mitat :)

Johannalle edelleen tseppiä viimeisiin hetkiin yhdessä osassa!!!!!!

Mitäs Kapriksen suuntaan? Menikö hyvin? Tuliko itku?

Pitäisköhän mennä syömään jotankin. Kaverin kanssa ollaan menossa tänään ekaa kertaa illalla salillle. Oi voin jo etukäteen kuvitella kuinka kipeäski tulee paikat :) No täytyy aloittaa hyvin hissukseen
 
safiiri,
Nelkulle annoin tänään ekaa kertaa 8kk-ruokaa. Ilme oli hyvä ku sattumia tuli suuhun. Vällillä maiskutteli ja nieli ja välillä sylki pois. Harjotukset jatkukoon...

Huomenna täytyy väsätä ykköselle kakku. Ja hakea kaupasta jäätelöä vieraalle, jolla on keliakia. Juhlia tiedossa meillä ku nelkku täyttää huomenna 8kk ja ykkönen pitää 8vuotissynttärinsä lauantaina. Hmmm, pitäisköhän lotata ja laittaa ainaski nro 8 joukkoon ;)

Terkkuja.
 
pikku2
Pikaisesti BB:n mainoskatkolla..

Kahlaan sitten huomenna paremmalla ajalla teidän tarinat..

Täällä olis hyvä oksutauti tarjolla, mutta onneksi se ei taida tarttua näin netin välityksellä.. tai ainakaan en saanut sitä puhelimen välityksellä ajettua meiltä pois.. ; )
Esikoinen oksens pe pari kertaa, isäntä valvo su-ma yön ja oksens maanantaina työmatkalla niin että meinas taju lähteä ja minun vuoro oli sitten ma-ti yönä. Molemmista päistä tuli pari kertaa samaan aikaan..

Siiri on säästynyt toistaiseksi.. pientä ripulointia on vaan ollu ja yksi huonosti nukuttu yö..

Tänään vein isännän ja Siirin kummin linja-autolle.. lähtivät Tallinnan risteilylle. Tekee molemmille miehille hyvää, mutta rassaa aikas lailla minua.. Olis ollu niin ihanaa kun oltas päästy miehen kanssa kahdelleen johonkin.. siis ihan mihin vaan, missä vois vaan olla ja yrittää rentoutua.. mutta, ehkä meidän aika koittaa vielä..

Jaa, has.. nyt jatkuu..

Hyvät yöt! Pitää kömpiä esikoisen viekkuun koisaamaan.. on aina isäntänä talossa kun isäntä on reissussa.. ; )
 
Sonia...
Sain hetkeksi konetta lainaan ja ihania uutisia sain lukea <3
Kauriille ISOT onnittelut pienestä tyttösestä<3<3<3
Olikohan lie munkin arvaus tuo päivä, ei tullut listattua, mutta jossain näillä sivuilla se on ikuistettuna :)

Johanna-veikkaus on menny jo ;) Taisin veikata 4.10., niin turhaanpa tuota enää listaa...

Ässälle onnittelut plussasta!!! Ihanaa, ettei vauvaketju pääse ehtymään vaan tasaiseen tahtiin saadaan uusia tulokkaita :) Nyt tosin taitaa Johannan jälkeen olla pidempi väli, mutta kyllä me jaksetaan odottaa :D

Yritän palata piakkoin lukemaan uusimpia kuulumisia. Johannalle suppareita ja tsemppiä... ei voi enää mennä kauan :)

Sonia ja Pötkis pian 3 vkoa
 
senora
Ihana ku Soniaki on saanu konetta lainaan ja päässy linjoille... Pötkis jo kolme viikkoa!! Mihin tää aika menee?? Itestä ei vanhenemista ja ajankulua huomaa... tai no joo hiustenkasvusta huomaa ajankulun..,.

Se on muuten perjantai... (pitäis kai selata vanhoja viestejä ja laskea montako kertaa ton lauseen oon kirjottanu...) Eilen käytiin paloittelemassa hirvenlihoja metsästysmajalla. Tyttö tietenki mukana. Kovasti ihmeissään katteli likka hirvenruhoja. Aikansa jaksoi palottelua katsoa ja sit tuli tylsistys... lopulta nukahti. Saatiin jauhettua osa lihoista ja paistit eroteltua. . Osa luista jätettiin lihaisemmiksi ja ne oli mulla illalla uunissa. Aamulla tässä erottelin kypsät lihat ja ny mietintämyssy päässä teenkö kaali- vai hernekeiton... sikäli mietintävaiheessa, että ei oo kaalta eikä herneitä kotona... pitänee siis laittaa lihat pakkaseen odottamaan kauppareisua, ei niistä täksi päivää mitään ruokaa tuu.

Pikku2:lle jaksuja tautien kanssa. Onneksi Siiri selvis ilman tautia.

Johanna vielä kasassa.. Pikasupparit... tänään ois mun veikkaus The päiväksi...

Kai tässä pitää lähtee katsoon mitä porukat touhuaa... N on miehen viekussa soffalla ja sieltä kuuluu kiljuntaa... luin jostai, että kun lapsi on 5kk nii mies rupeaa pörräämään... "entäs jos meet vielä korkeemmalle... ja ny tulee pakkolasku..", juttelee mies... prrrr... hih...

Ihanaista päivänjatkoa... Oliko Kauriilla tänään jotain ohjelmassa?? Vai muistanko ihan väärin?
 
Tuuli!
Perjantaita, perjantaita! Vai ei tullut Johannalle vielä viime yönäkään lähtöä...no ei muuta kuin lisää suppareita sinne!!!

Mukavaa, että Soniakin oli saanut koneen riistettyä mieheltään. Miten teillä on mennyt?

Huh ikävän kuulosta tautia ollut liikkeellä Pikku2:n suunnalla :(

Gialle vastaisin, että meillä kanssa M tykkäsi alussa kovin maissista ja mangosta sekä aprikoosista. Maissi kai on mahaystävällinen ainakin.

Senoralle. Mä olen pitänyt Ämmällä semmosia tossun ja kengän valimuotoja jo kesästä asti. Eivät siis ole mitkään ensiaskelkengät vaan semmoset pehmeät versiot ;) Nyt ostin eilen ekat varsinaiset kengät, jotka on siis ulkoilukengät. Sisätiloihin aion vielä ostaa toiset ensiaskelkengät, kunhan M nyt alkaa ensin kontata ja nousee pystyyn.

Nyt täytyy mennä, kun Ämmän kummitäti tulee kohta. Mukavaa viikonloppua kaikille ja Safiirin pesueelle mukavaa lomaa! Taitaa se muuallakin pukata syyslomaviikkoa vai? Hyviä vointeja kaikille (mistä tulikin mieleen, että miten Katzun saliharjoittelu meni?)! Niin ja Johannahan voisi vaikka käydä pyöräyttämässä yhden palleroisen maailmaan, jos et muuta ohjelmaa viikonlopulle keksi ;) Meillä on tiedossa huomenna miehen kanssa laatuaikaa, kun päästään kahdestaan kaupungille syömään. Sitä odotellessa...

Tuuli
 

Yhteistyössä