[b]EX-Kermit 32 - LOKAKUU[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Omppu75
  • Ensimmäinen viesti
Kirppu!
Onnitteluja Kauriille... vaaleanpunaisia sellaisia.

Ja Ässälle vahvistuneesta viivasta. Vai ei oireita... täältä niitä piisaisi. Mulla vatsaa jomotellut lähes oviksesta asti siis yli viikon ja nyt viikonloppuna alkoi väsymys ja lievä paha olo. Lisäksi kaikenlaisia herkkuja (lähinnä suolaisia ja rasvaisia ja vain jotain tiettyä) tekee mieli. Testasin aamulla herkällä testillä muttei viivaa. En tiedä. Olen ihan satavarma että olisin raskaana, mutta ei. Tai kuukautisiin on tietty aikaa vielä, nyt kiertopäivä 24 ja oviksen mukaan kierto 30. Eli ehkä hormonipitoisuus ei vielä riittävä... P..kele!

Tuulille onnitteluja työpaikasta! oispa kiva saada uusi työpaikka. Näköjään mitä kauemmin on vanhasta pois niin sitä ikävämmältä tuntuisi sinne palata. Ehkei tarvitsisikaan vähään aikaan... hmm.

Ässä muuten, mikä tuli LA? minä olen kato jo senkin valmiiksi tiiraillut että tulisi 21.6. eli juhannus!!!

Terkkuja kaikille tasapuolisesti,

Kirppu
 
Tuuli!
Iltaa! Aivan huisia, mitä täällä on viikonlopun aikana tapahtunut (onneksi Senora on pitänyt mua vähän ajan tasalla ;)) LÄMPÖISET ONNITTELUT KAURIILLE JA PERHEELLE tyttövauvan syntymän johdosta! Todella ihania uutisia! Mitä siellä isosisko nyt tuumaa pikkuisesta nyytistä?

Ässälle ONNITTELUT PLUSSASTA!!! Ihan mielettömän hieno ja ihana asia! Teillä kyllä tärppäsi nopeasti.

Plussaonnea toivottelen samalla Kirpulle! Jos vain testasitkin liian aikaisin?

Kaprikselle puolestaan pahoittelut negasta. Mitäs mies sanoi pillereiden aloitukseen ;)

Antzistakin oli tosi mukava kuulla taas pitkästä aikaa! Laitahan mahakuvaa esille joohan! Kiva, että teillä alkaa uusi kotikin olemaan kunnossa.

Niksulla, Ompulla ja Pikku2:lla oli ollut onnistuneet viikonloppuretket. Tuo yksin (tai siis kavereiden) kanssa lähteminen jonnekin tekee kyllä niin hyvää aina välillä!

Katzun M:lle, Safiirin Nelkulle ja Niksun n:lle onnittelut uusista taidoista! Meillä M istuu kanssa ihan pienen ajan tukematta. Mehän saatiin lupa istuttamiseen neuvolasta vasta elokuun puolen välin jälkeen eli M oli melkein 7 kk silloin. Meillä neuvolatäti kyllä tarkisti istuma-asennon jo parilla aikaisemmallakin käynnillä, mutta Ämmän selkä ei kuulemma ollut valmis istuttamiseen silloin vielä. Meillä M ei nouse vielä ylöspäin ollenkaan - kesittyy nyt lähinnä vain konttausasennossa huojumiseen eli ei ole vieläkään edennyt siitä mihinkään ;) Ryömii kyllä jo vauhdilla ja tutkii kiinnostuneena kaikkea kiellettyä kuten digiboxia. Menee boxin luokse ja katsoo sitten meihin päin ja alkaa vinhasti pyörittämään päätään sivulta sivulle eli tietää, ettei saa koskea, mutta koskee sitten kumminkin ;) Aika hauska! Lisäksi mun mielestä kutsuu mua selvästi tavulla ÄI ÄI ja kun haluaa maitoa sanoo MA MA.

Juu jokohan se olis loppupisteen paikka. Ai niin se vielä, että tosiaan nyt on nimi työsopparissa ja ens kuun alussa alkaa taas arkinen aherrus...uskomatonta. Tänään, kun säntäilin ympäriinsä kaupungilla, niin äkkiä tajusin mitä mä kaipaan raskausajasta (kun näin siis yhden naisen vaappuvan mahansa kanssa rauhallisesti) - kaipaan sitä ihanan rauhallista olotilaa, mikä äippälomalla vallitsi eli sai ihan rauhassa kävellä ja ihmetellä kaupungilla, ei ollut kiire mihinkään, eikä tarvinnut tukka putkella kiitää (tosin haittashan se mahakin sitä kiitämistä hieman...) Kapris kyseli hoitopaikasta eli siitä ei ole vielä tullut tietoa.

Nyt meen nukkumaan. Öitä! Harmi, että tapaaminen peruuntui. Nyt voi käydäkin sitten niin, että Johanna ottaa mun paikan, sillä jos treffit ei nyt parin viikon aikana onnistu, niin meikä ei sitten pääse ollenkaan. Johannalle vielä suppareita ja muille vilkutukset!

Tuuli

 
senora
Tuulille vielä onnittelut työsopparin allekirjoituksesta. Toivottavasti saatte hoitopaikan siitä lähipäiväkodista...ja toivotaan että tieto tulee pian, että voitte käydä harjoittelemassa päiväkotielämää. Mulla tulee jo melkein itku kun aattelen että pieni pitäis jättää päivähoitoon... Onhan ens kuun alkuun vielä monta viikkoa.. Eikös oo kiva aloittaa uudessa työpaikassa siten,että on viikonloppuvapaa... Kerroinko muuten että yks mun tuttu sanoi kun puhuttiin päivähoidosta, että lapsi on päiväkotiin valmis sitten kun osaa lyödä takaisin... ja siksi oli perhepäivähoidon kannalla... Hienosti M on oppinu teillä ettei digiboxiin saa kajota... Ja sieltä se puhekkin alkaa M:lle tulla...

Voi harmistus tuota Kirpun negaa... jospas vaan testasit liian aikaisin?? Ei muuta kuin uutta testiä perään.. Ois kyl huisia kun plussaisit ja ois Kapriskin saanu ne kaksi viivaa.. Ois ollu oikee rynnistys odotuslistalle...

Kiva kun pikku2:lla oli onnistuneet messut... Toi teijän parisuhde on kyl mallillaan... NO itseppä tiiät mitä teet... Toi miehen reisutyökin tekee varmaan sen, että hänellä niitä eroajatuksia...

Täällä yö meni sit taas vaihteeksi harakoille... N nukahti normaaliaikaansa. Sit jossain vaiheessa iltaa soi miehellä kännykkä. Siis yleensä sen jättää alakertaan... Nyt oli kuitenki mukana ja eihän sitä tietenkää voi mennä puhumaan muualle.. N heräs ja en edes yrittäny nukuttaa ennen puhelun loppumista. Sain sit tainnutettua höyhensaarille, mut neiti heräili tunnin-puolentoista välein... ja herätti tietenki minutki...

Safiirille... ei meilläkää näy enää juniori... Saivat kesällä miehen ylipuhuttua plustvkortin tilaamaan... Muutaman kuukauden meillä oli kortti. Ei niiltä ylimääräisiltä kanavilta tullu paljoo katsottua mitää. Ja niin se sanottiinki irti, näkyi vielä eilen, mutta tänään ei enää... Nauhottelin jotai, että voijaan tytön kans katsoo.

 
ÄssÄ!
Kirpulla pukkaa oireita! Jospa tosiaan testasit liian aikasin... älä heitä kirvestä kaivoon vielä! bd db db bd


Tuulille onnittelut työsopparin allekirjottamisesta! Mahtaa olla ensimmäinen työpäivä jännittävä! =O) Toivottavasti M tosiaan pääsee lähipäiväkotiin!
Heh!! toi senoran tutun kommentti että sitten kun osaa lyödä takasin, niin olis valmis päiväkotiin xD Päiväkodeissa työskennelleenä voin sanoa että se on ihan lapsesta kiinni, toiset sopeutuu ihan pienenä tosi hyvin ja sitten taas joillain isommillakin on tosi vaikeaa sopeutua.

Kiitos vaan kaikille onnitteluista. On tosi epätodellinen olo! Oireita kun ei oo nimekskään niin jalat on tukevasti maassa. Päivä kerrallaan täs on mentävä. Salaa olen kuitenkin niiiiiiin onnellinen ja iloinen =O) Nelskun LA on kiekon mukaan 14.6. mullahan on kierrot vähän heitelly että ultrassa se sitten selviää se lopullinen la. Mä oon kaikista käyny varhaisultrassa yksityisellä gynelläni, mennään taaskin =)


vilkutus kaikille ÄssÄ kera nelskun
 
**Johanna**
Huomenta.

Minä ja Vauva olemme edelleen samassa paketissa. Aamuyön supistukset palasivat,
mutta kyllä oli taas niin säälittävää jomotusta, että naurattaa. En olis kyllä uskonut, että tämä menee tälläiseksi. Mutta, mutta.. Mietin eilen illalla tuossa sohvalla ähistessäni, että tässä sitä ollaan viimeistä kertaa. Vähän surullista ja samalla mahtavaa.

Tuulille onnittelut uudesta työpaikasta!! Mahtavaa, upeeta, mahtavaa!!

Kirpulle pidän peukkuja pystyssä, että olisit samanlainen hätähousu kuin minä. Mähän tein parit negat aina ennen sitä haamuplussaa. =0)

Voisko se Lammas tulla taas takaisin? Teittiä kaivataan!

Tähän kohtaan kynttilä lepattamaan viime perjantaina tässä lähellä menehtyneiden sisarusten muistolle. Ja enkeleitä matkaan isosiskolle joka taistelee elämstään sairaalassa. Kaikella on tarkoituksensa, niin sanotaan. Tämän onnettomuuden tarkoitusta tuskin kukaan saa koskaan selville. :(

Johanna 38+4
 
Katzu
Huomenta

Tuulille tosi paljon onnea uuden työpaikan johdosta vielä kerran :) Kyllä se M kohta jo kävellä taapertaa, kunhan hoksaa että ylöskin voi nousta :)

Meillä alkanut tulemaan myöskin yöheräilyt ihan "tavaksi". Eli herään siihen kun M alkaa önisemään sängyssään ja käyn laittamassa tutin suuhun. Viime yönä syötiin muistaakseni joskus kolmen huitteilla, sit kuudelta ja varttia vaille kahdeksan herättiin.
Tässä taas odotellaan kakkaa saapuvaksi. Eilen ja tänään ollut sellainen jo kaasulaiva. Viime keskiviikkona viimeksi vatsa toiminut :)


Eiköhän ÄSsällekin niitä oireita ala pukkaamaan vähitellen!!!!

Mukava kuulla että Antzillakin menee kivasti masun kanssa. Onko sulla ollut muuten mitään älyttömiä väsykohtauksia???

Kirppu tsemppiä, toivotaan että + pärähtäisi sinnekin.

Nyt suihkuun....
 
Kirppu!
Aurinkoista päivää kaikille. Ompa ainakin täällä Lahden suunnalla kertakaikkiaan hieno keli!Äkkiä pyykkikone päälle ja pyykit ulos, aivan ihana tuoksu kun illalla ottaa sisään.

Me ton isomman lapsen kanssa keräiltiin eilen värikkäitä lehtiä ja laitettiin kirjan väliin. yritetään sitten joku påivä liimailla paperille. En oikein keksi tommosen vähän alle 3v:n kanssa mitään kivoja askartelujuttuja. Piirrellä tykkää ja muovailla mutta esim. sormivärit oikea kauhistus kun menee kädet likaiseksi....

Ehkä testasin liian aikaisin. Tiedän että ovis oli 28.9. ja katsoin jostain laskurista että plussa pitäisi näkyä 10.10. Ajattelin vaan kun oireita on että näkyis nopeemmin ja kun oli herkkä testi. Nyt on sit oviksesta noin 8-9vrk, ja vissiin 10 vrk hedelmöittymisen jälkeen pitäisi näkyä eli sen on sit se perjantai. Kuukautiset pitäisi alkaa lauantaina. No, testaan loppuviikosta.

Johannalle lähettelen suppareita..

Nyt kaksplussan kimppuun!

Kirppu
 
Niksu1
Kauris lähettelee Ässälle & Tuulille onnitteluja ja Johannalle suppareita! Pääsevät ehkä jo huomenna kotiin....=)

Niksu puolestaan lähettelee Ninnille jaksuja kovasti!! Ja pitelee Kirpulle peukkuja, että testaus on tosiaan suoritettu liian aikaisin ja loppuviikon testaus toisi toivotun lopputuloksen!

Nyt ei jouda muuta, koirat ja kakarat pitää kiireisinä....=/

Niksu
 
Tuuli!
Heipat! Ihanaa, että Kauriskin sieltä pääsee jo piakkoin nyytin kanssa kotiin! Ja kaikille oikein paljon kiitoksia onnitteluista - olen ihan otettu, että kaikki muistavat, vaikkei kysymys olekaan vauvauutisista...ne ehkä sopisivat tänne odotuspuolelle paremmin ;) Mukavaa, että meitä on niin monen kirjava joukko täällä, joten niitä uusia odottajiakin saadaan aina listoille, vaikka meikäläisellä (ja ehkä jokusella muullakin) on vauvahaaveet tältä erää jäädytetty. Kirppua peukutetaan nyt sitkeästi edelleen ja toivotaan, että pääset heti Ässän perään listoille.

Onko Tehiksen pesueella pahakin tautitilanne? Ajattelin vaan, kun ei ole mitään kuulunut. Toivottavasti kaikki on kunnossa! Entä mikä on Ompun teen vointi?

Hieno ilma on ollut täälläkin päin. Oltiin monta tuntia liikenteessä - ekaksi tutustumassa yhteen yksityiseen päiväkotiin ja sitten vielä lenkkeilemässä. Tosi kivan tuntuinen paikka oli tuo päiväkoti, semmoinen pieni ja kodikas, harmi vaan, että sekin on tällä hetkellä täynnä. Laitettiin M jonoon, josko se viimestään ens syksynä pääsis sinne sitten. Olis kätevästi meidän molempien työmatkan varrella tuo paikka. Mutta tuohan ei tietty ratkaise meidän tämän hetkistä tilannetta. Ei auta vaan kuin odotella, mitä kaupunki tarjoaa...Niin Senoralle piti vielä sanoa, että täällä päin tuo perhepäivähoito on lähes poissuljettu vaihtoehto, koska niitä perhepäivähoitajia ei vaan ole. Pitäisi tuntea joku, joka ryhtyisi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Aikasemminkin on tästä ollut puhetta, että tuo Niksun tilanne on kyllä ihan ideaali eli perhepäivähoitaja on teille entuudestaan tuttu ja hyväksi todettu ;) Mun sisko kertoi juuri viime viikolla kaveristaan, joka oli kieltäytynyt viemästä lastaan perhepäivähoitoon, vaikka kunta sitä tarjosikin, koska se perhepäivähoitaja oli kuulemma ollut ihan järkky (sanoi mm. ettei välttämättä ehdi joka päivä ulkoiluttaa lapsia?) ja asuntokin ihan siivottomassa kunnossa :(

Kattelin tossa Stockan Hullujen Päivien esitettä ja siellä olisi lasten GoreTex kenkiä myynnissä alkaen koosta 20. Oisko ihan hullu ajatus ostaa Ämmälle semmoset? Mitä sanoo kenkäexpertti Kapris? Ämmällä on tällä hetkellä käytössä yhdet lenkkitossun tapaiset kokoa 18.

Eipä kai muuta tällä erää. Johannalle niitä suppareita ;)

Tuuli
 
safiiri,
Iltaa ennen soutua.

Seuraavan raapustin jo isompiin pesueisiin aikasemmin tänään:

" Nelkku kävi tänään 8kk(!)neuvolalääkärissä. Lääkäri oli espanjalaissyntyinen mies ja totes nelkun nähhessään että "Ooh mitkä silmät. Jos nelkku menee isona Espanjaan, siellä ovat miehet polvillaan hänen edessään noiden silmien vuoksi" Hmmm, tässä äiskä jo ehkä vähä huolestuu tyttären tulevista seikkailuista... "

Nelkkulainen on muuten hoikka ja pitkä tyttö. Strategiset mitat tänään on 7880g ja 73cm. Saatiin käsky alkaa antaa rypsiöljyä päivittäin, jos painoa saatas vähä lisättyä. Vaikka lääkäri meinas myös että hän nyt vaan on pitkä ja hoikka. Tuo oli tosiaan hyvä reaktio hältä Nelkun silmiin (ei koittanu hurmata meikäläistä - se oli siippa joka neuvolassa kävi). Ripsetki on ainaki kaks kertaa niin pitkät ku mulla. Ai että ku hän joskus laittaa maskaraa, niin bojoing, kauriinsilmäräpsyt on valmiit :)

Ny hoputtaan lapsukaisia pikku hiljaa unten maille. Salkkarit vielä katotaan ja sitte kutsutaan nukkumattia. Öitä :)
 
*kapris
safiirin nelkulla onkin tosi ihanat ja isot silmät! Täytyy hankkia kohta isompi näyttö koneeseen, että mehtuu neidin simmut näyttöön =)

hih, kenkäexpertti =)
Kyllä mä ostaisin noi kengät kun noin halvalla saa!!!! Varsinkin kun M menee tarhaan.
Tai siellä kun ollaan kuitenkin ulkona "säällä kuin säällä" niin on tosi hyvä, että hyvät popot jotka pitää jalat kuivana!
Kun ihan tavallisia kenkiäkään ei meinaa saada noin halvalla.
Täytyykin mennä katselemaan sitä mainosta - äidille, kun meille ei tule ;)

kirppu on kyllä testannut liian aikaisin ja uutta testiä kehiin vaan loppuviikosta!

nyt mies häätää mut pois koneelta...

halit ja pusut kaikille
 
Ninni..
Pikaluin tänkuun ketjun..tautia vähän jokapuolella..paranemisia kaikille!

Meilläkin koo syö itse..riisiä ja lihaa kaurakermakastikkeella, ja ilta&aamupalaksi kaurapuuroa. Harmittaa, kun ei oikein ole mitään mitä vois antaa välipalaksi, meillä kun ei ole vielä yhtään marjaa tai hedelmää löytynyt, mikä sopisi. Toistaiseksi saa siis vielä kukkakaalisosetta. Innostuin jo vaniljakaurajogurtti valmisteesta, mut vanilja ei näytä sopivan. Ois ollut hyvääkin, kookin tykkäsi.
Yöt ovat hieman parantuneet..tukevamman ruoan myötä heräilyjä keskimäärin enää 3 yössä.

Mies on sairaalassa..ikävä!

Olen minäkin fiilistellyt vuoden takaista..

 
senora
Safiirin nelkulla ihan mallikkaat mitat neuvolasta... vai hurmurityttö siellä... onnittelut muuten neiti nelkulle uudesta taidosta...

täällä on kalkatettu tunti hereillä... Eipä ois sitä yhtä pitkää yöunta pitäny kehua.. Viime yön taas neiti heräili... jokusen kerran uni jatkui kun vaihoin asentoa... aamukuudelta oli unet sit finito... tosin iltapäivästä neiti nukkui tunnin pätkän... ja piti käydä tsiigailemassa että hengittääkö... no toisaalta hyvä kun nukkuis päikkäreitäkin, mutta yöunetkin sais olla ihan hyvät.

Voi harmistus tuota Ninnin koon allergiaa. toivottavasti iän myötä helpottaa ja sopiva välipalakin löytyy.
 
ÄssÄ!
Voi että tota ninnin pikkusta... toivon niin että pian hellittäisi ja löytyisi sopivia ruokia, hienoa että yöt sujuu jo vähän paremmin! Ootko muuten kirjotellu/lukenu jotain allergisten lasten vertaistuki keskustelua/palstaa? Vaikka ne taitaa olla niin yksilöllisiä noi allergiat... se mikä käy yhdelle ei käy toiselle..
Koska sun mies pääsee sairaalasta? paranemisia hälle!

Senoralassa ollu vilskettä öiseen aikaan.. toivottavasti neitikäinen antaa äipän nukkua ens yönä paremmin.

Kaprikselle ja esikoiselle tsemppiä operaatioon! =O)


Missäs johanna on kun ei oo näkyny?? hmmm tarviikin tulla kurkkimaan...

omaannapaan ei muutosta, koitin soittaa aikaa varhaisultraan muttei ollu vielä sen lääkärin varauskirjaa niin pitkälle.. vko 44 aattelin, sillon olis 7+ edellisellä viikolla taitaa olla liian aikasta vielä. varsinkin kun en voi olla 100 varma noista kierroista

päivän jatkoja kaikille!

ÄssÄ kera nelskun
 
**Johanna**
Täällähän minä, täällähän minä....

Pikaiseen vain ilmoittaudun: neuvolassa tuli käytyä, kaikki ok.
Neuvolantäti ei vain löydä lapsen päätä: "kyllä se siellä varmasti on, mutta minä en tunne sitä, vaikka se yleensä löytyy helposti" (ei ole löytänyt muutamaan viikkoon jostain syystä)
Se on kuitenkin mukavaa, että lapsellani on pää, vaikka neuvolantäti ei sitä löydäkään. =0)

Vilkutukset kaikille, muutama veikkauspäivämäärä on jo ohitettu, itse henk. koht. toivon, että Katzu on ennustajaeukko. ;)

Ässälle vielä kerran hyperonnittelut!! Ja Kaprikselle tsemppiä, pysy vahvana!!

Johanna 38+5 ja hän, jonka päätä on vaikea löytää...

 
Katzu
Johannalle: M:n pää oli niin laskeutunut,että terkka pystyi vikalla käynnillä tuntemaan enää juuri kallonpohjan ja viikkoja silloin 37+5 muistaakseni.
Tilasin reilu kk sitten M:lle ne uudet komerot. Eilen vuntsin aamulla, että kehtaisko soittaa sinne firmaan ja tiedustella niitä komeroita. No sillä silmän räpäyksellä soi mun luuri ja soittivat sieltä firmasta, että komerot ovat valmiit. Pikkasen hymyilytti... :)
Mä olen jo pienenä "nähnyt" asioita ;)

Ei ole olo muuttunut sen flunssaisemmaksi eli tuo herpes tuossa huulessa tönöttää, mutta muuten suht normaali olo.

Toivottavasti se Ninnin mies pääsee pian kotiin!!!!

Nyt taitaa M herätä,häläristä kuuluu ääniä
 
Ninni..
Huomiseen ainakin joutuu sairaalassa olemaan. Vähän ahistaa, kun ollaan taas samassa tilanteessa kun kesällä..No mutta yritän jotenkin jaksaa..toivottavasti tulisi viimein kuntoon.

Minäkin menin hehkuttamaan , että yöt parempia..viime yö ei sujun taas mitenkään..koolle on tullu nyt myös ylös hampaat..etenkin yöllä koo syö jotenkin huonosti ja sattuu kivasti..miten muilla haittaako hampaat imemistä?

Menee hermot kun jokapäivä ulkona tekevät jotain hommia, mistä kuuluu kamala meteli..koo ei saa nukuttua..Mur
 
Ninni vielä
Ässä..olen kyllä käynyt allergiasivuilla.

Tässä tilanteessa ärsyttää taas sekin, et huomaa kuinka yksin on! Ensinnäkään ei ole ketään aikuista kelle jutella ja toiseks kun on pärjättävä ihan yksin. Jumpat sun muut omat jutut saan unohtaa taas muutamaksi viikoksi. Palkkaisin vaikka lastenhoitajan, mut sosku ei myönnä tukea, niiden mukaan meillä pitäis vielä olla reilusti rahaa, kun mies oli kesällä yhden kk töissä..vaan eipä ole..on ollut pakko ostaa vaatteitakin, lapsilla käyneet pieniksi, mulle omat taas pieniksi..Ärsyttää!

Mutta mieli on silti ihan ok..olen yrittänyt kerätä voimia varastoon..katsotaan miten pitkälle riittää..

 

Yhteistyössä