Ei noi sun lapsenkasvatusperiaatteet ole ollenkaan huonoja
Itsekin olen siis samanlainen "natsi" eli johdonmukainen ja selkeä. Ja juu, samoin periaattein lapsia kasvatetaan kun koiriakin. Hyvää käytöstä kehutaan ja huonoa joko moititaan tai jätetään huomiotta. Lapsi hakee huomiota, negatiivinen huomio on parempi kun ei huomiota ollenkaan, joten kyllä aika pitkälle pääsee vaan sillä että vahvistaa hyvää käytöstä ja pitää selvät säännöt joita noudatetaan ja mahdollisesti rankaisee( ei fyysisesti) huonosta käytöksestä ja tottelemattomuudesta.
Itse olen faktinen ja analyyttinen persoona, jos jotain sanon, niin se myös pitää. Osaan kyllä joustaakin mut vain ei tärkeissä tilanteissa. Siksi huomaankin omaavani samankaltaisia ajatuksia lastenkasvatuksessa, kun mitä olet tääläkin puhunut.
Tarkoituksenani on kasvattaa hyvinkäyttäytyvät lapset, joita ei tarvitse erikseen ohjeistaa jatkuvasti esimerkiksi kyläillessä tai kodin ulkopuolella, vaan osaisivat käyttäytyä kunnolla ja tottelevat ilman huutamista. Tähän mennessä toiminut todella hyvin
Ja kyllä meillä leikitään, nauretaan, halitaan, pussaillaan, lauletaan ja tehdään paljon yhdessä! Eli ei tämä meidän elämä mitään kehitysleirimeininkiä ole vaik natsileiman olenkin saanut ulkopuolisilta otsaani ainakin huumorimielessä kun samat säännöt teen selväks myös tovereiden lapsille kun tulevat meille.
Ja korjaan myös toisten lasten käytöstä hiekkalaatikoilla ja yleisissä paikoissa jos niiden omat vanhemmat ei sitä tee.
Tää teksti toivottavasti valasee vähän, että kyllä sitä näillä eväillä saa ihan kunnollisia rakastavia lapsia aikaseks. Johdonmukaisuus on lastenkasvatuksessa suuressa osassa! Mun mies sit taas on se lepsu joka ei itkua kestä kuunnella ja tytöille antaa kaiken periks, onneks mä olen se joka niiden kans tääl kotona päivät on niin oon myös se jolla on se painavin sana.
Kunhan perussäännöt on selvät niin kaikesta muusta voidaan sopia
Ei ole vakavaa jos joskus hypitään sängyllä ja sisällä saa juosta ja kiipeillä jos kuitenkin pysyy sellasilla niille tarkoitetuilla alueilla. Sohvallakin voi syödä joskus iltapalan, jos on jotain ei sotkevaa, mut tommosiin pyydetään sitten erikseen lupa. Eli meidän vajaa 3vuotias tietää jo, ettei normaalisti saa ja kysyy et saisiko nyt kuitenkin. Niin tommosissa voi joustaa jos ei ole mitään ns. estettä. Kunhan se peruspohja on selvä! Meillä lapset nukkuu omissa sängyissään ja viereen saa tulla jos on todella kipeä eikä uni omassa sängyssä siitä johtuen tule.
Tässä nyt vaan tosta kasvatusjutusta. Tiedän et monet ajattelee erilailla ja pitää ihan liian tiukkana jos en jostain asioista jousta, mut aina on mulla peruste sillon minkätakia ei voi joustaa. Esimerkiks ei mehua tai herkkuja ennen ruokaa. Edes kylässä!
En nyt tiedä liittykö tää mihinkää aikasempaan tässä ketjussa, mut tuli vaan noista sun kasvatusmietteistä mieleen et samoille linjoille olet tulossa niissä ku missä minä meidän perhettä vien :> Miehen kanssa yhteistuumin, sanoikin yks ilta et mitähän hän tekis ilman mua. Tutista vierotus oli menossa pienemmällä ja isäntä oli heti jo viiden min itkun jälkeen viemässä sille tuttia, kunnes muistutin et se on sama edessä huomenna jos nyt sen viet ja sitten se kestää vielä kauemmin. Meni pari min kun kukaan ei vieny tuttia niin nukahti. Jos ois vieny niin tuskin ois paljon siihe pariin minuuttiin siinä vaikuttanut
Ihan vaan kannustan johdonmukasuuteen ja noilla sun ajatuksilla uskon sun pärjäävän paremmin ku hyvin lastenkasvatuksessa!