Kuulumisia vihdoin
Pahoittelen päivitysten puuttumista...on ollut melko kiireistä viime aikoina. Olen vuokrannut oman pienen asunnon ja viime ke muutin tavarani sinne pois talosta. Viime yö oli ensimmäinen yö uudessa kodissa kaikkinen eläimineen päivineen. Tähän asti olen lähtöni jälkeen majaillut kaverini luona.
Lähtöni jälkeen mies on uhkaillut terveyttäni ja jopa tappavansa minut. Vei kaikki rahat yhteistililtäkin. Vein asian poliisille ja nostin syytteet pahoinpitelyistä, laittomasta uhkailusta ja kavalluksesta. Vaikka muista on liian vähän näyttöä, niin kavallus näkyy tiliotteella
Ja jääpä ainakin ilmoituksesta merkintä muistakin, jos tähän juttuun tulee jatkoa..
Eli minulla/meillä menee nyt aika hyvin. Kämppä on vielä sekaisin ja kaikki miten sattuu, mutta olo on helpottunut ja suhteellisen turvallinenkin.
Mies on seonnut täysin ja majailee nyt tyhjässä ok-talossa... Hän on muuttanut kaikki tavaransa välivarastoon. Jopa olohuoneen sohvan. En itse jaksaisin niin elää mahdollisesti kuukausia, kun talo on myynnissä. En tiedä, pelkäsikö hän, että muuttaisin samalla hänenkin tavaransa uuteen paikkaani vai mikä siinä oli, että piti talo tyhjentää jo ennen kuin pääsin itse sinne pakkaamaan. Aivan kuin minua kiinnostaisi hänen romunsa. Muistuttaisi vain itsestään.
Mies on kiero kuin korkkiruuvi. Onneksi opin nyt tuntemaan tämän ihmistyypin, ja toivon, etten enää sekaantuisi vastaavaan. Olen netistä löytänyt vertaistapauksia ja ne ovat edenneet suunnilleen samoin kuin oma tarinani. Yhteiseen asumukseen on muutettu nopeasti ja kihlauduttu, naimisiinkin menty. Sidottu mahdollisimman tiukkaan nopeasti, jotta toinen olisi siinä jumissa. Onneksi raha ei minun elämässäni mitään ratkaise, eikä se riitä minun pitämiseksi paikallaan. Tähän eroon menee kaikki säästöni ja hieman päälle, mutta on se sen arvoista!
Olen käynyt lyhyessä ajassa koko tunneskaalan läpi. Lähdön jälkeen minulla oli paha olla miehenkin puolesta, kun tiedän kuinka kova paikka tämä hänelle on. Mutta se tunne katosi aika pian uhkausten ja varastamisen myötä. Sitten on ahdistanut ja pelottanut aivan kaikki aivan mielettömästi. Hetken jo harkitsin tarvitsevani rauhottavia lääkkeitä tms kun ahdistus kävi todella kovaksi. Ohi sekin meni ja nyt pysyy jo hallinnassa. Pyrin varautumaan ulkona liikkuessani mahdolliseen hyökkäykseen. Mietin valmiiksi, mitä teen, jos mies ilmestyy oven taa vaikkapa kirveen kanssa. Pyrin piilottamaan itseni parhaani mukaan. Yritän huolehtia, ettei uusi osoitetietoni kulkeudu vanhaan paikkaan ja että kiellän kaikkia tahoja antamasta osoitettani. Ainakin mies joutuu sitten seuraamaan minua töistä kotiin, jos meinaa minut löytää.
Kissat ovat kotiutuneet uuteen paikkaan jälleen loistavasti. Siksi olen vitkutellut niiden siirtoa tänne, jotta ehdin laittaa ainakin niiden kiipeilypuut ja muut tarvikkeet kuntoon. Helpottaa sopeutumista, kun on tutut ja turvalliset tavarat paikoillaan. Pojat ovat tottuneet muuttoihin, onneksi. Kohta on koirakin tottunut! Pienen ikänsä aikana se on joutunut muuttamaan jo kasvattajan luota pois ja minun kanssani kolme kertaa! Jospa tämäkin kasvattaa, eikä kaada. Hieman se on stressaantunut ja protestoinut tekemällä tarpeet sisälle, mutta se on pientä se. Loppunee parissa viikossa. Harmi vain, kun kaveri ei tiennyt, mitä tarpeitten teko sisälle tarkoittaa ja oli sen haukkunut pystyyn ja laittanut häkkiin rangaistuksena. Koitin jälkeenpäin selittää, että koira ei ylipäätään ymmärrä, mistä sille ollaan vihaisia, jos vahinko on sattunut kauan sitten. Hauskinta oli, että kertomani teoria sai käytännön vahvisteen nopeastikin; kaveri oli päästänyt koiran huoneesta ja se oli mennyt luimistellen suoraan häkkiinsä. Koira ei ollut tehnyt tarpeitaan sisälle, mutta se oli oppinut, että kaveri on vihainen avatessaan oven ja sille pitää mielistellä. Kaveri yllättyi tästä kokemuksesta. Heidän vanha koira kuulemma oli ymmärtänyt kyllä ajankin jälkeen, jos oli tehnyt jotain pahaa. Kysyin, käyttäytyikö koira samoin kuin omani nyt? Menee mielistellen "häpeämään" jonnekin..jeps. Ei se ymmärrä mitään muuta kuin että sen isäntä on kiukkuinen ja vaistonvaraisesti koira alkaa siinä tapauksessa mielistellä ja myönnytellä. Onneksi sain koirani pois miehen luota, tämä olisi varmasi pilannut sen. Luulen, että mies on lyönyt koiraa tai muuta, koska koira usein mielisteli miestä..surettaa sekin havainto.