Kyllä nyt menee hyvin
Kävin eilen talolla päin kaverin luona grillailemassa ja saunomassa ja samalla vein pihalle kukkia. Oli sekin yksi show! Välittäjä ilmiantoi, että eksä ei ole edes tyhjentänyt viimevuotisia risuja pois kukkapurkeista... Aiemmin eksä sanoi, että välittäjän kanssa ei saa tulla käymään vkl aikana, kun hänellä on vieraita eikä sovi jne pysykää poissa painukaa vittuun. Jepjep. Ilmoitin ostaessani kukkia, että käyn laittamassa ne tänään (eli eilen). En kysynyt mitään, ilmoitin vain että näin tulee tapahtumaan. Sieltä tuli senpäiväinen vuodatus että!
En usko, että vieraitakaan haittaisi, jos pikaiseen ohikulkumatkalla haen kukkapurkit mukaan ja myöhemmin palautan kukkineen päivineen. Itse työn tein kuitenkin kaverin pihalla. Muutamia viestejä se jaksoi vittuilla, napista ja aukoa päätään. Yhteenkään en lähtenyt mukaan, ja totesin vain, että neljän jälkeen olen siellä. Hah! Siellä mitään vieraita ollut ja äijäkin oli lähtenyt koiran kanssa pois kävelylle, ettei vaan tarvitse nähdä
Lähetteli vielä viestejä, että pitäisi ilmotella, kun olen häipynyt XD Luuli kai, että jään laittamaan niitä rehuja sinne, voi voi. En edes huomannut näitä viestejä, kun oltiin tosiaan ulkona ja valmisteltiin jo kovin grillausta. Ehkä tunnin oli reppana ollut lenkillä "ihan turhaan" hah hah!
Lähtipä vielä alueelta karkuunkin ryyppäämään, kun ei kestänyt niin olla niinkään lähellä. En tiedä, miksi siitä minulle piti ilmoittaa.. Tuntuu, että tämä on sille paljon vaikeampaa kuin minulle. Ja tosiaan...mitään vieraita ei sitten edes ollut. Kunhan haluaa tehdä asiat vaikeaksi.
Olihan minulla toki kavereita mukana siinä. Yksin en vieläkään lähesty taloa ikinä. Menen sinne sitten vasta laittelemaan paikkoja, kun mies on muuttanut sieltä pois. Se ei tosin tule tapahtumaan missään lyhyessä ajassa, eikä sen väliäkään. Ehkä joskus sitten. Toivon mukaan menisi kaupaksi tämän kesän aikana.
Hyvin menee! Ihmettelen itsekin, kuinka hyvin osasin jättää omaan arvoonsa eksän vittuiluviestit, enkä vastannut vittuilulla. Enkä edes enää suuttunut asiasta paljoakaan. Mitä vähemmän eksä pystyy vaikuttamaan minuun tuittuilullaan, sen vahvemmilla minä olen. Ja sen paremmin olen jättänyt kaiken taakse.
Tuttujen kanssa puhuttiin ihan eri asiayhteydessä kriiseistä ja miten niissä on aina samalaiset piirteet, vaikka kriisien aiheuttajia on erilaisia. Yksi vaikeimmista asioista on kuulemma hyväksyä se asia, että kriisin aiheuttaja muuttaa tulevaisuutta ja halutut suunnitelmat eivät toteudukaan. Oli kyseessä sairaus, ero, läheisen kuolema, mikä tahansa. Sehän on aivan totta! Vaikeaa oli itselleen myöntää, että toivomani tulevaisuus ei toteudu ja unelmasta pitää luopua, eli eksä pitää heivata. Eksä ei ollutkaan mitä kuvittelin, enkä saakaan perustaa perhettä maalle jne. Sitä oli vaikea hyväksyä. Harmitti paljon ja pettymys oli suuri. Toinen viisaus samassa keskustelussa oli, että jos suunnitelma A ei toteudu, on siirryttävä suunnitelma B:hen
En tiedä, monesko aakkonen minulla on menossa, mutta vielä niitä on jäljellä!