Avokin lapsesta..

  • Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
mie en vaan käsitä mikä ihme siinä on että "äiti" on niin pyhä ja täydellinen vaikak tekis kaiken päin v*ttua.. joistain vain ei ole äideiksi, jotkut vaan on surkeita omaan napaan tuijottajia.. se että on laspen synnyttänyt ei tee automaattisesti hyväksi äidiksi..
ap:n kertoma juttu kuullostaa tasan just siltä että äiti ei jaksa nähdä vaivaa lapsen eteen.. mennään sieltä mistä aita on matalin.. ja se ei ole hyvä.. mie en ainakaan suutu jos exän nyxä kysyy jotain asiaa, esim just kuivaks opettelua.. vastaan sille tasan totuuden mukasiesti että koitetaan kun lapsi on siihen valmis.. poitsu on ny 2v joten mikään hirveä kiire ei ole.. mennään lapsen tahtisesti.. mutta pointti on se että ei se exän nyxä ole mikään suuri paha katkera akka joka on kateellinen siitä että on yhteinen lapsi jonkun muun kanssa.. täällä on ihme porukkaa kun väenvängällä pitää asiat vääntää päin persettä..
Joistain ei ole. Ja jotkut ovat. Mä en todellakaan ymmärrä miten joku toinen nainen eli exän nyxä kehtaa pomppia varpailleni, alkaa leikkiä äitiä ja vaatia että lapsen pitäisi olla hänen huollettavanaan! |O Kun ihminen on perustanut kaikki näkemyksensä exän höpöhöpö tarinointeihin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.
Ja mistähän ap niin tarkkaan tietää lapsen säännöllisyyden ja johdonmukaisuuden ja turvattoman olon? Lapsi voi käyttäytyä hyvinkin erilailla isänsä luona kuin äitinsä kanssa. Usein sitä uhmaa näytetään äidille (jos on lähivanhempi eli lapsen kanssa eniten tekemisissä ) ja se uhmaaminen ei tarkoita samaa kuin että lasta ei kasvatettaisi eli uhmaa kuuluukin lapsen näyttää.

Mulla tuli apsta kieltämättä oma tilanne mieleen, kun exäni ei suostunut ottamaan lapsen ihonhoitotuotteita mukaan, ilmoitti minulle että hänen vaimonsa tietää paremmin kuinka lapsen ihoa hoidetaan ja sen jälkeen vielä vaimo pisti minulle informatiivisesti sähköpostissa viestiä siitä mikä siihen lapsen ihon kuntoon vaikuttaa, lopputulos oli että lapsi tuli posket verestävinä kotiin kun ei kylmällä kelillä oltu laitettu kosteusvoidetta :headwall:

En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
Olet kärpäsenä katossa hänen kodissaan? :xmas:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
haluan tälle lapselle vain parasta, eikä se ole mielestäni se ettei lapsi saa viettää mitään juhlapyhiä äitinsä kanssa, koska äisin täytyy saada elää nuoruuttaan.
Taitaa olla sulle rasite että lapsi on teillä kaikki juhlapyhät.

ja sanoisin ettei välttämättä ole kyse äidin laiskuudesta ettei lapsi ole täysin kuivam, jokainen oppii ajallaan, ei pakottamalla tollot

Voi vittu, kun et satu tuntemaan tätä lapsen äitiä!!!!???? Et voi sanoa millainen se on!!!

 
sekoboltsi tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Toi vaippajuttu on kyllä semmonen ettei sen kans kande kiirehtiä. Jokainen ajallaan. mun kamun tytöllä oli viel 3v. vaipat vaikka reipas tyttö onkin, nyt 4v. eikä enää vaipoissa.

Jos ap:n mies niin hyvä isäolis (ja äiti niin kamalan huono) niin eiköhän isä olis huoltajuuden saanut.

Kyllä YH äidilläkin on oikeus bilettää jos lapsi isällään sen aikaa. Suurimman osan ajasta kuitenkin äidillään?

En ymmärrä mikä AP:n ongelma. Mustasukkainen exästä ja heidän tyttärestään? Koita kestää ap.
tää asia vähän tökkii, on yh äidilläkin oikeus bilettää... no on toki, sitä en kiellä.. mutta jos kuukaudessa on 30 päivää ja siitä 15 lapsi on isällään, lopuista 15 lapsi on muualla hoidossa 7 päivää niin millainen äiti nyt sitten olikaan kyseessä...??? ihan oikeasti... vai olisiko niin että tälläinen äiti ajattelee että on kiva kun on lapsi kunhan joku muu hoitaa sen jotta itse saa ylläpidettyä sosiaalista elämää ja siinä sivussa nautittua nuoruudesta, ja perusteluna tietysti se että lapsen yksin hoitaminen on niin rankkaa... joka tässätapauksessa on paska puhetta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kolmivuotias on aika pieni....
Mulla oli kuopuksen kuivaksi opettelu tosi hankalaa. Vielä eskari-ikäsenä pissas housuihinsa ja joskus sänkyynsä. Kyllä olin monesti helisemässä sen kanssa..

Ja ymmärrän kyllä tätä äitiä... En mäkään ottais vaippaa pois, jos uus sänky ja patja, nehän on rahaa ja maksaa. Ei se suojuskaan kaikkea suojaa, täkkiä täytyy pestä jne.
Ton pojan kanssa kuivaksi opettelu kesti kuusi vuotta, kuusi pitkää vuotta. Ja kyllä monesti mietin, et laitanko vaipat vielä, ettei tarttis olla pyykkäämässä koko ajan vaatteita, ulkovaatteita ja lakanoita.
Monestihan se pissa meni patjallekin. Hyi helkkari.

Ymmärrän kyllä, mutta kun tämä lapsi on ollut hetken aikaa kuiva, mutta kun sitä ei siellä kotona johdonmukaisesti jatkettu, niin lapsi on taas vaipoissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
Ja mitähän tuo valitettavasti tarkoittaa? Valitettavaa, että nyxän exä on osa elämääsi? Valitettavaa, ettet voi pyyhkiä koko ihmistä elämästäsi pois? Mitä?

Etkä edelleenkään vastannut siihen, miksi sen lapsen huoltajuuden hankkiminen oli miehellesi niin "vaikeaa"? Tai, kuten sanoit, ei ollut helppoa. Isä saa jättää lapsen puolesta asioita tekemättä, koska ne eivät ole helppoja, mutta äiti ei? Miksi ei? Jos äidille ei ole helppoa jättää lapselta vaippaa, se on moitittavaa, mutta jos isälle ei ole helppoa hakea huoltajuutta, se on ihan ok?

En ymmärrä tätä logiikkaa nyt yhtään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.
Ja mistähän ap niin tarkkaan tietää lapsen säännöllisyyden ja johdonmukaisuuden ja turvattoman olon? Lapsi voi käyttäytyä hyvinkin erilailla isänsä luona kuin äitinsä kanssa. Usein sitä uhmaa näytetään äidille (jos on lähivanhempi eli lapsen kanssa eniten tekemisissä ) ja se uhmaaminen ei tarkoita samaa kuin että lasta ei kasvatettaisi eli uhmaa kuuluukin lapsen näyttää.

Mulla tuli apsta kieltämättä oma tilanne mieleen, kun exäni ei suostunut ottamaan lapsen ihonhoitotuotteita mukaan, ilmoitti minulle että hänen vaimonsa tietää paremmin kuinka lapsen ihoa hoidetaan ja sen jälkeen vielä vaimo pisti minulle informatiivisesti sähköpostissa viestiä siitä mikä siihen lapsen ihon kuntoon vaikuttaa, lopputulos oli että lapsi tuli posket verestävinä kotiin kun ei kylmällä kelillä oltu laitettu kosteusvoidetta :headwall:

En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
Olet kärpäsenä katossa hänen kodissaan? :xmas:

En jaksa selittää, mutta satun tietämään vähän liikaakin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Joistain ei ole. Ja jotkut ovat. Mä en todellakaan ymmärrä miten joku toinen nainen eli exän nyxä kehtaa pomppia varpailleni, alkaa leikkiä äitiä ja vaatia että lapsen pitäisi olla hänen huollettavanaan! |O Kun ihminen on perustanut kaikki näkemyksensä exän höpöhöpö tarinointeihin!
Tottakai itse ainakin ymmärrän, että miehen puheet ovat osin väritettyjä kun kertoo eksästään, mutta niiden perustapahtumien todenperäisyyttä en epäile hetkeäkään kun tunnen millainen nainen on kyseessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Joistain ei ole. Ja jotkut ovat. Mä en todellakaan ymmärrä miten joku toinen nainen eli exän nyxä kehtaa pomppia varpailleni, alkaa leikkiä äitiä ja vaatia että lapsen pitäisi olla hänen huollettavanaan! |O Kun ihminen on perustanut kaikki näkemyksensä exän höpöhöpö tarinointeihin!
Tottakai itse ainakin ymmärrän, että miehen puheet ovat osin väritettyjä kun kertoo eksästään, mutta niiden perustapahtumien todenperäisyyttä en epäile hetkeäkään kun tunnen millainen nainen on kyseessä.
Ja tuo ei sinua huolestuta yhtään? Just just..

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
Ja mitähän tuo valitettavasti tarkoittaa? Valitettavaa, että nyxän exä on osa elämääsi? Valitettavaa, ettet voi pyyhkiä koko ihmistä elämästäsi pois? Mitä?

Etkä edelleenkään vastannut siihen, miksi sen lapsen huoltajuuden hankkiminen oli miehellesi niin "vaikeaa"? Tai, kuten sanoit, ei ollut helppoa. Isä saa jättää lapsen puolesta asioita tekemättä, koska ne eivät ole helppoja, mutta äiti ei? Miksi ei? Jos äidille ei ole helppoa jättää lapselta vaippaa, se on moitittavaa, mutta jos isälle ei ole helppoa hakea huoltajuutta, se on ihan ok?

En ymmärrä tätä logiikkaa nyt yhtään.
No koska esim sun mielestäs en sais puuttua asiaan ollenkaan, niin on se silloin aika valitettavaa tietää liikaa, kun täytyy sivusta katsoa eikä saa asiaan puuttua?!
En kai voi puuttua asiaan mikä olisi pitänyt tehdä ,5v sitten??

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä saa jättää lapsen puolesta asioita tekemättä, koska ne eivät ole helppoja, mutta äiti ei? Miksi ei? Jos äidille ei ole helppoa jättää lapselta vaippaa, se on moitittavaa, mutta jos isälle ei ole helppoa hakea huoltajuutta, se on ihan ok?

En ymmärrä tätä logiikkaa nyt yhtään.
Kai sä nyt pystyt tästä oman mielipiteesi sanomaan, ap?

 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kolmivuotias on aika pieni....
Mulla oli kuopuksen kuivaksi opettelu tosi hankalaa. Vielä eskari-ikäsenä pissas housuihinsa ja joskus sänkyynsä. Kyllä olin monesti helisemässä sen kanssa..

Ja ymmärrän kyllä tätä äitiä... En mäkään ottais vaippaa pois, jos uus sänky ja patja, nehän on rahaa ja maksaa. Ei se suojuskaan kaikkea suojaa, täkkiä täytyy pestä jne.
Ton pojan kanssa kuivaksi opettelu kesti kuusi vuotta, kuusi pitkää vuotta. Ja kyllä monesti mietin, et laitanko vaipat vielä, ettei tarttis olla pyykkäämässä koko ajan vaatteita, ulkovaatteita ja lakanoita.
Monestihan se pissa meni patjallekin. Hyi helkkari.

Ymmärrän kyllä, mutta kun tämä lapsi on ollut hetken aikaa kuiva, mutta kun sitä ei siellä kotona johdonmukaisesti jatkettu, niin lapsi on taas vaipoissa.
Huomasin sen omasta lapsesta, että uskoin sen olevan kuiva kolme vuotta :D Eli se oli hetkellisesti kuiva.
Mutta, kyllä mä sanosin että kolmivuotias on pieni. Tietysti voi päiväseltään alkaa ottaan vaippaa pois, tai kokeilla harsoilla, että se huomaa märän tunteen. Itse käytin tuota kikkaa, kun kuopus oli kolme ja pissas vaippaansa. Käytin harsoja, jotta se oppis tunnistamaan et pissaa tulee niin on märkää.

Kyllä ne viimestään 15-vuotiaana... :D
Mutta se, että patja maksaa, se on ihan oikeesti sellainen mitä ymmärrän syynä siihen, ettei yövaippaa oteta pois. Sitten kun lapsi omaehtoisesti pidättelee yötä, alkaisin koettaan vaippaa pois.
Ja yöpullo kanssa pois, ei ton ikänen tartte.

Toisaalta, jos ainoa lapsi tai kuopus, on sitä ihana hemmotella pikkasen pidempään.
Nyt kun kattelen aikaa taapäin, niin neljännen kohdalla oisin viisaampi.
Pääsin kahden kanssa tosi helpolla, mitä vertaa kuopukseen.
Nyt osaisin olla paljon viisaampi hieman hitaamman lapsen kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
Ja mitähän tuo valitettavasti tarkoittaa? Valitettavaa, että nyxän exä on osa elämääsi? Valitettavaa, ettet voi pyyhkiä koko ihmistä elämästäsi pois? Mitä?

Etkä edelleenkään vastannut siihen, miksi sen lapsen huoltajuuden hankkiminen oli miehellesi niin "vaikeaa"? Tai, kuten sanoit, ei ollut helppoa. Isä saa jättää lapsen puolesta asioita tekemättä, koska ne eivät ole helppoja, mutta äiti ei? Miksi ei? Jos äidille ei ole helppoa jättää lapselta vaippaa, se on moitittavaa, mutta jos isälle ei ole helppoa hakea huoltajuutta, se on ihan ok?

En ymmärrä tätä logiikkaa nyt yhtään.
Meillä ongelmana oli ku*ipäinen sossutantta, aikansa elänyt mamma, jonka mielestä äiti on vain ja ainoastaan aina oikeassa. Isää ei kuunneltu lainkaan, koska exä pääsi pyörittämään puolueellista sosiaalivirkailijaa mielensä mukaan. Ja kun kiusaa pitää exälle tehdä, niin tottakai tehdään isälle kaikki mahdolisimman vaikeaksi...!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä saa jättää lapsen puolesta asioita tekemättä, koska ne eivät ole helppoja, mutta äiti ei? Miksi ei? Jos äidille ei ole helppoa jättää lapselta vaippaa, se on moitittavaa, mutta jos isälle ei ole helppoa hakea huoltajuutta, se on ihan ok?

En ymmärrä tätä logiikkaa nyt yhtään.
Kai sä nyt pystyt tästä oman mielipiteesi sanomaan, ap?
Vaipan pois jättäminen on kai hieman eri asia kuin huoltajuuden hakeminen? Herranjumala, mikä sun ongelma on?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Joistain ei ole. Ja jotkut ovat. Mä en todellakaan ymmärrä miten joku toinen nainen eli exän nyxä kehtaa pomppia varpailleni, alkaa leikkiä äitiä ja vaatia että lapsen pitäisi olla hänen huollettavanaan! |O Kun ihminen on perustanut kaikki näkemyksensä exän höpöhöpö tarinointeihin!
Tottakai itse ainakin ymmärrän, että miehen puheet ovat osin väritettyjä kun kertoo eksästään, mutta niiden perustapahtumien todenperäisyyttä en epäile hetkeäkään kun tunnen millainen nainen on kyseessä.
Ja tuo ei sinua huolestuta yhtään? Just just..

Se paska mitä mies on niskaansa naisen taholta saanut, saa minutkin kiehumaan raivosta. Silloin tulee helposti kärjistetty juttuja.
 
vieras
Kärjistän:

apn mielestä äiti ei saa jättää lasta koskevaa asiaa tekemättä siksi että se on vaikeaa. Mutta hänestä isä -oma nyksänsä- saa jättää asian tekemättä siksi että se on vaikeaa.

Äidin kohdalla kyse on niin tärkeästä kuin vaipasta. Isän kohdalla koko lapsesta.

Näin lyhyesti.

Aika mielenkiintoista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kolmivuotias on aika pieni....
Mulla oli kuopuksen kuivaksi opettelu tosi hankalaa. Vielä eskari-ikäsenä pissas housuihinsa ja joskus sänkyynsä. Kyllä olin monesti helisemässä sen kanssa..

Ja ymmärrän kyllä tätä äitiä... En mäkään ottais vaippaa pois, jos uus sänky ja patja, nehän on rahaa ja maksaa. Ei se suojuskaan kaikkea suojaa, täkkiä täytyy pestä jne.
Ton pojan kanssa kuivaksi opettelu kesti kuusi vuotta, kuusi pitkää vuotta. Ja kyllä monesti mietin, et laitanko vaipat vielä, ettei tarttis olla pyykkäämässä koko ajan vaatteita, ulkovaatteita ja lakanoita.
Monestihan se pissa meni patjallekin. Hyi helkkari.

Ymmärrän kyllä, mutta kun tämä lapsi on ollut hetken aikaa kuiva, mutta kun sitä ei siellä kotona johdonmukaisesti jatkettu, niin lapsi on taas vaipoissa.
Huomasin sen omasta lapsesta, että uskoin sen olevan kuiva kolme vuotta :D Eli se oli hetkellisesti kuiva.
Mutta, kyllä mä sanosin että kolmivuotias on pieni. Tietysti voi päiväseltään alkaa ottaan vaippaa pois, tai kokeilla harsoilla, että se huomaa märän tunteen. Itse käytin tuota kikkaa, kun kuopus oli kolme ja pissas vaippaansa. Käytin harsoja, jotta se oppis tunnistamaan et pissaa tulee niin on märkää.

Kyllä ne viimestään 15-vuotiaana... :D
Mutta se, että patja maksaa, se on ihan oikeesti sellainen mitä ymmärrän syynä siihen, ettei yövaippaa oteta pois. Sitten kun lapsi omaehtoisesti pidättelee yötä, alkaisin koettaan vaippaa pois.
Ja yöpullo kanssa pois, ei ton ikänen tartte.

Toisaalta, jos ainoa lapsi tai kuopus, on sitä ihana hemmotella pikkasen pidempään.
Nyt kun kattelen aikaa taapäin, niin neljännen kohdalla oisin viisaampi.
Pääsin kahden kanssa tosi helpolla, mitä vertaa kuopukseen.
Nyt osaisin olla paljon viisaampi hieman hitaamman lapsen kanssa.

Joo toi yöpullo olis ihan ehdoton ottaa pois, tyttö olikin meillä yhden viikonlopun ilman eikä ollut mitään ongelmaa, mutta äiti vain antaa sitä hänelle jostain syystä. Isällä ei saisi olla mitään päätösvaltaa lapseensa..
 
Voi jestas
Kyllä nyt taitaa isolla osalla mammoja kalahtaa kalikka omaan nilkkaan, kun ihan selvästi esitetty asia taas käsitetään tahallaan väärin.

Siis mitä kamalaa siinä on, jos kysytään että mites joko pottaharjoittelua? Ap:han sanoi kysyneensä asiaa ihan tämmöiseen normikeskustelutyyliin, eikä esim. huutanut että voi kauhia nyt vaipat äkkiä pois? Jos kuitenkin on lapsen äitipuoli, onhan selvää, että ajankohtaisista lasta koskevista asioista puhutaan. Ja kyllähän 3v VOI jo ruveta harjoittelemaan pottailua hyvinkin. Se taas on kummallista, jos joku ei halua edes opettaa pottailemaan tai jättämään vaippaa pois sillä syyllä että vaatteet ja peti kastuu. Vahinkoja sattuu joskus, sehän on vaan normaalia ja kuuluu asiaan. Jos vahinkoja sattuu AINA, niin silloin voi odottaa pottailun kanssa vielä hetken. Päivänselvä asia.

En todellakaan ole sitä mieltä, että yh-äitien pitäisi istua kotonaan 24/7 kun lapsi on poissa, mutta sanokaa, onko sekään ok, että äiti "vei lasta joka viikonloppu uuden ihastuksen luo matkasängyn kera", ap:ta lainaten?
 
sekoboltsi tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kärjistän:

apn mielestä äiti ei saa jättää lasta koskevaa asiaa tekemättä siksi että se on vaikeaa. Mutta hänestä isä -oma nyksänsä- saa jättää asian tekemättä siksi että se on vaikeaa.

Äidin kohdalla kyse on niin tärkeästä kuin vaipasta. Isän kohdalla koko lapsesta.

Näin lyhyesti.

Aika mielenkiintoista.
no lapsen huoltajuuden saaminen taitaa olla pikkasen vaikeaa isälle, jopa nyky-yhteiskunnassa.. katsotaan että jopa huono äiti on parempi kasvattaja kuin isä...
taidat tahallisesti kääntää asiat pikkasen vituralleen.. et taida olla se terävin veitsi laatikossa.. tai sitten sun lukemisen ymmärtäminen on vähintäänkin puutteellista
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo toi yöpullo olis ihan ehdoton ottaa pois, tyttö olikin meillä yhden viikonlopun ilman eikä ollut mitään ongelmaa, mutta äiti vain antaa sitä hänelle jostain syystä. Isällä ei saisi olla mitään päätösvaltaa lapseensa..
Tämä on NIIN väärin. Oletetaan, että äiti on aina oikeassa, isä ei toedä lapsensa parasta.
 
..
olla että äiti on väsynyt ja hiukan stressaantunut ja silloin ärsyttää neuvoja jakelevat ihmiset,jotka eivät loppujen lopuksi ole valmiit itse ottamaan mitään vastuuta arjessa selviämisessä. esim.jos lapset ovat joka toinen vkl isällään ja sieltä alkaa satelemaan neuvoja miten pitäisi kaikkina muina päivinä toimia niin ymmärrän että ärsyttää...
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo toi yöpullo olis ihan ehdoton ottaa pois, tyttö olikin meillä yhden viikonlopun ilman eikä ollut mitään ongelmaa, mutta äiti vain antaa sitä hänelle jostain syystä. Isällä ei saisi olla mitään päätösvaltaa lapseensa..
Ton voi kyllä jo todeta vaan, että teillä ei tartte yöpulloa. Ja sanoa vaan, että teidän kodissa on tällaiset säännöt. Onhan se totta, että kahden kodin säännöt voi poiketa toisistaan, kunhan LINJAT OVAT SAMAT.
Mä en ite jaksais nousta kolmivuotiaalle antaan yöpulloa, oon liian laiska :D

Yhteishuoltajuuden taistelukentällä on aika monta palasta jotka pitäs saada yhteen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kärjistän:

apn mielestä äiti ei saa jättää lasta koskevaa asiaa tekemättä siksi että se on vaikeaa. Mutta hänestä isä -oma nyksänsä- saa jättää asian tekemättä siksi että se on vaikeaa.

Äidin kohdalla kyse on niin tärkeästä kuin vaipasta. Isän kohdalla koko lapsesta.

Näin lyhyesti.

Aika mielenkiintoista.
no lapsen huoltajuuden saaminen taitaa olla pikkasen vaikeaa isälle, jopa nyky-yhteiskunnassa.. katsotaan että jopa huono äiti on parempi kasvattaja kuin isä...
taidat tahallisesti kääntää asiat pikkasen vituralleen.. et taida olla se terävin veitsi laatikossa.. tai sitten sun lukemisen ymmärtäminen on vähintäänkin puutteellista
Niin niin niin. Ap kirjoitti että mies antoi suosiolla huoltajuuden. Ei edes YRITTÄNYT. Ja miksi? Kun oli niin vaikeaa. Joopa joo.

 
sekoboltsi tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kärjistän:

apn mielestä äiti ei saa jättää lasta koskevaa asiaa tekemättä siksi että se on vaikeaa. Mutta hänestä isä -oma nyksänsä- saa jättää asian tekemättä siksi että se on vaikeaa.

Äidin kohdalla kyse on niin tärkeästä kuin vaipasta. Isän kohdalla koko lapsesta.

Näin lyhyesti.

Aika mielenkiintoista.
no lapsen huoltajuuden saaminen taitaa olla pikkasen vaikeaa isälle, jopa nyky-yhteiskunnassa.. katsotaan että jopa huono äiti on parempi kasvattaja kuin isä...
taidat tahallisesti kääntää asiat pikkasen vituralleen.. et taida olla se terävin veitsi laatikossa.. tai sitten sun lukemisen ymmärtäminen on vähintäänkin puutteellista
Niin niin niin. Ap kirjoitti että mies antoi suosiolla huoltajuuden. Ei edes YRITTÄNYT. Ja miksi? Kun oli niin vaikeaa. Joopa joo.
valtaosa miehistä antaa helposti lapsen äidinluokse asumaan.. se taitaa olla melko normi käytäntö... yhteishuoltajuus jossa lapsi asuu äidillä
 

Yhteistyössä