Avokin lapsesta..

  • Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä..
  • Ensimmäinen viesti
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No jo on. Kylläpä sen äidin rakkauden pitäisi olla jotain niin hienoa ja erikoista, mutta ei sitä todellakaan kaikilla ole. Todellakin on äitejä ja isejä joille lapset vain rasite. Kyllä sen "äidin rakkaudenkin" on moni saanut nahoissaan tuntea, joten kyllä sitä todellakin on välistä syytä epäillä. Älä nosta jalustalle jotain sellaista mikä ei sinne kuulu.
Nosta jalustalle??? Jos en ole niin kamala ihminen että menen kenestäkään sanomaan, että lapsi on tälle vain rasite???

Mitään rumempaa ei voi äidille sanoa. Ja kun se tulee vielä exän nyxän suusta...
Ottaen huomioon että hän tietää enemmän asiasta kuin me ja tällaisen ajatus herännyt, varsin järkevältä ihmiseltä kuitenkin vaikutti. Ajatteli lapsen parasta ja halusi opettaa lapselle asioita. Varmasti paljon muutakin on kuin vain se minkä tässä mainitsi. Ehkä sitä äidin rakkautta on sitten syytä epäillä, näitä äitejä kyllä maailmasta löytyy. Äidin rakkaus ei ole sen ihmeellisempää kuin vastaavassa tilanteessa isän, en tarkoittanut että nostit itsesi vaan äidin rakkauden.
 
märrä
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mielestäni te teette väärin kun uhmaatte äidin tahtoa jossa lapsi elää suurimman osan ajasta.
Ja isälläkö ei ole sananvaltaa?

Eikö se ole jo lapselle itselleenkin inhottavaa, olla kolmivuotiaana vaipoissa?
Taidat olla itse samanlainen laiska äiti, joka ei opeta lasta kuivaksi ennen eskaria?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta luulin että nyt keskustellaankin apn tilanteesta eikä kaikista muistakin maailman äideistä :headwall:
Jooh.

Onko ap mennyt sanomaan tälle äidille suoraan, että "lapsi on sinulle vain rasite"? Viittaan tuohon "mitään rumempaa ei voi äidille sanoa"- kommenttiisi.

Ja koska emme voi tietää mikä asian todellinen laita on, niin meidän pitää huomioida myös se, että ap saattaa puhua täysin totta. Ehkä kyse ei olekaan mistään kaunasta sellaista naista kohtaan, jonka kanssa mies makasi ennen häntä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitäpä mies itseltään usein joutuukin kysymään kun taas tulee ongelmia exän takia, MIKSI onkaan milloinkaan päätynyt sänkyyn ko. naisen kanssa... utta lasta ei kuulemma kadu hetkeäkään!
Niin justiin, no sätippä välillä sitä miestäkin, on kyllä jättänyt lapsen parhaan huomioimatta täysin kun on siittänyt vaikkei edellinen lapsikaan voi hyvin. Mutta ei, eihän sitä tietenkään voi kuin sitä äitiä syyttää :headwall:

Edelleen, olis ottanut heti itselleen sen lapsen, kun niin rakas on ja äidin huonoksi äidiksi tiesi. eikös ukko sulkenut silmänsä ongelmalta kun suosiolla ryhtyi vkl-isäksi ja jätti lapsen huonon äidin kanssa???

Koita nyt ap nähdä että on siinä ukossasikin vikaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, sinne on jo kerran soitettu lastensuojelu, etten nyt siitä kasvattamisesta sitten tiedä..
En vaan viitsisi vierestä katsoa kun lapsi on vielä 5v.näkin vaipoissa. Ja pissas meidän matolle just viikonloppuna, ku ei pidetty vaippaa, koska hänellä kotona pidetään.

Ja eikö lapsen isällä muka ole mitään päätösvaltaa näissä asioissa???
On mun exällekin soitettu lastensuojelu, enkä ole huolissaan lasten (siellä asuvien) päivistä. Ollaan niin asiallisissa väleissä, että yhdessä käytiin selvittämässä soskussa väärinkäsitys. Meillä asuvien lasten kohtaloon saa nyxäni vaikuttaa täysin, koska exäni on oppinut luottamaan häneen. Nyxäni ei KERTAAKAAN ole ehdottanut mitään hoitovinkkejä bioisälle. Aikaa voi mennä jokunen vuosi, näitä juttuja ei ratkaista kertasanomisella, musta tuntuu...
Se on kuitskin aika herkkä aihe, olla äiti tai isä.
Ja siis painotan, etten ole KOSKAAN antanut minkäänlaisia kasvatusohjeita tälle äidille, äidin reaktio ja kommentti asiaan vain on järjetön!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun mielestä nyxien ei kuulu puuttua ennenkuin on kyse lastensuojeluasiasta, mitä vaippa kolmevuotiaalla ei ole!!
Mä en ole kenenkään eksä eikä mun miehellä tai mullakaan ole lapsia entisistä suhteista...mutta ajattelen asian niin, että ap:llä on lapsen isän puolisona ja asuinkumppanina oikeus olla lapsen kasvatuksessa mukana. Mun mielestä jopa velvollisuus olla: mies ja lapsi tulivat ikäänkuin samassa paketissa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitäpä mies itseltään usein joutuukin kysymään kun taas tulee ongelmia exän takia, MIKSI onkaan milloinkaan päätynyt sänkyyn ko. naisen kanssa... utta lasta ei kuulemma kadu hetkeäkään!
Niin justiin, no sätippä välillä sitä miestäkin, on kyllä jättänyt lapsen parhaan huomioimatta täysin kun on siittänyt vaikkei edellinen lapsikaan voi hyvin. Mutta ei, eihän sitä tietenkään voi kuin sitä äitiä syyttää :headwall:

Edelleen, olis ottanut heti itselleen sen lapsen, kun niin rakas on ja äidin huonoksi äidiksi tiesi. eikös ukko sulkenut silmänsä ongelmalta kun suosiolla ryhtyi vkl-isäksi ja jätti lapsen huonon äidin kanssa???

Koita nyt ap nähdä että on siinä ukossasikin vikaa.

Sähän sen mun mieheni niin helvetin hyvin tunnet?? Lapsi oli 6kk kun erosivat, ei ole niin vain helppoa hakea silloin huoltajuutta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, sinne on jo kerran soitettu lastensuojelu, etten nyt siitä kasvattamisesta sitten tiedä..
En vaan viitsisi vierestä katsoa kun lapsi on vielä 5v.näkin vaipoissa. Ja pissas meidän matolle just viikonloppuna, ku ei pidetty vaippaa, koska hänellä kotona pidetään.

Ja eikö lapsen isällä muka ole mitään päätösvaltaa näissä asioissa???
On mun exällekin soitettu lastensuojelu, enkä ole huolissaan lasten (siellä asuvien) päivistä. Ollaan niin asiallisissa väleissä, että yhdessä käytiin selvittämässä soskussa väärinkäsitys. Meillä asuvien lasten kohtaloon saa nyxäni vaikuttaa täysin, koska exäni on oppinut luottamaan häneen. Nyxäni ei KERTAAKAAN ole ehdottanut mitään hoitovinkkejä bioisälle. Aikaa voi mennä jokunen vuosi, näitä juttuja ei ratkaista kertasanomisella, musta tuntuu...
Se on kuitskin aika herkkä aihe, olla äiti tai isä.
Ja siis painotan, etten ole KOSKAAN antanut minkäänlaisia kasvatusohjeita tälle äidille, äidin reaktio ja kommentti asiaan vain on järjetön!
ja tutinkin olitte kuulemma joutuneet jättämään itse pois, kyllä munkin lapsilla oli vaipat kolmevuotiaana, mut oli muutoksia elämässä ja olisin ollut närkästynyt, ,jos vaipoista olisi vielä huomauteltu/"kyselty". Vaipat jäi sitte pois 3 v ja 2kk iässä, kun muuttohommat rauhottu. Tietysti jos on muutakin ongelmia kuin vaipat niin sitähän ei voi tässä tietää. En kyllä antaisi nyxäni mennä ehdottelemaan mitään exälleni esim. kumisaappaiden pitämisestä, ,jos niitä ei yhtenä kerttana olisi jalassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitäpä mies itseltään usein joutuukin kysymään kun taas tulee ongelmia exän takia, MIKSI onkaan milloinkaan päätynyt sänkyyn ko. naisen kanssa... utta lasta ei kuulemma kadu hetkeäkään!
Niin justiin, no sätippä välillä sitä miestäkin, on kyllä jättänyt lapsen parhaan huomioimatta täysin kun on siittänyt vaikkei edellinen lapsikaan voi hyvin. Mutta ei, eihän sitä tietenkään voi kuin sitä äitiä syyttää :headwall:

Edelleen, olis ottanut heti itselleen sen lapsen, kun niin rakas on ja äidin huonoksi äidiksi tiesi. eikös ukko sulkenut silmänsä ongelmalta kun suosiolla ryhtyi vkl-isäksi ja jätti lapsen huonon äidin kanssa???

Koita nyt ap nähdä että on siinä ukossasikin vikaa.
Ja kaikenlisäksi silloin vauva oli tämän äisin mielestä vielä ihana, mutta nyt kun tarvitsisi olla säännöt ja johdonmukaisuutta KOSKA LAPSI ON UHMASSA, ei enää jakseta kasvattaa.
Enkä tarkoita, että kasvattaisin paremmin, satun vain tuntemaan tämän pienen ihanan tyttölapsen hyvin ja voisin kuvitella tietäväni mikä on hänelle hyväksi.
Lapsi on meillä enemmänkin kuin vain joka toinen viikonloppu.


Sähän sen mun mieheni niin helvetin hyvin tunnet?? Lapsi oli 6kk kun erosivat, ei ole niin vain helppoa hakea silloin huoltajuutta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitäpä mies itseltään usein joutuukin kysymään kun taas tulee ongelmia exän takia, MIKSI onkaan milloinkaan päätynyt sänkyyn ko. naisen kanssa... utta lasta ei kuulemma kadu hetkeäkään!
Niin justiin, no sätippä välillä sitä miestäkin, on kyllä jättänyt lapsen parhaan huomioimatta täysin kun on siittänyt vaikkei edellinen lapsikaan voi hyvin. Mutta ei, eihän sitä tietenkään voi kuin sitä äitiä syyttää :headwall:

Edelleen, olis ottanut heti itselleen sen lapsen, kun niin rakas on ja äidin huonoksi äidiksi tiesi. eikös ukko sulkenut silmänsä ongelmalta kun suosiolla ryhtyi vkl-isäksi ja jätti lapsen huonon äidin kanssa???

Koita nyt ap nähdä että on siinä ukossasikin vikaa.
Sori, oon täällä esittänyt omaa tilannettani, joka on vastaava kuin ap:lla, näköjään meidän kommentit on menneet sekaisin. Meidän tilanteessa mies olisikin ottanut lapsen yksinhuoltajuuden, jos olisi tiénnyt moisen olevan mahdollista. Sosiaalitoimistossakin tehtiin mielestäni väärin, kun uskottiin vain äidin sanaa, ja miehelle annettiin vain VALVOTUT TAPAAMISET. Mikä voidaan siis määrätä VAIN OIKEUDEN PÄÄTÖKSELLÄ! Mutta sossu uskoi kieroa, pahaa haluavaa ja katkeraa äitiä, koska äidithän ovat aina oikeassa (?)!

Ja nykyään tosiaan tilanne se, että kun lapsi on kasvanut, hän ei olekaan enää vaivaton pikku lapsonen, niin laitetaan hoitoon aina kun voidaan, ettei vaan itse tarvitse omaa lastaan hoitaa. Ja kyllä, olen helvetin katkera tilanteesta, koska lasta käytetään pelinappulana erotilanteessa kiusantekoon, ja äiti ajattelee vain omaa parastaan! Poliisilaitoksellakin käskettiin tekemään naisen tekosista lastensuojeluilmoitus (monista muistakin asioista, mitä en täällä viitsi kirjoittaa ettei tunnisteta).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, sinne on jo kerran soitettu lastensuojelu, etten nyt siitä kasvattamisesta sitten tiedä..
En vaan viitsisi vierestä katsoa kun lapsi on vielä 5v.näkin vaipoissa. Ja pissas meidän matolle just viikonloppuna, ku ei pidetty vaippaa, koska hänellä kotona pidetään.

Ja eikö lapsen isällä muka ole mitään päätösvaltaa näissä asioissa???
On mun exällekin soitettu lastensuojelu, enkä ole huolissaan lasten (siellä asuvien) päivistä. Ollaan niin asiallisissa väleissä, että yhdessä käytiin selvittämässä soskussa väärinkäsitys. Meillä asuvien lasten kohtaloon saa nyxäni vaikuttaa täysin, koska exäni on oppinut luottamaan häneen. Nyxäni ei KERTAAKAAN ole ehdottanut mitään hoitovinkkejä bioisälle. Aikaa voi mennä jokunen vuosi, näitä juttuja ei ratkaista kertasanomisella, musta tuntuu...
Se on kuitskin aika herkkä aihe, olla äiti tai isä.
Ja siis painotan, etten ole KOSKAAN antanut minkäänlaisia kasvatusohjeita tälle äidille, äidin reaktio ja kommentti asiaan vain on järjetön!
ja tutinkin olitte kuulemma joutuneet jättämään itse pois, kyllä munkin lapsilla oli vaipat kolmevuotiaana, mut oli muutoksia elämässä ja olisin ollut närkästynyt, ,jos vaipoista olisi vielä huomauteltu/"kyselty". Vaipat jäi sitte pois 3 v ja 2kk iässä, kun muuttohommat rauhottu. Tietysti jos on muutakin ongelmia kuin vaipat niin sitähän ei voi tässä tietää. En kyllä antaisi nyxäni mennä ehdottelemaan mitään exälleni esim. kumisaappaiden pitämisestä, ,jos niitä ei yhtenä kerttana olisi jalassa.
Hohhoh, eikö tutti ole sitten hyvä jättää pois ennen 3vtä?? Käsittääkseni hampaat menee pilalle jos sitä imee liian kauan?
 
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
 
Niin no
Toi vaippajuttu on kyllä semmonen ettei sen kans kande kiirehtiä. Jokainen ajallaan. mun kamun tytöllä oli viel 3v. vaipat vaikka reipas tyttö onkin, nyt 4v. eikä enää vaipoissa.

Jos ap:n mies niin hyvä isäolis (ja äiti niin kamalan huono) niin eiköhän isä olis huoltajuuden saanut.

Kyllä YH äidilläkin on oikeus bilettää jos lapsi isällään sen aikaa. Suurimman osan ajasta kuitenkin äidillään?

En ymmärrä mikä AP:n ongelma. Mustasukkainen exästä ja heidän tyttärestään? Koita kestää ap.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Toi vaippajuttu on kyllä semmonen ettei sen kans kande kiirehtiä. Jokainen ajallaan. mun kamun tytöllä oli viel 3v. vaipat vaikka reipas tyttö onkin, nyt 4v. eikä enää vaipoissa.

Jos ap:n mies niin hyvä isäolis (ja äiti niin kamalan huono) niin eiköhän isä olis huoltajuuden saanut.

Kyllä YH äidilläkin on oikeus bilettää jos lapsi isällään sen aikaa. Suurimman osan ajasta kuitenkin äidillään?

En ymmärrä mikä AP:n ongelma. Mustasukkainen exästä ja heidän tyttärestään? Koita kestää ap.

En todellakaan. Vaan siitä, että haluan tälle lapselle vain parasta, eikä se ole mielestäni se ettei lapsi saa viettää mitään juhlapyhiä äitinsä kanssa, koska äisin täytyy saada elää nuoruuttaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.
Ja mistähän ap niin tarkkaan tietää lapsen säännöllisyyden ja johdonmukaisuuden ja turvattoman olon? Lapsi voi käyttäytyä hyvinkin erilailla isänsä luona kuin äitinsä kanssa. Usein sitä uhmaa näytetään äidille (jos on lähivanhempi eli lapsen kanssa eniten tekemisissä ) ja se uhmaaminen ei tarkoita samaa kuin että lasta ei kasvatettaisi eli uhmaa kuuluukin lapsen näyttää.

Mulla tuli apsta kieltämättä oma tilanne mieleen, kun exäni ei suostunut ottamaan lapsen ihonhoitotuotteita mukaan, ilmoitti minulle että hänen vaimonsa tietää paremmin kuinka lapsen ihoa hoidetaan ja sen jälkeen vielä vaimo pisti minulle informatiivisesti sähköpostissa viestiä siitä mikä siihen lapsen ihon kuntoon vaikuttaa, lopputulos oli että lapsi tuli posket verestävinä kotiin kun ei kylmällä kelillä oltu laitettu kosteusvoidetta :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin no:
Toi vaippajuttu on kyllä semmonen ettei sen kans kande kiirehtiä. Jokainen ajallaan. mun kamun tytöllä oli viel 3v. vaipat vaikka reipas tyttö onkin, nyt 4v. eikä enää vaipoissa.

Jos ap:n mies niin hyvä isäolis (ja äiti niin kamalan huono) niin eiköhän isä olis huoltajuuden saanut.

Kyllä YH äidilläkin on oikeus bilettää jos lapsi isällään sen aikaa. Suurimman osan ajasta kuitenkin äidillään?

En ymmärrä mikä AP:n ongelma. Mustasukkainen exästä ja heidän tyttärestään? Koita kestää ap.

En todellakaan. Vaan siitä, että haluan tälle lapselle vain parasta, eikä se ole mielestäni se ettei lapsi saa viettää mitään juhlapyhiä äitinsä kanssa, koska äisin täytyy saada elää nuoruuttaan.
Meidän tapauksessa äiti joka "elää nuoruuttaan" on n. 35 vuotias...Eikä tahdo vieläkään ottaa sitä vastuuta lapsistaan, mikä hänelle kuuluisi.
 
sekoboltsi tilhi
mie en vaan käsitä mikä ihme siinä on että "äiti" on niin pyhä ja täydellinen vaikak tekis kaiken päin v*ttua.. joistain vain ei ole äideiksi, jotkut vaan on surkeita omaan napaan tuijottajia.. se että on laspen synnyttänyt ei tee automaattisesti hyväksi äidiksi..
ap:n kertoma juttu kuullostaa tasan just siltä että äiti ei jaksa nähdä vaivaa lapsen eteen.. mennään sieltä mistä aita on matalin.. ja se ei ole hyvä.. mie en ainakaan suutu jos exän nyxä kysyy jotain asiaa, esim just kuivaks opettelua.. vastaan sille tasan totuuden mukasiesti että koitetaan kun lapsi on siihen valmis.. poitsu on ny 2v joten mikään hirveä kiire ei ole.. mennään lapsen tahtisesti.. mutta pointti on se että ei se exän nyxä ole mikään suuri paha katkera akka joka on kateellinen siitä että on yhteinen lapsi jonkun muun kanssa.. täällä on ihme porukkaa kun väenvängällä pitää asiat vääntää päin persettä..
 
Niin no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
haluan tälle lapselle vain parasta, eikä se ole mielestäni se ettei lapsi saa viettää mitään juhlapyhiä äitinsä kanssa, koska äisin täytyy saada elää nuoruuttaan.
Taitaa olla sulle rasite että lapsi on teillä kaikki juhlapyhät.

ja sanoisin ettei välttämättä ole kyse äidin laiskuudesta ettei lapsi ole täysin kuivam, jokainen oppii ajallaan, ei pakottamalla tollot

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.
Ja mistähän ap niin tarkkaan tietää lapsen säännöllisyyden ja johdonmukaisuuden ja turvattoman olon? Lapsi voi käyttäytyä hyvinkin erilailla isänsä luona kuin äitinsä kanssa. Usein sitä uhmaa näytetään äidille (jos on lähivanhempi eli lapsen kanssa eniten tekemisissä ) ja se uhmaaminen ei tarkoita samaa kuin että lasta ei kasvatettaisi eli uhmaa kuuluukin lapsen näyttää.

Mulla tuli apsta kieltämättä oma tilanne mieleen, kun exäni ei suostunut ottamaan lapsen ihonhoitotuotteita mukaan, ilmoitti minulle että hänen vaimonsa tietää paremmin kuinka lapsen ihoa hoidetaan ja sen jälkeen vielä vaimo pisti minulle informatiivisesti sähköpostissa viestiä siitä mikä siihen lapsen ihon kuntoon vaikuttaa, lopputulos oli että lapsi tuli posket verestävinä kotiin kun ei kylmällä kelillä oltu laitettu kosteusvoidetta :headwall:

En tiedä mistä saat sellaisen käsityksen, etten tiedä mitä heidän kotonaan tapahtuu ja millainen lapsi siellä on? Koska sen nyt valitettavasti satun tietämään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mun pointti vaan on että en hyväksyisi nyxäni puuttuvan exän asioihin ennenkuin lastensuojelutapauksessa, siis todellisessa tiedosta lasten vaarasta tai heitteillejätöstä. Siihen kuuluu myös naapurin reagoida! Mutta hyvä kun hoidat tätä lasta, nyxänikin on verraton apu lasten hoidossa. Exänikin on AJAN kanssa oppinut luotttamaan häneen ja kyläilevät lasten tiimoilta keskenäänkin, ilman minua!
Enkä olekaan puuttunut, yritettiin vaan kysyä exältä, että miten olisi jos tyttöä koittais kokonaan kuivaksi. Siis niin että kummassakin kotona toimittaisiin samalla tavalla.
Tää exä osaa olla myös mukava, en sitä sano ja ollaan asiallisissa väleissä, en vaan pidä siitä että tällä lapsella ei ole elämässään mitään säännöllisyyttä ja johdonmukaisuutta ja lapsella on turvaton olo muidenkin asioiden takia.
Ja mistähän ap niin tarkkaan tietää lapsen säännöllisyyden ja johdonmukaisuuden ja turvattoman olon? Lapsi voi käyttäytyä hyvinkin erilailla isänsä luona kuin äitinsä kanssa. Usein sitä uhmaa näytetään äidille (jos on lähivanhempi eli lapsen kanssa eniten tekemisissä ) ja se uhmaaminen ei tarkoita samaa kuin että lasta ei kasvatettaisi eli uhmaa kuuluukin lapsen näyttää.
Jos toisaalla yritetään opettaa vaipattomaksi, ja toisaalla vieläkin pidetään vaippaa, saattaahan siinä tulla lapselle ristiriitaisia viestejä?
 
hmmm
Kolmivuotias on aika pieni....
Mulla oli kuopuksen kuivaksi opettelu tosi hankalaa. Vielä eskari-ikäsenä pissas housuihinsa ja joskus sänkyynsä. Kyllä olin monesti helisemässä sen kanssa..

Ja ymmärrän kyllä tätä äitiä... En mäkään ottais vaippaa pois, jos uus sänky ja patja, nehän on rahaa ja maksaa. Ei se suojuskaan kaikkea suojaa, täkkiä täytyy pestä jne.
Ton pojan kanssa kuivaksi opettelu kesti kuusi vuotta, kuusi pitkää vuotta. Ja kyllä monesti mietin, et laitanko vaipat vielä, ettei tarttis olla pyykkäämässä koko ajan vaatteita, ulkovaatteita ja lakanoita.
Monestihan se pissa meni patjallekin. Hyi helkkari.
 

Yhteistyössä