Aviomies ja koira raatelivat perheenäidin (Älä avaa jos olet herkkä!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";24906291]"Ois voinut"? Et siis itsekään ole varma, että äijä olis linnaan siitä joutunut? Ja jos mies kykenee viinapäissään tuollaiseen tekoon, mitä teki niin helposti kait se lapsetkin pieksis henkihieveriin. "Harva sitä kuitenkaan käytännössä alkaa toteuttamaan", eikös tuo juurikin ollut jo hyvässä vauhdissa kun oli menossa hakemaan saksia joilla leikata nenä, kun korvakin on jo riekaleina yms.? Ja moni mieshän on perheensä tappanut, ihan vasta oli viimesin. Että ei ne kaikki uhkailun tasolle pelkästään jää.[/QUOTE]

Sitä suuremmalla syyllä olisi parasta lähteä niin kauas tuollaisesta hirviöäijästä kuin mahdollista. Juurihan se viimeisin tapaus sattui kotona. Ei se jääminen ratkaise mitään. Päinvastoin - pitkittää vain kärsimyksiä.

[QUOTE="Heidi";24906503]Sitä suuremmalla syyllä olisi parasta lähteä niin kauas tuollaisesta hirviöäijästä kuin mahdollista. Juurihan se viimeisin tapaus sattui kotona. Ei se jääminen ratkaise mitään. Päinvastoin - pitkittää vain kärsimyksiä.[/QUOTE]

Näin juuri.

Ja kyllä mä sen ymmärrän kun täällä osa koittaa jankuttaa kuinka vaikeaa tuollaisesta suhteesta on lähteä. Niin onkin, mutta vaikeaa se on sellaisessa elääkään. Asiat on yleensä just niin vaikeita kuin niistä tekee. Molemmissa on riski, sekä lähtemisessä että jäämisessä, pitää vaan valita haluaako kitua hitaasti kuoliaaksi, vai kuolla kertarysäyksellä, ja sen jälkeen kokeilla kivi tai risti. Suurella todennäköisyydellä se mies ei oikeasti tapa yhtään ketään, mutta riskit on hyvä tiedostaa.

Mutta ihan oikeasti jos tuollaisessa suhteessa on lapsia, niin mun mielestä se äiti tekee helvetin väärin jäämällä. Oman elämänsä saa pilata just niin kuin haluaa, mutta ei puolustuskyvyttömän lapsen. Suurimmalle osalle tuollaisissa oloissa kasvaneille lapsille kehittyy kuitenkin mielenterveysongelmia, ja lievimmilläänkin ovat itse alttiita moiselle käytökselle, tytöt uhriutumiselle ja pojat väkivallan käyttämiselle, mutta tietenkin joskus myös toisinpäin.

Peräänkuuluttaisin myös niitä naapureita soittamaan miettimättä poliisille jos jostain asunnosta kuuluu huutoa, tavaroinen lentelyä jne. Itse muistan kuinka tyhmältä tuntui kun exä hakkas mua omassa kodissani, särki koko asunnon kaikki lasiesineet ja pyöritti mua siellä lasimurskassa. Pelkäsin henkeni edestä, ja pääsin kerran karkaamaan rappuun asti, jossa huusin henkeni edestä naapureita soittamaan poliisit. Kukaan ei soittanut. :( Lopulta pääsin kiipeämään ikkunasta seitsemännen kerroksen katolle ja ryömin hakkaamaan naapurin ikkunaa. Mut sisään päästäessään naapuri vaan tokaisi, että "taisit ollakin tosissas". Ei kiva, eikä millään tavalla toivottavaa.

Ei vaan mun mutsille tarjottu koskaan, eikä tarjota 99,99%lle toisellekaan hakatulle vaimolle.

Saanko mä kysyä yhtä asiaa. Jos sä olet elänyt lapsena tuollaisissa oloissa (?) niin miksi ihmeessä sä hyvä ihminen puolustelet ihmistä joka jää tuollaiseen suhteeseen? Etkö sä ole yhtään vihainen hänelle, edes milliä?

Ja toisekseen, ei tuollaista tarjousta tule kukaan kotiovelle tekemään, mutta jos itse haet apua, niin ihan varmasti tarjotaan tuota mahdollisuutta jos mikään muu ei enää auta.

kyllä ottaa aivoon toi naisen syyllistäminen. mä olen aika varma että jatkanut lasten takia. minun äiti otti turpaan aina välillä koska ei halunnut että pikkuveli joutuu viettämään viikonloppuja miehen kanssa kaksin. Kun lopulta lähti otti oikein kunnolla turpaan ja sai taistelun jälkeen niin että tapaamiset lauantaisin ja sunnuntaisin vain päiviksi ja oltava selvinpäin. No silti löi poikaa yms. ja keksi kaatumisia ja kaikkee selittelyiksi eikä poika 6v uskaltanut kertoa mitä koki kun isä uhkasi tappaa muuten äitin. Lopulta uskalsi kertoa, isä sai sakot ja kohta alkaa varmaan valvotut tapaamiset. Poika sai olla rauhassa kun oli äiti johon vitutuksen purkaa. LAPSIA ei valitettavasti yhteiskunta suojele. Kaikki me teemme sen mitä parhaaksi näämme.

Ei vaan mun mutsille tarjottu koskaan, eikä tarjota 99,99%lle toisellekaan hakatulle vaimolle.

Saanko mä kysyä yhtä asiaa. Jos sä olet elänyt lapsena tuollaisissa oloissa (?) niin miksi ihmeessä sä hyvä ihminen puolustelet ihmistä joka jää tuollaiseen suhteeseen? Etkö sä ole yhtään vihainen hänelle, edes milliä?

Ja toisekseen, ei tuollaista tarjousta tule kukaan kotiovelle tekemään, mutta jos itse haet apua, niin ihan varmasti tarjotaan tuota mahdollisuutta jos mikään muu ei enää auta.

kyllä ottaa aivoon toi naisen syyllistäminen. mä olen aika varma että jatkanut lasten takia. minun äiti otti turpaan aina välillä koska ei halunnut että pikkuveli joutuu viettämään viikonloppuja miehen kanssa kaksin. Kun lopulta lähti otti oikein kunnolla turpaan ja sai taistelun jälkeen niin että tapaamiset lauantaisin ja sunnuntaisin vain päiviksi ja oltava selvinpäin. No silti löi poikaa yms. ja keksi kaatumisia ja kaikkee selittelyiksi eikä poika 6v uskaltanut kertoa mitä koki kun isä uhkasi tappaa muuten äitin. Lopulta uskalsi kertoa, isä sai sakot ja kohta alkaa varmaan valvotut tapaamiset. Poika sai olla rauhassa kun oli äiti johon vitutuksen purkaa. LAPSIA ei valitettavasti yhteiskunta suojele. Kaikki me teemme sen mitä parhaaksi näämme.

No nyt oli kyllä nurinkurisin selitys ikinä. Ett ihan lasten takia jatkaa tuollaisessa suhteessa?? :O Kyll kuule jos kertoo sossuun ja poliisille minkälainen mies on kyseessä, ja hakee lähestymiskieltoa ja valvottuja tapaamisia, niin harvemmin niitä keneltäkään kielletään. Kaikenlaisia tekosyitä mä kyllä oon kuullut, mutta tää oli kaiken huippu.

En puolustele, mutta en ala haukkumaankaan.
Aikasemmin olin mustavalkosempi, ja olen totta kai sitä mieltä että tollasesta hullusta olisi erottava jokatapauksessa.. Ymmärrän vaan että se ei ole niin yksinkertasta, EI SE ERO tarkota että hullusta pääsisi eroon.. vaan tilanne kärjistyy entisestään. Oma äitinikin erotessaan joutui väkivaltaa ja vaanimista kestämään vuosia kunnes isä heitti veivinsä.

Ei se auta mitään että yhdessä haukutaan hakattua naista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En puolustele, mutta en ala haukkumaankaan.
Aikasemmin olin mustavalkosempi, ja olen totta kai sitä mieltä että tollasesta hullusta olisi erottava jokatapauksessa.. Ymmärrän vaan että se ei ole niin yksinkertasta, EI SE ERO tarkota että hullusta pääsisi eroon.. vaan tilanne kärjistyy entisestään. Oma äitinikin erotessaan joutui väkivaltaa ja vaanimista kestämään vuosia kunnes isä heitti veivinsä.

Ei se auta mitään että yhdessä haukutaan hakattua naista.

En mä mielestäni ole haukkunutkaan, en vaan ymmärrä moista uhriutumista.

Yhteistyössä