Avioliitto on naisen ja miehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Järkyttävää touhua taas ollaan tekemässä...
sukupuolineutraalia avioliittoa!!!!! sehän on tarkoitettu naisen ja miehen väliseksi liitoksi ja nämä keskenään LUOTU lisääntymään.
Ei hyvä seuraa kun ihmispolo alkaa leikkimään jumalan asioilla, kauhistuttavaa!

Mä komppaan Katherinea. Ei ole tasa-arvoista, etteivät mies- ja naisparit pääse naimisiin. Luojan kiitos, jos laki menee läpi, saadaan Suomestakin taas hieman tasa-arvoisempi valtio!

Olen joskus miettinyt, olisiko tässä syytä käyttää eri termiä kuin avioliitto, jos liiton osapuolet nyt sitten ovat samaa sukupuolta keskenään? Onhan tietenkin erikseen "parisuhteen rekisteröinti" joka toisaalta on vähän kolkko termi.

Asiahan on tietysti sisällöltään sama, käytettiin mitä tahansa sanaa vain, mutta ainakin osa vastustajista voisi ehkä ottaa asian lunkimmin, jos sana avioliitto tarkoittaisi edelleen vain miehen ja naisen välistä liittoa.

Onhan se, mutta niin on moni muukin asia ihan eri tavalla kun luomisessa suunniteltiin. Huono juttu, tietysti, vaan odotettavissa ja tiedettynähän se on ollut jo aikoja, että näin maailma murtuu kun loppu lähenee. Kaikki kiellot poistetaan ja pyhä hävitetään, kunnes Jumala ottaa omansa takasin. Kato vaikka Raamatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Onhan se, mutta niin on moni muukin asia ihan eri tavalla kun luomisessa suunniteltiin. Huono juttu, tietysti, vaan odotettavissa ja tiedettynähän se on ollut jo aikoja, että näin maailma murtuu kun loppu lähenee. Kaikki kiellot poistetaan ja pyhä hävitetään, kunnes Jumala ottaa omansa takasin. Kato vaikka Raamatusta.

näin se asia on, mua vaan surettaa noiden puolesta jotka ei TAJUA

Alkuperäinen kirjoittaja huoli:

näin se asia on, mua vaan surettaa noiden puolesta jotka ei TAJUA

Kyllä nekin vielä tajuaa. Toivottavasti vaan ei liian myöhään. :/

Tosin en usko, että viiskään perättäistä huutomerkkiä auttaa ketään siinä tajuamisessa, jos eivät yhdellä ymmärrä. :P

En tiedä, kuinka selvästi/epäselvästi tuon edellisen kirjoitin, mutta minun mielestäni avioliitto on todella tarkoitettu miehelle ja naiselle. Se ei tokikaan ole mitenkään minulta pois, jos samaa sukupuolta oleva pari haluaa elää suhteessa kuten muutkin, eli syrjintää en kannata. Minusta se on jo tasa-arvoa, että pari kuin pari voi elää yhdessä ja saada tilanteelleen yleisen hyväksynnän, mutta sana AVIOliitto on kumminkin hyvin selkeästi määritelty kahden eri sukupuolta olevan ihmisen liitoksi. Homo- ja lesboparien liitot ansaitsisivat mielestäni jonkin oman vastaavan terminsä, joka saisi minun puolestani olla yhtä pätevä ja arvokas kuin avioliitto-sanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
naimisiin voipi mennä mut ei heille lapsia!lapsille kuuluu äiti sekä isä=mies ja nainen

entäs ne heteroavioparit jotka eivät onnistu hankkimaan luonnollisin keinoin lapsia?

onko jumala tarkoittanut juuri heidät lapsettomiksi kuten homoparit?
hyväksytkö epänormaalien hedelmättömien heteroparien hedelmöltykset ja adoptiot ennemmin kuin samaa sukupuolta olevien?

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Onko "sukupuolisynti" pahempi ku tavallinen synti?

No siinä mielessä on, että siinä rikotaan kahta ihmistä, kun monet muut rikkoo vaan itse synnintekijää. Mutta ei kai muuten. Ei niitä muitakaan syntejä pitäis yhteiskunnallisesti hyväksyä ja ihannoida.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
naimisiin voipi mennä mut ei heille lapsia!lapsille kuuluu äiti sekä isä=mies ja nainen

Tämä on sitten vaikeampi juttu. Minullakin on tämä mielikuva tiukassa, mutta toisaalta jos ottaa järjen käteen, näkee, että moni homo- tai lesbopari voisi taata lapselle paremmat elinolot kuin mitä heillä olisi ns. perinteisessä perheessä. Moni lapsi kokee väkivaltaa kotonaan tai näkee vanhempiensa ryyppäämisen/huumeidenkäytön/välinpitämättömyyden seuraukset elämässään. Siinä kohtaa antaisin lapsen kyllä ilomielin homoparin kasvatettavaksi, jos lapsi siten pääsisi pois vahingollisesta perhehelvetistä.

Minulle on vaikea pala nieltäväksi, jos puhutaan esim. lesboparien oikeudesta lapsettomuushoitoihin. Kolikon toinen puoli on tuo edellä kirjoittamani, eli samaa sukupuolta olevat vanhemmat voivat olla hyviä vanhempia. Toisaalta siinä mennään tiettyjen luonnollisten rajojen yli ja se tökkii, sitä on vaikea hyväksyä. Etenkin, kun apua tarvitsevia lapsia on maailma valmiiksi täynnä, hyväksyisin helpommin esim. lesboparien oikeuden adoptioon kuin hedelmöityshoitoihin.

En tällä sanomallani halua haastaa riitaa enkä loukata ketään, mutta minun aivoni toimivat näin. Ehkä 20 vuoden kuluttua olisin ihan toista mieltä, kun elämänkokemusta olisi ehtinyt kertyä enemmän? Se jää nähtäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei mulla ole mitään keinohedelmöitystä vastaan.lapsi vaan tarvitsee äidin sekä isin.ei isiä ja isiä tai äitiä ja äitiä se ei ole normaalia.

ei vaan pelkästään tarvitse molempia vanhempia vaan hänellä on OIKEUS

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei mulla ole mitään keinohedelmöitystä vastaan.lapsi vaan tarvitsee äidin sekä isin.ei isiä ja isiä tai äitiä ja äitiä se ei ole normaalia.

mikä estää äitihahmona tai isähahmona olemisen? voisitko itse tarjoutua mahdollisesti tällaiseen tehtävään ?

Sen sadun mukaanko väität täydellisesti eläväsi?

Miten muuten tuo hedelmöitys- ja adoptio-oikeus liittyy asiaan? Jumala on antanut ihmiselle aivot ja taidon niitä käyttää, niin miksei sillä taidolla saisi sitten lapsiakin auttaa syntymään tai antaa kotia?

En itse kyllä pidä koeputkihedelmöityksen ajatuksesta siinä mielessä, että siinä tehdään käsittääkseni usein "ylimääräisiäkin" alkioita, jotka sitten joutavat roskiin kun on yksi saatu kohtuun kiinnittymään. Ihmisiä nekin jo ovat, mielestäni, vaikka eivät mistään mitään tiedäkään. Mutta sekään ei liity nyt asiaan. :P

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

ei kukan pysty täydellisyyteen, ei raamattu ole satua,
ota raamattu käteen ja lue ja ymmärrä asioita

Alkuperäinen kirjoittaja huoli:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

ei kukan pysty täydellisyyteen, ei raamattu ole satua,
ota raamattu käteen ja lue ja ymmärrä asioita
millä tavalla raamattu on enemmän totta kuin vaikkapa koraani?

Yhteistyössä