Avioerolaput odottivat pöydällä eilen...

omaa kokemusta
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
Alkuperäinen kirjoittaja omaa kokemusta:
Ottakaa aikalisä. Kerroit, että miehesi on masentunut. Todennäköisesti hän uskoo, ettei hänestä ole mihinkään ja että hän on vain haitaksi perheelle. Siksi hän haluaa uhrata itsensä, antaa sinulle vapauden ja erota. Ei hän sitä oikeasti haluasi tehdä.
Näin ajattelin yöllä kun mietin asioita...
Miehesi rakastaa sinua ja siksi on kirjoittanut eropaperit. Jos hän on pahasti masentunut, niin hän näkee sen ainoana vaihtoehtona. Nyt olisi tärkeää, että miehesi saa apua. Jos hänellä on lääkitys, niin se ei ole kohdallaan. Jos hänellä ei ole lääkitystä, niin hän tarvitsee sitä. Oma mieheni halusi helpottaa minun ja lasten elämää tekemällä itsemurhan. Hän kertoi tämän minulle jälkeenpäin. Onneksi hän ei onnistunut.

Ottakaa aikalisä. Kerroit, että miehesi on masentunut. Todennäköisesti hän uskoo, ettei hänestä ole mihinkään ja että hän on vain haitaksi perheelle. Siksi hän haluaa uhrata itsensä, antaa sinulle vapauden ja erota. Ei hän sitä oikeasti haluasi tehdä.
Miehesi rakastaa sinua ja siksi on kirjoittanut eropaperit. Jos hän on pahasti masentunut, niin hän näkee sen ainoana vaihtoehtona. Nyt olisi tärkeää, että miehesi saa apua. Jos hänellä on lääkitys, niin se ei ole kohdallaan. Jos hänellä ei ole lääkitystä, niin hän tarvitsee sitä. Oma mieheni halusi helpottaa minun ja lasten elämää tekemällä itsemurhan. Hän kertoi tämän minulle jälkeenpäin. Onneksi hän ei onnistunut.
On lääkitys, mutta on vissiin lopettanut, en ole ihan varma.

miehen vanhemmille tieto
Otapa yhteys miehesi äitiin tai isään, varmasti hekin haluavat kuulla, jos heidän pojallaan (ja teillä kokonaisuudessaan) ei kaikki ole hyvin tai ehkäpä he muutoin tietävät asiasta jotain. Sulla ei ole mitään syytä olla häpeissäsi, rohkeutta ja reippautta peliin nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja miehen vanhemmille tieto:
Otapa yhteys miehesi äitiin tai isään, varmasti hekin haluavat kuulla, jos heidän pojallaan (ja teillä kokonaisuudessaan) ei kaikki ole hyvin tai ehkäpä he muutoin tietävät asiasta jotain. Sulla ei ole mitään syytä olla häpeissäsi, rohkeutta ja reippautta peliin nyt!
En vaan halua ja uskalla. Pitäisi varmaan ilmoittaa asiasta kuitenkin..

omaa kokemusta
On lääkitys, mutta on vissiin lopettanut, en ole ihan varma.
Jos miehellä ei ole itsetuhoisuutta, niin eiköhän tilanne selviä hiljalleen, kun pääsette puhumaan asioista. Mutta jos on yhtään epäilyä itsetuhoisuudesta, niin avun saaminen pikaisesti on tarpeen. Parasta on, että pääset puhumaan miehen kanssa. Minun mieheni vanhemmat eivät tiedä meidän tapauksesta mitään. Mieheni ei halunnut, että kenellekään kerrotaan.

Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Liian usein se vain unohdetaan, että sinulla ei ole lupa OLETTAA että puolisosi hoitaa lapset, jos näin ei ole sovittu.
Tuo kuulostaa ihan mielettömän koomiselle, sori vaan :D

Omien lasten hoito on asia, mistä ei pidä erikseen sopia, vaan se on itsestäänselvyys.
Kas pitää erottaa juolukka puolukasta. Saattaahan se äkkiseltään kuulostaa koomiselta, moni asia kuulostaa kun niitä tarkastellaan tietystä näkökulmasta.

Tottahan lapset hoidetaan, mutta tilannekohtaisesti vanhempien on kuitenkin sovittava jollakin tasolla, kenellä on vastuu hoidosta missäkin tilanteessa. Tyyliin sinä menet lääkäriin, minä hoidan sillä välin lapset. Jne. Juridisessa mielessä siinä on tehty puolisoiden välillä sopimus, monesti äänetön sellainen. Mutta yhtä kaikki. Tietystä näkökulmasta avioliitto ja sen osapuolet ovat juridisia yksiköitä, tai koko ihmiselo perustuu päivittäin tehtyihin äänettömiin sopimuksiin näiden yksiköiden välillä.

Minä veikkaan, että jos Ap tässä tilanteessa soittaisi lastenvalvojalle ja selittäisi, että on meno (esim. työt) ja lasten toinen huoltaja on kadoksissa eikä vastaa puheluihin, niin jonkinasteisia seuraamuksia tulisi tälle 'isälle'.

hohhoijaa
Jaana on vissiin joku wanna-be-lakimies. Harmi vaan, etteivät kirjoitetut tietosi pidä paikkaansa. Isälle ei kyllä tässä tilanteessa tule mitään juridisia seuraamuksia, kuten ei äidillekään vastaavassa tilanteessa tulisi.

SD
eikö se ole miehen oma asia kenelle, miten ja milloin ilmoittaa, ellei sitten ole itsetuhoinen. voihan sitä vihjata että kokeilkaa soittaa mutta en ite ikinä menis "juoruilee".

miehen vanhemmille tieto
Alkuperäinen kirjoittaja SD:
eikö se ole miehen oma asia kenelle, miten ja milloin ilmoittaa, ellei sitten ole itsetuhoinen. voihan sitä vihjata että kokeilkaa soittaa mutta en ite ikinä menis "juoruilee".
No mie lähinnä aloin miettimään juuri tuota itsetuhoisuutta, siitä kumpusi tuo ehdotus. Mutta tarkemmin luettuani huomasin, ettei siitä ilmeisesti ole kyse (sekoitin ap:n toiseen kirjoittajaan).

Kyllä olisi hyvä ilmoittaa. Voit ainakin vaikka soittaa heille ja kertoa että olet huolissasi. Kuitenkin miehesi on ollut (ja on) masentunut ja nyt hänestä ei kuulu mitään. Voit kertoa avioeroilmoituksesta samalla, siinä ei ole mitään häpeämistä. Kertomalla miehen vanhemmille teet palveluksen miehellesi.

Nämä siis olettaen että miehesi suhteet vanhempiinsa eivät ole tulehtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Kyllä olisi hyvä ilmoittaa. Voit ainakin vaikka soittaa heille ja kertoa että olet huolissasi. Kuitenkin miehesi on ollut (ja on) masentunut ja nyt hänestä ei kuulu mitään. Voit kertoa avioeroilmoituksesta samalla, siinä ei ole mitään häpeämistä. Kertomalla miehen vanhemmille teet palveluksen miehellesi.

Minusta tuo kuulostaa järkevältä.

SD

tai kaivaat omaa kuoppaa. voi olla että vähiten mies haluaa että meet kertoo sen asioista sen vanhemmille. oottaisin ehkä pari päivää ja sitten vasta alkaisin soittaa. hankalaa sanoa kun ei tunne..

Voi mikä tilanne :/
oliko mies sitten lasten kanssa kuitenkin kotona kun tulit? Vai siis miten mulla meni ohi, missä ne lapset oli, jos sinä olit omissa menoissasi? Siis näitkö kuitenkin kun mies lähti?
Ja joo tiiän että voi olla muuallakin hoidossa, mutta tää on mun kysymys.

Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Jaana on vissiin joku wanna-be-lakimies. Harmi vaan, etteivät kirjoitetut tietosi pidä paikkaansa. Isälle ei kyllä tässä tilanteessa tule mitään juridisia seuraamuksia, kuten ei äidillekään vastaavassa tilanteessa tulisi.
Minä en ole wannabe-lakimies.
Kirjoitin: seuraamuksia.
Minä olen aivan varma, että lastenvalvoja vähintään puhuttelisi tätä miestä.
Lapsiaan ei nyt vaan voi jättää ihan noin vaan.

Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, että onkohan se tyyppi ehkä masentunut tai jotain. Tai että mahtaa se nyt ajatella olevansa haitaksi ja tarvitsee apua ja blaablaablaa...

Mä taas olen oikeasti ihan varma siitä, että lastenvalvoja ei sanoisi mitään isälle, joka jätti lapset äidin kanssa kotiin. Äidin, joka on ihan täyspäinen eikä lapsilleen tai itselleen vaaraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä taas olen oikeasti ihan varma siitä, että lastenvalvoja ei sanoisi mitään isälle, joka jätti lapset äidin kanssa kotiin. Äidin, joka on ihan täyspäinen eikä lapsilleen tai itselleen vaaraksi.
Sinänsä olisi kyllä ihan kätevää, ajattele nyt. Jos mies lähtee baarireissulle ilmoittamatta, voi laittaa lastenvalvojan käskemään rontin kotiin :D

Jaana
Kyllä olisi hyvä ilmoittaa. Voit ainakin vaikka soittaa heille ja kertoa että olet huolissasi. Kuitenkin miehesi on ollut (ja on) masentunut ja nyt hänestä ei kuulu mitään...
Huolissaan? Ihan seriously?
Tyyppi häipyy, jättää eropaprut pöydälle ja siitä pitäisi sitten olla vielä ihan huolissaan? Tai sille tarvitsisi jotain palveluksia vielä tehdä?
Just just...
The kynnysmattokoulu on juuri alkanut.

UB1
Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, ..
Täsmällisemmin ilmaistuna kuvittelet pelaavasi.

Sen lisäksi pelisi on yksinpeliä, ei yhteenpelaamista. Toisekseen faktasi ovat puutteellisia. Kolmanneksi et taida kyetä vakuuttamaan esitykselläsi ketään muuta kuin itsesi. Se voi olla ongelmallista.

ok
Mä olen aivan varma, että lastenvalvojaa kiinnostaa muut asiat kuin isän puhutteleminen siitä, että jätti lapset äidilleen. Ei tällä äidilläkään tunnu olevan ongelmaa sen asian suhteen, niin miksi sinulla tai lastenvalvojalla olisi?

Voi miten kamala tilanne :eek:

Soita nyt miehen vanhemmille ja juttele asiasta ystävän kanssa, niin saat seuraa ja turvaa itselles. Todella epäkypsää käytöstä sun mieheltä mutta toki hällä joku syykin tähän löytyy... Koita ottaa häneen yhteyttä ja pyydä selitystä.

ok
Alkuperäinen kirjoittaja UB1:
Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, ..
Täsmällisemmin ilmaistuna kuvittelet pelaavasi.

Sen lisäksi pelisi on yksinpeliä, ei yhteenpelaamista. Toisekseen faktasi ovat puutteellisia. Kolmanneksi et taida kyetä vakuuttamaan esitykselläsi ketään muuta kuin itsesi. Se voi olla ongelmallista.
Jep, ja neljännekseen et ajattele lasten parasta vaan sitä, miten isälle saisi kostettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Voi mikä tilanne :/
oliko mies sitten lasten kanssa kuitenkin kotona kun tulit? Vai siis miten mulla meni ohi, missä ne lapset oli, jos sinä olit omissa menoissasi? Siis näitkö kuitenkin kun mies lähti?
Ja joo tiiän että voi olla muuallakin hoidossa, mutta tää on mun kysymys.
Mummulassa olivat, ja mies oli ehtinyt häipyä ennen kuin tulimme kotiin.

Jaana ei nyt tiedä mitään
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Minä en ole wannabe-lakimies.
Kirjoitin: seuraamuksia.

Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, että onkohan se tyyppi ehkä masentunut tai jotain. Tai että mahtaa se nyt ajatella olevansa haitaksi ja tarvitsee apua ja blaablaablaa...
Kuule Jaana,mies ei saa seuraamuksia jos jättää perheensä,se on fakta.Lastenvalvojaa ei kiinnosta niin kauan kun lapset on turvassa,oman äitinsä kanssa.

Yhteistyössä