Tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto. Nyt on tullut joku notkahdus miehen terveydentilassa. Rankka juttu, mutta jospa hän tuosta selviää. Reagointi vaikuttaa tyypillisen masentuneen tekoselta.Alkuperäinen kirjoittaja miehen vanhemmille tieto:Otapa yhteys miehesi äitiin tai isään, varmasti hekin haluavat kuulla, jos heidän pojallaan (ja teillä kokonaisuudessaan) ei kaikki ole hyvin tai ehkäpä he muutoin tietävät asiasta jotain. Sulla ei ole mitään syytä olla häpeissäsi, rohkeutta ja reippautta peliin nyt!
Voi mikä raukkis. Ja susta varmaan tuntuu että sä edelleen rakastat sitä vaikka se sulle noin teki. Tiedän että itse ajattelisin niin ainakin. Mutta niin raukkamainen teko tuo on, että näin järjellä ajateltuna, on tuo melko harkittua.Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Mummulassa olivat, ja mies oli ehtinyt häipyä ennen kuin tulimme kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Voi mikä tilanne :/
oliko mies sitten lasten kanssa kuitenkin kotona kun tulit? Vai siis miten mulla meni ohi, missä ne lapset oli, jos sinä olit omissa menoissasi? Siis näitkö kuitenkin kun mies lähti?
Ja joo tiiän että voi olla muuallakin hoidossa, mutta tää on mun kysymys.
Missä kohtaa faktat ovat olleet puutteellisia? Siis ne, jotka olen itse esittänyt, ei ne, joita kuvittelet minun esittäneen.Alkuperäinen kirjoittaja UB1:Täsmällisemmin ilmaistuna kuvittelet pelaavasi.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, ..
Sen lisäksi pelisi on yksinpeliä, ei yhteenpelaamista. Toisekseen faktasi ovat puutteellisia. Kolmanneksi et taida kyetä vakuuttamaan esitykselläsi ketään muuta kuin itsesi. Se voi olla ongelmallista.
Ihan riippuu isän tuloista.Lastenvalvojalla ne sitten hoituu!!tsemppiä!!Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Tähän ei ole oikeaa vastausta, ovat vanhempien sovittavissa. Lastenvalvojalla kuitenkin voidaan laskea maksukykyä tulojen mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
korjaan.. sinä voit olla etävanhempi.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Multa meni ohi millä tavalla en ajattele lasten parasta?Alkuperäinen kirjoittaja ok:Jep, ja neljännekseen et ajattele lasten parasta vaan sitä, miten isälle saisi kostettua.
Sähän kannatat sellaista "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua. Ja tietämättä mitään muuta ap:n miehestä tai heidän tilanteesta kuin mitä on sanottu, kehotat valittamaan lastenvalvojalle kaikesta mahdollisesta ja vaatimaan yksinhuoltajuutta sillä perusteella. Ei ap ole tässä edes tehnyt numeroa siitä, että juuri lastenhoidosta ei ole erikseen mainittu, sinä olet.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Multa meni ohi millä tavalla en ajattele lasten parasta?Alkuperäinen kirjoittaja ok:Jep, ja neljännekseen et ajattele lasten parasta vaan sitä, miten isälle saisi kostettua.
Minä en halua kostaa - ei ole aihetta, minä vaan vihaan vastuuttomuutta. Tuo kuvatunkaltainen teko on jotenkin niin luuserimainen. Se on ihan nykypäivää ikävä kyllä, mistään ei oteta vastuuta eikä ihmisissä ole rotia kohdata ongelmat suoraan. Tuommoinen, että luikitaan vastuusta ärsyttää mua suunnattomasti. En voi sille mitään.
Kun puhutte siitä, miten jaatte tavarat, tee samalla lista asioista. Ja lopulta miehen allekirjoitus paperiin!Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Arvelinkin, hän ei vastaa viestiini. Mutta ompahan ainakin tietoinen, että en allekirjoita ilman että ei käy täällä ensin puhumassa. Ja yhdessä kai tavarat pitää jakaa? Miten sekin käytännössä menee? Ihan hirveä tunne, kuin kivi olisi sydämellä :'(
Etpä olekaan mikään turha fifiia. Sinä osaat mm. nähdä asioita ja asioihin.Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:En ihan koko ketjua lukenut, mutta jonkinlaisena hätähuutona mieheltäsi näkisin jättää avioeropaperit pöydälle. Varsinaisesti avioerohan ei ole vielä edes vireillä koska papereita ei ole toimitettu eteenpäin. Vai miksi miehesi ajattelisi että sinä laittaisit asian vireille eli allekirjoittamisen jälkeen veisit paperit eteenpäin.
Voimia :hug:
Avunhuuto mihin?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miehelläsi voi oikeasti olla asiat tosi huonosti, minäkin näen tämän avunhuutona. Tuo papereiden jättäminen pöydälle oli "statement", jos hän TODELLA haluaisi avioeroa hän olisi hakenut sitä yksin.
Juurikin näin, minä soittaisin appivanhemmille ja kertoisin tilanteen, näin et ole yksin vastuussa jos vaikka loputkin valot himmenneet miehes päästä..Alkuperäinen kirjoittaja :Etpä olekaan mikään turha fifiia. Sinä osaat mm. nähdä asioita ja asioihin.Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:En ihan koko ketjua lukenut, mutta jonkinlaisena hätähuutona mieheltäsi näkisin jättää avioeropaperit pöydälle. Varsinaisesti avioerohan ei ole vielä edes vireillä koska papereita ei ole toimitettu eteenpäin. Vai miksi miehesi ajattelisi että sinä laittaisit asian vireille eli allekirjoittamisen jälkeen veisit paperit eteenpäin.
Voimia :hug:
Oletko lukenut "ap" koko helkkarin ketjua?Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Avunhuuto mihin?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miehelläsi voi oikeasti olla asiat tosi huonosti, minäkin näen tämän avunhuutona. Tuo papereiden jättäminen pöydälle oli "statement", jos hän TODELLA haluaisi avioeroa hän olisi hakenut sitä yksin.
No ei se kyllä näin mene. Jos todetaan maksukyvyttömäksi, kunta maksaa ne eikä ne mihinkään ulosottoon mene eikä niitä tarvitse myöhemmin maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja öllö:Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Tekisi mieli kysyä, että mitäköhän sellainen ajattelu sitten pitää sisällään, mitä minä kannatan... ?Alkuperäinen kirjoittaja ok:Sähän kannatat sellaista "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua. Ja tietämättä mitään muuta ap:n miehestä tai heidän tilanteesta kuin mitä on sanottu, kehotat valittamaan lastenvalvojalle kaikesta mahdollisesta ja vaatimaan yksinhuoltajuutta sillä perusteella. Ei ap ole tässä edes tehnyt numeroa siitä, että juuri lastenhoidosta ei ole erikseen mainittu, sinä olet.
Sinähän tuota ajattelua tässä parhaiten ja paraikaa ns. kirjoitat auki. Kaikin mokomin, mutta tekisit sen mieluummin omassa ketjussasi. Turha on tulla tänne ns. päätä aukomaan. Se ei kehitä, paranna, vie eteenpäin millään tavalla tätä asiaa. Jankkaat ja poljet pahasti paikallaan.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Tekisi mieli kysyä, että mitäköhän sellainen ajattelu sitten pitää sisällään,...Alkuperäinen kirjoittaja ok:Sähän kannatat sellaista "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua. Ja tietämättä mitään muuta ap:n miehestä tai heidän tilanteesta kuin mitä on sanottu, kehotat valittamaan lastenvalvojalle kaikesta mahdollisesta ja vaatimaan yksinhuoltajuutta sillä perusteella. Ei ap ole tässä edes tehnyt numeroa siitä, että juuri lastenhoidosta ei ole erikseen mainittu, sinä olet.
Ei minun juttuni ole millään tavalla yhteydessä siihen, mihin Ap pyrkii tai mitä haluaa asian suhteen tehdä...Se on hänen oma asiansa eikä mulla ole siihen mitään mielipidettäkään oikein.