Avioerolaput odottivat pöydällä eilen...

ajatus
Alkuperäinen kirjoittaja miehen vanhemmille tieto:
Otapa yhteys miehesi äitiin tai isään, varmasti hekin haluavat kuulla, jos heidän pojallaan (ja teillä kokonaisuudessaan) ei kaikki ole hyvin tai ehkäpä he muutoin tietävät asiasta jotain. Sulla ei ole mitään syytä olla häpeissäsi, rohkeutta ja reippautta peliin nyt!
Tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto. Nyt on tullut joku notkahdus miehen terveydentilassa. Rankka juttu, mutta jospa hän tuosta selviää. Reagointi vaikuttaa tyypillisen masentuneen tekoselta.

sw
Ihan käsittämättömän raukkamaista toimintaa mieheltä, millaisessa ihmisessä ei ole tarpeeksi munaa keskustella asioista kasvotusten?? Haluaisin ap vetää sun miestä turpaan... sori vaan. Ja tsemppiä!

ajatus
Ja jos mulle kävisi näin, niin ensimmäiset joille kertoisin olisivat miehen omat vanhemmat! Hehän ovan toiseksi parhaita asiantuntijoita ja läheisimpiä miehelle. Mielestäni heidän kuuluu EHDOTTOMASTI tietää tilaneesta, eikä se mitään juoruilua ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Voi mikä tilanne :/
oliko mies sitten lasten kanssa kuitenkin kotona kun tulit? Vai siis miten mulla meni ohi, missä ne lapset oli, jos sinä olit omissa menoissasi? Siis näitkö kuitenkin kun mies lähti?
Ja joo tiiän että voi olla muuallakin hoidossa, mutta tää on mun kysymys.
Mummulassa olivat, ja mies oli ehtinyt häipyä ennen kuin tulimme kotiin.
Voi mikä raukkis. Ja susta varmaan tuntuu että sä edelleen rakastat sitä vaikka se sulle noin teki. Tiedän että itse ajattelisin niin ainakin. Mutta niin raukkamainen teko tuo on, että näin järjellä ajateltuna, on tuo melko harkittua.

Nyt tosissaan soitat sille anopillesi ja kerrot asian, ja kyselet tahtoisiko se ottaa selvää mikä tässä on homman nimi? Ei sun tartte hävetä. Luulen että anoppia rupee hävettämään poikansa tekemiset, mutta sun ei sitä tartte miettiä.

Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja UB1:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Minä sentään pelaan faktoilla enkä pähki, ..
Täsmällisemmin ilmaistuna kuvittelet pelaavasi.

Sen lisäksi pelisi on yksinpeliä, ei yhteenpelaamista. Toisekseen faktasi ovat puutteellisia. Kolmanneksi et taida kyetä vakuuttamaan esitykselläsi ketään muuta kuin itsesi. Se voi olla ongelmallista.
Missä kohtaa faktat ovat olleet puutteellisia? Siis ne, jotka olen itse esittänyt, ei ne, joita kuvittelet minun esittäneen.
Eihän minun tarvitse ketään vakuuttaa yhtään mistään, en tiennyt että tarvitsee?

Oikeasti; mun teesi on, että vaikka kuinka olisi äiti olemassa niille lapsille, niin toinen puoliso EI voi noin vain ottaa ja lähteä jos ja kun hänellä on alaikäisiä huollettavia. Se, että reaalimaailmassa näin menetellään hyvinkin laajamittaisesti ei millään tavalla tarkoita sitä, että se olisi oikeutettua. Jos näin menetellään, niin virkavelvollisuuksiensa nojalla lastenvalvojalla olisi mahdollisuus tähän puuttua. Ihan eri juttu on, että heillä taitaa olla senverran p*skaa käsissään etteivät ehdi tämän tason asioita selvittelemään, mutta henk.koht. itse viranhaltijana tonttiani suojellakseni ainakin puhuttelisin kaveria. Mitkä faktat sinun mielestäni näissä mun teeseissä nyt on niin kuvitteellisia tai puutteellisia?

veeras
Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Ihan riippuu isän tuloista.Lastenvalvojalla ne sitten hoituu!!tsemppiä!!
Varaa aikaa lastenvalvojalle,selitä vähän tilannetta ym.varsinkin jos miehestä ei vielä kuulu mitään..Lastenvalvoja ottaa sitten mieheesi yhteyttä.
Tosi törkeästi teki,kun jätti sut miettimää pääs puhki,vielä lapset sulla :/
Toivottavasti mies soittaa sulle/tulee käymään,saatte juteltua.

tui
ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...

öllö
Alkuperäinen kirjoittaja tui:
ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...
Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

tui
korjaan.. sinä voit olla etävanhempi.
tottakai molemmat vanhemmat ovat elatusvelvollisia.

Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Jep, ja neljännekseen et ajattele lasten parasta vaan sitä, miten isälle saisi kostettua.
Multa meni ohi millä tavalla en ajattele lasten parasta?

Minä en halua kostaa - ei ole aihetta, minä vaan vihaan vastuuttomuutta. Tuo kuvatunkaltainen teko on jotenkin niin luuserimainen. Se on ihan nykypäivää ikävä kyllä, mistään ei oteta vastuuta eikä ihmisissä ole rotia kohdata ongelmat suoraan. Tuommoinen, että luikitaan vastuusta ärsyttää mua suunnattomasti. En voi sille mitään.

mie
eikö minimielari ole hiukka vajaa 140e/lapsi?? siis tilanne kuin tilanne? jos miehellä ei riitä elatuskyky niin loppuosa tulee kelalta sitten. eli vähintään sen n. 420e saat kolmesta. (Ellet siis vapaaehtoisesti suostu pienempään)

Jatsemppiä ap:lle,tosi vaikea tilanne siellä

En ihan koko ketjua lukenut, mutta jonkinlaisena hätähuutona mieheltäsi näkisin jättää avioeropaperit pöydälle. Varsinaisesti avioerohan ei ole vielä edes vireillä koska papereita ei ole toimitettu eteenpäin. Vai miksi miehesi ajattelisi että sinä laittaisit asian vireille eli allekirjoittamisen jälkeen veisit paperit eteenpäin.

Voimia :hug:

ok
Jep, ja neljännekseen et ajattele lasten parasta vaan sitä, miten isälle saisi kostettua.
Multa meni ohi millä tavalla en ajattele lasten parasta?

Minä en halua kostaa - ei ole aihetta, minä vaan vihaan vastuuttomuutta. Tuo kuvatunkaltainen teko on jotenkin niin luuserimainen. Se on ihan nykypäivää ikävä kyllä, mistään ei oteta vastuuta eikä ihmisissä ole rotia kohdata ongelmat suoraan. Tuommoinen, että luikitaan vastuusta ärsyttää mua suunnattomasti. En voi sille mitään.
Sähän kannatat sellaista "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua. Ja tietämättä mitään muuta ap:n miehestä tai heidän tilanteesta kuin mitä on sanottu, kehotat valittamaan lastenvalvojalle kaikesta mahdollisesta ja vaatimaan yksinhuoltajuutta sillä perusteella. Ei ap ole tässä edes tehnyt numeroa siitä, että juuri lastenhoidosta ei ole erikseen mainittu, sinä olet.

vinkki
Arvelinkin, hän ei vastaa viestiini. Mutta ompahan ainakin tietoinen, että en allekirjoita ilman että ei käy täällä ensin puhumassa. Ja yhdessä kai tavarat pitää jakaa? Miten sekin käytännössä menee? Ihan hirveä tunne, kuin kivi olisi sydämellä :'(
Kun puhutte siitä, miten jaatte tavarat, tee samalla lista asioista. Ja lopulta miehen allekirjoitus paperiin!

Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
En ihan koko ketjua lukenut, mutta jonkinlaisena hätähuutona mieheltäsi näkisin jättää avioeropaperit pöydälle. Varsinaisesti avioerohan ei ole vielä edes vireillä koska papereita ei ole toimitettu eteenpäin. Vai miksi miehesi ajattelisi että sinä laittaisit asian vireille eli allekirjoittamisen jälkeen veisit paperit eteenpäin.

Etpä olekaan mikään turha fifiia. Sinä osaat mm. nähdä asioita ja asioihin.

vieras
Miehelläsi voi oikeasti olla asiat tosi huonosti, minäkin näen tämän avunhuutona. Tuo papereiden jättäminen pöydälle oli "statement", jos hän TODELLA haluaisi avioeroa hän olisi hakenut sitä yksin.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehelläsi voi oikeasti olla asiat tosi huonosti, minäkin näen tämän avunhuutona. Tuo papereiden jättäminen pöydälle oli "statement", jos hän TODELLA haluaisi avioeroa hän olisi hakenut sitä yksin.
Avunhuuto mihin?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:

Etpä olekaan mikään turha fifiia. Sinä osaat mm. nähdä asioita ja asioihin.
Juurikin näin, minä soittaisin appivanhemmille ja kertoisin tilanteen, näin et ole yksin vastuussa jos vaikka loputkin valot himmenneet miehes päästä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Avunhuuto mihin?
Oletko lukenut "ap" koko helkkarin ketjua?

just
Alkuperäinen kirjoittaja öllö:
Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
No ei se kyllä näin mene. Jos todetaan maksukyvyttömäksi, kunta maksaa ne eikä ne mihinkään ulosottoon mene eikä niitä tarvitse myöhemmin maksaa.
eri asia jos on maksukykyä muttei siltikään maksa.

Jaana
Sähän kannatat sellaista "kiusa se on pienikin kiusa" -ajattelua. Ja tietämättä mitään muuta ap:n miehestä tai heidän tilanteesta kuin mitä on sanottu, kehotat valittamaan lastenvalvojalle kaikesta mahdollisesta ja vaatimaan yksinhuoltajuutta sillä perusteella. Ei ap ole tässä edes tehnyt numeroa siitä, että juuri lastenhoidosta ei ole erikseen mainittu, sinä olet.
Tekisi mieli kysyä, että mitäköhän sellainen ajattelu sitten pitää sisällään, mitä minä kannatan... ?

Mutta joo kyllä, kirjoitin, että itse vastaavassa tilanteessa en varmastikaan malttaisi olla nälväisemättä miestä tästä vallankin selkärankaisesta toiminnasta ja mainita prosessin edetessä, että mahtaako tuolle kannattaa antaa lapsia ollenkaan. En usko, että se huoltajuuskysymykseen vaikuttaa - muuta kuin että siitä on sitten viranomaisten jotain lausuttava varmaan - mutta eihän v*ttuilu yleensäkään tarvitse mihinkään sen kummenpaan johtaa.

Enkä ole todellakaan kehottanut valittamaan 'kaikesta mahdollisesta'. Opettele lukemaan tai vaihtoehtoisesti ymmärtämään lukemaasi. Olen kirjoittanut, että tästä nimenomaisesta asiasta - lasten hoidon laiminlyönnistä - voisi ilmoittaa.

Ei minun juttuni ole millään tavalla yhteydessä siihen, mihin Ap pyrkii tai mitä haluaa asian suhteen tehdä. Minä olen Ap:n teksteistä jotenkin saanut irti, ettei hän osaa edes olla miehelleen vihainen, ja että tilaisuuden tullen ottaisi tuon luuserin jopa takaisinkin. Se on hänen oma asiansa eikä mulla ole siihen mitään mielipidettäkään oikein. Jokainen tyylillään ja sitä rataa.

UB1
Tekisi mieli kysyä, että mitäköhän sellainen ajattelu sitten pitää sisällään,...

Ei minun juttuni ole millään tavalla yhteydessä siihen, mihin Ap pyrkii tai mitä haluaa asian suhteen tehdä...Se on hänen oma asiansa eikä mulla ole siihen mitään mielipidettäkään oikein.
Sinähän tuota ajattelua tässä parhaiten ja paraikaa ns. kirjoitat auki. Kaikin mokomin, mutta tekisit sen mieluummin omassa ketjussasi. Turha on tulla tänne ns. päätä aukomaan. Se ei kehitä, paranna, vie eteenpäin millään tavalla tätä asiaa. Jankkaat ja poljet pahasti paikallaan.

Sen, että sinun pitäisi avata oma ketju asiallesi, tulit myös itse perustelleeksi parhaiten tuossa jälkimmäisessä lauseessasi.

Yhteistyössä