Ei. Jaksoitko lukea Data:n antamat linkit osituksesta?Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Molemmat autotkin on muuten miehen nimissä, saako hän molemmat?
Ei. Jaksoitko lukea Data:n antamat linkit osituksesta?Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Molemmat autotkin on muuten miehen nimissä, saako hän molemmat?
Jaa, minä olen kässännyt että tämä keskusteluosio olisi nimenomaan se päänaukomispaikka?Alkuperäinen kirjoittaja UB1:Turha on tulla tänne ns. päätä aukomaan. Se ei kehitä, paranna, vie eteenpäin millään tavalla tätä asiaa. Jankkaat ja poljet pahasti paikallaan.
En saa yhteyttä. En jaksa jäädä odottamaan häntä useaksi viikoksi, mitä järkeä siinä olisi? Tämä kommentti siis yleisesti kaikille, jotka sanoo etten saisi hätäillä. Paniikki iskee vähemmästäkin minulle, ja varmaan kelle tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:oletko saanut mieheesi jo yhteyden? mun mielestä teiän olis syytä puhua,ennenkö alat miettimään mitn.asuntoja,autoja,ja yleensäkin tavaroita,et kuka saa mitäkin
mut anyway voimia sinne! ja aika outo tapaus mieheltäsi siis...
Jotenkin vedän näistä sellaista johtopäätöstä, että et miestäsi enää takaisin ota... Olenko oikeassa?Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Molemmat autotkin on muuten miehen nimissä, saako hän molemmat?
Et ns. anna aihetta enempään.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Mutta ei se mitään. En olettanutkaan.
Mutta ei se mitään. En oikein sellaista olettanutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Ei minun juttuni ole millään tavalla yhteydessä siihen, mihin Ap pyrkii tai mitä haluaa asian suhteen tehdä...Se on hänen oma asiansa eikä mulla ole siihen mitään mielipidettäkään oikein.
Apulannan Viisaus ei asu meissä, "Antaisin anteeksi, jollen heikolta näyttäisi".Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Huolissaan? Ihan seriously?Alkuperäinen kirjoittaja Data:Kyllä olisi hyvä ilmoittaa. Voit ainakin vaikka soittaa heille ja kertoa että olet huolissasi. Kuitenkin miehesi on ollut (ja on) masentunut ja nyt hänestä ei kuulu mitään...
Tyyppi häipyy, jättää eropaprut pöydälle ja siitä pitäisi sitten olla vielä ihan huolissaan? Tai sille tarvitsisi jotain palveluksia vielä tehdä?
Just just...
The kynnysmattokoulu on juuri alkanut.
Pahinta on epätietoisuus, mutta silti ei kannata hätäillä. Määritä itsellesi määräaika johon mennessä olette sopineet jatkosta. Laita sitten viesti miehellesi että odotat tähän asti ja sen jälkeen ero on lopullinen jos hänestä ei kuulu. Päivä voi olla vaikka perjantaihin mennessä tai sitten tämän viikon loppuun. Aikaa on kuitenkin alle viikko, sen verran voit varmaan tehdä jo lasten ja yhteisen menneisyyden takia.Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:En saa yhteyttä. En jaksa jäädä odottamaan häntä useaksi viikoksi, mitä järkeä siinä olisi? Tämä kommentti siis yleisesti kaikille, jotka sanoo etten saisi hätäillä. Paniikki iskee vähemmästäkin minulle, ja varmaan kelle tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:oletko saanut mieheesi jo yhteyden? mun mielestä teiän olis syytä puhua,ennenkö alat miettimään mitn.asuntoja,autoja,ja yleensäkin tavaroita,et kuka saa mitäkin
Ahaa... ??... Ihan tässä mykistyy tuon 'logiikan' edessä.Alkuperäinen kirjoittaja Data:Sinun käytöksesi kumpuaa pelosta joka johtaa vihaan.
Kertaalleen perusteluja turhaan kaivanneena taidan nyt jättää sikseen. Ei avaudu nyt mulle mitä haluat sanoa. Varmaankin se on jotain ylimaallista.Alkuperäinen kirjoittaja UB1:Et ns. anna aihetta enempään.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Mutta ei se mitään. En olettanutkaan.
Ja miksi vaivautuisinkaan, kun teet sen itse paremmin:
Mutta ei se mitään. En oikein sellaista olettanutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Ei minun juttuni ole millään tavalla yhteydessä siihen, mihin Ap pyrkii tai mitä haluaa asian suhteen tehdä...Se on hänen oma asiansa eikä mulla ole siihen mitään mielipidettäkään oikein.
Datalle täysi peesi. Viisas ehdotus.Alkuperäinen kirjoittaja Data:Pahinta on epätietoisuus, mutta silti ei kannata hätäillä. Määritä itsellesi määräaika johon mennessä olette sopineet jatkosta. Laita sitten viesti miehellesi että odotat tähän asti ja sen jälkeen ero on lopullinen jos hänestä ei kuulu. Päivä voi olla vaikka perjantaihin mennessä tai sitten tämän viikon loppuun. Aikaa on kuitenkin alle viikko, sen verran voit varmaan tehdä jo lasten ja yhteisen menneisyyden takia.Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:En saa yhteyttä. En jaksa jäädä odottamaan häntä useaksi viikoksi, mitä järkeä siinä olisi? Tämä kommentti siis yleisesti kaikille, jotka sanoo etten saisi hätäillä. Paniikki iskee vähemmästäkin minulle, ja varmaan kelle tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:oletko saanut mieheesi jo yhteyden? mun mielestä teiän olis syytä puhua,ennenkö alat miettimään mitn.asuntoja,autoja,ja yleensäkin tavaroita,et kuka saa mitäkin
Kyllä. Olet olettaakseni ihminen joten ihmisä koskevat lainalaisuudet pätevät sinuun. En sanonut että reaktiosi olisi epänormaali, se on itseasiassa hyvin yleinen. Huomattavasti yleisempi kuin ns. 'kypsä' käytös, jota tapaa yleensä vain silloin kun asia ei lity itseen muuten kuin ammatillisesti. Olisi kuitenkin hyvä tiedostaa perussyyt omaan käytökseensä.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Ahaa... ??... Ihan tässä mykistyy tuon 'logiikan' edessä.Alkuperäinen kirjoittaja Data:Sinun käytöksesi kumpuaa pelosta joka johtaa vihaan.
Ja sinä pääsit tähän lopputulemaan ihan vain näiden muutaman rivin perusteella?
No joo, kyllä tuo on ihan hyvä asettaa määräaika sekä itselleen - mutta erityisesti sille toiselle. Että tietää ettei voi loputtomiin jäädä passiivikseksi asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Datalle täysi peesi. Viisas ehdotus.
Päivän parhaat naurut, kiitokset!Alkuperäinen kirjoittaja Data:Kyllä. Olet olettaakseni ihminen joten ihmisä koskevat lainalaisuudet pätevät sinuun. En sanonut että reaktiosi olisi epänormaali, se on itseasiassa hyvin yleinen. Huomattavasti yleisempi kuin ns. 'kypsä' käytös, jota tapaa yleensä vain silloin kun asia ei lity itseen muuten kuin ammatillisesti. Olisi kuitenkin hyvä tiedostaa perussyyt omaan käytökseensä.
Vihaisuutta on monenlaista. Monesti viha on vain hyväksi, se saa ihmisen muuttamaan maailmaa ja parantamaan epäkohtia. Pelko voi olla vain sitä että pelkää tapahtuneen tulemaan omalle kohdalle jolloin viha antaa voimia suojautumaan. Mutta tässä tapauksessa on järkevämpää rauhoittua ensin ja miettiä mikä olisi parasta. Sinun tapauksessasi kerrasta poikki voisi olla parasta, koska tunnet itsesi parhaiten.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Päivän parhaat naurut, kiitokset!Alkuperäinen kirjoittaja Data:Kyllä. Olet olettaakseni ihminen joten ihmisä koskevat lainalaisuudet pätevät sinuun. En sanonut että reaktiosi olisi epänormaali, se on itseasiassa hyvin yleinen. Huomattavasti yleisempi kuin ns. 'kypsä' käytös, jota tapaa yleensä vain silloin kun asia ei lity itseen muuten kuin ammatillisesti. Olisi kuitenkin hyvä tiedostaa perussyyt omaan käytökseensä.
Ystäväiseni, minä en ole vihainen. Yltiökyyninen kylläkin.
Ja okei, joskus vihainen. Vastuuttomuus saa mut näkemään punaista. =)
Menee muuten ulosottoon, jos ei ole mahdollisuutta maksaa niitä. Tiedän, sillä isäni on maksanut niitä jälkikäteen ulosottoon, koska oli työtön kun minusta niitä olisi pitänyt maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja just:No ei se kyllä näin mene. Jos todetaan maksukyvyttömäksi, kunta maksaa ne eikä ne mihinkään ulosottoon mene eikä niitä tarvitse myöhemmin maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja öllö:Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
eri asia jos on maksukykyä muttei siltikään maksa.
ei mene ulosottoon, jos anoo vapautusta ja toimittaa asiaankuuluvat paperit.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Menee muuten ulosottoon, jos ei ole mahdollisuutta maksaa niitä. Tiedän, sillä isäni on maksanut niitä jälkikäteen ulosottoon, koska oli työtön kun minusta niitä olisi pitänyt maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja just:No ei se kyllä näin mene. Jos todetaan maksukyvyttömäksi, kunta maksaa ne eikä ne mihinkään ulosottoon mene eikä niitä tarvitse myöhemmin maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja öllö:Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Täh, no voi helv. kyllä mä nyt säälin isääni, joka on meistä kolmesta sisaruksesta kaikista maksanut jälkikäteen, usean vuoden, kituuttaen itse SAIRAAN pienellä rahalla.Alkuperäinen kirjoittaja §:ei mene ulosottoon, jos anoo vapautusta ja toimittaa asiaankuuluvat paperit.Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:Menee muuten ulosottoon, jos ei ole mahdollisuutta maksaa niitä. Tiedän, sillä isäni on maksanut niitä jälkikäteen ulosottoon, koska oli työtön kun minusta niitä olisi pitänyt maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja just:No ei se kyllä näin mene. Jos todetaan maksukyvyttömäksi, kunta maksaa ne eikä ne mihinkään ulosottoon mene eikä niitä tarvitse myöhemmin maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja öllö:Ai, että lapset asuu lähivanhemmalla, ja se etävanhempi ei joudu maksamaan senttiäkään elatusmaksuja? Ei muuten toimi niin. Vaikka sulla ei ois mitään tuloja, sä joudut maksamaan elarit. Jollet pysty, kunta maksaa ne sun puolestas, mutta samalla ne siirretään ulosottoon. Joten sä maksat ne kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.Alkuperäinen kirjoittaja tui:ei voi sanoa mitään tarkkaa, voihan olla, että sinä oletkin elatusvelvollinen. elatusmaksuihin vaikuttaa niin moni asia. kaikki yli 400?/kk on plussaa...Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:Paljonko joutuu maksamaan kolmesta lapsesta elatusmaksuja?
Etäisyyden ottaminen on ihan jees, mutta tuo luikkiminen ei. Miten tuommoiseen voisi kukaan luottaa? Ei se ole mies, se on hiiri.Alkuperäinen kirjoittaja Data:Kyse on siitä pystyykö tapahtuneen jälkeen enää luottamaan toiseen ja millä ehdoin. Tätä ei voi kuitenkaan ajatella järkevästi erojärkytyksessä, vaan siksi pitää ottaa etäisyyttä. Eikä sitä myös voi oikein ennen tilannettakaan hahmottaa oikein, ellei ole sitä ennen kokenut. Asia olisi paljon helpompi ilman lapsia, mutta tässä on viisi jota asia koskee. Lapsista pitää huolehtia ja kertoa heille tilanteesta heille sopivalla tavalla. He kuitenkin tietävät että jotain on pielessä, joten viisainta on puhua heille syyttelemättä ketään osapuolta. Tärkeintä on varmistaa etteivät lapset syytä tilanteesta itseään, kuten he luonnostaan tekevät.