Avioerolaput odottivat pöydällä eilen...

er
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
Alkuperäinen kirjoittaja er:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Esposa:
Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mä sanoisin että jos ap:n reaktio avioeropapereihin pöydällä on uuden kämpän hommaus ja pesänjako, niin peli on jo menetetty.

Mutta jos jossain vaiheessa tulee mieleen juttelu asiasta miehen kanssa, niin ehkä voi olla toivoa.
Siis tarkoitatko, että minulla pitäisi odotella ja kerjätä häntä?? En saa häneen yhteyttä, hän ei halua ilmeisesti nähdä minua, eikä jutella asiasta.

En voi muuta tehdä! :(
Hei, jos tää tapahtu EILEN niin ehkä tosiaan ei oo ihan kohtuutonta olettaa että vaikka muutaman päivän oottelet ja kattelet? Jos vielä taustalla on masennusta ja lääkitys ehkä lopetettu niin oisin lähinnä hiton huolissani miehestä johon ei saa yhteyttä enkä surisi kunnan kämppiin joutumista.

Ja ihan oikeasti, MILLAINEN suhde teillä oikein on ollu jos sulle täysin puun takaa (?) tulevien eropapereiden ja katoamisen jälkeen on seuraavana päivänä jo ihan selvää että minähän en odottele, huomenna hommaan kämpän? Ero tulee täysin tyhjästä puun takaa etkä halua ensin edes yhtä kertaa puhua miehen kanssa? Miten ihmeessä aiot hoitaa lasten tapaamiset ym. jos sulle tilanne on se että selvä, ero tuli, välit poikki NYT.

Kunhan ei ois tehny mitään itelleen.
Tuskin ihminen joka suunnittelee tekevänsä itselleen jotain jaksais turhaan väsätä avioeropapruja, ei vaan sovi kuvioonn. Toinen naninen ihan varmaan eikä vaan ole saanu sitä sanotuks :(
Miksi avioerolaput sitten pöydällä, miksi ne eivät ole postissa tai käräjäoikeudessa.
Hän ei varmaan tiedä, että voi viedä ne yksin...
Höpö, höpö jos ne on tulostettu netistä, löytyy kyllä tieto kuinka avioeroa haetaan.

no
Alkuperäinen kirjoittaja omaa kokemusta:
Jos tässä on masennuksesta kyse, niin luulen, että mies on arvellut, että avioero ja hänen lähtönsä helpottavat riittävästi perheen elämää. Siksi hän on nuo paperit tehnyt. Jos hän olisi ajatellut itsemurhaa, niin turhaahan papereiden täyttäminen olisi.
Mutta jos mies on vakavasti masentunut, niin sen oireisiin kuuluu itsetuhoisuus. Toivottavasti ei ole.
Mun veikkaus että masentuneena ajattelee jotain tyyliin "lasten on parempi ilman mua, Mansikka ettii niille paremman miehen isäksi heti kun oon lähteny, oon liian paska ansaitakseni ne" tms.

Ei ois meinaan eka masentunu mies joka aattelee noin. (Ja masentuneet naiset tietty että ne on niin huonoja äitejä että lasten on parempi ilman heitä plaa plaa plaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Miehelläsi voi olla paha keski-iän kriisi ja sen tuoma ahdistus. Teidän suhteenne ei välttämättä ole edes eron syy, vaan miehesi voi olla vain sekaisin. Keski-iän kriisi taitaa tulla pahiten niille, joilla elämä menee hyvin. Näin elämä voi alkaa tuntua tyhjältä, kun ei ole mitään minkä vuoksi ponnistella.

Älä tee äkkinäisiä päätöksiä vaan yritä olla se aikuinen teistä. Hae ehdottomasti apua, kerro ainakin lähimmille ystävillesi ja hae sairaslomaa. Pyydä lääkkeitä nukahtamista varten, koska ilman unta et jaksa. Älä syytä itseäsi ja muista että ensimmäisen viikon aikana tuskin pystyt ajattelemaan järkevästi. Mielialasi tulevat heittelemään päivittäin ja se on ihan normaalia.
Keski-iän kriisi??? :D Huomasitko että ap ilm. -86 syntynyt? Ja olleet yhdessä lapsesta asti? Siis suunnilleen saman ikäisiä...

Jaana
Hei, jos tää tapahtu EILEN niin ehkä tosiaan ei oo ihan kohtuutonta olettaa että vaikka muutaman päivän oottelet ja kattelet? Jos vielä taustalla on masennusta ja lääkitys ehkä lopetettu niin oisin lähinnä hiton huolissani miehestä johon ei saa yhteyttä...

...Kunhan ei ois tehny mitään itelleen.
Voi hyvän tähden. Idiootti tekee p*skamaisen tempun perheelleen ja täällä on tantat heti sössöttämässä että voi helttileijaa, sillä on varmaan paha mieli ja lelut patterin välissä.

Kannattaa tosiaan odotella pari päivää, jospa se ei vaan ole vielä ehtinyt. Sillehän vois laittaa tekstiviestin, että "oottelen vielä pari päivää jos vaikka ei oo vielä sopivaa jojoa löytynyt".

Alkuperäinen kirjoittaja mirus:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Miehelläsi voi olla paha keski-iän kriisi ja sen tuoma ahdistus. Teidän suhteenne ei välttämättä ole edes eron syy, vaan miehesi voi olla vain sekaisin. Keski-iän kriisi taitaa tulla pahiten niille, joilla elämä menee hyvin. Näin elämä voi alkaa tuntua tyhjältä, kun ei ole mitään minkä vuoksi ponnistella.

Älä tee äkkinäisiä päätöksiä vaan yritä olla se aikuinen teistä. Hae ehdottomasti apua, kerro ainakin lähimmille ystävillesi ja hae sairaslomaa. Pyydä lääkkeitä nukahtamista varten, koska ilman unta et jaksa. Älä syytä itseäsi ja muista että ensimmäisen viikon aikana tuskin pystyt ajattelemaan järkevästi. Mielialasi tulevat heittelemään päivittäin ja se on ihan normaalia.
Keski-iän kriisi??? :D Huomasitko että ap ilm. -86 syntynyt? Ja olleet yhdessä lapsesta asti? Siis suunnilleen saman ikäisiä...
En ollut huomannut miehen ikää ainakaan tuolloin. Mutta ei se paljoa asiaa muuta, onko kyseessä keski-iän vai joku muu kriisi.

EVE
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Hei, jos tää tapahtu EILEN niin ehkä tosiaan ei oo ihan kohtuutonta olettaa että vaikka muutaman päivän oottelet ja kattelet? Jos vielä taustalla on masennusta ja lääkitys ehkä lopetettu niin oisin lähinnä hiton huolissani miehestä johon ei saa yhteyttä...

...Kunhan ei ois tehny mitään itelleen.
Voi hyvän tähden. Idiootti tekee p*skamaisen tempun perheelleen ja täällä on tantat heti sössöttämässä että voi helttileijaa, sillä on varmaan paha mieli ja lelut patterin välissä.

Kannattaa tosiaan odotella pari päivää, jospa se ei vaan ole vielä ehtinyt. Sillehän vois laittaa tekstiviestin, että "oottelen vielä pari päivää jos vaikka ei oo vielä sopivaa jojoa löytynyt".
Mäkin ihmettelen tätä, et monet hösöttää nyt siitä jos hän ois itselleen jotain tehnyt! Tää on just naisten heikkous, että ruvetaan ajattelemaan näin ja sit ap kuitenkin on valmis ettii heti asunnon ja häippäsee mut silti huolissaan... Ei mitään jakoa!
Uskokaa jo, se on mies on löytänyt uuden. Ton ikäinen mies ja noin suuri vastuu jo nyt. Ja jotenki toi ap:n reaktio, että heti uusi kämppä jne ei tunnu siltä että hän nyt oikeasti olis pahoillaan erosta vaan on paniikissa ihan muista jutuista!

Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja UB1:
Kylläpä tämä asia nyt sinua kovasti vaikuttaa hiertävän. Jopa niin, että intoudut vallan ylittämään itsesikin. Käy vaikka lenkillä sensijaan.
Ai se olitkin sinä se viivalainailija, olis pitänyt arvata tuosta sohimisesta. Turha vissiin kysyäkään mut mua oikeesti kiinnostaa et kuin mä nyt olen päässyt itseni ylittämään? Et viitsis edes yhden kerran perustella? Kiinnostaa.

Ei mua nyt oikeastaan mikään hierrä tällä hetkellä, aika hyvä pössis. Minä näet kävin lenkillä. Lapset nukkuu ja tulin tänne katsomaan mitä täällä sauhutaan. Ja sauhutaanhan täällä. Kiintoisaa.

shalaya
Oletko tarkistanut, ettei miehesi ole tyhjentänyt teidän yhteistä pankkitiliä? Älä hätäile asunnon hankkimisen tai omaisuuden osituksen kanssa. Jos asiat menee siihen pisteeseen, että asunto menee myyntiin, voithan sinä asua siinä siihen asti, kun se menee kaupaksi. Teidän avioero ei ole edes vielä vireillä, niin ositustakaan ei voi tehdä. Kun avioero mahdollisesti aikanaan tulee vireille, niin siinä on harkinta-aika, vähintään 6 kk ja enintään 12 kk, ennenkuin tehdään toinen avioerohakemus, jolloin käräjäoikeus vasta tuomitsee teidät avioeroon.

er
Alkuperäinen kirjoittaja shalaya:
Oletko tarkistanut, ettei miehesi ole tyhjentänyt teidän yhteistä pankkitiliä? Älä hätäile asunnon hankkimisen tai omaisuuden osituksen kanssa. Jos asiat menee siihen pisteeseen, että asunto menee myyntiin, voithan sinä asua siinä siihen asti, kun se menee kaupaksi. Teidän avioero ei ole edes vielä vireillä, niin ositustakaan ei voi tehdä. Kun avioero mahdollisesti aikanaan tulee vireille, niin siinä on harkinta-aika, vähintään 6 kk ja enintään 12 kk, ennenkuin tehdään toinen avioerohakemus, jolloin käräjäoikeus vasta tuomitsee teidät avioeroon.
Juurikin näin pa..amainen teppu tai jotain muuta, enemmän minäkin olisin huolissani jostakin muusta kuin mihin asumaan eron jälkeen. Vai joko olet pakannut ja ajattelit itse häipyä ennenkuin mies haluaa sinuun ottaa yhteyttä.

er
Jopas on ukolla pokkaaa! Julisti sitten fbssä koko kansalle, ettei ole enään naimisissa. Muutti suhteekseen, vaikea selittää ja tilapäivitys on,- hyvää kylmää kaljaa..
Voi että mua tympäsee!!! :kieh:
Tämä kyllä selvittää aika paljon... kai se suhde on vähän vaikeasti selvitettävissä, jos sitä ei edes halua tehdä.

vieras
Jopas on ukolla pokkaaa! Julisti sitten fbssä koko kansalle, ettei ole enään naimisissa. Muutti suhteekseen, vaikea selittää ja tilapäivitys on,- hyvää kylmää kaljaa..
Kypsää touhua. Kyllä mä vaan kehotan ne avioeropaperit allekirjoittamaan, ei toi mies kovin masentuneelta vaikuta.

Ei todellakaan. Hän on päättänyt julkistaa koko kansalle asian, josta ei me itsekään vielä tiedetä. :'(
eihän sillä vaan ole uutta kiikarissa?onko ollut ulkona tai jossain lähiaikoina?

kaikkea kanssa..soita asuntoa itelles ja rupeat laittaan elämääsi siihen malliin että mies on siitä pihalla toistaiseksi..jos haluaa joskus yhteen palata suosittelen miettimään pari kertaa,entä jos taas saakin et akka pihalle ja elämä risaseks kohtauksia.. :/

omaa kokemusta
Ei kuulosta hyvälle. Oli mies sekaisin tai ei, niin kestämistä sen kanssa tulee olemaan. Jos on tuollainen ilman masennusta tai hyvää syytä, niin ei hyvä. Jos on tuollainen masennuksen kanssa, niin vaikeaa sitäkin on pitemmän päälle jaksaa. Miehellä on iso ongelma oli asiat sitten miten päin tahansa.
Ette voi selvittää asiaa, jos ette pääse toistenne kanssa puheisiin.

er
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei juma mikä sika se ukko on.
Laita siihen alle että eropaperit on edelleen kirjoittamatta joten hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä.
Jonkun nasevan kommentin minäkin kyllä yrittäisin keksiä miehen profiiliin, vaikka periaatteessa en suosittele eroprosessia käymään julkisesti fb:ssä.

ok
:eek: Ei helvetti. Voimia sulle..

Jaana
No pöh, ja minä olin juuri laittamassa, että ei sun tartte mihinkään muuttaa; perhe-eläke kolmelle lapselle on enempi kuin elarit. No, ehkä vielä on toivoa.

Ota printti siitä fb sivusta.
Pahoillani olen tietenkin sun puolesta, mutta tuollainen dorka joutaa kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja er:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei juma mikä sika se ukko on.
Laita siihen alle että eropaperit on edelleen kirjoittamatta joten hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä.
Jonkun nasevan kommentin minäkin kyllä yrittäisin keksiä miehen profiiliin, vaikka periaatteessa en suosittele eroprosessia käymään julkisesti fb:ssä.
Kirjoittaisin kanssa että voisitko tulla sanomaan tuon päin naamaa etkä raukkamaisesti jättää paperit pöydälle ja olla vastaamatta yhteydenottoon että asia saataisiin menemään eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
No pöh, ja minä olin juuri laittamassa, että ei sun tartte mihinkään muuttaa; perhe-eläke kolmelle lapselle on enempi kuin elarit. No, ehkä vielä on toivoa.

Ota printti siitä fb sivusta.
Pahoillani olen tietenkin sun puolesta, mutta tuollainen dorka joutaa kiertoon.
printti, miksi?

Yhteistyössä